Jääkiekko

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista
Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

MIH96 kirjoitti:
Elvis kirjoitti:Suomi jäi ilman mitalia, ja verivihollinen Ruotsi otti sitten kullan. :draamaa:
Sama juttuhan tapahtui jo neljä vuotta sitten.
Tapahtui jo vuonna 1957. Vuotta 1953 ei kai lasketa, koska Suomi ei osallistunut.

En edelleenkään ymmärrä, miksi suomalaisen pitäisi Suomeen mitenkään vaikuttamattomassa ottelussa toivoa Ruotsin tappiota. Ehkä minulta on jäänyt äidinmaidossa saamatta jokin suomalaisuuden oleellinen rakennuspalikka, kun Suomen pudottua symppaan Big 6 -maista eniten Ruotsia. Tosin tässä tapauksessa vain teoriassa symppasin, koska en jaksanut katsoa finaalia.

Suomen tasoero kärkijoukkueisiin kävi keskinäisissä otteluissa niin ilmeiseksi, etten ymmärrä katkeruutta turnauksen loppusijoituksistakaan. Oikeat ottelut voittamalla Suomi sai käytännössä maksimin, mikä oli otettavissa. Välierässä ei ollut mitään jakoja. Pronssiottelu oli molemmilta huolimatonta pelaamista; Venäjä olisi voinut olla yllättettävissä omat hölmöilyt minimoimalla. Toki parempi voitti.
Hazard kirjoitti:Rankkarit ovat paras mahdollinen päätös turnaukselle.
Vahva eri. Minusta finaalia ei pitäisi ratkaista rankkareilla ikinä, vaan jatkoeriä pitäisi pelata, kunnes ratkaisu saadaan, venähtäköön finaali vaikka kymmentuntiseksi. Pidän rankkareita tympeänä ratkaisuna joukkuepeleissä muutenkin, mutta turnauksen aiemmissa vaiheissa ottelun kestolla täytyy olla jokin kohtuullinen yläraja.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mä en varsinaisesti sympannut Ruotsia, mutta olin salaa pikkuisen tyytyväinen, että Kanada sai pienen näpäytyksen, etteivät vallan ala luulla itsestään liikoja... ennen ottelua mulla oli vähäinen ennakkofiilis, että nyt saattais olla Ruotsin vuoro voittaa ja niinhän siinä kävi, vaikka tämä kuulostaakin nyt jälkiviisastelulta.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20383
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Timoteus kirjoitti:Vahva eri. Minusta finaalia ei pitäisi ratkaista rankkareilla ikinä, vaan jatkoeriä pitäisi pelata, kunnes ratkaisu saadaan, venähtäköön finaali vaikka kymmentuntiseksi. Pidän rankkareita tympeänä ratkaisuna joukkuepeleissä muutenkin
Miksi näin? Omasta mielestäni rankkarit tuovat yllätysmomenttia pelien loppuratkaisuihin. Itse ainakin innostun silloin, kun pelaaja X on pilkulla ja se on 50/50 pussittaako vai ei. Huippumielenkiintoista kun voittaja ratkeaa tylsän peruspelin sijaan yksilötaitojen perusteella kun pelaajilla on selässään massiivinen taakka mestaruudesta.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6397
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Minä en pidä rankkareista, sillä miellän jääkiekon joukkuepelinä, ja rankkareissahan yksilötaidot ratkaisevat.
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Leijonien päävalmentaja Lauri Marjamäki lopettaa kevään 2018 mm-kisojen jälkeen...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Saas nähdä miten Etelä-Korean MM-kisahaaveille käy...

http://www.is.fi/jaakiekko/art-2000005333712.html
Tulosmanipulaatioepäily jääkiekon MM-kisoissa – epäiltyjä uhkaa vuosien vankeus

Etelä-Korean nousu MM-kisojen A-sarjaan sai ikävän lisämaun.

