Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Euroviisut 2017 Ukrainassa

Norma John – Blackbird

*****
113
52%
****
67
31%
***
24
11%
**
8
4%
*
5
2%
 
Ääniä yhteensä: 217

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10648
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK17: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Luulin, että Günther on ainoa tuttu tästä kilpailusta, mutta olin väärässä. Tämä Norma Johnin Leenahan on tuttu Suomen X-Factorista! :uujee: Hän oli sinä kilpailussa ehdoton suosikkini. Valitettavasti nyt hän ei yllä ihan samalle tasolle.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Colby
Barista
Barista
Viestit: 4126
Liittynyt: 18 Marras 2003, 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK17: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Colby »

Jännä, että tunnistin Leenan äänen X-Factor-Leenaksi kaikkien näiden vuosien jälkeen! Leena Ihmemaassan levyä tuli kyllä aikanaan jonkin verran kuunneltua, mutta ei enää aikoihin. Tunnistettava ääni ja tuntuu vielä siltä, että sopii englanninkielisiin, ainakin tällaisiin rauhallisiin biiseihin paljon paremmin. Ensikuuntelulla tää biisi vaikutti tylsältä (kuuntelin puhelimen kaiuttimella siis), mutta paremmalla äänentoistolla toimii huomattavasti paremmin, enkä enää ihmettele tämän hehkutustakaan. Kaikki on nyt kiinni siitä, miten tunnelma saadaan rakennettua live-esitykseen. Mielelläänhän tämän edustamaan päästäisi.
"Ihan **tun ruma ihminen!
Kaikin puolin.
Varsinkin ulkonäöltä!"

-Saana Uimonen

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33084
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK17: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Pete »

Hautajaishittihän tämä on. :heh: Nojoo, tällä saattaisi kyllä hyvinkin olla menestysmahdollisuuksia. Leena oli suosikkini X-Factorissa, joten toivottavasti biisi paranee kuuntelukertojen myötä, vaikka ihan pidän nytkin.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK17: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Happy »

Leena oli kyll myös minunkin suosikkini X Factorissa.. mutta kuulostaapa hänen äänensä tässä kovin eltaantuneelta ja masentavalta :lohduton:
Pidän biisin taustaäänistä ja tunnelmasta..ja yllättävän paljon kasvaa tämä biisi mitä enemmän kuuntelee

3/5
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK17: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Tämä varmaan voittaa. :joojoo: Noh, en pistä pahitteeksi, sillä olihan tämä nyt vahvan neljän tähden edestä hurmaava.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: UMK17: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Aaaah, tää on Leena Ihmemaassa. Popitan hänen levyä joskus, hyvä levy vaikka jäi ihan unholaan jo julkaisunsa aikana. :surrur:

Kyllä tää erottuu porukasta. Kovin kaunis se c-osan viulu/pianosoolo. Kappale nousee kivan ilmavalla tavalla lopussa eikä perinteisellä huudolla ja vyörytyksellä. Sellanen todellinen wow-elementti jää kuitenkin uupumaan. Ehkä live tarjoaa sen? Voisin nähdä tälle tykkäyskuntaa myös Kiovassa, jos esillepanoa on juuri oikea. ****

phale
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Touko 2006, 06:39

Re: UMK17: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja phale »

Tämä on kyllä upea kappale, olen rakastunut. <3 Tulee mieleen Scandinavian Music Groupin eteerisimmät kappaleet. Niin kaunista! Leenan äänessä on myös mielestäni paikoin hieman Annie Lennoxmaisia sävyjä. :peukku:

suomalainen
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 550
Liittynyt: 04 Helmi 2016, 20:17
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK17: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja suomalainen »

Tähän kappaleeseen on onnistuttu tuomaan tunnelmaa, kylmät väreet, Yksi voittajasuosikeistani

Avatar
Daniela
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 574
Liittynyt: 21 Joulu 2005, 16:05
Paikkakunta: tre

Re: UMK17: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Daniela »

Tämä ei tule voittamaan, koska media on koko ajan "Mutta onko tämä liian pliisu viisuihin?". Viisuissa on jo pitkään pärjännyt rauhallisilla, yksinkertaisilla, omistuisillakin kappaleilla. Ei siellä tartte olla mitään sirkusta mukana, kuten oli 15v sitten. Mutta pliisussa täytyy sitten olla jotain maagista elementtiä mukana, muuten se on vaan pliisu, ja tämä vähän tuntuu siltä, ellei liveshow sitten pelasta.

