Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Euroviisut 2018 Portugalissa

Saara Aalto – Monsters

*****
115
47%
****
68
28%
***
38
16%
**
13
5%
*
9
4%
 
Ääniä yhteensä: 243

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Puutarhuri kirjoitti: 10 Touko 2018, 12:09 Finaalipaikkahan oli jo merkittävä voitto itsessään, nyt on helpompi panostaa taas seuraavallekin kaudelle kun pitkä semiinjäämisputki on katkaistu. Suomi on taas varteenotettava kilpailija muiden Euroopan maiden joukossa. Kappaleesta puhutaan ja se otetaan tosissaan, sitä on jopa veikkailtu voittajaksi.

Toivon toki että Suomi sijoittuisi 10 parhaan joukkoon, mutta periaatteessa jo riittäisi kohtalainen sijoitus. Nollille jääminen harmittaisi.
En usko lainkaan nollille jäämiseen.
Olen tyytyväinen, että finaalipaikka saavutettiin, olkoonpa lopullinen sijoitus sitten mikä hyvänsä. Ihan viimeisiin sijoihin en kuitenkaan usko.
Eikös Ylen tavoitteena ollut finaalipaikka? No se nyt on saavutettu, onneksi.

Avatar
Kathryn
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 56
Liittynyt: 11 Helmi 2011, 22:46

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Kathryn »

rosetta kirjoitti: 10 Touko 2018, 10:34 Kyse ei ole mistään "veikkaamisesta" (kunpa olisikin vain siitä), vaan kuukausia jatkuneesta negatiivisuudesta ja tappiomielialan lietsomisesta. Jos noissa ei näe eroa, niin sääliksi käy. :eiei:
Mä luulen, että osalle on tärkeämpää päästä "olemaan oikeassa" ja sanomaan, että mitäs mitäs minä sanoin, jos kehnosti käy. Ja varmaan monilla otti myös tosi koville se viimevuotinen karsiutuminen, eikä siksi tehnyt mieli elätellä liikoja toiveita finaalipaikasta, vaikka syvällä sisimmässään siihen olisikin halunnut uskoa.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41958
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Ehkä OT, mutta minä taas en ymmärrä koko tuota "haluan uskoa" -asiaa. Uskon mitä uskon, enkä pysty sitä haluamisillani muuttelemaan miksikään.

Mutta olisiko siinä tosiaan ideaa, että olisi Suomea varten erikseen positiivinen ketju ja analyyttinen ketju? Nythän tänne Lissabon-alueelle sai perustaa ketjuja kuka tahansa, niin ihan mahdollista olisi ollut nämä eriyttää. Itse toivon tietysti, että Suomen maaketju olisi kuin mikä tahansa ketju, eli että fanitusta ja uskoa ei vaadita.
Rise, angel, shine, love!

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

aj1964 kirjoitti: 10 Touko 2018, 12:09 Saara pisti bileet pystyyn..
MONSTERS
https://youtu.be/KWD_6MYYEaY
DOMINO
https://youtu.be/uMpIsEvu1DM
MY TOUCH
https://youtu.be/bzhPlXWRD5g
Onko Saara jäämässä sivurooliin tässä ketjussa ja pääosassa tämä eipäsjuupas tykkäänentykkää chatti? Tylsää varmaan puolin ja toisin. Kunnioittakaa toistemme mielipiteitä...myös ME Saaraan alusta asti uskoneet ja luottaneet :draamaa:

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11318
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

aj1964 kirjoitti: 10 Touko 2018, 12:09 MY TOUCH
https://youtu.be/bzhPlXWRD5g
Ihan paras tuo My Touchin käsikoreografia. :heh: Jollain videolla taisi olla sama toteutettuna myös taustatanssijoiden kanssa.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8134
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Kathryn kirjoitti: 10 Touko 2018, 12:18 Mä luulen, että osalle on tärkeämpää päästä "olemaan oikeassa" ja sanomaan, että mitäs mitäs minä sanoin, jos kehnosti käy.
Eipä noi tässä tapauksessa oikeassa olleet tunnu vaikuttavan yhtään sen paremmilta "voittajilta"... jopa anteeksipyyntöjä vaaditaan väärässä olleilta.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8134
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Rousku kirjoitti: 10 Touko 2018, 12:25 Mutta olisiko siinä tosiaan ideaa, että olisi Suomea varten erikseen positiivinen ketju ja analyyttinen ketju? Nythän tänne Lissabon-alueelle sai perustaa ketjuja kuka tahansa, niin ihan mahdollista olisi ollut nämä eriyttää.
Itse suosittelen "hylkäyslistan" aktiivisempaa käyttöä heille, jotka haluavat elellä omassa positiivisuuskuplassaan häiriintymättä...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Shchuka
Siemailija
Siemailija
Viestit: 102
Liittynyt: 21 Touko 2013, 11:13

