Kuka voittaa Euroviisut 2017?

Euroviisut 2017 Ukrainassa
Avatar
Renaissancefire
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1111
Liittynyt: 13 Maalis 2015, 15:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2017?

Viesti Kirjoittaja Renaissancefire »

rosetta kirjoitti:Mutta miten Ranska on täällä kokonaan unohdettu näissä voittajaehdokkaissa? :shock: Illan viimeinen kappale, joka on vielä erittäin hyvä (paljon parempi kuin esim. ylistetty Britannian kappale) ja tyylikäs...
Mietin tätä tänään myös. Tästä ei ole oikein puhuttu edes mahdollisuutena missään. En ihan nyt usko voittoon, mutta voi hyvin olla vaikka sijalla 6.
E guardavo il mondo da una porta mai completamente aperta

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2017?

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Minusta Ranskalla ei ole mitään jakoja. Finaalin floppaava fanisuosikki!
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2017?

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^ Millähän perusteilla? Ihan puhtaasti kappaleen perusteella (jonka kai pitäisi se tärkein kriteeri kuitenkin olla) Ranska on huimasti parempi kuin joku Bulgaria, Azerbaidzan tai Ruotsi...

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11533
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2017?

Viesti Kirjoittaja romualdo »

toivottavasti se on Portugali, Italian esityksesä on jo ehkä vähän liikaa lisätty sitä hosumista... kiva karvapussien tuuletuslauluhan se on ja näin, mutta haluammeko enää heidän manjana-touhuilua ...

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8146
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2017?

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Jaa, onkse Ranska peräti fanisuosikki? Nimikkoketjussa viimeisin postaus on n. 3 viikon takaa. Kovasti pöhinää ei tunnu sen ympärillä ainakaan olevan.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2017?

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Expressen kertoo, että spotify-kuunteluiden perusteella Itävalta olisi voittaja. Listan spotify on laatinut kahden viimeviikon kuunteluiden perusteella ja niistä on poistettu aina maan oman biisin kuuntelut.

http://www.expressen.se/noje/eurovision ... t-spotify/
1. Nathan Trent - Running On Air (Österrike)
2. Anja Nissen - Where I Am (Danmark)
3. Blanche - City Lights (Belgien)
4. Robin Bengtsson - I Can’t Go On (Sverige)
5. Isaiah - Don’t Come Easy (Australien)
6. Kasia Moś - Flashlight (Polen)
7. JOWST - Grab The Moment (Norge)
8. Kristian Kristov - Beautiful Mess (Bulgarien)
9. Salvador Sobral - Amar Pelos Dois (Portugal)
10. Dihaj - Skeletons (Azerbaijan)
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2017?

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

rosetta kirjoitti:Millähän perusteilla? Ihan puhtaasti kappaleen perusteella (jonka kai pitäisi se tärkein kriteeri kuitenkin olla) Ranska on huimasti parempi kuin joku Bulgaria, Azerbaidzan tai Ruotsi...
Minusta Ranska kuulostaa sen verran ranskalaisiin uppoavalta, että menee samaan kategoriaan kuin Irlanti ja Suomi eli maa lähetti jotain, mistä itse pitää, muttei välttämättä koko Eurooppa. Amirissa oli erona se, että siinä oli kansainvälisyyttä ja modernia saundia ranskalaisittain. Alman biisi on mielestäni vanhanaikainen ja hyvinkin Ranskan sisäisesti uppoavan kuuloinen. Korkeintaan naapurimaihin uppoaa ja sieltäkin tulee kaiketi muutama piste vaan. Näin minä pohdin.
hra47 kirjoitti:Jaa, onkse Ranska peräti fanisuosikki? Nimikkoketjussa viimeisin postaus on n. 3 viikon takaa. Kovasti pöhinää ei tunnu sen ympärillä ainakaan olevan.
No siis pärjäsihän Ranska Kuppilan pudotuspelissäkin melko hyvin.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42002
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2017?

