Vedonlyönti 2016

Euroviisut 2016 Tukholmassa
Avatar
Kodiac
Happy Hour
Happy Hour
Viestit: 451
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 13:27

Re: Vedonlyönti 2016

Viesti Kirjoittaja Kodiac »

Oikeastaan pitää varmaan ajatella niin, että missä tapauksissa Lazarev ei voita. Näitä olisivat huono live ja huono esiintymispaikka finaalissa. Jopa huonolta esiintymispaikalta näen Lazarevin voittajana. Venäjän show ei muistini mukaan koskaan ole ollut huono (tai edes keskinkertainen), eikä Lazarevin tasoinen esiintyjä helposti floppaa. Jos kumpikin kuitenkin tapahtuisi, eli live olisi luokkaa keskinkertainen ja esiintymispaikka olisi alkupäässä voitto voisi lipsahtaa sivu suun.

Luonnollisesti pitäisi löytyä myös se vahva haastaja. Vahvimmiksi lasken Latvian, Kroatian ja Aussit (varauksin vielä Islanti mukaan, hyvän liveshown ansiosta). Jos Justs onnistusi livessään ylivertaisen hyvin (tämä on kyllä mahdollista), niin sillä voisi olla parhaat saumat. Kroatian ja Aussien live-iskukyvystä ei vielä ole tietoa. Enkä itse asiassa edes usko Aussien biisin voimaan, enkä juuri Kroatiankaan. Ehkä Kypros voisi olla myös jonkinasteinen haastaja. Mutta kaukana takana nämä kaikki ovat. Fransin viimeiset saumat katosivat huonoon esiintymispaikkaan. Jos olisi ollut loppupäässä, olisi saattanut voittaa yleisöäänet. Nyt niin ei käy ja tuomariäänissä Frans ei ole vahvoilla Lazarevia vastaan. Ja kun tuomareissa tulee enisveis takkiin Lazareviin verrattuna, niin tuossa arvonnassa katosi mahdollisuus viisuvoittoon. Margaret olisi pystynyt Lazarevin haastamaan, mutta kun ei puolalaisille viisuvoittomahdollisuus kelvannut, niin eihän tuolle mitään voi.

Lazarevin kappaleella on 4 miljoonaa katselua YouTubessa ja kappale on ITunes-listalla kärjessä neljässä maassa (plus monessa muussa kyseisellä listalla korkealla). Lazarev on tunnetuin esiintyjä viisuissa. Lazarev on monella kansainvälisten viisufanien listalla hyvin korkealla. Tähän päälle on vielä se, että Venäjä saa eniten diasporaääniä. Vaikka kappale ei mikään Loreenin Euphorian kaltainen superhitti olekaan, nämä muut seikat nostavat Lazarevin likimain yhtä kovaksi suosikiksi.

Suosittelen ostamaan hyvää vodkaa (tai venäläistä samppanjaa) kisakatsomoon ja lyömään vetoa Lazarevin voiton puolesta ;). Ruokasuositukseksi voisin heittää blinejä, kaikenlaisilla täytteillä. Okei, ei Venäjän voitto tietenkään kirkossa kuulutettu vielä ole, mutta kyllä se kovin todennäköinen on (yli 50 %:ia).

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1443
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: Vedonlyönti 2016

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Yksinkertaistan. Jos saisit seuraavanlaisen vedon seuraavanlaisilla kertoimilla:

Venäjä - KAIKKI MUUT: 2.00 - 2.00

Valitsisit Venäjän?
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
Kodiac
Happy Hour
Happy Hour
Viestit: 451
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 13:27

Re: Vedonlyönti 2016

Viesti Kirjoittaja Kodiac »

Carboni kirjoitti:Yksinkertaistan. Jos saisit seuraavanlaisen vedon seuraavanlaisilla kertoimilla:

Venäjä - KAIKKI MUUT: 2.00 - 2.00

Valitsisit Venäjän?
En, koska tällä hetkellä saisin paremman kertoimen asialle ;). Mutta ideatasolla kyllä.