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Shchuka »

Rousku kirjoitti: 10 Touko 2018, 12:25Mutta olisiko siinä tosiaan ideaa, että olisi Suomea varten erikseen positiivinen ketju ja analyyttinen ketju?
Ei se toimi, koska hehkuttajat tulevat nillittämään analyyttiseen ketjuun. Fanitus perustuu aina vähintään osittain vastakkainasetteluun.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41958
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Mutta saahan analyyttisessa ketjussa myös hehkuttaa! Jos siis tykkää kappaleesta ja/tai uskoo sen menestykseen. Ei siinä ketjussa kai mitään kieltää tarvitsisi?

Pointti ei ollut niinkään suojata meitä analyytikkoja hehkuttajilta vaan toisinpäin, tarjota hehkuttajille oma nurkka, jossa saavat olla rauhassa siltä minkä kokevat negatiivisuuden ja tappiomielialan lietsonnaksi.

^^Hylkäyslistoja voi toki käyttää, mutta silloin ei näe käyttäjän viestejä muissakaan ketjuissa. Niitä saattaa kuitenkin haluta lukea. Jollekin oikein herkkikselle ei kovin paljon luettavaa koko kuppilassa ehkä jäisi.
Viimeksi muokannut Rousku, 10 Touko 2018, 13:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 934
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

aj1964 kirjoitti: 10 Touko 2018, 12:09 Saara pisti bileet pystyyn..
DOMINO
https://youtu.be/uMpIsEvu1DM
Taas näitä, että kylläpä olisikin ollut hieno klassinen viisubiisi tämä, mutta Monstersilla mennään. Voittajabiisin nimenmuutos alkuperäisestä saattoi ratkaista pelin. Kun oli se Lordikin.

Noista kolmesta semin mokasta ne kaksi jälkimmäistä (1.50 ja 2.57) on helppo antaa anteeksi ja pistää vaikka biorytmien kuopan tai planeettojen asennon piikkiin, mutta siinä 1.37-kohdassa olisi tiimipalaverin paikka. Ei voi olla niin, että yksi haahuilee mielessään ihan muualla, kun muut, Saara varsinkin, pistävät 110 prosenttia peliin. "Psyykkaria" saatetaan tarvita myös, että tiistaisesta pääsee yli eikä finaali mene virheiden välttelyksi.
Somewhere in her smile she knows

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7505
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »



Siellähän juoksi kameramies pois kohdassa 1:21. :draamaa: Ja näkyi vielä suhteelisen kauan, ainakin kaksi sekuntia, kuvissa.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
Universal Love
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1840
Liittynyt: 26 Marras 2016, 12:47

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Universal Love »

Selvittäisikö joku sokealle mitä kohdassa 1:37 on, en huomaa mitään, vaikka miten kelaan sitä :hihi:
2017-2021: 1. Moldova 2. Liettua 3. Serbia 4. Latvia :tapu: (Soittolista22)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41958
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Olette te tarkkoja :mrgreen:. Mitään noista en olisi huomannut, jollen olisi täältä lukenut. Ja joo minäkään en ymmärrä, mitä vikaa on kohdassa 1:37.

Tuo portaissa kompurointi tosin on taidettu huomata muuallakin; ainakin yhden ukrainalaisen tubettajan videosta löytyi.
Rise, angel, shine, love!

korvaboosti
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 536
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 23:03

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja korvaboosti »

Universal Love kirjoitti: 10 Touko 2018, 13:27 Selvittäisikö joku sokealle mitä kohdassa 1:37 on, en huomaa mitään, vaikka miten kelaan sitä :hihi:
Tässä on varmaan yritetty kuvata sitä kun taustalaulaja työntää tanssijan pois, mutta leikkauksen ajoitus on pielessä ja näyttää vain siltä että taustalaulaja haahuilee eksyneenä lavalla eikä hätääntyneen näköisenä muista mihin suuntaan seuraavaksi piti askella.

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 934
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

^Kohdassa 1.37. ilme ei kuulu tähän esitykseen ollenkaan. Ei saisi tapahtua.

