Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Euroviisut 2018 Portugalissa
Lukittu

Saara Aalto – Monsters

*****
115
47%
****
68
28%
***
38
16%
**
13
5%
*
9
4%
 
Ääniä yhteensä: 243

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja skidi »

hra47 kirjoitti:Mä ihmettelinkin, että kuka vitsiniekka viitsi antaa tälle yhden tähden ketjuäänestyksessä. Taisi selvitä. :heh:
En tiedä. Itse annoin kaksi, koska onhan tämä nyt ihan hyvin tuotettu eikä ärsytä lainkaan.
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Korvamato 4 tähteä...jos biisit vielä paranee jatkossa niin tämähän näyttää erittäin lupaavalta

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja rosetta »

skidi kirjoitti:Tämä on sellainen geneerinen monen tutun sävelkulun jäljittely, johon kyllä musiikkia kuunnellut vähemmän lahjakas kahdeksanvuotiaskin pystyy.
Tuosta olen kyllä ehdottoman eri mieltä, ellei kyseessä nyt ole joku Mozart-tason ihmelapsi. :eiei:
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

skidi kirjoitti:Kuulosti jotenkin samanlaiselta kuin itse olisin tehnyt kahdeksanvuotiaana. Joo, lahjani eivät viitanneet säveltämisen suuntaan :heh: Unohtui jo ennen kuin oli loppunutkaan, mutta niin lienee asia hyvä :joojoo:

Mun mielestä tällaisen sanominen on jokseenkin töykeää ja mautonta. Subjektiivisesti saa olla mitä mieltä hyvänsä ja on ok se myös ääneen sanoa, mutta vaikka biisin tekijät tätä sivua luekaan, tuollaiset kommentit ovat ala-arvoisia ja lyttäävät tekijöiden ammattitaitoa.

Sopivan tutun kuuloisten, tarttuvien pop-melodioiden tekeminen, sopivan originellisti eli siis hittien tehtailu, on äärimmäisen vaativaa. Kaikkein vaikeinta on tehdä yksinkertaisin melodioin pophitti. Se vastaa monessa mielessä klassisen musiikin haastavuutta, vaikka siellä tekniikat (ym.) toki muutoin hyvin erilaisia ovatkin. Ja vaikka minäkin näen tässä biisissä puutteita, niin kuulen kyllä biisin taustalta vahvan ammattitaidon. Saati sitten jos puhutaan tuotannosta. Monstersin tuotanto on parempi kuin muutaman koko umk-kauden kappaleiden yhteensä...

Musta on vain väärin typistää tällaisten biisien tekeminen helpoksi ja väheksyä musiikintekijöitä. Ole hyvä ja tee itse sitten perässä...

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja skidi »

Vilsku kirjoitti:
skidi kirjoitti:Kuulosti jotenkin samanlaiselta kuin itse olisin tehnyt kahdeksanvuotiaana. Joo, lahjani eivät viitanneet säveltämisen suuntaan :heh: Unohtui jo ennen kuin oli loppunutkaan, mutta niin lienee asia hyvä :joojoo:

Mun mielestä tällaisen sanominen on jokseenkin töykeää ja mautonta. Subjektiivisesti saa olla mitä mieltä hyvänsä ja on ok se myös ääneen sanoa, mutta vaikka biisin tekijät tätä sivua luekaan, tuollaiset kommentit ovat ala-arvoisia ja lyttäävät tekijöiden ammattitaitoa....
Kommentissani ei ollut mitään erityisen töykeää eikä kenenkään ammattitaitoa lyttäävää. Jos näin olisi, yhdestäkään kappaleesta ei voisi sanoa mitään negatiivista, koska se olisi loukkaus jotakuta kohtaan. Kappale on geneerinen, sävelkulkuja on vaatimaton ja se kuulostaa siltä, ettei siihen ole paljoakaan panostettu. Ei tämä ole mitenkään negatiivisimmasta päästä oleva mahdollinen kommentti vaan jopa aika perus. Lisäksi se, mitä lapsuudestani kerroin, oli totta.
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Night_Owl
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:57

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Night_Owl »

