Eini – Draamaa

Euroviisut 2016 Tukholmassa

Eini – Draamaa

*****
31
21%
****
38
26%
***
39
27%
**
19
13%
*
20
14%
 
Ääniä yhteensä: 147

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2964
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eini – Draamaa

Viesti Kirjoittaja Edwina »

JuhaUK kirjoitti:Mua on hämännyt koko ajan, ja tänään taas, mistä mittarista se laulaa, joka on mennyt ympäri? Auton matkamittariko? Biologinen kello? Vaaka? :mitvit: :puna:
Siis ihan samaa olen pohtinut! Kertokaas mitä mieltä olette.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8158
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Eini – Draamaa

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Eikös auton matkamittari ole yleensä se jonka ympärimenemisestä puhutaan, enpä ole kuullut ainakaan biologisen kellon tai vaakan ympärimenemisestä...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Eini – Draamaa

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

JuhaUK kirjoitti:Mua on hämännyt koko ajan, ja tänään taas, mistä mittarista se laulaa, joka on mennyt ympäri? Auton matkamittariko? Biologinen kello? Vaaka? :mitvit: :puna:
Minusta tuntuu, että tämä on jonkinlainen metafora jollekin elämänvaiheelle. :miettii:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Eini – Draamaa

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

hra47 kirjoitti:Eikös auton matkamittari ole yleensä se jonka ympärimenemisestä puhutaan, enpä ole kuullut ainakaan biologisen kellon tai vaakan ympärimenemisestä...
No en minäkään, mutta ei toi auton matkamittarikaan ihan minusta istu muuhun aiheeseen. Vai onko siinä se autokorjaamoteema videolta, kun auto on niin vanha niin sekin on vain Draamaa :draamaa: :heh:
Hello Hi!

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2964
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eini – Draamaa

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Voisikohan se tarkoittaa sitä, että on tässä jo oltu niin kauan yhdessä ja ikääkin tullut, että on ikäänkuin auton matkamittari olisi ehtinyt menemään ympäri.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4099
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Eini – Draamaa

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Edwina kirjoitti:
JuhaUK kirjoitti:Mua on hämännyt koko ajan, ja tänään taas, mistä mittarista se laulaa, joka on mennyt ympäri? Auton matkamittariko? Biologinen kello? Vaaka? :mitvit: :puna:
Siis ihan samaa olen pohtinut! Kertokaas mitä mieltä olette.
Auton matkamittarista varmaan, kun siinä videossakin ajellaan autolla. Kilometrejä eli elettyä elämää on takana enemmän kuin jaksaa laskea (eikä silti ole otettu opikseen). Einin ikäluokkaan kuuluvana arvelen näin. :joojoo:
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36868
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Eini – Draamaa

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Auton matkamittarina minä itsekin sen näen. Mukavaa itseironiaa ja ikävitsailua Einiltä. :heh: <3
Meow cat, please meow back.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eini – Draamaa

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Mä olen koko ajan ajatellut, että ikää on jo sen verran, että mittari on ns. kerran mennyt jo ympäri.

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Eini – Draamaa

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Miten ne oven kirjaimet sitten siihen liittyy? Useampi avioliitto/asuinkumppani?

Ja mulle itselleni tosiaan tuli toi auton matkamittari mieleen vasta samalla, kun postasin kysymystä. Koko ajan mielessä oli joku sellainen pyöreä mittaritaulu, eikä matkamittarin laskuri :puna:
Hello Hi!

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36868
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Eini – Draamaa

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Tai sitten moneen otteeseen vaihtunut sukunimi.
Meow cat, please meow back.

Avatar
janiwolf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1642
Liittynyt: 19 Huhti 2015, 09:10
Paikkakunta: Vantaa

Re: Eini – Draamaa

Viesti Kirjoittaja janiwolf »

JuhaUK kirjoitti:Miten ne oven kirjaimet sitten siihen liittyy? Useampi avioliitto/asuinkumppani?
luultavasti siltä se ainakin minusta kuulostaa
Raha kasvaa hattuun ja lasten vaatteet pomo vaatii.

