Saara Aalto – No fear

Euroviisut 2016 Tukholmassa

Saara Aalto – No fear

*****
55
25%
****
40
18%
***
66
30%
**
33
15%
*
25
11%
 
Ääniä yhteensä: 219

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41966
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Rousku »

phale kirjoitti:
Wadde kirjoitti:Onkohan jo ensi vuonna uudestaan kisaamassa?
Vai jääkö odottamaan oikeudenmukaisempaa pisteidenlaskutapaa? :miettii:
Saara on niin sinnikäs yrittäjä että en usko että jää. Tai että kisaan osallistumista ainakaan tuon takia jättäisi.

Vaan olisiko kumminkin ollut kutsuartisti nyt, joten tuskin on ensi vuonna. Pitäisi siis avoimen kisan kautta päästä mukaan.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Oli kutsuartisti, en muista mistä luin tämän. Mikael oli myös.

phale
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Touko 2006, 06:39

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja phale »

Virtaviivaistetulla 6 hengen esityksellä tämä olisi kyllä voinut ollakin ihan toimiva paketti Tukholmassa. Vai olisiko saattanut kokea saman kohtalon kuin Israelin Mei Finegold 2014? (Jostain syystä näen näissä jotain samantapaista, vaikka artistit varsin erityylisiä ovatkin.)

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Minusta tämä biisi oli kisan kiintoisimpia, mutta raakile. Ensivaikutelmani, josta kirjoitinkin kommentin, oli että biisi kuulostaa siltä kuin se olisi väkisin revitty tanssittavaksi, videolla liikkeet kiskoivat biisiä eikä biisi liikuttanut tanssijaa kuten pitäisi. Tämähän osoittautui sitten todeksi, sovitettu jälkikäteen tanssibiisiksi. No, siihen tottui ja minusta Saaran ääni pääsi tässä paremmin oikeuksiinsa kuin ... koskaan sitten sen ensimmäisen Talent-esityksen. Kujerrus on hienon kuuloista, samoin matalammat äänet ja sellainen pikkutytömäinen teennäisen kuuloinen normilaulu minimissä.

Kaikessa on persoonallisia aineksia, joista oikein kehitettynä voisi syntyä todella suuri stara. Esityksen ylöspano oli kuitenkin yksiselistteisesti epätoimiva ja kömpelö. Toisvon että Saara ottaa tästä opikseen ja hakee oikeita kontakteja ja apuja itselleen artistiuden visuaalisen puolen kehittämiseen ja hallintaan.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Kodiac
Happy Hour
Happy Hour
Viestit: 451
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 13:27

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Kodiac »

Saara hävisi yhden yksittäisen tekijän takia. Ja se on persoona. Raatiäänet jakautuivat liikaa sen takia. Sinällään odotettava juttu, mutta nottaniin ;).

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10697
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Ei näin voi käydä. :lohduton: Minun ylivoimainen suosikki jää minun koko kisan inhokin alle ainoastaan raatien ansiosta. Saara-parka. En tiedä miten pääsen oikeasti tästä pettymyksestä yli. Onneksi voin pitää Saaraa henkisenä voittajana. :heh:
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja murka »

Paremmalla biisillä kisaamaan niin voittoa pukkaa.

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Wadde kirjoitti:Mikael oli myös.
Joo näin on, Mikaelia kustussii. Ja tästä voisibnkin sanoa. Mikaelin levy6 obn tulossa aivan kohta,. Siis juur jälkeen UMK:n. Sehän on Melodifestavel juttua, laitetaan levy kun on laitettu paras biisi melodeihin ja sitten levy sen jälkeen.

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

^ Tämähän se ongelma oli alunperin. Oon aika yllättynyt että niinkin kunnianhimoinen laulaja kuin Saara lähti näin keskivertobiisillä kisaan ollenkaan. Jos oma unelmani olisi euroviisut, en lähtisi kisaan ennen kuin käsissäni olisi puhdasta kultaa ja Euphoria-dynamiittia.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Katselen juur uudetaan finaalia. Kyllä minä olen iloinen Sandhjan voitosta. Näkyy naisesta, että on todella yrittänytt voittoa ja pääsyä viisuihin. Toivottavasti Sandhja saa sata prosenttiäa taustatukea. Mikaelia toivon, muutta Sanhdhja kelapaa (Kunhan vain hiovat a-osaa)

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^^Onhan se aika ymmärrettävää, että tarttuu mahdollisuuteen, kun pyydetään mukaan. Eikä varmasti ole itse pitänyt kappaletta keskivertona. :miettii:
Viimeksi muokannut JuliaS, 28 Helmi 2016, 01:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41966
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Niin siinäpä se, kun joka vuosi ei kutsua tule.