Vilsku kirjoitti:
skidi kirjoitti:Kuulosti jotenkin samanlaiselta kuin itse olisin tehnyt kahdeksanvuotiaana. Joo, lahjani eivät viitanneet säveltämisen suuntaan :heh: Unohtui jo ennen kuin oli loppunutkaan, mutta niin lienee asia hyvä :joojoo:

Mun mielestä tällaisen sanominen on jokseenkin töykeää ja mautonta. Subjektiivisesti saa olla mitä mieltä hyvänsä ja on ok se myös ääneen sanoa, mutta vaikka biisin tekijät tätä sivua luekaan, tuollaiset kommentit ovat ala-arvoisia ja lyttäävät tekijöiden ammattitaitoa.

Sopivan tutun kuuloisten, tarttuvien pop-melodioiden tekeminen, sopivan originellisti eli siis hittien tehtailu, on äärimmäisen vaativaa. Kaikkein vaikeinta on tehdä yksinkertaisin melodioin pophitti. Se vastaa monessa mielessä klassisen musiikin haastavuutta, vaikka siellä tekniikat (ym.) toki muutoin hyvin erilaisia ovatkin. Ja vaikka minäkin näen tässä biisissä puutteita, niin kuulen kyllä biisin taustalta vahvan ammattitaidon. Saati sitten jos puhutaan tuotannosta. Monstersin tuotanto on parempi kuin muutaman koko umk-kauden kappaleiden yhteensä...

Musta on vain väärin typistää tällaisten biisien tekeminen helpoksi ja väheksyä musiikintekijöitä. Ole hyvä ja tee itse sitten perässä...
Olen samaa mieltä Vilskun kanssa.
Cry him out

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^ Samoin minä (kuten kai taisikin jo edellä tullakin ilmi, Vilsku vain puki asian sanoiksi minua perusteellisemmin ja iskevämmin ;))
Viimeksi muokannut rosetta, 08 Helmi 2018, 20:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

skidi kirjoitti: Kommentissani ei ollut mitään erityisen töykeää eikä kenenkään ammattitaitoa lyttäävää. Jos näin olisi, yhdestäkään kappaleesta ei voisi sanoa mitään negatiivista, koska se olisi loukkaus jotakuta kohtaan. Kappale on geneerinen, sävelkulkuja on vaatimaton ja se kuulostaa siltä, ettei siihen ole paljoakaan panostettu. Ei tämä ole mitenkään negatiivisimmasta päästä oleva mahdollinen kommentti vaan jopa aika perus. Lisäksi se, mitä lapsuudestani kerroin, oli totta.
Minä koe kommenttisi kevyttä musiikkiakin säveltäneenä ja sanoittaneena muusikkona loukkaavana. Kommenttisi ei loukkaa vain tämän biisin tekijöitä vaan typistää koko pop-säveltämisen helpoksi hommaksi, joka ei vaadi ammattitaitoa ja johon kuka tahansa pystyy vasemmalla kädellä, sitä se ei todellakaan ole. Ajatuksissani kommenttisi rinnastuu vaikkapa siihen, että itse pilkkaisin siivoojaa, jolta on jäänyt tietty kohta lattiasta hieman likaiseksi työn jäljiltä sanomalla "Lattia noin likainen, vaikkei työ vaadi edes mitään osaamista".

Myös ne geneerisimmät biisit vaativat tekoprosessin ja monesti myös valtavasti ammattitaitoa. Kritiikkiä saa aina esittää, kärkevää ja kielellisesti leikittelevääkin, mutta toisen ammattitaidon ja työn aliarvostaminen on minusta inhottavaa.

Jos vasemmalla kädellä on helppo tehdä Monsters niin varmaan teet paremman geneerisen biisin ennen kuin Saaran toinen sinkku julkaistaan ensi perjantaina. Voit linkata Youtube-linkkisi sitten tänne kuppilaan niin kuuntelemme mielellämme avoimin mielin. :)

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Iltasanomat jo otsikoi, kuinka Saaran UMK-biisi vuoti nettiin "Saara Aallon UMK2018-kappale vuoti julkisuuteen etukäteen – kyseessä oli levy-yhtiön moka". Tästähän tavallinen tallaaja saa sen kuvan, että nyt se hänen viisubiisi on siis julki ja kyseessä on siis Monsters. :// Vaarana on se, että toinen ja kolmas biisi ei enää saa niin suurta huomiota (kun ei ehkä ole tällaisia "vuotokohuja").

