Mikael Saari – On it goes

Euroviisut 2016 Tukholmassa

Mikael Saari – On it goes

*****
125
56%
****
39
17%
***
30
13%
**
16
7%
*
13
6%
 
Ääniä yhteensä: 223

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11320
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Jos tästä puuttuu paukku, niin miksi sitten tuo "Nothing died, not what we had, not you, not I" on tämän vuoden UMK:n ainoa biisin kohta, josta minä saan aina kylmät väreet? :draamaa:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 758
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

Yks hailee miltä tanssija näytti. Ensin ajattelin, että olisivat nätimmänkin voineet löytää, mutta eipähän herätä turhaa kateutta. Harmaa varpunen on myös hyvä valinta, koska Saari on esityksen visuaalinen fokus.

Avatar
Viiksivallu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1596
Liittynyt: 05 Huhti 2015, 22:27

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Viiksivallu »

Tanssijatar ei ollut parantava tai heikentävä lisäke, joku konkreettinen laulun kohde lavalla toimii hyvin.
I’m pretty funny
But the jokes on me
Cause no one ever takes me seriously

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

JuliaS kirjoitti:Mikael on niin ainutlaatuisen upea tulkitsija, et oikeesti ihme, ettei se oo Suomessa isompi nimi. :kups: Kappalekin on tosi kaunis, ei suinkaan mikään WSBT:n surkea pikkuveli.

Sitten miinuksiin: En oikein jaksa lavasuudelmia ja tanssiesitys oli hieman vieraannuttava. Voisi kyllä olla pahempikin ja ihmeen hyvin Mikael pystyi siitä huolimatta tulkitsemaan. Onko valojen pakko olla niin kauhean kalpeat?

Kaiken kaikkiaan kuitenkin mulle tuli tästä niin jäätävä UMK-voittajafiilis ja samalla Euroviisufinaalin top6-fiilis. Et silleen. :eeek:
Suomalaiset eivät oikein ymmärrä tämä tapaisten biisien päälle joissa on mahtipontista laulamista ja esiintymistä etenkin jos lauletaan englanniksi niin Suomesssa tämän tapausella musalla on todella haastava lyödä läpi.

Tässä kisassa on jo kaksi jotka tulkitsemisen ja laulutaitojensa ansiosta pitäisi olla Suomessa ihan toisen luokan staroja kuin ovat eli Mikaelia ja Saaraa tiétenkin tarkoitan. Molempia kannattasi kokeilla sitä että tekisivät kunnon Suomen kielisen biisin omalla tyylillään niin katsottais, että joko sillä osuis ns. Suomalaisten sydämmiin kunnolla, koska tulkita ja laulaa nää kaks osaa niin, että siitä se ei kyllä jää kiinni. Se on kiinni biiseistä

Avatar
Celda
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 930
Liittynyt: 05 Tammi 2016, 14:27

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Celda »

Upeaa laulua Mikaelilta, mutta tuo lavalla maleksiminen oli jotenkin turhan oloista. Toimisi paremmin, jos Mikael vain laulaisi yksin. Hyvä finalisti kyllä, ansaitsi paikkansa ehdottomasti. :peukku:

Vaalit on ja roiskuu.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Celda kirjoitti:Upeaa laulua Mikaelilta, mutta tuo lavalla maleksiminen oli jotenkin turhan oloista. Toimisi paremmin, jos Mikael vain laulaisi yksin.
No nimenomaan, kiva että joku täällä sentään on samaa mieltä :)

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 758
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

Hupzi kirjoitti:
JuliaS kirjoitti:Mikael on niin ainutlaatuisen upea tulkitsija, et oikeesti ihme, ettei se oo Suomessa isompi nimi. :kups: Kappalekin on tosi kaunis, ei suinkaan mikään WSBT:n surkea pikkuveli.

Sitten miinuksiin: En oikein jaksa lavasuudelmia ja tanssiesitys oli hieman vieraannuttava. Voisi kyllä olla pahempikin ja ihmeen hyvin Mikael pystyi siitä huolimatta tulkitsemaan. Onko valojen pakko olla niin kauhean kalpeat?

