Saksa 2018: Michael Schulte – You let me walk alone

Euroviisut 2018 Portugalissa

Michael Schulte – You let me walk alone

*****
7
8%
****
15
18%
***
27
33%
**
19
23%
*
15
18%
 
Ääniä yhteensä: 83

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2104
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Saksa 2018: Michael Schulte – You let me walk alone

Viesti Kirjoittaja Albin »

Minä pidin tästä keskivertoa enemmän. Ei yhtään hullumpi sinänsä, mutta sanoitus on taas sitä samaa mitä melkein kaikki muutkin. Voisi kai kaiken ilmaista toisellakin tavalla :mitvit: Ei pahinta ruikutusta kuitenkaan :hali:

Avatar
Samza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1114
Liittynyt: 19 Helmi 2011, 20:38

Re: Saksa 2018: Michael Schulte – You let me walk alone

Viesti Kirjoittaja Samza »

:saksa: :saksa: :saksa: :saksa:
Ihana. Voi kunpa tämä pärjäisi! :surrur: Aloitetaan neljällä tähdellä.
"OH, SWEET MARY MOTHER
OF FUCK, THAT'S GOOD!"

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2968
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Saksa 2018: Michael Schulte – You let me walk alone

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Yhteen tähteen putoaa. Ei tämmöistä nyyhkynyyskytystä jaksa saati tee mieli kuunnella. Balladit ovat sinänsä oukkeidoukkei jos sävellyksestä tahi sanoituksesta löytyisi tunnetasolla koukuttavaa sisältöä. Minä en tästä moisia löydä, päinvastoin koko biisi tuntuu teennäiseltä kuin mikä. Miksi näiden yhyhyy rakas koiranikin kuoli viime viikolla perunaruttoon viisujen pitää aina olla hitaita, kunnon rehti homohumppakin voisi sopia tyylilajiksi mikäli lähestysmiskulma aiheeseen valitaan oikein.

Mutta joo, sanon nyt vielä etten tässä dissaa itse Michaelia, hänen kokemuksiaan, kappaleesta pitäviä tai muitakaan asianomaisia ja osattomia tahoja, enkä ole katkera koska itseäni enemmän miellyttäneet esityskokonaisuudet jäivät rannalle, jokin tässä vaan iskee tavallistakin enemmän kyynisyyssuoneeni :/
Viimeksi muokannut jdjj22, 02 Maalis 2018, 01:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
Mikel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1317
Liittynyt: 12 Maalis 2011, 20:43
Paikkakunta: Turku

Re: Saksa 2018: Michael Schulte – You let me walk alone

Viesti Kirjoittaja Mikel »

Tökkii ja pahasti. Keskinkertaista laulua, laahaava veisu ja huonolla tavalla juustoiset sanat. Puntarin pohjille Moldovan kanssa kilvoittelemaan!
But may the slightest light start a fire

Avatar
Sieppeli
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Maalis 2015, 11:40

Re: Saksa 2018: Michael Schulte – You let me walk alone

Viesti Kirjoittaja Sieppeli »

Voihan nakkimuussi. Tästäkin tykkään! Nautin siitä, miten biisin tarina vie tätä eteenpäin ja, noh, ei tästä ihan samanlaista tunteenpurkausta tule kuin Kristan Can You See Me:stä, mutta yritys kyyneleille on kova. Tykkään Michaelin vähän epäpuhtaasta äänestä, se tuntuu sopivan tähän kaikkeen. Esityksen yksinkertaisuus tukee tätä täydellisesti. Uh, sydämeen sattuu. :ihana:
Mens infirma in corpore sano
Animus tristis in corpore sano
Mens desperata in corpore sano
Mens conterrita in corpore sano

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33139
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saksa 2018: Michael Schulte – You let me walk alone

Viesti Kirjoittaja Pete »

Kuuntelin biisin ennen kuin olin kuullut muita ehdokkaita ja ajattelin, että onpa outo valinta. Nyt kun olen kuunnellut kaikki ehdokkaat, niin en enää niin ihmettelekään tätä valintaa. Sanoisin jopa, että paras biisi voitti. Taso oli kyllä vaatimaton. :(
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30485
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Saksa 2018: Michael Schulte – You let me walk alone

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Yhdeksäntoista lauluntekijän panoksena syntyi kuusi biisiä ja yksi suosikkiäänestys, jossa oli 56 äänestäjää ja rakastettu voittaja. Kuppila olisi niin halunnut voXXclubin Lissaboniin. Eipä saanut, vaan edustusmatkalle lähtee ketjuäänestyksen kakkonen Michael Schulte.
Suosikkisi Saksan finalisteista?

