UMK 2016: finaali 27.2.

Euroviisut 2016 Tukholmassa

Suosikkisi finaalissa?

Saara Aalto – No fear
25
11%
Stella Christine – Ain't got time for boys
6
3%
Eini – Draamaa
14
6%
Mikael Saari – On it goes
117
52%
Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough
18
8%
Cristal Snow – Love is blind
6
3%
Barbe-Q-Barbies – Let me out
15
7%
Tuuli Okkonen – Don't wake me up
2
1%
Sandhja – Sing it away
21
9%
 
Ääniä yhteensä: 224

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: UMK 2016: finaali 27.2.

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Minullekaan Mikaelin biisi ei ole auennut. En yleensä en yritä liiemmin avata kappaleita väkisin itselleni, jos ne eivät itsestään ole avautuakseen... Kolme-neljä kertaa olen Mikaelin kappaleen kuunnellut ja kun mitään siitä ei jää mieleen eikä houkuta tutustumaan tarkemmin, niin miksi sitä väkisin tehosoittaisin kun maailma on täynnä helpommin avautuvaa ja enemmän makuuni olevaa musiikkia? Live-vedossa Mikael kieltämättä lauloi todella hyvin, mutta kun sävelmässä ei ole mitään tarttumapintaa eikä esitys ole liialla kiinnostavuudella pilattu, niin koko hoitohan menee toisesta korvasta sisään ja tulee toisesta ulos.

Eini-fanihan olen ollut 1970-luvulta lähtien, joten ihanaa kun hän on mukana euroviisukarsinnoissa ja tällä kertaa oman tyylisellään discoiskelmällä. Vaikka somessa olenkin Einiä hehkuttanut, niin en minä suin surminkaan häntä olisi Tukholmaan lähettämässä. Hehkutan Einiä vain koska hän on Eini :ihana:

Tuuli Okkonen oli erittäin positiivinen yllätys. Hänen kappaleensa kyllä avautui heti ensimmäisillä kuunteluilla, mutta sitten se vähän varjoon, kunnes lauantain live-veto nosti sen taas ansaitsemalleen paikalle. Minusta hän lauloi todella hyvin ja kerrankin Ylen kamera-ajot ja kuvakulmatkin toimivat esityksessä (Mikaelin kuvaus oli myös ihan ok Ylen mittapuulla).

Viime lauantaina katseltiin myös kaikkien finaaliin päässeiden esitykset UMK:n jälkeen oikein ajatuksen kanssa ja Cristal Snow oli kyllä ihan ala-arvoinen. Huonompi kuin muistinkaan. Studioversio ja tyylikäs musavideo ovat kyllä ihan hyviä, mutta tuolla "laulu"-suorituksella ei olisi finaalipaikkaa ansainnut. Pelkkä halu päästä euroviisuihin ei aina riitä.

Loput eivät sitten herätäkään suuria tunteita suuntaan eivätkä toiseen... Sandhjan kappale on kiva peruspoppis, mutta esitys oli vähän liian vuosimallia 2000. Kimmo Blomin ylimielistä olemusta en vain voi sietää, mutta sehän on tietenkin vain minun oma ongelmani. Annica olisi parempi yksin ilman sitä "Voldemorttia". Barbe-Q-Barbiesin rokki on tasavahva, muttei mitään uutta auringon alla. Stella Christine yllätti vahvalla tulkinnallaan, mutta kun kappale on mitä on... Näin ollen jäljelle jää vain yksi potentiaalinen euroviisuedustaja ja hänen nimensä on Saara Aalto :peukku:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Kiisa
Siemailija
Siemailija
Viestit: 189
Liittynyt: 26 Touko 2012, 16:13

Re: UMK 2016: finaali 27.2.

Viesti Kirjoittaja Kiisa »

Kodiac kirjoitti: Alkuun moni valitteli, että Mikaelin tämänvuotinen On It Goes on huonompi kuin WSBT. Siitä kuitenkin selkeästi haluttiin pitää ja kyllähän se on monelle täällä "auennut". Sitten haluttiin, että live onnistuu. Toive toteutui. Minua kyllä kiinnostaa se, että olisiko MIkael saanut näin varauksettoman kannatuksen ilman aikaisempaa tappiota Kristalle? Jos hän olisi tullut "puskista" On It Goesin vetämään?
Noh, itse en pitänyt WSBT:sta ollenkaan, mutta OIG nousi heti musiikivideolla suosikiksi, tosin vain hiuksenhienosti, koska ajattelin ettei minulla tänä vuonna suosikkua olekaan. Mutt sitten eka live toikin kylmät väreet ja kyyneleet silmiin ja olin myyty.

