UMK18: Saara Aalto – Domino

Euroviisut 2018 Portugalissa

Saara Aalto – Domino

*****
19
13%
****
36
26%
***
44
31%
**
34
24%
*
8
6%
 
Ääniä yhteensä: 141

Valkealalainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5195
Liittynyt: 09 Syys 2008, 16:19
Paikkakunta: ... (Kouvola)

Re: UMK18: Saara Aalto – Domino

Viesti Kirjoittaja Valkealalainen »

Juu, ei kiitos. Jaksoin hädin tuskin kuunnella loppuun asti.

**
Bussi tytön aina ohi onnen vie
Kun toiset löytää sen


- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)

smiledtothedog
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 8
Liittynyt: 16 Helmi 2018, 16:19

Re: UMK18: Saara Aalto – Domino

Viesti Kirjoittaja smiledtothedog »

Minusta tämän biisin ehdottomasti suurin heikkous on se, ettei siitä välity sitten minkäänlaista tunnetta. Kertosäkeen lattea ja raskas, toonikan pohjasävelelle tylsästi päätyvä melodia ei mitenkään auta asiaa, mutta myös laulusuoritus säkeistöjen maneereineen on jotenkin steriilin mitäänsanomaton. Monstersin kautta sentään välittyi jonkinlaista paloa ja tunnetta erityisesti ensimmäisessä kertosäkeessä.

Olipa pettymys tämä. Sääli, jos lehdistön suitsutus edesauttaa tämän UMK-menestystä...

Avatar
[Marcus]
Siemailija
Siemailija
Viestit: 121
Liittynyt: 04 Joulu 2012, 20:23

Re: UMK18: Saara Aalto – Domino

Viesti Kirjoittaja [Marcus] »

Domino on kyllä kappaleena paljon mieleenpainuvampi verrattuna Monstersiin. Tätä pystyy laulamaan mukana jo muutaman kuuntelukerran jälkeen, Monsters ei jää mieleen vielä 30 kuuntelukerrankaan jälkeen.

Avatar
Eveveve
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 246
Liittynyt: 31 Touko 2009, 19:45

Re: UMK18: Saara Aalto – Domino

Viesti Kirjoittaja Eveveve »

Vappu Pimiä soitti tämän tänään Radio Novalla ja kertoi että tämä on nyt valittu edustuskappaleeksemme :roll:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK18: Saara Aalto – Domino

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mielenkiintoista, jos tästä tulee kulttuurieliitin ja toimittajien lemmikki. Miksiköhän?
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK18: Saara Aalto – Domino

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^Veikkaukseni on sama kuin suomalaisen popmusiikkimedian kohdalla yleensä - ja sama syy joka tekee popistamme niin hemmetin tylsää ja huonoa: ne pelkäävät huonoitsetuntoisuuttaan, syvää keskiluokkaisuuttaan ja epätaiteellisuuttaan niin hirveästi että ei vaan olla tai etteivät itse olisi "mauttomia", so huonomakuisiia, övereitä jne, että eivät tajua, että pop ilman "mauttomuutta", so tavanomaisuuden ylittämistä, paisuttelua, maun rajojen haastamista on kaikkein pienimmin kirjaimin kirjoittettuna ihan mautonta, merkityksessä hajutonta ja mautonta siinä ei maistu miltään merkityksessä, eli tylsää harmaavapustelua. Siksi siellä diggaillaan Sandhjoista ynnä muista jotka ei varmasti ärsytä ketään.

Tämä koskee kotimaisia tekijöitä, ulkomaisissa, jo valmiiksi täkeiden tahojen hyväksi ihyväksymissä sitten ihaillaan sitten sitä mistä meikäläisiä yrittäjiä sormella ilkkuen osoitetaan. Eli kyse siitä mistä Saara puhuu latistamisena, vaikka toki sanottava että hän ei suinkaan aina onnistu olemaan kaikkein onnistuneimmalla tavalla erottuva. Mutta ainakin yrittää. Nämä viisubiisit ovat vähän sellaista suomalaista arkuutta ja varmistelua soittavia kuitenkin. Myös Monsters.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Night_Owl
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:57

