Mikael Saari – On it goes

Euroviisut 2016 Tukholmassa
Lukittu

Mikael Saari – On it goes

*****
125
56%
****
39
17%
***
30
13%
**
16
7%
*
13
6%
 
Ääniä yhteensä: 223

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Mattan »

TomppaJr kirjoitti:Olen alkanut miettiä, voisiko Mikael olla se, joka korahtaa karille tästä kuolemansemistä? :miettii: Ennen olen ajatellut sen olevan ihan selkeästi Cristal.
Mikään ei tuossa semissä ole varmaa. Kaikki riippuu livestä - onnistuja kuittaa paikan finaaliin mokaajan edeltä.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Omenapomena
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 1
Liittynyt: 24 Tammi 2016, 00:33

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Omenapomena »

Itse en tästä kappaleesta oikein syty. Puuttuu mukaansatempaava kertosäe. Luulen että saisi ääniä viisuihin päästessään vähän sieltä täältä Euroopasta, ei kuitenkaan voittaja-ainesta.

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Omenapomena kirjoitti:Itse en tästä kappaleesta oikein syty. Puuttuu mukaansatempaava kertosäe. Luulen että saisi ääniä viisuihin päästessään vähän sieltä täältä Euroopasta, ei kuitenkaan voittaja-ainesta.
Mä oon kans miettinyt, että mikä tästä uuppuu, mutta nyt kun sä sen osasit sanoa noin hyvin ulos, niin nimeomaan toi mukaansa tempaava kertosäe tästä puuttuu, joka on mielestäni etenkin vielä Viisubiisissä korostetun tärkeää.

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

TomppaJr kirjoitti:Olen alkanut miettiä, voisiko Mikael olla se, joka korahtaa karille tästä kuolemansemistä? :miettii:
Ei voisi.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

En usko millään että tämä voisi pudota, kyllä se on Cristal joka jää rannalle (ja joutaakin).

Varmaan todettu vastaavaa ennenkin mutta kun kuulen "We should be through" -kappaleen nimen, melodia tulee heti mieleen. Sen sijaan kuullessani "On it goes", mitään ei tapahdu... :mitvit:
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^ Koska sitä ei toistella kappaleen kertosäkeessä tms., vain kerran aivan lopussa, muistaakseni... (Korjatkaa jos olen väärässä, en ole sanoja lukenut mistään, muistelin vain kuuntelun perusteella.)

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Mattan kirjoitti:
TomppaJr kirjoitti:Olen alkanut miettiä, voisiko Mikael olla se, joka korahtaa karille tästä kuolemansemistä? :miettii: Ennen olen ajatellut sen olevan ihan selkeästi Cristal.
Mikään ei tuossa semissä ole varmaa. Kaikki riippuu livestä - onnistuja kuittaa paikan finaaliin mokaajan edeltä.
Ylona,Mikael Saari,Annica ja Kimmo,Cristal Snow ja Rafaelta Truba viisi joista jokainen omaa vähintäänkin ihan hyvät saumat finaaliin. Onnistuttava on ihan täydellisesti Live-vedossa. Et jos joku vähän sakkaa ja toinen onnistuu Livessä niin ketkä tahansa voi olla ne kaksi jotka jää finaalin ulkopuolelle

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^Mielestäni kyseiset kappaleet eivät ole läheskään noin tasaisia, mutta makuasioita. Mikael ja Annican&Kimmo on ylivoimaisia ja epäonnistumista laulullisesti pidän hyvin epätodennäköisenä. Cristalia en kannata, mutta pelkään, että se menee ulkomusiikillisella huomioarvolla läpi. Pitää vaan toivoa kovia suorituksia kilpailijoilta.
Like a monument to all the time we spent

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

JuliaS kirjoitti:^Mielestäni kyseiset kappaleet eivät ole läheskään noin tasaisia, mutta makuasioita. Mikael ja Annican&Kimmo on ylivoimaisia ja epäonnistumista laulullisesti pidän hyvin epätodennäköisenä. Cristalia en kannata, mutta pelkään, että se menee ulkomusiikillisella huomioarvolla läpi. Pitää vaan toivoa kovia suorituksia kilpailijoilta.
Toivottavaa olisi, että kukaan ei suorainaisesti epäonnistuisi live-esityksissä.

