Kuka voittaa Euroviisut 2018?

Euroviisut 2018 Portugalissa
Avatar
Renaissancefire
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1111
Liittynyt: 13 Maalis 2015, 15:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2018?

Viesti Kirjoittaja Renaissancefire »

Toivoisin Italiaa :it: mutta veikkaan nyt kuitenkin Kyprosta :cyprus: vaikka on vaikea arvata mitä mieltä raadit siitä on. Uskon että voittaa yleisöäänet eikä minulla mitään sitä vastaan ole.
E guardavo il mondo da una porta mai completamente aperta

Jadine
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 337
Liittynyt: 07 Touko 2014, 22:11

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2018?

Viesti Kirjoittaja Jadine »

Tänä vuonna on kyllä tosi vaikea veikata voittajaa. Veikkaan, että kärjessä on monta biisiä melko pienillä piste-eroilla. Voittaja ei välttämättä ole sen kummemmin raati- kuin yleisösuosikkikaan. Itse lähinnä toivon, ettei Norja tai Ruotsi voita. Kyproksella on sen verran ehjä kokonaisuus, että se voisi olla sopiva kompromissivoittaja. Toisaalta big five (erityisesti Italia tai Ranska) voi yllättää. Niistä ei oikein vielä tiedä, miten hyvin biisien sanoma tavoittaa yleisön.

Sinänsä kyllä kiva, ettei voittajaa arvaa etukäteen, vaan jännitys säilyy varmasti loppuun asti. Eri asia vain sitten, ollaanko voittajaan kovin tyytyväisiä. :heh:

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2018?

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Ei aavistustakaan. Tai no, uskoisin, että voittaja tulee ryhmästä: Kypros, Israel, Italia, Ranska, Ruotsi, Irlanti, Saksa. Jännittävää.

- Unkari voisi ehkä jotenkin nousta ... vaikka vaikeaa se on, lajilla on niin paljon totaalikieltäjiäkin.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2018?

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Mäkin tässä just mietin, pitäisikö :saksa: nostaa voittajaehdokkaisiin. Big fiven vuosi?

Unkaria voisin veikata, jos biisi olisi lajityypissään parempi. Mielestäni se ei ihan riitä.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Moona81
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 70
Liittynyt: 24 Helmi 2007, 10:27

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2018?

Viesti Kirjoittaja Moona81 »

Toivoisin että Italia :italia: mutta taitaa olla vain märkä uneni. Ainoa biisi joka on koskettanut edes jossain määrin, mutta pelkään että live menee hosumiseksi eikä kappaleen vakava teema välity. Kaksi "vakavaa" voittajavuotta peräkkäin, nyt on taas ilotulituksen vuoro, ikävä kyllä. Veikkaan Kyprosta.

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6526
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2018?

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Kypros on ainut selkeä top-3 maa ja aika varmasti voittaa yleisöäänet. Jos raadit teilaavat sen täysin tai nostavat jonkun toisen maan ylivoimaiseksi pisteihirmuksi, Kyproksen ensimmäinen viisuvoitto on uhattuna. Luulen kuitenkin, että Eleni pärjää raatiäänissäkin hyvin ja finaalin päätteeksi lava on vielä kerran tulessa.

Tietty oon itse täysin ihastunut Kyproksen esitykseen, että kovin objektiivinen veikkaus tämä ei ole. Ja onhan mun suosikit voittajakanditaateissa ennenkin viisut voittanut. Miksei siis tänäkin vuonna. :mrgreen:

suchanovellife
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 224
Liittynyt: 13 Tammi 2015, 17:28

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2018?

Viesti Kirjoittaja suchanovellife »

Viisujen voittajabiisissä pitää nykyisin olla vähän jotain sanomaakin, ei Kyproksen bilebiisi kaikessa hyvyydessäkään ole voiton arvoinen. Moni ilmeisesti toivoo Italiaa kansainvälisestikin, toivottavasti sitä sitten myös äänestetään eikä koiteta lotota :draamaa:

escpoika
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 208
Liittynyt: 22 Maalis 2017, 23:14

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2018?

