Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Euroviisut 2017 Ukrainassa

Norma John – Blackbird

*****
113
52%
****
67
31%
***
24
11%
**
8
4%
*
5
2%
 
Ääniä yhteensä: 217

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Kyllä mun täytyy sanoa olevani pettynyt, jos tämä sijoittuu huonommin kuin Softengine. Biisi ja esitys on niin hyviä, ja hypekin sitä luokkaa, että kyllähän tämän täytyy parempi sijoitus napata.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Pettynyt olen minäkin, ellei tämä ole top 10:ssä (ja top 5:kin on hyvin mahdollinen); mutta tottakai jo finaalipaikkakin on hienoa, että siitä nyt lähdetään ihan ensimmäiseksi.
LousajanStig kirjoitti:Se mitä oon 4 vuoden aikana viisufanina oppinut on, että älä ikinä mene lukemaan suomalaisten päivälehtien nettisivuilta viisu-uutisia tai varsinkaan kommentteja.
Totta, mutta yleisemminkin - olen elämäni aikana oppinut, että älä ikinä mene lukemaan suomalaisten päivälehtien nettisivuilta uutisia tai kommentteja :heh:

OskarBetting
Maistelija
Maistelija
Viestit: 21
Liittynyt: 19 Huhti 2016, 17:59

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja OskarBetting »

http://www.supla.fi/supla/2981893

http://www.supla.fi/supla/2981889

Norma Johnin faneillekin vähän Euroviisu-kuunneltavaa, mikäli vedonlyönti mietityttää :)

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

Kun Norma John valittiin, uskoin että viisuissa top-10 on mahdollinen. Välillä usko hiipui, mutta nyt alkaa taas tuntua että olin sittenkin oikeassa :mrgreen: Olen tänä vuonna Suomesta ylpeä joka tapauksessa, nyt kun esityskin näyttää onnistuvan. Tietysti mitä ylempänä, sen parempi. Josko viimein kymmenen parhaan joukkoon, kun Norjakin sinne 2014 ja 2015 ylsi. :pliis: Top-15 olisi myös tyydyttävä saavutus, kun otetaan huomioon miten vaatimatonta Suomen menestys enimmäkseen ollut.
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Avatar
Subculture
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3677
Liittynyt: 30 Huhti 2004, 12:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Subculture »

Ei kai ne harkkavideoita katsoessa puhjenneet kyyneleet ja kylmät väreet voi muitakaan kylmäksi jättää. Nyt mennään ja korkealle.

Jotenkin tänävuonna tuntuu olevan vahvasti trendinä, että vanhat viisumeriitit ei enää eläkään niin vahvoina kuin aiemmin. Aletaan ikäänkuin puhtaalta pöydältä (toivottavasti tuomaritkin ovat omaksuneet tämän ilmapiirin).

Nyt ennakkosuosikkina voivat keikkua Portugal, Suomi, Bulgaria ja Belgia.
Voittajaksi ennustetaan ei-englanninkielistä biisiä, Portugal on korkealla ja Unkarikin on saanut paljon positiivista nostetta, Valko-Venäjää povataan finalistiksi; juuri nyt kun Ex-Jugomaat ovat siirtyneet kokonaan englanninkieleen tai tilanneet biisinsä Ruotsista ja niiltä floppeja luvassa.

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2104
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Albin »

Minä olen tyytyväinen kun Suomella on näin hyvä kappale. Jos ei menesty niin minkä minä sille mahdan. Minä pidän, enkä aio kelkkaani kääntää. Jännitän tiistaina tv:n ääressä pääseekö finaaliin ja uskon että kännykkä kuumana etsin tietoa viikon päästä miten finaalissa meni. (valitettavasti joudun juuri viisu viikonloppuna matkustamaan muille maille)

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 706
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Plussana voi nyt sanoa, että viime vuosista poiketen, NJ ystävykset ei oo ihan mitään vasta-alkajia, ammattitaitoa ja kokemusta kyllä on, vaikka usein ajatellaankin, että vain hittien tehtailu on ammattitaitoa ja kokemusta. Jo 2010 xFactor ajoilta muistan heidän hienon biisinsä Gold Dust. Uskon, että ammattitaito näkyy myös tiukoissakin tilanteissa, eikä ole odotettavissa mitään amatöörimäisiä repsahduksia. Oon varma, että tulevat esitykset on heidän parhaansa.