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2104
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Eini – Draamaa

Viesti Kirjoittaja Albin »

Auton matkamittari. Sinänsä sopii Pellon Orajärvelle .. matkamittari todella pyörii jos jonnekin haluaa...

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Eini – Draamaa

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Minä taas olen ymmärtänyt sen niin, että mitta(ri) on (ollut) niin täynnä että mennyt jo ympäri ;) En tiedä onko se sitten oikea tulkinta...
Edwina kirjoitti:Voisikohan se tarkoittaa sitä, että on tässä jo oltu niin kauan yhdessä ja ikääkin tullut, että on ikäänkuin auton matkamittari olisi ehtinyt menemään ympäri.
"Yhdessä"? Eihän kappale mistään yhdessäolosta kerro, päinvastoin... :mitvit:

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2964
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eini – Draamaa

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Mulle on tullut mieleen tästä joku on-off suhde. Kirjaimetkin on ovessa vaihtuneet, kun toinen on lähtenyt lätkimään.
Tai sitten on menty asumaan yhteen/ naimisiin jossain suvantovaiheessa ja kirjaimet on vaihtuneet oveen sen takia.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4099
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Eini – Draamaa

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

JuhaUK kirjoitti:Miten ne oven kirjaimet sitten siihen liittyy? Useampi avioliitto/asuinkumppani?

Ja mulle itselleni tosiaan tuli toi auton matkamittari mieleen vasta samalla, kun postasin kysymystä. Koko ajan mielessä oli joku sellainen pyöreä mittaritaulu, eikä matkamittarin laskuri :puna:
Minä olen ajatellut, että tässä tarinassa esiintyy ei-enää-niin-nuoret (luultavasti jokseenkin minun ikäiseni) ystävykset. Laulaja lohduttaa ystäväänsä, joka on taas kerran retkahtanut johonkin jonninjoutavaan renttuun. Oven vaihdetut kirjaimet viittaavat rikkoutuneeseen parisuhteeseen ja mittarin ympärimeno ystävysten ikään. Vaikka ikää on karttunut, draamaa riittää aina vain. Kyllä tuo ehdotettu "mitan täyttyminenkin" on mahdollinen tulkinta, mutta silloin tässä ei olisi enää samaa itseironiaa.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Eini – Draamaa

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Koirankuonolainen kirjoitti:Laulaja lohduttaa ystäväänsä, joka on taas kerran retkahtanut johonkin jonninjoutavaan renttuun.
Niinhän siinä selkeästi sanotaankin, ja ei se minusta mikään ihme olisi jos niiden jonninjoutavien renttujen kanssa olisi mitta täynnä :heh: ;)

Hometown
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 270
Liittynyt: 16 Tammi 2009, 22:47

Re: Eini – Draamaa

Viesti Kirjoittaja Hometown »

Pidän kovasti tästä Janne Rintalan sanoituksesta ja erityisesti tuosta mittari.. kirjaimet ovessa -kohdasta. Sanoittaja on keksinyt siinä uudet ja tuoreet ilmaisut ikääntymiselle ja parisuhteen päättymiselle, siis ei töksäytä asiaa suoraan tai turvaudu johonkin kurjaan kliseeseen. Tässä on myös terävää psykologista tilannetajua. Lohduttaja, siis laulun esittäjä, tuo esiin hänen ja ystävättären aiempia vastaavia tilanteita leikillisessä sävyssä, siis käyttää huumoria lääkkeenä sydänsuruihin. Muutamiin säkeisiin on sisällytetty todella paljon, kuten hyvässä sanoituksessa kuuluukin.

Ilmeisesti nuo vertauskuvat eivät avaudu heti kaikille. Ihmiset, jotka eivät ole lukeneet paljon runoutta, eivät ehkä ole tottuneet tällaiseen kielenkäyttöön. Saattaa kuitenkin käydä niin, että näistä kuvista tulee aikaa myöten yleiskieltä, eli ne muuttuvat itsekin kliseiksi.

