Putous sekä muut sketsi- ja viihdeohjelmat

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista

Suosikkisi kevään 2023 Putouksen sketsihahmoista?

Cissa Häkkinen
0
Ei ääniä
Esteri Vakkilainen
6
32%
Kari Mutanen
5
26%
Long Johnson
2
11%
Misu Läntine
1
5%
Mursu
5
26%
 
Ääniä yhteensä: 19

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Putous sekä muut sketsi- ja viihdeohjelmat

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Tyydyttävä finaalikaksikko Kingissä. Ensio voittoon! :voitto:
Žvižej fucked up the solo

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Putous sekä muut sketsi- ja viihdeohjelmat

Viesti Kirjoittaja sziget »

Epätyydyttävä finaalikaksikko, kun kingeistä kingein Taisto Kouri puuttui. :draamaa:

Mieluummin Nipa Caicu kuin Ensio Tapani Pikkuvanhanen. :) - Viihdyttävä finaali, legendaarinen kausi. Kiitos kilpailijat, näyttelijät, tuomarit, juontaja(a ei enää tarvita), sohvaperunat, Mikko Kososen bändi ja High Heels -tanssiryhmä. :kaunis:
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Ihme_Mies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2667
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 14:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Putous sekä muut sketsi- ja viihdeohjelmat

Viesti Kirjoittaja Ihme_Mies »

Toivottavasti saadaan vielä lisää Kingiä. Finaalissa oli paljon hauskoja osuuksia. (Jostain syystä, todella tyly Ansa Ikonen tuomarina nauratti kaikkein eniten! :mrgreen: ) Tälläkään kertaa tosin voittaja ei ollut suuremmin mieleeni. :eiei: Nipa "missä kohtaa piti nauraa" Caicu. :roll: Olisi Jarkko Niemi lähtenyt kisaan kirurgi Holopaisena, niin siitäpä olisikin tullut absurdia huumoria! :tapu:
Finalistikaksikon lauluesitykset ei valitettavasti korvia hivellyt. Jos jatkoa tulee, niin tästä porukasta mieluiten uudelleen näkisin Severi Saarisen ja Anna-Maija Tuokon, koska kyllähän nyt musiikkikomedia-ohjelmassa täytyy olla kunnon laulajia. Oli ne muutkin naiset kelvollisia tässä suhteessa, mutta muut miehet taas valitettavasti ei.
"With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion."
Steven Weinberg

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Putous sekä muut sketsi- ja viihdeohjelmat

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

UMK:ssa hassun hauskaa läppää heittänyt Christoffer Strandberg on näemmä Putouksen uudella kaudella. Mukana myös Lauren Lehtinen, Helmi-Leena Nummela, Terhi Suorlahti, Mikko Penttilä, Ernest Lawson, Timo Lavikainen ja Pilvi Hämäläinen.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Putous sekä muut sketsi- ja viihdeohjelmat

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Ei Christofferia, ei. :eiei: Tosi mukahauska tyyppi Stubb-imitaatioineen päivineen. :roll: Kaipa tääkin Putouksen kausi täytyy silti katsoa, että pysyy kärryillä ja antaa Chrisullekin uusi mahdollisuus.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Putous sekä muut sketsi- ja viihdeohjelmat

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Vieläkö tätä kehdataan näyttää televisiossa? Minä en menisi tuohon ohjelmaan edes maksusta. No, ehkä sitä tulee katsottua jokainen sketsihahmo taas läpi ykkösjaksosta. Tuskin siellä on tällä(kään) kertaa mitään erityisen kiinnostavaa.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Putous sekä muut sketsi- ja viihdeohjelmat

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Hazard kirjoitti: 04 Syys 2018, 21:06 Minä en menisi tuohon ohjelmaan edes maksusta.
Luuletko, että näille näyttelijöille ei makseta mitään korvausta? :rofl:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Putous sekä muut sketsi- ja viihdeohjelmat

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Tuskin Hazard sellaista luuli. :roll: Ei tuosta edes automaattisesti saa sellaista kuvaa. Vain sellaisen, ettei Hazard itse menisi edes maksusta, vaikka moni muu menisikin.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Putous sekä muut sketsi- ja viihdeohjelmat

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

^ Minusta siitä taas sai sellaisen kuvan, että Hazard ei ohjelmaan menisi, vaikka hänelle maksettaisiin, ikään kuin muille siitä ei maksettaisi.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Putous sekä muut sketsi- ja viihdeohjelmat

