Viisukuppila uudistuu

Ik heb zorgen - palautteet ja tiedotteet. Voit kirjoittaa tänne ilman rekisteröitymistä.
Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mä tyhjensin selaimen välimuistin eilen illalla kun sivustoon tehdyt muutostyöt eivät tulleet muuten näkyviin. Latautumisnopeuteen sillä ei kuitenkaan ollut mitään vaikutusta, ihan yhtä tahmaisena säilyi...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja Margot »

Kiitos korjauksista, homma parani taas! :tapu:
What color is your life?

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Äh, toivottavasti tolle kuppilan tahmaukselle löytyy jokin syy. Nyt joutuu jokaisen klikkauksen jälkeen odottamaan 10 sekuntia että tapahtuis mitään. Tällä hetkellä kuppilan selaaminen on toivotonta puuhaa. Muilla sivustoilla mulla ei ole vastaavaa tahmausongelmaa, jos tuosta tiedosta on mitään apua. Tahmaaminen alkoi eilen illalla, sitä ennen kuppila toimi ihan ok. :mitvit:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
admin
Ravintolapäällikkö
Ravintolapäällikkö
Viestit: 339
Liittynyt: 09 Marras 2003, 01:00
Paikkakunta: Gran Canaria

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja admin »

Olen kokellut useammalla selaimella ja koneella enkä ole huomannut noin pitkää hitautta missään kohtaa. Eiliset muutokset liittyvivät ainoastaan htaccess ja css-määrityksiin. Noista vain htaccess voisi hidastaa kuppilan toimivuutta, mutta siellä ei ole mitään sellaisia sääntöjä mitkä tuota tekisivät.

Oletko kokeillut muita laitteita tai selaimia? Onko jollain muulla vastaavanlaista ongelmaa? Tapahtuuko tuo hitaus sekä uutis- että foorumipuolella, vai vain toisella?

Ajoin muutaman nopeustestin eri puolilta eurooppaa ja löysin hieman parantamisen varaa, mutta mitään hälyttävää noista ei löytynyt. Jonkin verran pitää tehdä optimointia näihin koodeihin, joten katselen niitä joku yö viisujen jälkeen.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

admin kirjoitti: 03 Touko 2018, 20:50 Oletko kokeillut muita laitteita tai selaimia? Onko jollain muulla vastaavanlaista ongelmaa? Tapahtuuko tuo hitaus sekä uutis- että foorumipuolella, vai vain toisella?
Hyvä kysymys. Hitaus tuntuu vaivaavan ainoastaan foorumia. Uutispuoli näytti latautuvan ihan sutjakasti.

En ole toistaiseksi kokeillut muuta kuin tätä mun vanhaa pöytäkonettani ja Firefox-selainta. Mobiilia mulla ei ole. Tarkoitus olisi panna uusi läppäri tulille tässä kohta puoliin, mutta en ole vielä ehtinyt. Ehkä pitää kiirehtiä sitä...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
admin
Ravintolapäällikkö
Ravintolapäällikkö
Viestit: 339
Liittynyt: 09 Marras 2003, 01:00
Paikkakunta: Gran Canaria

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja admin »

Siinä tapauksessa tuo kyllä viittaisia pirstoutuneeseen selaimen välimuistiin.
Kokeile vielä tyhjentää se.

(Laitan tähän alle ohjeet vaikka oletkin jo varmaan näin tehnyt, mutta joku muu saattaa löytää tästä hyödyn.)

Firefoxissa asetukset löytyvät kolmen viivan valikon alta
-> Asetukset -> Tietosuoja ja turvallisuus, josta klikataan "poistaa joitain historiatietoja"
Valitse Poistettavaksi ajaksi "Kaikki" ja ruksita vähintään Väliaikaistiedostot, Aktiiviset kirjautumiset, Yhteydettömän tilan tiedot sekä Sivustoasetukset.