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1443
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: Vedonlyönti 2016

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Nimenomaan ideatasoa tarkoitin. Tottakai pelaat Venäjää nyt kun saat siitä vielä päälle 3, tällöin tuo KAIKKI MUUT vaihtoehto pyörii noin 1,50 kertoimessa. Kiitos tästä, betsaan lisää :uujee:
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1443
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: Vedonlyönti 2016

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Julkistetaas tänne pari isompaa betsivalintaa perusteluineen, näitä saa omalla vastuulla toki peesata :heh:

Voittaja: Venäjä (kerroin 3,40 Betfair) panos 15/10

Hauskannäköinen panos eikö? Pidän asteikkoa panoksen suuruudesta ja 10 on maxit mutta tähän on tullut tuutattua 1,5 kertaa maximit. Itseasiassa ei edes jännitä, tää on megalomaaninen suosikki. Kodiacille suurkiitokset kattavasta tukianalyysista. Ihme on jos tää ei voita. Live-vedossa sit voi suojata myymällä tätä pois jos näyttää että käy "kylmät"

TOP10: Kroatia (kerroin 1,60 Betfair) panos 10/10

Eihän tässä nyt ole mitään järkeä. Selkeä kakkossuosikki mielestäni ja ainoa jonka juuri tällä hetkellä näen Venäjän haastajana. Uskon tämän voittavan raatiäänet finaalissa. 10 sakkiin tää menee ilman muuta ja jos 60% panoksesta tekee nettovoittoa niin morjes. Käytännössä olematon riski. Rohkeammat ottaa jopa TOP5 mutta tää 10 on saletissa, en näe minkäänlaista mahdollisuutta että jäisi ulkopuolelle.

TOP10: Serbia LAY (kerroin 2,20 Betfair) panos 8/10

Veto on LAY eli annoin jonkun pelata Serbiaa 10 parhaan joukkoon tolla kertoimella mua vastaan. Häviän siis 1,2x kaverin panoksen jos Serbia löytyykin TOP10. Mun tämänhetkisessä voimasuhderankingissa sijalla 18 ja en näe juurikaan saumoja päästä 10 joukkoon vaikka biisi onkin hyvä. Kroatia tulee syömään tältä Balkaniääniä tosi paljon ja edellä on 17 mielestäni todennäköisempää menestyjää. Noin pienellä kertoimella bookkaa mielellään, olisin voinut antaa jopa 3 mutta jos 2,20 jollekin kelpaa niin miksi antaa enempää? :heh:

TOP3: Ruotsi LAY (kerroin 1,65 Betfair) panos 7/10

Huomatkaa taas LAY. Ruotsia ei viisufanien joukossa juurikaan arvosteta, YouTube-listoissa kaukana ja tummiwebinkin vasta auenneessa äänestyksessä sijalla 22. Mielestäni Venäjä Kroatia Latvia Australia ja Ukraina kuuluvat tämän edelle, ehkä muutama muukin. Jos joku haluaa noin pienellä kertoimella pelata Ruotsia kolmen parhaan joukkoon niin annan ilman muuta. Esim saan 10€ jos Ruotsi ei mene top3 mutta häviän vain 6,5€ jos menee. Noin pienellä riskillä otan ilman muuta koska mielestäni Ruotsi ei kuulu kolmen sakkiin.

Muutamia muita pienempiä vetoja:

Latvia TOP10 1,40
Australia TOP10 1,45
Ranska TOP10 1,95
Malta TOP10 2,20
Tsekki läpi semistään 1,60
San Marino jää viimeiseksi semissään 1,60
Kroatia TOP3 semissään 2,00
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: Vedonlyönti 2016

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

En ole mitenkään kokenut vedonlyöjä, mutta en voi silti käsittää miksi esim. Unibet antaa Islannin voittokertoimeksi 67,00.. :mitvit:

Okei Venäjä tän varmaan vie, mutta olen varma siitä, että Islanti menestyy ja korkealle. Onnistuneella livellä en pidä voittoakaan mahdottomana... Ehkä olen vain sokaistunut omaan pitämiseeni, mutta jotenkin näen Islannin menestyspotentiaalin todella isona.

Kertokaas mulle, missä voin lyödä Islannin TOP 10 sijoituksen puolesta vetoa, niin teen sen heti. :heh:

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1443
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: Vedonlyönti 2016

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Vilsku kirjoitti:En ole mitenkään kokenut vedonlyöjä, mutta en voi silti käsittää miksi esim. Unibet antaa Islannin voittokertoimeksi 67,00.. :mitvit:

Okei Venäjä tän varmaan vie, mutta olen varma siitä, että Islanti menestyy ja korkealle. Onnistuneella livellä en pidä voittoakaan mahdottomana... Ehkä olen vain sokaistunut omaan pitämiseeni, mutta jotenkin näen Islannin menestyspotentiaalin todella isona.