Xavier Darcy – Jonah 9 16%
Ivy Quainoo – House on fire 2 4%
Ryk – You and I 9 16%
Michael Schulte – You let me walk alone 10 18%
Natia Todua – My own way 4 7%
voXXclub – I mog Di so 22 39%

Ääniä yhteensä : 56
Nyt jokainen saa :stara: tähdittää edustuskappaleen yksin.

Scorewizissä finaalikappaleita voi rankata vielä huomiseen klo 20 asti.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Saksa 2018: Michael Schulte – You let me walk alone

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Oon heikkona tällaiseen pianosäestykseen, mutta kappaleen melodia on SIETÄMÄTÖNTÄ wannabe-freesiä sahausta.
**
Like a monument to all the time we spent

Avatar
rapu-tatti
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 229
Liittynyt: 25 Helmi 2016, 20:34
Paikkakunta: Rapula

Re: Saksa 2018: Michael Schulte – You let me walk alone

Viesti Kirjoittaja rapu-tatti »

Voi jestas, olen kuunnellut tässä eri maiden viisuja, ja tämä oli ainoa jota en vaan jaksanut kuunnella edes toisella korvalla loppuun :roll: niin umpitylsä jollotus-vollotus, että krooh pyyh ja zzzzz vaan. Yksi tähti.

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Saksa 2018: Michael Schulte – You let me walk alone

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Miten mä nyt höyrähdin tähänkin. Sanoitus ja laulusuoritus alkoi koskettaa. Paljon aidompaa kuin Saksalta yleensä viime vuosina. Nousee kolmeen, ehkä neljäänkin tähteen.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2104
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Saksa 2018: Michael Schulte – You let me walk alone

Viesti Kirjoittaja Albin »

Tämä on sittenkin ihan oikeasti hyvä. Enää minulle ei tule tästä sokerihumalaa :miettii:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Saksa 2018: Michael Schulte – You let me walk alone

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

En vaan jaksa kuunnella tätä tyyliin alun 15 sekuntia pidemmälle. :eiei:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saksa 2018: Michael Schulte – You let me walk alone

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Musta Tuntuu = MuTu

että tää pärjää hyvin. Tykkään tästä minäkin. Nyt ei Saksa jää viimeiseksi.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41934
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Saksa 2018: Michael Schulte – You let me walk alone

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Tämä voi olla lopputuloksissa ihan pelottavan korkealla :sohva:

Itse kun rupean kuuntelemaan, ihmettelen aina aluksi, miksi olen sijoittanut tämän niin alas (taitaa olla puntarini viimeinen). Kun biisi etenee, palaa mieleen, miksi.
Rise, angel, shine, love!

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3795
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: Saksa 2018: Michael Schulte – You let me walk alone

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Ihan hyvä kappale ja Michaelilla on hyvä ääni. :saksa: :saksa: :saksa:
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20442
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Saksa 2018: Michael Schulte – You let me walk alone

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Se olikin sitten tämä joka jämähti paikoilleen. Vahva kolmitähtinen on pitänyt pintansa ja näin tulee olemaan mitä luultavammin pitkän aikaa. Kaipaan Xavieria, vaikkei tässä sinänsä mitään vikaa ole.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1068
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: Saksa 2018: Michael Schulte – You let me walk alone

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

Tämä jättää kyllä kylmäksi. Ihan perusnätti biisi, mutta ei jotenkin onnistu koskettamaan sanoituksellaankaan. Vähän tylsä ja itseään toistava kipale.

:saksa: :saksa:
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Avatar
Subculture
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3677
Liittynyt: 30 Huhti 2004, 12:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saksa 2018: Michael Schulte – You let me walk alone

Viesti Kirjoittaja Subculture »

Kun katsoin näitä karsintoja ja tää voitti, oli eka tuntuma, että tää kundi jatkaa edellisvuosien tylsyyksien nolla ja loppusijoituksien perinnettä.
Mutta ihastuin tähän yllättäen ja nostin pohjamudista puntarin sijalle 4.
Mä jotenkin uskon, että tällä mennään jopa top kymppiin. Sijoittuihan Roman Lobkin kahdeksanneksi.
Onhan tässä jotain hurmaavan pelkistettyjä Ed Sheeran-viboja, jotka sitten viulujen mukaantulolla kasvoi kauniiksi (ei ollenkaan siirappiseksi) hymniksi.
Michael lausuu englantia kauniisti. Jos henkäilee sanan "home" noin uskottavasti, en jättäisi häntä ulos kävelemään.
Meinaakohan hän yhtä pelkistetysti, kauhtunut t-paita (kauluksen langat näkyy lähikuvissa) päällä esiintyä Lissabonissa. Toivottavasti. Me täällä Suomessa voidaan jatkaa Saaran finaaliasuväittelyä.