Re: UMK18: Saara Aalto – Domino

Viesti Kirjoittaja Night_Owl »

Hitsi mulle tulee tästä ihan mieleen Anna Abreun englanninkielinen matsku (josta kyllä ihan pidän siis), etenkin C-osasta! Aivan kuin oisin kuullut tän jossain ennenkin. On ollut tänään kovassa kuuntelussa!
Cry him out

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK18: Saara Aalto – Domino

Viesti Kirjoittaja andre06 »

Night_Owl kirjoitti: Aivan kuin oisin kuullut tän jossain ennenkin.
Mäkin aloin itseasiassa miettiä parin kuuntelun jälkeen, että melodia tosiaan on tuttu jostain!

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1147
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: UMK18: Saara Aalto – Domino

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Olen aika pettynyt. Tässä ei ole voimaa, ei tule kylmiä väreitä, vaikka valoisuutta löytyykin ja tavallaan ihan nätti. Mutta tyhjänpäiväinen.
Ehkä odotin liikoja?!

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: UMK18: Saara Aalto – Domino

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

Tämä kuulosti nyt päivällä kyllä tosi hyvältä, kun kuuntelin (kovaa) samalla kun laitoin ruokaa. Melkein tavallisena radiobiisinä tämä toimii paremmin. Alku on ihan paras.

Toivottavasti saa paljon radiosoittoa, paljon mieluummin tätä kuuntelee kuin noita iänikuisia...

Avatar
Night_Owl
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:57

Re: UMK18: Saara Aalto – Domino

Viesti Kirjoittaja Night_Owl »

ta1ja kirjoitti:^Veikkaukseni on sama kuin suomalaisen popmusiikkimedian kohdalla yleensä - ja sama syy joka tekee popistamme niin hemmetin tylsää ja huonoa: ne pelkäävät huonoitsetuntoisuuttaan, syvää keskiluokkaisuuttaan ja epätaiteellisuuttaan niin hirveästi että ei vaan olla tai etteivät itse olisi "mauttomia", so huonomakuisiia, övereitä jne, että eivät tajua, että pop ilman "mauttomuutta", so tavanomaisuuden ylittämistä, paisuttelua, maun rajojen haastamista on kaikkein pienimmin kirjaimin kirjoittettuna ihan mautonta, merkityksessä hajutonta ja mautonta siinä ei maistu miltään merkityksessä, eli tylsää harmaavapustelua. Siksi siellä diggaillaan Sandhjoista ynnä muista jotka ei varmasti ärsytä ketään.

Tämä koskee kotimaisia tekijöitä, ulkomaisissa, jo valmiiksi täkeiden tahojen hyväksi ihyväksymissä sitten ihaillaan sitten sitä mistä meikäläisiä yrittäjiä sormella ilkkuen osoitetaan. Eli kyse siitä mistä Saara puhuu latistamisena, vaikka toki sanottava että hän ei suinkaan aina onnistu olemaan kaikkein onnistuneimmalla tavalla erottuva. Mutta ainakin yrittää. Nämä viisubiisit ovat vähän sellaista suomalaista arkuutta ja varmistelua soittavia kuitenkin. Myös Monsters.
Erittäin hyvä kommentti. Olen samaa mieltä, vaikka tykkään yllättävän monista ihan perus popbiiseistä. Mä olisin kaivannut näihin viisubiiseihin enemmän sitä Saaran kosketusta, jossa kuuluisi se musikaalimaisuus, teatraalisuus ja omaperäisyys. Olisi noitakin voinut yhdistää radiopoppiin. Toisaalta kuten täällä on sanottu, että hieman yksinkertaisemmat biisit antavat tilaa improvisoinnille ja lavashowlle. Voi olla, että niistä esityksistä sitten tehdään sellaisia isoja ja teatraalisia. Luulen myös, että tässä on just haettu semmoista suht varmaa viisumenestystä. Toivoisin kans ihan yleisesti, että Suomessa uskallettais kokeilla ja räväyttää enemmän. Saara on saanut aiemmin paljon kuraa niskaan siitä, ettei ole onnistunut ns. menestymään ja roikkumaan Spotifyn listoilla. Kun katsotaan noita listoja, ne ovat usein täynnä lähes samasta muotista tuotettua räppiä/poppia. Saara on elättänyt itsensä musiikilla monta vuotta ja omalla tyylillänsä, mielestäni se on jo iso menestyksen merkki. Näin hän on itsekin haastiksissa sanonut. Toki olen iloinen, että on nyt päässyt radiosoittoon ja listoille. Fakta on kuitenkin se, että jos Suomessa haluaa tehdä erilaista musiikkia, top-listoille ei ole juuri asiaa. Ja se on musta tosi sääli. Tykkään esimerkiks oikeasti Saaran omasta matskusta paljon.
Cry him out