Olisi kyllä kiinnostavaa kuulla, millainen se tämän balladiversio olisi ollut.
Rise, angel, shine, love!

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

mahtaakohan Saaraa potuttaa ettei hän valinnut sitä Solarium sirkusta UMKn sijaan :heh:

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3803
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Saaralle kävi jälleen tämä ikuinen kakkonen loitsu. Saaran laulu oli paljon parempaa nyt kun oli ilmeisesti flunsasta parantunut. Toivottavasti Saara hio taitojaan rauhassa ja ensi kerralla ottaa apua ammatti tuotajilta ja biisien tekijöiltä. Lisäksi esitykseen voisi jotain apua hankkia. Ja toivon myös, että joskus Saara vielä viisuihin pääsee ja nappaa silloin myös kunnon sijoituksen.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Minulle olisi Saara kelvannut, muttei pelkkä laulu voi tuoda menestystä. Siis Saaran laulu kelpaa, mutte biisi.

Avatar
jv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1211
Liittynyt: 21 Marras 2005, 15:36
Paikkakunta: Helsinki, Suomi

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja jv »

Mikaelia kannattaneena ja äänestäneenä minua tietysti surettaa lopputulos, jossa kaksi kansansuosikkia ohitettiin hyvin epämääräisten vitsiraatien toimesta (useimmat niistä olivat, muusikot ja viisuasiantuntijat nyt voi ottaa vakavasti). Olisi ollut pienempi pettymys, jos Mikael olisi hävinnyt (vain) Saaralle.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41966
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Muusikot ja viisufanit eivät arvostaneet Saaraa kovinkaan paljon. Muusikoiden mielestä vasta viidentenä, viisufanien mielestä seitsemäntenä. Mutta nehän tietysti olivat vain vitsiraateja. Kansa tiesi, että Saara olisi oikea voittaja.

Löysinpä lähetystä kelaamalla tuon Saaran toiseksijäänti-ilmeen. Tuollainen nyrpistys.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20452
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Saara jäi taas toiseksi. Minua kyllä harmittaa tytön puolesta kovasti. Tällä kertaa hän olisi ansainnut vielä enemmän voiton mitä edellisellä tyrkyllä. Blessed With Love oli hyvä, mutta tämä oli omaa luokkaansa.

Ei ole varmaan helppoa naisella olla ikuinen kakkonen. :lohduton:
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
jv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1211
Liittynyt: 21 Marras 2005, 15:36
Paikkakunta: Helsinki, Suomi

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja jv »

^Totta. Katsoin yksilöidyt tulokset vasta kirjoitettuani tuon viestin. Viisuasiantuntijoiden Saara-dissaamista on pidetty taktisena. Enkä yhtään ihmettele.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Tuli kyllä fiilis, että tulikohan Ylekin jotenkin katumapäälle tämän hehkuttamisesta. Nimittäin Silvennoinen ja Liekki antoivat tästä nyt finaalissa myös negatiivista palautetta, kun muista sanottiin melkeinpä vain positiivista. :shock: Ja kun tosiaan raadit saivat sitten tämän pelattua ulos, niin olen kyllä ihmeissäni.

Ihmeissäni olen tosiaan myös siitä, ettei tämä ollut edes ennakkoäänten top kolmosessa. Tämän on täytynyt saada illan puhelinäänissä iso äänivyöry.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11927
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja sziget »

