Viisukuppila uudistuu

Ik heb zorgen - palautteet ja tiedotteet. Voit kirjoittaa tänne ilman rekisteröitymistä.
Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Mustat laatikot ovat palanneet. Ts. sivulle ilmestyy tekstin päälle muutama iso musta laatikko. Olivat välillä poissa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
admin
Ravintolapäällikkö
Ravintolapäällikkö
Viestit: 339
Liittynyt: 09 Marras 2003, 01:00
Paikkakunta: Gran Canaria

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja admin »

Rousku kirjoitti: 09 Touko 2018, 10:40 Mustat laatikot ovat palanneet. Ts. sivulle ilmestyy tekstin päälle muutama iso musta laatikko. Olivat välillä poissa.
Saatko mulle näyttökopion tuosta tilanteesta? En ole nhnyt vielä kertaakaan noita mustia laatikoita. Foorumille ei ole tehty nyt muutoksia muutamaan päivään vaan odottelen listalle vielä lisää fixattavaa ja teen ne viisujen jälkeen, mutta tuo kuulostaa siltä että pitäisi korjata heti jos se johtuu foorumi-softasta.

Oletko kokeillut tyhjentää selaimen välimuistia? Laita ainakin linkki sille sivulle missä tuo tapahtuu ja tieto vielä siitä että mikä selain niin voin testata sen omalla selaimellani.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Sitten kun seuraavan kerran tulee (jos tulee), koetan napata nämä talteen.
Rise, angel, shine, love!

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Conquistador-pudotuspelin kuvat ovat hävinneet. :lohduton:

Avatar
admin
Ravintolapäällikkö
Ravintolapäällikkö
Viestit: 339
Liittynyt: 09 Marras 2003, 01:00
Paikkakunta: Gran Canaria

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja admin »

MIH96 kirjoitti: 09 Touko 2018, 18:30 Conquistador-pudotuspelin kuvat ovat hävinneet. :lohduton:
Tuo Conquistador -ketju ei ole mulle tuttu, selitä vähän tarkemmin mitä on hävinnyt ja mistä viestistä/viesteistä.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ Kuvat, joissa on kartta ja mainitaan etapilla oleva kohde, jossa pudotettiin yksi tämänvuotinen viisu.

Avatar
admin
Ravintolapäällikkö
Ravintolapäällikkö
Viestit: 339
Liittynyt: 09 Marras 2003, 01:00
Paikkakunta: Gran Canaria

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja admin »

Missä viestissä tuo oli?

Avatar
admin
Ravintolapäällikkö
Ravintolapäällikkö
Viestit: 339
Liittynyt: 09 Marras 2003, 01:00
Paikkakunta: Gran Canaria

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja admin »

Ahaa, taisin löytää sen viestin, ainakin kuvalinkin. Se oli upattu tuonne uutispuolelle softapäivitysten aikoihin. Palautan sen pian.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

admin kirjoitti: 10 Touko 2018, 11:29 Missä viestissä tuo oli?
Ei vain yhtä, vaan niitä oli useissa viesteissä, joissa viisuja pudotettiin pois.

Avatar
admin
Ravintolapäällikkö
Ravintolapäällikkö
Viestit: 339
Liittynyt: 09 Marras 2003, 01:00
Paikkakunta: Gran Canaria

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja admin »

Juu, löysin niitä useampia.

Avatar
admin
Ravintolapäällikkö
Ravintolapäällikkö
Viestit: 339
Liittynyt: 09 Marras 2003, 01:00
Paikkakunta: Gran Canaria

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja admin »

Olisko nyt kaikki? Ainakin kaikki Conquistador* -tiedostot on nyt palautettu.
En osaa suoralta kädeltä arvioida että oliko muita.

