ClemSO – Thief

Euroviisut 2016 Tukholmassa

ClemSO – Thief

*****
25
22%
****
30
26%
***
27
23%
**
19
17%
*
14
12%
 
Ääniä yhteensä: 115

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16197
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: ClemSO – Thief

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Kuuntelen näitä Spotifyn järjestyksessä, ja tämä oli ensimmäinen, jonka taustat todella innostivat. :uujee: Laulannasta tulee mieleen Melloissa aikoinaan ollut Yeba, joka taasen on yksi omaperversioitani. :joojoo: Tän minä haluan todella nähdä lavalla! :surrur:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: ClemSO – Thief

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Tämä jäi vaivaamaan mieltä. Jännä! Vähän tulee myös mieleen viimevuotinen Norlan. Tykkäilen! :surrur:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Viiksivallu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1596
Liittynyt: 05 Huhti 2015, 22:27

Re: ClemSO – Thief

Viesti Kirjoittaja Viiksivallu »

Muutaman kuuntelun jälkeen tämä alkaa kuulostaa todella hyvältä, vaikka aluksi en pitänyt erityisemmin. Tällä hetkellä olen aika epävarma, mitä annan. Yli kolmen&puolen ainakin on. :miettii:
I’m pretty funny
But the jokes on me
Cause no one ever takes me seriously

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: ClemSO – Thief

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Nousussa omalla listallani.. Toivottavasti tätä soitetaan radiossa, jos ei viisuihin lähetetä. Selkeä, hyvät soundit, moderni ja mielenkiintoisella tavalla eksoottinen.

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2972
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: ClemSO – Thief

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Aivan upea kappale :kups: Ensimmäisellä kerralla olin vielä "mitä äijä tossa mongertaa" asenteella liikkeellä, tämän jälkeen rakastuin kokonaisuuteen valtavasti. Todella tarttuva ja koukkuja piisaa sävelessä enemmän kuin tarpeeksi. Viisi tähteä, puntarilla 1/18
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1871
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: ClemSO – Thief

Viesti Kirjoittaja Possu »

Tää on mun suosikki näistä kaikista jos audioiden perusteella pitäisi valita. Todella upea äänimaisema sekä sovitus. Ehkä loppu vähän lässähtää ja jää junnaamaan paikalleen, mutta eipä sekään oikeastaan haittaa. ClemSO on myös todella mielenkiintoinen artisti. Mistä tulee, mitkä taustat? Miten päätynyt UMK:hon? Onko miten pitkä musiikkitausta? Osaako laulaa livenä?

Ylipäätänsä livesetti tulee ratkaisemaan kohtalon. Luultavasti joko onnistuu tai sitten live ei nouse studioversion tasolle ollenkaan ja koko kappale lässähtää. Aineksia tässä on kuitenkin todella pitkälle. ClemSOssa on jotain todella mystistä ja helposti lähestyttävää.

Odotan mielenkiinnolla :)

Leoton
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 71
Liittynyt: 20 Tammi 2014, 11:38

Re: ClemSO – Thief

Viesti Kirjoittaja Leoton »

Minen tunne mitään itse musiikin teoriasta, vaan musiikki virtaa mun kautta. Tässä kipaleessa on mielenkiintoinen äänimaisema, jossa on paljon kaikkea, mutta kuitenkaan liikaa. Mulle tulee jonkinlaiset Seal-vibat tuosta artistin äänestä, sellaista käheää seksikkyyttä. Sanoista ei kyllä saa mitään selvää, hetken jopa kuvittelin artistin laulavan osin ranskaksi. "Kasaan, kasaan..", joo, joo, tullaan, tullaan.

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6397
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: ClemSO – Thief

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Olen kuunnellut tämänkin jo monta kertaa ja yrittänyt antaa sille mahdollisuutta, mutta ilmeisesti en vain voi pitää tästä. Livekään tuskin muuttaa asiaa..
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4098
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: ClemSO – Thief

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Pidin pehmeästä mystisestä keinunnasta heti ensikuulemalta, ja tämä vain paranee uusintakuunteluilla. Päivällä huomasin hyräileväni tuota taustaa itsekseni, kun jonotin influenssarokotukseen mummojen keskellä. (Minusta tuntuu että pääsin piikille vähän jonon ohi.) Tällaista kuuntelee mielellään viisuympyröiden ulkopuolellakin; kappaleessa säilyy mielenkiinto loppuun asti. Kiinnostavaa nähdä, miten onnistuu livenä.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: ClemSO – Thief