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Eini – Draamaa

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Joo toi sanoitus on tosi hyvä. Siinä on jotain tuoretta ja myös aidon elämän tunnetta. Ja tosiaan nuo ei-kliseiset kivat ilmaisut.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Eini – Draamaa

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Onhan se oikeesti hienoa, että tällaisessa sinällään ihan kertakäyttöiskelmässä on kuitenkin jotain vähän vaikeampaa, ja lyriikkaa jota voi analysoida ja tulkita eri tavoin :peukku: Ja hauskasti olemme vähän eri vivahteita tuosta löytäneet, vaikka perusajatus onkin lienee selvä.

Ja nythän tota voi analysoida enemmänkin, kun kerran aloitin :mrgreen:
ei täältä löydy koskaan onneen kaavaa
Tuo rivi voisi tarkoittaa "en pysty kertomaan sinulle, kuinka olisit onnellinen, vaikka tässä tilanteessa ollaan oltu jo usein" tai "ei elämässä ole mitään oikotietä tai reseptiä onneen"

Nyt vasta tajusin tämänkin rivin:
Numeroita nauraen poistetaan
Siis deletoidaan puhelimesta niitä huonoja eksiä :stupido: :stupido: :tajutkaa: Ei mennyt ihan heti jakeluun :puna:

Tää on aivan upea lausepari, eli toivo elää edelleen :ihana:
Kaikki hölmöt uskoo rakkauteen
Mulle lupaa, hölmö loppuun asti oot
Hello Hi!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Eini – Draamaa

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

JuhaUK kirjoitti:Tää on aivan upea lausepari, eli toivo elää edelleen :ihana:
Kaikki hölmöt uskoo rakkauteen
Mulle lupaa, hölmö loppuun asti oot
Tuo tosiaan on aivan ihana! :surrur:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36868
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Eini – Draamaa

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Miten JuhaUK alunperin tulkitsit tuon "Numeroita nauraen poistetaan"? Vai tulkitsitko mitenkään? :miettii: Ihan mielenkiinnosta kuulisin, koska tuo mainitsemasi tulkinta on ollut niin selvä itselleni alusta asti. :mrgreen:

// Ja hei, mitä ajattelette biisin kahdesta ekasta rivistä? Mielestäni ne ovat vähän epäselvät. Kuka sanoo mitä ja kenelle ja mitäh? :heh:
Meow cat, please meow back.

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Eini – Draamaa

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

En oikeesti tajunnut ollenkaan, mitä numeroita ne poistelee. Noloa, mutta totta. En nyt kamalan syvällisesti ole noita miettinyt, mutta ohimennen ehdin kyllä ajatella, mitä numeroita se tarkoittaa :puna: Saattaa olla jopa, että kuulin sen laulavan "numeroita toistellaan" :mitvit: :mitvit: :rofl:
TomppaJr kirjoitti:
// Ja hei, mitä ajattelette biisin kahdesta ekasta rivistä? Mielestäni ne ovat vähän epäselvät. Kuka sanoo mitä ja kenelle ja mitäh? :heh:
No sehän on taas ihan selvä :draamaa: :draamaa:
Hello Hi!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42020
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Eini – Draamaa

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Wadde kirjoitti:Mä olen koko ajan ajatellut, että ikää on jo sen verran, että mittari on ns. kerran mennyt jo ympäri.
Mutta mitä se tarkoittaa, että mittari on mennyt ympäri? Näin Einin ikäluokkaa edustavana ihmettelen, ja muutenkin liityn ihmettelijöiden kuoroon. -Vaa'an lukeman ympäri meno olisi kyllä aika herkullinen (kirjaimellisesti?) tulkinta :mrgreen:

Ehkä hämäävintä on se, että mittari on mennyt ympäri ja kirjaimet ovessa vaihdettu. Kirjainten vaihtaminen on siis sitä, että se tämänkertainen (ties kuinka mones) yhdessäasumisyritys päättyi, mutta jos mittarin ympäri meno liittyy ihan vain puhtaasti ikävuosiin, eli ihan eri asiaan, niin eihän välissä voi olla ja-sanaa?

