Hän putosi jo semissäHanhis kirjoitti:Muun semin taso oli ihan kiva. Ei mitään erityistä. Toivon että Ace, Mariette, Roger Pontare tai Loreen voittaa MF:n tänä vuonna.
MF17: deltävling 4 Skellefteå 25.2.
Re: MF17: deltävling 4 Skellefteå 25.2.
Re: MF17: deltävling 4 Skellefteå 25.2.
Varsin erikoinen esitys Loreenin kappaleella eikä kappale jää mitenkään mieleen. En usko suoraan finaaliin päässeidenkään voittavan. Owe on paras.
Re: MF17: deltävling 4 Skellefteå 25.2.
Aaaaaaaaa. Mä oon jostain syystä luullut, että Roger olisi päässyt Andraan, mutta olkoon sitten voittaja joku daameista! Harmittaa kyllä tämä tieto koska Himmel och havissa on asennetta!Axell kirjoitti:Hän putosi jo semissäHanhis kirjoitti:Muun semin taso oli ihan kiva. Ei mitään erityistä. Toivon että Ace, Mariette, Roger Pontare tai Loreen voittaa MF:n tänä vuonna.
Re: MF17: deltävling 4 Skellefteå 25.2.
Palaan aina uudestaan Loreenin esitykseen. Siinä on vain jotain niin vangitsevaa. Koreografia, lavaylöspano, kamerakulmat, teatraalisuus, kaikki vain loksahtavat jotenkin kohdalleen. Ja nyt kun kuuntelen pelkkää studioversiota niin tämä kappale avautuu minulle kuin kukka. Aivan mahtava kokonaisuus.
Harmittaa jo nyt aivan suunnattomasti että Loreen ei mitä luultavammin tule voittamaan Melodifestivalenia. Menetetty mahdollisuus Ruotsilta näyttää toinen puoli itsestään viisumaana. Välillä voisi ottaa riskejä ja hyväksyä, että kaikki eivät tule tykkäämään.
Viisukauden ensimmäiset viisi tähteä menevät Loreenille. Perfection.
Harmittaa jo nyt aivan suunnattomasti että Loreen ei mitä luultavammin tule voittamaan Melodifestivalenia. Menetetty mahdollisuus Ruotsilta näyttää toinen puoli itsestään viisumaana. Välillä voisi ottaa riskejä ja hyväksyä, että kaikki eivät tule tykkäämään.
Viisukauden ensimmäiset viisi tähteä menevät Loreenille. Perfection.
Aina mun pitää käydä suihkussa
Re: MF17: deltävling 4 Skellefteå 25.2.
Huhhuu. Katsoin tämän nauhalta Tanskan finaalin jälkeen. Huhhuu edelleen. Siis ihan huikea taso. Alussa pudonneet olivat ihan roskaa, mutta se tuntuu kuuluvan huipputasokkaaseen melluerään, että pientä osaa ei kiinnosta kuunnella. Jatkoonpäässeistä olisin Axelin vaihtanut Aliceen, kappale oli hieno. Mutta kaiken hienoin oli kyllä kuitenkin Loreen. Tietyllä tapaa vihaan sitä ämmää (diiva hoilasi meille vain yhden kappaleen viisuristeilyllä), mutta kylmien väreiden määrää on tuossa esityksessä vaikea kuvailla. Euphrorian kun kuulin ensimmäisen kerran, tunsin heti että tämä voittaa viisut, toisen kerran koin elämässäni saman tunteen, saas nähdä.... Kaikkien aikojen melluerä.
Re: MF17: deltävling 4 Skellefteå 25.2.
Todella surkea taso. Kaikki kappaleet oli jonninjoutavia. Loreen muuten alkanut ärsyttää mua jotenkin. Joku vaan ärsyttää hänen maneereissa ja koko olemuksessa. Onneksi finaalipaikka ei ollut varma, vaikka varmaan kaikki niin veikkasi.
Re: MF17: deltävling 4 Skellefteå 25.2.