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4897
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK18: Saara Aalto – Domino

Viesti Kirjoittaja toivo »

Mulle tulee tästä jotenkin mieleen UMK-kilpailjia Tuuli Oikkonen ja Dont wake me up. Samanlaista tasapaksua mössöä.

BruiseViolet
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 418
Liittynyt: 22 Tammi 2007, 23:56

Re: UMK18: Saara Aalto – Domino

Viesti Kirjoittaja BruiseViolet »

#2 trendaavissa videoissa Suomessa, en olisi ihan heti uskonut.

Avatar
Diggari
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 750
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK18: Saara Aalto – Domino

Viesti Kirjoittaja Diggari »

Tähän asti äänite on minusta ollut sen verran tunteita herättämätön esityksen ja melodiakulun puolesta, vaikkakin ammattitaitoinen paketti, etten missään nimessä hyväksyisi tätä Suomea edustamaan.

Mutta tänään lomalla luonnon rauhassa laulun tullessa radion toivekonsertissa väänsin volyymin kokeeksi lujemmalle ja tuijotin ulos pimeään lumimaisemaan. Laulun rakenne tuntui sopivan klassiselta ja luontevalta, melodiakin kelpasi, sovituksesta löytyi koukkuja. Laulu oli edelleen liian hillittyä, vaikkakin taidokasta, mutta mietin että live-esitys tulee olemaan voimakkaampi, koskettavampi, ehkä rosoisempi. Annan siksi tälle vielä mahdollisuuden. Toivon vain ettei dominolavastuksesta tehdä tahattoman koomista sirkusta, mikä rikkoisi herkäksi ajatellun kokonaisuuden.

kumpare+50
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 511
Liittynyt: 04 Syys 2012, 13:50

Re: UMK18: Saara Aalto – Domino

Viesti Kirjoittaja kumpare+50 »

Monsters voisi tätä paremmin toimia viisulavalla. Tää Domino iski kyllä paljon kun kuuntelin viime aamuna tän radiosta. Kolmatta odotellessa

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: UMK18: Saara Aalto – Domino

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Heräsin viime yönä ensikuuntelemaan, jolloin jo olin vähän "lopu jo" 2 minuutin jälkeen. Myöhemmin tänään olen kaksi kertaa alkanut kuuntelemaan, enkä kummallakaan kuunnellut loppuun asti. Loppuosa kappaleesta on vain jotenkin...noh...ei vaan toimi.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK18: Saara Aalto – Domino

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Voisko sen kaatuvat dominopalikat -efektin toteuttaa mieluummin valaistusteknisin keinoin kuin roudaamalla lavan täyteen tavaraa?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: UMK18: Saara Aalto – Domino

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

En ole lukenut yhtään kommenttia aiheesta ja veikkaan että toistan jotain mitä täällä on tuhat kertaa jo sanottu mutta naputanpa silti nyt: tää voisi olla joku Lisa Ajaxin biisi, joka keräilyerän kautta menee MF-finaaliin ollen siellä about kuudes-kahdeksas. Sounds expensive (sanoisi Wiwi-Williams) ja lisäksi alusta tulee hetken mieleen Love Me Like You Do mutta muuten tämä on suht tavanomaisine melodioineen kaukana sen pophelmen vetovoimasta. Monsterit ennemmin kuin tämä jos nyt en sitäkään fanita.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK18: Saara Aalto – Domino

