UMK18: Saara Aalto – Queens

Euroviisut 2018 Portugalissa

Saara Aalto – Queens

*****
25
19%
****
46
36%
***
39
30%
**
14
11%
*
5
4%
 
Ääniä yhteensä: 129

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja lharju »

Näen jo mielessäni kuinka tämä saa päättää tiistain semifinaalin. :kups:

Sitten Suomi arvotaan finaalin alkupuoliskolle ja laitetaan esiintymään tyyliin ensimmäisenä. :niinpa:
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Suuri pettymys. :eiei: Odotin överimpää ja menevämpää rallia. Mun korviin tämä kuulostaa joltain Britneyn levyn jämäbiisiltä. :puna: Tietysti tähän pystyy rakentamaan vaikka miten hienon esityksen, mutta ei se silti sävellystä pelasta.

Näyttäisi siis siltä, että Saara julkaisi kappaleensa paremmuusjärjestyksessä. "Monsters" on näistä ehdoton suosikkini :ihana:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8153
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Saara kertoi maikkarin aamutv:ssä että biisi on sävelletty jo vuosi sitten jolloin hänellä ei ollut hajuakaan viisuosallistumisesta, eli ei ole varsinaisesti viisuja varten sävelletty biisi tämä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Universal Love
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1840
Liittynyt: 26 Marras 2016, 12:47

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja Universal Love »

Oma tuuliviiri kääntyykin tänään Queensin kannalle. Aluksi oli hieman pettymys, varsinkin sen alun 20sec jälkeen kun odotti hieman maailman räjäyttävämpää, mutta kyllähän tämä toimii! Nyt tämä laittaa jo liikahtelemaan :)
2017-2021: 1. Moldova 2. Liettua 3. Serbia 4. Latvia :tapu: (Soittolista22)

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5321
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

Varsin mukaansa tempaava ja tanssittava kappale. Varmaankin myös vähiten euroviisu näistä kolmesta. Musiikkivideokin oli sopivan kresi. Onko tämä sitten varma viisumenestyjä? Ei varmaan. Paljon riippuu myös lavashowsta, mutta niinhän se on jokaisen biisin kohdalla. Jokatapauksessa tämä on ainakin alustavasti oma suosikkini näistä kolmesta. Tähtiä tulee erittäin vahvat neljä.

:suomi: :suomi: :suomi: :suomi:
It's better to pee in the sink
Than sink in the pee

:vessa:

Avatar
wigwam
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2922
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 14:42
Paikkakunta: Kouvola

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja wigwam »

Queens Lissaboniin kiitos. :peukku: Jollain tapaa raikkaampi kuin muut vaihtoehdot ja pistää tanssittamaan oikein kunnolla.

Valkealalainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5195
Liittynyt: 09 Syys 2008, 16:19
Paikkakunta: ... (Kouvola)

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja Valkealalainen »

Kuulin tämän töissä Radio Novalta. Kuulosti lähinnä tyhjänpäiväiseltä melusaasteelta. Toinen kuuntelukerta ei tätä juuri parantanut. Toiseksi paras eli toiseksi huonoin näistä kilpailubiiseistä.

***
Bussi tytön aina ohi onnen vie
Kun toiset löytää sen


- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Valkealalainen kirjoitti:Kuulin tämän töissä Radio Novalta. Kuulosti lähinnä tyhjänpäiväiseltä melusaasteelta. Toinen kuuntelukerta ei tätä juuri parantanut. Toiseksi paras eli toiseksi huonoin näistä kilpailubiiseistä.

***
mä en itseasiassa ole kuunnellut tätä ilman musavideota mutta taisit vastata jo puolestani :heh:

Monsters ei kärsi samasta, jopa paranee mielestäni ilman videota eli radioystävällisempi

phale
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Touko 2006, 06:39

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja phale »

Tämä kuulosti aluksi mielenkiintoisimmalle, mutta Monsters on sittenkin kestänyt paremmin kuuntelua, ja alkanut kuulostaa paremmalta kuin miltä tuntui ensireaktiona. En sitten tiedä kumpi olisi parempi viisuissa, jos useimmat kuitenkin kuulevat siellä kappaleen ensimmäistä kertaa. Ellei sitten saada Monstersista kansainvälistä radiohittiä jo ennen viisuja. :heh:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42010
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja Rousku »

aj1964 kirjoitti:
Valkealalainen kirjoitti:Kuulin tämän töissä Radio Novalta. Kuulosti lähinnä tyhjänpäiväiseltä melusaasteelta. Toinen kuuntelukerta ei tätä juuri parantanut. Toiseksi paras eli toiseksi huonoin näistä kilpailubiiseistä.