Loreen oli huippu, esitys oli näiden muiden seassa ihan poikkeuksellisen mykistävä! Oliko biisi liian tasokas viisuhuttuun tottuneelle yleisölle? Sääli jos ei voita finaalia.
Re: MF17: deltävling 4 Skellefteå 25.2.
Missä haastattelussa? Tässä sanoo, että olisi halunnut finaaliin.capsLOCK kirjoitti:Jossain haastattelussa sanoi, että oli oikeasti vain helpottunut. Että mukava vain päästä esiintymään monta kertaa.Hazard kirjoitti: Kiinnostaako sinuakin Loreenin reaktio Andra-paikkaan? Vaikutti kyllä vähän pettyneeltä, mutta koetti peittää sen.
http://www.svtplay.se/video/12458162/me ... ltavling-4
http://www.expressen.se/noje/melodifest ... r-fiaskot/
Onhan tuo tietty vähän foppi, mutta luulisi, että seuraavien päivien aikana esityksen ymmärtäjät heräävät äänestämään. Kyllä Ruotsista feministejä löytyy.
EDIT: Uudelleen katsottuani pidän biisiä tosi hyvänä. Esityksestäkin saa tietenkin paremmin kiinni, mutta sitä voisi vähän karsia. Käsilaukkujuttua ei tarvitsisi mielestäni, vaikka se on varmasti Loreenille tärkeä. Se liittyy johonkin Ruotsissa kuuluisaan 90-luvun kuvaan, jossa nainen lyö natsimielenosoittajaa käsilaukulla. Naisen poika on jo valittanut (mm. linkkaamassani jutussa), että hänen äitiään käytetään hyväksi poliittisten pisteiden saamiseen. En sitten siitä tiedä, mutta ei symboliikka ainakaan koko Euroopalle aukea.
Itseäni häiritsi myös alun Sia & Maddie -fibat, jotka olivat koreografiaa myöten aika vahvoja. Toisaalta Sian tuskin voidaan sanoa omistavan lapsitanssijoita. Lippukohta oli upea.
Jos Loreen vaan voittaa Mellon, mikä ei liene ihan helppoa, voi viisuvoitto jopa tulla. Veikkaan että kansalaiskampanjointi hänen puolestaan tulee olemaan Ruotsissa nyt vahvaa.
Like a monument to all the time we spent
Re: MF17: deltävling 4 Skellefteå 25.2.
Leon lyhyet paremmuusjärjestyksessä:
1. Jon Henrik Fjällgren feat. Aninia. Tässä se on: minun tämänvuotinen melloykkönen . Hieno, maaginen saamenkielinen alku ja sitten mahtipontinen Aninian laulama ruotsinkielinen kertsi. Tunnelma vain nousi lopun modulaation myötä. Onnistunut duetointi ja ihan huippu lavatoteutus: vain laulajat ja valot. Se, mitä oli liikaa Jag är fri -kappaleessa (lavatanssin veivaaminen ja kummitukset katossa), oli viisaasti jätetty pois tästä pelkistetystä lavaylöspanosta. Muuta ei tarvittu: väreet menivät ja laulajien vahva tunnelataus välittyi ruudun läpi. Tämä saa voittaa mellon ja matkata Kiovaan minun mielestäni. .
2. Wiktoria. Hyvä melodia ja tarttuva poljento. Wiktoria väläytti ääniskaalaansa. Kappaleesta tulee Ruotsissa viimevuotisen Save me:n veroinen hitti. Ansaittu finaalipaikka.
3. Axel Schylström. Rytmikäs, tarttuva kappale, Axelin esiintyminen oli rentoa ja koreografia oli hyvä. Tässäkin, kuten myös muissa kappaleissa tänä iltana, oli hyvä tuotanto.