Viesti Kirjoittaja Rousku »

rosetta kirjoitti: Ihan puhtaasti kappaleen perusteella (jonka kai pitäisi se tärkein kriteeri kuitenkin olla) Ranska on huimasti parempi kuin joku Bulgaria, Azerbaidzan tai Ruotsi...
Pidän kyllä Azerbaidzhanista puhtaasti kappaleena enemmän. Ja äänestäjänä otan huomioon muutakin kuin kappaleen, enkä tunne tekeväni siinä mitenkään väärin. Jos kappaleilla kilpailtaisiin, soitettaisiin pelkät studioversiot ilman mitään live-esiintyjiä. Eikä voittajana pidettäisi laulajaa, vaan säveltäjää. Kuinka monen viime vuosien voittokappaleen säveltäjän edes pystyt nimeämään?

Requiem on kappaleena "pieni", ei oikein meinaa täyttää edes kolmiminuuttistaan. Alma esiintyjänä samoin sopisi paremmin jollekin intiimille klubille kuin isolle viisulavalle yksikseen. Ei mitään voittosaumoja.
Rise, angel, shine, love!

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12858
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2017?

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ Ranskasta puheen ollen: jälleen saatiin yksi toisinto vuoden 2005 kanssa. Sinäkin vuonna Ranska nimittäin esiintyi finaalin viimeisenä. :heh:

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2017?

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^^ Minusta taas juuri päinvastoin, se on paljon "isompi" kuin joku Bulgaria tai Azerbaijan, täyttää kolmeminuuttisensa ja enemmänkin...

Ja tottakai muutkin asiat kuin itse kappale vaikuttavat, senhän nyt jokainen täällä tietää, mutta tarkoitinkin että jo ihan puhtaasti kappaleena tämä on parempi kuin useimmat muut voittajasuosikit, ja minusta tämän esitys ja toteutus (sen mitä siitä on nähnyt) ynnä muu on myös kunnossa.
Serduchka kirjoitti:Minusta Ranska kuulostaa sen verran ranskalaisiin uppoavalta, että menee samaan kategoriaan kuin Irlanti ja Suomi eli maa lähetti jotain, mistä itse pitää, muttei välttämättä koko Eurooppa. Amirissa oli erona se, että siinä oli kansainvälisyyttä ja modernia saundia ranskalaisittain. Alman biisi on mielestäni vanhanaikainen ja hyvinkin Ranskan sisäisesti uppoavan kuuloinen. Korkeintaan naapurimaihin uppoaa ja sieltäkin tulee kaiketi muutama piste vaan. Näin minä pohdin.
Mitenköhän tämä sitten minuun uppoaa, olen kai sitten sielultani jostain tuolta alueelta ;)
Amirin kappaleesta en tykännyt, tämä on monin verroin parempi.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42002
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2017?

Viesti Kirjoittaja Rousku »

rosetta kirjoitti: Mitenköhän tämä sitten minuun uppoaa, olen kai sitten sielultani jostain tuolta alueelta ;)
Amirin kappaleesta en tykännyt, tämä on monin verroin parempi.
Minulle tulee nyt mieleen Quartissimon Love Symphony (Requiem tosin on laadukkaampi), joka myöskin oli biisi joka säksättää paikallaan etenemättä minnekään, ja josta pidit. Sointua vaihdetaan kyllä tiheäänkin, mutta draamaa ei rakennu.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2017?

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

Kroatia sai parhaan mahdollisen esiintymispaikan ja on noussut voittajavedonlyönnissä jo kahdeksanneksi, siinä se musta hevonen niille jotka sellaista ovat kaipailleet :heh:
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8146
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2017?

