Mikko Herranen – Evil tone

Euroviisut 2016 Tukholmassa

Mikko Herranen – Evil tone

*****
3
3%
****
9
9%
***
28
27%
**
35
34%
*
28
27%
 
Ääniä yhteensä: 103

Avatar
Viiksivallu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1596
Liittynyt: 05 Huhti 2015, 22:27

Re: Mikko Herranen – Evil tone

Viesti Kirjoittaja Viiksivallu »

Jähmeäksi jää. Herra Herranen on oikein hyvä laulaja, mutta kappale ei innosta yhtikäs ollenkaan. Ei hyvä eikä huono.

:suomi: :suomi: :suomi:
I’m pretty funny
But the jokes on me
Cause no one ever takes me seriously

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Mikko Herranen – Evil tone

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Mikko oli aikanaan mun suosikki Voice of Finlandissa. Harmi, että tämä biisi on niin vaisu. :eiei: En osaa tarkemmin eritellä, johtuuko se sovituksesta vaiko itse sävellyksestä. Ei nyt vaan oikein lähde! Harmi, koska pidän Mikon lauluäänestä.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2960
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Mikko Herranen – Evil tone

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Ihme, että edes muistin millainen melodia laulussa oli parin kuuntelukerran jälkeen, sen verran keskinkertaista huttua kokonaisuus tuntuu olevan. Laulajan ääni kuitenkin vaikuttaa kiintoisalta ja täytyyhän vielä antaa live-esityksellekin mahdollisuus. Kaksi tähteä, 15/18 puntarillani :niinpa:
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
Hello
Siemailija
Siemailija
Viestit: 101
Liittynyt: 20 Marras 2015, 01:36

Re: Mikko Herranen – Evil tone

Viesti Kirjoittaja Hello »

Ihan mukiinmenevä, mutta ei tässä tarttumapintaa kyllä ole yhtään. :lohduton:

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikko Herranen – Evil tone

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Mun täytyy ottaa takaisin ensireaktioitani tästä. Video on tosi ihana ja oon alkanut tykätä biisistäkin. En tiedä, onko tällä mitään menestysmahdollisuuksia, mut tää on yks mun suosikeista. Vähän kun saisi vielä "sitä jotain" niin tämä olisi tosi hyvä.

Leoton
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 71
Liittynyt: 20 Tammi 2014, 11:38

Re: Mikko Herranen – Evil tone

Viesti Kirjoittaja Leoton »

Artistilla on kyllä erittäin miellyttävänkuuloinen rockääni. Siinä on rutosti enemmän lämpöä ja väriä kun verrataan sitä kilpailijaveljeensä Kimmoon. Itse kappale ei itelläni kasva riittävästi, tai lähde edes käyntiin ennen kuin se jo loppuu. Jään odottamaan livesessiota.

Avatar
Sahara
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 421
Liittynyt: 23 Touko 2006, 09:57
Paikkakunta: Kreikka

Re: Mikko Herranen – Evil tone

Viesti Kirjoittaja Sahara »

Tätä kappaletta on helppo kuunnella, tykkään myös laulajan äänestä.
Jää kuitenkin kovin vaisuksi, valitettavasti.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Mikko Herranen – Evil tone

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Kun joskus päivitän puntariani, tämä on kovin nousija. Vuoden käsittämättömin korvamato. Siis nimenomaan käsittämättömin, ei pahin (sen kunnian saa Poom poom). Muutama melodianpätkä tästä biisistä, etenkin nimikohta, hiipii toistuvasti salakavalasti mieleen. Olen kuunnellut kaikkia biisejä yhtä vähän enkä keskiviikon jälkeen lainkaan.

Okei, en oleta, että täällä on kohtalotovereitani. :hiips:
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikko Herranen – Evil tone

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Mulla tämä on kyllä ihan kärjessä, pidän tästä todella paljon. Aluksi pidin tylsänä, mutta nyt tykkään.

