ESC 2016: finaali 14.5.

Euroviisut 2016 Tukholmassa
Lukittu

Suosikkisi finalisteista (max. 3)?

Belgia: Laura Tesoro – What's the pressure
8
2%
Tšekki: Gabriela Gunčíková – I stand
17
4%
Alankomaat: Douwe Bob - Slow down
11
3%
Azerbaidžan: Samra - Miracle
2
0%
Unkari: Freddie - Pioneer
9
2%
Italia: Francesca Michielin – No degree of separation
17
4%
Israel: Hovi Star - Made of stars
23
5%
Bulgaria: Poli Genova - If love was a crime
26
6%
Ruotsi: Frans – If I were sorry
15
3%
Saksa: Jamie-Lee Kriewitz – Ghost
2
0%
Ranska: Amir – J'ai cherché
21
5%
Puola: Michał Szpak – Color of your life
12
3%
Australia: Dami Im - Sound of silence
35
8%
Kypros: Minus One - Alter ego
6
1%
Serbia: ZAA Sanja Vučić – Goodbye (Shelter)
5
1%
Liettua: Donny Montell - I've been waiting for this night
6
1%
Kroatia: Nina Kraljić - Lighthouse
8
2%
Venäjä: Sergey Lazarev - You are the only one
29
7%
Espanja: Barei – Say yay!
13
3%
Latvia: Justs - Heartbeat
27
6%
Ukraina: Jamala - 1944
51
12%
Malta: Ira Losco – Walk on water
6
1%
Georgia: Nika Kocharov & Young Georgian Lolitaz - Midnight gold
15
3%
Itävalta: Zoë - Loin d'ici
33
8%
Iso-Britannia: Joe & Jake – You're not alone
5
1%
Armenia: Iveta Mukuchyan - LoveWave
33
8%
 
Ääniä yhteensä: 435

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12863
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2016: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ En toki olekaan sitä mieltä, että Tsekki voittaisi, mutta silti liian aikainen esiintymisvuoro on heillä.

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 758
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: ESC 2016: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

Pelkään pahoin, että Ruotsi voittaa. Aluksi en ymmärtänyt Franssin valintaa, mutta tämän hirveyden seassa se onnistuu kuulostamaan freessimmältä kuin muut. Venäjän biisi taas muistuttaa liikaa jotain Kyproksen tai Kreikan euroviisua noin ajalta 2001-2008. Esitys on pöyristyttävän mauton ja korni. Voi toki pärjätä mafian, venäläisen diasporan ja naapurien äänillä. Jos esitystä riisuttaisiin niin jäljelle jäisi vain eltaantunut ja tunkkainen biisi limaisella esiintyjällä.

Pakko moittia, että esitysten taustagrafiikat ovat huonoja. Tulee ihan mieleen 2000-luvun alun elokuvat, joissa melkein kaikki käytti CGI:ä , koska se oli juuri keksitty ja se mahdollisti uusia asioita ja viis veisattiin siitä kuinka tökeröltä se näytti. Månsin grafiikat viimevuonna toimi minimalistisuudessaan ja sarjakuvamaisuudessaan, mutta tämän vuoden realistisuuteen pyrkivät efektit näyttävät minun mielestä hassulta ja jotenkin pikselimössöiseltä. :roll: Toki kehitys vaatii aina nolot ja epäonnistuneet kokeilut, mutta tällähetkellä tämä ei toimi.

En muutenkaan oikein ymmärrä miksi ihmiset ei pidä häiritsevänä edellisen vuoden voittajan matkimista. Kuinka monta kertaa sama temppu voi toimia? Yleensä ottaen vähentäisin videografiikalla mässäilyä, koska tulee liiaksi sellainen olo, että katsoo musiikkivideota, jossa ainut inhimillinen aspekti on epätäydellinen live-laulu, joka taas ei ihan sovi sliipattuun virtuaalitodellisuuteen.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12863
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2016: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ ritsu89: mitä vikaa Armeniassa, Australiassa, Ukrainassa tai Ranskassa on? :mitvit:

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2104
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: ESC 2016: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja Albin »

MIH96 kirjoitti:^ ritsu89: mitä vikaa Armeniassa, Australiassa, Ukrainassa tai Ranskassa on? :mitvit:
Ritsu varmaan kohta vastaan, mutta minä hyppään tähän väliin. Ongelmana yllämainituissa on mielistely. Kuvitelma jostain höpöstä :hali:

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2016: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Tämä nykyinen systeemi, jossa esiintymisjärjestyksestä päätetään, estää käytännössä ennakkosuosikkien floppaamiset esiintymispaikan takia kokonaan. Eihän esimerkiksi mikään Venäjä joudu enää koskaan finaalissa kakkospaikalle, tuskinpa ovat koskaan niin altavastaajina liikenteessä. On tässä uudessa systeemissä paljon kyllä ongelmiakin. :miettii:

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 758
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: ESC 2016: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

MIH96 kirjoitti:^ ritsu89: mitä vikaa Armeniassa, Australiassa, Ukrainassa tai Ranskassa on? :mitvit:
Joo pahoittelen, että kommentoin vain Ruotsia ja Venäjää, mutta oletan aina, että ne ovat ennakkosuosikit.

