Toivottavasti myös se, miltä biisi kuulosti Metro-areenalla esitettynä. Jos se kuulostaa yhtä kököltä, niin voihklaus-12 kirjoitti:- show uudistuu täysin!
Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
- YourMother
- Baaritiskillä
- Viestit: 975
- Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Anssi Autio on Euroviisujen Lauri Marjamäki.
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.
Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.
Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.
- CottonJoel
- Kanta-asiakas
- Viestit: 5192
- Liittynyt: 17 Heinä 2016, 13:13
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
https://www.is.fi/euroviisut/art-2000005643847.html
UMK-tuottaja Anssi Autio kertoo, miksi Monstersin tekijäkaartia ei lennätetä Lissaboniin Ylen rahoilla.
Ylen ja UMK:n tuottaja Anssi Autio kertoo Ilta-Sanomille, että Aallon mukaan viisuihin lähtee tietyn kokoinen delegaatio, johon kuuluvista henkilöistä vastaavat yhdessä Yle, Aallon oma tiimi sekä Aallon levy-yhtiö Warner Music Finland.
– Se ei ole pelkästään meidän päätettävissämme, että ketkä kaikki lähtevät mukaan ja kuuluvat delegaatioon, Autio kertoo.
– Olemme keskustelleet paljon siitä, että ketä otetaan mukaan ja ketä siellä tarvitaan. Se on aika suuri määrä ihmisiä.
Kokonaisuudessaan delegaatioon kuuluu Aution mukaan reilut 20 henkilö. Heihin lasketaan mukaan mm. kaikki esiintyjät, Ylen toimittajat ja kuvaajat, kameraohjaaja ja valomiehet sekä managerit.
– Lavashow on iso osa esitystä, joten siksi mukaan tarvitaan esimerkiksi valomiehiä, Autio selittää.
– Kappalehan on itsessään jo valmis, joten säveltäjiä ja biisintekijöitä ei periaatteessa tarvita.
Aution mukaan säveltäjiä on joskus aiempina vuosina kutsuttu mukaan, jos heitä on tarvittu tai jos esimerkiksi esiintyjämäärä on pienempi.
– Suoraan sanottuna, jos voisin tehdä vaihtoja valinnoissa niin tekisin, koska haluaisin antaa biisintekijöille kaiken heidän ansaitsemansa kunnian.
Autio kuitenkin huomauttaa, että säveltäjät eivät ole missään vaiheessa olleet Ylen palkkalistoilla vaan he ovat työskennelleet Warnerin kanssa.
– He ovat tehneet kappaleita Saara Aallon uudelle levylle ja edustuskappale valittiin niistä. Eli he ovat olleet Warnerin palkkaamia ihmisiä, Autio korostaa.
– Warner päättää itse, ketä he delegaatioon nimeävät
Delegaatio koostuu suuresta määrästä ihmisiä, joista kaikkia ei suinkaan nähdä tv-ruuduissa tai lehtihaastatteluissa. Esimerkiksi esiintymislavan takana olevaan ”odotushuoneeseen” eli green roomiin pääsee maksimissaan kymmenen ihmistä.
– Esiintyjiä on yhteensä kuusi. Sen lisäksi kaksi Saaran manageria ja Yleltä kaksi ihmistä. Siinäpä se kymmenikkö jo onkin, Autio kertoo.
– Joskus siellä on voinut olla esimerkiksi useampia toimittajia mukana, mutta se riippuu aina esiintyjämäärästä.
Saara Aallon läheiset varmasti haluavat myös paikan päälle kannustamaan häntä.
– Perhe ei ole osa delegaatiota. He ovat siellä omalla lomallaan ja kannustusmatkallaan. Heidän kustannuksensa eivät mene meidän budjetistamme, Autio toteaa.
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
"Autio kuitenkin huomauttaa, että säveltäjät eivät ole missään vaiheessa olleet Ylen palkkalistoilla vaan he ovat työskennelleet Warnerin kanssa.
– He ovat tehneet kappaleita Saara Aallon uudelle levylle ja edustuskappale valittiin niistä. Eli he ovat olleet Warnerin palkkaamia ihmisiä, Autio korostaa.
