Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Euroviisut 2018 Portugalissa

Saara Aalto – Monsters

*****
115
47%
****
68
28%
***
38
16%
**
13
5%
*
9
4%
 
Ääniä yhteensä: 243

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja murka »

YourMother kirjoitti: 04 Touko 2018, 00:59
rosetta kirjoitti: 03 Touko 2018, 10:25 (Jääkiekosta en itse välitä mutta luulenpa että moni täällä reagoisi huomattavasti voimakkaammin kuin minä eilen jos vaikkapa Suomen MM-lätkämatsin alla lietsottaisiin yleisesti tappiomielialaa, "eihän Suomi nyt kuitenkaan pärjää / finaaliin pääse"...)
= twitterin #Leijonat kun yksi peli menee perseelleen :mrgreen:
Onneksi en ole Twitterissä. Minulle riittää jo kun luen iltapäivälehden kommenttikentän väninää hävityn matsin jälkeen. Ihme kyllä kukaan ei vielä ole ehtinyt ehdottaa että vaihdetaan koko kansa samantien, että saadaan Leijoniin parempia pelaajia.

Muutenkin risoo miesurheilun saama hehkutus ja naisten kultamitalien saamisesta parin rivin maininta lehden sivulla.

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 708
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Tuntuu vähän kuin koreografian paisuttelulla yritettäis piilottaa biisin riittämättömyyttä. Mieluummin biisin tulkintaan vois yrittää saada enemmän eloa. Intensiteetti on aika tasapaksua yli kappaleen, vain kaksoislaulu loppupuolella nostaa tunnelmaa.

Tulee tunne, että mitään ei tapahdu kappaleen aikana, kappale ikäänkuin junnaa samaa rataa, ikäänkuin Saara olisi koko ajan alusta loppuun hengästyneesti ja ylienergisesti ja yli-innokkaasti kipalaulussa aikaa vastaan.

Alku rauhallisemmin, vähemmän soittimia, sitten tunnelman nostatus voimalaululla ja lisää soittimia ja lopuksi tasaantuminen pitkillä korkeilla laulukaarilla.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja murka »

Olen kuunnellut viisukappaleen useampaan kertaan ja minun mielestäni Saara käyttää kappaleen aikana ääntänsä kiitettävän sävykkäästi. Enemmän minua arveluttaa tuon taustojen laulamisen sujuminen nyt kun visuaaliseen puoleen liittyvät ongelmat on ratkaistu.

Muutenhan Saara on ihanteellinen viisuedustaja: persoonallinen, lahjakas, sinnikäs, ahkera ja kielitaitoinen. Hän on tarpeeksi vahva näyttääkseen haavoittuvaisuutensa ja sen vuoksi monen on helppo samaistua häneen koska haavoittuvaisuus on universaali tunne ihmisillä.

Ainoa asia, mitä ihmettelen on se että miksei Saaran englanninkielistä videoa siitä, mistä Monsters kertoo, ole jaettu ja katseltu laajemmin. Suosittelen Viisukuppilan jäseniä jakamaan sitä omilla somekanavillaan. Siten voimme toimia Saaran vetoapuna.

Vauvalan väkeä vastaan voimme lähinnä toimia siten, ettemme jaa sieltä luettua scheißea täällä emmekä missään muuallakaan. Propagandistien ykkösajatus on se, että kun valetta toistaa tarpeeksi usein niin se muuttu todeksi.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^ Totta, ja kaikkein parasta (myös ihan oman mielenterveyden kannalta) on jos ei ensinkään edes mene sinne lukemaan sitä scheißea :heh:
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Mä en edelleenkään menisi vannomaan, että tämä on finaalissa. Kun kattoo tota harkkapätkää, niin eniten häiritsee itse musiikki. Tuo taustajumputus kuulostaa halvalta. Tätä olisi voinut tuottaa enemmän. Toisekseen, mun mielestä myös koreografia näyttää vanhanaikaiselta. Siis tällaisiahan oli euroviisuissa joskus 2005. Saara laulaa hyvin ja näyttää upealta. Riittääkö se?