No, enhän mäkään huomannut ekalla katsomalla kuin kolme "tökkäystä", joista "hamonen" oli vähä hätäinen. Ne kaksi muuta oli, ettei sensuellia kävelyä näytetty kokovartalona ja lopussa Saaran "kultasuihku" sammui miltei samalla hetkellä, kun se saatiin lähikuvaan. Ihailen kans porukan tarkkanäköisyyttä täällä.
Viimeksi muokannut Silirimpsis, 10 Touko 2018, 13:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Somewhere in her smile she knows

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Terasbekoni kirjoitti: 10 Touko 2018, 12:40
aj1964 kirjoitti: 10 Touko 2018, 12:09 MY TOUCH
https://youtu.be/bzhPlXWRD5g
Ihan paras tuo My Touchin käsikoreografia. :heh: Jollain videolla taisi olla sama toteutettuna myös taustatanssijoiden kanssa.
Joo julkkarikeikalta näin samaisen videon. Saara on kyllä ihan huippu noilla käsillään. Megastaraluokkaa. Tää biisikin on ihan tanssittava :heh:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41958
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Silirimpsis kirjoitti: 10 Touko 2018, 13:48 ^Kohdassa 1.37. ilme ei kuulu tähän esitykseen ollenkaan. Ei saisi tapahtua.
Kumman ilme?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 934
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

Rousku kirjoitti: 10 Touko 2018, 13:51
Kumman ilme?
[/quote]

Siis taustalaulajan eksynyt ilme.
Somewhere in her smile she knows

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2968
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Erinomaista että finaaliin päästiin, kunhan emme jää viimeiseen kolmannekseen niin olen itse tyytyväinen. Eli sijasta 18 parempaan päin ja olen iloinen. Nuo viimeiset "virheet" vaan kuntoon ja tuo on täysin mahdollista. Ehdottomasti lisäsykettä finaaliin suomen läsnäolo siellä tuo. Finaaliinpääsyä ja muita kohtalaisia suorituksia tulisi siellä mediassakin arvostaa enemmän, ei niitä(kään) ilmaiseksi saa.

Mielensäpahoittajille ja muille herkkähipiäisille kehoittaisin realismikylpyä sekä faktoja tiskiin, helpostipa teitä hetkautetaan jos asialliset viestit saavat hirveän masiksen päälle. Yök, negatiivisuutta havaittavissa, tuota nykyajan kyynisen syöpäistä realismia, lähdenpä tästä ratsastamaan yksisarvisellani kohti sateenkaarta. Tämä tietenkin oli sarkasmia, mutta kyllä nyt erilaisilla mielipiteillä/näkemyksillä pitäisi itseään edes rippusen siedättää. Eri asia sitten on, jos mennään ihan puhtaasti ilkeilyn tahi trollailun puolelle, ainakaan tässä ketjussa sitä linjaa ei mielestäni ole ylitetty.
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
Universal Love
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1840
Liittynyt: 26 Marras 2016, 12:47

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Universal Love »

Ah, kiitos tuosta 1:37 informaatiosta. :) Taidan olla helppo katsoja, kun en osaa sitä mieltää virheeksi :) Itse ajattelin sen olevan vain keskittynyt katsahdus, jotta on muiden kanssa synkissä, vai oliko se vain kuvausongelma, ettei pitänyt tulla ruutuun?

Tuo Domino-biisi ei itseä edelleenkään innosta, vaan se show oli se, mikä itselläni nosti sen parhaaksi esitykseksi UMK:ssa :)
2017-2021: 1. Moldova 2. Liettua 3. Serbia 4. Latvia :tapu: (Soittolista22)

Bluish
Maistelija
Maistelija
Viestit: 28
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 13:12

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Bluish »

Itseä nykyisin ärsyttää se, että kun Saara tekee mitä tahansa ja siitä uutisoidaan, se nostaa aina aivan hirvittävän vastakkaisasettelun ja kritisoinnin. Kritiikki ei kohdistu vain siihen että "onpa tylsä biisi" vaan nimenomaan Saaran persoonaan, mikä mielestäni on todella tahditonta ja erikoista. Moni muukin esim. osallistuu useisiin kykykilpailuihin, mutta heistä ei uutisoida p*skaa koska flopin jälkeen he vetäytyvät hiljaisuuteen "niinkuin kuuluukin" ilmeisesti.