***
mä en itseasiassa ole kuunnellut tätä ilman musavideota mutta taisit vastata jo puolestani :heh:

Monsters ei kärsi samasta, jopa paranee mielestäni ilman videota eli radioystävällisempi
Minä taas olen kuunnellut kumpaakin vain ilman videota, ja Queens on ollut parempi. Pitäisiköhän sitä tässä joskus katsoa ne videotkin?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8153
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Queensillä on selkeesti paras video.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2964
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja Edwina »

hra47 kirjoitti:Queensillä on selkeesti paras video.
Näin kyllä on. Monstersin videosta en pidä lainkaan, jotenkin ällöttävää kiemurtelua, sekä ahtaan paikan tuntua.
Queensin video on ilmavampi ja kiinnostavampi, tosin hieman sekava. Ainakin siinä on iloisempi tunnelma.

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

^ ^ Niin minustakin. Tulee videon kanssa kovasti Madonna mieleen.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12859
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

:stara: :stara: :stara: :stara:
Kuulin ja näin tämän juuri telkkarista. Kaikki kolme ovat mulla tasaisesti neljän tähden arvoisia. Domino on se heikoin, joten tämä on kyllä sitä parempi, mutta ei kuitenkaan päihitä Monstersia.

Massiel
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 999
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja Massiel »

hra47 kirjoitti:
Zimba kirjoitti:https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005578303.html HS:n mielipidettä pukkaa.
"Queens on kolmesta viisuehdokkaasta ylivoimaisesti heikoin."
Hah. Hesarin kulttuuritoimittajien uskottavuus mielipidejohtajina on puolestaan lähellä nollaa...
Kuten koko Hesarinkin.

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10701
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja WildDance »

En vain saa tästä kiinni... Massiivinen pettymys. En todellakaan halua, että Saara... laulaja, jonka fani olen ollut vuodesta 2007 edustaa Suomea Euroviisuissa jollain tällaisella kökkäreellä. Tämä ei ole minusta paljoa Sandhjan viisua parempi... Odotin jotain hulluttelua ja taiteellista, mutta tämä on tällainen mitäänsanomaton tekele. Saattaisin baarissa tanssia tällaisen biisin tahtiin, mutta ei tämä minusta kovin hyvä ole. Petyn todella paljon, jos tämä lopulta valitaan.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Night_Owl
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:57

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja Night_Owl »

Aluksi ajattelin, että tämä se on. Persoonallinen, erottuva ja ihanan pirteä. Pidin ekan kuuntelun jälkeen jopa mun suosikkina. Mutta muutaman kuuntelun jälkeen, niin kyllä tämä oikeastaan melko kevyeksi jää. Tästä olisi saanut isomman, musikaalimaisemman ja tarttuvamman, mutta tämä jäi vähän tämmöiseksi ohueksi yritykseksi olla teatraalinen ja omaperäinen, mutta sit ei kuitenkaan ihan onnistu olemaan tarpeeksi. Mutta ei tämä huono ole. Pidän tästäkin ihan semisti (etenkin säkeistöt), mutta odotin jotain räjäyttävää ja suurempaa. Etenkin kun tässä olisi potentiaalia siihen paljon. Kolme ja puoli tähteä varmaankin? Domino on taas kasvanut ja kasvanut vaan mulla, muttei ihan päihitä hirviöitä. Monsters on mustakin paras ja vie varmaan UMK-voiton.
Cry him out

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja Wadde »

hra47 kirjoitti:Saara kertoi maikkarin aamutv:ssä että biisi on sävelletty jo vuosi sitten jolloin hänellä ei ollut hajuakaan viisuosallistumisesta, eli ei ole varsinaisesti viisuja varten sävelletty biisi tämä.
Minusta sen kyllä kuulee, ja juurikin positiivisesti. Kaksi muuta on biisejä, jotka on selkeästi tehty euroviisuihin ja se on aina huono asia.

