Israel 2018: Netta – Toy

Euroviisut 2018 Portugalissa

Netta – Toy

*****
51
33%
****
51
33%
***
23
15%
**
15
10%
*
16
10%
 
Ääniä yhteensä: 156

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20446
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Netta kanapuvussa voisi ollakin näkemisen arvoista lavalla. Samalla menisi kyllä uskottavuus. :hihi:
Got a fire and a country heart 🔥

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Onko tätä kappaletta esitetty livenä? Olisi nimityäin mielenkiintoista tietää, miten tuo kaikki ”papatus” ja muu touhuilu saadaan livenä onnistumaan.
Youtubesta löytyi vain joku video, missä Netta esittää vähän kaikenlaista.

Edit. Jos live sujuu, niin tässä on voittaja.
Viimeksi muokannut Edwina, 19 Maalis 2018, 15:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1203
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja Balkan »

Ei ole vielä esitetty livenä. Pre-partyissa sitten. Israel Callingissa ainakin Netta mukana, tietysti :heh: Mielenkiintoista kyllä kuulla tää livenä, ootan sitä kovasti.
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1071
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

Tässä on jotain hillittömän loistavaa. Siis apua! Rakastan noita kotkotuksia ja papatuksia ja muutenkin tämän biisin meininkiä. Ihanan raikasta ja ennalta-arvaamatonta. Videotakin fanitan! Siinä tapahtuu paljon kaikenlaista jännää, ja sitä on vaikea olla katsomatta, kun ei siihen kyllästy useammankaan katselukerran jälkeen, tai minä en ainakaan ole kyllästynyt.

Toivon että livekin toimii ja että Israel puree Eurooppaan tänä vuonna. :joojoo: Neljä tähteä minulta:
:israel: :israel: :israel: :israel:
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3801
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Itse pidän ihan semisti kappaleesta, mutta mietin, että miten ei viisufanit tulevat tähän suhtautumaan. Esimerkiksi pari kaveriani, jotka ei seuraa viisuja arvasi heti tämän olevan euroviisukappale ja he eivät sitä tarkoittaneet hyvällä. Heidän kummankin mielestä kappale oli nätisti sanottuna surkea ja juuri sellainen kappale mitä viisuissa esitetään.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

hanko
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 65
Liittynyt: 22 Helmi 2015, 14:37

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja hanko »

Nonni. Pakotin itteni kuuntelemaan tän kokonaan sen jälkeen, kun olin kolmesti lopettanut kuuntelemisen kesken. Tää on kamala. Ei hyvällä tavalla outo, vaan ihan vaan outo. Ehkä tän kohderyhmää on vähän nuoremmat tyypit kuin minä. :mrgreen:

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Kävin kurkkaamassa kuinka suosittu biisi tämä on spotifyssa ja löytyi vain reilu 300K osumaa. Taitaa olla viraali vain tubessa? Monstersin spotify osumat 1.7M. En kuuntelisi Toyta vapaaehtoisesti radiosta.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41946
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Mitenkään suosikkiani sen suuremmin puolustelematta arvelen, että julkaisuajankohta on voinut vähän noihin biisien keskinäisiin lukuihin vaikuttaa. En tiedä; en tunne Spotifyn logiikkaa.
Rise, angel, shine, love!

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Video oli julkaistu 11.3. ja oletan että samaan ajankohtaan tuli myös spotifyhin. Videolla on melkein 6M osumaa mutta spotifyn luvut murto-osa. Eli ei mainittavaa suosiota verrattuna videoon. Monstersin luvut tubessa ja spotifyssa melkein tasoissa ja itseasiassa spotify kuuntelut kasvaneet enemmän viimeaikoina kuin videon katselukerrat. Veikkaan että parin päivän kuluttua spotifyssa suositumpi kuin tubessa. Eli Monsters on suhteessa radioystävällisempi kuin Toy.