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Tässä on muuten karkeloiden toiseksi paras kappale. Tempaisee mukaansa ensikuulemalta, ja vaikka toistoa on ehkä turhankin paljon, kuuluu se genren piirteisiin syystä - siihen ei varsinaisesti kyllästy. Melko hyvin tuotettu (ja UMK:ssa se on suuri asia), mutta mitenköhän live toimii? Studioversiona sentään erinomainen.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4098
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: ClemSO – Thief

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Mattan kirjoitti:Tässä on muuten karkeloiden toiseksi paras kappale.
Tähän ajatukseen olen nyt päätynyt tykönäni minäkin.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2964
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: ClemSO – Thief

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Minäkin pidän tätä parhaimmistoon kuuluvana kappaleena. Todella soljuva meno. Sijoitusta omassa puntarissani en osaa vielä sanoa, mutta tykkään tästä tosi paljon. :tapu:

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: ClemSO – Thief

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

En tosiaankaan ymmärrä tämän hehkutusta. ClemSOn laulutapa on todella ärsyttävä ja erityisesti kertosäe on rasittava. Tässä on myös todella outoja sovituksellisia ratkaisuja, jotka saavat kappaleen kuulostamaan sekavalta. En myöskään usko, että tällä olisi minkäänlaisia mahdollisuuksia menestyä viisuissa.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42017
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ClemSO – Thief

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Sekavat kappaleet ovat ihan parhaita!

Mutta joo, olen kyllä ruvennut kyllästymään tähän. Sanoista rupeaa tulemaan vähän Liemis-efekti jo, mutta onneksi en suurimmasta osasta saa mitään tolkkua.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20474
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: ClemSO – Thief

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Lähinnä ärsyttävän kuuloinen setti. Jotain vaikutteita Afrikasta, mistä en pidä. Ehkä tätä sietää juuri ja juuri. Nyt kun kuuntelee tarkemmalla korvalla, tästä tulee mieleen joku sekametelisoppa. Joka tapauksessa, tälläinen ei ole minun kuppini teetä.

Kaksi heikkoa tähteä.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: ClemSO – Thief

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Aintsu kirjoitti:Tämä jäi vaivaamaan mieltä. Jännä! Vähän tulee myös mieleen viimevuotinen Norlan. Tykkäilen! :surrur:
Lainaan itseäni (sori), mutta nyt olen jo ihan rakastunut tähän biisiin! <3 Mystinen, eksoottinen, rytmikäs ja hieno kappale. ClemSO voi olla kisan musta hevonen! :mrgreen:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: ClemSO – Thief

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Samiasd kirjoitti:En tosiaankaan ymmärrä tämän hehkutusta. ClemSOn laulutapa on todella ärsyttävä ja erityisesti kertosäe on rasittava. Tässä on myös todella outoja sovituksellisia ratkaisuja, jotka saavat kappaleen kuulostamaan sekavalta. En myöskään usko, että tällä olisi minkäänlaisia mahdollisuuksia menestyä viisuissa.
Samix...

Avatar
Tekoripset
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1495
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: ClemSO – Thief

Viesti Kirjoittaja Tekoripset »

Kaikki läheiset joille oon soittanut umk biisejä on sanoneet tämän olevan ehdottomasti parhain :)
<3

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2104
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: ClemSO – Thief

Viesti Kirjoittaja Albin »

Ranskan euroviisut tästä tulee mieleen. Mukava rytmi jota mielelläni kuuntelen.Vaikka toivon näkeväni tämän finaalissa niin silti tässä on jotain teeskenneltyä josta en pidä.. :mitvit:

Avatar
Wurst
Maistelija
Maistelija
Viestit: 33
Liittynyt: 03 Tammi 2016, 17:40

Re: ClemSO – Thief

Viesti Kirjoittaja Wurst »

Ei parhaimmistoa mutta en huonoksikaan sanoisi. Erikoinen!
Naurahdin lyricsille: Yeah, o kana :heh:
#TheUnstoppables

Karistoteles
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 426
Liittynyt: 25 Heinä 2012, 16:28
Paikkakunta: Lahti

Re: ClemSO – Thief

Viesti Kirjoittaja Karistoteles »

Albin kirjoitti:Ranskan euroviisut tästä tulee mieleen.
Itselleni tuli myös heti mieleen, että tämä voisi hyvinkin olla Ranskan euroviisu. Tarttuva kappale, joka jää mieleen soimaan, mutta veikkaan että ns. suurelle yleisölle liian eksoottinen ja jää omaan alkueräänsä.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: ClemSO – Thief

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Wurst kirjoitti:Naurahdin lyricsille: Yeah, o kana :heh:
Siinä siis oikeasti lauletaan niin! Mä luulin vain kuulleeni omiani. :mrgreen:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

lilja
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 212
Liittynyt: 21 Tammi 2016, 21:00

Re: ClemSO – Thief

Viesti Kirjoittaja lilja »

Erittäin positiivinen yllätys. Miehellä kauniin pehmeä ääni ja mietin pitkään mitä adjektiivia kappaleesta käyttäisi, päädyin lempeään. Vaikka tämäkin, kuten moni muu, on pitkälti saman toistoa asia ei nyt haitannut. Minun kuunteluintensiteetti säilyi loppuun asti. En yllättyisi jos tämä kappale yllättäisi ja menisi erästään jatkoon. Viisi pistettä.