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10693
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Monsters jää kyllä soimaan päähän. Minua harmittaa se, että haluaisin tykätä siitä ihan täysillä, mutta jokin jää uupumaan. Täytyy todella toivoa, että kaksi seuraava kappaletta ovat sitten täydellisiä. Haluan nimittäin kannustaa Saaraa ihan täysillä viisuissa.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
ESC Addict 98
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4270
Liittynyt: 18 Tammi 2014, 17:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja ESC Addict 98 »

Jospa vuoto olikin tahallinen tämän voiton varmistamiseksi :apuva: Foliohatut päähän!
🇪🇸 Eaea 🇱🇹 Sentimentai 🇺🇦 Shum 🇺🇦 Solovey 🇸🇮 Sebi 🇨🇾 Fuego 🇱🇻 Line 🇲🇪 The Real Thing 🇬🇪 Warrior 🇦🇿 Start a Fire 🇲🇪 Igranka
🇦🇱 Suus 🇮🇹 Madness of Love 🇷🇺 Lost and Forgotten 🇱🇻 Probka 🇵🇹 Senhora do mar 🇷🇺 Song #1 🇹🇷 Süper Star 🇹🇷 Rimi rimi ley 🇪🇪 Tii

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8121
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Eiköhän virhekäsitykset korjaannu UMK:n tv-lähetyksen myötä. Ja jos joku ei tuota UMK:ta katso, ei se tiedä sitten biisejä äänestääkään.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Siis mulle tää kelpaa edustusbiisiksi kasvaa joka kuuntelukerralla jos tällä mennään Portugaliin niin ei harmita tippaakaan :uujee: Ei suomalaiset näitä osaa tehdä nimim skidi höpöttää omiaan...

Avatar
sienimursu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2221
Liittynyt: 28 Huhti 2015, 21:42

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja sienimursu »

Vilsku kirjoitti:Ole hyvä ja tee itse sitten perässä...
Vilsku kirjoitti:Jos vasemmalla kädellä on helppo tehdä Monsters niin varmaan teet paremman geneerisen biisin ennen kuin Saaran toinen sinkku julkaistaan ensi perjantaina. Voit linkata Youtube-linkkisi sitten tänne kuppilaan niin kuuntelemme mielellämme avoimin mielin. :)
Semi-offtopic mutta tätä puolustusta käyttäessä voisi aina miettiä mitä siitä tulisi jos ravintolassa ollessasi sanot ruokaa pahaksi (koska et vaan pidä siitä) ja kokki tulee ja sanoo että no teeppä itte parempaa; Kritisoidakseen jotain ei tarvitse olla asiantuntija siitä aiheesta/sen teossa, voihan erkkikin sanoa että auto on huono jos ei pysy kunnossa vaikka ei nyt itse osaisikaan suunnitella ja rakentaa autoa. "Mäkin voisin tehä tollasen!"-asenne on sitten eri asia.

Itse biisiä en nyt voi kommentoida, odotan virallista paljastusta joten en itse kommentoi biisiä (save me) mutta minusta ainakin on ihan reilua sanoa että biisi kuulostaa "lasten tekemältä" (vaikka tuo on nyt hieman ankaraa, mielummin vähemmän haukkumasanastomaista) jos se tosiaan on peruspoppia joka ei tarjoa uutta lyriikoitten kannalta, melodian kannalta tai laadun kannalta näin ylipäätään vaan on enemmänkin koostettu troopeista. Kritisointi on reilua etenkin jos laulua on ollut kirjoittamassa ammattilaiset joitten pitäisi tietää paremmin.