Avatar
capsLOCK
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1351
Liittynyt: 10 Joulu 2013, 23:20
Paikkakunta: Helsinki

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja capsLOCK »

Spotify taitaa olla myös aika uusi Israelissa, eikä ole saavuttanut siellä vielä niin suurta suosiota, mikä voi myös selittää alhaiset kuuntelumäärät.
Aina mun pitää käydä suihkussa

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

^en osaa sanoa mutta tuskin 6 miljoonaa tube katselua vain Israelista tulee vaan iso osa ihan muualta. Tuo 300K spotifyssa on siihen nähden kovin pieni luku voisi sanoa että kanankotkotus ja erikoinen esiintyjä kiinnostanut enemmän kuin itse biisi kun sitä ei ilman videota kuunnella niin paljon. Onhan tuo vähän Joke Act joka lähinnä naurattaa. Aivan kuin Honey G oli Xfactorissa

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36787
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Tämähän tuli Spotifyhin tyyliin vasta viikko sitten.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2104
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja Albin »

Miss Ludo kirjoitti:Tässä on jotain hillittömän loistavaa. Siis apua! Rakastan noita kotkotuksia ja papatuksia ja muutenkin tämän biisin meininkiä. Ihanan raikasta ja ennalta-arvaamatonta. Videotakin fanitan! Siinä tapahtuu paljon kaikenlaista jännää, ja sitä on vaikea olla katsomatta, kun ei siihen kyllästy useammankaan katselukerran jälkeen, tai minä en ainakaan ole kyllästynyt.

Toivon että livekin toimii ja että Israel puree Eurooppaan tänä vuonna. :joojoo:
Minä taas inhoan kotkotuksia, papatuksia ja vähän muutakin tässä kappaleessa, mutta videolla Netta & Co. on aivan mahtava porukka. Jos lavalle saadaan jotenkin samanlainen hurlumhei meininki kuin videolla niin á vot sanoisin :heh:

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

TomppaJr kirjoitti:Tämähän tuli Spotifyhin tyyliin vasta viikko sitten.
Jep ja niin tuli käsittääkseni Norjankin ja sillä on spotifyssa nyt +700K kuuntelua vaikka ei ole viraali tubessa samoin kuin Israel

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja Mattan »

^Norjassa on Spotify kovassa käytössä, Israelissa ei juurikaan - eikä ihme, sillä Spotify on ylipäätään ollut käytettävissä Israelissa kahdeksan päivää, Norjassa vuosikymmenen verran. Pohjoismaissa kuunnellaan musiikkia Spotifysta suhteessa todella paljon, joten suora vertailu Norjan tai Suomen kappaleisiin ei oikein onnistu. Sitä en sitten tiedä, miten Israelin kappaleen kuuntelumäärät vertautuvat muihin maihin, jossa tilanne Spotifyn suhteen on samankaltainen.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19791
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Tosiaan, absoluuttisia Spotify-kuuntelukertoja vertaillessa kehotan ottamaan huomioon tämän listan. Kyseinen palvelu on tosiaan ollut Israelissa käytössä runsaan viikon, ja tuskin on voinut saada maassa samaa jalansijaa, kuin vaikka Norjassa tai Suomessa kymmenessä vuodessa.

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2001
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Nopealla vilkaisulla Spotify on tullut Israelin kanssa samana päivänä Romaniaan ja The Humansin Goodbye kappaletta on kuunneltu hieman vajaa 100K kertaa. Siinä vähän vertailukohtaa.
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Siis vielä kerran. Jos esitys viralisoituu tubessa niin se tarkoittaa että sitä katsotaan "maailmanlaajuisesti" ja jos siitä tulee viraalihitti niin luulisi että se olisi sitä myös esimerkiksi Spotifyssa ympäri Eurooppaa ja laajemminkin. Näin ei ole käynyt tälle biisille eli sitä ei pelkästään kuunnella ympäriämpäri Eurooppaa läheskään yhtä paljon kuin tubessa olevat katselukerrat antaisi ymmärtää...siis ei ainakaan tällä hetkellä. Eli videon viihdearvo on moninkertainen suhteessa itse biisiin. Onko se hyvä vai huono asia viisuja ajatellen en osaa sanoa. Jos ne osaavat siirtää tuon "videon läpän" myös viisulavalle niin voi hyvin käydä niin että tämä voittaa mennentullen vaikka biisi on luvalla sanoen täyttä sh..ssee.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4092
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Kun yritän palauttaa kappaletta mieleeni, muistan ainoastaan "I'm not your toy" -kohdan ja sen tilalle tunkee oitis "I can't go on". :eeek: Outoa mutta totta.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Margot kirjoitti:
Aancon kirjoitti:Ja nyt tulee esiin pieni feministi sisälläni: että mua ärsyttää, että nimenomaan naisten ulkonäköä arvostellaan. Ketä kiinnostaa arvostella Alankomaiden rumaa miestä, eikä Unkarinkaan solisti mikään mallipoika ole, puhumattakaan Albanian solistista tai lukemattomista muista vuosien varrella.
Itse asiasta olen sataprosenttisen samaa mieltä, raivostuttava ilmiö.