"
Näin tulee taas kerran esiin tämänvuotinen Suomen tai YLEn toimintatapa Euroviisuasioissa. Aikaisemmat tavat olivat jollain tavalla ihmisläheisempiä, nyt kyseessä on enemmän business ja business-ajattelu. Makuasioita tietenkin kummasta sitten henkilökohtaisesti pitää; business-ajattelu tietenkin pyrkii parempaan hinta/tehosuhteeseen ja suuremmalla todennäköisyydellä myös siihen pääsee. Tietoisia mutta vaikeita valintoja.
– He ovat tehneet kappaleita Saara Aallon uudelle levylle ja edustuskappale valittiin niistä. Eli he ovat olleet Warnerin palkkaamia ihmisiä, Autio korostaa.
"
Näin tulee taas kerran esiin tämänvuotinen Suomen tai YLEn toimintatapa Euroviisuasioissa. Aikaisemmat tavat olivat jollain tavalla ihmisläheisempiä, nyt kyseessä on enemmän business ja business-ajattelu. Makuasioita tietenkin kummasta sitten henkilökohtaisesti pitää; business-ajattelu tietenkin pyrkii parempaan hinta/tehosuhteeseen ja suuremmalla todennäköisyydellä myös siihen pääsee. Tietoisia mutta vaikeita valintoja.
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Siulla on välillä niin mauttomia juttuja.Terasbekoni kirjoitti:Tosin ihan hyvä vaan, jos kukaan ruotsalainen ei suostu enää jatkossa tekemään meille edustusbiisiä.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)
- jee euroviisut
- Press
- Viestit: 19798
- Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Joo siis minäkin vähän ihmettelen, miksi on niin tärkeää saada biisintekijät paikan päälle, kun kuitenkin heidän osaltaan kaikki tarvittava työ (itse kappaleen tekeminen) on jo hoidettu. Lähinnä tulee mieleen, että jos Suomi voittaisi, niin voittokappaleen tekijätkin voitaisiin palkita heti finaalin ratkettua kisakaupungissa. Kyllä nuo esityksestä vastaavat henkilöt ovat kuitenkin epäilemättä tärkeämmässä roolissa paikan päällä kisakaupungissa.
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Jos Yleltä tulee pari toimittajaa Linnean ja Joyn tilalle, niin on kyllä köyhää toimintaa Yle! Säälittävää. Mitä ne toimittajat ovat tehneet Monstersin eteen muka enemmän kuin itse biisintekijät?
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Graham Norton soitti radio-ohjelmassaan UK entryn ja mainitsi erikseen Israelin kappaleen ja Suomen Saaran kappaleen hyvinä ehdokkaina tänä vuonna.
- jee euroviisut
- Press
- Viestit: 19798
- Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Eivät ehkä mitään, mutta jos paikan päältä halutaan ammattitaitoista reportaasia, niin kyllä sinne pitää toimittajia lähettää.Serduchka kirjoitti:Mitä ne toimittajat ovat tehneet Monstersin eteen muka enemmän kuin itse biisintekijät?
- Koirankuonolainen
- Kanta-asiakas
- Viestit: 4096
- Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Linnea Deb avautuu varsin pitkästi julkisella postauksella FB:ssa: https://www.facebook.com/linneadeb/post ... 7914718140
Olisi tuon tekstin tietty voinut kopsata tähänkin, mutta se on kuten sanottu aika pitkä.
Olisi tuon tekstin tietty voinut kopsata tähänkin, mutta se on kuten sanottu aika pitkä.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.
- Creeperqueen
- Kanta-asiakas
- Viestit: 2002
- Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
- Paikkakunta: Lahti
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Ei jessus mitä kitinää. Ymmärrän että harmittaa kun ei pääse mukaan, mutta mielestäni Ylellä oli ihan hyvät perusteet jättää biisi tekijät pois. Tuntuu että Ruotsissa ollaan vielä enemmä mielensäpahoittajakansaa kuin Suomessa. Toivottavasti tämä ei nyt vaikuta Saaran pärjäämiseen.