Kertokaas mulle, missä voin lyödä Islannin TOP 10 sijoituksen puolesta vetoa, niin teen sen heti. :heh:
Itse olen vähän pelannut Islantia TOP10 Betfairille jopa päälle 4 kertoimilla. Itse en biisistä pidä mutta ei viisujen tulos pohjaudu Carbonin mielipiteisiin :heh: paras perustelu mielestäni pelata Islantia on se, että Pohjoismaista yleensä tulee useampi kova viisu ja äänet jakautuu, nyt vain Ruotsilla (?!?!) on viisu joka voi olla TOP10. Suomella Norjalla ja Tanskalla ei asiaa sinne ole. Tämä tarkoittaa siis sitä, että Islanti voi saada yllättävän suuren äänisaaliin "meikäläisiltä" :tapu:

PS: Betfairilla tuo Islannin voitto taitaa olla päältä 100. En mene takuuseen mutta muistelisin näin
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1443
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: Vedonlyönti 2016

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Betfairilla voi pelata myös TOP15-vetoa. Julkaistiin muutama päivä sitten ja sen takia vaihto on vielä aika vähäistä. Laitoin sinne odottamaan Islantia kertoimella 2.30, saa nähdä antaako kukaan mun pelata noin korkealla kertoimella. Kai Islanti sentään TOP15 menee heittämällä ja rahat helposti yli tuplaantuis...
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Vedonlyönti 2016

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Islanti on vasta 19. vedonlyönneissä. :lohduton: Hävyttömän alhaalla ottaen huomioon, miten menevä, mahtipontinen ja tarttuva kertosäe siinä on. Ihan voittokamaa!
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1443
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: Vedonlyönti 2016

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Serduchka kirjoitti:Islanti on vasta 19. vedonlyönneissä. :lohduton: Hävyttömän alhaalla ottaen huomioon, miten menevä, mahtipontinen ja tarttuva kertosäe siinä on. Ihan voittokamaa!

Siksipä sen veikkaaminen on fiksua jos itse uskoo sen mahdollisuuksiin. Kertoimet sen menestykselle ovat hyvät, hieno nosto Vilskulta
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
Ihme_Mies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2667
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 14:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vedonlyönti 2016

Viesti Kirjoittaja Ihme_Mies »

Mitäköhän niin dramaattista maailmassa on vuoden aikana tapahtunut, että viime vuotinen "Venäjä ei mitenkään voi voittaa"-höpinä on kääntynyt siihen, että Venäjä on nyt selkeä voittajasuosikki?!? :mitvit: (Polinan biisi oli kyllä parempi, mutta eihän sillä näy nykyään olevan mitään merkitystä... :roll: )
"With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion."
Steven Weinberg

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42014
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Vedonlyönti 2016

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Se nyt on makuasia, kumpi biisi on parempi. Olisiko niin, että rauhanlaulu Venäjän biisinä koettiin teennäiseksi? Sergein tanssipoppis on rehellisesti mitä on.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Ihme_Mies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2667
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 14:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vedonlyönti 2016

Viesti Kirjoittaja Ihme_Mies »

Niin no joo... onhan se tietty enemmän samanlaista soopaa kuin viime vuosien voittajat. :surrur: Mutta luulisi, että Venäjä-vastaista politikointia olisi yhä tarjolla? (Vaikka sitähän odotettiin viime vuonna paljon enemmän ja tuli lopulta vain päivänselvästi Liettuasta ja Sloveniasta)
"With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion."
Steven Weinberg

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42014
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Vedonlyönti 2016

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Kuten sanoit, odotettiin. Odotuksiinhan vedonlyönti perustuu.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
kasari
Siemailija
Siemailija
Viestit: 189
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 17:00

Re: Vedonlyönti 2016

Viesti Kirjoittaja kasari »

Ihan sama millaisen pökäleen Venäjä, Azerbaidzan, Ruotsi jne lähettäisi viisuihin, aina olisivat vedonlyönnin TOP-kympissä.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11935
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vedonlyönti 2016

Viesti Kirjoittaja sziget »

Venäjää vastaan puhuu se, ettei miessolisti ole koskaan voittanut kolme kertaa putkeen. Venäjän puolesta puhuu se, että kolmikon ensimmäinen sentään esitti naista.

