Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Euroviisut 2017 Ukrainassa
Lukittu

Salvador Sobral – Amar pelos dois

*****
66
46%
****
20
14%
***
19
13%
**
14
10%
*
26
18%
 
Ääniä yhteensä: 145

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja Roope »

tomato kirjoitti:Miksi
toivo kirjoitti:Miksi
Kolmetoista viestiä ylempää löytyy vastaus :supati:

http://www.viisukuppila.fi/phpBB3/esc-2 ... l#p1281770

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^^ Niin, terveyssyistä, siksi ettei Salvadorin tarvitsisi olla hoitotiimistään erossa yhtään kauempaa kuin on pakko. Mm. tässä Salvador itse selittää asiaa:


Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Tämä vain paranee kerta kerralta. Nostin viiteen tähteen. Eikä taida kyllä missään aineissa tuo poika olla. Haastattelussa myös erittäin sympaattisen oloinen, vaikka se nyt ei kappaleen laatuun sinänsä vaikuta. Tai no tietysti sikäli että vaikuttaahan laulajan persoonallisuus aina esitykseen.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja rosetta »

En oikein tiennyt kuuluisiko tämä tähän vai Espanjan ketjuun (tai johonkin muualle), mutta Salvador ja Manel duetoimassa: ;)

http://www.rtve.es/alacarta/videos/euro ... o/3998770/

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2103
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja Albin »

rosetta kirjoitti:En oikein tiennyt kuuluisiko tämä tähän vai Espanjan ketjuun (tai johonkin muualle), mutta Salvador ja Manel duetoimassa: ;)

http://www.rtve.es/alacarta/videos/euro ... o/3998770/
Itse olen varmaan sekaisin, mutta tilanne on kuitenkin se, että teki Salvador mitä tahansa niin se kuulostaa minun korvissa musiikilta joka miellyttää .. olen myyty tähän tämän vuotisista viisuista... :puna:

hanko
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 65
Liittynyt: 22 Helmi 2015, 14:37

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja hanko »

Voi apua tämä on ihana. <3 Ei tuu äkkiseltään mieleen ainuttakaan näin kaunista euroviisukappaletta. Tästä tulee mieleen ranskalaiset laulelmat tyyliin Jacques Brel. :ihana:

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20382
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

^ Oiva vertaus. Kaunis tämä minunkin mielestäni on. 50-lukulainen simppeli soundi maustettuna Salvadorin hämmentävällä karismalla. Tulos on mieltä kämmentävä.
Got a fire and a country heart 🔥

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1151
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja pmama »

Albin kirjoitti: teki Salvador mitä tahansa niin se kuulostaa minun korvissa musiikilta joka miellyttää .. olen myyty tähän tämän vuotisista viisuista... :puna:
Samaa mieltä. Salvadorin olemus ja eleet ovat tosiaan hämmentäviä. Jossain haastattelussa hän kertoi, että alkoi muutama vuosi sitten ilmehtiä musiikkia vartalon liikkeillä. Ne tulevat itsestään ja saattavat vaikuttaa jostakusta tahattomilta tick-oireilta. Minusta nuo eleet vain kuvastavat, kuinka voimakkaasti Salvador kokee musiikin.

Avatar
JRS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1145
Liittynyt: 13 Touko 2004, 00:36
Paikkakunta: Finland
Viesti:

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja JRS »

Onpas lattea tekele tämä Portugalin biisi. Sävelmä kait yrittää olla kaunis, mutta ei ainakaan minun sieluuni kolahda juuri ollenkaan. Laulajankaan ääni ei miellytä, joten kyllä tämä on mielestäni vuoden huonoimpia kappaleita.

Arvosana: 1/5
“I am pleased to see that we have differences.
May we together become greater than the sum of both of us.”

–Surak

Maza
Siemailija
Siemailija
Viestit: 124
Liittynyt: 07 Touko 2007, 21:53

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja Maza »

Aivan upea laulu. Portugalin kaunis kieli sointuu hienosti ja laulajassa on mukavaa positiivista karismaa. Varma Top3 kappale ja jopa voittajasuosikki.

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Portugali on Oddsheckerin vedonlyöntilistalla toisena ja kokoajan parantaa asemiaan. Innostuttaa, entä jos Salvador tosiaan menestyy Kiovassa? Itse olen vieläkin vähän skeptinen sen suhteen ja en ihmettelisi, että lopullisissa tuloksissa Portugali ei kimmeltäisikään kovin korkealla, mutta varovaista toiveikkuutta on ilmassa. Onhan tää tosi spesiaali viisu. Tuntuu myös että monet ovat sen ymmärtäneet.

