Saara Aalto – No fear

Euroviisut 2016 Tukholmassa

Saara Aalto – No fear

*****
55
25%
****
40
18%
***
66
30%
**
33
15%
*
25
11%
 
Ääniä yhteensä: 219

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Timoteus kirjoitti:Osalle Saara Aalto näyttää jo näillä tuloksilla olleen kilpailun moraalinen voittaja. Minusta kilpailulla ei ollut sellaista. Saaran ääniosuus ja voittomarginaali oli samaa suuruusluokkaa kuin Eläkeläisillä kilpailun ensimmäisellä kierroksella vuonna 2010. Silloin superfinaali osoitti, ettei Eläkeläisten valinta ollut mikään "kansan tahto". Tänä vuonna superfinaalia ei ollut, joten "kansan tahto" jää ikuiseksi arvoitukseksi.
Tästä on kiistelty ennenkin, mutta
1. ei ole mitään varmuutta, että Eläkeläisten vuonna superfinaalissa äänestettiin kahden muun ehdokkaan puolesta eikä ihan sama ketä kunhan Eläkeläisiä vastaan. Superfinaalin ongelma on tässä. Kiihkeät vastustajat voivat "kansan tahdon" nimissä torpata hyvän ehdokkaan ihan vain koska voivat.

2. Kansan kiistatoman enemmistön tahto ei toteudu edes pääministerin valinnassa liki koskaan Suomessa, miksi sen pitäisi toteutua Euroviisuissa. Eniten ääniä saanut edustakoon.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Minua ei yllätä se, että joillain saattaa olla jotain inhoa tai vihaa Saaraa kohtaan, koska se on tullut huomattua, että Saara on mielipiteitä jakava tapaus kaikin puolin. No oikei ehkä laulutaidot ei kauheasti keskusteluja herätä. Niiden loistavuuden tunnustaa lähes jokainen.

Me emme voi kuin toivoa, että Saara jaksaa vielä ladata akkunsa tälläisiä kisoja kohtaan, jos haluamme Saaran vielä näissä kekkereissä nähdä

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

phale kirjoitti:
Wadde kirjoitti:Mediaraati oli kommentoinut, että pitivät Saara Aallon esitystä liian laskelmoituna ja kliseisenä, eivätkä ne nyt mitään ainutlaatuisia kommentteja ole kuppilaankaan verrattuna.
Mutta Einin esitys ei ollut yhtään kliseinen, vaan mediaraadin mielestä jopa 10 pisteen arvoinen. :heh:
No joo jos sinä Wadde sen tähän vittuiluun käännät, että pahimman kilpakumppanin nolla oli ihan ok ja jäkä jäkä niin unohdetaanpas sun kanssa sitten tämän asian väänteleminen

viisufantti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1270
Liittynyt: 10 Tammi 2014, 19:13

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja viisufantti »

Minulla oli (ja on edelleen) hyvin neutraali näkemys ts. ei näkemystä ollenkaan Saaran persoonasta ja urasta, koska en ole nähnyt Saaraa muissa kilpailuissa kuin edellisessä viikukarsinnassa. Enkä muutenkaan ole seurannut Saaran uraa (elän ehkä umpiossa?). Nimi toki oli tuttu ja siinä mielessä positiivisin odotuksin klikkasin esikatseluvideon auki. Kappale ei vaan tehnyt vaikutusta eikä live-esitys tuonut siihen parannusta. En voi uskoa että olen ainoa, joka vaan ei yksinkertaisesti pitänyt tarpeeksi tästä kappaleesta. Saara vaikutti UMK-pätkissä ihan positiiviselta ja mukavalta.