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Minusta tuo kyllä vaikuttaa ennemmin siltä, että aiemmin kun on ollut tuntemattomampia artisteja niin tämä käytäntö on ollut näin, eikä kukaan uskaltanut valittaa, vaan ajatelleet vain, että heiltä kun puuttuu levy-yhtiö tms taustalta niin näin se menee, mutta nyt jo etabloituneet biisintekijät osaavat vaatiakin asioita. Minusta olemme lukeneet aika paljon juttuja siitä, kuinka artistit ovat saaneet kerjätä rahaa yhteen jos toiseen ihan oleellisesti esitykseen liittyvään asiaan. Eikös täällä ole ollut listauksia siitä, kuinka esiintymisasut, tavanomaisesta poikkeava meikkaus ja kampaus ym eivät kuulu Ylen tarjoamiin palveluihin vaan ne artistin pitää kustantaa itse. Olettaisin, että sama koskee näitä mukaanotettaviakin.jukkanen kirjoitti:Näin tulee taas kerran esiin tämänvuotinen Suomen tai YLEn toimintatapa Euroviisuasioissa. Aikaisemmat tavat olivat jollain tavalla ihmisläheisempiä, nyt kyseessä on enemmän business ja business-ajattelu. Makuasioita tietenkin kummasta sitten henkilökohtaisesti pitää; business-ajattelu tietenkin pyrkii parempaan hinta/tehosuhteeseen ja suuremmalla todennäköisyydellä myös siihen pääsee. Tietoisia mutta vaikeita valintoja.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral
- Salvador Sobral
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Mielestäni toimittajille liput saisi kustantaa lehdet sun muut, mille kirjoittavat ja kyllähän sinne toimittajia lähteekin. Minusta Ylen ei tarvitsisi lähettää kuin max. yksi oma toimittajansa paikan päälle ja karsia esim. jostain valomiehistäkin, koska onhan paikan päällä nyt valomiehiä vaikka kuinka paljon. Miten vaikeaa ihmisillä on tajuta, että biisintekijät ovat suuri osa koko prosessia ja ansaitsevat olla paikanpäällä Lissabonissa vastaanottamassa kehuja ja kritiikkiä?jee euroviisut kirjoitti:Eivät ehkä mitään, mutta jos paikan päältä halutaan ammattitaitoista reportaasia, niin kyllä sinne pitää toimittajia lähettää.Serduchka kirjoitti:Mitä ne toimittajat ovat tehneet Monstersin eteen muka enemmän kuin itse biisintekijät?
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Vaikka onkin hieman tylyä jättää biisin tekijät rannalle ruikuttamaan, niin pakko silti kompata Terasbekoniakin. Eikö voisi jatkossa valita jotain singer/songwriter-tyylistä kamaa ihan vain säästösyistä?
Rise, angel, shine, love!
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Sanoittaja-säveltäjät eivät ole Ylen listoilla, eivätkä tehneet Ylelle töitä. Miksi siis Ylen pitäisi kustantaa verorahoista heidän matkansa? Ugh.
Žvižej fucked up the solo
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
^ Olisivat sitten alunperinkin jättäneet kustantamatta heidän matkansa Ruotsista Suomeen UMK-finaaliin, jos he eivät kerta sen tärkeämpiä ihmisiä ole.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
En usko että vaikuttaa, itse esityshän on tietenkin se tärkein asia.Creeperqueen kirjoitti:Toivottavasti tämä ei nyt vaikuta Saaran pärjäämiseen.
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Tarkoitatko, että jatketaan tätä suomalaista käytäntöä, jossa hyvät laulajat jätetään rannalle - eivät useinkaan ole kovin hyviä biisintekijöitä - ja pidetään kiinni "aitouden myytistä" eli lauluntekijä esittää kappaleensa miten esittää, monasti jättää tekemättä oikeutta biisilleen, koska ei osaakaan laulaa.Rousku kirjoitti:Vaikka onkin hieman tylyä jättää biisin tekijät rannalle ruikuttamaan, niin pakko silti kompata Terasbekoniakin. Eikö voisi jatkossa valita jotain singer/songwriter-tyylistä kamaa ihan vain säästösyistä?