Avatar
Diva_La_Viva_74
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1421
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 07:36

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Diva_La_Viva_74 »

Kuuntelin juuri toisen harjoituksen vedon ja onhan se ihan maaginen kappale. :ihana:
Joka ikinen kerta sen UMK-finaalin jälkeen tämä on aiheuttanut hillittömät kylmät väreet ja
pianosoolon kohdalla alkaa kyyneleet valumaan. Aivan käsittämätön reaktio :surrur:
__________
No rules!- Cha cha cha - See on tee.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Kaikista tämän vuotisista viisuista olen nyt nähnyt pätkät harjoituksia. Tämä on ylivoimaisesti valovoimaisin muiden yläpuolella! Aavistelin niin jo kaikki ensimmäisen semifinaalin ensimmäiset harjoitukset nähtyäni.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Subculture
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3677
Liittynyt: 30 Huhti 2004, 12:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Subculture »

^ Hieno kommentti Serdu.
Jotenkin nyt tuntuu, että ensi viikolla eletään hienoja hetkiä, myös me suomalaiset viisufanit. :tuuletus:
En tarkoita voittoa vaan huimaa nousua tästä ikuisuudelta tuntuneesta viisualhosta.

Avatar
Universal Love
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1840
Liittynyt: 26 Marras 2016, 12:47

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Universal Love »

Yhdyn lauluun. Paras tai vähintään parhaita harjoituspätkiä tämä Norman Johnin harjoitus, mitä näitä on tässä nyt nähnyt. Moni toki vaikuttaa muokanneen omaa esitystään, ja heillä vaikuttaisi pysyneen aikalailla samana. Hyvä, vai huono? :) Kuitenkin, kyllä tämän perusteella finaalissa pitäisi olla, ja ehkä ihan kärkijoukossa.
2017-2021: 1. Moldova 2. Liettua 3. Serbia 4. Latvia :tapu: (Soittolista22)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41935
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Rousku »

ta1ja kirjoitti:Suomi on just nyt vedonlyönnissä oddscheckerillä noussut muuten jo sijalle 9. :uujee: - eihän tämä mitään sinällään mutta onhan se kivaa!

https://www.oddschecker.com/tv/eurovision/winner
Koska en usko Suomen voittavan (juu, haukkukaa vain masentavaksi pessimistiksi), minua kiinnostaa enemmän vedonlyönti kymmenen parhaan joukkoon sijoittumisesta. Siinä Suomi on vasta 15. Suomen yläpuolella esim. Kreikka ja Belgia. Ehkä tuolla voisi tehdä rahaa, jos vedonlyöntiä harrastaa?

Sitten voi tietysti pelata skandinavian mestaruutta, siinä Suomi on kirinyt Ruotsia kiinni ihan kivasti, ja jättänyt Tanskan jo taakseen.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1149
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Kun kuulin Blackbirdin ekan kerran UMK-finaalissa, rakastuin. Ajattelin, että tässä on jotain samalla tavalla kiehtovaa ja kestävää, kuin Albanian Suus'ssa ja Anoukin Birdsissä (viisut, joita rakastan). Fiilis koko touhusta on se, että Suomi on finaalin TOP5:ssä! Jotenkin tämä kappale on hyvässä mielessä sellainen kaikki tai ei mitään, ja ilmeisesti edustavat iloisesti ja aktiivisesti paikan päällä, joten paljon hyvää energiaa ilmassa.


En ole kuunnellut vielä mitään muita kappaleita, enkä katsonut harjoituksia, ainoastaan silmäillyt Viisukuppilaa, joten uskoni perustuu vain omaan tuntemukseeni.
Olen niin onnellinen, kun todella hirveästi tykkään Suomen edustuskappaleesta. Itse asiassa enpä tiedä, olenko koskaan tykännyt Suomen edustajasta näin paljon.
Eilen katsottiin Lordin finaaliesitys ja kyllähän siinä meni kylmät väreet, mutta Blackbird on enemmän minun kappaleeni.

suomalainen
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 550
Liittynyt: 04 Helmi 2016, 20:17
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja suomalainen »

Ehdottomasti ekan semifinaalin parhaimmistoa, ellei jopa paras. Ihan kuin taustan vesi olisi "sinisempää" kuin UMK:ssa ja yleisilme muutenkin valoisampi.
Jos ei mennä tällä finaaliin niin en sitten tiedä millä.