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Wilson »

Wadde kirjoitti: 04 Touko 2018, 10:26 Mä en edelleenkään menisi vannomaan, että tämä on finaalissa. Kun kattoo tota harkkapätkää, niin eniten häiritsee itse musiikki. Tuo taustajumputus kuulostaa halvalta. Tätä olisi voinut tuottaa enemmän. Toisekseen, mun mielestä myös koreografia näyttää vanhanaikaiselta. Siis tällaisiahan oli euroviisuissa joskus 2005. Saara laulaa hyvin ja näyttää upealta. Riittääkö se?
Samaa mieltä, Ihan kuin olisin kirjoittanut itse mitä nimimerkki Wadde kirjoittaa.

(Toivotaan parasta että Saara / Suomi on finaalissa)
Viimeksi muokannut Wilson, 04 Touko 2018, 10:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2047
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Puolet äänestystuloksista tulee tavallisilta ihmisiltä, jotka istuvat tellen ääressä känny kädessä. Se, että onko esitys halvan näköinen ei ole merkitystä (viittaan edellisen vuoden voittajaan). Eli vaikka Saara saa nyt 50/50 sekä kuraa että suitsutusta niskaansa, niin kokonaisuus ratkaisee ja mielestäni Saaran tulisi päästä finaaliin.
Huolimatta koomisista taustajoukoista Saara on rautainen esiintyjä ja hiton hyvä laulaja, joten tervemenoa finaaliin Suomi (ainaskin kovasti peukutan) :tuuletus: :tapu: :uujee:

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4099
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Tuossa mietiskelin, että vuonna 2014 tuli Seinäjoelta lukiolaispoikien porukka, joka oli esiintynyt vain jossain koululaisten bileissä, esitti itse tekemänsä kappaleen ja sijoittui finaalissa yhdenneksitoista. Tuohon verrattuna - nyt kun on niin sanotusti tehty kaikki voitava ja on rautaiset ammattilaiset asialla, niin pitäisihän sillä ainakin finaalipaikka irrota? Mielestäni Suomi kuuluisi ehdottomasti finaaliin tänä vuonna ja hämmästyn kauhiast jos tie nousee semissä pystyyn, vaikka Softengine sinänsä olikin enemmän omaan makuuni. Lopputulos riippuu niin kovin monesta tekijästä - melkein tekisi mieli sanoa, että jopa tähtien asennosta ja siitä sattuuko Merkurius peruuttamaan väärällä hetkellä.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Wilson kirjoitti: 04 Touko 2018, 10:41
Wadde kirjoitti: 04 Touko 2018, 10:26 Mä en edelleenkään menisi vannomaan, että tämä on finaalissa. Kun kattoo tota harkkapätkää, niin eniten häiritsee itse musiikki. Tuo taustajumputus kuulostaa halvalta. Tätä olisi voinut tuottaa enemmän. Toisekseen, mun mielestä myös koreografia näyttää vanhanaikaiselta. Siis tällaisiahan oli euroviisuissa joskus 2005. Saara laulaa hyvin ja näyttää upealta. Riittääkö se?
Samaa mieltä, Ihan kuin olisin kirjoittanut itse mitä nimimerkki Wadde kirjoittaa.

(Toivotaan parasta että Saara / Suomi on finaalissa)
Ei varmasti kuullosta halvalta :heh: Ainoa mitä enään pitää hioa on taustalaulajien tietyt nuotit ja kameratyöskentely muuten tuo on paketissa.

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

Wadde kirjoitti: 04 Touko 2018, 10:26 Mä en edelleenkään menisi vannomaan, että tämä on finaalissa. Kun kattoo tota harkkapätkää, niin eniten häiritsee itse musiikki. Tuo taustajumputus kuulostaa halvalta. Tätä olisi voinut tuottaa enemmän. Toisekseen, mun mielestä myös koreografia näyttää vanhanaikaiselta. Siis tällaisiahan oli euroviisuissa joskus 2005. Saara laulaa hyvin ja näyttää upealta. Riittääkö se?
Ei sitä täällä kovin moni vannokaan. Itseasiassa enemmistö taitaa ajatella ja on kirjoittanutkin, että ollaan kiikun kaakun (kuten myös vedonlyönti osoittaa). Samaa mieltä siitä, että Monstersin tuotanto on hieman vanhahtava: laahaa nykytrendien perässä ehkä viitisen vuotta. Toisaalta on kuitenkin ruotsalaisittain vahvasti tuotettu ja laadukkaan kuuloinen, jota myös täällä ja muualla ihmiset ovat paljon kehuneet. Sitä paitsi harvassa ovat ne euroviisubiisit tänäkin vuonna, joissa tuotanto ei olisi hieman vanhahtava.