Joiden lisäksi poista vähintään kaikki Viisukuppilaan liittyvät evästeet jos et halua tyhjentää kaikkia evästeitä.
-> Asetukset -> Tietosuoja ja turvallisuus, josta klikataan "poistaa yksittäisiä evästeitä"

Sulje selain, odota hetki ja avaa se uudelleen sekä tule takaisin Viisukuppilan foorumin sivulle. Paina kerran tai pari Ctrl-F5 sen jälkeen kun sivu on ensin latautunut.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

No jopas nyt, noi ohjeet auttoivat! Nyt foorumikin latautuu normaalisti. En ollut ilmeisesti tyhjännyt sitä välimuistia oikealla tavalla. Kiitoksia miljoonasti. :tapu:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
admin
Ravintolapäällikkö
Ravintolapäällikkö
Viestit: 339
Liittynyt: 09 Marras 2003, 01:00
Paikkakunta: Gran Canaria

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja admin »

Hieno homma :peukku:

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja Margot »

Vielä pieni viilaustoive: Mobiilinäkymästä puuttuu viestiketjujen lopusta paluu alueelle, siis esim. tämän ketjun lopusta painike "Palaa alueelle Tekniikka". Tietokoneella se kyllä näkyy normaalisti.
What color is your life?

Avatar
admin
Ravintolapäällikkö
Ravintolapäällikkö
Viestit: 339
Liittynyt: 09 Marras 2003, 01:00
Paikkakunta: Gran Canaria

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja admin »

Margot kirjoitti: 04 Touko 2018, 13:25 Vielä pieni viilaustoive: Mobiilinäkymästä puuttuu viestiketjujen lopusta paluu alueelle, siis esim. tämän ketjun lopusta painike "Palaa alueelle Tekniikka". Tietokoneella se kyllä näkyy normaalisti.
Outoa että tuo oli poistettu näkyvistä kapeilla näytöillä. Se on nyt fixattu koodiin, mutta tulee voimaan vasta seuraavassa välimuistin tyhjennyksessä, yritän koota näitä korjauksia hieman etten tyhjentele sitä jatkuvasti.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Mielenkiintoista, minulla on edelleen avattaret oikeassa reunassa, ja oikeastaan pidän niistä enemmän siellä. Uskallankohan noudattaa ohjetta jolla siirtyisivät vasemmalle? Sivun yläosa näyttää kyllä kutistuneen, mutta en mene vannomaan ettei kysymys ole vain siitä, että olen tottunut uudistettuun.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Painoin Ctrl+F5, ja nyt avattaret ovat vasemmalla :niinpa:

Samalla hävisi sellainen mukava ominaisuus, että kun ikkunaa tarpeeksi kaventaa, avattaret pomppaavatkin normipaikaltaan pienoiskokoisina viestin alkuun. Saisiko sen takaisin? Se olisi kätevä silloin, kun ruudulla on monta ikkunaa auki samanaikaisesti. Nyt avattaret vääjäämättä varaavat paljon leveyttä itselleen. Lisäksi tässä on nyt jokin minimi, mitä kapeammaksi ikkuna ei suostu asettumaan.

Monta ikkunaa auki samanaikaisesti -tilanne tulee esim. karsintakauden aikaan, kun haluaa sekä seurata paria karsintaa että livekommentoida niitä. Sehän on yksi parhaita kuppilan käyttötapoja.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
admin
Ravintolapäällikkö
Ravintolapäällikkö
Viestit: 339
Liittynyt: 09 Marras 2003, 01:00
Paikkakunta: Gran Canaria

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja admin »

Heh, kaikkea ei voi saada yhtäaikaa.
Mutta avattaret kyllä pomppaavat viestin alkuun/yläosaan pienempinä kun sivun leveys alittaa 700 pixeliä. Mitään minimileveyksiä ei ole muita kuin selaimien omat minimit, joka esim. tässä omassa Firefoxissani näyttää olevan vain 266 pixeliä.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Yläosan vakiotekstialue on kutistunut, kiitos siitä.

