Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Euroviisut 2016 Tukholmassa
Lukittu

Pää-Äijät – Shamppanjataivas

*****
12
9%
****
16
12%
***
27
20%
**
32
24%
*
49
36%
 
Ääniä yhteensä: 136

Valkealalainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5195
Liittynyt: 09 Syys 2008, 16:19
Paikkakunta: ... (Kouvola)

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja Valkealalainen »

Ahhahhahhaa!!! Mahtava esitys! :rofl: :rofl: :rofl: Tässähän oli miljoona kertaa enemmän viihdettä kuin kaikissa muissa ensimmäisen semifinaalin esityksissä yhteensä. :tapu: Olisin aivan ehdottomasti lähettänyt tämän finaaliin, ei pienintäkään epäilystä! Loistavaa, Pää-äijät. :peukku:

Ja sitten Suomen kansa pettää, kun sitä vähiten odottaa... :niinpa:
Bussi tytön aina ohi onnen vie
Kun toiset löytää sen


- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Tiana kirjoitti:Luulen kuitenkin, että tuo perussynti, mihin monen hyvän euroviisubiisin matka on päättynyt eli raati esti tämän jatkoon pääsyn.
Semeissähän ei ole raateja, vain puhelinäänet.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
jeejee
Siemailija
Siemailija
Viestit: 159
Liittynyt: 08 Touko 2010, 16:59
Paikkakunta: Kokkola

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja jeejee »

Kappale itsessään hyvä. Tarttuva ja ah kerrankin suomalainen duuri-iskelmä. Toivon tästä Suomibaarien kestohittiä :tapu: ...mutta se laulu ja se show, hirveä älämölö. Siinä vaiheessa, kun pizzalla pyyhittiin kainalot niin teki mieli laittaa tämän pytyn kansi kiinni! :toilet:

Pää-Äijät voisivat käydä muuten Sean Bananin opissa siitä, miten tehdään "tyylikäs" huumoriesitys. Ei mulla muuta...
Take me as I truly am,
I am divine, perfectly out of line, every shade in the sky.

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Illan megalomaaninen ilotulitus! :tuuletus:

Vain kourallinen ihmisiä sai kokea spektaakkelin livenä riveiltä 1-3, ja olin yksi heistä. En tahdo löytää oikeita sanoja esityksen kuvailemiseen. Olin jo myyty, kun amme kannettiin lavalle. Sekoilua koko esitys, mutta jokaisesta sekunnista nautin. Nautin ja nauroin niin kovasti, että silmäni suorastaan kostuivat. Minulla oli suuri halu vain hypätä tuonne sekaan juhlimaan. Äijien finaalipaikka jäi saamatta, mikä on suorastaan naurettavaa. Tälläistä tarvitaan finaaliin!

:barba:
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
helidon
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 549
Liittynyt: 12 Helmi 2013, 08:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja helidon »

Hometown kirjoitti:Koreografia ja vaijerit taisivat olla äijien itsensä suunnittelemia. Ne jotka iloitsevat siitä, ettei tämänkaltainen "huumori"esitys päässyt nolaamaan Suomea Tukholmaan, voivat nuolaista ennen kuin tipahtaa. Lieminen tulee ja kostaa äijien puolesta.
:D :) Repesin.Tuntui aika pitkältä tuo äijien kolmeminuuttinen...yllätyin, kun putosivat. Hyvää jatkoa vain uralle!

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10648
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Ihan överi esitys. :heh: Sain itsekin "shamppanjaa" päälle esityksen aikana. Yllätyin, että tämä ei mennyt jatkoon. Olen kuitenkin tyytyväinen, koska nyt tämä ei ainakaan voi edustaa Suomea. Sitä en olisi halunnut.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Minusta tämä oli kappaleenakin tosi heikko...
jeejee kirjoitti:...mutta se laulu ja se show, hirveä älämölö. Siinä vaiheessa, kun pizzalla pyyhittiin kainalot niin teki mieli laittaa tämän pytyn kansi kiinni! :toilet:
Juuri näin :heh: Ihan hirveä sekamelska koko esitys, lavalle oli tuotu kaikki mahdollinen ja mahdotonkin (se kettupukuun pukeutunut tyyppi heilumassa siinä sai jo repeilemään... :rofl: ) Tosiaan hyvä asia että ei päässyt finaaliin!

