Kadonneen levyn metsästys

Muzika i ti - asiakeskustelua musiikista, joka ei ole Euroviisuja
Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1964
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Kadonneen levyn metsästys

Viesti Kirjoittaja Hapa »

AIVAN MAHTAVAA nimimerkki ESC! Heti löytyi vastaus! Ei ihme etten ole löytänyt kun olen aina etsinyt Lullabyta ja se onkin siis Lallaby. Uskomatonta, miten tällainenkin juttu voi noin vaan parissa tunnissa löytyä kun laittaa tänne kysymyksen. KIITOS! :hali:
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Kadonneen levyn metsästys

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Tämä ei ole varsinaisesti kadonnut levy, vaan BIISI. Eräällä toisella keskustelupalstalla ollaan kiivaasti etsitty yhtä biisiä jo vuosien ajan. Eli kyseessä on ilmeisesti jokin ysärihitti, jossa kuulostaa siltä että laulettaisiin: "I'm the king of krumeluu" :mrgreen: Okei, ei ole kauhean hyvät tuntomerkit, mutta ajattelin että täältä saattaisi löytyä jotain vinkkejä, mikä kyseinen biisi voisi olla.

Tässä vielä alkuperäinen ketju:

http://www.lemmikkipalstat.net/foorumit ... 94989.html
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

jyrivaan
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 7
Liittynyt: 21 Helmi 2014, 20:42

Re: Kadonneen levyn metsästys

Viesti Kirjoittaja jyrivaan »

Kadonnut biisi on myös itsellä hakusessa ja siksi pitää näin vanhaa ketjua nostella. Biisi mikä vaan vaivaa minua koko ajan ja kiusalliseksi tilanteen tekee vielä se, että kukaan kavereista tai tutuistani ei osaa sanoa yhtään mitään ja joillain muilla keskustelupalstoilla olen myös asiasta kysellyt, mutta vastausta ei ole tullut eikä myöskään lyriikoiden googlettaminen ole tulosta tuottanut. Välillä sitä miettiikin, että onko tämä kappale olemassa vai olenko nähnyt unta. Toivottavasti täältä nyt löytyy apu.

Noin 15 vuotta sitten maikkarilla pyöri jokin musiikkivideo jossa muistaakseni mainostettiin tulevaa ohjelmistoa. Videon taustalla soi kappale josta muistan kertosäkeen ja siinä laulettiin "En siis tule illalla enkä edes aamuyöstä, minne olen matkalla sinne sinä et voi tulla". Pelkästään nämä sanat muistan kappaleesta, mutta en sen enempää. Niin ja perus Suomi-iskelmä on tämän kappaleen genre. Toinen vaihtoehto voi olla se, että kappale on pelkästään tätä mainosta varten tehty eikä erikseen levytetty. Toivottavasti näillä eväillä saataisiin 15 vuotta kestänyt mysteeri ratkaistua.

setg1
Maistelija
Maistelija
Viestit: 37
Liittynyt: 19 Touko 2013, 17:28

Re: Kadonneen levyn metsästys

Viesti Kirjoittaja setg1 »

Nyt on viimeiset pari kuukautta häirinnyt eräs kappale niin paljon, että on pakko kysyä, tietäisikö joku sitä. Pari kuukautta sitten Radio Suomen Koe-eläinpuistossa soitettiin laulu, jota ei mainittu YLE:n omassa kappalelistassa. Kyseessä oli jonkinlainen rock-kappale, jossa lauloi nainen. Arvelisin sen olevan 80-luvulta.

Muistan osan sanoista:
"Tuuthan biitsille, sano moi nahkahousuille" (kertosäe)
"Ois kai siistii olla ... nahkahousut hiekalla"
"Laita ne nahkahousut siihen hiekalle" (puhuttuna)

Olen hakenut kappaletta miltei kaikilla mahdollisilla sanoilla, mutta en ole löytänyt sitä. Kappaleen nimessä ei siis ilmeisesti ole mitään rantaan, hiekkaan tai nahkahousuihin viittaavaa. :heh: Jollain sivulla esittäjäksi väitettiin Taiskaa ja Mona Caritaa, mutta kumpikaan ei kappaletta esitä.

EskoMies
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 1
Liittynyt: 21 Touko 2018, 22:37

Re: Kadonneen levyn metsästys

Viesti Kirjoittaja EskoMies »

Kyseessä on Gösta Sundqvistin luoma radiohahmo, laulaja, kuten Aarne Tenkanenkin oli. Laulua esitettiin Göstan radiohupailuissa ehkä vuosina 1989 - 1990.

Minustakin olisi kiva kuulla tämä joskus nuoruusmuistojen kunniaksi.

Vastaa Viestiin