Viesti Kirjoittaja escpoika »

Alan pikkuhiljaa leppyä ajatukseen että nyt on piskuisen saarivaltio Kyproksen aika voittaa viisut. :mrgreen: Vaikka biisi on aika ''fast food'' niin saan siitä jonkinlaiset My Number One fibat nykyään kun sitä kuuntelen. Viisufanit myös suhtautuvat Eleniin lähes yhtä rakastavasti mitä Salvadoriin viime vuoden viisuviikolla.

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2018?

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Alhaalta löytyy äänestys 90K ilmaissut mielipiteensä voittajasta aika selvällä erolla muihin nähden..
https://eurovisionworld.com/esc/eurovis ... al-decided

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2018?

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Ja Spotifyn lista / kuunnelluimmat (Saara 4.)...

https://www.findance.com/uutiset/38658/ ... oviisuissa

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2018?

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

aj1964 kirjoitti: 11 Touko 2018, 14:51 Alhaalta löytyy äänestys 90K ilmaissut mielipiteensä voittajasta aika selvällä erolla muihin nähden..
https://eurovisionworld.com/esc/eurovis ... al-decided
Jaa missä?

Fanien äänestykset ovat fanien äänestyksiä.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2018?

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

JuliaS kirjoitti: 11 Touko 2018, 15:21
aj1964 kirjoitti: 11 Touko 2018, 14:51 Alhaalta löytyy äänestys 90K ilmaissut mielipiteensä voittajasta aika selvällä erolla muihin nähden..
https://eurovisionworld.com/esc/eurovis ... al-decided
Jaa missä?
Oikeassa reunassa. :joojoo:

Israel johti 20%:lla ja Kypros oli toisena 11%:lla, muilla oli aika alhaiset prosentit.
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Vendi8
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 892
Liittynyt: 18 Huhti 2012, 13:30
Paikkakunta: Vieremä

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2018?

Viesti Kirjoittaja Vendi8 »

Uskon, että tulee erittäin tiukka taistelu voitosta. Luulen, että yleisö ja raati eivät ole yksimielisiä voittajasta. Mahdollisina voittajina pidän Kyprosta, Ranskaa, Italiaa, Ruotsia, Norjaa..no niitä ainakin. Mielestäni Israel ei enää voitosta taistele. Yllättäjinä näen taistelussa lisäksi Ukrainan, Unkarin, kenties Suomenkin.

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2038
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2018?

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Ruotsi :draamaa:

Juupajuu
Siemailija
Siemailija
Viestit: 101
Liittynyt: 13 Maalis 2018, 22:20

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2018?

Viesti Kirjoittaja Juupajuu »

Moni kauhistelee, ettei Kypros voita, koska syvällisempi sanoma puuttuu biisistä. Itse taas uskon (toivon!), että Kypros on nimenomaan suosittu vastailmiö Salvadorille ja ehkä myös Jamalallekin.

Omista tuttavista moni ei-euroviisufani kyllä aina nostaa Ruotsin Heroesin ja Euphorian suosikeikseen ja lyttää nää viimeaikaset hissuttelut. Ehkä on korkea aika taas viisuilla kunnon jytinällä eikä välittä jostain sen syvällisemmistä sanomista! :kypros:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8120
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2018?

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Sanomaa tai ei, Kypros ei ole vakuuttanut muutenkaan biisinä. Euphoria on omassa luokassaan, enkä minä sen sanomasta nautiskele kun kuuntelen sitä. Heroes oli taas tasapaksun viisuvuoden voittaja paremman puutteessa... nyt näyttää tähdet olevan samoissa asemissa kuin kolme vuotta sitten. Ehkä on taas Ruotsin aika voittaa... enemmän mä tykkään tämän vuoden Ruotsista kuin kolme vuotta sitten. Itseasiassa olen tykännyt näistä kahdesta viimeisimmästä Ruotsin viisusta enemmän kuin aikaisemmista (jos nyt jätetään se Euphoria pois laskuista).
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2018?

