Retro-SCC ja GJH 1975

Muiden musiikkikilpailujen ja Musiikin arkisto.
Avatar
Huilumies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5343
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 15:20
Paikkakunta: Vantaa

Retro-SCC ja GJH 1975

Viesti Kirjoittaja Huilumies »

Hei kaikki viisujen ystävät,

Tänä vuonna klubi sellaiset kilpailut kuin Retro Second Chance Contest ja Guest Jury Hits (vuodelle 1975) ovat avoinna kaikille, sillä näiden koordinoiminen ei ole Euroviisuklubin vastuulla (vuosikokouksen päätöksen mukaan) vaan meikäläisellä. Osallistua saa siis kuka tahansa vapaaehtoinen :)

Kisoissa siis äänestetään seuraavanlaisia kappaleita:

- Retro SCC 1975:ssa vuoden 1975 eri maiden euroviisukarsintakappaleita

- Guest Jury Hits 1975:ssa vuoden 1975 viisukarsinnattomien maiden "tavallisia" pop-kappaleita.

Kummassakin kisassa pitäisi äänestää, mutta kummassakin riittää, että antaa kappaleille numeraalisen arvosanan, ei siis tarvitse laittaa niitä sen tarkempaan paremmuusjärjestykseen. Kunhan kuuntelee kappaleet vähintään kerran läpi ja antaa niille arvosanan 1-10.

Linkit kappaleisiin löytyvät täältä:
http://www.sechuk.com/Retro75-2.htm

Kappaleet voi myös ladata ihan itselleen täältä:
https://www.dropbox.com/s/l0uqsr3u1hg7h ... ad1975.zip
http://uploading.com/879427be/Download1975-zip

Arvostelijaksi haluavat ilmoittautukoot minulle huilumies@gmail.com, niin saatte arvostelulomakkeen :) Suomi tarvitsee vähintään 5 arvostelijaa, joten siksi minun on hyvä' tietää, onko niitä tulossa tarpeeksi, siksi pyytäisin ilmoittautumista!

Tarvitsisin pisteitänne viimeistään 29.8. klo 24 mennessä! Kiitos.

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: Retro-SCC ja GJH 1975

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

Aiemmissa retrokisoissa on ollut myös Suomen valinnasta äänestys. Miksei sellaista nyt järjestetty? :raaps: Olin jo valmistautunut antamaan Mätämakeelle täydet pisteet. :draamaa:
Qaj.

Avatar
Huilumies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5343
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 15:20
Paikkakunta: Vantaa

Re: Retro-SCC ja GJH 1975

Viesti Kirjoittaja Huilumies »

Sellainen olisi järjestettykin, jos kisa olisi klubin hoidossa, mutta kun ei ollut ja tieto siitä että voitiin sittenkin osallistua tuli sen verran myöhään, niin minä asian hoitajana en jaksanut ehtiä järjestämään sellaista niin lyhyessä ajassa... Olen tässä muutenkin vähän myöhässä, kisa alkoi jo heinäkuun alussa mutta ehdin tiedottaa vasta nyt, siitä pahoittelut... Eli Suomen kappale piti ilmoittaa järjestäjälle jo kesäkuun lopulla.

Ensi vuonna toivon mukaan kisa hoituu ihan klubin voimin ja ollaan aikaisempia :)

Avatar
Huilumies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5343
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 15:20
Paikkakunta: Vantaa

Re: Retro-SCC ja GJH 1975

Viesti Kirjoittaja Huilumies »

Muistutan, että yllä olevia kisoja on aikaa äänestää enää 11 päivää :)

Kiinnostuneet ilmoittautukoot minulle huilumies@gmail.com !

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11892
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Retro-SCC ja GJH 1975

Viesti Kirjoittaja sziget »

Laulu olisi ollut minunkin valintani. Tämä ei ole valvojan mielistelyä, sillä en ole erityinen Loiri-fani ja vuoden 1980 ehdokkaista eräät muut viehättävät enemmän kuin Huilumies.

Onko tietoa, miksei Jugoslaviaa saa äänestää SCC:ssä tai miksi Kroatia vetäytyi GJH:sta? Varsinkin Galeb i ja olisi ollut vahva edustaja. Ärsyttää kun en saa päähäni, mistä se on tuttu.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Huilumies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5343
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 15:20
Paikkakunta: Vantaa

Re: Retro-SCC ja GJH 1975

Viesti Kirjoittaja Huilumies »

Pyynnöstä Retro-SCC ja GJH 1975:n tulokset:

http://www.sechuk.com/2ndChanceRETRO75RESULTS.htm

Huonosti siis taas kävi :(

No, seuraava vuosi taaksepäin, eli nyt käsiteltävänä oleva 1974, oli meillä vahvempi karsintavuosikin, joten siinä pitäisi olla parempia mahdollisuuksia :)

Ks. OGAE-alueella vastaava ketju.