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1151
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: UMK 2016: finaali 27.2.

Viesti Kirjoittaja pmama »

Kiitos tonywerner kivasta kirjoituksesta! Olen samoilla linjoilla sinun kanssasi.

Minun ongelmani on se, ettei tänä vuonna ole selvää suosikkia, tasavahvoja hyviä esityksiä ovat mielestäni Barbe-Q-Barbies, Sandhja, Blom ja Annika ja Einin iskelmä on tosi hyvin sävelletty radiosoitto. Mitään tajuntaa räjäyttävää biisiä en ole näissä kisoissa kuullut, vaikka taso on mielestäni mielenkiintoisempi kuin Melloissa.

Vaikeuteni on se, ketä äänestäisin. En tiedä vielä. Finaalin fiilikset ja esityksen onnistumiset ratkaisevat ääneni. Ajattelin jo luovuttaa ja antaa muille mahdollisuuden vaikuttaa tulokseen, mutta en taida pystyä siihen...

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: UMK 2016: finaali 27.2.

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Rousku kirjoitti:
ta1ja kirjoitti:kirjoittelu täällä rakentaa niin jyrkän jaon että siihen liittyy bandwagon efekti joka saattaa hämärtää tilannetta.
Eikös tuo nyt ole sitä tykkääjien tykkäämisen motiivin epäilyä?
Niinpä ;)

Tuosta puhutusta laumailmiöstä ja "bandwagon-efektistä"; itse ihastuin tuohon kappaleeseen (OIG) jo ne 30 sekunnin (vai miten pitkiä ne nyt olivat) pätkät kuultaessa, että olin varmaan ihan kaikkein ensimmäisiä ko. kappaleen kannattajia :heh:
Ja silloinhan ei esittäjääkään vielä tiedetty (vaikka huhuttiin toki), kun tuolla epäiltiin että OIG:stä tykätään WSBT:n takia. Ei sinänsä että tuossa mitään brassailemista olisi, että ensimmäisiä kannattajia olin, mutta bandwagoniin hyppäämisestä ei minua ainakaan voine syyttää ;)

geegee
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 281
Liittynyt: 20 Touko 2008, 11:50

Re: UMK 2016: finaali 27.2.

Viesti Kirjoittaja geegee »

Silirimpsis kirjoitti:^^Tietenkin esitys on ratkaisevassa roolissa kokonaisuutta. Vähän surettaa, kun tuolla Saari-ketjussa porukkaa äänestäisi Saarta, vaikka finaaliesitys ei toimisikaan tai menisi jotenkin poskelleen. Tokkopa niin käy, mutta silti.
Eiköhän tätä ole valmiina tekemään muidenkin artistien ja kappaleiden ystävät (tai artisti itse :heh: ), vaikkei sitä täällä mainostettaisikaan. On noitakin kommentteja luettu (ei juuri täältä) että äänestetään finaaliesityksen onnistumisesta riippumatta artistia, joka ei semilivessäänkään onnistunut, kun eniten pidetään siitä kappaleesta tai pidetään kappaletta viisumaisimpana. Toisille tämä on erityisesti parhaan laulun kilpailu, toisille esitys merkitsee eniten, toiset äänestää kaveriaan. Ja toisille riittää se yksikin onnistunut esitys.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41810
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK 2016: finaali 27.2.

Viesti Kirjoittaja Rousku »

sziget kirjoitti:Foorumipöhinästä osaton taviskatsoja hakee yhä mieluisinta biisiä eikä ole kuullutkaan, että esityksestä pitäisi lumoutua.
Katsoja hakee esitystä. Tai oikeammin katsoja ei niin paljon analysoi, mikä tässä on biisiä ja mikä esitystä. Telkkarin kautta tulevan kokonaispaketin perusteella valitaan suosikki, ja siihen pakettiin kuuluu myös esitys (=livelaulu+visuaalinen puoli), ei pelkkä biisi. Vaikeakin biisi on helppo omaksua, jos se ympätään osaksi oikeaa kokonaisuutta. OiG:n kohdalla tämä onnistui.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: UMK 2016: finaali 27.2.