MUTTA, Alankomaiden laulajahan on aivan sairaan hyvännäköinen. :shock: :ihana:
No joo mä nyt vaan heitin jotain esimerkkejä, samapa se :heh: Hyvä että oot samaa mieltä :peukku:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41946
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Koirankuonolainen kirjoitti:Kun yritän palauttaa kappaletta mieleeni, muistan ainoastaan "I'm not your toy" -kohdan ja sen tilalle tunkee oitis "I can't go on". :eeek: Outoa mutta totta.
Onhan nuo kohdat samalla tavoin rytmitetty ja niillä on sama rooli biisissä.

Minulla taas tulee siitä ennen kertsiä kuuluvasta kolmisävelistä melodiaa soittavasta pillistä mieleen Bizet'n Carmenin Habaneran alun orkesteriosuus. Instrumentit toki muuta, mutta rytmi ja introisa rooli sama.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Mä rakastan tässä sitä yksityiskohtaa, ku kuuluu kännykkäpiippaus sanan "smartphone" keskellä. Mä menin ihan lankaan pari ekaa kertaa ja katoin kännykkääni :heh: I'm stupid just like my smartphone :sorivaan:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Minusta se on ehkä biisin ainoa miinus. Meinaa mennä itsekin aina lankaan. :heh:
aj1964 kirjoitti:Jos ne osaavat siirtää tuon "videon läpän" myös viisulavalle niin voi hyvin käydä niin että tämä voittaa mennentullen
Minusta videon naisten koreografia olisi juuri sopivan kreisi siirrettäväksi ihan lavalle asti. :surrur:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja Serduchka »



Kappale on noteerattu jo Ugandassa asti. :shock:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1071
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

^ Eikä miten ihana, oikea päivänpiristys! :uujee: Onhan tuo vähän tuollaista aerobiciä välillä, mutta pirtsakkaa yhtä kaikki. Jee. :tapu:
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Avatar
TomBoi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2212
Liittynyt: 04 Marras 2016, 17:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja TomBoi »

Pientä kyllästymistä tähän havaittavissa minulla :draamaa: :sorivaan:
MKuvau!

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7505
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Itsellä vähän hämmästyttää miten tämä voi olla suurin voittajasuosikki. Ei tämä nyt niin ihmeelinen ole. :shock:
Žvižej fucked up the solo

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12832
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ Minunkin mielestä hieman arveluttava. Viime vuonna sentään ymmärsin suosion Gabbanin kohdalla.

PS. "ihmeellinen". Toinen l puuttuu.

Muoks: Korjasin, kun Rousku kerran huomautti.
Viimeksi muokannut MIH96, 23 Maalis 2018, 12:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41946
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^PS. "arveluttavaa". Toinen l liikaa.

Tykkään videossa eniten musta-asuisen Ronan näköisen laulajan tekemistä rintauintiliikkeistä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7505
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Israel 2018: Netta – Toy

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

MIH96 kirjoitti:PS. "ihmeellinen". Toinen l puuttuu.
Tämä nyt on minulle yleistä. Aina ollut ongelmaa kaksoiskonsonanttien hahmottamisessa.

:loppu:
Žvižej fucked up the solo

Lukittu