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Edwina »

En kyllä antaisi Saarana periksi viisuedustuspaikan tavoittelussa. Ainoastaan jos saisin jonkun uskomattoman tilaisuuden lähteä luomaan kansainvälistä uraa, karistaisin Suomen pölyt jaloistani. :ashanti:
Viimeksi muokannut Edwina, 28 Helmi 2016, 19:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
jeejee
Siemailija
Siemailija
Viestit: 159
Liittynyt: 08 Touko 2010, 16:59
Paikkakunta: Kokkola

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja jeejee »

OpenWide kirjoitti:Pienestä jäi kiinni. Arvoitukseksi jää esim. kuinka paljon Saaran sivukalju vei pisteitä. Luulen että vain pieni osa oikeasti piti siitä. Minun silmääni se ei ainakaan näyttänyt hyvältä. Tällaiset pienet yksityiskohdat saattavat ratkaista yllättävän paljon. Jos Saaran hiukset olisivat olleet "normaalit", olisiko hän nyt Suomen euroviisuedustaja?

Mitä tästä opimme. Se mikä laulajasta tuntuu hyvältä, ei välttämättä tunnu hyvältä yleisöstä. Ei pitäisi ajatella vain omia mieltymyksiä. Äänestäjien reaktiohan se tässä on pääasia, koska sieltä ne pisteet tulevat.

Minun mielestä Saaran teki pahan virheen. Jotkut oppivat virheistä, toiset taas eivät opi ja jotkut eivät halua oppia.
Kynitty Sandhjako sitten oli ihan pretty? :shokki:
Take me as I truly am,
I am divine, perfectly out of line, every shade in the sky.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Wadde »

viisufantti kirjoitti:En voi uskoa että olen ainoa, joka vaan ei yksinkertaisesti pitänyt tarpeeksi tästä kappaleesta.
Jep, tämä on kyllä omituista, että osalle ei mene jakeluun, että kaikkien mielestä tässä kappaleessa ja varsinkin esityksessä oli aika paljonkin ongelmia. Kuten olen jankannut täällä moneen kertaan, niin itsekin kannustin Saaraa 2011 täysillä, mutta nyt mentiin metsään niin hurjasti kuin pystyy.

Saara Aalto sai alhaisia pisteitä seuraavilta raadeilta:

Viisuasiantuntijat: 1
Sateenkaariraati: 2
Muusikot: 4
Media: 0

Eli ei Saaran "kiusaamisesta" voi yksinään mediaa syyttää. Mielestäni huomionarvoista, että esimerkiksi muusikot eivät palkinneet Saaran musiikillista lahjakkuutta tuon suuremmalla pistemäärällä. Kertoo siitä, että esityksessä ei ollut kaikki kohdallaan.

Silti edelleen: Raatien käyttö on ongelmallista.
Viimeksi muokannut Wadde, 28 Helmi 2016, 19:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

Mun mielestä tosta median edustajan vastauksesta (joka IL:stä on tänne nyt useampaankin otteeseen linkattu) pystyy kyllä rivien välistä lukemaan että jätettiin Saara nollille, koska yleisö tulisi pisteitä antamaan enemmänkin ja ei haluttu, että Saara menestyy/ainakaan voittaa.

Eli siis toisin sanoen, pidettiin Saaran esitystä keskinkertaisena (ei huonoimpana/ei parhaimpana) ja pelättiin että yleisö "yliarvostaisi", joten päätettiin omilla äänillä tasapanottaa ja jättää kokonaan nollille.

En meinaan rehellisesti usko, että kukaan toimittaja (varsinkaan musiikkiin erikoistuneet) jättäisi noin hyvän livelaulusuorituksen tehnyttä, ammattimaista esiintyjää nollille tuosta joukosta. Muiden saamista pisteistä, kommenteista, muiden raatien tuloksista ja yleisöäänistä voi kyllä päätellä että taktikoinnin makua oli sekä viisuasiantuntijoilla että medialla. Olisin ymmärtänyt pienet pisteet oikein hyvin, kuten esimerkiksi muusikoiden antaman 4:sen.

Sen sijaan lasten äänet ovat aina vilpittömiä, heidän en usko taktikoineen. Eli ei olla tahallaan jätetty ketään nollille, vaan kyse on ollut vilpittömästä tykkäämisestä ja tykkäämättömyydestä.