4. Loreen. Tämä taidepaukku oli synkkä ja vaikeaselkoinen. Kantaa otettiin ja koreografiaa oli paikallaan juoksemisesta ja lipun liehuttelusta kiukkuiseen laukkutätiin. Viimeksi mainitusta olikin taustaa iltapäivälehdissä. Ei sytyttänyt ja mielestäni jäi ansaitusti andraan. Kivinen tie on Loreenilla tästä Kiovan voittajaksi kulkea. Iltapäivälehtien kriitikot olivat kyllä pähkinöinä, suuri yleisö puolestaan jakautunut, miten sitten lie raatilaisten laita?
5. Sara Varga & Juha Mulari. Hento ja hauras Sara sekä syvä-ääninen vahva Juha duetoivat mallikkaasti koskettavan balladin, joka oli ehkä hivenen vanhanaikainen.
6. Alice. Rrrrrooaaarrrr, murisi leijona. Sitten käynnistyi R'n'B- vaikutteinen biisi, jonka Alice miellyttävästi lauloi. Hyviä melodisia ja sovituksellisia koukkuja.
7. Les Gordons. Ei tässäkään mitään vikaa ollut. Kertsi svengasi kuin hirvi. Laulajalla oli persoonallinen, lapsekas ääni.
1. Jon Henrik Fjällgren feat. Aninia. Tässä se on: minun tämänvuotinen melloykkönen . Hieno, maaginen saamenkielinen alku ja sitten mahtipontinen Aninian laulama ruotsinkielinen kertsi. Tunnelma vain nousi lopun modulaation myötä. Onnistunut duetointi ja ihan huippu lavatoteutus: vain laulajat ja valot. Se, mitä oli liikaa Jag är fri -kappaleessa (lavatanssin veivaaminen ja kummitukset katossa), oli viisaasti jätetty pois tästä pelkistetystä lavaylöspanosta. Muuta ei tarvittu: väreet menivät ja laulajien vahva tunnelataus välittyi ruudun läpi. Tämä saa voittaa mellon ja matkata Kiovaan minun mielestäni. .
2. Wiktoria. Hyvä melodia ja tarttuva poljento. Wiktoria väläytti ääniskaalaansa. Kappaleesta tulee Ruotsissa viimevuotisen Save me:n veroinen hitti. Ansaittu finaalipaikka.
3. Axel Schylström. Rytmikäs, tarttuva kappale, Axelin esiintyminen oli rentoa ja koreografia oli hyvä. Tässäkin, kuten myös muissa kappaleissa tänä iltana, oli hyvä tuotanto.
4. Loreen. Tämä taidepaukku oli synkkä ja vaikeaselkoinen. Kantaa otettiin ja koreografiaa oli paikallaan juoksemisesta ja lipun liehuttelusta kiukkuiseen laukkutätiin. Viimeksi mainitusta olikin taustaa iltapäivälehdissä. Ei sytyttänyt ja mielestäni jäi ansaitusti andraan. Kivinen tie on Loreenilla tästä Kiovan voittajaksi kulkea. Iltapäivälehtien kriitikot olivat kyllä pähkinöinä, suuri yleisö puolestaan jakautunut, miten sitten lie raatilaisten laita?
5. Sara Varga & Juha Mulari. Hento ja hauras Sara sekä syvä-ääninen vahva Juha duetoivat mallikkaasti koskettavan balladin, joka oli ehkä hivenen vanhanaikainen.
6. Alice. Rrrrrooaaarrrr, murisi leijona. Sitten käynnistyi R'n'B- vaikutteinen biisi, jonka Alice miellyttävästi lauloi. Hyviä melodisia ja sovituksellisia koukkuja.
7. Les Gordons. Ei tässäkään mitään vikaa ollut. Kertsi svengasi kuin hirvi. Laulajalla oli persoonallinen, lapsekas ääni.
Re: MF17: deltävling 4 Skellefteå 25.2.
Kyse on tästä kuvasta vuodelta 1985. Itse tunsin kuvan, mutta tuskin symboliikka aukeaa selittämättä edes kaikille ruotsalaisille, varsinkaan nuoremmalla sukupolvelle.JuliaS kirjoitti:Onhan tuo tietty vähän foppi, mutta luulisi, että seuraavien päivien aikana esityksen ymmärtäjät heräävät äänestämään. Kyllä Ruotsista feministejä löytyy.
