toivo kirjoitti: ↑12 Touko 2018, 22:00
Abreu sanonut joskus jossain haastattelussa, että viisut eivät häntä kiinnosta.
Vaikea sanoa, voipa ajatukset muuttua ja kannanotto voi liittyä menneisiin viisukarsintoihin. Ainakin pisteiden ilmoittaminen on kuulemma kunniatehtävä, edustaminen viisuissa pitäisi olla se potenssiin 12
Tai sitten YLE voisi tehdä Saaran kanssa viiden vuoden edustussopimuksen No vitsivitsi, vaikka mieluummin toivon Saaran edustavan joskus ehkä jälleen Suomea kuin muita viisumaita kuten hän on väläytellyt.
Oho, olin kirjoittanut tämän ja seuraavan viestin illalla väärään ketjuun, piti mennä liveseurantaan. Kommentti koski pisteidenjakoa, kun odoteltiin Suomen yleisöpisteitä.
Viimeksi muokannut Puutarhuri, 13 Touko 2018, 14:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Suomi sai oikeastaan ihan ansaitsemansa sijoituksen. Artistin sisäinen valinta oli hyvä uudistus ja Saara upea artisti, mistä palkintona finaalipaikka sekä nousu siitä pahimmasta suosta, mutta toisaalta paljon jäi edelleenkin puolitiehen, minkä vuoksi korkeammille sijoille nouseminen nyt vaan oli aivan mahdotonta.
Edelleenkin toivoisin, että Suomen viisutiimi menisi kokonaan vaihtoon. Vanha koira ei opi uusia temppuja, ja kaikesta paistaa läpi, että Ylellä eletään edelleenkin vuotta 2006.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro
Ketään tunnettua artistia tai säveltäjää on varmaan turha odottaa ensi vuodelle. Jotain Softengien tyylistä sitten ensi vuonna. Ruotsalaisia säveltäjiä ei kiitos.
iiiduli kirjoitti: ↑13 Touko 2018, 00:43
Mun puolesta Yle vois valita sisäisesti ens vuonna Satin Circuksen ja sitten Diandran.
Itse toivoisin Benjamin Peltosta. Nuori englanniksi laulava artisti voisi hyvinkin olla kiinnostunut mennä viisulavalle. Tähdet tähdet kilpailussa osoitti olevansa hyvä live-esiintyjä
Ehdotan välivuotta.
Tähän projektiin on palanut vähintään kahden vuoden budjetti. Tulos kuitenkin oli odotettua huonompi.
Ai niin, finaaliinhan päästiin.
Tie uuteen päivään voisi olla sellainen että luovuttaisiin kahjosta ja teennäisestä wtf/karnevaalihäsläyspelleily -meiningistä, jonka johtavina naamatauluina ovat mm. Krista ja Mikko ja otettaisiin käyttöön vakavampi ja arvokkaampi linja tyyliin Ranskan karsinta.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy
Jonttu kirjoitti: ↑13 Touko 2018, 11:27
Tie uuteen päivään voisi olla sellainen että luovuttaisiin kahjosta ja teennäisestä wtf/karnevaalihäsläyspelleily -meiningistä, jonka johtavina naamatauluina ovat mm. Krista ja Mikko ja otettaisiin käyttöön vakavampi ja arvokkaampi linja tyyliin Ranskan karsinta.
Kannatetaan!
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro
Näitä solisteja voisi ajatella, sisäinen valinta ilman karsintoja. Haloo Helsinki, Juha Tapio, Jenni Vartiainen ja Sunrise Avenue....monia löytyy vielä varmaan.
toivo kirjoitti: ↑13 Touko 2018, 11:29
Ei mitään välivuotta. Kyllä sitä menestystä vielä joskus tulee, kun oikein yritetään. Softengine sen osoitti.
Samaa mieltä, ei välivuotta. Mutta konseptin pitäisi olla sellainen, että se vuosi vuodelta pystyisi tuottamaan vakavastiotettuja viisukandidaatteja ja UMK tai entisajan euroviisut eivät siihen ole pystyneet. Oli taivaanlahja että Lordi edes sylkäisi Suomen euroviisukarsintoihin päin.
