Esikatselut ja -kuuntelut 2017

Euroviisut 2017 Ukrainassa

Ylen esikatselumaratonraati?

*****
2
3%
****
6
9%
***
11
16%
**
23
34%
*
26
38%
 
Ääniä yhteensä: 68

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5318
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: Esikatselut ja -kuuntelut 2017

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

Äitini kanssa katselin esikatselumaratonin, koska hän ei ole aiemmin kuunnellut biisejä. Muuten olisin kyllä ihan hyvin voinut jättää väliin. :roll:

Vikiä ei viisut vaikuttaneet paljon kiinnostavan. Sinäänsä ihan hauska idea ottaa joku ei-viisufani raatiin mukaan, mutta tässä tapauksessa Vikin innostumattomuus paistoi liian selvästi läpi.

Papananaamaa olen kyllä seurannut youtubesta ja ihan tykännyt hänen videoistaan, mutta en todellakaan pidä hänen asenteestaan euroviisuihin. Sinin mielestä viisut ovat pelkästään hauska camp-juhla ja se kyllä näkyi pisteissä. :niinpa:

Cristal Ja Hanna olivat näihin kahteen verraten ihan siedettäviä, tosin Hannankin puheissa ärsytti kappaleiden jaottelu viisumusiikkiin ja "oikeaan musiikkiin". Myös esiintyjien ulkonäköön ja musikkivideoihin keskityttiin liikaa arvioinnissa.

Mietin kyllä, onko ylipäätään mielekästä soittaa kaikkia kappaleita yhden illan aikanan, kun raatilaiset eivät selvästikään jaksaneet kunnolla keskittyä biisien arvioimiseen. Esikatselut voisi minusta järjestää Euroviisaiden tapaan vaikkapa kolmessa jaksossa vaihtuvien vieraiden kera. Olisi myös mukava saada raatiin ihmisiä, joilla on edes vähän kunnioitusta kilpailua ja artisteja kohtaan.
It's better to pee in the sink
Than sink in the pee

:vessa:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Esikatselut ja -kuuntelut 2017

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Leo kirjoitti:Ehkäpä huonoin raati koskaan. Papananaaman kommentit olivat totaalisen mielenkiinnottomia ja yksine pisteineen hän oli surkea panelisti. Tällaisella "viisut eivät voisi vähempää kiinnostaa" -asenteella pääsee sitten YLEn delegaatiossa Kiovaan tubettamaan :draamaa: .
Kummallisen kaksijakoinen on Ylen suhtautuminen viisuihin. Toisaalta on ihan oikeaa yritystä, kuten ulkomaalaisraatien tuominen valintaprosessiin (ja koko UMK-konseptin luominen ja kehittäminen), mutta sitten henkilövalinnat puhuvat sen puolesta, että Suomessa halutaan tehdä viisuista samanlainen halveksittu pelleilyareena kuin mitä se tuntuu esim. briteissä olevan...

Italia sitten voitti sekä raadin ja yleisön äänestyksen :peukku: (en tiennytkään, että yleisöäänestys oli menossa, Silvennoinen ei sitä tainnut mainita, enkä likinäköisenä viitsi kaikkia pikkutekstejä kuvaruudulta lukea jos asiasta mainittiin siellä).
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11303
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Esikatselut ja -kuuntelut 2017

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Itsehän en ole missään vaiheessa tajunnut tällaisen esikatselumaratonin ideaa. Katsojalle tulee väkisin "tämä on tällainen jokavuotinen pakkopulla, josta selviää juomapelin voimin" -fiilis, kun jo panelistitkin väsähtävät ennen puolta väliä. Tarkoituksena olisi ilmeisesti kuitenkin kasvattaa viisuhuumaa näin viisuviikon alla? Tosiasiahan on kuitenkin se, että oikeastihan viisuissa ei missään vaiheessa joudu kuuntelemaan 42 biisiä ja siten esimerkiksi isoa määrää balladeja putkeen, mistä nyt koko ajan tunnuttiin marisevan. (Joo, päädyinpä minäkin sitten loppujen lopuksi katsomaan viimeiset 45 minuuttia tuosta ohjelmasta, minkä olisin kyllä ihan hyvin voinut jättää tekemättäkin.)
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Hello
Siemailija
Siemailija
Viestit: 101
Liittynyt: 20 Marras 2015, 01:36