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Huojentavaa nähdä, etten ole ainoa, jonka viestit/sanomiset ymmärretään toisinaan väärin. :mrgreen:

:loppu:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Putous sekä muut sketsi- ja viihdeohjelmat

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Samiasd kirjoitti: 04 Syys 2018, 21:12
Hazard kirjoitti: 04 Syys 2018, 21:06 Minä en menisi tuohon ohjelmaan edes maksusta.
Luuletko, että näille näyttelijöille ei makseta mitään korvausta? :rofl:
Koetin ilmaista vielä toistaiseksi lievällä tasolla olevaa inhoani tätä ohjelmaa kohtaan, mutta näemmä noin sanottuna sen voi joku ymmärtää väärin.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Putous sekä muut sketsi- ja viihdeohjelmat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Improvisaatioon perustuvaksi ohjelmaksi tää Putous on kyllä varsin puuduttavan kaavamainen, eikä sitä oikein viitsis pitää "sketsi- ja muiden viihdeohjelmien" keulakuvana niin kuin viestiketjun perustaja on vissiin ajatellut ketjua otsikoidessaan...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Putous sekä muut sketsi- ja viihdeohjelmat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Posse: alkanut muistuttaa yhä enemmän Speden Spelejä - hoopoja tehtäviä ja naiskauneutta (missi-Viivi) ja Jarppi on ihan Speden näköinen. Kaksi tuntia putkeen on liian paljon tuota kouhotusta, julkkisten kirja- ja levymainontaa ja tuotesijoittelua. Joko se duudsoneiden puuhaparkki meni konkkaan kun eivät ole enää mainostaneet sitä?
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Putous sekä muut sketsi- ja viihdeohjelmat

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Aloin tässä miettimään, että toimisiko tuo Kummelit-Hirviniemi-Wiklund kombon uusi lauantai-illan viihdeshow Gaala paremmim, jos se olisi oikeasti live-lähetys. Lisäksi noihin palkintokategorioiden voittajiin saisi olla enemmän yleisöllä valtaa. Nyt vain yhdessä yleisö päättää voittajan. Osaltaan ohjelmassa ei olisi tällä formaatilla mitään nähtävää, jos ne ehdokkaat näkisi netistä jo etukäteen. :heh:
Žvižej fucked up the solo

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Putous sekä muut sketsi- ja viihdeohjelmat

Viesti Kirjoittaja sziget »

Pirjo (Pirjo Heikkilä) on hauska. Kuin sketsimittainen versio tanskalaissarjasta Kyllä nolottaa (2005-2009). Siinäkin päähenkilö oli koomikko. Jos katsojaa myötänolotti Frankin puolesta, hän itse näytti olevan täyttä teflonia.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Putous sekä muut sketsi- ja viihdeohjelmat

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Olipa paljon teknistä häikkää sattunut samaan lähetykseen; ensin minuutti pelkkää mustaa ruutua ja sitten mikeissä oli useassa kohtaa häiriötä. Sisällöllisesti oli ihan viihdyttävä, hahmot olivat vaan hieman tylsiä. Taika-Pasi suosikki näin ensimmäiseltä tuntumalta.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5318
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: Putous sekä muut sketsi- ja viihdeohjelmat

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

Putouksen uuden kauden ensimmäinen jakso oli ihan jees. En ehkä rupea vielä ensimmäisen jakson perusteella laittamaan hahmoja parhausjärjestykseen. Useammassa hahmossa on kuitenkin potentiaalia.

/Ilta-Sanomien kyselyssä tällä hetkellä kärjessä Pieru ja Taika-Pasi. Masentuneisuus siis puree suomalaisyleisöön. :miettii:
It's better to pee in the sink
Than sink in the pee

:vessa:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Putous sekä muut sketsi- ja viihdeohjelmat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ihan hauska eka jakso. En vaan jaksa enää tulikoetta ja näytönpaikkaa, mutta kyllähän tuota muuten vielä katselee. Taika-Pasin puhetyylistä tuli mieleen yks Aake Kallialan Pulttibois-hahmo ja joistain kasvokuvista Monty Python and the Meaning of Lifen mister Kreosootti (se joka ylensöi raflassa ja räjähti). Barbi de Voro muistutti jotain vanhaa sketsihahmoa, en vaan muista enää nimiä. Mä tykkään noista Lavikaisen hahmoista (aikaisemmin Isä Nitro ja Walrus), mutta en tiedä miten tämä Pieru kehittyy jatkossa. Normaalisti en siedä noita teinihahmoja, mutta tää Mimmu oli ihan vaikuttavaa ääninäyttelemistä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Putous sekä muut sketsi- ja viihdeohjelmat

