Väärä laulu voitti!

Euroviisut 2016 Tukholmassa
Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30485
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Vähänkään mahdollisista voittajista lattein vaihtoehto. :/

Pidän kyllä Sandhjasta, mutta biisi on se sama, jolla Alankomaat jäi semifinaaliin muutamankin kerran viime vuosikymmenellä. Ei tällä ole mitään jakoja. :sorivaan:

Superfinaali olisi tuonut valinnalle enemmän legimiteettiä, mutta voittaja olisi voinut silti olla sama. Puhelinäänten voittaja sai kuitenkin vain n. 20 %:n kannatuksen. En siis katso, että valinta olisi ollut sillä tapaa väärin, että joku olisi tässä oikeusmurhan kokenut.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11317
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Joo, nyt se superfinaali jumaliste viimeistään takas. Yle herätys! :jupinaa:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 758
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

Eniten tässä harmittaa se, että Suomessa osataan tehdä hyvää musiikkia ja hienoja esityksiä, mutta aina ne parhaat jää toiseksi tai kolmanneksi. Toista se on Ruotsi, joka osaa valita aina sen parhaan.

Avatar
Katinka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1859
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 18:03
Paikkakunta: Kuopio

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Katinka »

Mulla taas tulee mieleen Israelin Mei Finegold, joka jäi semiin samantyylisellä kappaleella. Biisissä ei periaatteessa ole mitään vikaa, mutta ei vaan viisuissa sytytä. Ehkä olen väärässä, mutta nyt tuntuu tältä. :roll:

ESC_4ever
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 8
Liittynyt: 24 Helmi 2016, 14:18

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja ESC_4ever »

Norfin kirjoitti:Raivostuttaa äärettömästi että Yle tärveli TAAS kansan äänen!!!
Kyllä nimenomaan! Tekis mieli ajaa koko Suomen kansa boikottiin: ei äänestetä ketään, kun raadit kerran ratkaisee koko kilpailun. Ensi vuonna ei mitään raateja, valta yleisölle!

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja rosetta »

ritsu89 kirjoitti:Eniten tässä harmittaa se, että Suomessa osataan tehdä hyvää musiikkia ja hienoja esityksiä, mutta aina ne parhaat jää toiseksi tai kolmanneksi. Toista se on Ruotsi, joka osaa valita aina sen parhaan.
:peukku:

Nyt varmaan teilataan, mutta se on varmastikin ne ns. ulkkariraadit...
Terasbekoni kirjoitti:Joo, nyt se superfinaali jumaliste viimeistään takas. Yle herätys! :jupinaa:
:joojoo:
Katinka kirjoitti:Mulla taas tulee mieleen Israelin Mei Finegold, joka jäi semiin samantyylisellä kappaleella. Biisissä ei periaatteessa ole mitään vikaa, mutta ei vaan viisuissa sytytä. Ehkä olen väärässä, mutta nyt tuntuu tältä. :roll:
Mein kappale nyt oli tuhat kertaa iskevämpi kuin tämä...

Hometown
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 270
Liittynyt: 16 Tammi 2009, 22:47

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Hometown »

Sandhjan biisi on tusinapoppis. Tällaisia on niin tolkuttoman paljon, erityisesti viisuissa. Hyvä puoli tässä on edes se, että tekijät ovat suomalaisia, ainakin enemmistö

Ei Sandhjan voitto minua sellaisenaan korpeaisi, koska mukana ei ollut juurikaan parempia. Mutta tapa millä voitto tuli, tympäisee suunnattomasti. Mikä htin pakko UMK:n oli tuoda tuo raatisysteemi "korjaamaan" äänestystulosta. Nyt se on vinoutuneempi kuin mitä olisi koskaan voinut olla pelkillä puhelinäänillä.