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20442
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Saksa 2018: Michael Schulte – You let me walk alone

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Yllättävän moni pitää tästä. Kuppilan ulkopuolella olen nähnyt muutamankin ihmisen joilla tämä koputtelee kärkisijoja. Parilla on ollut ykkösenä kaikista maista. Onko kliseeballadi toteutettu tässä kohtaa erityisen hyvin, vai mikä tästä tekee niin helposti lähestyttävän?
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: Saksa 2018: Michael Schulte – You let me walk alone

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

Subculture kirjoitti: Michael lausuu englantia kauniisti. Jos henkäilee sanan "home" noin uskottavasti, en jättäisi häntä ulos kävelemään.
Meinaakohan hän yhtä pelkistetysti, kauhtunut t-paita (kauluksen langat näkyy lähikuvissa) päällä esiintyä Lissabonissa. Toivottavasti.
Niin, toivottavasti. Sehän koko kappaleen pärjäämisen idea on, jos hän pääsee kuulijaa hetkeksi lähelle. Sanat ovat helpot ja ymmärrettävät, tyypin olemus ja esiintyminen tukee sanomaa: Siinä on hyvä ja tavallinen mies heitetty pihalle. Mietin kanssa heti tästä, että periaatteessa voisi saada yllättävän nosteen yleisöäänissä, jos pystyy esiintymään avoimesti ja luontevasti ja jos kamera tuo sen esille. Kai siinä pitää olla hyvä säkä myös esiintymisjärjestyksessä. Jaa-a... Itse kappaleeseen kyllä kyllästyy helposti.

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Saksa 2018: Michael Schulte – You let me walk alone

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

^^ Millä ihmeen tavalla tämä nyt on "kliseeballadi"? :shock: Ei ainakaan viisujen mittapuulla.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1203
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: Saksa 2018: Michael Schulte – You let me walk alone

Viesti Kirjoittaja Balkan »

Puutarhuri kirjoitti:
Subculture kirjoitti: Michael lausuu englantia kauniisti. Jos henkäilee sanan "home" noin uskottavasti, en jättäisi häntä ulos kävelemään.
Meinaakohan hän yhtä pelkistetysti, kauhtunut t-paita (kauluksen langat näkyy lähikuvissa) päällä esiintyä Lissabonissa. Toivottavasti.
Niin, toivottavasti. Sehän koko kappaleen pärjäämisen idea on, jos hän pääsee kuulijaa hetkeksi lähelle. Sanat ovat helpot ja ymmärrettävät, tyypin olemus ja esiintyminen tukee sanomaa: Siinä on hyvä ja tavallinen mies heitetty pihalle. Mietin kanssa heti tästä, että periaatteessa voisi saada yllättävän nosteen yleisöäänissä, jos pystyy esiintymään avoimesti ja luontevasti ja jos kamera tuo sen esille. Kai siinä pitää olla hyvä säkä myös esiintymisjärjestyksessä. Jaa-a... Itse kappaleeseen kyllä kyllästyy helposti.
Kappale kertoo Michaelin isästä, joka kuoli (muistaakseni) neljätoista vuotta sitten. En ole varma tiesitkö, mutta kommentti "hyvä ja tavallinen mies heitetty pihalle" viittaisi että ajattelet kyseessä olevan erobiisi.

En pidä kappaleesta juurikaan, mutta en myöskään ymmärrä kliseeballadiheittoa. Kliseeballadi on mielestäni kappale, jossa teemana on joku todella geneerinen maailmanparannusviesti, tai rakkaus/sydänsuru. En muista kuulleeni viisuissa monta balladia viime vuosina varsinkaan, jotka kertoisivat laulajan läheisen kuolemasta. Tänä vuonna niitä löytyykin kaksi (tämä ja O jardim) sekä Viszlat nyar, joka tosin ei toki balladi ole :heh:
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Saksa 2018: Michael Schulte – You let me walk alone

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^ Tuo on tosiaan mielenkiintoista, ja asia jota olen miettinytkin, että tänä vuonna on peräti 3 kappaletta jotka kertovat läheisen kuolemasta (kaksi isän ja yksi isoäidin); sellaisia kun ei ole aiemmin pahemmin ollut, ainakaan en muista. Mistähän niiden osuminen juuri tähän vuoteen johtunee? Sattumaa kai...