EDIT: Uudelleen katsottuani pidän biisiä tosi hyvänä. Esityksestäkin saa tietenkin paremmin kiinni, mutta sitä voisi vähän karsia. Käsilaukkujuttua ei tarvitsisi mielestäni, vaikka se on varmasti Loreenille tärkeä. Se liittyy johonkin Ruotsissa kuuluisaan 90-luvun kuvaan, jossa nainen lyö natsimielenosoittajaa käsilaukulla. Naisen poika on jo valittanut (mm. linkkaamassani jutussa), että hänen äitiään käytetään hyväksi poliittisten pisteiden saamiseen. En sitten siitä tiedä, mutta ei symboliikka ainakaan koko Euroopalle aukea.
Mielestäni Loreen sanoi jossain aiemmin, ettei tavoittele edustuspaikkaa Eihän se tietysti sitä tarkoita, ettei olisi halunnut finaaliin. Ymmärsin kuitenkin, että hän haluaa enemmän tuoda uutta musiikkiaan esille kuin lähteä viisuihin toistamiseen.
Esitys oli vaikuttava, mutta en ole vieläkään päässyt oikein kappaleeseen sisään. Millä tavalla se on feministinen? Ei auennut esityksestä eikä lyriikoista.
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me
Empire of the freaks, all drinks on me
Re: MF17: deltävling 4 Skellefteå 25.2.
Loreenin esitys oli ahdistava. Se karkotti myös äänestäjiä. Saa nähdä, syttyykö äänestäjät tälle tarpeeksi andrassakaan.
Re: MF17: deltävling 4 Skellefteå 25.2.
Pahoittelen virhettäni kuvan vuosiluvun suhteen. Loreenin esityksessä laukkukohta on sikälikin ongelmallinen, että näyttää siltä kuin nainen löisi naisia.
Mäkään en kyllä ole selvillä Loreenin tarkoittamasta kokonaissanomasta. Pitää se selvittää mut nyt en ehdi. Ei tullut kuunneltua insertin aikanakaan. Tukitsin naisen elämänkaari-teeman feministissävytteiseksi ja Loreenilla on ollut ennenkin tietynlaiseen feminismiin liittyviä tempauksia (yläosaton esitys). Täältä foorumilta löytyy kyllä varmasti Loreen-asiantuntijoita. Valaiskaa meitä vapaasti.
Mäkään en kyllä ole selvillä Loreenin tarkoittamasta kokonaissanomasta. Pitää se selvittää mut nyt en ehdi. Ei tullut kuunneltua insertin aikanakaan. Tukitsin naisen elämänkaari-teeman feministissävytteiseksi ja Loreenilla on ollut ennenkin tietynlaiseen feminismiin liittyviä tempauksia (yläosaton esitys). Täältä foorumilta löytyy kyllä varmasti Loreen-asiantuntijoita. Valaiskaa meitä vapaasti.
Like a monument to all the time we spent
Re: MF17: deltävling 4 Skellefteå 25.2.
Esitys oli mukavan synkkä omaan makuun, joten ei auta kun toivoa, että Loreen pääsisi finaalin kautta Kiovaan. Viisuissa saisi olla enempikin tämmöistä.
Itse en oikein osaa ongelmaa nähdä, koska ei siellä ketään oikeasti hakata. Ja jos hakattaisiin, niin voisi kuvitella ongelmallisuuden olevan se itse hakkaaminen, sukupuolten ollessa sivuseikka.
Mitä meinaat ongelmallisella? Että se karkoittaa äänestäjiä? Ristiriita biisin sanoman kanssa, mikä se sitten onkaan?JuliaS kirjoitti:Loreenin esityksessä laukkukohta on sikälikin ongelmallinen, että näyttää siltä kuin nainen löisi naisia.
Itse en oikein osaa ongelmaa nähdä, koska ei siellä ketään oikeasti hakata. Ja jos hakattaisiin, niin voisi kuvitella ongelmallisuuden olevan se itse hakkaaminen, sukupuolten ollessa sivuseikka.