Mortville
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 192
Liittynyt: 22 Touko 2012, 17:33

Re: ClemSO – Thief

Viesti Kirjoittaja Mortville »

No niin, nyt on pyörineet kaikki kappaleet niin monta kertaa läpi että sanaisen arkun on aika aueta.
Tämä tässä on se, josta tuli jotenkin sellainen olo että kappale on jopa liian hyvä. Aluksi mitein kuten muutkin että mitä siinä lauletaan - kieli/kielet kiilostavat niin mystisiltä. Kertosäkeessä on jotain tosi maagista, siinä on yksi sävelkulku joka on mun korviini silkkaa hunajaa. Tätä tekee mieli kuunnella lisää.
Video oli jotenkin pettymys, vaikkakin ihan tyylikäs ja simppeli. En osaa kuvitella miten kävisi viisuissa.
Ehdotonta kärkeä minulle kuitenkin ja todellinen yllättäjä :ihana:

lilja
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 212
Liittynyt: 21 Tammi 2016, 21:00

Re: ClemSO – Thief

Viesti Kirjoittaja lilja »

Mun mielestä tämä kulkee niin vaivattomasti :ihana: ei mitään väkisinpuristetun euroviisukappaleen pakkomaneereita. Toivottavasti live menee nappiin ja ClemSo sulattaa muutaman sydämen lisää :ihana:

Avatar
helidon
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 552
Liittynyt: 12 Helmi 2013, 08:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: ClemSO – Thief

Viesti Kirjoittaja helidon »

Minusta tämä on UMK2016:n paras biisi. Mulle tässä toimii kaikki. Ja mystic roots reggae -tyylinen vibe jää mieleen. Tosi tyylikäs kokonaisuus, joka varmaan on liian tyylikäs viisuihin ☺.Mielenkiintoista kuulla livenä. Kuulokkeilla tämä on täyttä hunajaa korville. Viisi tähteä.

Avatar
Miodio
Siemailija
Siemailija
Viestit: 185
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 01:20

Re: ClemSO – Thief

Viesti Kirjoittaja Miodio »

Tämä on ehdottomasti se kappale, jota olen palannut kuuntelemaan uudestaan, kun mieli vetää siihen, joten levytetyistä lauluista suosikkini, joka ei unohdu vain viisuihin. Pehmeä ja tyylikäs, koukuttava.

Liveveto on täydellinen arvoitus ja jännittää jo. Ei edusta todellakaan mitään totuttua suomisuosikkigenreä, joten suosiokin on melkoinen arvoitus. Isoissa kisoissa eivät mielikuvieni mukaan afrikkalaiset vaikutteet ole purreet ollenkaan eli siinäkin mielessä viisubiisinä tällä on aika ohdakkeinen tie edessään.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36867
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: ClemSO – Thief

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^ Kyllä Montè la riviè ysärillä pärjäsi ihan mukavasti. :joojoo:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Wurst
Maistelija
Maistelija
Viestit: 33
Liittynyt: 03 Tammi 2016, 17:40

Re: ClemSO – Thief

Viesti Kirjoittaja Wurst »

Olen alkanut todella tykkäämään tästä, vaikka ensin en välittänyt. Jää ainakin kuuntelulistalle vielä pitkäksi aikaa :) .
#TheUnstoppables

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: ClemSO – Thief

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Tämä saattaa kohta nousta Mikael Saaren edelle listallani, eli ykköseksi. Kokonaisuushan on hyvä, mutta mitä enemmän tätä kuuntelee, sitä enemmän huomaa pieniä yksityiskohtia, joita tuotannosta löytyy vaikka kuinka. Laulajalla on ilmeisesti poikabänditaustaa Nigeriassa, joten ei ihme, että laulu sujuu - mikäli live on onnistunut, voi mahdollisuuksia olla hieman pidemmällekin. Kappale saattaa olla liian eksoottinen äänestäjille, mutta finaalipaikka on täysin mahdollinen.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Lukittu