Kaiken kaikkiaan kuitenkin mulle tuli tästä niin jäätävä UMK-voittajafiilis ja samalla Euroviisufinaalin top6-fiilis. Et silleen. :eeek:
Suomalaiset eivät oikein ymmärrä tämä tapaisten biisien päälle joissa on mahtipontista laulamista ja esiintymistä etenkin jos lauletaan englanniksi niin Suomesssa tämän tapausella musalla on todella haastava lyödä läpi.

Tässä kisassa on jo kaksi jotka tulkitsemisen ja laulutaitojensa ansiosta pitäisi olla Suomessa ihan toisen luokan staroja kuin ovat eli Mikaelia ja Saaraa tiétenkin tarkoitan. Molempia kannattasi kokeilla sitä että tekisivät kunnon Suomen kielisen biisin omalla tyylillään niin katsottais, että joko sillä osuis ns. Suomalaisten sydämmiin kunnolla, koska tulkita ja laulaa nää kaks osaa niin, että siitä se ei kyllä jää kiinni. Se on kiinni biiseistä
Saara Aalto älä viitsi verrata itseäsi Mikael Saareen :rofl:

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

viisufantti kirjoitti:Mä kuuntelin niin ihastuneena Mikaelin laulua, että sama vaikka siinä ympärillä olisi pyörineet Pää-äijät
:rofl: Joo no jos jonkun kohdalla voi olla noin niin Mikaelin.
Like a monument to all the time we spent

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

En minä ole ainut joka vertaa. Jopa Spotifykin vertaa :heh:

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 758
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

Hupzi kirjoitti:En minä ole ainut joka vertaa. Jopa Spotifykin vertaa :heh:
hehe busted!

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4099
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Minä pidin lavakoreografiasta ja tanssijasta. Saattaa johtua siitä, että olen aina "kääntänyt" musiikin mielessäni liikkeeksi - jonkinlainen synestesian muoto ilmeisesti. :shock: Kaikista tanssilla kuvitetuista musiikkiesityksistä en suinkaan pidä, ovat monesti suorastaan tuskallisia, mutta tässä tanssi myötäili aika hyvin omia mielikuviani.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1444
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Nyt pitää suomalaisten miettiä halutaanko me olla finaalissa euroviisuissa. Jos vastaus on kyllä, on äänestettävä Mikaelia. Täydellistä TOP10 kamaa vähintään. Jos taas ollaan mukana esiintymisen ilosta ja aivan sama vaikka sija on semin 15 niin lähetetään mieluusti Saara tai Cristal tai vaikka Lieminen. Mun mielestä tää on ihan päivänselvää miten tässä käy, jos kansalla on tippaakaan järkeä päässä (pää-äijien pudottaminen todisti että voi ollakin...)
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

[quote="rosett[/quote]
No nimenomaan, kiva että joku täällä sentään on samaa mieltä :)[/quote]

Minä olen sitä mieltä että Mikael ei enää laulanut MINULLE vaan katsoi koko ajan sitä naista. Heh, kuulostaa typerältä mutta silti sitä kasvojen ilmeitä voisi vähän suunnata enemmän kameraan päin.

Avatar
Valeri
Siemailija
Siemailija
Viestit: 124
Liittynyt: 01 Marras 2004, 16:42
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Valeri »

Mikaelin laulu kuulosti vahvalta ja vilpittömältä. Kontaktit tanssijattareen hajottivat läsnäoloa vähän. Tanssija oli sinänsä karismaattinen. Tuntui kuin hänellä, samoin kuin Mikaelilla, olisi ollut oikeasti jotain sydämellään.