Vihasin itse Saara Aaltoa vuosia vain sen takia, että jokin hänessä ärsytti. Ylienerginen perfektionisti, jonka biisit eivät mielestäni olleet hyviä eikä lauluääni mitenkään erikoinen. Nauroin aina iloisena kun Saara hävisi, koska hah, aivan oikein hänelle.

Sitten aloin seuraamaan Saaraa enemmän somessa, ja jotenkin tutustumalla häneen tarkemmin tajusin häntä paljon paremmin, kuten yleensä käykin. Saaralla on lapsesta asti ollut unelma, ja siihen unelmaan on kuulunut osia, joiden eteen hän on ollut valmis tekemään töitä ja näkemään vaivaa, vaikka p*skaa onkin sadellut niskaan varmasti todella paljon. Saara on esimerkiksi
- levyttävä artisti
- laulanut maailmankuulujen idoliensa (kuten Andrea Bocelli) kanssa
- dubannut Disney-prinsessan (+lukuisia muita hahmoja!)
- esiintynyt musikaaleissa
- Päässyt lukuisiin eri ison luokan tilanteisiin laulamaan huipputiimien avustamana
- Nyt Euroviisut

Minusta on ihan järjettömän siistiä, että joku osaa ja uskaltaa elää unelmaansa näin. Jossakin hän taisi joskus sanoa, että mitä useammin sanoo kiinnostaville jutuille "kyllä" sitä enemmän se luultavasti ovia avaa, ja totaalinen katastrofi lopputuloksena taas on erittäin epätodennäköinen. Kun tajusin tämän, aloin itsekin elää enemmän näin. Kun eteen on tullut vaikea päätöksen paikka joka kiinnostaisi, mutta johon ei uskalla tarttua, olen nykyään useammin tarttunut siihen ajatellen, että ainakin näen minne se vie.

Joten en vihaa Aaltoa enää lainkaan, hän aiheuttaa minulle edelleen välillä sekavia tuntemuksia, mutta silti pidän häntä isnpiroivana henkilönä! Suomen julkkiksissa on niin paljon erikoisempia ja ei-ihailtavia persoonia, että on vaikea käsittää miksi Aalto saa niin paljon lokaa niskaansa. Kaikista ei tarvitse tykätä, muttei kaikkea tarvitse sanoa ääneenkään.

Uskon että Saara lähti viisuihin toteuttamaan unelmaansa ja avaaman ovia, ja on todella noloa etenkin medialta alkaa työntämään negaa hänen suuntaansa joillakin voittotodennäköisyyksillä.

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Timoteus kirjoitti: 09 Touko 2018, 21:12 ---Pidän finaalipaikkaa kuitenkin ennen kaikkea Saaran laulutaidon ja lavakarisman tuomana finaalipaikkana enkä onnistuneen projektin vääjäämättömänä lopputuloksena.

Näillä näytöillä en siis haluaisi toistaa samaa valintatapaa, tai ainakin vastuuhenkilöt pitää vaihtaa, koska aina ei ole käytettävissä Saara Aallon veroista laulajaa.
Olen täysin samaa mieltä tästä. Ylen viisuvisio on edelleen puolivillainen. Ottaisin mieluummin vähän kotikutoisenkin Suomen kuin "viisumaisia" spektaakkeleita joka vuosi. Erittäin mauttoman lopputuloksen riski on suuren suuri.
Like a monument to all the time we spent

viisufantti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1270
Liittynyt: 10 Tammi 2014, 19:13

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja viisufantti »

Suomen esitys on ihan hyvä. Pieniä kauneusvirheitä tuskin kovin moni huomaa. Jos Suomi on noin kymmenen paikan tienoilla, niin vau! Saaran takia toivon jopa parempaa sijoitusta. Ja off-topic - mua ärsyttää aina vaan enemmän Kypros. En halua sen voittavan. :jupinaa:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Mulla tuli todella tunteikas olo tiistain semin esityksen jälkeen. <3 Upeasti napattu finaalipaikka Saara!

Jotenkin mulla on finaalinkin suhteen tosi luottavainen olo.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2643
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Speed »

^ olin myös aika tiloissa tiistaina ja vielä eilen kun katsoin uudelleen videoita jatkoonmenijöiden julkistamisesta ja jatkoonmenijöiden tunnelmista ennen pressiä. Todella koskettavaa iloitsemista.