Upea tuo "Would you caaaaare?*" -kohta. Yle ei ole koskaan valinnut ilman karsintaa. Itävalta teki sisäisen valinnan kaksi vuotta sen jälkeen kun eräs Conchita Wurst oli ollut karsinnassa toinen, että vihjeeksi vain...
UsvaAuer kirjoitti:Kuulin Saaran kappalen ensimmäistä kertaa finaalissa. Jäin ihmettelemään kertosäettä: kahden (lyhyen) sanan hönkäily ei todellakaan riitä kertosäkeeksi.
Todellakin riittää, koska melodiset kaaret rakennetaan muissa osissa ja kertsi hiljentää, tiivistää ja ensi kertaa kuullessani myös yllätti. Euroviisujen vihattavin piirre on kertosäkeistöjen pakkovalta, ja pienetkin poikkeamat viisukaavasta ilahduttavat suuresti.
Wadde kirjoitti:Silti tämä tulee olemaan mulle iso mysteeri ikuisesti: Miten tämä pystyi voittamaan yleisöäänet? Ja vielä Sandhjan ja Mikael Saaren välistä?
Niin, biisistä pidettiin. Pelkkää artistia ei äänestetä niin hulluna, että se riittäisi, ellei ole ihan megasuosikki. Toki tulos todistaa, että myös Mikaelin ja Sandhjan biiseistä kansa piti, mutta sitä ei täällä epäiltykään.
Kodiac kirjoitti:Saara hävisi yhden yksittäisen tekijän takia. Ja se on persoona. Raatiäänet jakautuivat liikaa sen takia. Sinällään odotettava juttu, mutta nottaniin ;).
Uusi Tapani Kansa? Raadeissa muutama dissaaja painoi paljon. Hesarin Mari Koppinen veikkasi Saaran sijoittuvan "puolivälin hujakoille", mitä hän ei varmasti sekuntiakaan uskonut, kunhan halusi potkaista nilkkaan. Ja kas kummaa, median raatihan se finaalissakin jätti Saaran nollille. :heh:
Rousku kirjoitti:^Muusikot ja viisufanit eivät arvostaneet Saaraa kovinkaan paljon. Muusikoiden mielestä vasta viidentenä, viisufanien mielestä seitsemäntenä. Mutta nehän tietysti olivat vain vitsiraateja. Kansa tiesi, että Saara olisi oikea voittaja.
Viisi raatia antoi Saaralle 10 tai 12 pistettä, mutta nehän tietysti olivat vitsiraateja. Joo, en puhuisi vitsistä vaan ihmettelen, miksei kansa saa sanoa viimeistä sanaa, kun se on aiemmin tehnyt hyviä ja vaihtelevia valintoja. Ja tiedostan siis täysin, että superfinaalissa voittaja olisi voinut olla myös Sandhja tai Mikael.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Olisi kyllä ollut kiinnostavaa nähdä supefinaali, jossa olisi ollut Sandhja, Saara Aalto ja Mikael Saari. Mikä olisikaan ollut lopputulos? :miettii: Ja miten superfinaaliin olisi päädytty, raatien + yleisön yhteisäänillä vai pelkillä raatiäänillä?

phale
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Touko 2006, 06:39

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja phale »

^Jos käytössä olisi ollut superfinaali, ei raateja olisi tarvittu mihinkään.

Onko tässä menestyksen ihmettelemisessä taas havaittavissa sitä, ettei ymmärretä miten joku muu voi pitää sellaisesta, josta itse ei pidä? :mitvit:

Ja oliko Saaran dissaaminen pelkkä Kuppila-kupla? Kansan keskuudessa kannatusta tuntui riittävän. :miettii:

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Wadde »

phale kirjoitti: Onko tässä menestyksen ihmettelemisessä taas havaittavissa sitä, ettei ymmärretä miten joku muu voi pitää sellaisesta, josta itse ei pidä? :mitvit:
Minä ihmettelen tämän yleisöäänimenestystä nimenomaan viime vuoden jälkeen. Viime vuonna oli kauhea kailotus, kuinka euroviisut ovat kamalaa roskaa, joihin tekemällä tehdään kappaleita ja showt ovat muovisia ja väkinäisiä. Ja että Suomesta pitää olla ylpeä, kun ei halua mitään eurohumppaa sinne lähettää. Ja nyt tällainen takinkäännös, että oltaisiin haluttu lähettää se kaikista "eniten euroviisu"?