Viime vuosi todisti, ettei poliittinen tilanne estä Venäjää voittamasta. Kun pisteytysmuutos helpottaa tehtävää ja edustaja on viime vuoden tasoa, ei ihme että kertoimet ovat alhaalla. Sitä sopii ihmetellä, miksei vedonlyöjien mielikuvitus riitä nostamaan muita Ruotsin edelle.

Parhaiten sijoittuva naislaulajakaan ei voi jäädä kovin alas. Onko Kroatia siis helpoin äänestettävä? Ainakin se on viisukaavan mukainen eikä yhtään outo tai provosoiva. Kuulostaa enemmän Irlannilta kuin Kroatialta, siis pisteitä Länsi-Euroopalta? Ja Serbia liian balkanilainen ja synkkä? Unkarin Running oli synkempi ja menestyi silti.

Kertoimien ja vetojen "pörssikauppa" kuulostaa kiehtovalta, jos ymmärsin mistä on kysymys. Vaatii varmasti melko lailla perehtymistä, ennen kuin moiseen kannattaa ryhtyä. Laiskat eivät pärjää.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Haksis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1925
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 18:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vedonlyönti 2016

Viesti Kirjoittaja Haksis »

Unibetilla auennut semifinaalivedot. Tarjolla ketkä jatkaa/ei jatka ja semien voittajia. Vaikka esiintymisjärjestysarvonnassa Justs ja Latvia arvottiin aloittamaan toinen semi niin kerroin 11 semin voitolle on houkutteleva. :peukku:

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1443
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: Vedonlyönti 2016

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Puola ei mene läpi semistään 7.00?! Siis mitä?! MITÄ?! Kyllähän Puola on tossa tasasessa semissä todennäköisemmin jatkoonmenijä kuin karsiutuja mutta c'mon, 7.00?! Puolan tippuminen tuskin yllättää ketään ja tolla kertoimella ku sen ottaa kiinni niin terve. Mistähän tommosia aineita saa mitä nuo Unibetin jätkät käyttää, melko mielenkiintosta settiä luvassa näköjään :heh:
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1443
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: Vedonlyönti 2016

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Mitäs mieltä Kodiac on Venäjän kertoimen nousemisesta (betfairissa kauppaa käytiin vielä viime viikolla noin 2,80 ja nyt saa 3,50)? Yleensähän kertoimen nouseminen on aika huono juttu, ihmiset pelaa Venäjää vastaan/jotain muuta maata

Ranska on romahtanut. Se on kohta Venäjän kanssa samoissa kertoimissa. Ranska on toki kaikilla eurovision foorumeilla kansaykkönen. Mutta en näe sitä voittajana. Raadit rokottanee kielestä jonkin verran. Se on toki väärin mutta raatien pitää etsiä radiohittejä. Ranskankielinen biisi on vaikea laulettava (uskon että Italiaa torpedoitiin myös viime vuonna kielen takia). Eikä tuollainen "ihan kiva" voittoa mielestäni ansaitse.

Mitä tästä pitäisi mielestäsi ajatella? Onko vedonlyöjät näin pihalla että eivät tajua että Venäjän voittoa ei estä mikään vai onko tässä nyt jotain mitä en tajua?

Myös Kroatian suosion tippuminen ihmetyttää. Oli vielä kuukausi sitten nelossuosikki ja nyt sijalla 17. Kai tuo TOP10 kamaa on? Kertoimen äkillinen nouseminen johtunee siitä aamuTV livestä mutta uudet livet ovat olleet vakuuttavia. Miksei kerroin romahda takaisin alkuperäiselle tasolle? Toki kärkipäässä myös Serbia ja Bulgaria kilpailevat samoista äänistä, tuo voi vaikuttaa (Kroatia vain biisinä voittaa molemmat 100-0)

Pientä tukianalyysia kaipaisin :peukku:

PS: Saa tätä muutkin analysoida kuin Kodiac. Ihan vapaasti :tapu: :heh:
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

OskarBetting
Maistelija
Maistelija
Viestit: 21
Liittynyt: 19 Huhti 2016, 17:59

Re: Vedonlyönti 2016

Viesti Kirjoittaja OskarBetting »

Carboni kirjoitti:Mitäs mieltä Kodiac on Venäjän kertoimen nousemisesta (betfairissa kauppaa käytiin vielä viime viikolla noin 2,80 ja nyt saa 3,50)? Yleensähän kertoimen nouseminen on aika huono juttu, ihmiset pelaa Venäjää vastaan/jotain muuta maata

Ranska on romahtanut. Se on kohta Venäjän kanssa samoissa kertoimissa. Ranska on toki kaikilla eurovision foorumeilla kansaykkönen. Mutta en näe sitä voittajana. Raadit rokottanee kielestä jonkin verran. Se on toki väärin mutta raatien pitää etsiä radiohittejä. Ranskankielinen biisi on vaikea laulettava (uskon että Italiaa torpedoitiin myös viime vuonna kielen takia). Eikä tuollainen "ihan kiva" voittoa mielestäni ansaitse.