En ollut huomioinut muutostöiden aikaan että myös foorumin puolelta saatetaan lisätä kuvia uutispuolen tiedostoalueelle.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ainaskin Lissabon 2018-alueella sinisellä palkilla oleva "alueen säännöt"-linkki/teksti tulee näkyviin mustana vain kun hiiren sattuu siirtämään sen päälle. Sen ei liene tarkoitus olla muulloin saman värinen kuin taustapalkki...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

Mozilla Firefoxilla toimii pajon paremmin kuin Google Chromella. :peukku:
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

^ Hmm, kyllä mä vaan sain poistettua viestin kun kokeilin tossa testausketjussa...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mä pääsin ainakin siihen vaiheeseen jossa kysytään syytä viestin poistolle, eli yhden klikkauksen päähän poistoa. En viitsinyt kuitenkaan poistaa asiaviestiäni tuolta ESC2018-alueelta.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Haku-toiminto toimii uudella foorumilla muuten. :peukku: Vanhalla softallahan se ei oikein förkkinyt.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

skidi kirjoitti: 08 Touko 2018, 21:06 Onko mitään mahdollisuutta saada "alueet ovat merkitty luetuksi" -tekstiä muotoon "alueet on merkitty luetuiksi"? Eihän tämä ketään tapa, mutta jos jokunen ylimääräinen sydämenlyönti jäisi väliin :mrgreen:
Tämä on alkanut häiritä minua ihan tavattomasti. :rofl: Ennen skidin viestiä en ollut edes huomannut koko asiaa. :heh:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Mä olen myös huomannut tuon, ettei ESC 2018 -alueella pysty poistamaan viestiään, vaikka se olisi ketjun viimeinen. :niinpa: Voisiko asialle tehdä jotain?
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja skidi »

TomppaJr kirjoitti: 23 Touko 2018, 15:52
skidi kirjoitti: 08 Touko 2018, 21:06 Onko mitään mahdollisuutta saada "alueet ovat merkitty luetuksi" -tekstiä muotoon "alueet on merkitty luetuiksi"? Eihän tämä ketään tapa, mutta jos jokunen ylimääräinen sydämenlyönti jäisi väliin :mrgreen:
Tämä on alkanut häiritä minua ihan tavattomasti. :rofl: Ennen skidin viestiä en ollut edes huomannut koko asiaa. :heh:
Sori siitä :heh:
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20382
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Pakko kehua yläpalkin Ilmoituksia-valikkoa. Hurjan kätevää nähdä siitä kaikki lainaukset.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Kiva, että se on edes jollekin tarpeellinen. :roll:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Hazard kirjoitti: 26 Touko 2018, 00:01 Pakko kehua yläpalkin Ilmoituksia-valikkoa. Hurjan kätevää nähdä siitä kaikki lainaukset.
Minäkin pidän tästä ominaisuudesta ja tämänkin vuoksi olisi hyvä, jos ihmiset käyttäisivät lainauksia noiden typerien väkästen sijasta.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Aion käyttää vastakin typeriä väkäsiä. En nimittäin tykkää ollenkaan siitä, että lainataan pitkä viesti vain jotta päästään vastaamaan yhdellä rivillä. Tärkeintä on saada näkyviin paljon informaatiota = uutta tekstiä kerralla, ja lainaaminen sotii tätä vastaan. Toki se toisinaan on välttämätöntä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Tokihan lainaaminen edellyttää sopivaa lainatun viestin editointia (joskin siitäkin olen joskus saanut närkästynyttä palautetta, että olen vääristellyt toisten sanomisia). Kolme väkästä on mielestäni jo liikaa (ehkä olen sitten lyhytmuistinen lukija) ja alle kolmea väkästä ei mielestäni juurikaan tarvitse. Yhtä väkästä en yleensä edes käytä, koska oletusarvoisesti koen viestin olevan jonkinlainen vastaus edelliseen, ellei sen sisällöstä muu käy ilmi. Väkäsien käyttö on hätäratkaisu näiden foorumeiden kankeaan tekniikkaan mitä tulee keskusteluiden organisointiin. Kankeus on johtanut siihen, etten edes viitsi käydä pitempiä keskusteluita muiden kanssa vaan olen tyytynyt yleisluonteisiin kommentteihin. Miten te muut oikein teette lainaukset jos vastaatte samassa viestissä useammalle kirjoittajalle? Itse en ole keksinyt siihen mitään kätevää ratkaisua.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Olisiko viestin yläpuolella oleviin vaihtoehtoihin mahdollista saada koodin lisäksi suora YouTube-linkki nappi? Sellainen, ettei koodia tarvitsisi aina muokata YouTube-videota upottaessa Kuppilaan.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja Happy »