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

En muuten yhtään ihmettele, että Pää-Äijät esiintyivät viimeisenä. Sen sotkun siivoamisessa meni ikuisuus. :hihi:
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2103
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja Albin »

Minä en ole pitänyt tästä kappaleesta milloinkaan, mutta toivoin kuitenkin jotain yllätystä. En saanut. Huonosti laulavat ukot piti hauskaa ja minunko pitäisi olla iloinen siitä, että vain katselen toisten hauskanpitoa. Ei kiitos. Hyvä kun tippuivat minua ärsyttämästä :jupinaa:

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Laulullisesti tämä oli juuri sitä mitä odotin, eli ei erityisen kummoinen, mutta sai tämä silti ainakin minun tanssijalkani vipattamaan. Hauska ja överi esitys, ja tää biisi tulee kyllä ainakin jäämään omalle soittolistalleni. Räväkkää meininkiä, mutta vaikka tähän olenkin jollain pervolla tavalla rakastunut, samaan aikaan olen helpottunut, että tätä ei nähdä finaalissa ja valita meidän viisuedustajaksi. PKN jäi semeihin joten toivoisin että tällä kertaa Suomi nähtäisiin finaalissa. Tällä sinne ei ainakaan olisi ollut luultavasti mitään mahdollisuuksia...
2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12803
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ No ei kai. Tosin kolmossemissä on jäljellä vielä Lieminen ja Pietarin Spektaakkeli. Ja Liemistähän oli jotkut verrannut Stigiin.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4081
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Kappale on ihan yhtä kaamea kuin ennenkin, mutta tuo esitys oli niin pähkähullu, että pakkohan siitä oli tykätä :uujee: Olisi minun puolestani saanut mennä finaaliin kenen tahansa muun paitsi Stella Christinen sijasta :heh:
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4081
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Hometown kirjoitti:Koreografia ja vaijerit taisivat olla äijien itsensä suunnittelemia. Ne jotka iloitsevat siitä, ettei tämänkaltainen "huumori"esitys päässyt nolaamaan Suomea Tukholmaan, voivat nuolaista ennen kuin tipahtaa. Lieminen tulee ja kostaa äijien puolesta.
Justiinsa näin. "Tärkeintä on kosto", kuten toteaa Juntti-Mutteri K. Hotakaisen näytelmässä Hukassa on hyvä paikka.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Sahara
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 421
Liittynyt: 23 Touko 2006, 09:57
Paikkakunta: Kreikka

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja Sahara »

Videon nähtyäni olin varma, että jatkoon menee.
Live meni kuitenkin mauttomalla tavalla överiksi ja laulu ihan nuotin vierestä, joten oikeutetusti jäi finaalipaikka saamatta.

Leoton
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 71
Liittynyt: 20 Tammi 2014, 11:38

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja Leoton »

Esityksen kliimaksi jäi puuttumaan, kun en nähnyt kenenkään laattaavan lopuksi altaaseen. Muuten siinä olikin liki kokonaisen kesäjuhlan kaari esillä. :kuolaus: Suomalaiskansallista nuorison (juntti)romantiikkaa parhaimmillaan, ehkä parempi näin, ettei mennyt jatkoon.

/korjasin suomalaiskansallisen määritelmää.
Viimeksi muokannut Leoton, 08 Helmi 2016, 18:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Minusta tässä ei ollut mitään erityistä suomalaista. Jenkeistä hiphop/rap-kliseitä ominut esitys. Pietarin spektaakkelikin on enemmän suomalainen kuin tämä, siinä sentään on Kaurismäkeläisen elokuvamaailman eleettömyyttä yhdistettynä jenkkilän 50-lukulaiseen nostalgiaan.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

sziget kirjoitti:
kuu-kuu kirjoitti:Tässähän voi muistella vaikkapa Dana Internationalia. Laulu homeista.
Mietin hetken, onko Dana laulanut homeista, mutta taisit tarkoittaa laulun tasoa eikä aihetta. :mitenlie:
Ei saa tappaa :rofl2:

Sinänsä "Laulu homeista" voisi olla ollut Suomen 80-luvun karsintakappale :miettii:

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja lharju »

UFOPOLI kirjoitti:Sinänsä "Laulu homeista" voisi olla ollut Suomen 80-luvun karsintakappale :miettii:
Sången om vårt mögel :miettii:
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Karistoteles
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 426
Liittynyt: 25 Heinä 2012, 16:28
Paikkakunta: Lahti

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja Karistoteles »

Oikein pirun hyvä ettei tämä mennyt jatkoon. Sama jos Sleepy Sleepers olisi edustanut Suomea joskus 1970- tai 80-luvulla. Genre tietysti eri, mutta lavatouhu samanlaista sekoilua.

Avatar
Tiana
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1575
Liittynyt: 10 Syys 2005, 18:35
Paikkakunta: Kangasala

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja Tiana »

JuliaS kirjoitti:
Tiana kirjoitti:Luulen kuitenkin, että tuo perussynti, mihin monen hyvän euroviisubiisin matka on päättynyt eli raati esti tämän jatkoon pääsyn.
Semeissähän ei ole raateja, vain puhelinäänet.
No sittenhän se onkin erittäin hyvä juttu, että tippui jo nyt, koska finaalissa ei olisi sitten ollutkaan mitään saumaa ;)