Ja onhan tuo nyt huomattavasti vähemmän kliseisempi aihe kuin joku rakkauslaulu, minkä näkee siitäkin miten vähän sitä on käytetty jälkimmäiseen verrattuna.

Ja olin juuri kommentoimassa tuota samaa, ettei tässä ole kyse minkäänlaisesta "pihalle heittämisestä" vaan isän kuolemasta, tosin itse luulisin kyllä sanoituksen olevan tarpeeksi selvä ettei tällaista väärinkäsitystä syntyisikään... Mutta ilmeisesti sitten ei. ;) Vaikka juu, kappaleen nimi voi ehkä olla vähän harhaanjohtava tässä mielessä.
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41934
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Saksa 2018: Michael Schulte – You let me walk alone

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Läheisen kuolema -teemasta viisuissa niin olen jostakin lukenut väitteen, että Suus ts. Ronan itsensä kirjoittama teksti olisi saanut aiheensa hänelle hyvin rakkaan tädin kuolemasta lento-onnettomuudessa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20442
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Saksa 2018: Michael Schulte – You let me walk alone

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Samiasd kirjoitti:Millä ihmeen tavalla tämä nyt on "kliseeballadi"? :shock: Ei ainakaan viisujen mittapuulla.
Kappaleen ilme suorastaan huutaa itkuballadia, vaikkei nyt ihan sellainen ole. Tämä on ilmeisesti jonkinlainen kunnianosoitus Michaelin isälle, mikä ei ole väärin, mutta se ei tee tästä kliseetöntä. Tästä tulee hiukan Ed Sheeran -viboja mitkä ovat turhan kulahtaneita jo tässä vaiheessa vaikka kyseinen mies onkin ajan hermolla nykyisin jenkeissä ja koko maailmassa musiikillaan.

Ei ehkä tosiaan viisujen mittapuulla se kaikkein kliseisin, mutta yleisesti tuiki tavallinen balladi. Ehkä se on mielipidekysymys.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41934
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Saksa 2018: Michael Schulte – You let me walk alone

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^En koe tätä itkuballadiksi, kun tässä on jo päästy surussa siihen vaiheeseen että ollaan kiitollisia siitä mitä on saatu. (Se ei silti saa minua pitämään biisistä, eikä sekään, että arvostan kyllä epätavanomaisempaa aihevalintaa.)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Saksa 2018: Michael Schulte – You let me walk alone

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Rousku kirjoitti:Läheisen kuolema -teemasta viisuissa niin olen jostakin lukenut väitteen, että Suus ts. Ronan itsensä kirjoittama teksti olisi saanut aiheensa hänelle hyvin rakkaan tädin kuolemasta lento-onnettomuudessa.
Mielenkiintoista (ja sopisikin hyvin ko. biisiin); ja kenties aihe on innoituksena ollut joissain muissakin, vaikka sitä ei olekaan tuotu julki.
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Avatar
Fabrizio
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10140
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 09:22
Paikkakunta: Vaasa

Re: Saksa 2018: Michael Schulte – You let me walk alone

Viesti Kirjoittaja Fabrizio »

:saksa:

Laulu saa ihan uuden merkityksen, kun elokuun lopussa Michaelista tulee isä. :rakkaus:
Katharina ja Michael ovat tulossa vanhemmiksi. Todella jännittävä vuosi tulossa heille. :vauva:

Löhteenä Michaelin Instagram-tili.
"Because I... I´m just a dreamer,
with no intention to change, UNTIL I FIND YOU.
Don´t ask me why, I´m just a singer,
singing my worries away, UNTIL I FIND YOU."

Avatar
CottonJoel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5192
Liittynyt: 17 Heinä 2016, 13:13

Re: Saksa 2018: Michael Schulte – You let me walk alone

Viesti Kirjoittaja CottonJoel »

Ihan nätti, vaikkakaan en saa tästä paljoa irti. Joissakin kohdissa silti koskettaa. You Let Me Walk Alone saa kolme ja puoli tähteä.

Avatar
Diva_La_Viva_74
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1421
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 07:36

Re: Saksa 2018: Michael Schulte – You let me walk alone

Viesti Kirjoittaja Diva_La_Viva_74 »

Ensin tämä oli ylempänä puntarissani ja nyt tää tipahti.
Ongelma on se, ettei tää jää oikein mieleen.
Kyllä mä haluan viisuvoittajaks sellaisen biisin, joka jää mieleen.
Ei Lordi eikä Loreen tarvii olla, mutta kuitenkin.
__________
No rules!- Cha cha cha - See on tee.

Lukittu