Mitä tästä pitäisi mielestäsi ajatella? Onko vedonlyöjät näin pihalla että eivät tajua että Venäjän voittoa ei estä mikään vai onko tässä nyt jotain mitä en tajua?

Myös Kroatian suosion tippuminen ihmetyttää. Oli vielä kuukausi sitten nelossuosikki ja nyt sijalla 17. Kai tuo TOP10 kamaa on? Kertoimen äkillinen nouseminen johtunee siitä aamuTV livestä mutta uudet livet ovat olleet vakuuttavia. Miksei kerroin romahda takaisin alkuperäiselle tasolle? Toki kärkipäässä myös Serbia ja Bulgaria kilpailevat samoista äänistä, tuo voi vaikuttaa (Kroatia vain biisinä voittaa molemmat 100-0)

Pientä tukianalyysia kaipaisin :peukku:

PS: Saa tätä muutkin analysoida kuin Kodiac. Ihan vapaasti :tapu: :heh:
Terve!

Tuli tänne(kin) foorumille sitten rekisteröidyttyä kun huomasin että täällä on ainakin suht aktiivisista Euroviisukeskustelua vedonlyönnin näkökulmasta. Koen, että vetoanalyytikkona pystyn antamaan panokseni tähän keskusteluun, vaikka oma lajini onkin tennis, ja TV-vetoja (lähinnä viisut) olen vasta ottamassa analyysin alle, ja opiskelu on käynnissä. Se riittääkin esittäytymisestä :mrgreen: No, tosiaan -96 syntynyt kaiffari, analysoin tennisvedonlyöntiä tällä hetkellä puoliammattimaisesti ja joskus ehkä ammatikseni. Twitterin puolelta ja Facebookista samalla nimellä löytyypi jos jotakuta kiinnostaa. :surrur:

Itse vetoihin:
Mulle isoimmat vihreät on Betfairilla Islanti ja Latvia. Vähäsen Tshekkiäkin olen aikaisemmin ottanut kun kerroin oli 100 luokkaa. Islannilta tulee joku iso staging-konsepti tänä vuonna, olen kuullut melko paljon kaikkea siitä ja uskon että 100-130 kertoimilla helposti ostamisen väärti. Top 10-kerroinkin maistuu, mutta voitossa parempi value.

Kroatia on (oli) mun mielestä tämän viisukauden kupla. Ninalla ei ole mitään karismaa, hän ei ole helposti äänestettävä, se on nähdäkseni syy miksi kertoimet ovat lähteneet nousuun sen aamu-TV-pätkän jälkeen, sillä sen jälkeen monet ikään kuin havahtuivat asiaan ja valueta olikin hankalampi löytää niistä Kroatian ~15 kertoimista.
Uudet livet ovat olleet sikäli vakuuttavia, mutta kaikessa hyvyydessään se vain korostaa Ninan ongelmaa.

Toinen selkeästi yliarvostettu tällä hetkellä on Ranska. Ei tuossa biisissä ole mielestäni mitään juryille. Vähän semmoinen kappale josta kaikki pitävät, se on ihan ok, mutta harva varsinkaan Itä-Euroopassa äänestää. Itse sanoisin, että sijat 8-12 tällä hetkellä.