Mutsiis... mitä raadit tästä ajattelevat? Onko tää valtayleisölle kuitenkin turhan unettava nostalgiaballadi? Vai voisko Salvador saada kansan innostumaan ja nousta yhdeksi tämän vuoden isoimmista ilmiöistä ja uhmata jopa Italian voittoasemaa? Eihän Salvador ole edes esittänyt kappalettaan vielä viisulavalla. Miten upea tästä voikaan tulla. Tää voi räjäyttää pankin Conchita Wursin tavoin.

Tai sitten ei. En tiiä. Jännittää kyllä jo nyt ajatus kaikista lippukirjekuorista ja finaalituloksien julkistamisesta... huh-huh. Ensi viikossa tulee JÄNNÄ! Mut se on kyllä lähes varmaa, että Amar pelos dois tulee olemana mun silmissä vuoden viisu. En malta oottaa.

hanko
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 65
Liittynyt: 22 Helmi 2015, 14:37

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja hanko »

Mä pähkäilen tän suosiota ennakoidessani viime vuoden Puolaa. Silloin laulajan tunteikas esiintyminen vetos voimakkaasti yleisöön, mutta kappale oli sen verran keskinkertainen, että raadit ei vakuuttuneet. Tässä Portugalin biisissä on nyt paketti, joka on ihan eri sfääreissä kuin viime vuoden Puola. Tunteikas tulkinta ja sympaattinen laulaja JA loistava biisi. Tää vois siis vedota niin äänestäjiin kuin raateihin. :miettii:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Viime vuonna Puola taisi kyllä olla aikamoinen Youtube-hitti jo ennen kisaa. Onko Portugali nyt yltänyt samaan?

Salvador on kyllä laulajana taidoiltaan valovuosien päässä Michalista. Jos istuisin raadissa niin olisi pakko arvostaa enemmän.
Rise, angel, shine, love!

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Salvador on hirveän söpö. Sopii kappaleeseen siltäkin osin. :kaunis:

Onhan tämä kaunis kappale. Toivon Portugalille vihdoinkin hyvää sijoitusta!

viisufantti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1270
Liittynyt: 10 Tammi 2014, 19:13

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja viisufantti »

Olisi kyllä hienoa, jos Portugali vihdoin onnistuisi ja voittaisi koko kisat :rakkaus: ja vielä näin hienolla kappaleella <3

Avatar
Sahara
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 421
Liittynyt: 23 Touko 2006, 09:57
Paikkakunta: Kreikka

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja Sahara »

Tämä kappale kosketti heti ensikuulemalta.
Kaunis sävelmä, karismaattinen laulaja, menneen ajan tenhoa.
Toivottavasti pärjää, tän vuoden paras kappale!

Avatar
Leo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2632
Liittynyt: 08 Touko 2006, 20:46

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja Leo »

Hanhis kirjoitti:Portugali on Oddsheckerin vedonlyöntilistalla toisena ja kokoajan parantaa asemiaan. Innostuttaa, entä jos Salvador tosiaan menestyy Kiovassa? Itse olen vieläkin vähän skeptinen sen suhteen ja en ihmettelisi, että lopullisissa tuloksissa Portugali ei kimmeltäisikään kovin korkealla, mutta varovaista toiveikkuutta on ilmassa. Onhan tää tosi spesiaali viisu. Tuntuu myös että monet ovat sen ymmärtäneet.

Mutsiis... mitä raadit tästä ajattelevat? Onko tää valtayleisölle kuitenkin turhan unettava nostalgiaballadi? Vai voisko Salvador saada kansan innostumaan ja nousta yhdeksi tämän vuoden isoimmista ilmiöistä ja uhmata jopa Italian voittoasemaa? Eihän Salvador ole edes esittänyt kappalettaan vielä viisulavalla. Miten upea tästä voikaan tulla. Tää voi räjäyttää pankin Conchita Wursin tavoin.

Mut se on kyllä lähes varmaa, että Amar pelos dois tulee olemana mun silmissä vuoden viisu.
Maza kirjoitti:Aivan upea laulu. Portugalin kaunis kieli sointuu hienosti ja laulajassa on mukavaa positiivista karismaa. Varma Top3 kappale ja jopa voittajasuosikki.
Niin samaa mieltä Maza ja Hanhis :hali: :ihana:
Minulla Portugalin viisu on soinut voittajaksi julkistamisestaan lähtien koko ajan. Se on täysin lumoava: ajaton, kaunis sävellys, fadoa, nostalgiaa, elokuvamusiikin tyylistä. Kauniilla portugalin kielellä laulettu ja Salvadorin ääni on yhtä hunajaa...Sanalla sanottu: mestariteos. Tämä on minusta tämän vuoden ylivoimaisesti paras viisu :voitto: , Portugalin paras viisu tähän asti :voitto: (ja niitä todella upeita Portugalin viisuja on paljon: 84, 08, 83, 91, 79, ....). Onpa Amar pelos dois noussut oman Kaikkien aikojen parhaiden listalle peräti sijalle TOP 10! :ihana: :tapu: .
Vedonlyönneissä Portugali on noussut tosiaan Bulgarian ohi jopa toiseksi. Voisiko se tavoittaa raadit ja yleisön? Ehkä yleisö pitää tästä paljonkin? Ainakin esikatselumaratonissa Portugali ylsi kolmanneksi Italian ja Suomen jälkeen!
Eilen oli hienoa myös todeta, että omat edustajamme Leena ja etenkin Lasse mainitsi Portugalin yhdeksi suosikikseen :hali: . Vaikein vaihe niin Portugalilla kuin Suomella on tiistaina selvittää tiensä finaaliin, mutta luotan molempien finaaliin pääsyyn. Silti jännittäväksi menee :peukku: .

