Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

*****
5
6%
****
10
13%
***
6
8%
**
13
17%
*
43
56%
 
Ääniä yhteensä: 77

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6397
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Aintsu kirjoitti:Ero on siinä, että mun mielestä Club La Perséen biisi oli oikeasti hyvä. "My Little World" edustaa sellaista musiikkia, josta tykkään. Punkista en pidä, eikä "Aina mun pitää" ole todellakaan lajityyppinsä kirkkainta kastia.

Perséet myös tiesivät, mitä tekivät ja vetivät show'nsa tahallaan överiksi. Sen sijaan mietin koko ajan PKN:n kohdalla, tajusivatko oikeasti mihin olivat joutuneet. Välillä he tuntuivat olevan ihan pihalla. :eiei: YLE lisäksi puffasi PKN:ää silmittömästi, oli vammaisiltaa ja muuta alustalle nostamista. La Perséttä en kokenut kyllä protestiehdokkaaksi, he tekivät rehellisesti omaa juttuaan.
:samaamielta:
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

ta1ja kirjoitti:Perséet olivat kyllä ihan noloja. Muotimaailman ihmisiä, joilla ei ole kunnollista taidekoulutusta - siis en mitään papereita tarkoita, vaan perehtyneisyyttä, sisältöosaamista, muodontajua, näkemystä, sanomisen halua - nämä kaikki puuttuivat. Ihan sama kuin väittää ebay-kopioita tai Milanon iltatorin filtin päälle levitettyä krääsää huippumuodiksi. Biisi oli simppeli rallatus, joka laulettiin huonosti. Rallienglantia ei viety kunnolla överiksi, vaan se ihan vaan korosti sitä syvää keskinkertaisuutta. Korkeintaan keskinkertaisuutta siis, mutta ei sallaista huonoutta, joka olisi campia. Osaamatonta seurapiiri perséilyä, joka kumisi onttouttaan ja tyhjyyttään. Tyypit eivät todellakaan tienneet mitä tekivät.
Se on sinun näkemyksesi. :joojoo:

:loppu:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Oiskohan Persé joutunut siistimään villeimpiä ideoitaan sensuurin takia, kyseessä kun oli koko perheen ohjelma... (sori OT, lopetan tähän)
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Karistoteles
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 426
Liittynyt: 25 Heinä 2012, 16:28
Paikkakunta: Lahti

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Karistoteles »

PKN on kyllä sympaattinen bändi, mutta pelkällä sympatialla on harvemmin menestytty euroviisuissa.

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3787
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja poika90 »

itse en tästä biisistä pitänyt yhtään vaikka kovasti yritin ja silloin ärsytti kun tämä äänestettiin voittajaksi ja kaikki tuntuivat ajattelevan, että vain erikoisuudella viisut voitetaan koska niin teki Lordi ja Conchita. Minusta PKN oli oikein hauskan ja sympaattisen oloisia ja olisin hyväksynyt heidät edustajaksi vain jollain paljon paremmalla biisillä. Olen bändin muutamaa biisiä kuunellut ja osa oli ihan hyviä. Tämän takia annan vain :suomi:
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Leonardo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2983
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 09:00
Paikkakunta: Turku

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Leonardo »

Tähän ei ole paljon sanottavaa. Ei ollenkaan sellaista musiikkia, josta minä pitäisin missään yhteydessä, viisuissa kaikkein vähiten. :eiei: Edelleen harmittaa se, että Satin Circus menetti mahdollisuutensa päästä viisuihin, kun PKN:ä epäoikeudenmukaisesti lobattiin monelta taholta viisuedustajaksemme.

Yksi tähti.

Avatar
Leo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2632
Liittynyt: 08 Touko 2006, 20:46

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Leo »