Takas suomen karsinta ja sinne yritetään haalii meidän nimekkäintä osaavaa kaartia ..Antti,tuisku,jenni vartiainen, laura voutilainen yms(toki meillä ei mitään kyproksen kaltasta artistii oo eikä tuu )
Jonttu kirjoitti: ↑13 Touko 2018, 11:27
Tie uuteen päivään voisi olla sellainen että luovuttaisiin kahjosta ja teennäisestä wtf/karnevaalihäsläyspelleily -meiningistä, jonka johtavina naamatauluina ovat mm. Krista ja Mikko ja otettaisiin käyttöön vakavampi ja arvokkaampi linja tyyliin Ranskan karsinta.
Kyllä.
Suomen euroviisuedustuskappaleen valinnan pitäisi olla kaiken kansan musiikkikilpailu, eikä marginaaliryhmän hassuttelukupla.
Kilpailussa etsittäisiin suomalaisten musiikintekijöitten onnistumisia esiteltäväksi muulle maailmalle. Jos sitä kautta tulisi myös hyviä sijoituksia, se olisi pelkkä iloinen sivutuote.
Nykyisten television levy-yhtiöitten artistipikahautomoitten sivutuote on ollut "kilpahevoset", jotka todellisuudessa eivät välttämättä tuotakaan musiikkia jota Suomi kuuntelisi, vaan keskittyvät pelkästään osallistumaan kilpailuihin odottaen pikavoittoja. Perinteisen musiikin ammattilaisen tapa toimia ja elää on toinen. On toki hienoa että näiden pikahautomokilpailujenkin kautta on noussut esiin myös oikeasti merkittäviä pitkän linjan artisteja. Mielestäni olisi tärkeää pyrkiä lähettämään rehellisesti esittäjiä ja kappaleita joita Suomi todellisuudessa kuuntelee.
Viimeksi muokannut jukkanen, 13 Touko 2018, 11:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itse kaipaisin UMKhon jotain luovaa (hulluutta)/omaperäisyyttä/kekseliästä/älykästä, mutta hyvällä maulla, laadukasta, ja hyvää laulua. No sellaista ei toki joka oksalla kasva
2017-2021: 1. Moldova 2. Liettua 3. Serbia 4. Latvia (Soittolista22)
Vähän pelkään, että Suomelta tulee ensi vuonna joku kädenlämpöinen huumoriviisu. YleX:n viisulähetykseenkään ei paljon muuta mahtunut kuin viime vuosien vitsiviisuja Cezarista kalkkunaan.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro
jukkanen kirjoitti: ↑13 Touko 2018, 11:27
Kilpailussa etsittäisiin suomalaisten musiikintekijöitten onnistumisia esiteltäväksi muulle maailmalle. Jos sitä kautta tulisi myös hyviä sijoituksia, se olisi pelkkä iloinen sivutuote.
Kuvasit juuri nykyisen muotoisen UMK:n mikä on ollut epäonnistunut ja mistä on tänä vuonna yritetty päästä irti. Kyllä viisuihin pitäisi mennä hakemaan hyviä sijoituksia, se itsessään voi nostaa Suomen musiikkiteollisuutta kuten ABBA teki ruotsille.
Viimeksi muokannut hercules, 13 Touko 2018, 12:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Suomella oli valtava potentiaali loistavan edustajamme takia tänä vuonna, mutta artistijulkistuksesta asti astuttiin UMK:ssa järjestelmällisesti väärään suuntaan: kilpailu muutettiin kutsuartistimalliseksi aivan lennosta, kilpailubiisien valinta Saaran levyn biiseistä ja julkistustapa herättää kysymyksiä... esiintymisasut, esitykset... homma saatiin kuosiin kevään aikana, mutta UMK:n haparointi suuremman budjettinsa kanssa tänä vuonna todisti sen, että Suomen taustajoukoissa ei välttämättä henkilöitä, jotka pystyvät omin avuin ajattelemaan laatikon ulkopuolelta mitä tulee euroviisuihin.
Oikeilla raiteilla käytiin aivan kuin vahingossa. Liettuan karsinnan yksinkertainen esitys oli katsojien mieleen ja promomielessä kuvattu 34-versio oli loistava valttikortti, mikä resonoi yleisössä esim. Saara Eurovision Village -esityksessä.
Kannatan välivuotta jos YLE on edelleen jatkamassa samoilla taustavoimilla ensi vuonnakin. Kannatan osallistumista, jos pestiin saadaan henkilö/henkilöitä, joilla oikeasti on vahva vision siitä, millainen on Suomi viisumaana 2020-luvulla.