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Serduchka kirjoitti:
hra47 kirjoitti:Jaa, onkse Ranska peräti fanisuosikki? Nimikkoketjussa viimeisin postaus on n. 3 viikon takaa. Kovasti pöhinää ei tunnu sen ympärillä ainakaan olevan.
No siis pärjäsihän Ranska Kuppilan pudotuspelissäkin melko hyvin.
Miten mä muistelen, että tämä keskustelu on käyty aikaisemminkin jonkin toisen biisin yhteydessä ja joku mua valistuneempi kirjoittaja informoi tuolloin, että noista pudotuspeleistä ei voi vetää johtopäätöksiä biisin todellisesta suosiosta... itse en noita pudotuspelejä seuraa, joten en osaa sanoa juuta enkä jaata...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
sienimursu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2222
Liittynyt: 28 Huhti 2015, 21:42

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2017?

Viesti Kirjoittaja sienimursu »

Itse olen kyllä yllättäen lämmennyt tosi paljon itävallan biisille, ja olisi sinänsä kiva jos joku tämmöinen rauhallinen hyvätuulinen biisi voittaisi vaihteeksi. En kuitenkaan usko että se voittaa, ja tietenkin silti olisi kiva jos joku maa voittaisi joka ei vielä ole tehnyt niin, mutta niitä ei ole kauhean monta finaalissa joilla on mahiksia.

Sinänsä olen lämmennyt niin hyvin tänä vuonna niin monelle finalistille että pikemminkin tässä vain toivon että tietyt maat eivät voita kuin että joku tietty maa voittaa :heh:
This is bread. I mean, heh, this is bread aaand like it's really good it's good bread. :joojoo:
- Viki Gabor, 2019

Avatar
rapu-tatti
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 229
Liittynyt: 25 Helmi 2016, 20:34
Paikkakunta: Rapula

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2017?

Viesti Kirjoittaja rapu-tatti »

Vähän pelkään, että Ranskalle käy ns. Makedoniat. Ranska lienee jonkinlainen fanisuosikki (edelleen, vaikka menivät muuttamaan kappaleen "alkuperäisestä" täysin ranskankielisestä), mutta luulen ettei tämä mikään pistehirmu ole lauantaina. Ei Ranska ainakaan millään voita, voitto käydään Italian, Portugalin ja Bulgarian kesken.

Avatar
Hello
Siemailija
Siemailija
Viestit: 104
Liittynyt: 20 Marras 2015, 01:36

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2017?

Viesti Kirjoittaja Hello »

Omat veikkaukset voittajaksi olisivat Italia/Portugali. :joojoo:

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7558
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2017?

Viesti Kirjoittaja Requel »

En tähän aluksi uskonut, mutta 42. suosikkini Portugali.
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2017?

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Olisin yllättynyt, mikäli voittajaksi julistettaisiin illan päätteeksi joku muu kuin Italia, Portugali tai Bulgaria. Jos yksi pitää mainita, olkoon se Bulgaria, syynä varsin tieteellinen ns. kutina. Kaikki kolme ovat hyviä, mutta soisin kumminkin voiton omakielisille ennen puoliksi ruotsalaista kappaletta. Nyt on kuitenkin kyse veikkauksesta.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2017?

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

hra47 kirjoitti:Miten mä muistelen, että tämä keskustelu on käyty aikaisemminkin jonkin toisen biisin yhteydessä ja joku mua valistuneempi kirjoittaja informoi tuolloin, että noista pudotuspeleistä ei voi vetää johtopäätöksiä biisin todellisesta suosiosta... itse en noita pudotuspelejä seuraa, joten en osaa sanoa juuta enkä jaata...
No niin. Eihän niistä voi nimenomaan tietää todellista suosiota, mutta jos biisi on pärjännyt pudotuspelissä, niin eikö se osaltaan ainakin tämän vuoden pudotuspeliformaatin tietäen tiedä sitä, että sillä on suhteellisen hyvä fanipohja? Eihän Ranskan pudotuspelinsijoitus realisoidu automaattisesti pisteiksi illan finaalissa.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Andzak
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 636
Liittynyt: 12 Tammi 2016, 13:31
Paikkakunta: Turku

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2017?