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Karistoteles kirjoitti:Oikein pirun hyvä ettei tämä mennyt jatkoon. Sama jos Sleepy Sleepers olisi edustanut Suomea joskus 1970- tai 80-luvulla. Genre tietysti eri, mutta lavatouhu samanlaista sekoilua.
Ei voi verrata. Sliippareiden anarkismilla oli kekkoslovakiassa sisältöä ja merkitystä, mutta Pää-äijillä ei omassa ajassaan yhtään mitään, pelkkää maneerista onttoutta.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Karistoteles
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 426
Liittynyt: 25 Heinä 2012, 16:28
Paikkakunta: Lahti

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja Karistoteles »

ta1ja kirjoitti:
Karistoteles kirjoitti:Oikein pirun hyvä ettei tämä mennyt jatkoon. Sama jos Sleepy Sleepers olisi edustanut Suomea joskus 1970- tai 80-luvulla. Genre tietysti eri, mutta lavatouhu samanlaista sekoilua.
Ei voi verrata. Sliippareiden anarkismilla oli kekkoslovakiassa sisältöä ja merkitystä, mutta Pää-äijillä ei omassa ajassaan yhtään mitään, pelkkää maneerista onttoutta.
Kieltämättä olen samaa mieltä ettei Sliippareita ja Pää-äijiä voi verrata. Tarkoitin vain ns. lavakuvastoa, jossa esille tuodaan kaikkea mahdollista älytöntä. Suomi tuntuu pursuavan näitä Pää-äijiä ja Petri Nygårdeja ja keitä näitä nyt onkaan joiden musiikillinen anti on ylistää ryyppäämisen ja sekoilun riemua.

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

ta1ja kirjoitti:
Ei voi verrata. Sliippareiden anarkismilla oli kekkoslovakiassa sisältöä ja merkitystä, .
En tiedä Sliippareitten sisällöstä. Enemmänkin halusivat herättää huomiota, mennä bileisiin saapastelemaan, sekoilla ja tehdä pilkkaa Hektoreista ym.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

kuu-kuu kirjoitti:En tiedä Sliippareitten sisällöstä. Enemmänkin halusivat herättää huomiota, mennä bileisiin saapastelemaan, sekoilla ja tehdä pilkkaa Hektoreista ym.
Vasemmistolaisen kulttuurieliitin väite on leimata Sliipparit pelkäksi huumoribändiksi (olen itsekin vasemmalle kallellaan, mutta suomalaiskontekstissa vasemmistolaiskapinan kapinassa on neukkulaisia ohjelmallisia, valtavirtaisia piirteitä). Sliipparit olivat Suomen ensimmäinen punk-bändi, anarkistinen kulttuuriperformanssi ja heillä oli myös kantaaottavia biisejä. Kritisoivat Neuvostoliittoa, taistolaisuutta ja muita Suomessa vaiettuja asioita. Karjala takaisin ... Kaljaa kioskeihin silloisessa kontrolliyhteiskunnassa ei ollut pelkkää ryyppäyksen ihannointia. Musiikin osalta kitarassa on ollut Albert Järvinen, Dave Lindholm, koskettimissa Mauri Sumén, rummuissa kuvataitelija Markus Heikkerö ...
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

snakesnape
Maistelija
Maistelija
Viestit: 26
Liittynyt: 10 Maalis 2013, 22:38

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja snakesnape »

Myönnän olevani huumoriviisujen ystävä ja siksi olin heti tämän kappaleen ensimmäsitä kertaa kuultuani ihan innoissani. Live-esitys oli kyllä aikamoista sähellystä, ihan hyvin ois riittänyt äijät himmailemaan vaan siihen paljuunsa aurinkolaseissa, ei niitä kaikkia taustatyyppejä oisi siinä tarvinnut.
Tiana kirjoitti:Minun mielestäni Pää-Äijät oli kaikista tämän vuoden karsintakappaleista "suomalaisin". Tämä on siis ainut kappale, joka jolla tavoin edes muistuttaa biisejä, joita kuulee tällä hetkellä hitteinä radiosta...
Olen ihan samaa mieltä. Kuuntelen tosi vähän radiota, mutta sillon kun sitä kuulee, niin lähes poikkeuksetta se on jotain tän kaltasta suomiräppiä, jossa puhutaan juhlimisesta ja juomisesta. Siksi en varmasti niistä pidäkkään, kun ne kappaleet on niin tosissaan tehty.
Pää-äijät sai nyt tän vuoden euroviisujen huumoritittelin.

Avatar
rewind
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 579
Liittynyt: 26 Touko 2008, 09:35

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja rewind »

Yleensä inhoan kaikkia huumorivetoja, mutta tämä oli ihan oikeasti hauska ja tarttuva. Aivan mainio! Mikä sääli, ettei päässyt finaaliin. Jopa perheemme konservatiivisempi osapuoli tykkäsi biisistä :D
El Robocop!

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pää-Äijät – Shamppanjataivas

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Ubohdin sanoa tästä, että otti päähän, kun se toinen artisti hakkasi käsiään yhteen alussa. Häiritsi todella paljon ja teki amatöörimaisen vaikutelman.

Lukittu