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^Toki, tarkoitin, että erityisen hyvä live koventaa kilpailua. En toivo epäonnistumisia. Kuka jatkoon pääseekin, se on ansaittua.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Mulla taisi nyt avautua tästä kokonaisuudesta jotain, mitä en olisi koskaan voinut kuvitella avautuvan. :eeek:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^ Parempi myöhään kuin ei milloinkaan ;)

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Eihän tää edes ole erityisen myöhään. :heh: UMK-semitkään eivät ole vielä alkaneet.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Wurst
Maistelija
Maistelija
Viestit: 33
Liittynyt: 03 Tammi 2016, 17:40

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Wurst »

Mikaelilla on ihan hyvä ääni, mutta mielestäni biisi on yksinkertaisesti liian tylsä. Ja minkälaisen show'n tähän saisi? Ilman kunnon liveshow'ta ei suurimmalla todennäköisyydellä pärjää. Äitini totesi tietämättä minkänäköinen Mikael Saari on "Tämä voi päästä pitkälle vain jos laulaja on jumalaisen näköinen" :heh: . Tiedän että Saari pääsee pitkälle UMKssa kuin myös toinen josta en tykkää eli Saara Aalto. Onko minulla jotenkin outo maku vai mitä ihmettä, kun en näistä suosituimmista tykkää :miettii: .
#TheUnstoppables

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42002
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Wurst kirjoitti: Ja minkälaisen show'n tähän saisi? Ilman kunnon liveshow'ta ei suurimmalla todennäköisyydellä pärjää.
Miksi ei parjäisi ilman liveshowta? Viisuissahan on viime aikoina pärjätty ihan vain sellaisella showlla, että pönötetään keskellä lavaa itsekseen. Kuten muuan Wurst.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

^ Live voi olla hyvin vähäeleinen, kuten Unkari 2013 tai Norja 2015. Norja 2014 meni mielestäni överiksi savukoneineen, flyygeleineen ja neljine viulisteineen. Tähän riittäisi ihan hyvin Mikael, pianisti/flyygelisti ja yksi viulisti sekä mahdollisesti taustalaulaja. Mikko Pohjolalla oli mielestäni oikein kiva kokoonpano :joojoo: Mutta kyllä Mikael yksinkin lavalla pärjää, ei kysymystäkään - sehän voisi olla vaikuttavaakin (tai tylsää, Kypros 2015...) Mutta ei mitään hääparia sinne taustalle pyörimään, jooko.
Serduchka kirjoitti:Mulla taisi nyt avautua tästä kokonaisuudesta jotain, mitä en olisi koskaan voinut kuvitella avautuvan. :eeek:
:uujee: Hienoa että annoit tälle mahdollisuuden! :hali:
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Kummallista, kun Serdu alkaa tästä biisistä kommentoimaan, niin kaikki huomio kiinnittyy Serdun viesteihin. :rullaati: :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Mulle taas ne useammat jousisoittajat aiheuttavat aina kylmiä väreitä, tyyliin Mikael Saaren tyrkky vuonna 2013 tai Elena Mady vuonna 2005. Olivathan nekin esitykset vähäeleisiä, vaikka porukkaa lavalla olikin?

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Toivotaan, että kaikki onnistuu live vedossaan

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

^^ Makuasioita :joojoo: Itse rakastin esimerkiksi Urban Symphonyn jousiosastoa, mutta Carl Espenin taustalla se neljä viulistia sillä kaltevalla tasolla tuntui ihan liialta, mieluummin olisin ottanut vaikka yhden viulistin ja yhden sellistin. Ehkä kontrasti vaatimattoman musiikkivideon ja lavaesityksen välillä oli mielestäni liian suuri: neljä täsmälleen samoin pukeutunutta viulistia ja flyygeli ja savukone olivat yhdessä jotenkin liikaa.
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Stargazer kirjoitti:mutta Carl Espenin taustalla se neljä viulistia sillä kaltevalla tasolla tuntui ihan liialta, mieluummin olisin ottanut vaikka yhden viulistin ja yhden sellistin. Ehkä kontrasti vaatimattoman musiikkivideon ja lavaesityksen välillä oli mielestäni liian suuri: neljä täsmälleen samoin pukeutunutta viulistia ja flyygeli ja savukone olivat yhdessä jotenkin liikaa.
Minusta liikaa oli itse Carl Espen... :heh: Kumma miten joku laulaja vaan ärsyttää eikä siitä fiiliksestä pääse irti kun se kerran on tullut.. noh meni vähän aiheesta sivuun..
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42002
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^^Joo, Carlin viulistit eivät toimineet ollenkaan. Liian kiiltokuvamaisia.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42002
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Jonttu kirjoitti:Kumma miten joku laulaja vaan ärsyttää eikä siitä fiiliksestä pääse irti kun se kerran on tullut.. noh meni vähän aiheesta sivuun..
Eihän mennyt. :hiips:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Mulle ei oo jääny Carlista mieleen muuta kuin se, että se oli livenä pettymys. Mutta en olisi osannut nimetä, minkälaista porukkaa siellä lavalla oli.

Mitä mieltä olitte Elena Madyn showsta tai Mikael Saaren edellisestä?