Re: Esikatselut ja -kuuntelut 2017

Viesti Kirjoittaja Hello »

Ihan kiva, että oli monipuolinen raati, mutta kukaan ei tuntunut ottavan tätä nyt tosissaan. Ollaan siinä hengessä, että euroviisut on camp-juhlaa ja pitäisi drag show olla jossain, että olisi tarpeeksi "Euroviisu". :roll:

Mikko Silvennoisen vika lause/hokema on myös jäänyt nakertamaan hampaankoloon, ei kiitos enää ikinä sitä lausetta: "Muistakaa rakastaa itseänne =) "
Viimeksi muokannut Hello, 07 Touko 2017, 01:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11303
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Esikatselut ja -kuuntelut 2017

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

^ Joo, jäin itse miettimään, että oliko toi nyt sitten jokin kannanotto "oikeusmurhan" kokeneen UMK-ehdokkaan puolesta. :hihi:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Hello
Siemailija
Siemailija
Viestit: 101
Liittynyt: 20 Marras 2015, 01:36

Re: Esikatselut ja -kuuntelut 2017

Viesti Kirjoittaja Hello »

Tainnut olla se hokema sillä jo jonkun aikaa muistaakseni. Taisi sanoa sitä viime viisuja selostaessakin? :mitvit:

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Esikatselut ja -kuuntelut 2017

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Meillä yritettiin perheen kanssa katsoa alkuun tuota maratonia, vaikka itse toki olen jo kappaleet nähnyt moneen kertaan, mutta ei sitä puppua kestänyt kuin Portugaliin saakka... Siis todella ala-arvoista kommentointia, varsinkin sillä mikälie Papananaamalla (olikin kyllä nimensä mukainen ja näköinen)...!! :nohyi:

Ja kaikista käsittämätöntä, että jollekin Ruotsille annettiin enemmän pisteitä kuin Suomelle, kerrankin kun Suomella oikeasti on kappale joka olisi sen koti-esikatselujen ykköstilan ansainnut, ja Ruotsilla taas kehno tusinatekele ällöttävine lavaylöspanoineen... :rullaati:

Kyllä Euroviisaat veti tässä kaikin tavoin pidemmän korren (vaikkei sielläkään aina niin asiallista kommentointia ollut, mutta tähän verrattuna todellakin 100 X laadukkaampaa). :joojoo:

Avatar
Zimba
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 632
Liittynyt: 15 Tammi 2006, 13:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Esikatselut ja -kuuntelut 2017

Viesti Kirjoittaja Zimba »

Oli ehkä yksi surkein esikatselu ikinä. Oikein yritettiin latistaa koko euroviisuhuuma. Hanna oli ihan ok tosiaan, mutta hieman juntti oli hänkin välillä kommenteissaan. Cristal ja Mikko on jo niin väsähtäneitä naamoja viisuympyröissä että nyt oikeesti jotain muuta jo. Mielummin vaikka sitten Krista, jolla olisi ollut varmasti fiksumpaa sanottavaa. Mistä tää luulo on ihmisille tullut että viisuissa täytyy olla NOPEA kappale pärjätäkseen? :eeek: Eikö toi Sandhja pelleily edes hieman vaikuttanut tohon ajattelumalliin?

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: Esikatselut ja -kuuntelut 2017

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

rosetta kirjoitti: Ja kaikista käsittämätöntä, että jollekin Ruotsille annettiin enemmän pisteitä kuin Suomelle, kerrankin kun Suomella oikeasti on kappale joka olisi sen koti-esikatselujen ykköstilan ansainnut, ja Ruotsilla taas kehno tusinatekele ällöttävine lavaylöspanoineen... :rullaati:
No niinpä. Jokseenkin raivostuttavaa että Ylen ohjelmissa korostetaan huonoa kansallista itsetuntoa. Joku kakara tulee sinne puhumaan Ruotsin kansalaisuuden anomisesta. Kun eivät edes omaa lähettämäänsä ehdokasta kannusta tässä vaiheessa, kun semiin on aikaa pari päivää. Tämä oman maan pisteyttäminen on poikkeus "omista mielipidehölmöilyistä", joka pitäisi kaikkien käsittää. Ruotsi kannustaa aina omaansa, vaikka kyse oli mistä tahansa. Siksi he pärjääkin paremmin.