Typistät myös esityksen ansiot varsin lakonisesti: Saara laulaa hyvin ja näyttää hyvältä.
Lisäisin tähän listaan myös sen että biisi on äärettömän tarttuva (ja paljon tästä myös kehuja saanut), esitys on mahtipontinen ja iso sekä erottuu joukosta olematta kuitenkaan turhan mauton, esityspaikka on hyvä, naapuritukea ja Brittitukea voidaan odottaa, Saara tiimeineen on tehnyt aktiivista promoa ympäri Eurooppaa, esitys on etenevä ja dynaaminen (toisin kuin monet muuut kilpailijat); Saaralla on tiettyä mainetta ja tunnettuvuutta Euroopassa ja esiintyjä on karismaattinen ja kokenut jne.

Ja silti en itsekään pidä finaalipaikkaa varmana, mutta ehkä on hyvä nostaa esiin vaakakupin molempia puolia.

Olen sinällään samaa mieltä siitä, että keskustelu tässä Suomen ketjussa jää helposti junnaamaan negatiivisuuden kierteeseen. Analyysi on viisuilun suola ja mielipiteitäkin saa toki esittää, mutta mielellään näkisin havaintoja ja ajatuksia puolin ja toisin.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42020
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Koirankuonolainen kirjoitti: 04 Touko 2018, 11:19 Tuossa mietiskelin, että vuonna 2014 tuli Seinäjoelta lukiolaispoikien porukka, joka oli esiintynyt vain jossain koululaisten bileissä, esitti itse tekemänsä kappaleen ja sijoittui finaalissa yhdenneksitoista. Tuohon verrattuna - nyt kun on niin sanotusti tehty kaikki voitava ja on rautaiset ammattilaiset asialla, niin pitäisihän sillä ainakin finaalipaikka irrota?
Taisi se koululaisporukka lavaylöspanon suunnitteluun kuitenkin hieman saada muilta apuja? Valaistus ennen muuta. Ja sitten bändi on lähtökohtaisesti helpompi toteuttaa kuin sooloartisti: Riittää että esiintyy kuten aina ennenkin, bändinä. Ei tarvitse miettiä otetaanko tanssijoita vai ei ja millaista koreografiaa ne tekisivät, tai paljon taustalaulajiakaan. Ehkä se lukiolaispoikien sävellystuotos myös oli raikkaampi? (Onko niin että ruotsalaisilla viisusäveltäjillä pöytälaatikot edelleen pursuaa vuosien 2007 - 2009 tyylistä tavaraa, joka jäi yli kun huomattiin ettei sillä enää pärjää, ja niitä ylimäämiä sitten ruvettiin myymään ulkomaille. Toimiihan sekin joskus, kuten Tanska 2010.)

Ja ammattilaiset tuolla taitaa useimmilla muillakin olla asialla? Joskus amatööri silti vain onnistuu paremmin. Joku Carl Espen vaikka, toisen esimerkin mainitakseni.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4099
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

^Jotain valmennustahan tuolloin UMK:n alkuaikoina myös kaiketi tarjottiin, mutta liikekannalle pannun ratsuväen vahvuus ja tulivoima lienevät kuitenkin olleet selvästi vähäisemmät tämänvuotiseen verrattuna? Bändille ylöspano toki on monestakin syystä helpompaa kuin sooloesiintyjälle, kuten totesit. Tutkimattomat ovat mielestäni silti euroviisujen tiet ja tuulensuunnat.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Night_Owl
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:57

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Night_Owl »

Mä taas perustelen, miksi Suomi menee finaaliin. Ensinnäkin, Saara erottuu edukseen ponnettoman Kreikan ja tylsähkön Armenian välissä. Menevä ja tarttuva poppis on erittäin hyvä näiden kahden välissä, kaiken lisäksi vielä semin loppupäässä. Saara on semin vahvimpia, taitavampia ja ammattitaitoisimpia laulajia, jonka esiintyminen on varmaa ja kokenutta. Monilla näyttäisi olevan lähinnä perinteistä pönötystä ja saivat vaikuttamaan esityksen jotenkin huonolla tavalla tyhjältä. Ja Saaraa ennen on juuri tuollaiset Kroatia, Itävalta ja amatöörimäinen sekasotku Makedonia. Saaralla on näyttäviä lavasteita ja efektejä, jotka kiinnittävät katsojien huomion. Moni on sanonut, että esitys ei silti ammu överiksi, vaan se on kaikista huolimatta sopivan hillitty ja tyylikäs. Monsters on laadukas, mieleenjäävä ja hyvin tuotettu kappale, joskin joo hieman vanhanaikainen, mutta niin on kyllä moni muukin tuossa semissä. Saaralla on myös kaiken lisäksi vähän nimeä muualla Euroopassa, joka ei ole ollenkaan haitaksi Euroviisuissa. En oikein tiedä, miksi tällä ei mentäisi finaaliin, sillä kaikki on tässä kohdillaan: Artisti, biisi ja esitys, kunhan siinä saadaan vielä kamerakulmat toimimaan, niin avot. Ja kaiken lisäksi vielä kaiken sen työn, panostuksen ja innostuksen jälkeen finaalipaikka olisi enemmän kuin oikeutettu. Uskon, että panostus kantaa tällä kertaa hedelmää ja finaalissa pitkälle.