Viimeksi muokannut Speed, 13 Touko 2018, 11:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sisäinen valinta on vielä kokeilun arvoinen, kun nytkin saatiin sen kautta hyvä edustaja. Kyllä näistä karsinnoista kannattaa pitää taukoa kaiken perumissekoilujen ja ylipäätään huonon tason jälkeen ja pohtia asiaa uudestaan sitten parin vuoden päästä. En näe YLE:ä niin pahana kuin monet täällä, mutta olisi tosiaan kiva nähdä millaista esim. maikkarilla saataisiin aikaiseksi.
Saaran tuoman finaalipaikan myötä uskon tulevaan. Seuraavan lahjakkaan artistin yritystä vaan kehiin niin ei tarvitsisi odottaa seuraavaa finaalipaikkaa vuosikausia!
Toukokuussahan Yle on luvannut jotain infoa tulevasta. Toivottavasti pitävät sanansa.
E: Ja pakko sanoa tuosta välivuodesta että ei käy!!!! Just lähdettiin edes pieneen nousuun.
DöNT jy KNooYH???????
THat JY GÄT mIiiIIih??????????
That jy GÄT MiIIii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je Miii mIi mIIi EeeeHH???????!?!?!?!?!?
Toivon, että edustaja on oman tiensä kulkija, omalla vahvuusalueellaan, oli kieli tai tyylilaji mikä tahansa.
Biisin pitää olla hyvä. Laulajan pitää olla hyvä.
Ei haittaa, vaikkei voiteta. Kaipaan rohkeaa ja persoonallista otetta. En halua, että nyt otettaisiin kärjistäen esim. Alma, koska Netta voitti.
Toivon, ettei yritetä matkia eikä miellyttää, vaan tehdään hyvin.
Wilson kirjoitti: ↑13 Touko 2018, 11:33
Näitä solisteja voisi ajatella, sisäinen valinta ilman karsintoja. Haloo Helsinki, Juha Tapio, Jenni Vartiainen ja Sunrise Avenue....monia löytyy vielä varmaan.
Kannatan, mutta en usko, että tämä Saarankaan kokemus houkuttaa nimekkäitä artisteja lähtemään mukaan.
Minulle sopisi hyvin, että Haloo Helsinki lähtisi edustamaan haluamallaan kappaleella suomeksi eikä tavoite, edes olisikaan voittaa.
Vetää vaan oma hyvä biisi ja katsoa minne se kantaa. Näyttää euroopalle millaista musaa suomessa oikeasti kuunnellaan. Ei siis mitään keinotekoista kisabiisiä.
Miksei vaikka Isac Elliot tai vastaava nuori, trendikäs ja vähän ulkomailla tunnettu artisti, ja siihen kylkeen nykyaikainen menevä biisi? Veikkaan että menestys olisi taattu.
Musta olis ihan hyvä idea jos YLE valitsisi edustajan tulevaisuudessa sisäisesti vaikka joka vuosi. Ei tarvitsisi edes mitään suurta finaalia, vain artistin ja kappaleen julkistus joskus maaliskuussa musiikkivideon kanssa riittää. Säästetyt rahat voisi sitten käyttää lavashowhun, promootioon ja kaiken maailman esikatseluohjelmiin.
jukkanen kirjoitti: ↑13 Touko 2018, 11:45
Suomen euroviisuedustuskappaleen valinnan pitäisi olla kaiken kansan musiikkikilpailu, eikä marginaaliryhmän hassuttelukupla.
Samaa mieltä. Juuri eilen puhuttiin, että Euroviisut Suomessa on kovaa vauhtia marginalisoitumassa. Ei hyvä suunta ollenkaan.
Autio ja muu porukka (Krista, Mikko etc.) vaihtoon ensimmäisenä. Ja ei mitään sisäisiä valintoja enää!
Toivottavasti pian kuullaan millainen on konsepti ensi vuonna. Jos mennään kutsuartistilla niin hyvä olisi tehdä valinta jo nyt keväällä, jotta biisejä päästään tekemään rauhassa noin puoli vuotta. Ketkä sitten olisivat mahdollisia kutsuartisteja ehkä Anna Abreu, Diandra, Chisu, Krista Siegfrids?