Viesti Kirjoittaja Margot »

Mä olen nyt palannut uskomaan, että Israel kuitenkin voittaa. Tosi vaikea uskoa, että Kypros voittaisi nykypäivänä tuolla biisillä. Mutta eihän sitä ikinä tiedä!
What color is your life?

Juupajuu
Siemailija
Siemailija
Viestit: 101
Liittynyt: 13 Maalis 2018, 22:20

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2018?

Viesti Kirjoittaja Juupajuu »

Satuin sattumalta näkemään videon press roomista juuri ennen finaalia 2017. Siellä arvuuteltiin voittajaa ja lähes kaikki toistivat: Italia tai Portugal. Jotenkin kummalla tavalla tuntuu aina vaan enemmän ja enemmän viime vuoden toisinnolta.

Tänäkin vuonna juuri ennen finaalia selkeitä suosikkeja on kaksi: Kypros ja Israel muut maat heilahtelevat veikkauksissa aivan liikaa edes takas. Viime vuonna Italia oli ollut koko kevään suurin hype ja varmin voittaja niin kuin nyt Israel, kun taas Eleni Salvadorin lailla nousi pimennosta kärkeen vasta viime metreillä. Lisäksi Netan liveharjoitukset laskivat kappaleen asemia selkeästi aivan kuten kävi Italialle 2017. Lisäksi tänä vuonna vastakkain asettelussa on maa, jolla useita voittoja vastaan maa, jolla ei ole yhtään. Mua huvittaa suuresti, miten voikaan olla paljon yhtymäkohtia. :eeek:

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2018?

Viesti Kirjoittaja murka »

Top fivessä veikkaukseni mukaan: Ukraina, Suomi, Kypros, Israel, Italia.

Ja tämä ei ole siis järjestys vaan porukan sisältö.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2018?

Viesti Kirjoittaja murka »

hra47 kirjoitti: 11 Touko 2018, 17:35 Sanomaa tai ei, Kypros ei ole vakuuttanut muutenkaan biisinä. Euphoria on omassa luokassaan, enkä minä sen sanomasta nautiskele kun kuuntelen sitä. Heroes oli taas tasapaksun viisuvuoden voittaja paremman puutteessa... nyt näyttää tähdet olevan samoissa asemissa kuin kolme vuotta sitten. Ehkä on taas Ruotsin aika voittaa... enemmän mä tykkään tämän vuoden Ruotsista kuin kolme vuotta sitten. Itseasiassa olen tykännyt näistä kahdesta viimeisimmästä Ruotsin viisusta enemmän kuin aikaisemmista (jos nyt jätetään se Euphoria pois laskuista).
Minä kauhistelen kuinka vähän Benjamin Ingrosso laulaa kappaleessaan. En usko ainakaan laulusta raatipisteitä irtoavan. Tanssi taitaa olla hänen vahvempi puolensa?

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2018?

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Milloin viimeksi altavastaaja ja vedonlyöjien inhokki on tullut ja voittanut? Siis ihan puskista...asiat jotka minusta sotivat ns suosikkien voittoa vastaan. 1. Kypros...biisi on mitäänsanomaton kaikki lepää tanssin ja värien varassa. 2. Israel...tämä on kyllä se "joke act" naurattaa mutta ei äänivyöryyn asti. 3. Irlanti...cmon tämäkö muka voittaisi? No puskista ainakin. 4. Liettua...blaah niin laskelmoidun imelää ja tyyli miten laulaa on ärsyttävä(ketä matkii?)
Yllättäjä...saisi olla a. SAARA b. Unkari c. Moldova...toiveajattelua??
Ps. Saara saanut jämäbiisin
http://www.iltalehti.fi/euroviisut-2018 ... 1_ep.shtml
Vaikka olisikin niin aika harva ruottalainen naisvokalisti tota pystyis edes vetää niinkuin Saara :heh:

Avatar
janskujep
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 201
Liittynyt: 29 Heinä 2013, 17:24
Paikkakunta: Utrecht (Helsinki)

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2018?

Viesti Kirjoittaja janskujep »

Veikkaan voittajaksi Kyprosta tai Unkaria. En kyllä pitäisi Bulgariaakaan mahdottomana.. Itselleni oikeastaan ihan sama kunhan voittaja ei ole Tanska. :apuva:

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4899
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2018?