Mutta joka paikassa lukee, että Monsters on jo valittu, että kaipa se sitten niin on. Kiitos tästä julkaisujärjestyssekoilusta taas UMK. :niinpa:

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^Katsotaan nyt se UMK ensin. En usko, että julkaisujärjestyksellä on merkitystä. Monsters on näistä nopeiten tarttuva ja siksi ennakkosuosikki.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2646
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja Speed »

Yhdyn edelliseen. En millään jaksa uskoa, että julkaisujärjestys olisi vaikuttanut Monstersin tämän hetkiseen ylivoimaisuuteen eri äänestyksissä. Suurimman huomion se sai osakseen, sitä ei voi kieltää. Monsters on kolmesta vaihtoehdosta jokseenkin helpoin omaksua ensi kuuntelemalta.

Queens-video on suosikkini näistä kolmesta vaihtoehdosta. Omiin korviini Queens ei kappaleena kuulosta kovin laadukkaalta, voisin sanoa, että se on perus-UMK-tasoa. Täytyy myöntää, että odotin tekijätiimiltä paljon enemmän (jopa Fever-eran Kylie-discoa), mutta en aio sen haitata ensi viikolla haitata vaan nauttia täysillä live-showsta.

suomalainen
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 550
Liittynyt: 04 Helmi 2016, 20:17
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja suomalainen »

Olen kunnellut tätä nyt pari kertaa ja on kovassa nousussa. Olisiko jopa Dominoa parempi ja on jo lähellä ettei ohita Monstersia.
Ei tässä nyt näin pitänyt käydä. En osaa sanoa mikä näistä ehdokkaista on paras :rofl:

Maza
Siemailija
Siemailija
Viestit: 124
Liittynyt: 07 Touko 2007, 21:53

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja Maza »

Kommenttien perusteella on porukalta taas päässyt unohtumaan se, mistä hommassa oikein on kyse. 90% Euroviisujen katselijoista kuulee kappaleet ensimmäistä kertaa semifinaalissa tai finaalissa. Menestystä tulee, jos muistaa, että kohderyhmänä on "An average asshole on the street". Siihen porukkaan uppoaa yksinkertainen melodia, joka kolahtaa kajuuttaan kertalaakista. Tämä "Queens" ei ole sellainen kappale. Omasta mielestäni tämä on Saaran lauluista paras, mutta minä olenkin elitistinen, laaja-alainen ja älykäs musiikin kuluttaja.

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^Viime vuosien viisuvoittajat eivät jotenkin sovi tuohon lokeroon.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8153
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Maza kirjoitti:Kommenttien perusteella on porukalta taas päässyt unohtumaan se, mistä hommassa oikein on kyse. 90% Euroviisujen katselijoista kuulee kappaleet ensimmäistä kertaa semifinaalissa tai finaalissa. Menestystä tulee, jos muistaa, että kohderyhmänä on "An average asshole on the street". Siihen porukkaan uppoaa yksinkertainen melodia, joka kolahtaa kajuuttaan kertalaakista.
Mä opin tuon (pettymyksekseni) Lordin viisuvoiton myötä.

Minustakin Queens on paras biisi kolmesta ja olisihan se mielenkiintoista panna edustamaan, mutta Monsters tämän taitaa viedä. En ole niin epätoivoisesti menestyksen perään, että äänestäisin omaa makuani vastaan (vaikka Monsters tässä tapauksessa onkin heti Queensin perässä puntarillani). Olen jo tunnustanut itselleni ja hyväksynyt, että olen marginaalissa mitä mun musiikkimakuuni tulee ja omat suosikkini harvemmin pärjäävät viisuissa (ainakaan kotimaan karsinnassa, kansainvälisessä finaalissa toisinaan ulkomaiden suosikkini pärjäävät ihan hyvin... ehkä mä olen syntynyt väärään kulttuuriin ja maahan. Viisut ovat itseasiassa vain sivujuonne mun musiikkiharrastuksessani, pääasiallisesti kuuntelen elokuvamusiikkia). Queens on kuitenkin riittävän hyvä, että luultavasti osallistun äänestykseen tällä kertaa (viime vuonna en osallistunut, vaikka Blackbird olikin suosikkini tarjolla olleista ehdokkaista).
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2316
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja jamira »