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 706
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Mielenkiintoista huomata, ettei nyt ole juuri syntynyt mitään kuppikuntia, jotka pyrkis jatkuvasti kiistämän tämän paremmuutta ja voivottelemaan, että joku toinen UMK biisi ois pitänyt valita. Joko tästä pidetään tai sitten ollaan hiljaa, mutta ilmeinen yksimielisyys vallitsee, ettei tällä kertaa mitään kilpailijaa tälle ollut tarjolla.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4092
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

^Samaa olen tuumaillut - liian hyvä haukuttavaksi. Kylmät väreet tulee edelleen joka kerta kun tämän kuulee. Eilisessä Etelä-Suomen sanomissa kaksi brittitoimittajaa kertoi mielipiteensä. Toinen tykkäsi kovasti, toinen piti tylsänä. Minusta Blackbird on hyvällä tavalla tasainen tämän tempoilevan ja melskeisen maailmanmenon keskellä. Kappaleen seesteisyys ja hidastempoisuus pakottaa kuulijan rauhoittumaan edes muutamaksi minuutiksi ja kuuntelemaan. Se ei välttämättä ole kaikille mieluinen tunne. ("Pakottaa" ei tosin sanana oikein sovi yhteen kappaleen utuisena leijuvan levollisuuden kanssa, mutta vanhassa sadussakin lempeä auringonpaiste sai tiellä kulkijan reagoimaan ja pakotti tämän riisumaan takkinsa, mihin vihainen tempoileva tuuli ei kyennyt. Viisas tarina, vaikka ei olekaan Shakespearea :heh:.)

Synkäksi Blackbirdiä on sanottu - eikä synkkyys tietenkään sinällään ole huono asia - mutta itse en koe tätä synkkänä vaan aistin paljonkin valoa pilvimuurien välistä. Ja kulkeehan melodiakin paljolti duurissa.

Blackbirdin lopullista menestystä en osaa yhtään veikkailla, mutta finaalipaikkaa pidän silti jokseenkin varmana. Mutta kävi miten kävi, lopputulos ei kappaleen arvoa muuta miksikään.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41935
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^^Jo tämänvuotinen Väärä biisi voitti -ketju oli harvinaisen lyhyt. Ja jo finaalin liveseurannassa moni Emman kannattaja ilmoitti siirtyvänsä Norma Johnin leiriin, kun näki kumpi on varmempi esittäjä. Muut esitykset saivat jonkin verran kannatusta, mutta niidenkin kannattajilla taisi Norma John olla kakkosvaihtoehtona usein.
Rise, angel, shine, love!

korvaboosti
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 535
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 23:03

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja korvaboosti »

Tuo kappaleen instrumentaaliversio (löytyy ainakin Spotifysta) on kertakaikkisen UPEA :kups: Jouset, piano, "valkoinen kohina", niin maagista. Jo pelkästään tällä instrumentaalilla pitäisi ansaita finaalipaikka.

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16642
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Pete kirjoitti:Minkälaiseen sijoitukseen olisitte tyytyväisiä? :mitvit: Minä ilahtuisin jo finaalin 14. sijasta. :joojoo:
Top 15 olisi hieno. Kyllä jo finaalipaikkaankin voi tosin olla tyytyväinen.

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1153
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja pmama »

Minäkin haaveilen TOP 10:stä, mutta upeaa, jos ollaan TOP 15:ssä . Suomen karsinnoissa minulle ei ollut tänä vuonna suosikkia, Black Bird oli mielestäni hyvin tehty, mutta liian tasapaksu ja yksnkertainen. Siinähän ei montaa sointua ole. (Kuka olisi saanut soinnut, ois kiva tsekata!)

Lisäksi siitä puuttuu joku nostatus tai loppuhuipennus. Mutta, siinäpä tämän kappaleen viehätys kai piilee. Ulkomaisten kommenttien mukaan tämä on maaginen, mystinen ja yksinkertaisen tehokas.

Olen erittäin tyytyväinen harkkavideoihin, Suomen euroviisujen parhaimmistoa, mutta itse vieläkään en saa tästä kylmiä väreitä. Ehkä minulla ei nyt ole sellaista surua päällä, että tunnelma hyökkäisi päälleni. Näin kävi minulle viimeksi Alankomaiden Anoukin Birdsissä, silloin koin tosi voimakkaasti sen synkän sanoman.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41935
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Rousku »

pmama kirjoitti: Suomen karsinnoissa minulle ei ollut tänä vuonna suosikkia, Black Bird oli mielestäni hyvin tehty, mutta liian tasapaksu ja yksnkertainen. Siinähän ei montaa sointua ole. (Kuka olisi saanut soinnut, ois kiva tsekata!)
Googlaa blackbird norma john chords. (En jaksa perehtyä asiaan niin että miettisin mikä löytyvä vaihtoehto olisi oikea tai paras.)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4092
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

^^ Esim. täältä
https://chordify.net/chords/umk17-norma ... n-kilpailu

löytyy soinnutus ynnä otteet kitaralle, ukulelelle ja pianolle. Kuten soinnuista nähdään, duuria on kehässä aika paljon.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1153
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja pmama »