Tästähän meillä on kovasti kokemusta tässä maassa. Minusta se on eräs keskeisiä ongelmiamme. Että meidän biisintekijämme ovat joko singer&songwritereita tai nousevat singer&sonwriter pohjalta. Ensimmäisen tapauksen ongelmat jo kuvasin, jälkimmäinen taas suuntaa biisiestetiikkaa siten, että nämä writerit eivät välttämättä osaa kirjoittaa artistin prahaiten esiin tuovaa musiikkia. Laura Voutilainen, Diandra jne ovat kaikki tuon asian kanssa ongelmissa. Oletko esim. kuunnellut Lauran uusimman "Laura hoitaa"-biisin. Aivan järkyttävää eikä missään katsannossa tee Lauralle oikeutta.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral
- Salvador Sobral
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Ehkäpä on sittenkin parasta että laitan sen Linnea Debin FB-kirjoituksen tänne, kun aika usealla ei näytä olevan käsitystä siitä mistä tässä oikein on kyse. Kyse on siitä että Linnea kokee tilanteen arvostuksen puutteena - ei siis mikään pikkujuttu ole kyseessä:
Jag ÄR INTE en provokatör. Stavning? Jag är bara en människa som inte är skitduktig på att läsa och lära. Jag är en KREATIV person.
Skulle jag rekommendera mina barn eller någon jag känner att ta min väg? HEEEEELLLL NO.
MEN. Nu har jag ju ändå tagit denna väg och här är ett exempel på nåt som ni INTE ska göra.
För er som vill börja på stigen ÄNDÅ: kontakta GÄRNA mig.
So- HERE WE GO:
Som jag sade i en intervju i Aftonbladet- Tänk er att Ingmar Bergman vinner ett pris för sin film ”Scener ur ett äktenskap” men skådisarna hämtar o får äran. VARJE GÅNG.
Varje. Gång.
........................
Jag är absolut inte bitter. Inte alls. Men när vi upphovsmän tvingas betala ur egen ficka för att få ett erkännande känns det inte längre ok. Jag är ABSOLUT INTE miljonär. Trodde ni det? Kolla Spotify. Någon skrev på Twitter att: Hallå? De KAN väl betala själva? Insinuerade att vi skulle vara så rika på de verk vi givit ut (Läs: skivbolagen)...
Om jag var SNOR-RIK- tror ni inte att jag redan hade bokat resa o hotell? Kanske rentav lite extra? Massage på rummet? En flaska dyr champagne för att fira att vi vunnit för Finland?
Hur mkt tror NI att de betalar oss som GJORT det DE levererar?
Nu blev denna text lite mer eldig än jag egentligen tänkt mig men jag känner att vi är så MÅNGA låtskrivare som ALLTID får stå tillbaka för ”artistens bästa”.
På riktigt? För att vara HELT ÄRLIG- hur många av er låtskrivare har inte känt sig tvungna att ”ge bort credits” dvs, ge bort en del av sin låtskrivar-andel, för att en viss artist ens ska ”ta” er låt? Jag kan nämna en maaaaaassa, men kommer självklart inte göra det för då kanske ingen vill ”skriva” tillsammans med mig mer. Skrattretande. På riktigt.
För er som inte kan detta så mycket så kan jag förklara att om jag, Joy & en artist sitter i vår studio och skriver en låt så per automatik delar vi lika på alla inkomster. Dvs, 33/33/33-ish. Självklart kan detta diskuteras men i mitt o Joys fall så brukar vi tycka att detta är den ”rätta” vägen att gå. En person som kanske är blyg o inte sägen NÅGONTING i en session (arbetstillfälle i studion) kanske faktiskt är just den personen som kommer på just DEN noten eller DET ordet som liksom ”gör” hela låten.
Jag kan ge ett exempel på en artist som är proffsig och INTE bad att få credits, trots att han egentligen hade kunnat: Måns Zelmerlöw! Då tänker ni säkert att det beror på att han är en reko kille och, absolut, ni har RÄTT! Mer reko får man leta efter.