Siitä lähtien kun UMK 2015-ehdokkaat julkistettiin, oli minusta selvää, että Pertti Kurikan nimipäivät edustaa Suomea. Se oli ennakolta tunnetuin osallistuja ja sai suurimman huomion. Ja kyllä sitä Ylenkin taholta puffattiin, vielä finaali-iltana juuri ennen pääuutislähetystä tuli PKN:n video. Ja ylivoimainen voitto finaalissa tulikin. Ylen tuotannossa näkyi monessa kohtaa, että viisuvoittoa Wienistä lähdetään hakemaan.
Ennakkohuomiota PKN sai hienosti. Mutta siihen se sitten jäikin. Ennakkohypetys ei odotetusti muuttunutkaan pisteiksi ja semin viimeinen sija oli tosasia.
Mutta minusta on kaikkiaan upeaa, että euroviisut ovat avoimet kaikille. Siinä mielessä Suomi oli v. 2015 edelläkävijä valitessaan edustajakseen kehitysvammaisista koostuvan ryhmän. Se on jotain, johon esim. viisumenestystä janoava Ruotsi ei kuuna päivänä kykenisi. Sen verran kuitenkin viisuyhteyksiä Ruotsissakin, että mm. Glada Hudiks teater on esiintynyt melloissa finaalissa.
PKN teki uroteon noustessaan Wienin viisulavalle ja kiinnittäessään huomiota kehitysvammaisten oikeuksiin, jotka monessa maassa Euroopassa ovat tyydyttävät tai välttävät ja liian monessa jopa karmeat.
Ainut heikko lenkki koko PKN:n edustuksessa oli Aina mun pitää -kappale. Sanoitus oli osuvaa arjen kuvausta ja oli hienoa, että se laulettiin suomeksi. Sävellyksenä se oli todella heikko, vain kahden nuotin toistoa ja kestoltaan aivan liian lyhyt. Jäädäkseen yleisölle mieleen, olisi koko kolmeminuuttinen täytynyt ottaa käyttöön. Vaikka oli punkgenren mukainen lyhyt ja naseva, se ei ollut missään nimessä riittävä viisuareenoille. PKN:n tuotannossa olisi ollut melodisempaa musiikkia.
Tähtimäärä on vaikea antaa. Sympaattinen PKN saisi vaikka kaikki tähdet, kappaleelle annan kuitenkin vain yhden.

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Tää on musta rehti sydämellä tehty viisu. Tunnelatausta löytyy toisin kuin monesta muusta biisistä viisuissa ja niiden ulkopuolella. Aina mun pitää, niin se vain on. Tykitetään asia kuulijalle 1:25 minuutissa kirkkaasti ja selkeästi, ilman kiertoteitä ja kaunistelua. Se vaatii taitoa. Live-esitys oli mahtava. Jonkun mielestä Suomen surkeimpia viisuja, mun mielestä parhaimpia. *****

towel+1964-
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 79
Liittynyt: 24 Touko 2010, 22:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja towel+1964- »

Pohjanoteeraus, kaikin tavoin. Ei tähden tähteä!

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja romualdo »

tietynlainen (toki aika ymmärrettäväki) kapea-katseisuus ja rasismikin täälä taas rehottaa... (!?) onhan tämä ny sellanen merkkipaalu ja muurinmurtaja esitys kuitenkin että... sympaattinen on.. ja hyvin pitkään täsä läheisen keharinkin elämää seuranneena ja toki minäkin miellyin heti tuohon varsin oivalliseen tekstiin.. waikkei täsä nyt oikeastaan mitään muuta kiinnostavaa olekaan.. n. 1.1 pist. (HUOM: skaala 0 - 5)
Viimeksi muokannut romualdo, 19 Huhti 2018, 17:18. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

kuu-kuu kirjoitti:Tuo slustus on aika asenteellinen. Eikös viisulassa pitäisi tiedot ja tarinat kertoa ilman sarvia ja hampaita, mahdollsimman aukottomasti ja rehellisesti.
Typerää kirjoittamista. Satun tietämään kyseisen nimimerkin ja myöskin että tämä harrastaa pitkiä lounaita. Siis asiahan on aivan toisin, on kirjoitettava aukollisesti ja valehdellen, jos ei tahdo loukata viisuintoilijoiden tunteita esimerkiksi haukkumalla biisejä ja numeroita täällä viisulassa. Jos tahtoo saada viisuintoilijat vihaiseksi tai itkeväksi, ole aukoton ja rehellinen ja sano juuri niin kuin sinä itse tykkäät mistäkin tai et tykkää.

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

kuu-kuu kirjoitti: Typerää kirjoittamista..
Mitä. Siis rupeatko sinä haukkumaan minua tyhmäksi. Tämä on moden asia. Viisukuppila on sivistynyt keskustelufoorumi, jossa ei haukuta toisia kirjoittajia tyhmiksi. Moden asia. Viisukuppilassa täytyy käyttäytyä kohteliaasti toisiaa kohtaan, ei saa haukkua ketään tyhmäksi. Moden asia. Viisukuppilaan täytyy tulla selvinpäin, eikä humalassa, niin kuin sinä, tyhmä ihminen ilmeisesti teet. Häpeä kuu-kuu.