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

pmyllyma kirjoitti:Vaikeuteni on se, ketä äänestäisin. En tiedä vielä. Finaalin fiilikset ja esityksen onnistumiset ratkaisevat ääneni. Ajattelin jo luovuttaa ja antaa muille mahdollisuuden vaikuttaa tulokseen, mutta en taida pystyä siihen...
Mäkään en ole mitenkään 100-varma, ketä äänestäisin. Ehkä jätän myös äänestämättä. Einille annoin ilmaisen ennakkoääneni, koska Eini nyt on vaan Eini :heh: Olisihan se kiva, että hän saisi mukavan sijoituksen :ihana:
Mä en ole kova äänestämään muutenkaan, koska mulle on periaatteessa sama, miten kappaleet menestyvät ja sijoittuvat. Tykkään euroviisuista vain hyvän musiikin vuoksi ja voin kuunnella suvuvasti myös viimeiseksi sijoittunuttakin biisiä. Suomen karsinta nyt on aina ollut mulle vain sellainen sydäntä lähellä oleva juttu, että saatan suoran lähetyksen aikana höpsähtää ja viime vuonnakin äänestin 20:lla eurolla Ooppera Skaalaa kun yhtäkkiä kuvittelin fanikatsomossa, että sillä olisi saattanut olla jotain mahdollisuuksia voittoon :puna: Ehkä nyt höpsähdän Saara Aallosta :heh:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Katinka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1859
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 18:03
Paikkakunta: Kuopio

Re: UMK 2016: finaali 27.2.

Viesti Kirjoittaja Katinka »

Ennakkoääneni meni Mikaelille. Aion finaalissa äänestää Mikaelia ja myös Saaralle menee ääniä fiiliksen mukaan. Viime vuonna äänestin Opera Skaalaa ja Satin Circusia aika runsaasti. Onneksi tänäkin vuonna äänestysrahat menevät hyvään tarkoitukseen! :tapu:

Juzu24
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 241
Liittynyt: 20 Tammi 2014, 21:54

Re: UMK 2016: finaali 27.2.

Viesti Kirjoittaja Juzu24 »

Tänään näköjään koko finaaliporukka ja juontajat "yhteisellä" matkalla. Varmaan kuvaavat Finaaliin matskua. Umk Instagramissa löytyy pieni pätkä bussista. Yle näyttäisi panostavan finaaliin todellakin.

Avatar
Tekoripset
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1495
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2016: finaali 27.2.

Viesti Kirjoittaja Tekoripset »

Noniin nyt olen tarpeeksi kuunnellut biisejä joten voin tehdä oman top listani finaalista

1.Saara Aalto
2.Cristal Snow
3.Tuuli Okkonen
4.Mikael Saari
5.Sandhja
6.Barbe-q-Barbies
7.Annica Milan&Kimmo Blom
8.Eini
9.Stella Christine
<3

figure8
Happy Hour
Happy Hour
Viestit: 458
Liittynyt: 08 Joulu 2012, 18:40

Re: UMK 2016: finaali 27.2.

Viesti Kirjoittaja figure8 »

Laittaisin finaalin biisit tällaiseen järjestykseen :miettii:

Täydellinen pakkaus:
1. Mikael Saari

Hyvä biisi ja esiintyjä, visuaalista toteutusta pitää hioa:
2. Sandhja
3. Annica&Kimmo

Hyvä, mutta parempiakin on:
4. Stella Christine

**********************************TUKHOLMA-RAJA**********************************

En (todellakaan) lähettäisi Tukholmaan, mutta nauttisin silti yllätysvoitosta :heh: :
5. Eini
6. Tuuli Okkonen

En (todellakaan) lähettäisi Tukholmaan, mutta nautin, kun tulevat siellä floppaamaan :heh: :
7. Saara Aalto
8. Cristal Snow

En (todellakaan) lähettäisi Tukholmaan, tämähän voisi jopa mennä finaaliin :nohyi: :
9. Barbe-Q-Barbies

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: UMK 2016: finaali 27.2.