GJH 1975:ssa oli kuitenkin ilonaihe: Italia vasta 7:s! Jess! (Italia on niin monet kerrat ollut miltei automaattisesti voittaja tai kärkikahinoissa...)

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1937
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Retro-SCC ja GJH 1975

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Mua suorastaan huvittaa, että Suomi ei halua voittaa tätä kisaa koskaan, vaan edustajan valinta on aina ihan käsittämätön. Mitäpä sitä taas tänäkään vuonna valitsemaan kisan ainoaa hittibiisiä ja koko -75 viisujenkaan mahdollista voittajaa... :heh: Eipä kukaan siitä taida mitään välittääkään, onkohan muissakaan maissa mitään kiinnostusta kisaan vai lieneekö niissäkin pelkkää pakkopullaa koko juttu? Tämän takia en itse tänä vuonna viitsinyt osallistua äänestykseen ollenkaan. :niinpa:
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11507
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Retro-SCC ja GJH 1975

Viesti Kirjoittaja romualdo »

[quote="Hapa"]Mua suorastaan huvittaa, että Suomi ei halua voittaa tätä kisaa koskaan, vaan edustajan valinta on aina ihan käsittämätön. Mitäpä sitä taas tänäkään vuonna valitsemaan kisan ainoaa hittibiisiä ja koko -75 viisujenkaan mahdollista voittajaa... :heh: Eipä kukaan siitä taida mitään välittääkä

täh!? mitä se Haba taas sielä valittaa !? mä löysin tämän ketjun (ekaa kertaa!?) ja innostuin ja ilahduin, mahthtavaa, että mä perinne vielä on yhä jatkunut sieltä OGAE-Newsin ajoilta... ja mikä ihmeellisintä, jokaisen laulu sai HETI soimaan, eli ei myöskään takaisin-vedettyä-tek.oik.laillisista jutuista-ilmoituksia ym.
ainakaan täsä v. -75 tarjonnassa. teimpä omia merkintöjäni täs touhujen lomassa. ai mitäkö kyhäsin, no mm. laitoin noita prässäämiäni ruska-ajan värjäämiä lehtiä kontaktimuovin alle. Kiva taulu tuli! ois saanu olla muitakin kuin vain vaahteran lehtiä, no seuraavaan teokseen sitten.

pist. 1 - 10 1 = huono, 5 = tyydyttävä jne... 10 = mahtava,täytellinen


1.POR 6.9 pist. com uma arma...
2.SWI 7.0 peter,sue ja marc. eipä mikää erikoisempikaan...

3.UK eka tosi tuttu juttu, the shadows, ... like a man. MAHTAVA! UPEA tunnelmapala, kosolti lauluääntä löytyy heistäkin,tosiaanki,. 10 pist. :korvana: LOISTAVA !

4.NET ei voi olla totta, heillä oli taas sirkusaiheinen laulu! ja v. -77 esc-kisoisa mentiinkin sitten toella pää pyörällä... huh! tään tunnistais hollantilaiseks jo pelkkänä instr.versionakin! 4.8 pist.
5.NOR hee toinen perin tuttu jutsku! Benny Borg, enkelilaulu (!?) se toinen versio oli vielä mukavempi niisä loppuskapoissa. 7.9 pist.

6.TUR 4.8 p. olipas erilaisempi, aika wanhahtava, liian lapsellinen? kappaleen lopetuksessa oli ehkä vaikeuksia?
7.GER ja kolmas tuttu... rosembergin tyttö vetää komiasti, 7.7 p.
8.MAL eksoottista... vaikeahko niellä tietysti heti näin ekalla kuulemalla, joo, tuttu daami...! 6.0 pist.
7.SVE liianki tuttu? mutku, björn on niin loistava! rockia, joo, mutta siedän hyvin, viisukuoseissahan tämäkin on, melko tiukasti. 6.8 pist.
8.FIN hieno valinta, hienostuneen herkistävä, mahtava sanoma "kun mä poissa oon, siitä nuotit mun ... puhukoon!" 8.8 pist. todella unohdettu helmi!
9.BEL ingriani, 5.9 siinähän tuo meni
10.YOG ompa komia jugoslaulu, kuoromainen, katoin ens ettei eihän siinä ole taas Blood ashes... !? juhlava teos!
8.5 pist.

britit vetivät tälläkin kertaa pisimmän ruo´on, on ne vaan melekosia!

Lukittu