ESC_4ever
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 8
Liittynyt: 24 Helmi 2016, 14:18

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja ESC_4ever »

Mukavaa luettavaa eurovision.tv:ssä kun suurin osa kommenteista periaatteessa ennustaa Suomen jälleen kerran jäävän nuolemaan näppejään semifinaaliin. Valitettavasti yhdyn kommentteihin. Sandhja on hyvä laulaja ja hieno esiintyjä, mutta tuolla kappaleella ei pärjätä. Mitä tapahtui, Yle? Suomella oli monta parempaakin kappaletta, joista yhtä kehuttiin kansainvälisestikin jo sanalla "masterpiece". Eikö voitaisi jo hankkiutua eroon kaikista raadeista, koska ne eivät näköjään tiedä hönkäsen pöläystä hyvästä euroviisumusiikista.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41934
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Sikäli olisin suonut Mikaelin voittavan, ettei tarvitsisi kuunnella kuppilassa pettymyksen purkauksia... tällaisesta erittäin ulkomusiikillisesta syystä siis. (Älköön tätä tulkittako yritykseksi vaientaa tätä ketjua.) Ja olisin ihan mieluusti suonut Mikeal-faneille lohtua viimekertaiseen karvaaseen pettymykseen.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16189
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Hmm, koska täällä ei ole "en osaa sanoa voittiko oikea vai väärä laulu"-ketjua, laitetaan sitten tänne (ainoa joka puhtaasti olisi mennyt tähän, olisi ollut Stella). :miettii: Subjektiivisesti katsottuna hyvä ettei Mikaelin jollotelma voittanut, vaikka menestyksen kannalta se olisi toki ollut paras. :draamaa: Koska Sandhjan kokonaisuus oli kovin keskinkertainen enkä osaa sanoa mitään menestysmahdollisuuksista, ja A&K miellytti eniten minua, niin mennään sitten nurkkaan murjottamaan kohtaloa.
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja rosetta »

ESC_4ever kirjoitti:Mukavaa luettavaa eurovision.tv:ssä kun suurin osa kommenteista periaatteessa ennustaa Suomen jälleen kerran jäävän nuolemaan näppejään semifinaaliin. Valitettavasti yhdyn kommentteihin. Sandhja on hyvä laulaja ja hieno esiintyjä, mutta tuolla kappaleella ei pärjätä. Mitä tapahtui, Yle? Suomella oli monta parempaakin kappaletta, joista yhtä kehuttiin kansainvälisestikin jo sanalla "masterpiece". Eikö voitaisi jo hankkiutua eroon kaikista raadeista, koska ne eivät näköjään tiedä hönkäsen pöläystä hyvästä euroviisumusiikista.
Ongelma tässä on se, ettei Suomen kansakaan selkeästi tiedä höykäsen pöläystä ko. asiasta... Minkä todistaa viime vuoden PKN yleisöäänivyöry ja nyt Mikaelin kakkossija yleisöäänissä.

Ja tuota tuskin voi mitenkään korjata, ikävä kyllä.

gza101
Siemailija
Siemailija
Viestit: 160
Liittynyt: 16 Helmi 2016, 12:43
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja gza101 »

Jos raatia käytetään, voisiko tämä tosiaan koostumukseltaan vastata keskimääräistä asiantuntijaraatia, joka tekee päätökset itse euroviisuissa? Ja tosiaan tuo kansainvälinen raati ei olisi lainkaan huono idea. Tai vähintäänkin voisi olla sellainen raati, joka osaa laskelmoida millainen esitys nousisi esiin jo valittujen kappaleiden rinnalla? Esim nyt valitsemamme edustaja menee samaan kategoriaan Espanjan ja Belgian kanssa (ellei muidenkin). Henk koht kuitenkin Suomi menee noiden ohi, mutta onkohan muut maat samaa mieltä?

aurora34
Maistelija
Maistelija
Viestit: 44
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 12:59

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja aurora34 »

Kamalaa, Suomessa ei ikinä opita :eiei:

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Minulla ei ole mitään Sandhjaa vastaan, vaikka kuuloani raapi hänen ylärekisterinsä. Tuli hiukan sama tilanne ja tunne, kun Suomi valitsi 2002 ja 2013 edustajansa. Sing it away ansaitsi minusta tänään sijan 9.

Einin olisin itse valinnut...
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Luksu1
Maistelija
Maistelija
Viestit: 29
Liittynyt: 29 Huhti 2012, 22:20

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Luksu1 »

Miksi Yle ei voi vaan muuttaa äänestys systeemiä edes jotenkin.

Yksi tapa oisi, että Yle luopuisi, vaikka 10-15% raatien äänistä(ei tuu tapahtuu) ja niistä päättäisi kuppila AIVAN YKSIN, vaikka pienessä salatussa ryhmässä(max 100henk). Tilanne olisi tänä ollut eri...