Re: MF17: deltävling 4 Skellefteå 25.2.
Minustakin oli hieman ahdistava, mutta se jotenkin sopii myös siihen biisiin (siis ahdistava esitys).andre06 kirjoitti:Loreenin esitys oli ahdistava.
Bound to fallin kitarariffi tuo mieleen todella paljon tämän NES-klassikon.
Žvižej fucked up the solo
Re: MF17: deltävling 4 Skellefteå 25.2.
Loreenin esitys oli huikea! Kertoi tarinan. Sen sijaan en ymmärrä, miten Wiktoria keplotteli itsensä finaaliin, vaikka biisi oli korkeintaan Andra-tasoa. Alicen olisin halunnut jatkavan Axelin kanssa suoraan finaaliin. Jon Henrikin ja Aninian finaalipaikka sillä turhakkeella oli puhdasta vääryyttä.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)
Re: MF17: deltävling 4 Skellefteå 25.2.
Tässä:JuliaS kirjoitti:Missä haastattelussa?capsLOCK kirjoitti:
Jossain haastattelussa sanoi, että oli oikeasti vain helpottunut. Että mukava vain päästä esiintymään monta kertaa.
http://www.svt.se/melodifestivalen/lore ... mig-lattad
Jos yhtään ruotsia osaan.
Aina mun pitää käydä suihkussa
-
- Lotraaja
- Viestit: 426
- Liittynyt: 25 Heinä 2012, 16:28
- Paikkakunta: Lahti
Re: MF17: deltävling 4 Skellefteå 25.2.
Suoraan finaaliin edenneiden Wiktorian ja Jon Henrik Fjällgren feat. Aninian biisit juuri sellaisia, joista voi sanoa niiden olevan "ihan jees" eli eivät aiheuta järisyttäviä tunteita puoleen tai toiseen. Ehkä Loreen vielä ponnistaa andrasta eteenpäin. Sara Vargan ja Juha Mularin duetto toi mieleen muutaman vuoden takaisen Alankomaiden viisun Calm after storm rauhallisuudessaan ja tunnelmoinnissaan. Ja varmasti kaikille katselijoille kävi selväksi, että oltiin juontaja David Lindgrenin kotiseudulla, sen verran monta kertaa Skellefteån hehkutus tuli esille.
Re: MF17: deltävling 4 Skellefteå 25.2.
Itse olet turhake, sehän oli henkeäsalpaavan upeaSerduchka kirjoitti:Jon Henrikin ja Aninian finaalipaikka sillä turhakkeella oli puhdasta vääryyttä.
- TomppaJr
- Koordinaattori
- Viestit: 36868
- Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: MF17: deltävling 4 Skellefteå 25.2.
Loreen oli ihan ylivoimainen tässä erässä. Huhhuh. Muuten aika laimea taso. Wiktorian säkeistöt kuulostivat mellovoittajalta, mutta senkin kertosäe oli suuri pettymys. Kappaleet lisätty puntarilleni, mutta tuo pitää päivittää vielä. Otan sen varmaan Latvian yhteydessä/jälkeen tänään ohjelmistooni.
Meow cat, please meow back.
Re: MF17: deltävling 4 Skellefteå 25.2.
Loreenin esityksen esikatselupätkä trendaa Suomen Youtubessa. Sijalla kuusi tarkalleen. Sinänsä en ihmettele, jos on ollut johonkin uutiseen linkitettynä. Sitä kautta on moni (tosi vanhakin video) noussut trendaaviin.
https://youtu.be/m6gBMBsgS5k
https://youtu.be/m6gBMBsgS5k
Žvižej fucked up the solo
Re: MF17: deltävling 4 Skellefteå 25.2.