Ja tällaista taktikointia ja aliarvoistamista voi minun mielestä kutsua myös syrjinnäksi tai kiusaamiseksi. Siltä se varmasti ainakin yksilöstä tuntuu. Varsinkin kun on aina jakanut mielipiteitä ja tietää sen itsekin.
Viimeksi muokannut Vilsku, 28 Helmi 2016, 19:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Wadde »

^Viisuasiantuntijatkin antoivat vain yhden pisteen. Millä se selittyy?

phale
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Touko 2006, 06:39

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja phale »

Wadde kirjoitti:Jep, tämä on kyllä omituista, että osalle ei mene jakeluun, että kaikkien mielestä tässä kappaleessa ja varsinkin esityksessä oli aika paljonkin ongelmia.
Kyllä se menee jakeluun, ja olen itsekin osittain samaa mieltä. Toisaalta tuntuu, että yhtä lailla osalle ei mene jakeluun se, ettei kappaleessa ja esityksessä ollut kaikkien mielestä suurta vikaa, mistä on osoituksena jo tuo yleisöäänestyksen voittokin.

Avatar
jeejee
Siemailija
Siemailija
Viestit: 159
Liittynyt: 08 Touko 2010, 16:59
Paikkakunta: Kokkola

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja jeejee »

Wadde kirjoitti:^Viisuasiantuntijatkin antoivat vain yhden pisteen. Millä se selittyy?
Niin kiimoissaan Mikael Saaresta, siinä syy. Varmistus on aina varmistus, lisäksi 1 piste näyttää sentään paremmalta kuin 0.
Take me as I truly am,
I am divine, perfectly out of line, every shade in the sky.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Saara valikoitui - on jo aiemmin valikoitunut - joissain piireissä yhteiseksi inhokiksi riippumatta siitä minkä tasoinen biisi, esitys, suoritus on. Niitä aina on. Inhokkia vastustetaan.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Saara Aalto kertoo, että show ei ollut hänen käsialaansa eikä hänen suunnittelemansa. Joten nyt voidaan unohtaa ne kaikki täälläkin pyörineet spekulaatiot kaikenlaisista taustatarinoista.

Saara Aallon Facebookista:
Raadeille ei näköjään oltu kerrottu, että kaikki upeat show’t olivat YLE:n suunnittelemia, tuottamia ja koreografioituja. YLEläiset miettivät tarkkaan, että jokainen esitys on erilainen, jotta saadaan luotua iso toimiva show-kokonaisuus. Se nyt vain sattui niin, että mun biisiin YLE halusi tehdä ison, Euroviisumaisen show (kuitenkin oli kyse Euroviisukarsinnoista), koska se sopii mun tyyliin ja pystyn sellaisen shown tansseineen kaikkineen kantamaan. Hymiö smile
Olen ylpeä meidän show'sta ja upeista ammattitanssijoista, ja koko tiimistä, joka halusi tehdä kansainvälisen isoa show'ta mun kanssa!
Esitys kuvasti Japani-viitteineen todella hyvin nimenomaan mun persoonaa ja toisaalta myös mun kahta puolta: balladia ja menoa.

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

Sillä, että viisuasiantuntijoiden suuri suosikki oli Mikael Saari.
Ja viisuasiantuntijat (kuten myös media, koska ovat ajassa kiinni) tiesivät, että Saara on suuri ennakkosuosikki ja vaaraksi Mikaelin voitolle ja siksi taktikoitiin Saara vähän alemmille pisteille (kuin mitä oikeasti oltaisiin annettu vain esityksen perusteella), ettei vaan tapahdu Saaran voittoa ja vääryyttä-

Uskon siis sen täysin, että viisuasiantuntijat ja media eivät ole pitäneet Saaran biisistä/ ja tai esityksestä, mutta en usko tippaakaan siihen, etteikö tässä olisi taktikoitu. Vähän on hilattu alaspäin, ettei vaan voittaisi.