Jag skulle snarare säga att han är så EXTREMT PROFFSIG! Vi visade ”Heroes” för honom och han älskade. Älskade UTAN att vara sniken. För att han själv är LÅTSKRIVARE och VET hur jäkla jobbigt det är när det kommer en artist som vill ”göra” din låt OCH dessutom vill nalla på din rätt till pengar.
.....som om artisterna inte redan tjänar pengar på VARJE GIG de gör?
Vi låtskrivare får helt enkelt nöja oss med nån liten krona från SAMI eller STIM. Tack för det.
Nå. Är jag färdig här? Nä. Egentligen inte. Vill inte förlora fler ”jobb”. ”Borde inte”.
Men. Nu råkade jag skriva en låt till Finlands UMK- deras motsvarighet till Mello- och vann. Kul! Eller?
Jag ÄR INTE en provokatör. Stavning? Jag är bara en människa som inte är skitduktig på att läsa och lära. Jag är en KREATIV person.
Skulle jag rekommendera mina barn eller någon jag känner att ta min väg? HEEEEELLLL NO.
MEN. Nu har jag ju ändå tagit denna väg och här är ett exempel på nåt som ni INTE ska göra.
För er som vill börja på stigen ÄNDÅ: kontakta GÄRNA mig.
So- HERE WE GO:
Som jag sade i en intervju i Aftonbladet- Tänk er att Ingmar Bergman vinner ett pris för sin film ”Scener ur ett äktenskap” men skådisarna hämtar o får äran. VARJE GÅNG.
Varje. Gång.
........................
Jag är absolut inte bitter. Inte alls. Men när vi upphovsmän tvingas betala ur egen ficka för att få ett erkännande känns det inte längre ok. Jag är ABSOLUT INTE miljonär. Trodde ni det? Kolla Spotify. Någon skrev på Twitter att: Hallå? De KAN väl betala själva? Insinuerade att vi skulle vara så rika på de verk vi givit ut (Läs: skivbolagen)...
Om jag var SNOR-RIK- tror ni inte att jag redan hade bokat resa o hotell? Kanske rentav lite extra? Massage på rummet? En flaska dyr champagne för att fira att vi vunnit för Finland?
Hur mkt tror NI att de betalar oss som GJORT det DE levererar?
Nu blev denna text lite mer eldig än jag egentligen tänkt mig men jag känner att vi är så MÅNGA låtskrivare som ALLTID får stå tillbaka för ”artistens bästa”.
På riktigt? För att vara HELT ÄRLIG- hur många av er låtskrivare har inte känt sig tvungna att ”ge bort credits” dvs, ge bort en del av sin låtskrivar-andel, för att en viss artist ens ska ”ta” er låt? Jag kan nämna en maaaaaassa, men kommer självklart inte göra det för då kanske ingen vill ”skriva” tillsammans med mig mer. Skrattretande. På riktigt.
För er som inte kan detta så mycket så kan jag förklara att om jag, Joy & en artist sitter i vår studio och skriver en låt så per automatik delar vi lika på alla inkomster. Dvs, 33/33/33-ish. Självklart kan detta diskuteras men i mitt o Joys fall så brukar vi tycka att detta är den ”rätta” vägen att gå. En person som kanske är blyg o inte sägen NÅGONTING i en session (arbetstillfälle i studion) kanske faktiskt är just den personen som kommer på just DEN noten eller DET ordet som liksom ”gör” hela låten.
Jag kan ge ett exempel på en artist som är proffsig och INTE bad att få credits, trots att han egentligen hade kunnat: Måns Zelmerlöw! Då tänker ni säkert att det beror på att han är en reko kille och, absolut, ni har RÄTT! Mer reko får man leta efter.
Jag skulle snarare säga att han är så EXTREMT PROFFSIG! Vi visade ”Heroes” för honom och han älskade. Älskade UTAN att vara sniken. För att han själv är LÅTSKRIVARE och VET hur jäkla jobbigt det är när det kommer en artist som vill ”göra” din låt OCH dessutom vill nalla på din rätt till pengar.