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1013
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: Mikko Herranen – Evil tone

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

Ensimmäisen kuuntelukerran jälkeen oli sellainen fiilis, että eeei, ei iske. Nyt olen tämän muutaman kerran kuunnellut paremmalla ajatuksella ja tullut siihen tulokseen, että onhan tää ihan kuunneltavaa tavaraa. Mikko osaa käyttää ääntään, ja pidän kovasti biisin sanomasta, jota video ilmentää mielestäni hienosti. Kaikkiaan sellainen kappale, että en todellakaan vaihtaisi kanavaa, jos tää radiosta tulisi - mutta jos taas varta vasten pohtisin, mitä haluaisin kuunnella, niin en varmaan valitsisi tätä. Tätä siis kyllä kuuntelee, mutta ei tämä erityisesti iske.

Tämän viisuehdokkaan parhaita puolia ovat mielestäni Mikon hieno ääni ja taitava äänenkäyttö sekä kiintoisa, ajatuksia herättävä video. Heikkouksiksi laskisin monen muun jo mainitseman tylsyyden ja latteuden. Tämä ei mielestäni juuri kasva eikä ole mieleenpainuva. En usko, että pärjäisi Viisuissa tällaisenaan. Tietysti liveveto voi tarjota potkua ja uudenlaista ulottuvuutta biisiin. Liveä ootankin tämän biisin kohdalla erityisen kiinnostuneena.

Multa toistaiseksi kolme tähtöstä.
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Avatar
Katinka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1859
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 18:03
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mikko Herranen – Evil tone

Viesti Kirjoittaja Katinka »

Ei kovin sykähdyttävä kappale mielestäni. Poikani sanoi kappaleen muistuttavan Ozzy Osbournen "Dreamer"-kappaletta ja samoja vaikutteita kuulin itsekin. Kaksi tähteä.

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20383
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Mikko Herranen – Evil tone

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Luojan kiitos, Mikolta ei saatu mitään tusinametallia. Herrasella on aina ollut ihan miellyttävä ääni, mutta sitä ei ole osattu käyttää oikein. Tässä vaikutetaan olevan oikeillä jäljillä. Kertosäe vaikuttaa tosin hieman jäykältä, eikä kappale sen myötä pääse oikeuksiinsa. Potentiaalia on.

Nyt jää kolmeen tähteen.
Got a fire and a country heart 🔥

Karistoteles
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 426
Liittynyt: 25 Heinä 2012, 16:28
Paikkakunta: Lahti

Re: Mikko Herranen – Evil tone

Viesti Kirjoittaja Karistoteles »

Sympaattinen, ihan kiva esitys ja Mikko Herranen laulaa kyllä hyvin, mutta ei herätä oikein minkäänlaisia tuntoja. Ei innostuta muttei inhotakaan. Videon tekijöiltä jotenkin tekonokkelaa laittaa näkövammainen ajamaan autoa. Laulun kuuntelemisen sijasta huomio meinasi kiinnittyä videolla esiintyviin kyytiläisiin. Hieman OT: alussa ja lopussa nähtävä "prinsessa" taitaa muuten olla Jenni Seppälä eli taiteilijanimeltään Nuppu, joka on tunnettu biiseistään Anopin kaktus ja Jumalan luoma.

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Re: Mikko Herranen – Evil tone

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

Serduchka kirjoitti:
ESC93 kirjoitti:Video oli hieman hämmentävä.
No älä. Ei minun tietääkseni Mikko oikeasti näe ajaa autoa, vaikka se jotain tietokoneella näkeekin kuulemma tehdä. Se hämmensi kovasti.
Hämmentävä?
No varmasti jossain määrin. Sokea harvemmin autonratissa on. Itse pidän videota nerokkaana siksi, että sen voi tulkita Mikon tapauksessa vastakohtien törmäämiseksi: sokea ajamassa autoa tai no... Jokainen tulkitkoon tavallaan. Ja itsexasiassa auton ajaminen videolla on Mikon ihan oma idea. Se on kuulemma asia, jonka Mikko on halunnut aina tehdä, ajaa limusiinilla. Mikko on ollut ihan lapsesta asti näkövamnainen, kuten siskonsa Jossukin.

Kysyin Mikolta julkkaripäivän iltana videon synnystä, ja hän kertoi, että ideoita oli monia. Ne, mitä ylestä oli tullut, olivat kuulemma sen verran häröjä, ettei hän halunnut niitä toteuttaa. Videon kässäri on suurimmalta osin Mikon itsensä käsialaa sekin.