Taktikointi voi joskus olla myös tiedostamatonta. Miettikää vaikka eilisistä esityksistä omaa puntarianne sijoilta 5-7. Helposti ajatus on: onko sillä nyt niin kauheasti väliä kuka täällä keskikastissa on. Silloin voi hyvin tiedostamattaankin sijoittaa tasaisista "keskilaatuisista" esityksistä sen pahimman uhkaajan alemmaksi kuin mitä oikeasti sijoittaisi, jos asiaa pohtisi. Tosin tässä tapauksessa uskon taktikoinnin olleen ensisijaisesti kyllä tiedostettua.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^^eihän tuo ole ristiriidassa taustatarinoiden kanssa. Varmaan Saara sai vaikuttaa. Ja siksi olisi voinut myös vahtia ettei aivan sillisalaatiksi mne.

Mutta JOS yle ei kysellyt mitään, vaan teki artisteista omia ideoitaan toteuttavia sätkynukkeja niin miksi esimerkiksi Saara torpedoitiin sellaisella sekamelskalla? Ja miksi Mikael sevästi sai toetuttaa omaa tahtoaan?

Entä vaikuttiko Sandhjan taustalla olevan levy-yhtiön valta siihen, että Sandhja sai laittaa stailauksen kokonaan uusiksi semien jälkeen? Oliko eka stailaus Ylen ja toka Sandhjan/levy-yhtiön?
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Täällähän tuotiin useaan kertaan esiin se, että Saara ei varmastikaan tee esitykseen muutoksia, koska tietää mitä tekee ja suunnittelee ne pilkuntarkasti jne jne. Nyt kuitenkin siis tilanne on ollut se, että kyseessä on ollut Ylen suunnittelema show? Saaranhan on täytynyt tietää, kuinka paljon kuraa esityksestä tuli semifinaalin jälkeen? Miksei vaatinut siihen mitään muutoksia? Eivät kai artistit mitään sätkynukkeja ole, vai ovatko?

Sitä en kyllä tajua, miten raatien äänestämiseen olisi pitänyt vaikuttaa se, kuka shown oli suunnittellut ja kuka ei? Yhtä kliseinenhän se oli joka tapauksessa.

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

Mun mielestä on ihan luonnollista taktikoida, kun kyseessä on kuitenkin kymmenen erilaisen klikin raadit? Miksi ei saisi käyttää sitä valtaa, joka käsissä on? Mielestäni tuo valta pitäisi ottaa pois, mutta täysin rationaalista käyttäytymistä on nimenomaan laittaa joku ei-ennakkosuosikki siihen väliin, jotta saa vähän nostettua omaa suosikkiaan suhteessa muihin vahvoilla oleviin. Eihän kukaan näitä kappaleita muutenkaan laita millään objektiivisilla mittareilla järjestykseen. Jokaisella on erilaiset kriteerit, ja subjektiiviset kokemukset voivat vaihdella hyvin paljon. Jos olisi mahdollista käyttää jotain objektiivista mittaria ja jos sen käyttö olisi tarkoituksenmukaista, tuhahtelisin taktikoinneille. Mutta nyt se on mielestäni aivan täysin luonnollista.

En tiedä, onko joku taktikoinut, mutta ainakin itse olisin taktikoinut niin, että bodysheimaamista harrastavan Cristal Snow'n olisin joka tapauksessa jättänyt viimeiseksi, vaikka laulutaidonkin perusteella viimeinen sija olisi ollut muutenkin taattu. :heh:
I'm not as think as you drunk I am

phale
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Touko 2006, 06:39

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja phale »

Wadde kirjoitti:^Viisuasiantuntijatkin antoivat vain yhden pisteen. Millä se selittyy?
Tämähän se kysymys juuri onkin. Fanipalkintoäänestyksessä Saara oli viides, joten ei tuo pisteytys ollut ainakaan Kuppilan keskiarvon mukainen. Ja tässähän tämä pienten raatien ongelma näkyykin, yksittäisten henkilöiden näkemykset saavat aivan liian suuren painoarvon.

