Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Euroviisut 2018 Portugalissa
Lukittu

Benjamin Ingrosso – Dance you off

*****
26
18%
****
35
24%
***
36
25%
**
32
22%
*
14
10%
 
Ääniä yhteensä: 143

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19791
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Joo, MF-finaalin äänestys oli juuri sitä mitä odotinkin, eli voittajaa jännittääkseen ei tarvinnut kuin katsoa kuin kv. raatien pisteet. :rofl: No, kai sitten on kiva voida joka vuosi leveillä, kuinka taas tehtiin uusi puhelinäänimääräennätys. :heh:

Lohduttaudun kuitenkin sillä, että oli voittaja silti finaalin parhaimmistoa. Minulla korvamadoksi jäänyt tarttuva pop toimivalla esityksellä kelpaa. Neljä. :peukku:

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3803
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja poika90 »

ta1ja kirjoitti:Biisi on hyvin persoonaton ja unohdettava radiobiisi, mutta ylöspano ja esitys todella hyvä. Sanoin jo live-ketjussa, mutta tähän kanssa Saara Aallon pitäisi katso tämä ja heivata pahvikulissinsa ja koulumusikaalishownsa täysin unholaan. Monstersissa on paljon enemmän tarttumapintaa ja Saarassa n. 100000000x enemmän persoonaa kuin Benaminissa, mutta tällä esityksellä Ruotsi päihittää Suomen 6-0.

Minun on pakko sano, että itse olen täysin eri mieltä. Minusta Benjamin on aivan älyttömän karismaattinen ja persoonallisen oloinen artisti. Saarasta minulla ainaa tulee mieleen 10 ylisuorittaja tyttö.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8134
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Jees, ennustin liveseurantaketjussa ennen pisteiden jakoa seuraavaa: Biisi no. 11 voittaa ja jos Ruotsi pystyy toistamaan saman vauhtiraidoitusshown Lissabonissa, koko skabankin voitto on lähellä, oli niin näyttävä ja mieleenjäävä esitys jälleen kerran (varsinkin kun muilta mailta on ledi-taustat poissa)...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^^onhan se söpö ja poika.
Viimeksi muokannut ta1ja, 10 Maalis 2018, 23:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

ta1ja kirjoitti:Biisi on hyvin persoonaton ja unohdettava radiobiisi, mutta ylöspano ja esitys todella hyvä. Sanoin jo live-ketjussa, mutta tähän kanssa Saara Aallon pitäisi katso tämä ja heivata pahvikulissinsa ja koulumusikaalishownsa täysin unholaan. Monstersissa on paljon enemmän tarttumapintaa ja Saarassa n. 100000000x enemmän persoonaa kuin Benaminissa, mutta tällä esityksellä Ruotsi päihittää Suomen 6-0.
Miten niin hyvä ylöspano? Poika esitti osaavansa tanssia taustalla punaiset valojuovat? Domino oli sata kertaa parempi kuin tämä ja luotan että Monstersista saadaan hyvä kun huippukoreografi panee parastaan kun on näytön paikka

geegee
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 281
Liittynyt: 20 Touko 2008, 11:50

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja geegee »

Olen täysin kyllästynyt näihin Ruotsin esityskikkailuihin. Kappaleesta en muista mitään. Benjamin ihan symppiksen oloinen, mutta valitettavasti toivon että tänä vuonna nää gimmickit floppaa (no tuskin).

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8897
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

Aika lailla samoilla korteilla Ruotsi näyttää pelaavan kuin aiempinakin vuosina, mutta kyllähän tämä oli näistä kokonaisuutena eniten mieleeni. Hieno, jotenkin nostalginen soundimaailma ja vangitsevahko esitys. Kivunnee ainakin kärkikymmenikkööni.
Qaj.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41958
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja Rousku »

En katsonut esitystä tänään, mutta kaipa se oli samanlainen kuin semissä. Itse en pitänyt raidallisuudesta ollenkaan, mutta puhtaasti biisinä+lauluesityksenä, eli kuunneltuna, tämä miellytti minua mellofinalisteista eniten. Eikä suinkaan heikoimpia vuoden edustusviisuista.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11318
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Nyt muuten oikeasti vähän pelottaa Ruotsin seitsemäs viisuvoitto Lissabonissa. :apuva: Oikein millään muulla maalla ei tunnu tänä vuonna olevan mitään kilpailukykyistä (hyvää kyllä senkin edestä) edustajana, joten jos Bulgaria tai Venäjäkään ei kykene ihmeisiin, näkisin tämän hyvinkin voivan napata Azerbaidzanin 2011 tyyliin kompromissivoiton jollain ihan pikkupistemäärälläkin.