Viesti Kirjoittaja Andzak »

Portugalin voitto olisi mieluisa, vaikka tuo elehdintä ei ole makuuni ja pidän enemmän Luisan tulkinnasta, mutta hänen esittämänä biisi ei keräisi niin suurta suosiota kuin Salvadorin. Portugali on ainakin top10, mutta top5 voi olla vaikeaa päästä, jos katsojat eivät viehäty tarpeeksi esityksestä kokonaisuutena. Bulgaria on välillä iskenyt studioversiona, mutta minä en nähnyt semifinaaliesityksessä mitään erinomaisen hienoa, en vain ehkä tykkää Kristianista. :mitvit: En toivo Bulgarian voittoa ruotsalaisella puolivalmisteella. Italia kuulostaa flopilta, mutta se jää nähtäväksi. Epäilen, että ei iske äänestäjiin heti, kuten Il Volo ja äänet jää saamatta. Armenian ja Azerbaidzanin menestys lämmittäisi, pidän noita molempia henk.koht parempina esityksinä kuin noita edellä mainittuja. Ruotsi ei saa missään nimessä voittaa.

Avatar
Mikel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1317
Liittynyt: 12 Maalis 2011, 20:43
Paikkakunta: Turku

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2017?

Viesti Kirjoittaja Mikel »

Italia tai Portugali voittaa esiintymisjärjestyksestä huolimatta, juuri tällä hetkellä saattaisin kallistua jopa Portugalin puoleen. Minun on hankalaa nähdä, että Bulgaria lopulta kuitenkaan saisi taakseen niin laajaa ja äänestyskykyistä kannattajakuntaa, että se riittäisi nostamaan Kristianin ohi ja voittoon. Etenkin, kun Bulgarialle kävi esiintymisjärjestyksen osalta siinä mielessä kehnosti, että juuri edeltäväksi on plaseerattu niin "symppis nuori lahjakkuus"-kaartin Belgia kuin "mieskarkki"-sarjan Ruotsi.
But may the slightest light start a fire

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42002
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2017?

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Ruotsi siinä edellä oikein korostaa Bulgarian laadukkuutta ja Kristianin söpöyttä. Ei haittaa Bulgariaa millään tavoin. Äänestäjäkuntaa löytyy kyllä. Uskon edelleen Bulgarian voittoon, joskaan ei toivo sitä (vaikka se minut juuri ja juuri vedonlyönneissä kuivilla pitäisikin :heh:).
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Mikel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1317
Liittynyt: 12 Maalis 2011, 20:43
Paikkakunta: Turku

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2017?

Viesti Kirjoittaja Mikel »

^Oikeanlaisella ylöspanolla kyllä näinkin. Minusta Bulgarian ongelma on kuitenkin se, että biisin tiettyä melankolisuutta ja suvantoisuutta kaikenkattava valju harmaus ja synkkyys lavapresentaatiossa korostaa vähän väärällä tavalla. Riittääkö söpöys kompensoimaan tummasävytteistä ja pohjimmiltaan oikeasti varsin hidastempoista kokonaisuutta? Sellaisilla ei nimittäin ole ollut tapana voittaa.
Viimeksi muokannut Mikel, 13 Touko 2017, 12:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
But may the slightest light start a fire

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2316
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2017?

Viesti Kirjoittaja jamira »

Olen sinänsä ookoo sen kanssa voitti sitten Italia, Portugali tai Bulgaria. Kaikki ovat ihan voiton arvoisia esityksiä. Ja voitti kuka tahansa niin viisuillaan uudessa ympäristössä (Italiankin voitosta on niin kauan aikaa,). Rooma/Torino, Lissabon tai Sofia ovat virkistäviä isäntäkaupunkeja.o :joojoo:

Henkilökohtaisesti uskon eniten Portugalin voittoon. Viisuviikon katsojaluvut viittaavat siihen suuntaan ja tämä on kolmesta ennakkosuosikista mielestäni erottuvin kappale. Muut kaksi, varsinkin Bulgaria on kuitenkin sellaisia kappaleita jotka on nähty/kuultu viime vuosina ennenkin. Portugali on jotain erilaista ja "uutta" vqikka vanhahtavaa onkin. Jotain mikä saa äänestämään nekin jotka eivät aina äänestä. Jotka haluavat virkistävän poikkeavan voittajan a la Conchita.