Olen ollut viisufani noin parikymmentä vuotta ja perehtynyt etenkin Suomen musiikillisesti rikkaaseen viisuhistoriaan. En anna kivisen menneisyyden hillitä iloani ja innostustani lauantaita kohtaa. Siinä missä Saaran unelma on ollut viisuihin osallistuminen, oma viisu-unelmani on ollut se, että Saara edustaa Suomea Euroviisuissa.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5927
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Nyt kun päästiin finaaliin, niin mulla on usko siitä, että siellä voi tapahtua mitä vaan. Ja onpa muuten kiva pitkästä aikaa päästä finaalissa seuraamaan Suomen menestystä, se tuo ihan omanlaisensa jännityksen mukanaan.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Kurkisti
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 91
Liittynyt: 12 Huhti 2018, 20:57

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Kurkisti »

Monsters ja Wild Wild Wonderland -albumi ovat ykkösenä Suomen iTunes-listoilla :tuuletus:

https://www.apple.com/fi/itunes/charts/songs/

https://www.apple.com/fi/itunes/charts/albums/

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja murka »

Kurkisti kirjoitti: 10 Touko 2018, 11:30 Comon viisutoimittaja tiivistää mielestäni hyvin monen ajatukset Hesarissa olleesta artikkelista.

Näkökulma: Saara Aalto meni viisuissa upeasti jatkoon – ja suomalainen media näytti taas todellisen karvansa
https://www.como.fi/uutiset/nakokulma-s ... -karvansa/

Ote on alla:

Hesarissa Tuomas Kaseva kirjoitti mukanokkelan uutisen otsikolla ”Anteeksi Saara Aalto, mutta viisuvoitto jää nyt kiinni biisistä”.

Tällaiset otsikot ja jutut korpeavat minua Euroviisu-fanina monestakin syystä.

1. Toimittaja yrittää selvästikin olla jonkinlainen tuomiopäivän ennustaja, vaikka hän vain latelee itsestäänselvyyksiä.
2. Kaseva esittelee oman mielipiteensä yleisenä totuutena.
3. Mikä ylipäätään on suomalaisten pakkomielle Euroviisujen voittamisen kanssa?
4. Kaseva luo Saaralle turhia paineita ja ruokkii perinteikästä negatiivissävytteistä Euroviisu-mentaliteettia.

Haasteeni muulle suomalaiselle medialle on seuraava: yrittäkää löytää Euroviisu-uutisointiin myös uusia kulmia ja pidättäytykää sunnuntaina teilaamasta ja mustamaalaamasta Saaraa ja Suomea, niin kuin aina teette.
Todella hyvin tiivistetty :tapu: :tuuletus: ! Ärsyttää lukea valtalehtien toimittajien väninöitä kun meillä on edustajana viimeiseen saakka töitä tekevä, hahjakas, kielitaitoinen ja edustava nuori nainen. Olisi mielenkiintoista tietää, mollattaisiinko samat meriitit saavuttanutta miesehdokasta samalla lailla?

Ja ennenkaikkea: mikä järki on pilata lehtensä lukijoiden kevätfiilis povaamalla häviötä? Joillain voi Euroviisut olla sukuperinne ja ainakin varttuneempia ikäluokkia jurooivat suunnattomasti negatiiviset kommentit, kolumnit ja kirjoitukset maamme edustajasta ylipäänsä. Ihmiset haluavat nauttia keväästä ja Euroviisuista! Eikö tässä ole muka ollut jo tarpeeksi monta finaalista putoamisen vuotta? Eikö nyt voisi iloita?

Asia olisi erikseen jos maamme edustajalla olisi päällä akuutti laittomien tai laillisten aineiden väärinkäyttöongelma. Nythän niin ei ole vaan nuori nainen on käsittääkseni varsin paheeton elämäntavoiltaan.

Juhani50
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 88
Liittynyt: 07 Huhti 2018, 14:22

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Juhani50 »

Olipa hyvin sanottu. Negatiivinen :lohduton: :lohduton: kirjoittelu on syvältä kun Saara on todella tehnyt todella paljon töitä edustajanamme. Finaalissa ollaan se on jo voitto sinällään monen vuoden tauon jälkeen... Uskon edelleen 10 parhaan sijoitukseen finaalissa ja esiintymispaikka 17 on todella hyvä :tuuletus: :peukku: :peukku: : ja viisuvoittajaksi ennustan Liettuaa :tuuletus: :tuuletus: :tuuletus:

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12839
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ 17 oli myös Lordin numero finaalissa aikoinaan.

Lukittu