Oli miten oli, lauantaina on bileet, joihin tämä sopisi kuin nenä päähän. Olisiko illan DJ:llä valikoimassaan? Toivon parasta!
Viimeksi muokannut Rousku, 12 Helmi 2016, 00:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42020
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Eini – Draamaa

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Edwina kirjoitti:Voisikohan se tarkoittaa sitä, että on tässä jo oltu niin kauan yhdessä ja ikääkin tullut, että on ikäänkuin auton matkamittari olisi ehtinyt menemään ympäri.
Minusta kuulostaa, että tässä ei ole oltu kauan yhdessä, vaan korkeintaan se pari vuotta, jonka ihastuksen ensi vaihe kestää (ja sitten ns. kasvetaan erilleen).
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42020
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Eini – Draamaa

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Hometown kirjoitti:Lohduttaja, siis laulun esittäjä, tuo esiin hänen ja ystävättären aiempia vastaavia tilanteita leikillisessä sävyssä, siis käyttää huumoria lääkkeenä sydänsuruihin. Muutamiin säkeisiin on sisällytetty todella paljon, kuten hyvässä sanoituksessa kuuluukin.

Ilmeisesti nuo vertauskuvat eivät avaudu heti kaikille. Ihmiset, jotka eivät ole lukeneet paljon runoutta, eivät ehkä ole tottuneet tällaiseen kielenkäyttöön.
Niin no minä olen ajanut autolla vielä vähemmän kuin lukenut runoutta, joten ehkä mittari-kuva ei sen takia ole tuttu (jos se nyt auton matkamittariin viittaa). Oven kirjainten vaihtamisen ja numeroiden poistamisen ymmärrän kyllä.

Minäkin pidän sanoituksesta. Ja hauskaa on sekin, että lohduttaja oikein haluaa kaveriaan kainaloonsa, taas kerran, ja toivoo ettei tämä järkevöidy (minä toki tulkitsin tuon hölmö-kohdan niin päin, että sen lohdutettavan saisi kainaloonsa vielä monet kerrat). Ja onhan sanoitus optimistinenkin: alussa toinen on ihan rikki, sitten kuitenkin jos naureskellen poistellaan niitä numeroita.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42020
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Eini – Draamaa

Viesti Kirjoittaja Rousku »

(Neljäs viesti peräkanaa :roll:) Olisi tämä kyllä aika hieno Suomi-etno viisuihin lähetettäväksi! Jos Eini laulaisi vähän paremmin. Harmittaa, kun tavikset on sitä mieltä, että hyvä biisi kotimaisille radiokanaville mutta viisuihin ei ikinä, liian juntti sinne eikä siellä suomeksi pärjää. Ehkä pitää nostaa puntarilla. Ja nyt voin myöntää, että pistin 1. semissä Einillekin yhden äänen, siinä missä Stellalle kolme ja muille ei mitään. Tässä on sentään jotain välitöntä vetovoimaa, vaikkei laulusuoritus ihan priimaa ollutkaan.

Youtubessa ulkkarit eivät kielestä valita: "the language is so unique! I don;t understand a word but it;s wonderful"
Rise, angel, shine, love!

Hometown
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 270
Liittynyt: 16 Tammi 2009, 22:47

Re: Eini – Draamaa

Viesti Kirjoittaja Hometown »

Rousku kirjoitti:
Wadde kirjoitti:Mä olen koko ajan ajatellut, että ikää on jo sen verran, että mittari on ns. kerran mennyt jo ympäri.
Mutta mitä se tarkoittaa, että mittari on mennyt ympäri? Näin Einin ikäluokkaa edustavana ihmettelen, ja muutenkin liityn ihmettelijöiden kuoroon. -Vaa'an lukeman ympäri meno olisi kyllä aika herkullinen (kirjaimellisesti?) tulkinta :mrgreen:
Tuo on autoslangia, jolla viitataan auton todella korkeaan ikään. Ilmeisesti se on lähtenyt siitä, että vanhoissa autoissa oli mekaanisia matkamittareita, joissa oli vain rajoitettu määrä numeropaikkoja. Jos numeropaikkoja oli viisi, niin 99.999 kilometrin jälkeen mittari nollaantui. Jos paikkoja oli kuusi, tarvittiin miljoona kilometriä.