Biisistään hän sanoi, että sen oleellinen sanoma on oikeastaan se, että kaikki on lopulta itsestään kiinni, miten asiat tapahtuu ja että oma asenne on se ratkaisevin. Ideansa biisi on saanut kuulemma Mikon jostain fb-kaverista, jolla on tapana heittää aika... hm... outoa juttua Facessa.

Serdu: jep Mikko "näkee tehdä" tietsikalla yhtä jos toista, apuna puhesyntikka, Jaws, pistenäyttö jne. :tapu:
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikko Herranen – Evil tone

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Katten-Gustaf kirjoitti:Hämmentävä?
No varmasti jossain määrin. Sokea harvemmin autonratissa on. Itse pidän videota nerokkaana siksi, että sen voi tulkita Mikon tapauksessa vastakohtien törmäämiseksi: sokea ajamassa autoa tai no... Jokainen tulkitkoon tavallaan.
Samaa mieltä, video on nerokas. Itselläni juuri video nosti tämän kappaleen pisteitä ja tajusin kappaleenkin hyvyyden. Hyvä hyvä. :peukku:

lilja
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 212
Liittynyt: 21 Tammi 2016, 21:00

Re: Mikko Herranen – Evil tone

Viesti Kirjoittaja lilja »

Ei lajissaan olemattoman huono mutta ei lähelläkään tarpeeksi hyvääkään rockballadia. Eli yllättävän tylsä ja tasapaksu kakkosen verran.

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2103
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Mikko Herranen – Evil tone

Viesti Kirjoittaja Albin »

Minä olin alkanut lämpenemään tälle. Mutta kun esikatseluvideo vaiheessa olen, niin onpa vahvalle tulkinnalle tehty todella typerä sormella osoittava video. Minäkö tässä olen syyllinen kaikkeen jos olen erimieltä.

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Re: Mikko Herranen – Evil tone

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

[/quote]Mutta kun esikatseluvideo vaiheessa olen, niin onpa vahvalle tulkinnalle tehty todella typerä sormella osoittava video. Minäkö tässä olen syyllinen kaikkeen jos olen erimieltä.[/quote]
Kokeilepa toisin päin: esim. ajatusta siten, että Mikko on ehkä saanut riittävästi näkevien asenteista näkövammaisia tai ylipäätään vammaisuutta kohtaan, ja haluaa ehkä vähän ravistella ihmisiä ajattelemaan?

Oisko siinä logiikkaa?
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Valkealalainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5195
Liittynyt: 09 Syys 2008, 16:19
Paikkakunta: ... (Kouvola)

Re: Mikko Herranen – Evil tone

Viesti Kirjoittaja Valkealalainen »

Siis Mikkoko on ihan oikeasti näkövammainen? Hups, en tiennytkään. Videota katsoessani olen ajatellut, että hän siinä vain esittää näkövammaista ajamassa autoa... Mutta aina oppii uutta! Oli varmaan ihan mielenkiintoinen kokemus päästä huristelemaan limusiinilla. :peukku:
Bussi tytön aina ohi onnen vie
Kun toiset löytää sen


- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Mikko Herranen – Evil tone

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Pidin tästä heti ensikuulemalta ja olen tässä vähän kuulostellut, josko alkaisin jo kyllästyä, kun monet tuntuvat pitävän tylsänä. Mutta kyllä tämä edelleen miellyttää. Melodia on kaunis ja mieleenjäävä ja pidän Mikon äänestä. Uskon, että hyvällä live-esityksellä menisi Tukholmassa finaaliin, mutta ajatus on puhtaasti teoreettinen, sillä en usko tällä olevan mitään mahdollisuuksia UMK:ssa.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41807
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Mikko Herranen – Evil tone

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Koirankuonolainen kirjoitti:Pidin tästä heti ensikuulemalta ja olen tässä vähän kuulostellut, josko alkaisin jo kyllästyä
Minä olen alkanut :lohduton: Kuulun niihin poikkeaviin, jotka pitivät tästä aluksi. Mutta nyt kun tässä joku yö kuuntelin ulkkarien top-listoja, huomasin tämän kohdalla ajattelevani, että loppuis jo. Mutta live kaiken muuttaa voi!
Rise, angel, shine, love!

