Ooppera

Muzika i ti - asiakeskustelua musiikista, joka ei ole Euroviisuja
Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Ooppera

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Faust ensi-illassa tänään Kansallisoopperassa

Kivaa, viihdyttävää musiikkia Gonoudilta, joka on aihettaan "kevyempää". Monta hienoa hetkeä. Ohjaus valinnut lavastukseen yms vähän sellaisen satuoopperan maailman, suomalaisilla aineksilla. Hiukan naiivi, Grimm meets Täti sininen, ruskea ja violetti Petäjäveden kirkossa, mutta ei oikeastaan valittamista, puvustus hieno. Mefistolla Lordisiivet kirkkoscenessä.

Margareta (Ermonela Jaho) ja Mefisto (irl hevilettinen Arutjun Kotchinian) vedettiin päärooleista minua miellyttävimmin, Faust (Pavel Cernoch) minusta vaisumpi (siis erittäin vaillinaisen oman oopperamakuni peruusteella :heh: ) etenkin ennen puoliaikaa, ääni ei minun korviini soinut parhaalla mahdollisella tavalla. Mutta ehkä parasta oli oopperan kuoro, jälleen, joka oli aivan mahtava.

Suosittelen kyllä - tässähän on muuten se koruaaria, jonka Bianca Castafiore vetää Tintissä :heh: .
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19771
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Ooppera

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Minä olen menossä tänä iltana katsomaan oopperaa. Kansallisoopperaan menen katsomaan Georges Bizetin Carmenia. Odotan jännittävää kokemusta vähän erilaisesta musiikista.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Ooppera

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Kas, jäänyt kysymättä... Mitä pidit kokemuksesta?
Rise, angel, shine, love!

Vastaa Viestiin