.....som om artisterna inte redan tjänar pengar på VARJE GIG de gör?
Vi låtskrivare får helt enkelt nöja oss med nån liten krona från SAMI eller STIM. Tack för det.
Nå. Är jag färdig här? Nä. Egentligen inte. Vill inte förlora fler ”jobb”. ”Borde inte”.
Men. Nu råkade jag skriva en låt till Finlands UMK- deras motsvarighet till Mello- och vann. Kul! Eller?
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
En jaksanut lukea koko tekstiä, kun oli vieläpä ruotsiksi (en olisi ymmärtänyt varmaan kuin ehkä puolet ), mutta ymmärrän Linneaa enemmän kuin hyvin. Yle on jo kerran aiemmin vuoden sisällä aliarvioinut musiikintekijöitä mitätöimällä kutsukilpailun ja valitsemalla hyvin epämääräisellä tiedotuksella Saaran sisäisesti edustajakseen (mikä tosin jälkikäteen on todettu ihan toimivaksi valinnaksi, joskin tiedotuksen tyylin epäreiluutta ei voi silti kiistää).Kurkisti kirjoitti:Kyse on siitä että Linnea kokee tilanteen arvostuksen puutteena
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Vaikka tämä nyt rahakysymykseksi Ylen taholta laitetaan, niin olisi todella tärkeää osata hoitaa tällainen asia tyylikkäästi, eikä jäädä halkomaan hiuksia siitä, kenen kuuluu maksaa.
Nämä henkilöt ovat tehneet varsin hyvän kappaleen, joka on otettu vastaan hyvin ja saanut paljon kiitosta. Pitäähän heidän olla paikalla Lissabonissa, voi herranjestas. Lisäksi Ylellä olisi oltava vähän pelisilmää, jos haluaa jatkossakin yhteistyötä näiden biisintekijöiden suuntaan tai haluaa saada reilun maineen euroviisumaailmassa.
Minä näen tämän tökerönä asiainhoitona, Sääntö-Suomi-mentaliteetin ilmentymänä.
Sellaisena toimintana, josta lopputuloksena on p**kanmaku suussa.
Nämä henkilöt ovat tehneet varsin hyvän kappaleen, joka on otettu vastaan hyvin ja saanut paljon kiitosta. Pitäähän heidän olla paikalla Lissabonissa, voi herranjestas. Lisäksi Ylellä olisi oltava vähän pelisilmää, jos haluaa jatkossakin yhteistyötä näiden biisintekijöiden suuntaan tai haluaa saada reilun maineen euroviisumaailmassa.
Minä näen tämän tökerönä asiainhoitona, Sääntö-Suomi-mentaliteetin ilmentymänä.
Sellaisena toimintana, josta lopputuloksena on p**kanmaku suussa.
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Ei ole hänelle näköjään tuon vuodatuksen perusteella, niin; eri asia sitten onko se sitä oikeasti... En halunnut aiemmin kommentoida tästä aiheesta, kun täällä usein menee herkästi tappelun puolelle, enkä jaksa tästä alkaa tappelemaan - mutta pakko myöntää, että tuosta avautumisesta tulee kyllä Linneasta aika lapsellinen kuva... Ihan jo sekin, että capslockia käytetty vähän turhan ahkeraan, ym. Kyllä sanottavansa varmaan olisi saanut perille asiallisemminkin.Kurkisti kirjoitti:Kyse on siitä että Linnea kokee tilanteen arvostuksen puutteena - ei siis mikään pikkujuttu ole kyseessä
Ja kun nyt kerran kommentoin, niin sanottakoon myös se että minusta YLEllä (tai millään muullakaan tv-yhtiöllä) ei ole mitään velvollisuutta kustantaa kappaleen säveltäjiä paikan päälle viisuihin. Esiintyjät on pakko, ei muita.