Viesti Kirjoittaja toivo »

Unkaria toivon, tekisi hyvää viisuille.

Silti luulen, että Israel vie voiton. Vaikka live-esitys ei ollut mikään huippu, niin ei se mikään umpihuonokaan ollut.

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2018?

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

aj1964 kirjoitti: 11 Touko 2018, 19:14 Ps. Saara saanut jämäbiisin
http://www.iltalehti.fi/euroviisut-2018 ... 1_ep.shtml
Vaikka olisikin niin aika harva ruottalainen naisvokalisti tota pystyis edes vetää niinkuin Saara :heh:
Eikö tuossa nimenomaan sitä huhua kutsuta perättömäksi? :mitvit:
Like a monument to all the time we spent

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4899
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2018?

Viesti Kirjoittaja toivo »

^ Melodivestifalenissa oli tänä vuonna niin huono taso, että en jaksa uskoa että monsteria olisi työnnetty ensin sinne. Voihan se olla, että jonkunlainen pohja on ollut olemassa, kun Saaran kanssa ovat alkaneet tekemään biisiä. Aika nopeastihan ne sen tekivät. (vaikka itse en tiedä mitään musiikin tekemisestä.)

Joku Dinaj Nahko Monsterin olisi sitten esittänyt Melodeissa?

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2018?

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

JuliaS kirjoitti: 11 Touko 2018, 19:26
aj1964 kirjoitti: 11 Touko 2018, 19:14 Ps. Saara saanut jämäbiisin
http://www.iltalehti.fi/euroviisut-2018 ... 1_ep.shtml
Vaikka olisikin niin aika harva ruottalainen naisvokalisti tota pystyis edes vetää niinkuin Saara :heh:
Eikö tuossa nimenomaan sitä huhua kutsuta perättömäksi? :mitvit:
Kyllä mutta en hoksannut laittaa ?-merkkiä :heh:

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2018?

Viesti Kirjoittaja murka »

JuliaS kirjoitti: 11 Touko 2018, 19:26
aj1964 kirjoitti: 11 Touko 2018, 19:14 Ps. Saara saanut jämäbiisin
http://www.iltalehti.fi/euroviisut-2018 ... 1_ep.shtml
Vaikka olisikin niin aika harva ruottalainen naisvokalisti tota pystyis edes vetää niinkuin Saara :heh:
Eikö tuossa nimenomaan sitä huhua kutsuta perättömäksi? :mitvit:
Nunstedt saa pelätä huutavia accoja vaikka maailman tappiin saakka mutta me emme pelkää heitä täällä Viisukuppilassa ainakaan.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2018?

Viesti Kirjoittaja murka »

Jos on pakko olla syvällistä sisältöä niin silloinhan raadit voivat laittaa Suomen vaikka ykkössijalla kun kerran lauletaan kuitenkin mielessä olevien menneisyyden iheuttamien pelkojen voittamisesta.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11923
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2018?

Viesti Kirjoittaja sziget »

MIH96 kirjoitti: 09 Touko 2018, 10:47 Rybakilla lienee kova hinku ryöstää piste-enkka Salvadorilta takaisin itselleen.
Luin että ankka. Hetken mietin, onko olemassa jokin vesilintua esittävä kiertopalkinto. :raaps:
suchanovellife kirjoitti: 09 Touko 2018, 11:53 Plus Saaran voitto varmaan ilahduttaisi niitä, keitä ärsytti viime vuoden music is not fireworks-puhe :heh:
Eiköhän heidän suosikkinsa ole Unkari. :twisted:
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Juupajuu
Siemailija
Siemailija
Viestit: 101
Liittynyt: 13 Maalis 2018, 22:20

Re: Kuka voittaa Euroviisut 2018?

Viesti Kirjoittaja Juupajuu »

Miksi tuntuu siltä, että Tšekki ja Bulgaria on sivuutettu kaikista menestyjäspekuloinneista? Molemmat biisit tätä päivää ja esitykset onnistuneet. Esiintymispaikatkin ok.

Lukittu