Toki karsiutuminen on aina mahdollista (vaikka pidän sitä tosi epätodennäköisenä), mutta sanoisin, että on 95 prosenttisen varmaa, että Suomi on pitkästä aikaa ja ansaitusti finaalissa. Jos tämä olisi melkein minkä tahansa muun maan esitys, niin roikkuisi taatusti vedonlyöntien kärjissä ja moni ei epäilisi edes finaaliin menoa.
Cry him out

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Yksi peruste vielä finaaliinpääsystä. Marry Me meni aikoinaan finaaliin ja Monsters on 100x parempi kuin se ja esiintyjä myös ihan eriluokkaa! Hah ja tiedän että perusteluni kelpaa kaikille :heh:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Huvittavaa, että ihmiset käyttävät syinä karsiutumiselle sitä, että tämä on vanhanaikainen. :rofl: Eipä se ennenkään ole estänyt biisejä menemästä finaaliin. Sitä paitsi, tämä saattaa olla mainstream-kontekstissa vanhanaikainen, mutta viisu-kontekstissa yllättävänkin moderni.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42020
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Serduchka kirjoitti: 04 Touko 2018, 14:46 Huvittavaa, että ihmiset käyttävät syinä karsiutumiselle sitä, että tämä on vanhanaikainen. :rofl: Eipä se ennenkään ole estänyt biisejä menemästä finaaliin. Sitä paitsi, tämä saattaa olla mainstream-kontekstissa vanhanaikainen, mutta viisu-kontekstissa yllättävänkin moderni.
Niin, mitään karsiutumistahan ei vielä ole tapahtunut.

Minulle vanhahtavuus kuitenkin tässä tapauksessa on yksi syy olla pitämättä biisistä. Ei niin että harkitsisin että onpa vanhanaikaisen kuuloista ja siksi päättäisin etten pidä (koska kyllähän monestakin vanhahtavan kuuloisesta biisistä pidän). Vaan siten että kun mietin miten sitä ei-pitämistäni luonnehtisin, niin biisi kuulostaa siltä että olisi ollut kova juttu viisuissa kymmenen vuotta sitten, mutta ei enää. Nimenomaan viisukontekstissa vanhanaikainen, eli ei tarpeeksi vanhanaikainen ollakseen tietoista retroilua.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Rousku kirjoitti: 04 Touko 2018, 15:10
Serduchka kirjoitti: 04 Touko 2018, 14:46 Huvittavaa, että ihmiset käyttävät syinä karsiutumiselle sitä, että tämä on vanhanaikainen. :rofl: Eipä se ennenkään ole estänyt biisejä menemästä finaaliin. Sitä paitsi, tämä saattaa olla mainstream-kontekstissa vanhanaikainen, mutta viisu-kontekstissa yllättävänkin moderni.
Niin, mitään karsiutumistahan ei vielä ole tapahtunut.
Arvasin, että joku tarttuu tähän. En tarkoittanutkaan sitä näin, vaan yleisesti ihmiset käyttävät syynä karsiutumisille sitä, että biisi on vanhanaikainen. On sitä aiemminkin nähty vanhanaikaisia biisejä viisufinaalissa ihan tässä lähivuosina. ;)
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
kummituseläin
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 209
Liittynyt: 01 Maalis 2006, 01:30