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

Elenan kokonaisuus oli oikein tyylikäs, toimiva ja kappaleeseen sopiva :joojoo: Mikaelin edellisessä esityksessä häiritsi eniten liika tekosavun määrä. Siinäkin oli neljä jousisoittajaa + pianisti, mutta kaikki sopivat lavaesitykseen, koska kyseiset soittimet kuuluvat etenkin instrumentaaliosassa niin voimakkaasti. Erityisesti flyygelisti oli livessä aivan huikea :kups: Jos kaikki jousisoittajat olisivat pukeutuneet mustiin, olisi kokonaisuus ollut liian hautajaissaattuehenkinen, mutta liika synkkyys rikottiin ovelasti yhden viulistin punaisella asulla. Sen sijaan Mikaelin beige puku ei oikein sopinut mielestäni kokonaisuuteen - hän näyttää paremmalta On it Goesin valkoisessa paidassa ja harmaissa housuissa.

Molemmissa esityksissä jouset lavalla mielestä toimivat, koska ne soivat kappaleessa niin voimakkaasti ja ovat etenkin We Should Be Through'ssa ratkaisevassa osassa yhdessä pianon kanssa. Ne tavallaan omalta osaltaan kuljettavat kappaleen tarinaa eteenpäin eivätkä soi vain "jousimattona" melodian alla. Sekin auttaa, etteivät kaikki jouset ole viuluja ja soittajat vetävät "playbackia" uskottavasti. Edellä mainitussa Silent Stormissa viulunsoitto näytti enemmän opetellulta koreografialta kuin aidolta soittamiselta.

Olikohan tässä sepustuksessa taas päätä tai häntää... :hiips:
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Actressin screenit olivat kivoja, mutta kehykset eivät. Ylöspano molemmilla täysin perinteinen viihdeylöspano, ihan ok, molemmilla oli ihan hirveät istumattomat kuteet ja tyyli. Biisit olisivat mahdollistaneet taiteellisemman, modernimman visualisoinnin rekvisiitan/vaatetuksen/tyylin/ asetelmien osalta. Yleisvaikutelma jäi töhnöisen oloiseksi.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2104
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Albin »

Toivottavasti Mikael käy laulamassa viisunsa yksin, ilman mitään ylimääräistä hälinää. Tykkään tästä laulusta ja laulajasta kun suljen silmäni ja pelkästään kuuntelen. (vain yksi valospotti ylhäältä, muuten mustaa, please)

Avatar
jv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1211
Liittynyt: 21 Marras 2005, 15:36
Paikkakunta: Helsinki, Suomi

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja jv »

Albin kirjoitti: (vain yksi valospotti ylhäältä, muuten mustaa, please)
Jep, tuollaista suuren lavan muuntamista intiimiksi artistin täyttämäksi tilaksi valolla rajaten minäkin olen mielessäni kuvitellut. mutta varmasti tuohon kuvaan halutaan vähän kehitystä numeron aikana. ja olisihan ne kappaleessa niin voimakkaasti läsnä olevat jouset ja flyygeli kiva olla visuaalisestikin korostettuina. näinpä ajattelin esim lähikuvia soittimista ja niitä soittavista käsistä/sormista screenille (jos sellainen on).

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Stargazer kirjoitti:Mikaelin edellisessä esityksessä häiritsi eniten liika tekosavun määrä.
Minusta taas se tekosavu oli hienoa, toi esitykseen eteeristä tunnelmaa, toivottavasti sitä nähdään nytkin ;) Mutta samaa mieltä olen, ettei muuten liikaa ylimääräistä lavalle.

Avatar
kalonike
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 581
Liittynyt: 27 Tammi 2013, 16:40

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja kalonike »

Olen samoilla linjoilla kuin moni muu, että jokin tosi pelkistetty voisi toimia. Kun biisissä tapahtuu niin paljon, niin lavalla ei saisi tapahtua liikaa. Ei siis ylimääräistä rekvisiittaa, ei rauhattomia, tökeröitä kamera-ajoja (niinkuin 2013), ei ylimääräisiä ihmisiä, minusta ei välttämättä flyygeliä, jousia (kun tässä ei ole sellaisia instrumentaaliosuuksia kuin WSBT:ssä).

Paljon aikaan saa valoilla, väreillä, taustoilla, kameran käytöllä. Esim. Suusissa oli ”showna” vain valot ja hieman savua, Kuulassa oli valot, vähän jotain taustagrafiikkaa sekä yksi taustalaulaja. Mikko Pohjolalla oli enemmän ihmisiä lavalla, mutta minusta UMK-finaaliveto oli visuaalisesti todella hieno, siinä taustat olivat komeat, kamera-ajot olivat rauhallisia, tyylikkäitä, samoin leikkaukset ja kuvakulmat ja siinä oli MIkolla täysin onnistunut stailaus (toisin kuin Mikaelilla 2013).

Carl Espenin esityksessä häiritsi sellainen yleinen kliinisyys ja epäaitous, myös tulkinnassa, tuntui että kaikki oli ikään kuin liian harjoiteltu. Sama vaivasi montaa muutakin ko. vuoden esitystä, esim. Sanna Nielseniä.

Lukittu