Kadunko puuttumista riitaan?
Viimeksi muokannut sienimursu, 08 Helmi 2018, 20:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
This is bread. I mean, heh, this is bread aaand like it's really good it's good bread. :joojoo:
- Viki Gabor, 2019

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Edwina »

sienimursu kirjoitti:
Vilsku kirjoitti:Ole hyvä ja tee itse sitten perässä...
Semi-offtopic mutta tätä puolustusta käyttäessä voisi aina miettiä mitä siitä tulisi jos ravintolassa ollessasi sanot ruokaa pahaksi (koska et vaan pidä siitä) ja kokki tulee ja sanoo että no teeppä itte parempaa; Kritisoidakseen jotain ei tarvitse olla asiantuntija siitä aiheesta/sen teossa, voihan erkkikin sanoa että auto on huono jos ei pysy kunnossa vaikka ei nyt itse osaisikaan suunnitella ja rakentaa autoa.

Itse biisiä en nyt voi kommentoida, odotan virallista paljastusta mutta minusta ainakin on ihan reilua sanoa että biisi kuulostaa "lasten tekemältä" (vaikka tuo on nyt hieman ankaraa, mielummin vähemmän haukkumasanastomaista) jos se tosiaan on peruspoppia joka ei tarjoa uutta lyriikoitten kannalta, melodian kannalta tai laadun kannalta näin ylipäätään vaan on enemmänkin koostettu troopeista. Kritisointi on reilua etenkin jos laulua on ollut kirjoittamassa ammattilaiset joitten pitäisi tietää paremmin.

Kadunko puuttumista riitaan?
Tuohon en voi sanoa muuta kuin, että kuuntele ensin se kappale.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja rosetta »

sienimursu kirjoitti:
Vilsku kirjoitti:Ole hyvä ja tee itse sitten perässä...
Semi-offtopic mutta tätä puolustusta käyttäessä voisi aina miettiä mitä siitä tulisi jos ravintolassa ollessasi sanot ruokaa pahaksi (koska et vaan pidä siitä) ja kokki tulee ja sanoo että no teeppä itte parempaa; Kritisoidakseen jotain ei tarvitse olla asiantuntija siitä aiheesta/sen teossa, voihan erkkikin sanoa että auto on huono jos ei pysy kunnossa vaikka ei nyt itse osaisikaan suunnitella ja rakentaa autoa.
Tuo on hyvinkin totta, mutta tässä skidi ei ainoastaan kritisoinut vaan nimenomaan väitti osaavansa tehdä saman, ja osanneensa vieläpä jo 8-vuotiaana... Joten lähtökohta aivan toinen.
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

sienimursu kirjoitti:
Semi-offtopic mutta tätä puolustusta käyttäessä voisi aina miettiä mitä siitä tulisi jos ravintolassa ollessasi sanot ruokaa pahaksi (koska et vaan pidä siitä) ja kokki tulee ja sanoo että no teeppä itte parempaa; Kritisoidakseen jotain ei tarvitse olla asiantuntija siitä aiheesta/sen teossa, voihan erkkikin sanoa että auto on huono jos ei pysy kunnossa vaikka ei nyt itse osaisikaan suunnitella ja rakentaa autoa. "Mäkin voisin tehä tollasen!"-asenne on sitten eri asia.
"Kuulosti jotenkin samanlaiselta kuin itse olisin tehnyt kahdeksanvuotiaana."

Hän itse toi esiin, että olisi pystynyt lapsena tekemään samanlaisen biisin, vaikka hänellä ei silloin(kaan?) ollut mitään taipumusta musiikkiin. Siksi pyysin, että tee perässä.

^ rosetta ehtikin ensin :mrgreen:

Avatar
Night_Owl
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:57

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Night_Owl »

Minusta saa kritisoida, arvostella ja olla tykkäämättä kappaleista. Ei siihen vaadita välttämättä musiikillista osaamista. Mutta jos itse sanoo, että osaisi tehdä yhtä hyvän tai paremman eikä ole siitä mitään näyttöä, ei tuo kritiikki anna kellekään mitään ja kuulostaa lähinnä oman itsensä pönkittämiseltä. On musta myös väheksyvää sanoa, että lapsikin pystyisi säveltämään geneerisen pop-kappaleen. Säveltäminen ei ole mitään helppoa hommaa. Mä en välittänyt Suomen viime vuoden viisusta, mutten missään nimessä väitä, että osaisin säveltää ja kirjoitttaa vastaavan kappaleen.
Cry him out