Nyt sellainen pikku juttu vielä, että minusta olisi kätevämpää, jos post reply -painike olisi viestitekstien alla eikä avatar-kuvien alla. Mahdollisesti se oli tekstien alla silloin kun avattaret olivat oikealla. Saisiko sitä koko post replystä alkavaa painikelitaniaa jonkin matkaa oikealle? (Tietokonekäyttäjänä en myöskään ymmärrä uudelleenlatauspainikkeen tarvetta, mutta ehkä se on mobiilikäyttäjälle tarpeen. Miksi se muuten on niin iso ja sisältää tekstiä, jonkun normaalin uudelleenlatauskuvakkeen sijaan? Sitä minun yleensä tulee napsautettua, kun post replyä pitäisi.

Oliko vanhassa versiossa tuota jump to -painiketta tuolla tavoin toteutettuna? En ainakana muista koskaan käyttäneeni sitä. Nyt ainakin huomasin että sellainen on, ja sehän taitaakin olla kätevä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Pakko sanoa, että tykkäsin vanhan foorumin pinkistä paikalla-nauhasta enemmän tähän nykysoftan symboliin verrattuna. :lohduton:
Žvižej fucked up the solo

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Sama. :lohduton: Tämä uusi symboli ei oikein miellytä silmää.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mulle ihan yksi ja sama, mutta tosta uudesta logosta tulee mieleen wifi tai jokin muu langaton yhteys... tai ilmahälytys.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Valkealalainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5195
Liittynyt: 09 Syys 2008, 16:19
Paikkakunta: ... (Kouvola)

Viesti Kirjoittaja Valkealalainen »

Minä hitaana huomasin vasta eilen, että avattaret ym. ovat siirtyneet takaisin vasemmalle. Ihmettelinkin, että miten tähän uuteen ulkoasuun on tottunut jo niin hyvin! No avattarien siirtymisestä takaisin entiselle paikalleenhan se johtui. :uujee: En vain ensin tajunnut. KIITOS!
Bussi tytön aina ohi onnen vie
Kun toiset löytää sen


- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja sziget »

Kiitos yläosan tiivistämisestä ja avattarien paluusta vasemmalle. Viestien lainaaminen tuntuu olevan entistä vaivattomampaa, ja hymiöt solahtavat siististi tekstiin. Ennen vältin isojen ja keskikokoistenkin hymiöiden käyttöä kappaleen sisällä, kun rivityksen rikkoutuminen oli niin epäesteettistä.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

sziget kirjoitti: 05 Touko 2018, 23:25 Ennen vältin isojen ja keskikokoistenkin hymiöiden käyttöä kappaleen sisällä, kun rivityksen rikkoutuminen oli niin epäesteettistä.
Pitää joskus kokeilla, kun kerta olen vältellyt asiaa samasta syystä.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

https://www.viisukuppila.fi/muistathan- ... ailu-1998/
https://www.viisukuppila.fi/esc/

Historia-osiosta sellaisia terveisiä, että vuoden 1998 kisat on ensinkin merkitty Dublinissa pidetyiksi ja edellä mainitun vuoden linkki ei toimi.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
admin
Ravintolapäällikkö
Ravintolapäällikkö
Viestit: 339
Liittynyt: 09 Marras 2003, 01:00
Paikkakunta: Gran Canaria

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja admin »

klaus-12 kirjoitti: 06 Touko 2018, 13:18 https://www.viisukuppila.fi/muistathan- ... ailu-1998/
https://www.viisukuppila.fi/esc/

Historia-osiosta sellaisia terveisiä, että vuoden 1998 kisat on ensinkin merkitty Dublinissa pidetyiksi ja edellä mainitun vuoden linkki ei toimi.
Kiitos, tämä on nyt korjattu.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Lisäksi pitää korjata vuosi 1992. Pitopaikka oli Malmö, ei Harrogate.

Avatar
admin
Ravintolapäällikkö
Ravintolapäällikkö
Viestit: 339
Liittynyt: 09 Marras 2003, 01:00
Paikkakunta: Gran Canaria

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja admin »

Kiitos tuostakin, ja näköjään myös 1991 piti korjata Roomaksi. Olisikohan ne nyt kunnossa?