Mielestäni on myös varsin erikoista, että viisuasiantuntijat arvottivat keskinkertaisen laulusuorituksen (Cristal Snow) paremmaksi kuin keskinkertaisen esityksen (Saara Aalto). Jälkimmäistä kun kuitenkin on paljon helpompi korjata viisuihin mennessä.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

ta1ja kirjoitti:Tästä on kiistelty ennenkin, mutta
1. ei ole mitään varmuutta, että Eläkeläisten vuonna superfinaalissa äänestettiin kahden muun ehdokkaan puolesta eikä ihan sama ketä kunhan Eläkeläisiä vastaan. Superfinaalin ongelma on tässä. Kiihkeät vastustajat voivat "kansan tahdon" nimissä torpata hyvän ehdokkaan ihan vain koska voivat.
Varmaan äänestettiinkin paljon Eläkeläisiä vastaan. Kompromissihakuisuus on yksi superfinaalin idea. Viisuissa ei nykysäännöillä pärjää 20 % rakastaa / 80 % inhoaa -ehdokkaalla, joten sellaista ei välttämättä kannata valita. Superfinaalin kautta valittiin mm. Lordi ja Teräsbetoni, joten ei sillä seinäruusuja valita.

Mutta tästä on tosiaan väännetty niin usein, ettei ehkä pitkän kaavan kautta kannata enää, koska emme kumpikaan saa käännytettyä toisiamme.
ta1ja kirjoitti:2. Kansan kiistatoman enemmistön tahto ei toteudu edes pääministerin valinnassa liki koskaan Suomessa, miksi sen pitäisi toteutua Euroviisuissa. Eniten ääniä saanut edustakoon.
Pääministerin valinnassa on superfinaali. Suurimman puolueen puheenjohtajalle lankeaa vain hallitustunnustelijan viitta. Tullakseen valituksi pääministeriksi hänen pitää saada taakseen eduskunnan enemmistö, joka yleensä edustaa myös äänestäjien enemmistöä.

Vastustaisin sitä, jos Juha Sipilä olisi saanut muodostaa yksipuoluehallituksen ja päässyt toteuttamaan keskustan ohjelmaa sellaisenaan kaikkien muiden mielipiteistä riippumatta vain siksi, että keskustan 21 % oli suurempi kuin minkään muun yksittäisen puolueen ääniosuus. :heh:
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

Mistäpä Saara olisi tämän negatiivisen kriitikin loppupeleissä tiennyt?
Omat fanisivut ja niiden kommentit ovat artistista riippumatta lähes aina täynnä hehkutusta - jotain vastakommentteja toki, mutta nekin kuuluvat aina asiaan (kts. vaikka Saaran Facebook semifinaalin jälkeen).
Tuskinpa myöskään isot artistit päätyvät tänne viisukuppilaan selailemaan muuten vaan.
Enkä myöskään usko, että kukaan artistin lähipiiristä sanoo esityksestä mitään turhan kriittistä, koska heille ehdokas on aina ensisijaisesti läheinen ja häntä tuetaan eikä niitä virheitä sillä tavalla nähdä.
Eli artisti ei tosiaan välttämättä tiedä, mikä menee vikaan, jos ei etsimällä hae kritiikkejä ja siihen taas ei välttämättä ole aikaa tai halua.

Jos halutaan jossitella niin Saarallahan itsellä oli tähän esitykseen joku "vielä euroviisuissa toteuttamaton" esitysidea, jonka olisi Tukholmassa tehnyt, kun olisi itse saanut esityksen laittaa kuntoon. :draamaa:

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Mä en viitti enää jauhaa tästä alkaa tulla ilmi niin sikamaisia piirteitä ton toimittaja toiminnasta, että antaa olla. Loppuu mun puolesta tähän tämän asian vatvominen

Sanonpa vaan että älytön vellihousu kun tulee vielä laukomaan kaikki NIMETTÖMÄNÄ

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Hupzi kirjoitti:Mä en viitti enää jauhaa tästä alkaa tulla ilmi niin sikamaisia piirteitä ton toimittaja toiminnasta, että antaa olla. Loppuu mun puolesta tähän tämän asian vatvominen