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja kummituseläin »

murka kirjoitti: 04 Touko 2018, 01:00 YLE laittaa rajat budjetille ja ne terveiset voi toki kertoa irlantilaiskommentattorille.
Irlantilaiskommentaattori tietänee muutenkin, että yleisradioyhtiöt määräävät budjetin, joten mitä tarkalleen yrittäisimme tällä sanoa? Että Suomen viisuesityksen suunnitteluun ja toteuttamiseen oli käytettävissä rahaa korkeintaan saman verran kuin yksittäiseen esitykseen X-Factorissa ja siksi esityskin oli kuin X-Factorista?. Tämä ei kuulostaisi kovin uskottavalta - etenkään kun YLE näyttää tänä vuonna nimenomaan panostaneen viisuedustukseen normaalia enemmän (esim. ESCunitedin kaverit pohtivat ensimmäisten harjoitusten jälkeen, mikä maa on käyttänyt tänä vuonna esitykseen eniten rahaa ja päätyivät veikkaamaan Suomea). Ja rajallinen budjettikaan ei kai millään muotoa pakottaisi kierrättämään ideoita X-Factorista ja estäisi keksimästä jotain uutta?
murka kirjoitti: 04 Touko 2018, 01:00 Kyseessä ei ole temppurata vaan laulukilpailu.
Tätä mieltä saa toki olla, mutta eikö siihen vetoaminen ole hiukan noloa siinä vaiheessa, kun ollaan ensin itse lähdetty kyseiseen laulukilpailuun juurikin niin sanotusti tekemään temppuja, mutta sitten saadaankin kuulla, että joillain muilla onkin paremmat temput?

Irlantilaiskritiikkihän ei siis koskenut esittäjää (Saaraahan päinvastoin kehuttiin siinä), vaan esityksen suunnittelua. Tämä on saattanut mennä joiltakin ohi.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Koirankuonolainen kirjoitti: 04 Touko 2018, 11:19 Tuossa mietiskelin, että vuonna 2014 tuli Seinäjoelta lukiolaispoikien porukka, joka oli esiintynyt vain jossain koululaisten bileissä, esitti itse tekemänsä kappaleen ja sijoittui finaalissa yhdenneksitoista. Tuohon verrattuna - nyt kun on niin sanotusti tehty kaikki voitava ja on rautaiset ammattilaiset asialla, niin pitäisihän sillä ainakin finaalipaikka irrota? Mielestäni Suomi kuuluisi ehdottomasti finaaliin tänä vuonna ja hämmästyn kauhiast jos tie nousee semissä pystyyn, vaikka Softengine sinänsä olikin enemmän omaan makuuni. Lopputulos riippuu niin kovin monesta tekijästä - melkein tekisi mieli sanoa, että jopa tähtien asennosta ja siitä sattuuko Merkurius peruuttamaan väärällä hetkellä.
Minusta huono vertailukohta monestakin syystä. Ensinnäkin bändit jo lähtökohtaisesti arvoidaan eri kriteerein. Kyse uskottavuudesta, autenttisuuden tunteesta. Ja se syntyy paitsi lavalla niin myös muista seikoista, esim siitä, että suomalaisella rockilla on vahva maine noin muutenkin. Että täältä tulee uskottavaa rockia. Ja sitten se uskottavuus tietenkin perustuu tosiasioihin: täällä on perhedytty rockiin ja rockin autenttisuuteen niin, että epäaitouksia ikäänkuin luonnostaan vältetään. Eli meillä on vahva rock kulttuuri jojhon sosiaalistutaan ihan huomaamatta siitä alkaen kun kuuntelemaan ryhdytään.

Kansainvälinen pop on toinen asia ja siitä puuttuu meiltä tuo kulttuuri. Ja osaaminen. Teemme typeriä virheitä - se näkyy myös tuossa Saaran ylöspanossa. Ne ovat sellaisia vähäpätöisiä, mutta merkittäviä valintoja, joilla ihan samoista aineksista keitetään se toimiva tai putoava huttu. Kuvakulmat ovat yksi sellainen ja nehän nyt näyttävät menevän ihan pieleen. Sitä härpäkettä ei noin suurella areenalla saisi kuvata laajalla kuvalla ylhäältä päin, vaan alhaalta ja tiiviisti. Siksi niistä amatöörivideoista tai 1. päivän harkoista syntyi paljon parempi vaikutelma. Mutta noita yksityiskohtia on paljon muitakin, ne ovat kaikkialla kaikissa valinnoissa läsnä. Ruotsalaiset tekevät tämän aina loistokkaalla suvereniteetilla ja saavat esityksen tuntumaan ajankohtaiselta. Meillä valittiin brittiläisessä tv-ohjelmassa puuhannut jenkki - ja unohdettiin,e ttä britithän eivät ole menestyneet viisuissa sitten, niin, iäisyyksiin. syystä, että vaikuttavat vanhanaikaisilta. YM tällaista tietämättömyyttä.