Loreen oli esiintyjänä omaa luokkaansa, kappalekin oli hyvä. Mutta sanoista en ainakaan minä saanut selvää, paitsi statement tuli selväksi. Yllätys oli se, että joutui andraan. Kuitenkin tämä kappale on mielestäni paras Ruotsin tyrkyistä, mutta jotain pelottavaa/ahdistavaa siinä saattaa äänestäjille olla. Voittajafiilikset tuli Statementista, jopa koko Euroviisujen voitto voisi olla lähellä, jos valitaan.
Re: MF17: deltävling 4 Skellefteå 25.2.
Miksi ihmeessä tuo 30 sekunnin harkkapätkä, kun kokonainen live-esityskin olisi katsottavissa Siis jos uutisoitiin jossain, niin tuohon jälkimmäiseen olisi ollut fiksumpaa linkata...klaus-12 kirjoitti:Loreenin esityksen esikatselupätkä trendaa Suomen Youtubessa. Sijalla kuusi tarkalleen. Sinänsä en ihmettele, jos on ollut johonkin uutiseen linkitettynä. Sitä kautta on moni (tosi vanhakin video) noussut trendaaviin.
https://youtu.be/m6gBMBsgS5k
Re: MF17: deltävling 4 Skellefteå 25.2.
^Nopealla etsinällä Ilta-Sanomat on ainakin tehnyt jutun, johon kyseinen video on linkattu.
Žvižej fucked up the solo
- Maalaispoju
- Kanta-asiakas
- Viestit: 1378
- Liittynyt: 06 Syys 2012, 21:15
Re: MF17: deltävling 4 Skellefteå 25.2.
Oikeat meni finaaliin, Wiktoria selkeesti paras semissä, mutta Jonin ja Aninian kappale aukeni esityksen myötä paremmin. Loreenin kappale oli livenä jees, andraan sen takia ja Alice olisi kuulunut andraan myös
Re: MF17: deltävling 4 Skellefteå 25.2.
Loreenin esitys oli kyllä maaginen. Harmi, että biisi on niin vaikeasti lähestyttävä - jää jotenkin sellainen tunne, että niin on tehty ihan tarkoituksella. Wiktorian ja Jon Henrik + Aninian jatkopaikat ymmärrän hyvin, Wiktorialta odotin valmiiksi paljon ja jälkimmäinen yllätti positiivisesti. Axelin olisin vaihtanut Les Gordonsiin, mutta siitäkään en osaa olla katkera.
But may the slightest light start a fire
Re: MF17: deltävling 4 Skellefteå 25.2.
Loreenin biisi on ihan törkeän kova. Paras Lisan jälkeen. Toivottavasti molemmat nousevat andrasta jatkoon.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own
Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"
Out here on my own
Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"
Re: MF17: deltävling 4 Skellefteå 25.2.
En ymmärrä tuota Loreenin hehkutusta. Rakastan Euphoriaa, mutta Statements jätti kylmäksi.
En ymmärtänyt Loreenin viestiä. Esitys oli mielestäni hieman sekava juoksuineen ja lippuineen. Kappale itsessään ei ole niin vahva kuin toivoisin..
En ymmärtänyt Loreenin viestiä. Esitys oli mielestäni hieman sekava juoksuineen ja lippuineen. Kappale itsessään ei ole niin vahva kuin toivoisin..
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"
Melovin - Under The Ladder
The Decision Has Got To Be Made"
Melovin - Under The Ladder
Re: MF17: deltävling 4 Skellefteå 25.2.
Onko täällä vielä tullut puheeksi Axelin kasvot? Mikäköhän niihin on sattunut? Näyttää ehkä joltain palovamman tyyliseltä.
Got a fire and a country heart
Re: MF17: deltävling 4 Skellefteå 25.2.
^ Jos muistan oikein, niin hän oli kiivennyt teini-ikäisenä junan päälle ja saanut järkyttävän kovan sähköiskun ja palovammat.
Riskinä seniorilaumat
Re: MF17: deltävling 4 Skellefteå 25.2.
Ihan hirveä kohtalo. Onneksi selvisi kuitenkin siitä. Kova tärsky sen on täytynyt olla, sillä jälkiä on pitkälle kaulaan asti.
Got a fire and a country heart