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Carboni kirjoitti:Nyt pitää suomalaisten miettiä halutaanko me olla finaalissa euroviisuissa. Jos vastaus on kyllä, on äänestettävä Mikaelia. Täydellistä TOP10 kamaa vähintään. Jos taas ollaan mukana esiintymisen ilosta ja aivan sama vaikka sija on semin 15 niin lähetetään mieluusti Saara tai Cristal tai vaikka Lieminen. Mun mielestä tää on ihan päivänselvää miten tässä käy, jos kansalla on tippaakaan järkeä päässä (pää-äijien pudottaminen todisti että voi ollakin...)
Eihei tämä ole Saaran ja Mikaelin välillä läheskään näin selvä juttu. Siitä tulee finaalissa ihan armoton vääntö näiden kahden kohdalla. Ajattelin aluksi että A&K tulis siihen mukaan, mutta tää heidän live suoritus pudotti heidät kyllä Saaran ja Mikaelin kelkasta.

Pystyyko sitten Sadhja tai Barbit nousemaan tämän kaksikon kelkkaan se nähdään ensi lauantaina, mutta jos ei niin Viisupaikan kohtalon ratkaisevat kyllä Saara Aalto ja Mikael Saari

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Minusta Mikaelin olisi pitänyt esiintyä muusikkona bändin kanssa kuten viimeksi. Se olisi korostanut biisin musiikkia. Asu oli hyvä, eli se korjaus viimekertaiseen nähden olisi riittänyt.

Nyt se tanssija, joska sinäsnsä oli ihan ok, Mikaelin osallistuminen tanssiin tekivät biisistä musikaalia ja esityksestä teatteria, mikä ei itseeni iske. Muutoin laulu ja biisi olivat ok, tykkään enemmän kuin WSBT:stä, vaikka edelleen tietty täyttymätön teatraalisuus jättää ulkopuolelle biisissäkin.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

SanneKuu
Maistelija
Maistelija
Viestit: 37
Liittynyt: 10 Tammi 2013, 14:44

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja SanneKuu »

Puutarhuri kirjoitti:[quote="rosett
No nimenomaan, kiva että joku täällä sentään on samaa mieltä :)[/quote]

Minä olen sitä mieltä että Mikael ei enää laulanut MINULLE vaan katsoi koko ajan sitä naista. Heh, kuulostaa typerältä mutta silti sitä kasvojen ilmeitä voisi vähän suunnata enemmän kameraan päin.[/quote]

Naulankantaan. Se oli se mikä tässä häiritsi. Vähemmän huomiota tanssijalle, enemmän yleisölle.

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1444
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Hupzi kirjoitti:
Carboni kirjoitti:Nyt pitää suomalaisten miettiä halutaanko me olla finaalissa euroviisuissa. Jos vastaus on kyllä, on äänestettävä Mikaelia. Täydellistä TOP10 kamaa vähintään. Jos taas ollaan mukana esiintymisen ilosta ja aivan sama vaikka sija on semin 15 niin lähetetään mieluusti Saara tai Cristal tai vaikka Lieminen. Mun mielestä tää on ihan päivänselvää miten tässä käy, jos kansalla on tippaakaan järkeä päässä (pää-äijien pudottaminen todisti että voi ollakin...)
Eihei tämä ole Saaran ja Mikaelin välillä läheskään näin selvä juttu. Siitä tulee finaalissa ihan armoton vääntö näiden kahden kohdalla. Ajattelin aluksi että A&K tulis siihen mukaan, mutta tää heidän live suoritus pudotti heidät kyllä Saaran ja Mikaelin kelkasta.

Pystyyko sitten Sadhja tai Barbit nousemaan tämän kaksikon kelkkaan se nähdään ensi lauantaina, mutta jos ei niin Viisupaikan kohtalon ratkaisevat kyllä Saara Aalto ja Mikael Saari

Juuri tämä on se ongelma. Valittavissa biisi joka tappelee sijasta 10 toukokuussa tai sitten läjä biisejä jotka tappelee sijasta 30, mm tuo sun Aalto. Eikai me haluta sijasta 30 taistella?
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Kiisa
Siemailija
Siemailija
Viestit: 189
Liittynyt: 26 Touko 2012, 16:13

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Kiisa »

Mikael on ollut hiuksenhienosti mun suosikki tänä vuonna, hieman pelkäsin liveä. Mutta nty ei ole epäilystäkään siitä, kenelle mun äänet finaalissa menee. Karvat pystyssä kuuntelin, että nyt livelauletaan muut kisaajat suohon.

