UMK17: Emma – Circle of light

Euroviisut 2017 Ukrainassa

Emma – Circle of light

*****
56
41%
****
51
37%
***
19
14%
**
7
5%
*
4
3%
 
Ääniä yhteensä: 137

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4069
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: UMK17: Emma – Circle of light

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Makuasioitahan nämä ovat. Minusta tämä ei ole edes kappaleena mitenkään sillä tavalla edukseen erottuva, että olisi voinut menestyä tai mennä välttämättä finaaliin. Instrumentaaliosuudet ovat kieltämättä hyvät ja kappaleen parasta antia. Toisaalta Moldovan biisi oli vielä yksitoikkoisempi mutta katso, he menestyivät loistavasti. Hyvällä esityksellä ja kelpo instrumentaaliosuuksilla voi tehdä ihmeitä, mutta onko meillä Suomessa sellaisia ihmeidentekijöitä? Emma on sympaattinen laulaja, mutta en usko, että hän olisi pystynyt tätä kappaletta kannattelemaan menestykseen.

Millekään ennakkoarvioille en panisi painoa, ne on niin nähty. Silloin, kun Suomi hyvistä ennakkoarvioista huolimatta jää hännille, sanotaan: "Taas oltiin ennakkosuosikki ja silti rämmittiin pohjamudissa, kyä mää tän taas niin tiäsin." Silloin, kun oma suosikki jää hyvistä ennakkoarvioista huolimatta valitsematta edustajaksi, sanotaan: "Tämä olisi NIIN pärjännyt ja voinut vaikka voittaa, kun olisi vain älytty valita." :heh: Tähän viimeksi mainittuun olen itse monesti "syyllistynyt". Ja olivathan tälläkin kertaa ennakkoarviot erittäin suotuisat ja Blackbirdin piti ilman muuta mennä finaaliin.

Tämä jälkikäteen spekulointi on toki viihdyttävää ja mielenkiintoista, mutta ei tähän kannata suhtautua turhan vakavasti ja suotta nostaa verenpainettaan. Varmuudella kun ei voi tietää, miten olisi käynyt. Viisuissa tuntuu aivan kaikki olevan mahdollista.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK17: Emma – Circle of light

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Mä olen tänä vuonna lähinnä leikilläni muiden maiden ehdokkaista heitellyt, että se ja se ois mennyt finaaliin esim. Virossa Rasmus ja Latviassa The Ludvig. Suomi ei ole ollut tällä listalla eikä varsinkaan Emmalla, jos olisi ollut. Karismattomampaa ennakkosuosikkiartistia saa UMK:n historiasta etsiä vaikka kissojen ja koirien kanssa. :roll: Tällä ei oltaisi ylletty edes Blackbirdin sijoitukseen, hyvä jos oltaisiin vältetty semin heikoimman uptempon sijoitus.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK17: Emma – Circle of light

Viesti Kirjoittaja andre06 »

^ Olisi sijoittunut varmaan huonoiten kaikista uptempoista koko kisassa.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK17: Emma – Circle of light

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ No ei välttämättä. San Marinon Spirit Of The Nightin yhtä pistettä olisi ollut ehkä haasteellisempaa lyödä. :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20365
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: UMK17: Emma – Circle of light

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Sanokaa mitä sanotte, Circle of Light olisi dominoinut viisuja. Karismaton Emma ei suinkaan ole, vähän vaan haparoiva Blanchen tapaan. Sekin on korjattavissa, kuten Belgian finaaliesityksestä ja sijoituksesta näki. Sanon nämä luultavasti osittain siksi koska yritän lohduttaa itseäni, mutta pitäähän sitä Suomen historian kaikkien aikojen toiseksi parasta tyrkkyä puolustaa. :mrgreen:
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4069
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: UMK17: Emma – Circle of light

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

^Ja minä olen yhtä varma siitä, että Mikael Saari olisi voittanut viisut jo kaksi kertaa ja romuttanut Ylen talouden lopullisesti :heh: Pitäkäämme kumpikin uskomuksemme, sillä niihin on hyvä aina tarrata kiinni, kun Suomea viisuissa murjotaan.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4001
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: UMK17: Emma – Circle of light

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Kuuntelin eilen illalla ensin kahteen kertaan Emman UMK-laulun lyriikkavideosta ja sen jälkeen kuuntelin UMK-liven Emmalta. Osaahan Emma laulaa, mutta UMK:n live kuulosti siltä, että hänellä olisi ollut livenä laulamisessa paljon parannettavaa ennen Euroviisuja, jotta livenä laulaminen olisi Euroviisuissa onnistunut. Siis mikäli Emma olisi valittu Suomen edustajaksi. Emman UMK-lauluhan on sinällään lauluna mielestäni ehdottomasti sellainen, että sillä olisimme päässeet edes finaaliin, menestyminen finaalissa olisi ollut hyvinkin mahdollista.

Vaikka kehuin ennen Euroviisuja Norma Johnin laulun melodiaa ja olin varma Suomen finaali-paikasta, niin Emman laulu oli se minun selvä 1.suosikkini Uuden musiikin kilpailussa.
Paremman maailman puolesta.