Tai sitten, vaikka normaalilla systeemillä jatketaan, mutta lisätään superfinaali 3 parhaalle kappaleelle joissa sitten EI ole raateja. Molemmilla tulisi varmasti tulosta,,,

Kiisa
Siemailija
Siemailija
Viestit: 189
Liittynyt: 26 Touko 2012, 16:13

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Kiisa »

Sandhja oli mun kakkossuosikki Mikaelin jälkeen, joten periaatteessa tämä oli paras kompromissi mulle. MUTTA kehittäkää nyt esitykseen vähän lisää mielenkiintoa, hyvänen aika.

Olen myös vähän sitä mieltä, että superfinaali olisi äänestäjien kannalta reilun, varsinkin, kun mennään näin tiukille.

Luksu1
Maistelija
Maistelija
Viestit: 29
Liittynyt: 29 Huhti 2012, 22:20

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Luksu1 »

Kiisa kirjoitti:Sandhja oli mun kakkossuosikki Mikaelin jälkeen, joten periaatteessa tämä oli paras kompromissi mulle. MUTTA kehittäkää nyt esitykseen vähän lisää mielenkiintoa, hyvänen aika.

Olen myös vähän sitä mieltä, että superfinaali olisi äänestäjien kannalta reilun, varsinkin, kun mennään näin tiukille.
Eli oisko toi mun idea susta hyvä et jatkettais alkuun normaalilla, mutta sitten 3 parasta käy superfinaalin jossa EI ole Ylellä eikä raadeilla YHTÄÄN valtaa

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

väärä voitti koska nyt Mikael joutuu taas palaamaan vuosiksi näyttämölle eikä Saara saa vieläkään levytyshopparia isolta labelilta :draamaa:

Luksu1
Maistelija
Maistelija
Viestit: 29
Liittynyt: 29 Huhti 2012, 22:20

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Luksu1 »

aj1964 kirjoitti:väärä voitti koska nyt Mikael joutuu taas palaamaan vuosiksi näyttämölle eikä Saara saa vieläkään levytyshopparia isolta labelilta :draamaa:
Sandjah pilasi siis kahden lupaavan artistin uran...

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

^ tai pelasti :heh:

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

pakko kirjoittaa vielä pari tyhmää viestiä että tulee 1K täyteen josko pääsisi jo sisäp..kanta-asiakkaaksi kuppilaan :heh:

Luksu1
Maistelija
Maistelija
Viestit: 29
Liittynyt: 29 Huhti 2012, 22:20

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Luksu1 »

aj1964 kirjoitti:^ tai pelasti :heh:
Tai nii :D

Ms Unicorn16
Maistelija
Maistelija
Viestit: 48
Liittynyt: 22 Helmi 2016, 01:16

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Ms Unicorn16 »

ta1ja kirjoitti:No, Saara koki kyllä vääryyttä.

Ja toinen juttu on, että Hesari asetti Sandhjan ykköseksi -> kohotti Sandhjan osakkeita raatien korvissa, koska suntautuvat asiaan "vakavasti".

Tämän sanon, vaikka tykkään Sandhjasta ja biisistä ja ylöspanoaan oli muuttanut ja parantanut enemmän kuin muut, mikä kertoo artistista, joka näkee oleellisen.
Tämä on totta. Hesaria pidetään laatujulkaisuna, jonka kulttuurisivujen juttuja uskotaan. Iltapäivälehtien gallupit menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta tämä antoi Sandhjalle huomattavaa etumatkaa. En meinaa käsittää monenkaan raadin surkeita pisteitä Mikaelille.

En ole Saaran fani ollenkaan, mutta kun katsoin nyt vielä uudestaan pisteet, niin hävisi taas raatien äänillä täpärästi ja säälittää kyllä se ikuisen kakkosen osa.

Oma suosikkini Mikael ei olisi voittanut raatien eikä yleisön äänillä :lohduton: Jossittelu on turhaa, mutta jos lapsiraati olisi antanut edes jotain pisteitä hänelle ja eduskunta olisi kerrankin ollut ryssimättä jotain, oltaisiin ehkä oltu täpärämmin voitossa kiinni. En meinaa nyt päästä yli tästä häviöstä. Enpä olisi uskonut näkeväni sitä päivää, että itkeä tihrustan umk-karsinnan takia. Euroviisujen vuoksi olen vuodattanut muutaman saavillisen hyvässä ja pahassa mutta never ever Suomen karsinnoissa. Oh the feels... :draamaa: :lohduton:

Kiisa
Siemailija
Siemailija
Viestit: 189
Liittynyt: 26 Touko 2012, 16:13

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Kiisa »

Luksu1 kirjoitti: Eli oisko toi mun idea susta hyvä et jatkettais alkuun normaalilla, mutta sitten 3 parasta käy superfinaalin jossa EI ole Ylellä eikä raadeilla YHTÄÄN valtaa
Periaatteessa joo. En kyllä lähtisi siihen, että raati koostuisi kuppilalaisista, mutta ehdottomasti raateja pitäisi olla vähemmän, jos sillä linjalla jatketaan. Ja raadeilla pitäisi olla selkeästi jokin funktio, nyt suurin osa oli vain ihan tavallisia kansalaisia, joille annettiin vain painavampi ääni. Kannattaisin siis tuota tapaa, että olisi muutama oikeilla meriiteillä mukana oleva raati antamassa osan pisteistä ensimmäisessä osassa yleisön kanssa ja sitten poimittaisiin vaikka nuo 3 parasta, joista yleisö äänestäisi uudestaan. Ei tulisi ihan niin paljon hajontaa. Tästä aioin antaa Ylelle myös palautetta. Jos on raadit päättämässä edes osan pisteistä, niin pitäisi olla selvä syy siihen, miksi tietyn raadin mielipidettä on syytä kuunnella. Pelkkä ammatti, harrastus (tubettajat ja bloggaajat) tai vaikka se, että on lapsi, ei pitäisi riittää siihen.

Harmi kyllä aika keskinkertista kommentia tulee ulkomaalaisilta viisufaneilta tällä hetkellä. :eiei: Parannettavaa olisi nyt aika lailla.
Viimeksi muokannut Kiisa, 28 Helmi 2016, 01:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11317
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Perehdyn tässä jo valittuihin viisuihin, eikä tämä loppujen lopuksi eroa oikein mitenkään Espanjan ja Belgian biiseistä. Korkeintaan finaalin häntäpään sijoitus odotettavissa taas kerran. Sori ihanainen Sandhja. :sorivaan:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Joo, Mikaeli ei voittanut. En jaksa könköttää samasta. Olen hypännyt Sandhjan kelkkaan mukaan ja odotan, että parantavat biiiiä. Tällä versiolla ei tule menestystä, aivan varma.

Avatar
Hartsa
Maistelija
Maistelija
Viestit: 24
Liittynyt: 16 Helmi 2016, 20:20

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Hartsa »

Tätä raatihommaahan voisi kokeilla myös eduskuntavaaleissa.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja murka »

Hometown kirjoitti:Sandhjan biisi on tusinapoppis. Tällaisia on niin tolkuttoman paljon, erityisesti viisuissa. Hyvä puoli tässä on edes se, että tekijät ovat suomalaisia, ainakin enemmistö

Ei Sandhjan voitto minua sellaisenaan korpeaisi, koska mukana ei ollut juurikaan parempia. Mutta tapa millä voitto tuli, tympäisee suunnattomasti. Mikä htin pakko UMK:n oli tuoda tuo raatisysteemi "korjaamaan" äänestystulosta. Nyt se on vinoutuneempi kuin mitä olisi koskaan voinut olla pelkillä puhelinäänillä.
Ruotsalaiset hioisivat ja tuottaisivat tämän top teniin.

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

kuu-kuu kirjoitti:Joo, Mikaeli ei voittanut. En jaksa könköttää samasta. Olen hypännyt Sandhjan kelkkaan mukaan ja odotan, että parantavat biiiiä. Tällä versiolla ei tule menestystä, aivan varma.
olisikohan eka kerta kun biisi kirjoitettaisiin uudestaan voiton jälkeen ja onkohan se edes sallittua :heh:

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja murka »

Rousku kirjoitti:Sikäli olisin suonut Mikaelin voittavan, ettei tarvitsisi kuunnella kuppilassa pettymyksen purkauksia... tällaisesta erittäin ulkomusiikillisesta syystä siis. (Älköön tätä tulkittako yritykseksi vaientaa tätä ketjua.) Ja olisin ihan mieluusti suonut Mikeal-faneille lohtua viimekertaiseen karvaaseen pettymykseen.
Lohtua saan kun saan ostaa Mikaelin musiikkia.

Lukittu