Viesti Kirjoittaja sziget »

:lapsetlapset: Keräsin lapsena tyhjiä tulitikkurasioita ja rakensin niistä pitkiä junia dominolaattojen tapaan. Kappa kuulostaa lapselliselta. Joistakin G:soneista olen pitänyt, tämä on jopa nolo. Olisi luonnollista, että heikoin biisi esitellään toisena. Karmeaa, jos voittaa tekijän nimellä. Monsters OK.
Rousku kirjoitti:Ja sitten tulee mieleen Albaniasta Lindita Halimi (edusti Albaniaa viime viisuissa), jolla kanssa on joku pakkomielle esitellä reisiään, sopi se biisiin tai ei. Ja miksei myös se viimevuotinen Serbian edustaja (nimi jo häipynyt päästä), joka näytti harsolla verhotussa jumppapuvussaan kiusaantuneelta vain.
Serbian esityksessä oli pointti, joka liittyi viisun pelastusteemaan. Albanian ideaa en löytänyt, esitys jäi sekavaksi reisistä riippumatta. Huolestuttaa kyllä, että "juhlittu stylisti" päästetään pilaamaan esitys omilla fiksaatioillaan, mutta välitön uhka on väärän biisin valinta.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK18: Saara Aalto – Domino

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Tämä kappale ei jää yhtään soimaan päähän. Kun yritän muistella miten tämä menee, alkaa päässä soida Let it go, let it go.... Domino...domino... :mitvit:

Avatar
Zimba
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 632
Liittynyt: 15 Tammi 2006, 13:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK18: Saara Aalto – Domino

Viesti Kirjoittaja Zimba »

Siis tämäkin aukesi heti mulle. Mitä ihmettä. Jotenkin tässä on kasarimeininkiä positiivisessa mielessä. Stailaus on kyl hieman outo videossa, mutta menkööt.

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK18: Saara Aalto – Domino

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

Domino on oikein hyvä, annan 4/5 eli ****. Kyllähän Saara tälläkin pärjäisi viisuissa mutta onhan silti Monsters parempi :peukku:
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
Colby
Barista
Barista
Viestit: 4126
Liittynyt: 18 Marras 2003, 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK18: Saara Aalto – Domino

Viesti Kirjoittaja Colby »

Tämä on mun mielestä vaan yksinkertaisesti huono. Mulle tuli tavallaan mieleen se Azereiden maailman mitäänsanomattomin voittajabiisi Running scared. Eikä tämä nyt tosiaan ollut ennustus tai veikkaus, että Dominolle kävisi samoin jos edustajaksi pääsisi. Toivottavasti ei pääse.
"Ihan **tun ruma ihminen!
Kaikin puolin.
Varsinkin ulkonäöltä!"

-Saana Uimonen

Avatar
Subculture
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3677
Liittynyt: 30 Huhti 2004, 12:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK18: Saara Aalto – Domino

Viesti Kirjoittaja Subculture »

Tätä höttöä kuunnellessa teki mieli kaivaa muistiin Blue Eyes, Saaran eka uusi biisi X-Factorin jälkeen, jonka hän esitti BBC:n radiolähetyksessä pelkällä pianosäestyksellä.
Mitään ekaa brittisinkkuahan Saaralta ei sitten koskaan julkaistukaan, kun tuli nää viisukuviot ja näillä jonkun Suomen viisuehdokkailla ei taideta nousta enää brittilistoille.
En mäkään toivonut todellakaan Saaralta mitään pianoballaadia tähän kisaan, mutta tämän dominopalikkamuovisen ballaadin sijaan jotain sielukkaampaa kylläkin.
Olisi kiva kuulla tästä lopullinen studiosovitus.


Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: UMK18: Saara Aalto – Domino

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Colby kirjoitti:Tämä on mun mielestä vaan yksinkertaisesti huono. Mulle tuli tavallaan mieleen se Azereiden maailman mitäänsanomattomin voittajabiisi Running scared.
Minusta jopa Running Scared'kin on tätä parempi, ikävä kyllä... :hiips:
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4897
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK18: Saara Aalto – Domino

Viesti Kirjoittaja toivo »

Mun mielestä esim. G:sonnin Amanecer, Quédate conmigo ja Taboo ovat parempia ja mielenkiintoisempia sävellyksiä, kuin tämä. Mutta ei tää mikään G:sonnin huonoin tekele ole.

Mua aina naurattaa ne maat, jotka tilaavat Ruotsista sen tyhjän muovin ja kuvittelevat ostavansa menestyjän euroviisuihin. Nyt se maa on sitten Suomi. :heh: Queensia odotellessa... :hiips:

Qhullu
Siemailija
Siemailija
Viestit: 157
Liittynyt: 27 Huhti 2007, 00:52

Re: UMK18: Saara Aalto – Domino

Viesti Kirjoittaja Qhullu »

Ilmeisesti olen lähes ainoa, jolle tämä iski heti. Lauleskelin jo mukana toisen kuuntelukerran jälkeen...

Tykkään tästä koko ajan enemmän, vaikka onhan tässä sellainen pikkuisen naiivi Spice Girls -balladiviba. Leijun kuitenkin mielelläni tällaisessa rakkaushattarassa.

:ihana:

Monsters kuulostaa minusta liikaa Euroviisuksi räätälöidyltä biisiltä. Ja siinä missä se sisältää ns. voimaannuttavan viestin, niin jotenkin sellainen aggressiivinen warrior-meininki ei vaan toimi mulle. Se on vähän nähty ja koettu viisuissakin. Toivottavasti Queens tuo väriä ja iloa mukaan.

Povaan tätä Dominoa Saaran stunttibiisiksi. On aivan päivänselvä asia, että jonkinlainen stuntti tullaan UMK-finaalissa näkemään. Monsters pohjautuu varmasti tanssikoreografiaan, tässä voitaisiin "fall like a domino".

Avatar
Subculture
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3677
Liittynyt: 30 Huhti 2004, 12:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK18: Saara Aalto – Domino

Viesti Kirjoittaja Subculture »

toivo kirjoitti:Mun mielestä esim. G:sonnin Amanecer, Quédate conmigo ja Taboo ovat parempia ja mielenkiintoisempia sävellyksiä, kuin tämä. Mutta ei tää mikään G:sonnin huonoin tekele ole.

Mua aina naurattaa ne maat, jotka tilaavat Ruotsista sen tyhjän muovin ja kuvittelevat ostavansa menestyjän euroviisuihin. Nyt se maa on sitten Suomi. :heh: Queensia odotellessa... :hiips:
Niin totta, viime vuoden Serbian In too Deep ja Makedonian Dance Alone ruotsitilaukset kosahtivat semeihin. Viisufanien mielestä Dance Alone oli varma top 10.
Tänä vuonna Maltan G:son Taboota biisinä itse pidän semiputoajana, mutta hologrammiesitys saattaa just viedä finaaliin.
G:sonin Dominoa pidän ihan varmana semiputoajana, jos tuo domino-show ei ole ihan mykistävä.
Queensia odotellessa... :hiips:

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK18: Saara Aalto – Domino

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Vanhankuuloinen ja huonolla tavalla abbamainen biisi, joka heiluu mennyssä ajassa. Tuotantotiimi on toki osannut loihtia toukasta perhosen, mutta kun tuo perhonen on kuin vanha sukka, joka riippuu halvan kattokruunun alla. Monsteribiisi parempi, mutta tuleeko silläkään viisulla menestystä.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK18: Saara Aalto – Domino

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Mä tykkään tästä ihan hulluna! :uujee: Tätä kuuntelen päivittäin, Monstersia en. Mutta kuten sanoin toisessa ketjussa, haluan viisuihin sen kappaleen, jolla on eniten menestysmahkuja. Onko se kuitenkin sitten Monsters? Mä taas näen tässä mahdollisuudet upeaan esitykseen, joka jää kertalaakista päähän.

Toki se G:son tekijätiedoissa ärsyttää mutta ei voi mitään. :heh:

Lukittu