Sanonpa vaan että älytön vellihousu kun tulee vielä laukomaan kaikki NIMETTÖMÄNÄ
Ja näin törkeästi täällä laukoo nimimerkki, joka vielä muutama päivä sitten sanoi, että kaikenlainen jälkipyykki ja jossittelu on turhaa. :)

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

riksa[ kirjoitti:Mun mielestä on ihan luonnollista taktikoida, kun kyseessä on kuitenkin kymmenen erilaisen klikin raadit? Miksi ei saisi käyttää sitä valtaa, joka käsissä on? Mielestäni tuo valta pitäisi ottaa pois, mutta täysin rationaalista käyttäytymistä on nimenomaan laittaa joku ei-ennakkosuosikki siihen väliin, jotta saa vähän nostettua omaa suosikkiaan suhteessa muihin vahvoilla oleviin. Eihän kukaan näitä kappaleita muutenkaan laita millään objektiivisilla mittareilla järjestykseen. Jokaisella on erilaiset kriteerit, ja subjektiiviset kokemukset voivat vaihdella hyvin paljon. Jos olisi mahdollista käyttää jotain objektiivista mittaria ja jos sen käyttö olisi tarkoituksenmukaista, tuhahtelisin taktikoinneille. Mutta nyt se on mielestäni aivan täysin luonnollista.

En tiedä, onko joku taktikoinut, mutta ainakin itse olisin taktikoinut niin, että bodysheimaamista harrastavan Cristal Snow'n olisin joka tapauksessa jättänyt viimeiseksi, vaikka laulutaidonkin perusteella viimeinen sija olisi ollut muutenkin taattu. :heh:
Ei taktikoiminen kiellettyä tai epäsallittua olekaan, mutta mun mielestä se voi pahimmillaan olla vähän syrjivää/kiusaavaa toimintaa. Varsinkin kun näyttää siltä, että taktikointi on jopa voinut ratkaista voittajan...

Itseasiassa euroviisuissa raatien saama ohjeistus jopa muistuttaa vähän sitä, että mennään täysin subjektiivisesta jonkin verran objektiivisempaan suuntaan (esim. pyydetään kiinnittämään huomiota hyviin laulusuorituksiin ja arvostamaan niitä). Tällöin joku esitys upealla laulusuorituksella saattaa nousta jonkin heikommin lauletun esityksen ohi, vaikka subjektiivisesti arvioiden tämä jälkimmäinen olisikin parempi (esim. vakuuttavasti vedetty ooppera vs. tarttuva euroviisupoppis, jossa vokaalit vähän niin ja näin).

Raatien kuuluisi puhtaasti äänestää niitä esityksiä, jotka subjektiivisesti kokevat hyviksi/huonoiksi eikä sortua taktikointiin.
Viimeksi muokannut Vilsku, 28 Helmi 2016, 19:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

Hupzi kirjoitti:Loppuu mun puolesta tähän tämän asian vatvominen
Etkös sinä kutsunut jälkipyykkäämistä turhaksi touhuksi jo aiemmin ja naureskelit niille, jotka siihen aikovat ryhtyä? Siihen nähden itseni ovat nämä kommentit yllättäneet. :mrgreen: Mutta täytyy sanoa, että omat kommenttisi ovat paljon sikamaisempia kuin yhdenkään toimittajan. :eiei:
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
tomato
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2312
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:17

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja tomato »

riksa[ kirjoitti:Mun mielestä on ihan luonnollista taktikoida, kun kyseessä on kuitenkin kymmenen erilaisen klikin raadit? Miksi ei saisi käyttää sitä valtaa, joka käsissä on? Mielestäni tuo valta pitäisi ottaa pois, mutta täysin rationaalista käyttäytymistä on nimenomaan laittaa joku ei-ennakkosuosikki siihen väliin, jotta saa vähän nostettua omaa suosikkiaan suhteessa muihin vahvoilla oleviin.
Duh...
Kotimaiset raadit pitäs vaihtaa kansainvälisiin niin ei ehkä kikkailtais ennakkoasenteiden pohjalta.
Saara ei ollut oma suosikkini, mutta en nyt tälläistä kikkailua hyväksy.