Jääkiekon MM-kisojen B-sarjan turnauksessa viime keväänä epäillään tulosmanipulaatiota.

Kaksi Ukrainan jääkiekkomaajoukkueen pelaajaa on myöntänyt, että heille maksettiin 30 000 dollaria (25 600 euroa) siitä, että he olisivat ”auttaneet” Ukrainaa häviämään turnauksen päätösottelussa Etelä-Korealle vähintään kahdella maalilla.

Kesken turnauksen tehty sopimus olisi auttanut Etelä-Koreaa vuorenvarmasti nousemaan historiansa ensimmäisen kerran MM-kisojen A-sarjaan.

Lopulta Etelä-Korea voitti Ukrainan kuitenkin vasta rankkarikisan jälkeen 2–1, mutta sekin riitti varmistamaan nousun A-sarjaan.

Ukrainalainen Obozrevatel-nettiportaali on saanut haltuunsa maalivahti Eduard Zahartshenkon ja puolustaja Vladimir Varivodan allekirjoittamat kirjeet, jossa pelaajat lupasivat palauttaa 30 000 dollarin summan, koska he epäonnistuivat tehtävässään.

Kirjeet oli päivätty 29. päivälle huhtikuuta 2017 eli vuorokausi MM-kisojen B-sarjan päättymisen jälkeen.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Jukka Jalonen palaa leijonien valmentajaksi Lauri Marjamäen jälkeen...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

No niin, Suomi aloitti U20-MM:t tappiolla Kanadaa vastaan (4-2). Tuomarien suosiollisella avulla (ekaksi hyväksyttiin olematon maali Kanadalle ja olis kai siitä kädellä pelaamisesta oman maalivahdin alueella pitänyt jokin rangaistus tulla, maalihan se tilanne ei kuitenkaan ollut. En tosin tiedä liekö pohjois-amerikassa sitten eri pelisäännöt).
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Tanska - Suomi: Suomi voitti eilisen pelin laukauksissa 7-62, mutta tuloksena silti vain 1-4 voitto...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

hra47 kirjoitti:Tanska - Suomi: Suomi voitti eilisen pelin laukauksissa 7-62, mutta tuloksena silti vain 1-4 voitto...
Voitto mikä voitto, pistetaulukossa olisi tismalleen samat kolme pistettä vaikka olisi tullut vaikkapa 0-12 -lukemat.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Pelkään vaan, että käy kylmät USA:ta vastaan jos maalinteko jatkuu noin tehottomana. Jenkkejä (ja ehkä Slovakiaakin, joka yllätti juuri USA:n) vastaan ei pääse laukomaan yhtä tuhottomasti...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

No voiii, olipa taas vuoristorataa toi matsi. Usko meni kun USA oli jo 3-0 johdossa, mutta sitten tuli jopa alivoimamaali Suomelle ja lopulta tasoihin nousu. Kyllä kyrsi kun ei kuitenkaan palkittu moista nousua, vaan täpärä tappio oli kohtalona. Noh, nyt sitten ne ratkaisevat pelit vasta alkavat...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Pah! Miks aina käy näin Tshekkiä vastaan? Johtoasema menetetään ja täpärä tappio. :jupinaa:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Jesh, U18-kisoissa menee mukavasti. Pikkuleijonat voittivat juuri Venäjän jännittävässä pelissä ja nousivat lohkonsa voittoon. Olivat tappiolla 4-2, mutta nousivat 4-5 voittoon.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Suomi eteni alle 18-vuotiaiden kisoissa loppuotteluun otettuaan välierässä voiton Ruotsista. :peukku:
Žvižej fucked up the solo

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16169
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Divarissa on muuten sellainen tilanne että Iso-Britannialle riittää pistekin illan päätöskierroksen ottelusta Unkaria vastaan nousuun pääsarjaan. :uujee:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Oispa kiva nähdä britit mm-kisoissa...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ Juu. Viimeksi Britannia oli pääsarjassa vuonna 1994, ja jos päätyvät samaan lohkoon Suomen kanssa, niin kerrankin on Leijonilla tilaisuus voittaa tämä "kiekkosuuruus", jota Suomi ei ole muuten vielä kertaakaan aiemmin pystynyt voittamaan. :rofl:

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Ehti jo näyttää pahalta, mutta Britannia nousi Unkaria vastaan kahden maalin takaa tasoihin viimeisten kymmenen minuutin aikana. Tasoitusmaali syntyi kuudella kenttäpelaajalla 15 sekuntia ennen päätössummeria. Muoks: Britannia voitti matsin lopulta rankkareilla, mutta loppusijoitusten kannalta sillä ei ollut kummallekaan joukkueelle enää merkitystä.

Myös Italian ja Slovenian pelissä aiemmin tänään oli veikeä loppuratkaisu. Kumpikin tarvitsi voiton varsinaisella peliajalla säilyttääkseen mahdollisuuden sarjanousuun. Peli oli pitkään 3–3. Lopussa molemmat joukkueet ottivat maalivahdin pois ja Italia leipoi voittomaalin kaksi sekuntia ennen loppua. Italia tarvitsi lisäksi sarjanousuun Britannian onnistumista Unkaria vastaan hieman koukeroisten tie-break-skenaarioiden vuoksi. Lopulta Italiakin siis nousee pääsarjaan, mutta kyllä italialaiset lätkäfanit saivat jännitystä koko rahan edestä tänään.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Suomi nousi alle 18-vuotiaissa maailmanmestaruuteen! :voitto: :uujee: USA kaatui lukemin 3-2.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Olipa kerrankin tuuri Suomen puolella kun se viimeisen sekunnin veto meni ohi tyhjästä maalista. Onnittelut mestareille! :tapu:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4002
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

ESC93 kirjoitti: 28 Huhti 2018, 17:21 Divarissa on muuten sellainen tilanne että Iso-Britannialle riittää pistekin illan päätöskierroksen ottelusta Unkaria vastaan nousuun pääsarjaan. :uujee:
Olisihan se Iso-Britanniakin mukava nähdä pitkästä aikaa A-sarjan MM-kisoissa.
Paremman maailman puolesta.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Suomelle helppo avausvoitto Etelä-Koreasta, 8-1.

Tilastoja: tehoja Sebastian Aho 2+2, Teräväinen 1+3
Suomelle kolme alivoimamaalia... milloinkahan viimeksi on mahdettu nähdä moista yhdessä pelissä...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Upeaa! Kaksi murskavoittoa peräjälkeen - ensin Etelä-Korea kaatui 8-1 ja nyt myös Latvia samoin lukemin. :peukku: :tapu:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

On se Aho hurjalla pelituulella. Nyt tehot 2+4... hattutemppu vielä jätti odotuttamaan itseään. Ja ketjukaveri Teräväinen tulee hyvin perässä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20383
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Aho oli jo Kärpissä pelatessaan NHL-valmis peluri. Ihan uskomaton pelisilmä jos pääsee sopivaan seuraan. Mahdollisuuksia olisi vielä paremmaankin jos pelaisi Hurricanesia paremmassa joukkueessa.
Got a fire and a country heart 🔥

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Voi hemmetin hemmetti, Tanska ei saa voittaa meitä!!! :jupinaa: Leijonat on tappiolla toisen erän jälkeen 2-1. Ryhdistäytykää nyt päätöserään! :megafoni:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

En osaa sanoa onko tää nyt Tanskan hyvyyttä vai sitä, että Suomen peliäly ja -nokkeluus katosi jonnekin...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

No nyt vihdoin se tasoitus tuli! :tapu:

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Jäähy Teräväiselle pelin viivyttämisestä, ja Tanska teki ylivoimalla 3-2! :hak: Katastrofi on lähellä. :jupinaa: Tuntuu samalta kuin Saara olisikin tippunut eilen...

Vastaa Viestiin