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7490
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: UMK17: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Requel »

Mulle tää on yhtä tylsän tasapaksu kuin esimerkiksi Alankomaiden 2014 viisu (Calm after the storm), mutta sekin menestyi ja tuli jopa toiseksi. En usko Blackbirdin pärjäävän yhtä hyvin, mutta ainakin viisufinaaliin on mahikset hyvällä livellä.

Muutin ** > ***
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK17: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Wadde »

phale kirjoitti:Tulee mieleen Scandinavian Music Groupin eteerisimmät kappaleet.
Tiedätkö, ihan sama tuli mieleen! Mulla on itse asiassa alkanut usein tämän jälkeen pyöriä yksi SMG:n kappale päässä. :joojoo:

Daniela kirjoitti:Tämä ei tule voittamaan, koska media on koko ajan "Mutta onko tämä liian pliisu viisuihin?"
Jep, ja olen jo bongannut myös jo viime vuodelta tutun "tämä on liian vaikea viisuihin" -väitteen. :roll:

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: UMK17: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

Wadde kirjoitti:Jep, ja olen jo bongannut myös jo viime vuodelta tutun "tämä on liian vaikea viisuihin" -väitteen. :roll:
Ai nyt jo A-B-A-B-C-B kaava on ihmisille muka liian vaikea? :roll: Pitäisi lähettää varmaan vaan pelkkiä Kreisiraadioita ja Verkoja lallattelemaan niin ei olisi niin kamalan vaikeita melodioita ja sanoja :draamaa:
rosetta kirjoitti:Tasaisella poljennolla on joskus pärjätty erittäin hyvin, esimerkkinä vaikkapa Calm After The Storm...
Calm After the Storm eteni puksuttavan kompin avulla, Birds keinumalla. Itse koen, että Blackbird ei ole niin selkeästi menossa koko ajan eteenpäin vaan on enemmän sellainen kappale, jonka äiti voisi laulaa sängynreunalla ja siihen olisi mukava nukahtaa. Mutta millaista lavaylöspanoa lähtisitte rakentamaan? Pelkään, että tähän heitetään jotain savukone-flyygeli-iltapuku-settiä tai tanssijavoimistelijoita kiemurtelemaan, vaikka itse näen tämän enemmän minimalistisena, lähes mustavalkoisena, maanläheisenä, melkein arkisena villasukka- ja puutalobiisinä.
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

ESC-fani
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 526
Liittynyt: 07 Elo 2010, 00:05
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK17: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja ESC-fani »

Äh en ymmärrä tän suosiota. En vaan saan kiinni tästä kappaleesta, liian hidasta makuuni.

Onpas muuten yksinkertainen sanoitus: (x ja numero siis montako kertaa lause sanotaan kappaleessa)
Blackbird blackbird don't sing to me x1
Don't sing below my window x2
Fly somewhere else don't bother me x1
Blackbird blackbird I am now alone x1
Somewhere else go make your home x1
Don't nestle here go find lovers of your own x1
I am now alone x1
You sang when he was in my bed x3
You sang when my heart sang x3
Now you remind me of something I'll never have x3
So blackbird don't sing x3
Blackbird don't sing x5
I was in Kyiv 2017

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK17: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mikä tai kuka on se tuimailmeinen ja mustiin pukeutunut jamppa "videolla" laulajan vieressä? Onko se se "blackbird", jonka ei toivota laulavan? Ainakaan se ei laulanut...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: UMK17: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Wadde kirjoitti:Jep, ja olen jo bongannut myös jo viime vuodelta tutun "tämä on liian vaikea viisuihin" -väitteen. :roll:
No niinpä tietenkin... :roll: Sellaiset helpot ja mitäänsanomattomat rallatuksethan viisuissa tapaavat pärjätä kuten vaikkapa 1944... Huoh. (Mikseivät suoraan myönnä, että nämä ns. taidebiisit ovat vain liian vaikeita suomalaisille...)
Stargazer kirjoitti:Pelkään, että tähän heitetään jotain savukone-flyygeli-iltapuku-settiä tai tanssijavoimistelijoita kiemurtelemaan, vaikka itse näen tämän enemmän minimalistisena, lähes mustavalkoisena, maanläheisenä, melkein arkisena villasukka- ja puutalobiisinä.
Kiemurtelevia tanssijoita tämä ei kaivanne, mutta tuo "villasukka- ja puutalobiisi" aiheuttaa minussa lähinnä inhon väristyksiä, en kai ole yhtään villasukka- ja puutaloihmisiä :heh: Mutta muuten minimalistinen tähän kävisi kyllä, sellainen kauniin eteerinen, ja minimalistinen savuverhokin käy...