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Esikatselut ja -kuuntelut 2017

Viesti Kirjoittaja skidi »

Minäkin jouduin luovuttamaan sen jälkeen, kun olin kitunut läpi sen surkean YouTube-videon. Jos tahdon katsoa jotain omakustannetuotantoa, katson omakustannetuotantoa, en Yleisradion ohjelmaa. Okei, ehkä lopetan valituksen tähän.
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Esikatselut ja -kuuntelut 2017

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Onneksi meitä kalkkiksia varten on netti, niin voimme nauttia viisumaistiaisemme ilman telkkuesikatseluita :mummeli:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7135
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Esikatselut ja -kuuntelut 2017

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

eilen olin ihan raivonpartaalla esim Christallin ja sen sinitukan pätemisestä ja sönköttämisestä ...christallilla oli tärkeämpää keksiä aina muka"älykäs" tarina tai letkautus ja enempi korostaa itteensä kuin pohtia biisiä ja videoo... hanna oli ainut joka tuntu tavalliselta ja suht järkevältä. Narinan ballaadeista ymmärrän kyllä täysin ,kun kattelee erimaitten music awards tyyppisiä gaaloja ei siellä listamusa oo vain yhtä ballaadia ,mutta ny kun on raadit nämä jytisevämmät "tähtibändit " ei enää viisuihin lähe tai raadit tyssää ne karsinnoissa :D..
plus määrätynlainen pop/dance puuttuu täysin ja on vain tuota ruotsityyli poppia...
Viimeksi muokannut ESC_Hullu, 07 Touko 2017, 13:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

sheep
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 223
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 15:00

Re: Esikatselut ja -kuuntelut 2017

Viesti Kirjoittaja sheep »

ESC_Hullu kirjoitti:eilen olin ihan raivonpartaalla esim Christallin ja sen sinitukan pätemisestä ja sönköttämisestä ...christallilla oli tärkeämpää keksiä aina muka"älykäs" tarina tai letkautus ja enempi korostaa itteensä kuin pohtia biisiä ja videoo... hanna oli ainut joka tuntu tavalliselta ja suht järkevältä..
Tuntui tosiaan, että Hanna oli noista ainoa, joka oli oikeasti arvioimassa kappaleita, ei tyrkyttämässä omaa persoonaansa katsojille. Mutta sellaistahan se on tällä sometyrkkyjen aikakaudella... :roll:
Pitäkää punkkinne!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Esikatselut ja -kuuntelut 2017

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Silvennoinen pyllisti aika komeasti Suomen aikaisemmille viisuedustajille hehkuttaessaan Norm Johnin haastattelussa, että heitä ei tarvitse ainakaan hävetä...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2960
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Esikatselut ja -kuuntelut 2017

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Pettymys oli joo. Siniltä (eli papananaamalta) odotin huomattavasti enemmän, mutta aika heikoksi hänenkin antinsa jäi. Viki vaikutti masentuneelta, Cristal heitti heikkoa läppää ja Hanna puolestaan vaikutti ajoittain tekopirteältä, mutta häntä sentään kesti kuunnella. Tosin ei Cristal aivan yhtä sietämätön ollut kuin aiemmin, en tule koskaan unohtamaan 2015 esikatseluita ja maimuna yms. muita hassunhauskoja juttuja :jupinaa:

Ei voi olla kauhean vaikeaa löytää asiastaan innostuneita ja asiallisia panelisteja jopa tälläiseen yli neljän tunnin maratonkatseluun. Itse ainakin lähtisin innosta kiljuen jos pyydettäisiin. Ja takuulla tulisi asiallista kommenttia eikä alkaisi väsyttää kesken kaiken. Mutta saahan sitä aina unelmoida, eiköhän ensi vuonnakin ole taas samankaltainen kattaus eri persoonallisuuksia ja Silvennoinen pönöttämässä pöydän päässä kuin mikäkin patsas.
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Esikatselut ja -kuuntelut 2017

