Selostajat 2016

Euroviisut 2016 Tukholmassa
Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: Selostajat 2016

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Eikö Euroviisuja selosta TV2:lle Mikko Silvennoisen lisäksi kukaan muu? Eikö ainakin vuodesta 2002 alkaen ole vuosittain ollut kaksi selostajaa?
Paremman maailman puolesta.

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: Selostajat 2016

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

^ Tarja Närhi selosti muistaakseni 2012 yksin ja Tobias Larsson liittyi seuraan vasta pisteidenlaskussa.
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20448
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Selostajat 2016

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Edes Jorma Hietamäki ei ärsytä yhtä paljon kuin Silvennoinen. Huoh. :niinpa:
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5927
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Selostajat 2016

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Ehkä ihan hyvä, että Mikko selostaa yksin. Veikkaisin, että voisi sillä tavalla pysyä paremmin itse asiassa eikä kommentoida turhuuksia.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Tekoripset
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1495
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: Selostajat 2016

Viesti Kirjoittaja Tekoripset »

Toivottovasti ei kerro täysin vääriä viisufanien mielipiteitä nyt Euroviisuissa vaan pysyy asiassa.
<3

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Selostajat 2016

Viesti Kirjoittaja lharju »

JuliaS kirjoitti:
lharju kirjoitti: Mikko Silvennoinen on kuitenkin kokenut ammattitaitoinen toimittaja ja juontaja. Kaikki ennusmerkit viittaavat siihen, että viimevuotinen katastrofaalisen ala-arvoinen selostustyyli ei tule toistumaan. Oikeaan suuntaan ollaan menossa. :peukku:
Tämä kommenttisi lohduttaa minua. Kiitos siitä. :hali:
Lisättäköön vielä vankka kokemus nimenomaan musiikkiohjelmien toimittajana. :peukku: Kuppilan etusivun uutisen mukaan "Ylen verkkosivujen uutisessa Silvennoinen lupaa hoitaa homman hyvin klassisesti eli keskittyä vanhanaikaisesti itse asiaan", joten kuulostaa hyvältä. Yksi selostaja voi olla parempikin kuin kaksi, niin ei synny typerää kikakika-huumoria selostajien välille.
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7505
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Selostajat 2016

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Mikko lupasi Facebookissa olla puhumatta juontajien päälle. :peukku: Jotenkin ei enään niin harmita Mikon valinta Suomen selostajaksi. :puna:
Žvižej fucked up the solo

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2104
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Selostajat 2016

Viesti Kirjoittaja Albin »

klaus-12 kirjoitti:Mikko lupasi Facebookissa olla puhumatta juontajien päälle. :peukku: Jotenkin ei enään niin harmita Mikon valinta Suomen selostajaksi. :puna:
Ei muuten tarvitse puhua ollenkaan :surrur:

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: Selostajat 2016

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Olisi ihan mukavaa, että selostus olisi objektiivista, puolueetonta ja asiallista. :joojoo:
Paremman maailman puolesta.

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6308
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Selostajat 2016

Viesti Kirjoittaja mariah »

Mikko on oikein miellyttävä valinta, hyvin varmasti hoitaa hommansa :peukku:

Avatar
jv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1211
Liittynyt: 21 Marras 2005, 15:36
Paikkakunta: Helsinki, Suomi

Re: Selostajat 2016

Viesti Kirjoittaja jv »

Minustatkin tuo asialinjalinjaus on lupaava. Ehkäpå lähetyksen voisi ekaa kertaa todella pitkään aikaan jonkun kerran katsoa selostuksen kera. Kyllä viisulähetyksessä on itsessään sen verran valioluokan viihdettä tarjolla, ettei siihen tarvita mitään toisen luokan koomikkoa ohjelmaa "elävöittämään".

Avatar
janiwolf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1642
Liittynyt: 19 Huhti 2015, 09:10
Paikkakunta: Vantaa

Re: Selostajat 2016

Viesti Kirjoittaja janiwolf »

jv kirjoitti:Minustatkin tuo asialinjalinjaus on lupaava. Ehkäpå lähetyksen voisi ekaa kertaa todella pitkään aikaan jonkun kerran katsoa selostuksen kera. Kyllä viisulähetyksessä on itsessään sen verran valioluokan viihdettä tarjolla, ettei siihen tarvita mitään toisen luokan koomikkoa ohjelmaa "elävöittämään".
Totta samaa mieltä
Ei se Mikon valinta välttämättä sittenkään niin paha asia ole
Raha kasvaa hattuun ja lasten vaatteet pomo vaatii.