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

^
Sinä pahastuit kirjoituksestani. Minä pyydän anteeksi. Ei ollut tarkoitus tehdä sinua surulliseksi. Minä olen kohtelias ihminen. Ehkä suhtauduin sinuun liian kovasti, en ajatellut tunteitasi, jotka saattoivat murtua. Mutta kumminkin, sanon tähän lopuksi, tahtomatta loukata sinua sen enemmin, sinä et ole ajatellut loppuun saakka sitä mitä kirjoitat. Hyvää jatkoa sinulle, kuu-kuu, toivoo kuu-kuu. :hali:

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

kuu-kuu kirjoitti:Minä pyydän anteeksi.
Et saa anteeksi. JA PISTE

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^ Mitä täällä tapahtuu? :rofl: :sekava:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41812
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Jonkinmoinen Jacques-ilmiö?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5849
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Ei, ei ja ei. Oon edelleen katkera, että tämä voitti Satin Circuksen. Suomen huonoin viisu ikinä. Yksi tähti.

:stara:
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

lharju kirjoitti:Useamman tietolähteen perusteella PKN ei ollut osallistunut UMK:n avoimeen sävellyskilpailuun vaan oli kutsuttu mukaan kilpailuun "ohituskaistan" kautta.
Tänään katsomani Tokasikajuttu tukee tätä väitettä. Siinä Sony Music tarjoaa bändin jäsenille mahdollisuutta päästä Euroviisuihin karsintojen kautta. Ainakin lauseenkäänteet olivat sellaiset, että pojille tarjottiin suoraa paikkaa karsintaan.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1956
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Uskomatonta, että tällainen örinäkin on Suomesta viisuihin lähetetty. Tästä ei musiikki enää paljon huonone, tosin en edes osaa pitää tätä musiikkina. Viimeinen sija oli ainut oikea sija tälle. En suostu enää kuunteleen koskaan, tiedän muutenkin että annan yhden tähden, menköön se vaikka siitä että oli ennätyslyhyt kestoltaan.
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

^^Tokasikajuttu on nyt Areenassa, kantsii katsoa. :joojoo: Todella hyvä läpileikkaus heidän viisureissusta.

http://areena.yle.fi/1-3121899

Vaikka tämän valinta Suomen edustusveisuksi toteutettiinkin kyseenalaisin keinoin, niin olen sitä mieltä, että se oli vaan hyvä juttu. :joojoo: Jotain todella erillaista yritettiin tuoda mukaan.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Tokasikajuttu tulee myös normi-tv:stä ens maaanantaina klo 21.30.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Kun vuosien 2013-2015 puhelin- ja raatiäänten yhdistämistavalla pisteet keräytyivät varsinkin finaaleissa vain harvoille kappaleille, olen päättänyt tehdä vuosien 2014-15 Viisula-ketjuihin tuloserittelyt. Timoteus teki sen Suomen 2015 osalta jo Wienin viisujen päätyttyä. Kopioin sen tänne ja lisäsin myös maakohtaiset 50-50-sijoitukset.

Suomen puhelinäänestyssijoitukset semissä:
1. Virossa
4. Tanskassa ja Unkarissa
6. Serbiassa
7. Alankomaissa ja Valko-Venäjällä
8. Romaniassa
9. Albaniassa, Australiassa, Itävallassa, Kreikassa ja Makedoniassa
10. Armeniassa, Belgiassa ja Venäjällä
11. Espanjassa
13. Moldovassa ja Ranskassa
ei sijoitusta Georgiassa, joka käytti pelkkää raatia

Suomen raatisijoitukset semissä:
10. Serbiassa
12. Armeniassa, Australiassa, Belgiassa, Georgiassa, Unkarissa ja Virossa
14. (toiseksi viimeinen) Albaniassa, Kreikassa ja Valko-Venäjällä
15. (viimeinen) Alankomaissa, Makedoniassa, Moldovassa, Romaniassa, Tanskassa ja Venäjällä
16. (viimeinen) Espanjassa, Itävallassa ja Ranskassa

Suomen 50-50-sijoitukset semissä:
7. (4 p) Serbiassa ja Virossa
9. (2 p) Tanskassa ja Unkarissa
10. (1 p) Valko-Venäjällä
11. Alankomaissa, Australiassa ja Romaniassa
12. Armeniassa, Belgiassa, "Georgiassa" (pelkkä raati) ja Kreikassa
13. Makedoniassa
14. (toiseksi viimeinen) Albaniassa ja Venäjällä
15. (toiseksi viimeinen) Espanjassa ja Itävallassa
15. (viimeinen) Moldovassa
16. (viimeinen) Ranskassa

Vastaa Viestiin