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2104
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Vedonlyönti 2016

Viesti Kirjoittaja Albin »

Pistäkää Suomelle vitonen. Kerroin alkaa tippumaan saman tien ja kaikki euroviisufanit ympäri Eurooppaa tajuaakin yhtäkkiä, että tässähän on hyvä biisi. Suomi voittoon ;) (sorry, oli pakottava tarve sanoa jotain :juhaukki: )

OskarBetting
Maistelija
Maistelija
Viestit: 21
Liittynyt: 19 Huhti 2016, 17:59

Re: Vedonlyönti 2016

Viesti Kirjoittaja OskarBetting »

Albin kirjoitti:Pistäkää Suomelle vitonen. Kerroin alkaa tippumaan saman tien ja kaikki euroviisufanit ympäri Eurooppaa tajuaakin yhtäkkiä, että tässähän on hyvä biisi. Suomi voittoon ;) (sorry, oli pakottava tarve sanoa jotain :juhaukki: )
Joo niin tippuukin. Sitten jossain 200 paikkeilla järkipelurit nostaa taas tonnin lähelle. :peukku:
Jollakin on botti Betfairilla, mikä pitää Venäjän kertoimen alhaalla. Kaikki keinot käytössä.

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1443
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: Vedonlyönti 2016

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Morjesta OskarBetting ja tervetuloa kuppilaan! Mahtavaa että kiinnostuit alkaa tännekin kirjoittelemaan, itse olen lukenut ylikerroin.comilta viisutekstejäsi ja hienoa että nyt pääsemme vähän vaihtamaan näkemyksiä

Latvia on kerännyt eniten kehuja livenä (esctips.com viisuasiantuntijoita pullollaan). Se on noussut mun rankingissa jo toiseksi ylivoimaisen Venäjän jälkeen. Latvian TOP5 sija olisi kova juttu vetojen kannalta, varsinkin jos samaan aikaan Ranska jää mitalisijojen ulkopuolelle. Islantia oli pakko ottaa lisää TOP10 ja TOP15 koska Sinä vihjasit sitä. Aiemmin oli jo vähän otettuna. Isoin betsi on että Espanja ei sijoitu TOP10 ja olen aika varma ton vedon osumisesta (sijat 21-26 tulossa). Kroatiassa mulla on iso riski TOP10 ja ne rahat voi olla hyvin menetettyjä. Toivotaan että muualta saa sit takaisin.

Mikä on sun tämänhetkinen TOP10 ranking? Mulla on Venäjä Latvia Ukraina Australia Armenia Ruotsi Kroatia Malta Ranska ja Serbia. Kroatia toki on liian ylhäällä, tonne vois sen Islannin esim heittää tilalle.
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

OskarBetting
Maistelija
Maistelija
Viestit: 21
Liittynyt: 19 Huhti 2016, 17:59

Re: Vedonlyönti 2016

Viesti Kirjoittaja OskarBetting »

Carboni kirjoitti:Morjesta OskarBetting ja tervetuloa kuppilaan! Mahtavaa että kiinnostuit alkaa tännekin kirjoittelemaan, itse olen lukenut ylikerroin.comilta viisutekstejäsi ja hienoa että nyt pääsemme vähän vaihtamaan näkemyksiä

Latvia on kerännyt eniten kehuja livenä (esctips.com viisuasiantuntijoita pullollaan). Se on noussut mun rankingissa jo toiseksi ylivoimaisen Venäjän jälkeen. Latvian TOP5 sija olisi kova juttu vetojen kannalta, varsinkin jos samaan aikaan Ranska jää mitalisijojen ulkopuolelle. Islantia oli pakko ottaa lisää TOP10 ja TOP15 koska Sinä vihjasit sitä. Aiemmin oli jo vähän otettuna. Isoin betsi on että Espanja ei sijoitu TOP10 ja olen aika varma ton vedon osumisesta (sijat 21-26 tulossa). Kroatiassa mulla on iso riski TOP10 ja ne rahat voi olla hyvin menetettyjä. Toivotaan että muualta saa sit takaisin.

Mikä on sun tämänhetkinen TOP10 ranking? Mulla on Venäjä Latvia Ukraina Australia Armenia Ruotsi Kroatia Malta Ranska ja Serbia. Kroatia toki on liian ylhäällä, tonne vois sen Islannin esim heittää tilalle.
Mä en noista Islannin Top 10, varsinkaan Top 15-vedoista oikein innostu, biisi tuntuu olevan vähän sellainen hit or miss, eli kärkisijat ja finaalin häntäpään sijat ovat suhteettoman todennäköisiä. Tuota voi verrata vaikka Italiaan. Italia on nähdäkseni juuri sellainen maa, jossa kärkisijan ja häntäpään sijat ovat suhteellisen epätodennäköisiä, ja todennäköisesti asettuu aika tarkasti johonkin 10-18 haarukkaan.