Periaatteessa tykkäsin esityksestäkin, kaunista, dramaattista, liikuttvaa. Eli jonkun elementin tästä jttäisin, mutta toivoisin myös vähän enemmän materiaali. Taustalle jotain visuaalisesti vavistavaa, mutta ei liikaa huomiota vievää. Erityisesti haluasin, että jousisoittimien läsnäolo tuotaisiin jotenkin vahvemmin esiin.

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Mä en kyllä kaipaisi tähän bändiä, ainakaan kokonaista. Se veisi jotain intiimistä tunnelmasta. Mut Miksu vois olla yksin.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Carboni kirjoitti: Juuri tämä on se ongelma. Valittavissa biisi joka tappelee sijasta 10 toukokuussa tai sitten läjä biisejä jotka tappelee sijasta 30, mm tuo sun Aalto. Eikai me haluta sijasta 30 taistella?
:peukku:
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

:heh: No kävisi se yksinkin olo. Minä tykkään siitä, että muusikkous näkyy näissä biiseissä jotka ovat orgaanista musiikkia, eivät show-numeroita.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Aika vaarallista täällä minusta niinku ns. lupailla sijoituksia itse Viisuissa. Minä en ala Saaran kohdalla mitään sijoutksia Viisuissa lupailemaan.

En edelleenkään usko, että lähti sinne Saara taikka Mikael jos tästä olettamuksesta lähdetään että jompikumpi sinne lähtee, koska aika vahvasti se siltä alkaa nyt näyttää niin että se sijoitus Viisuissa heidän kesken ihmeemmin heittäisi. Edusti meitä kumpi tahansa viisuissa

viisufantti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1271
Liittynyt: 10 Tammi 2014, 19:13

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja viisufantti »

Nyt tajusin, että finaalista tulee karmaisevan jännittävä, kun Mikael näin meni onnistumaan livessään :shock:

Avatar
kalonike
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 581
Liittynyt: 27 Tammi 2013, 16:40

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja kalonike »

En ole koskaan nähnyt Suomen karsinnoissa tällaista lahjakkuutta ja osaamista ja näin valmista esitystä.
Tulee kirvelemään ihan hemmetisti, jos/kun tämä mahdollisuus jätetään käyttämättä.

viisufantti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1271
Liittynyt: 10 Tammi 2014, 19:13

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja viisufantti »

kalonike kirjoitti:En ole koskaan nähnyt Suomen karsinnoissa tällaista lahjakkuutta ja osaamista ja näin valmista esitystä.
Tulee kirvelemään ihan hemmetisti, jos/kun tämä mahdollisuus jätetään käyttämättä.
Niin juuri :'(

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

ta1ja kirjoitti::heh: No kävisi se yksinkin olo. Minä tykkään siitä, että muusikkous näkyy näissä biiseissä jotka ovat orgaanista musiikkia, eivät show-numeroita.
Ymmärrän kyllä pointtisi ja mieluummin bändi kuin tanssija.

Silti on pakko todeta, että tämä tällaisenakin kokonaisuutena toimi, ei vain ollut täysin oman makuni mukainen.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Sahara
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 425
Liittynyt: 23 Touko 2006, 09:57
Paikkakunta: Kreikka

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Sahara »

Ei hitto, alkaa näyttää siltä, että voittaja olis tässä.
Vieläpä sellainen, jolla olis mahdollisuuksia pärjätä kivasti viisuissakin.

Olen kääntänyt kelkkani ja alkanut ymmärtää tän kappaleen päälle, mutta aika monta kuuntelukertaa se otti.

Avatar
TantePätsi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1538
Liittynyt: 08 Touko 2007, 19:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja TantePätsi »

Jörn Donner sanoi mainoksessa, että lukeminen kannattaa aina. Tädistä kannattaa aina lähettää taidetta viisuihin, jos on tarjolla.
:rakkaus: Thomas G:son :rakkaus:

Lukittu