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Esikatselut olivat oikeastaan alle arvosteluasteikon.
Välillä tuntui, että kunhan joku numero heitetään kappaleelle. Papananaama ilmeisesti hiffasi jossain vaiheessa, että hänen tulee antaa muutakin kuin niitä ykkösiä ja muita alakanttiin olevia numeroita. Sitten rupesi vähän korkeampaakin pisteytystä tulemaan.
Toivon, ettei Christal Snowta kutsuta enää raatiin.Jotenkin tympii ne neitsyyden menettämisjutut yms.

Tai oikeastaan ihan sama. Pitäköön Yle raatinsa, olen vain jatkossa katsomatta. "Tää on niin tätä".

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Esikatselut ja -kuuntelut 2017

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Lienee hyvä, etten katsonut YLE:n esikatselumaratonia kommenteista päätellen. :)
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
capsLOCK
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1351
Liittynyt: 10 Joulu 2013, 23:20
Paikkakunta: Helsinki

Re: Esikatselut ja -kuuntelut 2017

Viesti Kirjoittaja capsLOCK »

Missasin maratonin eilen ja ajattelin nyt katsoa löytyisikö sitä areenasta, mutta enpä taida vaivautua. :heh:
Aina mun pitää käydä suihkussa

Avatar
MissBucharest
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1307
Liittynyt: 02 Helmi 2006, 20:48

Re: Esikatselut ja -kuuntelut 2017

Viesti Kirjoittaja MissBucharest »

Mistä friikkisirkuksesta ne oikein oli repineet ne kummajaiset jauhamaan paskaa sinne ja ennen kaikkea MIKSI? Sen noita-akan mielestä kaikki oli paskaa, ja pöhöttyneen pellehermannin kommenteista jäi mieleen lähinnä jotkut väsyneet fleshlight- ym vitsit, jotka eivät todennäköisesti naurattaisi edes Hakunilan yläasteen pihalla. Eli tyyppien anti ohjelmalle oli vahvasti miinuksen puolella.

VMP.
Korona tulee kyllä, mutta minä määrään päivän.
-Corona-chan

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7135
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Esikatselut ja -kuuntelut 2017

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

noita-akka ja pöhöttyny pellehermanni :rofl:

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Esikatselut ja -kuuntelut 2017

Viesti Kirjoittaja romualdo »

hehheh.. oli tosiaan monin paikoin aika sietämätöntä seurattavaa.. mutta vain kovimmat fanit jaksoivat seurata tuon kokonaan läpi.. Hanna tosiaan sentään yritti ja ehkä myös se afrotukkainen Yle-X:n toimittaja..hyvä sukunimi Eerikkinen.. ja Cristal oli jälleen varsin hauska, hyvin hauska että myös hyvin ärsyttävä tekoripsineen.. hän oli tietysti ohjelman väriläiskä, hänen takiaan jaksoin punnertaa juuri ja juuri tuon jättikatselmuksen läpi.. "aamulla heräisin ja huomaisin että multa puuttuu maksa!.." "homogrammi" (Valko-venäjä) Cristalia ei siis oltu tarkoitettu tosikoille ja heitähän riittää.... ja voiko viisufani antaa millekään laululle ykköstä, ei voi, mut sellaseksi se sinivärimoppitukka tumputtaja kehtasi itseään sanoneen.. ihte antaisin ehkä alimmillaan kakkosen niille vähiten kiinnostavimmille esityksille. Käsittämätöntä oli joidenkin omien suosikkieni ruttaaminen. raatilaisille tuli väsy jo puolivälisä joten aivan harvinaisen tyhmää näyttää koko satsia samana iltana.
Ja katselijoiden viestien laittaminen raatien hölötysten aikaan oli myös aika sairasta ja turhaa.. yritä ny keskittyä siinä molempiin.. (noh miksi pitäisikään?) muutamia viestejä ja huomioita : "osaako ruotsin B räpyttää silmiään?" esityksesä ei muuta hyvää kuin symppis esittäjä.. tekstityksen puuttuminen oli niinikään uskomattoman tyhmää. Georgia,liikaa maalattuja kasvoja,muutoin ihan mahtava esitys.
"demonilapsen kehtolaulu" (Azer.) toki kisan parhaita.. Tsekin vaikuttavaa laulua ja puhuttelevaa videota katsellessa tuli mieleen syöpäsairaat ja yleensä vakavia sairauksia kohdanneet..! Latvian anteeksi Montenegron ylisurkean letin pyörittelyn kohdalla rupesi omakin mielenkiinto jo herpaantumaan. ja etusormi pystyssä räppäävät artistit ovat lähes aina ärsyttäviä... huh, onneksi siinä oli sentään sitä jodlausta.
Yleinen teema oli ehkä metsä... "unohdin hetkeksi että maailmassa on pahaa.." Unkari on ihanasti raspein, miehekkäin ja mielenkiintoisin.. norjalaisella upea hattu.. Metsä-teema jopa hollantilaisilla "onko siellä metsää?".