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1153
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Selostajat 2016

Viesti Kirjoittaja pmama »

Luotan ammattilaiseen. Minusta suomalainen selostus on hyvä. Siinä voisi kertoa yksityiskohtia esittäjästä tai kyseisen maan edellesistä viisumenestyksistä. Minulle nämä suomalaiset selostukset ovat euroviisujen suola. Nasevat lausunnot elävät vieläkin mielessäni. Muutamia heittoja muistuu mieleen 70-luvulta ja sitten 2000-luvun Jaana Pelkonen ja Asko Murtomäki, aivan legendaariset juontajat!

Esimerkiksi Jaana kertoi olleensa hississä samaan aikaan jonkun maan delegaation kanssa! <3 Mainio pikku yksityiskohta.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33143
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Selostajat 2016

Viesti Kirjoittaja Pete »

^ Joo, kyllähän selostajien letkautukset ovat eläneet vahvasti myös Viisukuppilassa. Itselleni tulee ainakin heti mieleen Maria Guzeninan sanoma: "Ton vois melkein allekirjoittaa." :mrgreen:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Night_Owl
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:57

Re: Selostajat 2016

Viesti Kirjoittaja Night_Owl »

Mulle jäi Mikosta vähän paha maku UMK:sta, mutta ehkä annan hänelle nyt kuitenkin mahdollisuuden. Mä taidan olla ainoa, joka piti Cristalin selostuksesta viime vuonna. Nauroin vedet silmissä hänen kommenteilleen, vitsi kun olisi taas Cristal saatu selostamaan.
Cry him out

Avatar
Kuolonkurki
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 983
Liittynyt: 23 Huhti 2015, 23:28
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Selostajat 2016

Viesti Kirjoittaja Kuolonkurki »

Olen tätä nyt jonkun aikaa mutustellut ja loppukaneetti on se että Mikko voi itseasiassa olla paras selostaja aikoihin, kunhan ei puhu turhia niin kuin on luvannut. Omiaan mielipiteitääkään en halua kauheasti kuulla, ehkä hieman varovasti ja harkitusti, mutta ei ainakaan mitään "tämä on huono ettekä saa äänestää, piste" materiaalia.

Umkista jäi kyllä tosiaan vähän paha maku Mikosta, mutta nyt hänellä on oiva paikka korjata maineensa itseni, sekä todennäköisesti monen muunkin silmissä.
bye bye fool

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Selostajat 2016

Viesti Kirjoittaja Roope »

Schlagerprofilerna sivuston Ronny Larsson on Lotta Bromén taustatoimittaja ja käsikirjoittaja, kukahan on saanut vastaavan pestin Suomessa :uujee:

http://blog.qx.se/schlagerprofilerna/20 ... c-2016-35/

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41946
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Selostajat 2016

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Serduchka kirjoitti:^ En tiedä, millaisia olivat, muttei selostajien suinkaan kuivia ja persoonattomia kuulu olla! :shock:
Kuuluupa. Sanon taas kerran, että Erkki Toivanen -vainaa takaisin!

Itsehän olen jo useamman vuoden katsonut lähetyksen ilman selostusta. Mutta kyllä minä silti toivoisin, että taviksille, jotka sen selostuksenkin kuuntelevat, olisi tarjolla jotakin oikeasti asiantuntevaa ja sivistävää se vähä mitä kappaleiden välissä ehtii kertoa. Ei mitään omia mieltymyksiä, vitsiä ja sisäpiiriläppää.