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios
(Massiel: La la la)
Que cantan cuando naces y también en el adios
(Massiel: La la la)
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
^aika naurettavaa ja turhaa debattia turistimatkoista menkööt sitten Linnea & Co itse vetämään viisulavalle koko biisin. Onko tässä nyt sitten kyse "paremman kansan" oikeuksien polkemisesta
Tässä laadukas video viimeviikonlopulta vielä Saaran vetämänä
https://youtu.be/anAYXsGi3XA
Tässä laadukas video viimeviikonlopulta vielä Saaran vetämänä
https://youtu.be/anAYXsGi3XA
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Ei kun läpällä heitin. Kohteena julkisen hallinnon mentaliteetti että säästämisellä saa perustella mitä tahansa ja muuan spessumpi mikkiteline. Oikeasti kyllä myös vastustan ostobiisejä. Ehkä ei olisi kandenut oikeaa ja läppää yhdistää.ta1ja kirjoitti:Tarkoitatko, että jatketaan tätä suomalaista käytäntöä, jossa hyvät laulajat jätetään rannalle - eivät useinkaan ole kovin hyviä biisintekijöitä - ja pidetään kiinni "aitouden myytistä" eli lauluntekijä esittää kappaleensa miten esittää, monasti jättää tekemättä oikeutta biisilleen, koska ei osaakaan laulaa.Rousku kirjoitti:Vaikka onkin hieman tylyä jättää biisin tekijät rannalle ruikuttamaan, niin pakko silti kompata Terasbekoniakin. Eikö voisi jatkossa valita jotain singer/songwriter-tyylistä kamaa ihan vain säästösyistä?
Rise, angel, shine, love!
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Mutta siis: onko ylellä ollut tapana kustantaa viisubiisinsä tekijöiden kisamatka, ja jos niin mitä kaiknea siihen on sisältynyt? Ja kuinka pitkä reissu se on ollut?
Rise, angel, shine, love!
- sienimursu
- Kanta-asiakas
- Viestit: 2223
- Liittynyt: 28 Huhti 2015, 21:42
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Jaa eli tommosen kiukunpuuskan sitten sylkäisi faboon, en itse ole ennestään tuttu Linnean kanssa mutta eihän tommosesta hyvä kuva herranen aika nyt kenestäkään tule. En sen enempää menisi varmaan sanomaan.Kurkisti kirjoitti:Ehkäpä on sittenkin parasta että laitan sen Linnea Debin FB-kirjoituksen tänne
Mitä monstersiin tulee niin olen sitten UMKn lämmennyt tälle biisille ja se on hyvin noussut kahdesta tähdestä neljään
This is bread. I mean, heh, this is bread aaand like it's really good it's good bread.
- Viki Gabor, 2019
- Viki Gabor, 2019
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
https://twitter.com/linneadeb/status/985927058449752066
Taitaa se Linnea Deb sitten kuitenki päästä sinne Lissaboniin?
Taitaa se Linnea Deb sitten kuitenki päästä sinne Lissaboniin?
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Näyttää siltä että ratkaisu löytyy lopulta kun Linnea Deb juuri twiittasi seuraavaa:
Getting closer to an agreement with YLE. The Deba will be in Lisbon, don’t worry, it’s alright. We’re not busy, busy, busy doin’ nothin’ at all. You are our heroes.
https://twitter.com/linneadeb/status/985927058449752066
Getting closer to an agreement with YLE. The Deba will be in Lisbon, don’t worry, it’s alright. We’re not busy, busy, busy doin’ nothin’ at all. You are our heroes.
https://twitter.com/linneadeb/status/985927058449752066
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Linnea näkyy shopanneen itse parin päivän viisuvisiitin 7. - 9.5 (kommentoi pari pv aiemmassa päivityksessään), mutta koska ei ns. virallisesti delegaation jäsen, ei liene Suomen semissä pääsyä green room-sohvalle Saaran seuraan tai muuallekaan, mihin delegatioituneilla on pääsy.
Biisin tehneiden kohtelu on kyllä turhan tökerösti hoidettu, sanon minä!
^ Hieno homma!
Biisin tehneiden kohtelu on kyllä turhan tökerösti hoidettu, sanon minä!
^ Hieno homma!
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Hienoa, jos ainakin Linnea on kuitenkin tulossa Lissaboniin edes pariksi päiväksi! Mitenköhän on Joyn laita?
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)