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK17: Emma – Circle of light

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Viisufani kirjoitti: Vaikka kehuin ennen Euroviisuja Norma Johnin laulun melodiaa ja olin varma Suomen finaali-paikasta, niin Emman laulu oli se minun selvä 1.suosikkini Uuden musiikin kilpailussa.
Niin oli minunkin suosikkini, kunnes näin esityksen.
Kappaleena se oli kuitenkin paras.

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20365
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: UMK17: Emma – Circle of light

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Koirankuonolainen kirjoitti:^Ja minä olen yhtä varma siitä, että Mikael Saari olisi voittanut viisut jo kaksi kertaa ja romuttanut Ylen talouden lopullisesti :heh: Pitäkäämme kumpikin uskomuksemme, sillä niihin on hyvä aina tarrata kiinni, kun Suomea viisuissa murjotaan.
Mahdollista. Mikaelin tuotanto on tyyliltään hyvin osuvaa, joka uppoaisi sekä puhelinäänestäjiin että raateihin. Mietin kyllä jatkuvasti, kuinka olisi käynyt jos se ja se olisi ollut edustajana.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK17: Emma – Circle of light

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Hazard kirjoitti:Sanokaa mitä sanotte, Circle of Light olisi dominoinut viisuja. Karismaton Emma ei suinkaan ole, vähän vaan haparoiva Blanchen tapaan. Sekin on korjattavissa, kuten Belgian finaaliesityksestä ja sijoituksesta näki.
Jaa nyt se jossittelu sitten alkaa :roll:

Belgian Blanchen biisi kertoi epävarmuudesta. En ole varma, mistä Circle of Light kertoi. Siitäkö, että uskottelee olevansa turvassa, vaikka ei olekaan? Lavalla Emma näytti kuitenkin lähinnä äksyltä turhautuneelta ämmältä. Kun ette tule turvaan, vaikka käsken. Se lienee kauempana biisin ajatuksesta kuin Blanchen itkuinen epävarmuus hänen biisinsä ajatuksesta. Emma on teoreettinen laulaja, ja varmasti ihan pätevä laulunopettaja, ei siinä mitään. Nimenomaan laulun, ei ehkä muun lavatekemisen niinkään. Sen myönnän, että biisinä Circle of Light olisi ollut ihan viisukamaa, siinä missä se Emmelien aikaisempi biisikin. Jaksoin kuunnella ehkä kaksi kertaa, ja se on enemmän kuin Only Teardropsia. Kumpikin oli ensikuulemalta hyvä biisi. Sen sanon.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11892
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK17: Emma – Circle of light

Viesti Kirjoittaja sziget »

"Belgian biisi kertoi epävarmuudesta" on esitysuskovaisten kuningasargumentti. Uskonnon mukaan Euroviisut on koreografia-, stailaus- ja karismakilpailu, jossa biisi on mitätön pikkuseikka. Kun Belgia ei flopannut, esitys täytyy jotenkin selittää parhain päin. Sitten jatketaan flopanneiden hutkimista ja ämmäksi haukkumista.

Toisille meistä Euroviisut on yhä vahvasti biisikilpailu. Belgian biisi oli suosittu, siksi se menestyi. Blackbird taas oli vahvempi biisi kuin viisuyhteisö suostui ennen UMK-finaalia tajuamaan. Emman maan rakoon nuijiminen muistuttaa viimevuotista "keskustelua" Saara Aallon esityksen järkyttävästä surkeudesta verrattuna Mikael Saaren täydelliseen ihanuuteen. Nyt jotkut yrittävät ehkä kääntää virheelliset ennakkokuvitelmansa Emman syyksi. Eihän täällä kukaan aliarvioinut Norma Johnia! Emma vain petti viisufanit, Suomen kansan ja ihmiskunnan. Kamala ämmä.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11297
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK17: Emma – Circle of light

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Anteeksi, mutta pakko kysyä, miten Emma ei päässyt edustamaan Suomea Second Chanceen? :mitvit:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8055
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK17: Emma – Circle of light

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Kuka sitten pääsi? Perfect Villain? Mulla ei ole pääsyä tonne VIP-alueelle, jossa asiasta ilmeisesti keskustellaan.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7498
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: UMK17: Emma – Circle of light

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

hra47 kirjoitti:Kuka sitten pääsi? Perfect Villain?
Kyllä. Minusta käsittämätön valinta Suomen edustajaksi. :niinpa:
Žvižej fucked up the solo

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11297
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK17: Emma – Circle of light

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Joo, musta tuntuu, että fanit olisivat olleet kyllä armeliaita live-esityksen mokien suhteen ja pisteitä olisi kertynyt Zühlken saamia neljäätoista enemmän. http://osc2017.eurowizja.org/mariette-f ... test-2017/

(Noh, niin kuin tuolla kilpailulla mitään merkitystä olisi. Ruotsalaisetkin valitsivat väärin, mutta mitäpä siitä, kun kilpailun henkeen kuuluu kaiken Ruotsista tulevan ylenpalttinen jumalointi. :hiips: )
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8055
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK17: Emma – Circle of light

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Jännää, että Portugali on näemmä saanut vain yhden pisteen ja jumbosijan. Ilmeisesti sitten tekivät oikean valinnan itse viisuihin. :heh:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Murrimarri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1268
Liittynyt: 27 Marras 2015, 20:51
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK17: Emma – Circle of light

Viesti Kirjoittaja Murrimarri »

Emmaa ei nähdä ensi vuoden umk:ssa vaikka sinne onkin yrittänyt hakea. Kertoo myös olleensa viimeisen puolen vuoden ajan hyvin masentunut ja näyttää edelleen painavan pahasti umk:n kokemukset emmaa. :lohduton: Voisinpa halata häntä <3

https://youtu.be/mp01ne4yYSg
"We are safe in the circle of light, nothing bad will never across the line."