Ainakin Armenian ja Ranskan biisissä häiritsee tuo" Uuuu-uuu" kertsissä. Sitä käytetään ihan liikaa nykyajan musiikissa ja olen siihen niin kyllästynyt. Armenialla on hyvä intro ja alun puhe toimii, mutta sitten kun kaikki on niin isoa ja mahtipontista niin kertosäkeessä kapealla headvoicella ulistaan ja dynamiikka jää uupumaan juuri tärkeimmässä kohdassa joka latistaa kaiken.

Ranskan biisi taas on niin nähty. Voisi olla jonku kamerafirman hipsterimainoksen musiikki, jossa eri etnistä taustaa olevat nuoret matkustelee, urheilee ja ottaa itsestään selfieitä. Australia taas on wannabe Adele. Esitys on muuten ihan hieno, mutta leijuvat naamat ei ihan kolahda.

Ukrainasta mieleeni tulee Lana del rey, mutta mistään kopiosta ei voida puhua. Mielenkiintoinen tulkinta ja elehdintä artistilla ja ulkonäkö ei ole muovinen. Aluksi ei ihan erottunut huutavien naishysteerikkojen seasta. Ukrainan biisi on erikoinen kombinaatio itä-eurooppalaista musiikkia ja nykypäivän poppia. Paranee joka kuuntelukerta ja ehdottomasti tyylikkäin näistä. Varmaankin henkilökohtaisesti valitsisin tämän voittajaksi, vaikka en ole koskaan näihin mosareettihuutoihin lämmennyt.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: ESC 2016: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^ "Mosareettihuutoihin", nyt tapahtui sellainen erittäin harvinainen juttu että törmään minulle ennestään tuntemattomaan sanaan, vai onko se itse keksimäsi? ;)

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 758
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: ESC 2016: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

rosetta kirjoitti:^ "Mosareettihuutoihin", nyt tapahtui sellainen erittäin harvinainen juttu että törmään minulle ennestään tuntemattomaan sanaan, vai onko se itse keksimäsi? ;)
tarkoitin minareettihuutoa, mutta käy mosareettikin :heh:

https://www.youtube.com/watch?v=DCd0oxTM02M Pistän tämän havainnollistamaan, koska termistöni on hieman puutteellinen. Muessinin rukouskutsu.

Catriona
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 57
Liittynyt: 22 Helmi 2016, 13:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2016: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja Catriona »

Mun suosikkeja Finaalissa ovat:

1 Ranska
2 Venäjä
3 Australia
4 Latvia
5 Itävalta
6 Kypros
7 Hollanti
8 Bulgaria
9 Espanja
10 Unkari

Ja jokerina vielä Italia ja Puola :)
Jos joku näistä 12 maasta voittaa niin kelpaa mulle.

Hyväntuulen biisejä ovat Ranska, Itävalta ja Espanja :)

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: ESC 2016: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja rosetta »

ritsu89 kirjoitti: tarkoitin minareettihuutoa, mutta käy mosareettikin :heh:

https://www.youtube.com/watch?v=DCd0oxTM02M Pistän tämän havainnollistamaan, koska termistöni on hieman puutteellinen. Muessinin rukouskutsu.
Tiedän toki, ja rakastan noita rukouskutsuja, kuulostavat upealta myös paikan päällä eli livenä (vaikka olen ateisti enkä mitenkään muuten tunne vetoa islamiin) ;)

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: ESC 2016: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

Minulla on vähän ristiriitaiset tunteet näihin efekteihin. Toisaalta ne tuovat viihdettä, mutta tässä voi lähteä itse tarkoitus jo hakoteille. Valko-Venäjän kappaleesta näki miten mikä tahansa kappale jää sivuseikaksi, kun realistisen näköiset hahmot vievät kaiken huomion. Mutta se ei riittänyt jatkoon, joten ei pitäisi olla valittamista. Venäjän kappale on toki paljon parempi, mutta kuinka paljon se hyötyy pelkästään kalliista showsta? Jääkö nämä efektit kasvavaksi ilmiöksi Euroviisuihin, vai tuleeko kyllästyminen jo pian?