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
Kukkonen
Maistelija
Maistelija
Viestit: 36
Liittynyt: 06 Loka 2015, 20:38

Re: UMK 2016: finaali 27.2.

Viesti Kirjoittaja Kukkonen »

Lordin laulaja vihjasi bändin foorumilla, että muistakaa suomalaiset fanit olla viikonloppuna telkkarin ääressä. Eräs nikki arveli, että Lordi esiintyy UMK finaalissa sen kunniaksi, kun viisuvoitosta on kymmenen vuotta.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: UMK 2016: finaali 27.2.

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^ :uujee:

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2016: finaali 27.2.

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Lordin ja PKN:n yhteisshow? :miettii:

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4897
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK 2016: finaali 27.2.

Viesti Kirjoittaja toivo »

Mun mielestä olis ihanaa nähdä kaikki 49 suomen edustajaa esiintymässä. Jokainen esittäis vaikka puoli minuuttia omaa viisuaan vuorotellen. <3 Onkohan kaikki vielä elossa?

Avatar
Kukkonen
Maistelija
Maistelija
Viestit: 36
Liittynyt: 06 Loka 2015, 20:38

Re: UMK 2016: finaali 27.2.

Viesti Kirjoittaja Kukkonen »

Wadde kirjoitti:Lordin ja PKN:n yhteisshow? :miettii:
http://www.mtv.fi/viihde/musiikki/artik ... na/4768368

Lordin laulaja on jo kertaalleen esiintynyt Pertti Kurikan Nimipäivien kanssa.

Avatar
Kukkonen
Maistelija
Maistelija
Viestit: 36
Liittynyt: 06 Loka 2015, 20:38

Re: UMK 2016: finaali 27.2.

Viesti Kirjoittaja Kukkonen »

toivo kirjoitti:Mun mielestä olis ihanaa nähdä kaikki 49 suomen edustajaa esiintymässä. Jokainen esittäis vaikka puoli minuuttia omaa viisuaan vuorotellen. <3 Onkohan kaikki vielä elossa?
Kirka ei ole.

Avatar
Riikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK 2016: finaali 27.2.

Viesti Kirjoittaja Riikka »

Wadde kirjoitti:Lordin ja PKN:n yhteisshow? :miettii:
Voisin jopa tykätä tästä :uujee:

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17409
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK 2016: finaali 27.2.

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

toivo kirjoitti: Onkohan kaikki vielä elossa?
Kirka ja Laila Kinnunen...
Послушай - у сердца голос мой.

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9498
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2016: finaali 27.2.

Viesti Kirjoittaja kwak »

Julkaistaisiinpa tuo esiintymisjärjestys jo tosiaan. Olisi hauska päästä miettimään miten se vaikuttaa tuloksiin.

Muuten esiintymisjärjestystä on hankala ennustaa, mutta todennäköisesti Tuuli ja Eini esiintyvät aika kaukana toisistaan - toinen alussa ja toinen lopussa: molemmilla on nimittäin esityksessään tehokeinona sama tulisade. :miettii: Olisihan se vähän hassua, jos kahdessa peräkkäisessä esityksessä tuli samat tehosteet. :heh:
Keep your head high above the water

phale
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Touko 2006, 06:39

Re: UMK 2016: finaali 27.2.

Viesti Kirjoittaja phale »

Pidän sekä Mikaelin että Saaran kappaleista, joten jos jompi kumpi niistä voittaa, niin voin olla suht tyytyväinen. Ja parin muunkin tarjokkaan valinnan voisin vielä sulattaa. Toisaalta pidin Mikaelin semifinaaliesitystä parhaimpana, joten siltä osin toivoisin eniten hänen voittoaan ja kuvittelisin hänellä olevan parhaimmat mahdollisuudet itse viisuissakin menestymiseen. Mutta toisaalta voinen lohduttautua sillä, että jos hän ei kappaleellaan ja esityksellään onnistu vakuuttamaan nyt suomalaisia, niin ehkei onnistuisi toukokuussakaan muita eurooppalaisia. Joten, näillä puheilla, paras voittakoon! :peukku:

Avatar
Sämpy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1575
Liittynyt: 25 Touko 2004, 21:56
Paikkakunta: Sippola

Re: UMK 2016: finaali 27.2.