Kiitos linkeistä. Tätä olin aavistellutkin. En ollut itse perehtynyt asiaan, koska en ole niin innostunut laulusta.Mutta nythän tota voi alkaa soittaa ja tehdä vaikutuksen kuulijoihin. :rofl:

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4092
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

^Ukulelejakin kuulemma nykyään saa kirjastoista lainaksi :heh:
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
JRS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1145
Liittynyt: 13 Touko 2004, 00:36
Paikkakunta: Finland
Viesti:

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja JRS »

Suomen kappale on kaunis ja hienon tunnelmallinen :peukku:
Tässä ei ole muovisuutta laisinkaan. Hyvin esitetty ja toimii livenä paremmin kuin videolta, mikä on vain ehdottomasti positiivista kun puhutaan Euroviisuista. Mukavaa että tästä on tykätty myös maailmalla :joojoo:

Arvosana: 4/5
:suomi:
“I am pleased to see that we have differences.
May we together become greater than the sum of both of us.”

–Surak

Maza
Siemailija
Siemailija
Viestit: 124
Liittynyt: 07 Touko 2007, 21:53

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Maza »

Hieman on vaisu esitys. Kappale ei kasva riittävästi ja instrumentaaliosa on aavistuksen liian pitkä. On tämä silti Suomen parhaita kisalauluja viimeiseen 10 vuoteen.

Avatar
capsLOCK
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1351
Liittynyt: 10 Joulu 2013, 23:20
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja capsLOCK »

Minulla on vähän ristiriitaiset toiveet Suomen menestyksestä.

Toisaalta tykkäisin tosi paljon, jos oma kotimaani pärjäisi ja mielestäni tämänvuotinen biisi jopa ansaitsisi sijoituksen kärkikymmenikössä. Leena ja Lasse ovat myös hienoja artisteja joille soisin paljon menestystä vielä viisujen jälkeenkin, mitä hyvä sijoitus lauantain finaalissa luultavasti auttaisi.

Mutta toisaalta minua jo etoo ajatus, että ne ihmiset, jotka tekevät ja tuottavat UMK:n, saisivat niin suurta mielihyvää Suomen menestyksestä. Suomen hyvä sijoitus finaalissa oikeuttaisi UMK-tiimin ajattelemaan, että formaatti toimii, ja samalla tavalla voidaan jatkaa hamaan loppuun asti. Harri Hakaset ynnä muut voivat näin ylpeillä että lällällää, kyllä me oltiin oikeessa, kattokaa nyt miten hyvin meni tänäkin vuonna.

Haluaisin siis Norma Johnin menestyvän, mutta en haluaisi YLEn viisutiimille yhtään vahvistusta UMK:n toimivuudesta.
Aina mun pitää käydä suihkussa

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Kansainvälisten vedonlyöntitoimistojen kertoimissa Suomi on hienosti jo 10! :tuuletus: :uujee: :suomi: Onko tämä totta? :kuulokkeet2: Aivan mahtava asia.
Paremman maailman puolesta.

Avatar
Diva_La_Viva_74
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1421
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 07:36

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Diva_La_Viva_74 »

Viisufani kirjoitti:Kansainvälisten vedonlyöntitoimistojen kertoimissa Suomi on hienosti jo 10! :tuuletus: :uujee: :suomi: Onko tämä totta? :kuulokkeet2: Aivan mahtava asia.
Oddscheckerillä Suomi on ollut kahdeksantena jo pari päivää ;)
Ja se, mitä on tapahtunut viimeisen vuorokauden aikana on, että Suomen kertoimet ovat laskussa - jokohan kohta noustaan ohi luurankojen ja jodlauksen?
Viimeksi muokannut Diva_La_Viva_74, 07 Touko 2017, 11:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
__________
No rules!- Cha cha cha - See on tee.

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11318
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

^^^ No mutta eihän Blackbird edusta ollenkaan sellaista camp-karnevaalia, jota Ylen viisutiimi tuntuu jumaloivan. Enemmän minua pelottaa, että Suomi floppaa eikä tällaisia "itkuvirsiä" kelpuuteta tuleville kausille mukaan enää ollenkaan. Vähän sama kuin suomenkielisten ja raskaampien biisien katoaminen UMK:sta PKN:n jumbosijan jälkeen.

UMK kansainvälisine raateineen oli tänä vuonna formaattina erittäin onnistunut, mutta tuntuu, että biisejä oli ollut valitsemassa sama porukka kuin eilisissä esikatseluissa.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Lukittu