[quote="Hapa"]Mua suorastaan huvittaa, että Suomi ei halua voittaa tätä kisaa koskaan, vaan edustajan valinta on aina ihan käsittämätön. Mitäpä sitä taas tänäkään vuonna valitsemaan kisan ainoaa hittibiisiä ja koko -75 viisujenkaan mahdollista voittajaa...

Eipä kukaan siitä taida mitään välittääkä
täh!? mitä se Haba taas sielä valittaa !? mä löysin tämän ketjun (ekaa kertaa!?) ja innostuin ja ilahduin, mahthtavaa, että mä perinne vielä on yhä jatkunut sieltä OGAE-Newsin ajoilta... ja mikä ihmeellisintä, jokaisen laulu sai HETI soimaan, eli ei myöskään takaisin-vedettyä-tek.oik.laillisista jutuista-ilmoituksia ym.
ainakaan täsä v. -75 tarjonnassa. teimpä omia merkintöjäni täs touhujen lomassa. ai mitäkö kyhäsin, no mm. laitoin noita prässäämiäni ruska-ajan värjäämiä lehtiä kontaktimuovin alle. Kiva taulu tuli! ois saanu olla muitakin kuin vain vaahteran lehtiä, no seuraavaan teokseen sitten.
pist. 1 - 10 1 = huono, 5 = tyydyttävä jne... 10 = mahtava,täytellinen
1.POR 6.9 pist. com uma arma...
2.SWI 7.0 peter,sue ja marc. eipä mikää erikoisempikaan...
3.UK eka tosi tuttu juttu, the shadows, ... like a man. MAHTAVA! UPEA tunnelmapala, kosolti lauluääntä löytyy heistäkin,tosiaanki,. 10 pist.

LOISTAVA !
4.NET ei voi olla totta, heillä oli taas sirkusaiheinen laulu! ja v. -77 esc-kisoisa mentiinkin sitten toella pää pyörällä... huh! tään tunnistais hollantilaiseks jo pelkkänä instr.versionakin! 4.8 pist.
5.NOR hee toinen perin tuttu jutsku! Benny Borg, enkelilaulu (!?) se toinen versio oli vielä mukavempi niisä loppuskapoissa. 7.9 pist.
6.TUR 4.8 p. olipas erilaisempi, aika wanhahtava, liian lapsellinen? kappaleen lopetuksessa oli ehkä vaikeuksia?
7.GER ja kolmas tuttu... rosembergin tyttö vetää komiasti, 7.7 p.
8.MAL eksoottista... vaikeahko niellä tietysti heti näin ekalla kuulemalla, joo, tuttu daami...! 6.0 pist.
7.SVE liianki tuttu? mutku, björn on niin loistava! rockia, joo, mutta siedän hyvin, viisukuoseissahan tämäkin on, melko tiukasti. 6.8 pist.
8.FIN hieno valinta, hienostuneen herkistävä, mahtava sanoma "kun mä poissa oon, siitä nuotit mun ... puhukoon!" 8.8 pist. todella unohdettu helmi!
9.BEL ingriani, 5.9 siinähän tuo meni
10.YOG ompa komia jugoslaulu, kuoromainen, katoin ens ettei eihän siinä ole taas Blood ashes... !? juhlava teos!
8.5 pist.
britit vetivät tälläkin kertaa pisimmän ruo´on, on ne vaan melekosia!