Vaikka täytyy myöntää, että mielikuvitus on laukannut ja olen kuvitellut monia "mahdollisuuksia", joita voisi efekteillä jatkossa tehdä... :mrgreen:

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 758
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: ESC 2016: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

Puutarhuri kirjoitti: Vaikka täytyy myöntää, että mielikuvitus on laukannut ja olen kuvitellut monia "mahdollisuuksia", joita voisi efekteillä jatkossa tehdä... :mrgreen:
Joo mahdollistaa vaikka ja mitä. Konservatiivina vastustan kuitenkin tällaista edistyksellisyyttä. Venäjä voi esimerkiksi ens vuonna päteä avaruusosaamisellaan ja tehdä jonkun avaruusmatkailuesityksen. Johonki se raja on kuitenkin vedettävä jos tissit, napatanssi, partainen nainen ja hirviöt eivät tee enää vaikutusta ihmisiin. :jupinaa:

Tämä asettaa Suomen epäarvoiseen asemaan kun Yle ei osaa hyödyntää uutta teknologiaa ja mielikuvitus ei riitä.

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2104
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: ESC 2016: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja Albin »

Sydän sytkyttää ja toiveena on maa josta laulamme pahan olon pois.

Voimme sanoa näkemiin väristä välittämättä. Annetaanko mielikuvituksen lentää?

Olemmeko pahoillamme menneestä?
Onko tämä satua vai jotain muuta?
Sama se.
Antaa mennä.

Leikin puntarini TOP10 sanoilla.. ei voi sydän ymmärtää muuta kuin Latviaa :ihana:

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: ESC 2016: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Pahinta mitä huomenna voi tapahtua olisi Ruotsin voitto. Pissa nousisi länsinaapurissa päähän ennenkokemattomasti.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 758
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: ESC 2016: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

Jonttu kirjoitti:Pahinta mitä huomenna voi tapahtua olisi Ruotsin voitto. Pissa nousisi länsinaapurissa päähän ennenkokemattomasti.
Juu se olisi kauheaa. Muutenkin leijuvat omassa erinomaisuudessaan. Räjähtäisin kateudesta :jupinaa:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42020
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2016: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja Rousku »

ritsu89, sinulta kysyttiin myös Australiasta?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10710
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: ESC 2016: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja WildDance »

En millään voi valita kolmea. :heh: Pidän tällä hetkellä neljästä biisistä yhtä paljon. Ne ovat Armenia, Bulgaria, Malta ja Ukraina.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 758
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: ESC 2016: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

Rousku kirjoitti:ritsu89, sinulta kysyttiin myös Australiasta?
Mulla oli siitä pieni maininta. Eli siis joo, ei se kauhea ole, mutta liian samanlainen kuin Adele. Kumpikin lauluääni ja biisi.

Avatar
Murrimarri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1272
Liittynyt: 27 Marras 2015, 20:51
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2016: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja Murrimarri »

Olen hyvin pettynyt jos Ranska tämän voittaisi. Amir ei handlaa livelaulamista ja esitys jättää hyvin kylmäksi eikä lavalla tapahdu mitään. Toivon voittoon Armeniaa tai Venäjää ehkä <3
"We are safe in the circle of light, nothing bad will never across the line."

Catriona
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 57
Liittynyt: 22 Helmi 2016, 13:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2016: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja Catriona »

Kumpi on tärkempi, että tietty maa voittaa vai biisi? Vai vaikuutaako vielä kappaleen sanoma erikseen?
Mulla vaikuttaa se, että mikä fiilis tulee kappaleesta (on aina ollut, eikä koske pelkästään viisuja). Sanat voi kertoa vaikka villasukista :)
Esim. vaikka en ranskaa ymmärrä, niin tämän vuoden ranskan biisi sai jo ekalla kuntelu kerralla hyvälle tuulelle.. Samoin kuin Itävallan kipale.

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 758
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: ESC 2016: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

Catriona kirjoitti:Kumpi on tärkempi, että tietty maa voittaa vai biisi? Vai vaikuutaako vielä kappaleen sanoma erikseen?
Mulla vaikuttaa se, että mikä fiilis tulee kappaleesta (on aina ollut, eikä koske pelkästään viisuja). Sanat voi kertoa vaikka villasukista :)
Esim. vaikka en ranskaa ymmärrä, niin tämän vuoden ranskan biisi sai jo ekalla kuntelu kerralla hyvälle tuulelle.. Samoin kuin Itävallan kipale.
Minulla vaikuttaa kaikki nuo. Ruotsin en toivo koskaan voittavan. Toisia maita saatan sympata enemmän kun toisia, mutta se on aika tiedostomatonta. Muuten biisi vaikuttaa eniten(melodia,rytmi ja soundi) ja kuinka hyvin se lauletaan livenä. Extra pojot tulee siitä jos esitys on visuaalisesti hieno. Nämä tietenkin vaikuttaa siihen kokonaisfiilikseen jonka saa.