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4092
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

^Olikohan hää nyt kuitenkaa välttämäti iha tosissaa :mitvit:

Ks. esim. http://tieteentermipankki.fi/wiki/Kirja ... :hyperbola
"hyperbola
Määritelmä: kielikuva, jossa kohdetta kuvataan vääristellyissä mittasuhteissa; voimakkaan liioitteleva ilmaisu
Selite: Hyperbolaa on hyödynnetty paljon esim. kansanperinteessä, lyriikassa, burleskeissa, satiireissa ja humoristisessa kirjallisuudessa. Hyperbolan avulla voidaan korostaa ja tehostaa tekstin keskeistä ajatusta. Monet ilmaisut ovat arkikielessä niin käytettyjä, ettei niitä huomaa hyperbolisiksi. Esimerkiksi repliikki 'en ole nähnyt sinua sataan vuoteen' tai 'huone oli aivan täynnä' ovat juuri tällaisia."
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Universal Love
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1840
Liittynyt: 26 Marras 2016, 12:47

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Universal Love »

Itsekin sanon tuohon lapsi-teemaan :heh:

Periaatteessa toki lapsi voi nykyään luoda helpostikin ihan ok kappaleita, kun ne on mitä lie leikkaa-liitä helpoimmillaan. Kuitenkin, paljon haastavempaa on luoda jotain hyvän kuuloista, joka ei ole plagiaatti. Siinä tarvitsee jo jotain taitoa.

Toki onhan tuo skidin sanoma hieman yliampuvasti sanottu, mutta ymmärrän sen ihan vitsailuksi, vaikka kritiikkiä samalla onkin, ei sentään "lapsikin tekisi paremman" :)
2017-2021: 1. Moldova 2. Liettua 3. Serbia 4. Latvia :tapu: (Soittolista22)

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8894
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

skidi kirjoitti:
rosetta kirjoitti: Ai, että jonkun tunnetun säveltäjän teos (kai tämä nyt jonkun sellaisen tekemä on?) on sinusta ihan kahdeksanvuotiaan tekele? ;)
Säveltäjän tunnettuus ei tee kappaleesta hyvää. Tämä on sellainen geneerinen monen tutun sävelkulun jäljittely, johon kyllä musiikkia kuunnellut vähemmän lahjakas kahdeksanvuotiaskin pystyy. Itse asiassa mainitsin asiasta siksi, että jossain minun lapsuuden ”sävellyksessä” tosiaan taisi olla osittain sama melodia. Tuntuu, että kyseessä on vähän tällainen vasemmalla kädellä huitaistu tilauspoppis.
Juurikin näin. :joojoo: Oikeastaan sanoisin, että lasten tekemät sävellykset ovat lähtökohtaisesti kiinnostavampia kuin aikuisten, sillä he eivät ole vielä täysin rutinoituneita ja kangistuneita omiin kaavoihinsa. Kuunnelkaa vaikka upea Volchebniy krolik vuoden 2009 junnuviisuista – 12-vuotiaan sävellys on kanssakilpailijoihinsa verrattuna ihailtavan rohkea ja ennakkoluuloton. Tällaista kun kuulisi joskus aikuisviisuissakin.

Sikälikin veisin tämän kappaleen lapselle uudelleensävellettäväksi, että mielestäni oikeastaan millä tahansa muulla sointukululla on enemmän oikeutusta olla olemassa kuin tämän kappaleen kliseekokoelmalla. :heh:
Qaj.

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6308
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja mariah »

ESC Addict 98 kirjoitti:Jospa vuoto olikin tahallinen tämän voiton varmistamiseksi :apuva: Foliohatut päähän!
Hyvinkin mahdollinen tahallinen vuoto, kaikki julkisuus ja höpinä on hyvästä :uujee: Tiedä sitten voiton varmistumisesta, vielä meillä on varmasti kaksi kovaa biisiä :tuuletus:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41934
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Samiasd kirjoitti: Kappaleella tuntuu olevan jonkinlainen lapsilauma laulamassa
:sekava: :hiips:

Mutta se selittäisi nimen. En tiennyt että julkistus on nyt vuorokauden vaihteessa, joten kai kuuntelen biisin vasta aamulla (kun jo nappasin unilääkkeeni; lapsilaulasta voi tulla painajaisia).
Rise, angel, shine, love!