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikko Herranen – Evil tone

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Luulen, ettei pääsisi Ruotsissa finaaliin. Liian lässähtävä ja varsinkin vanhanaikainen. Ehkäpä vuonna 1973 olisi ollut viisuissa jotakin aivan ihmeellistä.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Mikko Herranen – Evil tone

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

No eivät ole tällaiset yksikertaiset laulelmat ikinä pois muodista. Ovat pärjänneet joka vuosi. Mutta toisessa ketjussa arvelin omat arvaukseni tästä: tässä erilaiset ainekset, across the universe + euroviisu, tukahduttavat toisiaan. Herranen laulaa vähän laahaten ja alakuloisesti heleää melodiaa ja laittaa siihen draamaa ja vääntöä kun biisin olemuksesta nousisivat ennemmin keskeialueiden pienemmät melodiset elkeet. Biisi ei anna draamaa, laulun draama kolaa biisiä.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikko Herranen – Evil tone

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

ta1ja kirjoitti:No eivät ole tällaiset yksikertaiset laulelmat ikinä pois muodista. Ovat pärjänneet joka vuosi.
Muttei euroviisuissa. En muista yhtäkään vertauskohdetta viisubiiseistä. Siis kun rajaan tämän rock-osastoon ja vielä sielläkin osoitan sille tarkan paikan. En yhtäkään. Tai no, nyt kun laskeskelen ajatuksiani, löytyy viisuista jonkilaisia serkkuja, mutta menestyjiä en muista.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Mikko Herranen – Evil tone

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^ tietenkin jos rakennat mahdollisimman tarkan lokeron ja rajaat sen tiukasti niin tällaista ei ikinäedes ole ollut euroviisuissa, mutta minusta Islannin kalastajapoju, norjan vilpitön karhea tunteilija ja sitten toisaalta Belgian kitaramies kuuluvat tähän lokeroon ja menestyivät. Tämä vain ei siinä lokerossa vaikuta nii lupaavalta.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Wurst
Maistelija
Maistelija
Viestit: 33
Liittynyt: 03 Tammi 2016, 17:40

Re: Mikko Herranen – Evil tone

Viesti Kirjoittaja Wurst »

Aika tylsä, ainoa hyvä kohta on "Life is like a limousine". Ja vain se kohta :heh: .
#TheUnstoppables

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikko Herranen – Evil tone

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

ta1ja kirjoitti: minusta Islannin kalastajapoju, norjan vilpitön karhea tunteilija ja sitten toisaalta Belgian kitaramies kuuluvat tähän lokeroon ja menestyivät.
No tuo Islanti tulikin mieleen, norjalaista tunteilijaa en nyt muista ja belgialainen tyyppi oli kitaroineen enemmän akustinen ja popimpi kuin tämä, jolle minä olisin kyllä toivonut lisää massiivisuutta ja kitaroitten monistamista, turboruuvia.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Mikko Herranen – Evil tone

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Vanhanaikaisuuskysymykseen en osaa ottaa kantaa, sillä todennäköisesti en tunnistaisi vanhanaikaisuutta, vaikka se tulisi ja purisi minua korvasta. :puna: Suomi-iskelmistä minulle tulee monesti tunne, että ne ovat vanhanaikaisia, mutta se saattaa johtua vain siitä, että useimmat niistä kuulostavat minusta tylsiltä.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Mikko Herranen – Evil tone

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Tässä kohtaa mun on vaan sanottava, että kunpa Mikko olisi tehnyt itselleen paremman biisin esitettäväkseen. :lohduton: Hänellä on hieno ääni, mutta kappale valitettavasti sahaa liikaa paikallaan edelleen. Säkeistöistä löytyy jo sitä jotain, mutta kertsi on mielestäni jollain tapaa kovin ruosteinen ja ahdistava.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6397
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: Mikko Herranen – Evil tone

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Pakko myöntää, että tämä on ainoa, jota en ole vapaaehtoisesti kuunnellut ainakaan viikkoon. :puna:
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Lukittu