Italian osakkeet ovat viisuviikolla laskeneet. Esitys on vedetty yli ja toivon että Fransisco vähän hillitsisi itseään finaaliin eikä vetäisi liikkeitään överiksi. Esitys oli hyvä sellaisenaan kuin se oli San Remossa. Jos esitys onnistuu hyvin, tämä kamppailee voitosta.

Bulgarian Kristian esityksineen kerää ääniä varmasti sillä paketti on kokonaisuutena hyvä. Mutta kappale itsessään on minusta liian kuultu ja mitäänsanomaton. Ei esittäjänsä ja esityksen veroinen. Tämä saa varmaan idästä isomman potin kuin haastajansa ja voi sillä nousta voittoon. Muuten kilpailijoillaan on mielestäni massadta erottuvampi paketti kuin Kristianilla jonka ääniä voi syödä varsinikin muut söpöt kundit kappaleineen. Toisaalta uskon Bulgarian olevan näistä kolmesta varmimmin top kolmosessa. Italian tai Portugalin floppi on mahdollista jos jompi kumpi onkin ollut vaan iso viisukupla.

Joten

1.Portugali
2.Italia
3.Bulgaria

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2017?

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Mikel kirjoitti:Minusta Bulgarian ongelma on kuitenkin se, että biisin tiettyä melankolisuutta ja suvantoisuutta kaikenkattava valju harmaus ja synkkyys lavapresentaatiossa korostaa vähän väärällä tavalla.
Andzak kirjoitti:En toivo Bulgarian voittoa ruotsalaisella puolivalmisteella.
:joojoo:

Muutenkin kaikki ruotsalaistekoiset kappaleet ansaitsevat eliminoitua jo kättelyssä, ja toivottavasti näin käykin. :pliis:

Andzak
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 636
Liittynyt: 12 Tammi 2016, 13:31
Paikkakunta: Turku

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2017?

Viesti Kirjoittaja Andzak »

Aion antaa ainakin yhden sympatiaäänen Portugalille, Portugali ei ole ollut top10 tällä vuosituhannella kertaakaan ja tuntuu, että haluan osoittaa tukea Portugalille. Eilen tapasin töissä portugalilaisen naisen, tuli asiakkaaksi ja aloitin keskustelun Portugalin ennakkosuosikin asemasta viisuissa ja hän oli erittäin innoissaan, että he voivat menestyä/pääsivät finaaliin, mutta epävarma siitä miten heille käy finaalissa. Sanoin, että suomalaiset kyllä äänestävät. Aion laittaa tämän toteen antamalla heille yhden äänen, toivottavasti muutkin. Esityshän on kaunis ja viisukin kuitenkin.

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2017?

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

Italia tulee tarvitsemaan kaikkien niiden tuen, jotka ovat kappaleeseen viisukaudella rakastuneet. Esitys on siinä määrin sirkusmainen ja esiintymisnumero niin aikainen, etten usko Italian pystyvän voittamaan puolelleen niitä, jotka näkevät sen ensimmäistä kertaa. Eduksi on, jos yleisö lähtee mukaan koreografiaan ja ale-huutoon. Monia kappaleita on auttanut yleisön reaktio: mietitään Conchitan mukana laulanutta yleisöä, hurrausta Il Vololle kun kappale alkoi kasvaa ja sitä hetkeä, kun koko Globen pidätti hengitystään Jamalan laulaessa kehtoitkukohtaa. Luulen kuitenkin, ettei se riitä ja etenkään en usko Italian pystyneen vakuuttamaan raateja.