Avatar
ESC Addict 98
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4270
Liittynyt: 18 Tammi 2014, 17:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja ESC Addict 98 »

Rousku kirjoitti:Mutta se selittäisi nimen.
:rofl: :rofl: :rofl:
🇪🇸 Eaea 🇱🇹 Sentimentai 🇺🇦 Shum 🇺🇦 Solovey 🇸🇮 Sebi 🇨🇾 Fuego 🇱🇻 Line 🇲🇪 The Real Thing 🇬🇪 Warrior 🇦🇿 Start a Fire 🇲🇪 Igranka
🇦🇱 Suus 🇮🇹 Madness of Love 🇷🇺 Lost and Forgotten 🇱🇻 Probka 🇵🇹 Senhora do mar 🇷🇺 Song #1 🇹🇷 Süper Star 🇹🇷 Rimi rimi ley 🇪🇪 Tii

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41934
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Wadde kirjoitti:Kylläpä on paljon hehkutusta? Ihan turha tuo minusta oli. :lohduton: Juurikin niitä kappaleita, jotka on finaaleissa sijoilla 20 ja jotain.
Löysin youtubesta vain 20 sekunnin klipin, ja sen perusteella tuntui juuri tuolta. Ihan tavis jumputus, jopa vanhanaikaisen oloinen, mutta toki moni fani tykkää. Ja saisi varmaan ihan kohtalaisen live-esityksen. Mutta tanssimusa ei ole oikein tavannut menestyä.
Rise, angel, shine, love!

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

^etenkään svedujen tekemät :heh:

ESC-fani
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 526
Liittynyt: 07 Elo 2010, 00:05
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja ESC-fani »

Jopa yllättävän hyvä Saaran laulamaksi. Oli pakko kuunnella jopa useampaan kertaan, en ole varmaan koskaan ennen niin tehnyt Saaran biisien kohdalla muuta kuin pakosta. Eli mulle kelpaisi tämäkin edustuskappaleeksi, mutta odotan mielenkiinnolla noita muita kappaleita.
I was in Kyiv 2017

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2316
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja jamira »

Kyllä. :shock: Yllättävän hyvä. Kyllä tästä paistaa ammattitaito biisin taustalla vs. Saaran vanhat biisit. Nyt vaan toivotaan että esityskin on hyvin tuotettu. :heh:

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Koirankuonolainen kirjoitti:^Olikohan hää nyt kuitenkaa välttämäti iha tosissaa :mitvit:

Ks. esim. http://tieteentermipankki.fi/wiki/Kirja ... :hyperbola
"hyperbola
Määritelmä: kielikuva, jossa kohdetta kuvataan vääristellyissä mittasuhteissa; voimakkaan liioitteleva ilmaisu
Selite: Hyperbolaa on hyödynnetty paljon esim. kansanperinteessä, lyriikassa, burleskeissa, satiireissa ja humoristisessa kirjallisuudessa. Hyperbolan avulla voidaan korostaa ja tehostaa tekstin keskeistä ajatusta. Monet ilmaisut ovat arkikielessä niin käytettyjä, ettei niitä huomaa hyperbolisiksi. Esimerkiksi repliikki 'en ole nähnyt sinua sataan vuoteen' tai 'huone oli aivan täynnä' ovat juuri tällaisia."
Tosissaan ikävä kyllä vaikutti olevan. "Lapsikin osaisi tehdä vastaavan" tms. olisi hyperbola, mutta "olen itse tehnyt ihan vastaavan 8-vuotiaana" ei ole. :eiei:
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8121
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Kun Saara aloittaa biisin alussa laulamisen, mulla tunkee mieleen Emman Circle of Lightin alku...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Lukittu