Silti - ja vaikka minusta voisimme mennä rockilla ja etno-taidemusiikilla ja muulla vaihtoehtoisella vaikka maailman tappiin - niin kävi miten kävi, tämä on ollut korvaamaton oppimatka monille. Ei voi oppia jos ei lähde yrittämään. Tämä on ensimmäinen todellinen yritys kansainvälisen ts. viisupopin saralla meiltä.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
jukkanen
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 553
Liittynyt: 01 Helmi 2010, 09:11

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja jukkanen »

Esitystä on varmaan vielä ihan viime hetkellä viilattu uusiksi, apuna jo aikaisemminkin Euroviisuissa menestystä niittänyt Tomi Putaansuu.
kuva

Tämä tietenkin vain päiväunissani.

Toivottavasti kuitenkin sotilaspuvuista vielä luovutaan. Ne eivät ole enää tätä päivää, vielä Vjerka Serdjutškan aikoihin ne olivat kova juttu mutta silloinkin se piti tehdä hyvä maku huomioon ottaen ja siitä välittämättä.

kuva

Edellämainituista esiintyjistä saa muutenkin ottaa mallia miten show otetaan haltuun, toivottavasti Aalto tästä suoriutuu, ja miksi ei suoriutuisikin? :tuuletus:

viisufantti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1271
Liittynyt: 10 Tammi 2014, 19:13

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja viisufantti »

Tuo häkkijuttu olisi saattanut toimia oikeastikin :eeek: Ensin Saara olisi rauhassa saanut aloitella laulua häkissä ja kun vapautuu niistä monstereista, niin häkin ovi auki ja täysillä palkeilla! Vai onko tuo ollut jo jossain viisukappaleessa??
Muoks: Tai sitten Saara olisi ollut kahlehdittuna tiiliseinää ja kiskaissut jossain vaiheessa itsnsä vapaaksi...

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^^ Ihan asian vierestä, mutta sijoittuihan Verkakin toiseksi. ;) :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1149
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Aion lietsoa hyvää henkeä ja uskoa onnistumiseen. Tahdonvoimalla ei ole rajoitteita ja kuinka paljon voimaa kollektiivisessa tahdossa onkaan, joten...! <3


Petyin viime keväänä tulokseen ihan hirveästi, mutta olin niin liikuttunut ja vaikuttunut Blackbirdistä, että kokemus kannatteli pitkän aikaa. Nyt keskityn siihen, että tiistai-iltana menee kylmät väreet ja näen, kuinka Saara säteilee! Tulosten aika on vasta sitten puolilta öin.


Tosi kurjaa, jos (tausta)lauluosuudet eivät ole olleet täydellisiä, sillä nyt jos koskaan lauluosastolla olisi mahdollisuus olla todella briljantti. Uskon ja toivon, että ammattimuusikot ja tv-ammattilaiset saavat homman kuulostamaan tiistaina mahdollisimman hyvältä.
Saara näyttää hyvältä, puku on hieno. Ja Saaran eka pressi oli mieleenpainuva.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja rosetta »

lumi11 kirjoitti: 04 Touko 2018, 17:37 Aion lietsoa hyvää henkeä ja uskoa onnistumiseen. Tahdonvoimalla ei ole rajoitteita ja kuinka paljon voimaa kollektiivisessa tahdossa onkaan, joten...! <3

Petyin viime keväänä tulokseen ihan hirveästi, mutta olin niin liikuttunut ja vaikuttunut Blackbirdistä, että kokemus kannatteli pitkän aikaa. Nyt keskityn siihen, että tiistai-iltana menee kylmät väreet ja näen, kuinka Saara säteilee! Tulosten aika on vasta sitten puolilta öin.
Sinulla on oikea asenne! <3
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4099
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