Mittarin ympäri meneminen on muuttunut aikaa myöten kielikuvaksi, jolla viitataan pelkästään siihen, että auto on vanha. Sanoittaja on siirtänyt tämän kielikuvan autoista ihmisiin, mikä on kyllä aika rohkeaa, kun ottaa huomioon, että tässä puhutaan naisten iästä. Mutta jos Eini on tällaisen humoristisen ilmaisun hyväksynyt laulettavakseen, niin varmaan sen hyväksyvät kuulijatkin.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4099
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Eini – Draamaa

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Hometown kirjoitti:[
Tuo on autoslangia, jolla viitataan auton todella korkeaan ikään. Ilmeisesti se on lähtenyt siitä, että vanhoissa autoissa oli mekaanisia matkamittareita, joissa oli vain rajoitettu määrä numeropaikkoja. Jos numeropaikkoja oli viisi, niin 99.999 kilometrin jälkeen mittari nollaantui. Jos paikkoja oli kuusi, tarvittiin miljoona kilometriä.

Mittarin ympäri meneminen on muuttunut aikaa myöten kielikuvaksi, jolla viitataan pelkästään siihen, että auto on vanha. Sanoittaja on siirtänyt tämän kielikuvan autoista ihmisiin, mikä on kyllä aika rohkeaa, kun ottaa huomioon, että tässä puhutaan naisten iästä. Mutta jos Eini on tällaisen humoristisen ilmaisun hyväksynyt laulettavakseen, niin varmaan sen hyväksyvät kuulijatkin.
Ja käytettyä autoa ostatellessa murahdeltiin, että onko autolla oikeasti ajettu mittarin osoittama kilometrimäärä vai onko mittari pyörähtänyt jo kertaalleen ympäri tai onko sitä muutoin peukaloitu. (Tuostapa peukaloinnista voisi vetää yhteyden vaikka ihmisten erilaisiin invasiivisiin iänpeittely-yrityksiin.)

Sanoitus tässä Draamaa-kappaleessa on sen parasta antia. On löydetty ikäluokkaan sopivat kielikuvat eikä kaikkea väännetä rautalangasta. Olen alkanut tuntea lievää sympatiaa kappaletta kohtaan, vaikka se on edelleen puntarin pohjalla. Tämä on uskollinen tyylilajilleen, aika tunkkainen tuulahdus, mutta tällainen itseironia ja huumori ilahduttavat aina. Ja Einistä nyt kerta kaikkiaan ei voi olla pitämättä, kuten ennenkin olen todennut. Tässä on ainesta kestokiusankappaleeksi ja veikkaan, että Draamaa tullaan kuulemaan karaokessa vielä riesaksi asti.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2964
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eini – Draamaa

Viesti Kirjoittaja Edwina »

En nyt niin kamalasti ole runoutta lukenut, mutta Savossa kasvaneena olen saanut kuulla milloin minkäkinlaista kielikuvaa ja peiteltyä ilmausta. Siellä se on arkipäivää.
Eräs ei-savolainen lääkäri oli ongelmissa tultuaan Savoon terveyskeskuslääkäriksi. Hän ei aina meinannut ymmärtää mitä ihmiset tarkoittavat. Eräskin mies oli tullut valittamaan kun "koira ei hauku" . :mitvit:
Toinen asiakas oli tullut pyytämään "pyllykynttilöitä". :heh:
Näitä tämän tyyppisiä ilmauksia oli ollut vaikka millä mitalla. :mitvit:

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Eini – Draamaa

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Eini viisuihin :uujee: Kelpaisi kyllä. Upean näköinen nainen ja biisi on kyllä parhaita ellei paras.

Mitä jos se mittarin ympärimeno ei viittaa ikään vaan parisuhteen onnistumiseen liityvään uskoon. Että kerta toisensa jälkeen samat kilometrit, ojat ja allikot ja lopputulos aina sama.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Lukittu