Italian esitys oli ensimmäinen joka sai kylmät väreet aikaan (vai johtuiko se raollaan olevasta akkunasta).. balladit vievät silti selvän voiton tänäkin vuonna, no tämä on toki poikkeus siellä mun listallani.. silti esim. Malta kuulosti entistäkin hienommalta, juuri tälläisten esitysten takia jaksan vielä jotenkin näitä... :uujee:

jk. se sinitukka pelkäsi ehkä fanien raivoa kaduilla joten hän alkoi selvästi antamaan korkeampia pisteitä ohjelman pidentyessä..


jk. omat kirjoitus - ym. virheet korjattu.
Viimeksi muokannut romualdo, 09 Touko 2017, 18:39. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

Massiel
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 994
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Esikatselut ja -kuuntelut 2017

Viesti Kirjoittaja Massiel »

Tämä Ruotsin viisun pakkohypetys kuuluu pakollisena osana kaikkin YLE:n esikatseluohjelmiin ja myös muihinkin ohjelmiin joissa euroviisuja käsitellään. Vai tuleeko kellään mieleen että Ruotsin viisu olisi joskus lytätty. Nytkin Ruotsille annettiin enemmän pisteitä kuin Suomelle. Ja nähkääpä vain asiantuntijaraati antaa jälleen kerran Ruotsille 10 tai 12 pistettä.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Esikatselut ja -kuuntelut 2017

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Jospa Ruotsi sen ansaitsee...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Esikatselut ja -kuuntelut 2017

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Tähtijakauma on ainakin kaunista katseltavaa. En voisi olla enempää samaa mieltä kuppilalaisten kanssa. Katselin joitain pätkiä ja tein sen johtopäätöksen, että kylläpä oli surullisen huono ohjelma.
Got a fire and a country heart 🔥

OSKY98
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 220
Liittynyt: 05 Touko 2013, 20:27

Re: Esikatselut ja -kuuntelut 2017

Viesti Kirjoittaja OSKY98 »

En ymmärrä tätä suunnatonta valittamista täällä. Ei ne kaikki minunkaan omat suosikit tuossa YLE:n esikatselumaratoonissa ääniä keränneet, mutta eikös raadin tarkoituksena ollut antaa pisteitä OMAN mielipiteen mukaan? Samaa mieltä olen siitä kyllä, että hieman negatiiviseen sävyyn lyttäsivät jotkut kappaleet, mutta täytyy muistaa senkin olevan vain heidän mielipide. Minusta ainakin oli hyvä, että raadissa istui sellainen, joka ei ole erityisemmin viisuista perillä (viki vai mikä olikaan). Ymmärrän myös raatilaisten väsymisen, koska itse ja myös kaverini väsyivät kappaleisiin, sillä balladeja ja muuten vain huonoja kappaleita oli jonkun verran. Ja mitä ruotsiin tulee, niin ihan voi voi jos sai enemmän pisteitä kuin Suomi. Raatilaiset pitivät sitä parempana. Parempi minusta se, ettei Suomi siellä ykkösenä ole, ellei meillä tosiaankaan olisi kappale, joka on voittamassa.