Saaralla on asiaa:
https://www.facebook.com/saaraaaltooffi ... 71/?type=3

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

Ko. artikkeli nimettömästä toimittajasta on kirjoitettu Iltalehteen, jossa IL toimittaja on haastatellut raatilaista. Ketäs olisikaan helpompi haastatella kuin talosta löytyvää Iltalehden omaa toimittajaa Mari Pudasta, joka muuten sattui jopa olemaan UMK:n mediaraadissa.... Ei niin kauhean vaikea arvata kukakohan on kommentoinut noin :heh: :rofl:

Avatar
tomato
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2312
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:17

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja tomato »


Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

Vilsku kirjoitti:Ei taktikoiminen kiellettyä tai epäsallittua olekaan, mutta mun mielestä se voi pahimmillaan olla vähän syrjivää/kiusaavaa toimintaa. Varsinkin kun näyttää siltä, että taktikointi on jopa voinut ratkaista voittajan...
Niin no, monelta kantilta voidaan katsoa sitä, mikä on ratkaissut voittajan. Jos tiputetaan pari raatia tuolta ja pari raatiä täältä pois, saadaan kolme eri voittajaa. Tämänkin takia toivoisin yleisöäänten olevan sen verran ratkaisevassa roolissa, että raatitulokset jäisivät vain show-elementin rooliin.

Mutta ei taktikointi ole kiusaamista, se on vaan taktikointia. Ei kaikilla ole tähän Saaran kappaleeseen mitään suurta tunnesidettä suuntaan tai toiseen, toisin kuin täällä tunnutaan kuvittelevan. Se on monelle voinut olla yksi muiden joukossa, jolloin esim. Stella Christine, Tuuli Okkonen ja Saara Aalto ollaan voitu laittaa aivan helposti ilman minkäänlaista kiusaamiselementtiä sellaiseen järjestykseen, jonka uskoo auttavan omaa suosikkiaan kilpailussa.

Ja kyllä, uskon toki siihen, että raatilaisten tulee esimerkiksi laulusuoritusta arvostaa, ja se nyt on semiobjektiivinen mittari. Mutta ei Saara mielestäni kärkijoukossa siinäkään ollut, vaan esimerkiksi Stellalla oli mielestäni paljon vakaampi ja hallitumpi laulusuoritus. Nää on just niitä juttuja, joissa on suuria mielipide-eroja, vaikka joitakin yhteisiä kriteereitä voisikin käyttää.
I'm not as think as you drunk I am

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Wadde kirjoitti:
Hupzi kirjoitti:Mä en viitti enää jauhaa tästä alkaa tulla ilmi niin sikamaisia piirteitä ton toimittaja toiminnasta, että antaa olla. Loppuu mun puolesta tähän tämän asian vatvominen

Sanonpa vaan että älytön vellihousu kun tulee vielä laukomaan kaikki NIMETTÖMÄNÄ
Ja näin törkeästi täällä laukoo nimimerkki, joka vielä muutama päivä sitten sanoi, että kaikenlainen jälkipyykki ja jossittelu on turhaa. :)
Mulle ihan sama kuka tämän voitti. Nyt on kyse jostain ihan muusta kuin siitä, että kuka tämä voitti. Nyt on kyse siitä, että tämä saakeli vellihousu tulee ja käy vielä Saaran lisäksi meidän fanienkin kimppuun. Tulee väittään kaikkea sellaista jossa ei ole mitään toden perää eikä mitään järkeä.

Tämä ei ole sit spekulointia ja itkemistä, että Saaran olis pitänyt voittaa vaán nyt ollaan jossain ihan muiden asioiden äärellä.

Se että tää teki j sanoi kaiken NIMETTÖMÄNÄ niin ei tarvi paljon enempää perustella enää mulle, että voi jumalauta mikä vellihousu.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Hupzi kirjoitti:Tulee väittään kaikkea sellaista jossa ei ole mitään toden perää eikä mitään järkeä.
Mitä tällaista on väitetty ja missä? Nyt menee jo multakin yli hilseen.

Lukittu