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: UMK17: Emma – Circle of light

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

^ Ihana ihminen! :ihana: Tuo kertoo myös karua kieltään siitä miltä ilkeät kommentit tuntuu kun niitä tuntemattomana puskista huudellaan. Itse en artistina varmaan ikinä lukisi mitään kommentteja mistään.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK17: Emma – Circle of light

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

En nyt jaksa katsoa tuota videota, koska olen muutenkin laiska katsomaan mitään vlogeja, vaikka kauheasti kiinnostaisikin katsella. Mutta niin, harmillista, jos Emma on ihan masentunut saamastaan palautteesta. Hänen pitäisi vaan keksiä keino, jolla kääntää kritiikki positiiviseksi ja jos palaute on ihan asiatonta, niin vaan antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ei kenenkään tarvitse kuunnella asiattomia kommentteja, jos ei halua. Kritiikkiä on hyvä jossain määrin ottaa vastaan, mutta jokaisella pitäisi tulla se raja vastaan jossain vaiheessa.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20365
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: UMK17: Emma – Circle of light

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Masennus tuli kuvioihin UMK'n jälkeen. Emma kuitenkin väittää, ettei masennuksen syynä ole itse kilpailu ja sen tulos. Kyllä se vaan vaikutti. Paineet kasautuvat niskaan valtavalle ennakkosuosikille ja siinä oli yksi syy haparointiin. Levydiilit, uusi musiikki ja kaikki muukin haihtui hiljalleen savuna ilmaan esityksen jälkeen. Kaikki juontuu UMK:sta. Sinä hetkenä kun esitys oli ohi ja pääsin tapaamaan Emman, tunsin hänen tuskansa. Taisin olla jopa enemmän järkyttynyt kuin hän itse.

Toivon että Emma löytää itsensä ja palaa UMK:hon vielä joskus. Sen sijaan on pakko iloita siitä, että hän osallistuu Antti Holma ja maastamuuttajat -ohjelmaan. Sitä jaksoa odotellessa. <3
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10627
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK17: Emma – Circle of light

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Katsoin videon. Emma ei kyllä ole ollenkaan valmis artisti. En tarkoita tätä millään pahalla. Käy sääliksi, kuinka suuret ja julmat paineet Emmalle oli ladattu. Hän taitaa olla äärettömän herkkä ja stressaava tyttö. Musiikkibisnes taas on todella raadollista ja vaatii paljon kanttia. Suomessa varsinkin osataan olla todella ilkeitä.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Everything is meant to be
We shall pass, but love will never die"

🦄🌪️

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK17: Emma – Circle of light

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Tässäpä video viime kesältä, mutta onko live vai playback? Kahden minuutin kohdalla jotain outoa hässäkkää. Mutta paljon parempi ja rennompi kuin UMK-veto, ihan visuaalisestikin. Opettajamainen vasen käsikin istuu kuvaan, kuin koettaisi (vastoin totuutta) vakuutella, että kyllä me olemme turvassa. (Tuli myöhemmin mieleen, oliko vaativa UMK-käsikoreografia laadittu siksikin että tuo liike pysyisi poissa - ihan suotta siis.)



Ja vielä samaa toisesta kulmasta: https://www.youtube.com/watch?v=sriDvTG ... tu.be&t=81
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Murrimarri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1268
Liittynyt: 27 Marras 2015, 20:51
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK17: Emma – Circle of light

Viesti Kirjoittaja Murrimarri »

Tässä itseasiassa aika hauskasti tehty video, joka antaa jonkinlaista osviittaa ainakin siitä miten livelaulun olisi tullut sujua. Videota on siis jotenkin muokattu ja emman ääntä puhdistettu.

[youtube]https://m.youtube.com/watch?v=V_4iDyPaClc[/youtube]
"We are safe in the circle of light, nothing bad will never across the line."

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4001
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: UMK17: Emma – Circle of light

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Edelleenkin niin paljon tykkään tästä laulusta. Tässä on sitä jotain hyvää. Taianomainen, tunnelmallinen. Valitettavasti en ymmärrä juurikaan sanoitusta, mutta mitä muistan Emman kertoneen laulusta, niin ihan hyvä kuva tästä on jäänyt. Ja tästä laulusta aina muistuu mieleen se, että voitin sen paidan jossa lukee "Rakas We are fine". Tästä tulee joulu mieleen.
Paremman maailman puolesta.

Lukittu