ta1ja kirjoitti: 04 Touko 2018, 15:21
Koirankuonolainen kirjoitti: 04 Touko 2018, 11:19 Tuossa mietiskelin, että vuonna 2014 tuli Seinäjoelta lukiolaispoikien porukka, joka oli esiintynyt vain jossain koululaisten bileissä, esitti itse tekemänsä kappaleen ja sijoittui finaalissa yhdenneksitoista. Tuohon verrattuna - nyt kun on niin sanotusti tehty kaikki voitava ja on rautaiset ammattilaiset asialla, niin pitäisihän sillä ainakin finaalipaikka irrota? Mielestäni Suomi kuuluisi ehdottomasti finaaliin tänä vuonna ja hämmästyn kauhiast jos tie nousee semissä pystyyn, vaikka Softengine sinänsä olikin enemmän omaan makuuni. Lopputulos riippuu niin kovin monesta tekijästä - melkein tekisi mieli sanoa, että jopa tähtien asennosta ja siitä sattuuko Merkurius peruuttamaan väärällä hetkellä.
Minusta huono vertailukohta monestakin syystä.
Huonohan se varmasti onkin, kuha mietiskelin. :joojoo:
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Kurkisti
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 91
Liittynyt: 12 Huhti 2018, 20:57

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Kurkisti »

ta1ja kirjoitti: 04 Touko 2018, 15:21
Kansainvälinen pop on toinen asia ja siitä puuttuu meiltä tuo kulttuuri. Ja osaaminen.
Niin puuttuu ja siksi on hyvä että sitä osaamista on nyt haettu muualta.
Meillä valittiin brittiläisessä tv-ohjelmassa puuhannut jenkki - ja unohdettiin,e ttä britithän eivät ole menestyneet viisuissa sitten, niin, iäisyyksiin. syystä, että vaikuttavat vanhanaikaisilta. YM tällaista tietämättömyyttä.
Tämä ei ole virhe, koska oma osaaminen on olematonta tai kukaan osaava ei halua edes koskea euroviisuihin.

Britit eivät ole menestyneet osittain samasta syystä kuin Suomi: siellä euroviisuja pidetään ammattilaispiireissä lähinnä huonona vitsinä johon kukaan itseään kunnioittava ammattilainen ei halua osallistua.

Friedman ei ole erehtymätön, kuten ei kukaan muukaan. Mutta ehkä on suomalaisille vaikeaa kritisoida häntä moneen otteeseen, kun UMK-esitys jo jouduttiin muuttamaan. Toisaalta kun lopputulosta ei vielä tiedetä niin tässä voidaan nyt olla liian aikaisin liikkeellä.
Silti - ja vaikka minusta voisimme mennä rockilla ja etno-taidemusiikilla ja muulla vaihtoehtoisella vaikka maailman tappiin - niin kävi miten kävi, tämä on ollut korvaamaton oppimatka monille. Ei voi oppia jos ei lähde yrittämään. Tämä on ensimmäinen todellinen yritys kansainvälisen ts. viisupopin saralla meiltä.
Tästä olen samaa mieltä: ei sinne kuusen latvaan voi suoraan hypätä - sinne pääsee vain kiipeämällä.

Sissi
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 6
Liittynyt: 04 Touko 2018, 19:05

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Sissi »

Jännä homma, ettei Saaran Hyrrää ole näkynyt vielä millään videolla ja ensimmäisen kuvankin löysin vasta tänään.

kuva

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Sissi kirjoitti: 04 Touko 2018, 19:11 Jännä homma, ettei Saaran Hyrrää ole näkynyt vielä millään videolla ja ensimmäisen kuvankin löysin vasta tänään.
Se halutaan selvästikin pitää enemmän tai vähemmän salassa, niin sanotusti ässänä hihassa ;)
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

finesc
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 56
Liittynyt: 03 Maalis 2018, 17:01

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja finesc »

Ja sitä lienee vaikeampi ”salaa” myös kuvata videolle, koska on piilossa lavan takana.

Avatar
12pointsii
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 788
Liittynyt: 16 Tammi 2011, 23:12
Paikkakunta: München

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja 12pointsii »

finesc kirjoitti: 04 Touko 2018, 19:25 Ja sitä lienee vaikeampi ”salaa” myös kuvata videolle, koska on piilossa lavan takana.
Jossain luki jotain, että se laskeutuisi ylhäältä. Toisaalla sitten luki että se on sen rakennelman takana valmiina. Toivottavasti ei kestä kovin kauaa että Saara saadaan myös paikalla olevan yleisön eteen näkyviin. Eniveis.... Saaran toisen harjoituksen clippi oli huikaiseva.
Is there something wrong with who I am ?

Lukittu