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK17: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Wadde »

rosetta kirjoitti:
Wadde kirjoitti:Jep, ja olen jo bongannut myös jo viime vuodelta tutun "tämä on liian vaikea viisuihin" -väitteen. :roll:
No niinpä tietenkin... :roll: Sellaiset helpot ja mitäänsanomattomat rallatuksethan viisuissa tapaavat pärjätä kuten vaikkapa 1944...
Jep, Suomella on täysin konsepti hukassa euroviisujen suhteen. En tajua miksei kellään syttynyt mikään lamppu vuonna 2014, että ei tämä nyt niin vaikeaa ole.

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK17: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Minua harmittaa, että näin hyvää ja kaunista ideaa ei ole työstetty kunnon balladiksi, joka kasvaa upeaksi. Nyt tämä jää ikäänkuin linnunluritukseksi ja sen takia liian vaatimattomaksi.
On kaunisääninen laulaja, kauniita säveliä, mutta se jokin puuttuu, että voisi kutsua tosi hyväksi kappaleeksi. :roll:

Avatar
sadsingalonsong
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 299
Liittynyt: 29 Tammi 2014, 00:17
Viesti:

Re: UMK17: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja sadsingalonsong »

I wonder about one thing. This kind of song would get some high amount of points at Eurovision from Finland but at the same time this type of songs are not able to win UMK (We should be through, Sängyn Reunalla, On it goes). I hope that this year it will finally change.

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: UMK17: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Kyllähän tämä ilman muuta kasvaa loppua kohti - ei tule mitään isoa räjähdystä tai mahtipontisuutta, mutta aina ei sitäkään tarvitse. Kappale toimii tällaisenaan, joskin mahtipontisempi sovituskin sopisi. Ainakin erottunee UMK:ssa joukosta; kun nyt kuuntelin jonkun fanin tekemän pikauusinnan, puolet kappaleista olivat täysin tyhjää tavaraa, sitten pari mieleen jotenkuten jäävää (kunniamainintana Circle of Light) ja sitten tämä.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

phale
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Touko 2006, 06:39

Re: UMK17: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja phale »

^^^ Minua tämä vaatimattomuus kappaleessa juuri viehättää. Kaunis ja eteerinen tunnelma, joka säilyy koko kappaleen keston ajan, eikä sitä rikota liiallisen paisuttelun ja mahtipontisuuden nimissä. Toki kappale saattaisi toimia vielä paremmin levyn päätösraitana, rauhallisena palautumisena ja laskeutumisena takaisin todellisuuteen. Näin yksinään sen tunnelmaan ja maailmaan saattaa olla hieman vaikeampaa päästä sisälle, mutta itselleni se kyllä toimii loistavasti näinkin. Tekee vain mieli sulkea silmät ja nauttia ja leijailla kauniiden sävelten keskellä. :ihana: Mutta keskittymistä kappale kyllä vaatii, ohimennen kuunneltuna siitä ei varmasti saa paljoakaan irti. :joojoo:

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK17: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Mikko ”Huono ihminen” Silvennoinen mökelteli esittelyohjelmassa omia ja kuvaili tätä aivot jäässä ”mikaelsaarimaiseksi artsuksi” ja sitten perään vielä paukautti epäilyksensä, että mitenköhän ulkomaalaiset raadit suhtautuvat tähän. Elikkäs toi esiin ettei halua tätä viisuihin. Muitten biisien kohdalla ei höpissyt vastaavanlaisia. Siinäpä meillä selostaja. Siinäpä meillä selostaja, jota ei saisi ikinä päästää edes Suomeen, kun on UMK-olympialaiset menossa. ”Artsu” on taidetta ja taiteellisuutta vastaan ilmaiseva heitto. Biisi itse on ihan korvanätti ja toisenlainen kuin biisit yleensä ovat. Voiko olla liian unettava tai hardcoreviisufanien mielestä ysäriluvun eteeristen viisubiisien kaltainen, jotka siis tuona aikana menestyivät viisuissa. Toivottavasti olen täysin väärässä, sillä tämä on tämän vuoden parhaimmistoa Emman kanssa. Voisin osoittaa näille ovea Ukrainaankin, ehkäpä saisivat hunajaa lahjaksi.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK17: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Wadde »