En sano, että kansa olisi väärässä. Olen vain hämmentynyt, että mitä kansa oikein haluaa.

phale
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Touko 2006, 06:39

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja phale »

^Ehkä kun viime vuonna omaperäisyydellä ei menestystä tullut, niin nyt sitten haluttiin tavallisempaa ja turvallisempaa. Tai sitten Saara vain oli kappaleineen ihmisten mielestä paras, mistäs sitä tietää. Minun mielestäni jos oltaisiin haluttu lähettää mahdollisimman "euroviisu", niin sitten olisi pitänyt lähettää Annica&Kimmo (tai Tuuli, samat tekijät taustalla). Mutta pidin kyllä itse Saaran kappaleesta näitä enemmän.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

iiiduli kirjoitti:Kiitos raadeille, ettei sentään tätä tartte kattella edustajana.
:samaamielta:

Saara klaarasi paljon paremmin livelaulun kuin semissä, mutta esitys oli edelleen aivan hirveän sekava. Sijoitin tämän finaalin viimeiseksi osaksi juurikin sen takia. Anteeksi, mutta onneksi ei tarvitse katsella tätä Tukholmassa.

Mistä muuten löytäisin UMK-finaalin ennakkoäänien top 3:sen, kun siitä täälläkin ketjussa on mainittu, ettei tämä ollut niissä? Multa on mennyt ihan ohi se. :puna:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
mpappa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4061
Liittynyt: 02 Syys 2005, 18:18

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja mpappa »

Voi ei! Se oli ensimmäinen reaktioni, kun selvisi, että Saara ei pääsekään edustamaan meitä, vaan se on Sandhja. Toki tykkään Sandhjastakin ja olen iloinen, että hän on edustajmme, mutta....
Minusta ns. euroviisuasiantuntijaraati teki sikamaisen tempun, kun jättivät pikkupisteille. Hävetkööt! Kuppilan kuuma ilma ja huzpitus tai mikä liekään se termi, ei ole koko Suomi. Minua ns. asiantuntijoiden mielipide ei mielyttänyt ollenkaan.

Ei tämmöistä pelleilyä enää! Menee maku muuten niin mukavasti edenneestä kisasta!
Love shine a light

Avatar
mpappa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4061
Liittynyt: 02 Syys 2005, 18:18

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja mpappa »

Terasbekoni kirjoitti:Miten. Tämä. Pystyi. Voittamaan. Puhelinäänestyksen. :shock: :eiei:
Ei tuo ole mikään ihmettelyn aihe. Ihmettele ennemminikin ns. raatien pisteytystä. Ne ovat jostakin toisesta maailmasta kuin Suomesta....radeilla aivan liian suuri painoarvo.
Love shine a light

Hometown
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 270
Liittynyt: 16 Tammi 2009, 22:47

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Hometown »

Saara joutui oikeusmurhan kohteeksi. Turha sitä on väännellä ja käännellä, asia ei siitä miksikään muutu. UMK-toimituksen tuttavistaan valitsemat pääkaupunkiseudun raatilaiset pudottivat yleisöäänestyksen voittajan.

Itse en Saaraa äänestänyt missään vaiheessa, vaan paria muuta, mutta vaalimenettely loukkaa niin paljon oikeustajuani, että se vie kyllä vähäksi aikaa mielenkiinnon euroviisuilta ja etenkin Suomen karsinnoilta.

Avatar
jeejee
Siemailija
Siemailija
Viestit: 159
Liittynyt: 08 Touko 2010, 16:59
Paikkakunta: Kokkola

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja jeejee »

WildDance kirjoitti:Ei näin voi käydä. :lohduton: Minun ylivoimainen suosikki jää minun koko kisan inhokin alle ainoastaan raatien ansiosta. Saara-parka. En tiedä miten pääsen oikeasti tästä pettymyksestä yli. Onneksi voin pitää Saaraa henkisenä voittajana. :heh:
Täysin samaa mieltä.

Hienoa, että tänä vuonna osattiin järjestää sekä kappaleiden että artistien puolesta mielenkiintoinen ja viihdyttävä karsinta. Hienoa myös, että kansa ymmärsi ketkä olivat kiistatta kisan varmimmat ja valovoimaisimmat artistit. Määrättyjen raatien läpinäkyvä taktikointi helsinkiläiseen (vihervassari?)-kuplaan sopivat ehdokkaan puolesta oli todella oksettavaa! :yrjo:

PS. Mikaelin valinnan olisin kyllä niellyt, jos raatilaiset olisivat olleet kautta linjan todellisia musiikkiammattilaisia.
Take me as I truly am,
I am divine, perfectly out of line, every shade in the sky.

Lukittu