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

kais(t)a kirjoitti:
toivo kirjoitti: Onkohan kaikki vielä elossa?
Kirka ja Laila Kinnunen...
Olikohan Pihasoittajistakin joku kuollut? Ja eihän niitä muutoinkaan 49:sää ole, vaan 46 ;)
Vielä eilen moni piti tätä päivää tulevaisuutena, mutta huomenna se on jo historiaa

Avatar
Kukkonen
Maistelija
Maistelija
Viestit: 36
Liittynyt: 06 Loka 2015, 20:38

Re: UMK 2016: finaali 27.2.

Viesti Kirjoittaja Kukkonen »

Sämpy kirjoitti:Olikohan Pihasoittajistakin joku kuollut? Ja eihän niitä muutoinkaan 49:sää ole, vaan 46 ;)
Laila Kinnunen edusti Suomea viisuissa 1961. 55 vuotta sitten. Viideskymmenes edustaja valitaan ensi lauantaina. Suomi ei osallistunut kilpailuihin vuosina 1995, 1997, 1999, 2001 ja 2003.

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: UMK 2016: finaali 27.2.

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

^ Eikä 1970.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14185
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: UMK 2016: finaali 27.2.

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Eika 1970.

Edit Jonttu oli nopeampi :mrgreen:
Hello Hi!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK 2016: finaali 27.2.

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Kukkonen kirjoitti:
Sämpy kirjoitti:Olikohan Pihasoittajistakin joku kuollut? Ja eihän niitä muutoinkaan 49:sää ole, vaan 46 ;)
Laila Kinnunen edusti Suomea viisuissa 1961. 55 vuotta sitten. Viideskymmenes edustaja valitaan ensi lauantaina. Suomi ei osallistunut kilpailuihin vuosina 1995, 1997, 1999, 2001 ja 2003.
Viideskymmenes edustaja vai edustus? Suomeltahan on kaksi kertaa ollut edustajana Fredi, Marion ja Katri Helena...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK 2016: finaali 27.2.

Viesti Kirjoittaja Roope »

kwak kirjoitti:Tuuli ja Eini esiintyvät aika kaukana toisistaan - toinen alussa ja toinen lopussa: molemmilla on nimittäin esityksessään tehokeinona sama tulisade. :miettii: Olisihan se vähän hassua, jos kahdessa peräkkäisessä esityksessä tuli samat tehosteet. :heh:
Itse pistin heidät juuri peräkkäin veikkauksessani, kun ajattelin että tulisademiehet pääsee näin helpommalla :heh:

Voisi tosiaan jo viimein tulla järjestys :surrur:

Avatar
Sämpy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1575
Liittynyt: 25 Touko 2004, 21:56
Paikkakunta: Sippola

Re: UMK 2016: finaali 27.2.

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

hra47 kirjoitti:
Viideskymmenes edustaja vai edustus? Suomeltahan on kaksi kertaa ollut edustajana Fredi, Marion ja Katri Helena...
No tämä oli juuri se mitä tuolla heitolla neljästäkymmenestäkuudesta tarkootin.
Vielä eilen moni piti tätä päivää tulevaisuutena, mutta huomenna se on jo historiaa

Ridefix
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 7
Liittynyt: 23 Helmi 2016, 20:20

Re: UMK 2016: finaali 27.2.

Viesti Kirjoittaja Ridefix »

Äänestäkää hyvät ihmiset vaikka itsenne tärviölle! Vaikka tykkäänkin seurata euroviisuja (itse esityksiä - en niitä katsojien älykkyyttä rienaavia jälkijutusteluja) en äänestä näissä karkeloissa ennen kuin YLE avoimesti selittää, miten "kansalaisraadit" kootaan. 50% osuudella lopputuloksesta näillä raadeilla saadaan aika helposti ykköseksi YLE:n haluama esitys. Mukavaa viihdettähän UMK on (ilman itsestäänselvyyksien jaaritteluja), jos ei ajattele sitä, että se on tosiaankin vain hyvin ohjattua viihdettä.
Hauskaa lauantai-iltaa kaikille ;D

Lukittu