Oon miettinyt nyt pari päivää että mistä tää mua muistuttaa ja...toi wooooowoooowooo-kohtahan on kuin siitä yhdestä biisistä Jali ja Suklaatehdas-elokuvassa kun Umppa Lumpat laulaa. :heh:

warre1
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 10
Liittynyt: 12 Syys 2009, 23:10

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja warre1 »

UFOPOLI kirjoitti:
aj1964 kirjoitti:^ hyvää matkaa Lontooseen :heh:

https://tellymix.co.uk/reality-tv/the-x ... -tour.html
No jopas :shock: Näyttäisi menevän päällekkäin Stepsin toisen kiertueen, jossa on mukana Aqua ja Blue, kanssa.
Kyseessä on sama kiertue. Saara paikkaa Aquaa niillä keikoilla joissa se ei esiinny.

lähde:
http://www.stepsofficial.co.uk/news/sum ... tour-2018/

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16654
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

warre1 kirjoitti:Kyseessä on sama kiertue. Saara paikkaa Aquaa niillä keikoilla joissa se ei esiinny.
Olinkin juuri aikeissa tulla kommentoimaan samaa.

Qhullu
Siemailija
Siemailija
Viestit: 157
Liittynyt: 27 Huhti 2007, 00:52

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja Qhullu »

YLE kirjoitti:Queens - vaikein show koskaan

Saara itse sanoo, että Queensissä on vaikein lavashow, jonka hän on koskaan vetänyt. Aallon mukaan Friedman on loihtinut show’n, joka on massiivisempi kuin brittien X Factor -esitykset. Queensiin kuuluu iso lavarakennelma ja lavalla on paljon tapahtumia.

- Tämä on jotain ainutlaatuista Suomen esiintymislavoilla, Aalto lupaa.

Valtavan lavarakennelman kanssa työskentely on ollut haastavaa McFarlanelle ja Wäreelle. Tanssijoiden ja taustalaulajien työ lavasteen kanssa tulee olemaan hyvin tarkkaa. Huomiota täytyy kiinnittää paljon muuhunkin kuin omaan taiteelliseen panokseen ja esiintymiseen. Pitää osata vetää ja työntää oikeassa paikassa oikeaan aikaan ja olla poissa mahdollisten erikoisefektien tieltä.

- Mutta se on asia, joka takuulla tullaan muistamaan ja pitkään. Tällaista ei ole Suomessa nähty, kaksikko fiilistelee.

McFarlanelle UMK18-show on ensimmäinen kerta, kun hän työskentelee Suomessa. Kokemukset tästä ovat olleet pelkästään positiivisia.

- Kaikki ovat innoissaan sekä halukkaita toteuttamaan Saaran ja Brianin visiot ja unelmat. Koreografille työympäristö, jossa ihmiset tarttuvat haasteisiin ja suhtautuvat niihin positiivisesti, on unelma.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/02/2 ... a-3-lookia

Monestakin lähteestä on jotenkin noussut sellainen fiilis, että Queens olisi Saaran henkilökohtainen suosikki, vaikka hän ei toki ole sitä suoraan myöntänytkään.

Itse en saa sitä parhaalla tahdollakaan yli kolmen tähden, vaikka pitkän linjan Saara-fani olenkin. Annan toki mahdollisuuden tällekin lauantaina.

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10701
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja WildDance »

^ Just. :roll:
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK18: Saara Aalto – Queens

Viesti Kirjoittaja andre06 »

Esityksen kuvaus kuulostaa hitusen pelottavalta, minkä sirkuksen ne luo sinne lavalle? :apuva: :draamaa:

Lukittu