Portugali seuraa vain kahta paikkaa jäljempänä ja saa todennäköisesti yhtä suuren, ellei suuremman vastaanoton yleisöltä, jolloin Italia unohtuu. Portugali myös osoitti semissä, että pystyy hurmaamaan katsojat heti ensimmäisestä kerrasta. Sydän sanoo, että Portugali voittaa. Järki kuitenkin sanoo, että Bulgaria voittaa. Taitava esiintyjä, loppupuolen paikka, visuaalisesti näyttävä esitys ja kappale istuu niin itäiseen kuin läntiseenkin makuun ja sopii myös radiosoittoon sopivia kappaleita toivoville. Tähän vielä maantieteellinen tuki Balkanilta ja Itä-Euroopasta. Portugalilta automaattiset kaverit puuttuvat, edes Espanjaan ei voi luottaa.

Koska en usko Italian voittoon, kannatan Portugalia. Voitto tekisi hyvää viisuille, sillä se osoittaisi, että kuka tahansa pystyy voittamaan ilman suurta diasporaa, ruotsalaistekoista kappaletta, promokiertuetta, näyttävää lavaylöspanoa tai edes englanninkielistä sanoitusta, kunhan musiikki on tarpeeksi hyvää. Italialla on vuosikymmenen paras kappale, mutta maa on jo osoittanut tällä vuosikymmenellä pystyvänsä voittamaan sekä raati- että puhelinäänet, joten voittokin näyttää todennäköiseltä näköpiirissä olevassa lähitulevaisuudessa. Portugali voi joutua odottamaan uutta mahdollisuutta toiset 50 vuotta.

Toki joku yllättäjäkin on mahdollinen. Toivon todella, että voittaja on sekä raatien että yleisön suosikki, oli se sitten mikä maa tahansa.
Viimeksi muokannut Stargazer, 14 Touko 2017, 04:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12858
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2017?

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Stargazer kirjoitti:Monia kappaleita on auttanut yleisön reaktio: mietitään Conchitan mukana laulanutta yleisöä, hurrausta Il Vololle kun kappale alkoi kasvaa ja sitä hetkeä, kun koko Globen pidätti hengitystään Jamalan laulaessa kehtoitkukohtaa.
Tähän voisi lisätä myös yhden tapauksen 90-luvulta: vuonna 1993 Millstreetin hevosmaneeseilla yleisö taputti mukana Norjan Silje Vigen laulaessa Alle mine tankar -kappaleen kertosäettä.

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2964
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2017?

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Andzak kirjoitti:Aion antaa ainakin yhden sympatiaäänen Portugalille, Portugali ei ole ollut top10 tällä vuosituhannella kertaakaan ja tuntuu, että haluan osoittaa tukea Portugalille. Eilen tapasin töissä portugalilaisen naisen, tuli asiakkaaksi ja aloitin keskustelun Portugalin ennakkosuosikin asemasta viisuissa ja hän oli erittäin innoissaan, että he voivat menestyä/pääsivät finaaliin, mutta epävarma siitä miten heille käy finaalissa. Sanoin, että suomalaiset kyllä äänestävät. Aion laittaa tämän toteen antamalla heille yhden äänen, toivottavasti muutkin. Esityshän on kaunis ja viisukin kuitenkin.
Laitan Portugalille vähintään kolme ääntä.

Olen vähän hövelillä päällä. :eeek:

Avatar
JRS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1145
Liittynyt: 13 Touko 2004, 00:36
Paikkakunta: Finland
Viesti:

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2017?

Viesti Kirjoittaja JRS »

Joku noista varmaankin voittaa :draamaa: :

:italia: :portugali: :bulgaria: :valkovenaja: :ruotsi:
“I am pleased to see that we have differences.
May we together become greater than the sum of both of us.”

–Surak

Lukittu