Ja edelleen olen sitä mieltä että pitäisi koodata se nettipalvelu, jossa voi valita kilpailevista selostajista mieleisensä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20448
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Selostajat 2016

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Rousku kirjoitti:kyllä minä silti toivoisin, että taviksille, jotka sen selostuksenkin kuuntelevat, olisi tarjolla jotakin oikeasti asiantuntevaa ja sivistävää se vähä mitä kappaleiden välissä ehtii kertoa. Ei mitään omia mieltymyksiä, vitsiä ja sisäpiiriläppää.
Jaajo Linnonmaa puujalkavitseineen selostajakoppiin! :uujee: Hän ei tosin luultavasti viisuja pahemmin seuraa, mutta juttua ainakin riittäisi.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Selostajat 2016

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Mikko selosti kyllä ekan semin ammattitaitoisesti ja hyvin. :peukku: Paras selostaja pitkään aikaan.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8126
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Selostajat 2016

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Minua häiritsi se, että Mikko tais lukea juttunsa paperilta, ainakin kuulosti siltä. Ei ollut lainkaan luontevaa selostusta. Ehkäpä ote rentoutuu hiukan kun pääsee jännityksensä yli.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Massiel
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 996
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Selostajat 2016

Viesti Kirjoittaja Massiel »

JuliaS kirjoitti:Mikko selosti kyllä ekan semin ammattitaitoisesti ja hyvin. :peukku: Paras selostaja pitkään aikaan.
Paitsi, että sanoi virheellisesti hyväksyttävän vain kaksi ääntä puhelinta kohden.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5927
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Selostajat 2016

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Juu, hienosti meni. Melkein toi on parasta, että on vain yksi juontaja. Silloin ei tule turhaa päällekkäin puhetta eikä kilpailua siitä, että kumpikin ehtii sanoa sanottavansa ennen seuraavaa biisiä.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7505
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Selostajat 2016

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Mikko pysyi onneksi asiallisena ja antoi juontajien juontaa eikä puhunut paljon päälle. Olen tyytyväinen.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
jv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1211
Liittynyt: 21 Marras 2005, 15:36
Paikkakunta: Helsinki, Suomi

Re: Selostajat 2016

Viesti Kirjoittaja jv »

Areenalta palattua olen ehtinyt katsoa YLE Areenasta lähetyksestä vain pätkiä. Näytteiden perusteella Mikon selostus vaikutti varsin hyvältä, asiallista mutta rentoa puhetta. Kotiin palattua saatan katsoa viisulähetykset jopa kokonaan YLE:n selostuksen keralla. Sitä en olekaan halunnut tehdä varmaan vuosikymmeneen. Toisin sanoen vaikuttaa poikkeuksellisen hyvältä. :tuuletus:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41946
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Selostajat 2016

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Minua häiritsee, kun selostajat kertovat omia mielipiteitään kappaleista ja esityksistä. Ja miksi selittää, mitä postikorteissa tapahtuu (tätä ainakin ruotsinkielisessä selostuksessa tehtiin). Haluaisin, että selostuksissa kerrottaisiin ihan vain objektiivisesti artistista, hänen aiemmasta urastaan, säveltäjästä, mahdollisesti maan karsinnasta tai viisuiluhistoriasta ym. taustatietoa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6397
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: Selostajat 2016

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Yllätyin, että jaksoin kuunnella Mikkoa koko show'n ajan. Pisteet siitä! :peukku:
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41946
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Selostajat 2016

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Sanoiko se Mikko nyt sitten oikeasti niin, että kaksi ääntä saa puhelinäänestäjä antaa?

Minulla ja Timoteuksella oli (on) siis sama ongelma, emme saa selostusta kuulumattomiin, vaikka kummallakin se on aikaisemmin onnistunut.

Totesin ruotsinkielisen siedettävämmäksi kuunnella. Kauheasti niillä oli asiaa biisien välillä niin että koko ajan sai jännittää, meneekö biisin alun päälle puhumiseksi, mutta aina ehtivät juttunsa lopettaa ajoissa :peukku:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8126
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Selostajat 2016

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Rousku kirjoitti:Sanoiko se Mikko nyt sitten oikeasti niin, että kaksi ääntä saa puhelinäänestäjä antaa?
No ei sanonut. Siinä tuli jotain taustamelua Mikon puheen päälle, miksi se loppuosa kahdestakymmenestä saattoi joidenkin korvissa kuulostaa vain kahdelta.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Tekoripset
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1495
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: Selostajat 2016

Viesti Kirjoittaja Tekoripset »

Minusta Mikko selviytyi erittäin mukavasti ja omat mielipiteet eivät kuuluneet liikaa puheessa.
<3

Lukittu