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Juu, kiitoksia! :peukku:

Avatar
admin
Ravintolapäällikkö
Ravintolapäällikkö
Viestit: 339
Liittynyt: 09 Marras 2003, 01:00
Paikkakunta: Gran Canaria

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja admin »

Rousku kirjoitti: 05 Touko 2018, 12:12 Nyt sellainen pikku juttu vielä, että minusta olisi kätevämpää, jos post reply -painike olisi viestitekstien alla eikä avatar-kuvien alla. Mahdollisesti se oli tekstien alla silloin kun avattaret olivat oikealla. Saisiko sitä koko post replystä alkavaa painikelitaniaa jonkin matkaa oikealle? (Tietokonekäyttäjänä en myöskään ymmärrä uudelleenlatauspainikkeen tarvetta, mutta ehkä se on mobiilikäyttäjälle tarpeen. Miksi se muuten on niin iso ja sisältää tekstiä, jonkun normaalin uudelleenlatauskuvakkeen sijaan? Sitä minun yleensä tulee napsautettua, kun post replyä pitäisi.
Laitan tämän työlistalle, tein jo testejä kuinka tuo vähintäänkin siistitään. Kuvakkeeseen siirtymisestä reload-napin osalta en ole ihan varma, mutta esim. järjestystä voi muuttaa mobiilin rikkoutumatta, niin että reload tulisi alkuun ja vastaa viestiin viimeiseksi. Olisiko se parempi, vai joko käyttäjät ovat tottuneet tuohon nykyiseen? Mielipiteitä?

Kyllähän sen saa leveiltä näytöiltä piiloon, pienimmässä mobiilissa se viimeinen kuvake tosin tippuu seuraavalle riville, joten onko järjestyksen vaihtaminen sittenkään ok?

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja sziget »

Olisi ehkä loogisempaa, jos "Vastaa viestiin" olisi tekstin eikä käyttäjän alla. Keskustelua jatketaan ja edellisen viestin sisältöä ehkä ajatellaan (jos juuri siihen vastataan). "Lataa sivu uudelleen" voisi sijaita vasemmalla tai missä tahansa, ja sen löytää jos tarvitsee. Nykyiseen järjestykseen olen kyllä jo ihan tottunut ja tyytyväinen.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja Margot »

Samaa mieltä, Vastaa viestiin -nappula voisi tosiaan olla tekstin alla eikä edellisen kirjoittajan profiilin. Tuosta Lataa sivu uudelleen -painikkeesta en osaa sanoa mitään, koska itse refreshaan vaan selaimen niin koneella kuin mobiilissakin. En ollut edes huomannut tuota nappulaa.
What color is your life?

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja Rousku »

En keksi, miten uudistuneessa kuppilassa luodaan äänestys. No, ehkä joku osaavampi tekee perinteisen ykkössemin karsiutuja joka olisi kuulunut finaaliin -kyselyn.

Hakulaatikon alapuolinen Advanced search -teksti on niin himmeällä fontilla, että mietin, onko tarkoitus kuvastaakin edistynyttä hakua - ihan perus nopealla pikasilmäyksellä sitä ei nimittäin edes huomaa.

Oliko muuten aiemmin joku next page -linkki tuolla sivun alalaidassa ketjun sivunumeroiden vieressä? Sellaisesta tykkäisin. Nyt käy usein niin, että kun käyn lukemassa ketjuun tulleita uusia viestejä, luen vain ensimmäisen uusia viestejä sisältävän sivun loppuun, kun en älyä että onhan siellä kokonaan uusi sivukin alkanut.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja skidi »

Onko mitään mahdollisuutta saada "alueet ovat merkitty luetuksi" -tekstiä muotoon "alueet on merkitty luetuiksi"? Eihän tämä ketään tapa, mutta jos jokunen ylimääräinen sydämenlyönti jäisi väliin :mrgreen:
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Vastaa Viestiin