Ja sitten Suomen kansa pettää, kun sitä vähiten odottaa...

Viisukuppila . Euroviisut-aiheinen uutis- ja keskustelusivusto
Semeissähän ei ole raateja, vain puhelinäänet.Tiana kirjoitti:Luulen kuitenkin, että tuo perussynti, mihin monen hyvän euroviisubiisin matka on päättynyt eli raati esti tämän jatkoon pääsyn.
Hometown kirjoitti:Koreografia ja vaijerit taisivat olla äijien itsensä suunnittelemia. Ne jotka iloitsevat siitä, ettei tämänkaltainen "huumori"esitys päässyt nolaamaan Suomea Tukholmaan, voivat nuolaista ennen kuin tipahtaa. Lieminen tulee ja kostaa äijien puolesta.
Juuri näinjeejee kirjoitti:...mutta se laulu ja se show, hirveä älämölö. Siinä vaiheessa, kun pizzalla pyyhittiin kainalot niin teki mieli laittaa tämän pytyn kansi kiinni!![]()
Justiinsa näin. "Tärkeintä on kosto", kuten toteaa Juntti-Mutteri K. Hotakaisen näytelmässä Hukassa on hyvä paikka.Hometown kirjoitti:Koreografia ja vaijerit taisivat olla äijien itsensä suunnittelemia. Ne jotka iloitsevat siitä, ettei tämänkaltainen "huumori"esitys päässyt nolaamaan Suomea Tukholmaan, voivat nuolaista ennen kuin tipahtaa. Lieminen tulee ja kostaa äijien puolesta.
Ei saa tappaasziget kirjoitti:Mietin hetken, onko Dana laulanut homeista, mutta taisit tarkoittaa laulun tasoa eikä aihetta.kuu-kuu kirjoitti:Tässähän voi muistella vaikkapa Dana Internationalia. Laulu homeista.
Sången om vårt mögelUFOPOLI kirjoitti:Sinänsä "Laulu homeista" voisi olla ollut Suomen 80-luvun karsintakappale
No sittenhän se onkin erittäin hyvä juttu, että tippui jo nyt, koska finaalissa ei olisi sitten ollutkaan mitään saumaaJuliaS kirjoitti:Semeissähän ei ole raateja, vain puhelinäänet.Tiana kirjoitti:Luulen kuitenkin, että tuo perussynti, mihin monen hyvän euroviisubiisin matka on päättynyt eli raati esti tämän jatkoon pääsyn.
Ei voi verrata. Sliippareiden anarkismilla oli kekkoslovakiassa sisältöä ja merkitystä, mutta Pää-äijillä ei omassa ajassaan yhtään mitään, pelkkää maneerista onttoutta.Karistoteles kirjoitti:Oikein pirun hyvä ettei tämä mennyt jatkoon. Sama jos Sleepy Sleepers olisi edustanut Suomea joskus 1970- tai 80-luvulla. Genre tietysti eri, mutta lavatouhu samanlaista sekoilua.
Kieltämättä olen samaa mieltä ettei Sliippareita ja Pää-äijiä voi verrata. Tarkoitin vain ns. lavakuvastoa, jossa esille tuodaan kaikkea mahdollista älytöntä. Suomi tuntuu pursuavan näitä Pää-äijiä ja Petri Nygårdeja ja keitä näitä nyt onkaan joiden musiikillinen anti on ylistää ryyppäämisen ja sekoilun riemua.ta1ja kirjoitti:Ei voi verrata. Sliippareiden anarkismilla oli kekkoslovakiassa sisältöä ja merkitystä, mutta Pää-äijillä ei omassa ajassaan yhtään mitään, pelkkää maneerista onttoutta.Karistoteles kirjoitti:Oikein pirun hyvä ettei tämä mennyt jatkoon. Sama jos Sleepy Sleepers olisi edustanut Suomea joskus 1970- tai 80-luvulla. Genre tietysti eri, mutta lavatouhu samanlaista sekoilua.
En tiedä Sliippareitten sisällöstä. Enemmänkin halusivat herättää huomiota, mennä bileisiin saapastelemaan, sekoilla ja tehdä pilkkaa Hektoreista ym.ta1ja kirjoitti:
Ei voi verrata. Sliippareiden anarkismilla oli kekkoslovakiassa sisältöä ja merkitystä, .
Vasemmistolaisen kulttuurieliitin väite on leimata Sliipparit pelkäksi huumoribändiksi (olen itsekin vasemmalle kallellaan, mutta suomalaiskontekstissa vasemmistolaiskapinan kapinassa on neukkulaisia ohjelmallisia, valtavirtaisia piirteitä). Sliipparit olivat Suomen ensimmäinen punk-bändi, anarkistinen kulttuuriperformanssi ja heillä oli myös kantaaottavia biisejä. Kritisoivat Neuvostoliittoa, taistolaisuutta ja muita Suomessa vaiettuja asioita. Karjala takaisin ... Kaljaa kioskeihin silloisessa kontrolliyhteiskunnassa ei ollut pelkkää ryyppäyksen ihannointia. Musiikin osalta kitarassa on ollut Albert Järvinen, Dave Lindholm, koskettimissa Mauri Sumén, rummuissa kuvataitelija Markus Heikkerö ...kuu-kuu kirjoitti:En tiedä Sliippareitten sisällöstä. Enemmänkin halusivat herättää huomiota, mennä bileisiin saapastelemaan, sekoilla ja tehdä pilkkaa Hektoreista ym.
Olen ihan samaa mieltä. Kuuntelen tosi vähän radiota, mutta sillon kun sitä kuulee, niin lähes poikkeuksetta se on jotain tän kaltasta suomiräppiä, jossa puhutaan juhlimisesta ja juomisesta. Siksi en varmasti niistä pidäkkään, kun ne kappaleet on niin tosissaan tehty.Tiana kirjoitti:Minun mielestäni Pää-Äijät oli kaikista tämän vuoden karsintakappaleista "suomalaisin". Tämä on siis ainut kappale, joka jolla tavoin edes muistuttaa biisejä, joita kuulee tällä hetkellä hitteinä radiosta...