Sanomasta en ole välittänyt koskaan ja lyriikoita en kuuntele. Yleensä jos euroviisulla on sanoma koen sen siirappiseksi ja kalastelevaksi. Lyriikat huomaan vasta sitten, jos niissä on jotain äärimmäisen kökköä tai ne lausutaan hassusti. Esimerkiksi Georgia 2008 "piss will come". Saatan muistaa myös sanat. jos ne ovat rytmikkäät ja ne palvelevat melodiaa, mutta sittenkään en välttämättä ajattele niiden merkitystä. Kaunis kieli ja lausuminen voi tehdä vaikutuksen, mutta mitään kielipoliittisia kannanottoja minulla ei ole viisuissa, Euroviisun takana oleva hypetys, ylisatsaus, seksillä mässäily ja artistin omahyväisyys saattaa karkoittaa minut. Tärkeintä on, että biisi ja esitys tarjoaa jotain uutta ja jättää positiivisen vaikutuksen.

Avatar
kasari
Siemailija
Siemailija
Viestit: 189
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 17:00

Re: ESC 2016: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja kasari »

Oijoi, huomenna unelmani täyttyy ja pääsen kattoo viisut paikan päälle Globeniin. Kannustan Ukrainaa ja Armeniaa!

Avatar
manic
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 17:32
Paikkakunta: helsinki

Re: ESC 2016: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja manic »

Ukrainan suosio on mulle mysteeri. Voisko joku avata mulle vähän tämän biisin ideaa? Mikä viehättää? Tämä tyyli on useimmiten hännillä. Ehkä poliittiset motiivit? :mitvit:

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2016: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Finaalin kesto on siis tosiaan 3 tuntia 40 minuuttia. Aivan käsittämättömän kauan. Mikä järki oli lyhentää ääntenlaskua, jos se ei kuitenkaan lyhennä itse lähestystä? Enemmän vaan kaikenlaita diipadaapaa?

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2016: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja andre06 »

manic kirjoitti:Ukrainan suosio on mulle mysteeri. Voisko joku avata mulle vähän tämän biisin ideaa? Mikä viehättää? Tämä tyyli on useimmiten hännillä. Ehkä poliittiset motiivit? :mitvit:
Ukrainassa viehättää se kuinka ihon alle se menee. Tulee joka kerta kylmät väreet kun tätä kuulee.

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2016: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja andre06 »

Wadde kirjoitti:Finaalin kesto on siis tosiaan 3 tuntia 40 minuuttia. Aivan käsittämättömän kauan. Mikä järki oli lyhentää ääntenlaskua, jos se ei kuitenkaan lyhennä itse lähestystä? Enemmän vaan kaikenlaita diipadaapaa?
Onpa pitkä :shock: eikö äänestysmuutoksen pitänyt nimenomaan lyhentää lähetyksen kestoa? :niinpa:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42020
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2016: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja Rousku »

manic kirjoitti:Ukrainan suosio on mulle mysteeri. Voisko joku avata mulle vähän tämän biisin ideaa? Mikä viehättää? Tämä tyyli on useimmiten hännillä. Ehkä poliittiset motiivit? :mitvit:
Ehkä keskustelua aiheesta voisi käydä Ukraina-ketjussa?

Kuuntelin striimiä juryfinaalista, ja bongasin vielä yhden omituisuuden esiintymisjärjestyksessä: Miksi Latvian ja Ukrainan eletrokilkuttelut on sijoitettu peräkkäin? Ukraina alkududukien jälkeen jatkuu hetken aika latviamaisena. Jos kontrastia halutaan, niin Latvia ja Liettua voisivat vaihtaa paikkaa. (Toisaalta onhan voitu hakea äkkijyrkkien kontrastien sijaan vähän laajempia draaman kaaria ja siirtymiä äänimaisemasta toiseen.)

Tunkkaisen Maltan jälkeen Georgia raikastaa sopivasti, ja sekä Georgia ja Itävalta hyötyvät kontrastista toisiinsa, tai ainakin striimin perusteella tältä vaikutti.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2016: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja andre06 »

Jos kävisi niin, että kaikki ennakkosuosikit floppaavat ja Georgia voittaa. :rofl:

Avatar
Zimba
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 632
Liittynyt: 15 Tammi 2006, 13:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2016: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja Zimba »

Suosikit: Itävalta, Puola, Italia, Unkari.. Myös tykkään Venäjästä laulajan takia (tuotanto tuttua entuudestaan). Ärsyttää myöntää myös että Azerbaidzanin biisi on ok. :puna:

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1871
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: ESC 2016: finaali 14.5.

Viesti Kirjoittaja Possu »

Bulgaria, Latvia ja Ukraina :peukku: Venäjällä päräyttävät visuaalit, mutta itse biisi ei mahdu soittolistalle. Ranskalla kanssa kiva ralli, Australia puolestaan todella tyylikäs. Tasokkain finaali tulossa omaan muistiini. Huikea taso!

Lukittu