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Minä vähän mietin, onnistuuko tämä valloittamaan yleisön ensikuulemalla. Tai edes toisella. Artistin ulkoinen olemus ja biisin vanhahtavuus toimivat kyllä onnistuneesti wtf-efekteinä, eli jos tämä tiensä finaaliin raivaa niin ehkä muutama äänestäjä siinä välissä tulee kelanneeksi semiesitystä uudelleen, eli jää aikaa vaikuttua.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

:ihana: Tämän vuoden kaunein kappale on tässä. En itkisi surusta, vaan ilosta, jos tämä voittaisi. :ihana:
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1151
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja pmama »

Jos joku haluaa nähdä lisää Salvadoria, tässä muutamia haastatteluja punaisella matolla:
https://www.youtube.com/watch?v=QGYt1zqWNbE

Avatar
rapu-tatti
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 229
Liittynyt: 25 Helmi 2016, 20:34
Paikkakunta: Rapula

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja rapu-tatti »

Mä nostin tän viiteen tähteen, tämä on niin ihana, kaunis, sellainen mitä huomaan kaivanneeni Euroviisuihin (+olen varmaan vanha, nuorempana en ois tajunnut tämmöisen hienoutta :mrgreen: )
Unelmatulos olisi tietty lauantaina 1. Suomi 2. Portugali ja siitä eteenpäin muilla ei enää väliä :rakkaus:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Ensimmäisessä pukuharkassa nähtiin ja kuultiin Salvador itse ensimmäistä kertaa, ja harkka oli ainakin minusta oikein onnistunut! Yleisö antoi asiaankuuluvia väliaplodeja.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Salvador oli myös niin komeana, kun tyylikäs musta puku (jonka takki ei näyttänyt pari numeroa liian isolta) ja hiukset puoliksi auki :ihana:

Catriona
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 57
Liittynyt: 22 Helmi 2016, 13:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja Catriona »

TÄmä on tyylikäään kaunis biisi. Vaikka mitään en ymmärrä niin sykähdyttävä ja vie mukavasti menneisyyteen. Suon kyllä lämpimästi vaikka voiton Portugalille.

Avatar
capsLOCK
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1351
Liittynyt: 10 Joulu 2013, 23:20
Paikkakunta: Helsinki

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja capsLOCK »

Taisi Portugali nyt nousta ainakin omissa voittajaveikkauksissani. Italiasta näytetty pätkä esityksestä oli kyllä liian hullunkurinen ja liian siellä sun täällä.
Aina mun pitää käydä suihkussa

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Katselin semiä neljän milteitaviksen (=katsovat viisut vuosittain, mutteivät aktiivisemmin harrasta) seurassa, kolme heistä äänesti Portugalia.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Illan paras oli tässä. Kappale iskee joka kerta, ja Salvador nyt vain on loistava laulaja ja esiintyjä. Koko kolmeminuuttinen menee ikään kuin transsissa katsoen esitystä, joka kaikin puolin toimii. On hyvä, että on esityksiä, joiden aikana voi vain seurata tietäen, että nyt tulee hyvää tavaraa. Samaa tunnelmaa oli toki Suomellakin, mutta siitä ei sen enempää.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1839
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja Possu »

Ilmoittautui nyt viimeistään voittotaisteluun. Äärimmäisen hyvä ja persoonallinen. Tämän vuoden aidoin esitys.

Avatar
Shewolf
Siemailija
Siemailija
Viestit: 170
Liittynyt: 08 Touko 2010, 21:48
Paikkakunta: Savoy

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja Shewolf »

Ei mitään paineita, mutta Salvadorin on nyt pakko voittaa koko roska, muuten tää vuosi jää mieleeni yhtenä hirveimmistä.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Tää oli niin valloittava! <3 Ääneni annoin tälle ihanan aidolle sävelteokselle. :ihana: Salvador on niin aito eikä ole pissi noussut päähän menestyksestä.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Lukittu