Jonkinlainen "spoiler"-nappi olis kiva saaha tänne kuppilaa, sopis tosi hyvin juonipaljastusketjuihin sekä viesteihin jotka käsittelis useampaa kuin yhtä puntaria

Eli kun klikkaa spoilertagia niin piilossa oleva viesti avautuis!
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Spoiler-nappi olis tosiaan ihan jees. Toimivampi ratkaisu kuin esim. tuolla televisio-alueella oleva "juonipaljastuksia"-ketju, josta ei koskaan tiedä etukäteen, että mitä ja mistä siellä paljastetaan jos sitä kerran erehtyy lukemaan.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
tanko
Hakkaa vessan ovea
Hakkaa vessan ovea
Viestit: 621
Liittynyt: 14 Joulu 2013, 19:16

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja tanko »

Minusta on huonoa viestintää, että jättiuutiskarusellissa edelleen pyörii finaali-illanodotusuutisia monta kappaletta.

Ei varmaan kesällä ketään paljon kiinnosta päivittää, ja voidaan kuvitella, että ne ovat edelleen "hienoa sisältöä" kuvineen. Mutta totuus on se, että ne ovat todella vanhaa ja niiden näkeminen ärsyttää.

Toivottavasti uutistoiminnossa on rasti per uutinen: näytä karusellissa, jonka voi poistaa jälkeenpäin.

Laittakaa karuselliin nyt vaikka yksi uutinen joka ei siis pyöri, vaikka viisuristeilyspotti.
Saara ♕ The Queen
EYPΩVIΣIΩN - Undo my sadness
AᗺBA ✈️ ARRIVAL

Avatar
tanko
Hakkaa vessan ovea
Hakkaa vessan ovea
Viestit: 621
Liittynyt: 14 Joulu 2013, 19:16

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja tanko »

Edelleen ihmettelen huonoa mielikuvitusta, kun uutistuotanto on täysin pysähdyksissä, mikä viestii siitä, että finaaliin asti puskettiin täysillä ja ylikin, sitten luovutettiin, että "antaapa olla puoli vuotta koskemattomassa tilassa, meidän työ on nyt tehty".

Ainakin imago romuttuu varteenotettavana uutis- ja mediasivustona, mikä ei ainakaan sponsoreita houkuta, tai lisää painoarvoa jonkin kuppilapalkinnon jakajana.

Jos olisin päättävässä asemassa kuppilassa, olisin itse ja yksin tehnyt 5 täyteuutista kolmessa tunnissa joistain aiheista, joita kyllä riittää, ettei tuossa karusellissa pyörisi viisuillan jymyuutiset.
Saara ♕ The Queen
EYPΩVIΣIΩN - Undo my sadness
AᗺBA ✈️ ARRIVAL

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viisukuppila uudistuu

Viesti Kirjoittaja sziget »

hra47 kirjoitti: 07 Kesä 2018, 21:30 Miten te muut oikein teette lainaukset jos vastaatte samassa viestissä useammalle kirjoittajalle? Itse en ole keksinyt siihen mitään kätevää ratkaisua.
Kirjoitan ensin vastauksen vanhempaan viestiin ja vaihdan riviä. Sitten skrollaan alapuolella olevasta laatikosta esiin toisen viestin, painan lainausmerkkiä oikeassa yläkulmassa, ja viesti kopioituu kirjoituslaatikkoon editointia ja vastaamista varten. Toinen, ehkä raskaampi tapa on maalata ja kopioida ensimmäinen vastaus ja palata viestiketjuun lähettämättä vielä mitään. Sitten alan vastata toiseen viestiin ja liitän sen kopioituna olevan höskän kaiken tulevan edelle. Tätä tarvitaan silloin kun lainattavat viestit ovat niin kaukana takanapäin, etteivät ne enää näy alalaatikossa. Jos vastaan saman viestin useaan kohtaan, lisään ylimääräiset quotet ja hakasulkeet itse.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Vastaa Viestiin