sadsingalonsong kirjoitti:I wonder about one thing. This kind of song would get some high amount of points at Eurovision from Finland but at the same time this type of songs are not able to win UMK (We should be through, Sängyn Reunalla, On it goes). I hope that this year it will finally change.
I'm sure this is not gonna win. I've already seen comments like "this is too difficult song for Eurovision". It was same with On it goes last year.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK17: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Toivotaan, että ulkkariraadit sekoittavat pakkaa ja asetelmia totutusta ja tämä pärjää. Eihän Mikael Saari huonosti pärjännyt tänä vuonna, vaikkei voittoa tullutkaan.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK17: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Minulle ei tule tästä yhtään Mikael Saari mieleen.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK17: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja hra47 »

No ei tää Mikael Saarta muistutakaan, mutta yhteistä näillä voi olla se, että jotkut kokevat molemmat "liian vaikeiksi" viisuihin...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK17: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Edwina kirjoitti:Minua harmittaa, että näin hyvää ja kaunista ideaa ei ole työstetty kunnon balladiksi, joka kasvaa upeaksi.
Voisiko kasvun toteuttaa puhtaasti visuaalisin konstein :miettii: Ei niin tanssijoita, mutta vaihtuva valaistus.
Rise, angel, shine, love!

suomalainen
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 550
Liittynyt: 04 Helmi 2016, 20:17
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK17: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja suomalainen »

Taas lukee ja kuulee näitä liian vaikea viisuihin-väitteitä. Miksi suomalaisten takaraivossa on vieläkin se mielikuva, että viisun pitää olla täynnä glitteriä ja menevää musiikkia tarttuvan kertosäkeen kera? :jupinaa:

Kuka pystyi laulamaan mukana Jamalan kappaleessa? Oliko se viisukaavan mukainen kappale ja menevä sellainen? Niin, eipä ollut, ja se saattoi olla yksi syy miksi voittikin koko kilpailun. Minimalistisuus on muodissa niin viisuissa kuin ympäri maailman muuallakin.

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: UMK17: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Minusta tämä ei ole mitenkään vaikea mutta sen sijaan jostain näkökulmasta katsottuna hieman tylsä, kaipaisi jonkun yllättävän sointuvaihdoksen tai sitten lauletun c-osan, nyt kappale huopaa pääosin kahden soinnun välillä eestaas. Tuli tästä biisistä mieleeni Questions in a world of blue, jossa on enemmän syvyyttä kuin tässä. Lisäksi voisin kuvitella jonkun etäisen, utuisen, hitaan biitin kappaleen taustalla loppua kohden kuten aiemmin mainitsin, jotain sellaista vangelismaista meininkiä.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
sadsingalonsong
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 299
Liittynyt: 29 Tammi 2014, 00:17
Viesti:

Re: UMK17: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja sadsingalonsong »

Wadde kirjoitti:
sadsingalonsong kirjoitti:I wonder about one thing. This kind of song would get some high amount of points at Eurovision from Finland but at the same time this type of songs are not able to win UMK (We should be through, Sängyn Reunalla, On it goes). I hope that this year it will finally change.
I'm sure this is not gonna win. I've already seen comments like "this is too difficult song for Eurovision". It was same with On it goes last year.
I really hope for some miracle which will not happen in the end.

I used google translator to get some posts here and did I understood correctly that Mikko AGAIN is biased and AGAIN talks about how some songs are more suitable and some are not?

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK17: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Wadde »

sadsingalonsong kirjoitti:I used google translator to get some posts here and did I understood correctly that Mikko AGAIN is biased and AGAIN talks about how some songs are more suitable and some are not?
He was wondering yesterday how jurys are gonna take this. I'm not sure what he meant but some are thinking he was meaning that this is too difficult.

Also, I've seen comments like we can't choose this because audience can't sing it easily. It really is On It Goes all over again. :heh:

Lukittu