Biisi on sinänsä parempi kuin esimerkiksi Ruotsin viimevuotinen, ja tykkään siitä, miten se pysyy suhteellisen pienenä ja intiiminä loppuun asti, mutta olen vaan kurkkuani myöten täynnä tätä Ruotsin nykymeininkiä tuoda aina jotain roinaa viisulavalle. Tuntuu, ettei fokus ole enää musiikissa, vaan siinä, millaisen innovaation Ruotsi seuraavaksi keksiikään ja kuinka paljon aikaa sen virittämiseen viisulavalle menee. :syvalta: Lisäksi ärsyttää tuo solistin samanlainen tyhjänpäiväinen keikistely ja ketkuttelu gimmickin keskellä kuin viimevuotisellakin edustajalla; oikeasti hyvä lavaesitys tukisi biisiä ja sen sanomaa, mutta tässä biisi taantuu taas lähinnä jonkin muotinäytöksen taustamusaksi.

Eipä sillä, mielelläni kyllä vaihtaisin Suomen ja Ruotsin lavaesityksiä keskenään tänä vuonna. Niin ja biisille ympäripyöreät kolme tähteä.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

aj1964 kirjoitti:Miten niin hyvä ylöspano? Poika esitti osaavansa tanssia taustalla punaiset valojuovat? Domino oli sata kertaa parempi kuin tämä ja luotan että Monstersista saadaan hyvä kun huippukoreografi panee parastaan kun on näytön paikka
Vähemmän on enemmän silloin kun osataan a tässä on todellakin osattu rakentaa show abstraktisti niinkuin selvä järjestäjien tahtotila on - sehän tähtää musiikki ensin, aito live-tunnelma videoestetiikan sijaan - tilanteeseen, mikä ei tässä tietenkään toteudu, mutta pisteitä myös nerokkaasta kyvystä kiertää rajoitteet ja tuottaa moderni videomainen elämys ilman niitä esittäviä ledseiniä. Dominon palikat olivat vähän lapsellisia ja musikaalimaisia, vaikka olikin paras Saaran ylöspanoista. Huippukoreografi tosiaa nyt panee parastaan, ja uskon että paneekin, koska maine ja kunnia on noilla katastrofiesityksillä vaakalaudalla. Friedman on kuitenki lähtökohtaisesti tylsä kuvittaja tällaiseen moderniin oivaltamiseen verrattuna.
Viimeksi muokannut ta1ja, 10 Maalis 2018, 23:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja andre06 »

Benjaminin musavideo on jo Eurovisionin Youtube- kanavalla.

Avatar
janiwolf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1642
Liittynyt: 19 Huhti 2015, 09:10
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja janiwolf »

Todella hyvä kappale viisi tähteä ja puntarin kahdestoista sija.
Raha kasvaa hattuun ja lasten vaatteet pomo vaatii.

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

^^^musta tuossa ei ollut mitään muuta kuin varmanpäälle pelattua "still kuvaa" jossa laulaja lähinnä keskittyi näyttämään hyvältä jotta teinitytöt sekoaisivat :heh: Saaralle överiä kiitos :joojoo:

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja Wilson »

ESC-puntarini häntäpäähän Ruotsi menee tänä vuonna, ei minun kuppi teetä.

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

Sattumaako jos Ruotsi voittaa tällä niin voittaisi aina kolmen vuoden välein (2012, 2015 ja 2018) :heh: :tapu:
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8134
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja hra47 »

antsa798 kirjoitti:Sattumaako jos Ruotsi voittaa tällä niin voittaisi aina kolmen vuoden välein (2012, 2015 ja 2018) :heh: :tapu:
Tahti kiristyy. Aikaisemmin ne voitti vain n. 10 vuoden välein...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3803
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja poika90 »

antsa798 kirjoitti:Sattumaako jos Ruotsi voittaa tällä niin voittaisi aina kolmen vuoden välein (2012, 2015 ja 2018) :heh: :tapu:

Joo ja viimeisillä kerroilla on Ruotsi ollut toisen semin loppu puolella. :rofl: :miettii:
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja rosetta »

antsa798 kirjoitti:Sattumaako jos Ruotsi voittaa tällä niin voittaisi aina kolmen vuoden välein (2012, 2015 ja 2018) :heh: :tapu:
:nohyi:

Niin alas eivät euroviisut sentään toivottavasti vielä ole vajonneet, että tällaisella voitettaisi...
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

aj1964 kirjoitti:^^^musta tuossa ei ollut mitään muuta kuin varmanpäälle pelattua "still kuvaa" jossa laulaja lähinnä keskittyi näyttämään hyvältä jotta teinitytöt sekoaisivat :heh: Saaralle överiä kiitos :joojoo:
Niinku Irlanti 2008, siinä sitä överiä kuvittamista, tanssijoilla sulat selässä ja kaikki.
https://www.youtube.com/watch?v=ps3kxGo_gro

Voi olla överi, mutta tarviiko olla typerä?
Viimeksi muokannut ta1ja, 10 Maalis 2018, 23:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
YourMother
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 975
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja YourMother »

Arvioni voittajaesityksestä: :rofl2:

Jos kesken kaiken menisi sähköt hallista, niin Saara osaisi siltikin vielä laulaa, Benjamin ei.
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6529
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Varsin samoja mietteitä herää minulle tästä kuin on jo aiemmin kommentoitu. Itse biisi on tuotettu ajan ilmeen mukaan jääden hieman riskittömäksi jammailuksi. Benjaminin ympärille on kuitenkin koottu todella onnistunut lavaesitys, jossa itse artisti ja kappale pääsevät niin hyvin oikeuksiinsa kuin mahdollista. Benjamin on hurjan söpö ja sulattaneen monen katsojan sydämen lempeydellään. Sitä ihan toivoo pelkästään Benjaminin puolesta, että hän tulisi menestymään Lissabonissa ja top-5 sijoitus tuntuu todennäköiseltä. Harmi kun itse kappale ei ole niin tanssiin potkaiseva kuin olisi mahdollista.

Puntarillani kulkeutuu kolmanneksi Unkarin ja Portugalin perään. 4.0

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12839
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Melkoisen tylsähkö karsintarupeama tämä taisi olla. Todella ennalta-arvattavat voittajat niin Mellossa, Eesti Laulissa kuin UMK:ssakin - sekä myös Putouksessa.

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

ta1ja kirjoitti:
aj1964 kirjoitti:^^^musta tuossa ei ollut mitään muuta kuin varmanpäälle pelattua "still kuvaa" jossa laulaja lähinnä keskittyi näyttämään hyvältä jotta teinitytöt sekoaisivat :heh: Saaralle överiä kiitos :joojoo:
Niinku Irlanti 2008, siinä sitä överiä kuvittamista, tanssijoilla sulat selässä ja kaikki.
https://www.youtube.com/watch?v=ps3kxGo_gro

Voi olla överi, mutta tarviiko olla typerä?
Mieluummin on oma musikaalinen hupsu itsensä kuin hajuton ja mauton kuin tuo ruotsalais teinipoppari. Mä en edes kuvittele että Saara voittaa nämä skabat jos vastassa on näitä teinipoikia , se nähtiin jo Xfactorissa mutta kunhan pysyy omana itsenään.

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Hauskaa oli taas seurata ja veikkailla Melodifestivalenia. :joojoo: Voittajabiisistä en pidä, mutta on tämä paljon siedettävämpi kuin viimevuotinen. Enempää en voi lätkäistä kuin **.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8134
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mä ennustin mellojen voittajan jo toista kertaa perätysten...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Universal Love
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1840
Liittynyt: 26 Marras 2016, 12:47

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja Universal Love »

Kuuntelin/katselin ensimmäistä kertaa tämän. Itselle ei uppoa oikein tälläinen smooth mitä lie musiikkia. Kivat efektit oli ainakin kuitenkin niissä live-videoissa mitä katsoin. Mieluummin viime vuotinen dressmen. Puntarille kasvamaan...vahvalla ykkösellä :stupido:
2017-2021: 1. Moldova 2. Liettua 3. Serbia 4. Latvia :tapu: (Soittolista22)

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2968
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Viisi tähteä! Siis Ruotsilla kasassa kolmelta viimeisimmältä vuodelta (1+2+2). Tässä esitys on sinänsä jopa melko hiano, mutta omalla kohdallani viisun pilaa Benjamin itse ärsyttävillä muuvseillaan, olemuksellaan (takkispedeilyä myöten) ja sanoituskin tuntuu melko kököltä. Menestyy ihan varmasti, voittoa ei todellakaan ansaitsisi. Mutta jos jostain löytyy silmänkarkkia kansalle niin senhän ympärillä pörrätään kärpästen lailla vaikka ne karkit olisivat sisältä silkkaa schaibaa. Tulipas taas negailtua riittämiin :/ . Noh, onneksi tätä ei ole pakko kuunnella turhan usein, parempia eli viiden tähden viisuja löytyy myös vuosikerrasta useita joihin keskittyä. Niin ja voihan Benkun kappale parantuakin mielessäni. Epäilen kyllä moista, joskin onhan maailmassa ihmeellisempiäkin asioita tapahtunut.
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41958
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Takkispedeily on oikein hyvä sana kuvaamaan lavatekemistä :joojoo:. Tai sitä miten Benjaminin olemus minuun vaikuttaa. En tiedä mikä kaikki tökkii, liian aikuismainen pää esittämään teiniä, liian tiukat farkut jotka saavat jalat näyttämään pullavilta, ja mikä muu. Sliipattu show toki, ja istuu biisiin. Eniten pidän kertsin falsettikohdista, mutta laulaako Benjamin ne itse, vai taustakuoro? Säkeistöjen lauluosuudet eivät mitenkään sykähdytä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
+ Viisut +
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5051
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 09:46

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja + Viisut + »

Ei ollut muuten ensimmäinen mellovoitto Benjaminille. :heh:

Who's the one that has the right?
Treat us wrong and tell us what is right?
Bringing crowd against the squad

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: Ruotsi 2018: Benjamin Ingrosso – Dance you off

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

Lauloiko se ite mitään? :rofl:
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

Lukittu