Esctipsissä tosiaan lytätään Espanjaa aika huolella. Itse en ole tuohon vetojen puolesta lähtenyt, kun tänä vuonna operoin pienellä pelikassalla, kun ei viitsi vielä laittaa rahaa kun vasta opettelen. Samaa mieltä kyllä olen Sinun ja Esctipsin kavereiden kanssa. En voi ymmärtää esim. Espanjan voittokerrointa. Mun mielestä kuuluisi olla ~150 tasolla paremminkin. Tuossa ei ole mitään juryille, ja varsinkaan Itä-Eurooppalaisille Barei näyttää yli-itsevarmalta noiden kasvonpiirteidensä ja tanssiliikkeiden kanssa. Ja biisi on aika heikko. 23-26 juryäänissä, 18-21 televotessa sanoisin.

Venäjä
---------------------------------------
Ruotsi
Ukraina
Latvia
Ranska
---------------------------------------
Armenia
Australia
Serbia
Islanti
Malta
---------------------------------------
Siinä tuota rankkia, melkein sama kuin minkä Ylikertoimelle postasin, mutta muutama maa vaihtanut paikkaa rankkien sisällä. Katkoviivat tosiaan sellainen karkea luokitus. Ja tuo on voittopotentiaalin mukaan.

Jos mentäisin Top 10-todennäköisyyden mukaan, olisi karkea luokitus seuraava:

Venäjä
---------------------------------------
--------------------------------------- (ainakin pari luokkaa seuraavaan)
Ukraina
---------------------------------------
Armenia
Ruotsi
---------------------------------------
Serbia
Latvia
---------------------------------------
Ranska
Australia
---------------------------------------
Italia
Bulgaria

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: Vedonlyönti 2016

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

Mitä oikein on tapahtunut, kun Bulgaria on kiivennyt suunnilleen vuorokaudessa Oddcheckerissä sijalta 10 sijalle 4 :shock: Johtuneeko Bulgarian suosiosta Ogae-äänestyksissä vai onkohan yksityiskohtia lavaesityksestä vuotanut?
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1443
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: Vedonlyönti 2016

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Stargazer kirjoitti:Mitä oikein on tapahtunut, kun Bulgaria on kiivennyt suunnilleen vuorokaudessa Oddcheckerissä sijalta 10 sijalle 4 :shock: Johtuneeko Bulgarian suosiosta Ogae-äänestyksissä vai onkohan yksityiskohtia lavaesityksestä vuotanut?
http://esctips.com/2016/04/27/podcast-e ... 16-part-3/

Tuolta löytyy osavastaus mutta eiköhän tässäkin pientä ylihypeä ole havaittavissa niinkuin Maltan biisin julkaisuaikoihin ja Ranska viime aikoina. Italian kerroin tulee vielä putoamaan, se tuntuu todelliselta underdog top5 maalta
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
Haksis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1925
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 18:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vedonlyönti 2016

Viesti Kirjoittaja Haksis »

Itse jaan saman mielipiteen Italian kertoimesta ja mahdollisesta top5-sijasta! Varmasti raadit arvostavat taas Italiaa todella paljon. Saa nähdä kuinka paljon se yleisöltä saa ääniä, mutta uskaltaisin lyödä top5 ja varmasti top10.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Vedonlyönti 2016

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Kuva Bulgaria on noussut jo kolmanneksi. :sekava:

http://www.oddschecker.com/tv/eurovision/winner
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Axell
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2400
Liittynyt: 13 Kesä 2013, 09:55
Viesti:

Re: Vedonlyönti 2016

Viesti Kirjoittaja Axell »

:uujee: Oij ihanaa. Voisko Bulgaria nousta haastamaan jopa voitosta :mitvit: :uujee:

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1443
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: Vedonlyönti 2016

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Mun listalla on 5 potentiaalista voittajaa: :venaja: :latvia: :ukraina: :bulgaria: ja :italia:

Ruotsi ja Australia tulee todennäköisesti korkealle mutta en usko kummankaan voittoon sitten yhtään. Ranska saa käsittämätöntä hypeä osakseen, nippanappa top10 (ehkä). Uskomattomin on ehdottomasti Espanja (sija 12). Mikä tahansa sija bottom5 ulkopuolelta on ylisuorittamista. Onhan biisi kiva mutta ei tuo saa juryääniä "yhtään" eikä kansakaan varmasti tarpeeksi tykkää. Toisaalta, Espanjaa ylihypetetään joka vuosi...
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Lukittu