Avatar
kummituseläin
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 208
Liittynyt: 01 Maalis 2006, 01:30

Re: Esikatselut ja -kuuntelut 2017

Viesti Kirjoittaja kummituseläin »

rosetta kirjoitti:Meillä yritettiin perheen kanssa katsoa alkuun tuota maratonia, vaikka itse toki olen jo kappaleet nähnyt moneen kertaan, mutta ei sitä puppua kestänyt kuin Portugaliin saakka...
:heh:

Täsmälleen samassa kohtaa loppui katsominen meillä. Päätös kristallisoitui jo joskus 3-5 kappaleen jälkeen, mutta uteliaisuuttamme ajateltiin sinnitellä vielä Portugaliin asti, vaikka raatilaisten kommenttien informaatioarvo oli likimain nolla. Itse katselen näitä siinä toivossa, että kommentoijat onnistuisivat nostamaan kappaleista esiin pointteja, joita itse en olisi tullut ajatelleeksi, mutta tämä oli enemmän ajanhukkaa kuin mielenkiintoista. Kolme neljästä keskittyi esittämään älykästä/hauskaa ja tuntui olevan kiinnostuneita lähinnä itsestään. Portugalin jälkeen siirryttiin korvikkeeksi katsomaan harjoituksia Youtubesta, musiikkivideot kun oli nähty jo aiemmin. Silvennoista kävi vähän sääliksikin - olisi selvästi halunnut tehdä tästä viisuohjelmaa, mutta vieraita ei juuri kiinnostanut.

Olen kuitenkin tämän maratonformaatin suuri ystävä, joten toivottavasti YLE ei negatiivisen palautteen takia mene korjaamaan jotain, mikä minusta ei ole rikki. Onneksi oli sentään Euroviisaat Femillä - pankaa sekin yhteen pötköön, kiitos! :tapu:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Esikatselut ja -kuuntelut 2017

Viesti Kirjoittaja Rousku »

kummituseläin kirjoitti: Itse katselen näitä siinä toivossa, että kommentoijat onnistuisivat nostamaan kappaleista esiin pointteja, joita itse en olisi tullut ajatelleeksi
Tuota varten kannattaa mieluummin lukea viisukuppilaa :joojoo:. Itse olen joskus täältä tuollaisia pointteja löytänyt. Myös viisubloggaajat osaavat nostaa sellaisia esiin.
Rise, angel, shine, love!

Valkealalainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5195
Liittynyt: 09 Syys 2008, 16:19
Paikkakunta: ... (Kouvola)

Re: Esikatselut ja -kuuntelut 2017

Viesti Kirjoittaja Valkealalainen »

Oi niitä aikoja, kun YLE:n esikatseluissa sai kuunnella Markus Kajon omalaatuisia höpinöitä! Sen parempia esikatseluita ei ole tehty koskaan. <3 Onneksi minulta löytyvät nuo vuoden 2004 esikatselut DVD:ltä, niin voin aina palata niiden pariin, jos siltä tuntuu. Markus Kajo on kerta kaikkiaan loistava ukkeli.

Olisi ihanaa saada ensi vuodelle pitkästä aikaa sellainen esikatseluohjelma, jossa ei olisi ollenkaan raatia, vaan ainoastaan pelkät biisien esikatseluvideot. Ja saisi toki olla joku juontaja, joka aina esittelisi seuraavan kappaleen. Pääasia, että nämä kaiken maailman raadit suksisivat kuuseen.
Bussi tytön aina ohi onnen vie
Kun toiset löytää sen


- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Esikatselut ja -kuuntelut 2017

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Markus Kajo oli kyllä niin ihana ucceli! :ihana:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Kathryn
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 56
Liittynyt: 11 Helmi 2011, 22:46

Re: Esikatselut ja -kuuntelut 2017

Viesti Kirjoittaja Kathryn »

Hello kirjoitti:Tainnut olla se hokema sillä jo jonkun aikaa muistaakseni. Taisi sanoa sitä viime viisuja selostaessakin? :mitvit:
Sehän on Silvennoisen slogan. Taisi viljellä sitä jo joskus ammoisina Jyrki-aikoina.
[color=#FF00FF][i]El chiki chiki se baila así...[/i][/color]

Lukittu