Viesti Kirjoittaja Pete »

Yleis-Sirpa on mahtava! :rofl: Barbi de Voro on selkeästi osittain Lenita Airistoa.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Putous sekä muut sketsi- ja viihdeohjelmat

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Ainoa, joka nauratti pitkin jaksoa oli... hävettää sanoa... Christoffer. :shock: :apuva: Hän oikeasti handlasi tän tosi hyvin. Barbi de Vorokin oli aika upea ilmestys! Silti varmaan vasta kolmossuosikkini Afrobotin ja Carjaleena Piiracan jälkeen. :mrgreen:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Ihme_Mies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2667
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 14:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Putous sekä muut sketsi- ja viihdeohjelmat

Viesti Kirjoittaja Ihme_Mies »

Kiitettävästi täällä jakautuu suosio melkeinpä kaikille hahmoille. Se on kyllä vähän turhankin tuttua viime vuosilta, että kun ilmeisesti tuo Taika-Pasi on suosituin hahmo, niin omasta mielestäni se oli kenties jopa huonoin (Carja-Leena ei heti kolahtanut, mutta voi vielä osoittautua hyväksikin. Barbi on Pasin ohella susi jo syntyessään.)
Make-vauva on hauska & hyvä, vaikka plagioikin turhan paljon ikivanhaa Pentti Siimeksen hahmoa, Pieru nauratti -tälläkin kertaa :heh: - aika hyvin ja Mimmu oli hetkittäin ratkiriemukas hahmo ja siinä on potentiaalia.
Vaikka olen samaa mieltä kuin hyvin monet, että juhlakaudelle on saatu tavanomaista vahvempi hahmo-kaarti, niin kyllähän Munamies oli silti ohjelmassa esiintyneistä hahmoista ylivoimaisesti paras.
hra47 kirjoitti: 20 Loka 2018, 23:52 Normaalisti en siedä noita teinihahmoja, mutta tää Mimmu oli ihan vaikuttavaa ääninäyttelemistä.
Voisin vaikka lyödä vetoa, että olen kuullut tuon tytön dubbaus-ääntä kummitytön kamalilla 'Monster high' tms. videoilla! Niissä sama kuulostaa rasittavalta ja ärsyttävältä, mutta tuohon hahmoon yhdistettynä yhtäkkiä onkin mitä messevintä äänenkäyttöä! :uujee: :mrgreen:

Loppuun vielä (turhat) 'rantit ja ravet':
- Roope Salminen on tunari, karismaton ja lahjaton. Vaihtoon heti! :megafoni:
- Missä on kauden "hottis babe"? Tai kenen se muka pitäisi olla? :tajutkaa:
- Äskeiseen liittyen: Ja missä on kiintiö-kuustonen? (Mikkoa ei huolita. :ylppis: )
"With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion."
Steven Weinberg

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Putous sekä muut sketsi- ja viihdeohjelmat

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Ei tätä ohjelmaa voi näemmä edelleenkään katsoa ilman myötähäpeän tunnetta.

1. Taika-Pasi 3/5
2. Pieru 2/5
3. Yleis-Sirpa 2/5
4. Barbi de Voro 1/5
5. Mimmu 0/5
6. Make-vauva 0/5
7. Carjaleena Piiracca 0/5
8. Afrobotti 0/5

Minkä takia nykyään hahmoilla ei voi olla normaaleja nimiä? Aikoinaan oli Timo Harjakaista, Marja Tyrniä yms.

Uskon Yleis-Sirpan purevan suomalaisyleisöön. En ihmettele, jos vaikka voittaakin.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Putous sekä muut sketsi- ja viihdeohjelmat

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

1. Yleis-Sirpa
2. Pieru
3. Afrobotti
4. Barbi de Voro
5. Taika-Pasi
6. Carjaleena Piiracca
7. Mimmu
8. Make-vauva
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Putous sekä muut sketsi- ja viihdeohjelmat

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Kahdesta viimeisestä ihan samaa mieltä järjestyksen kanssa. Pilvi alitti itsensä. :eiei:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Putous sekä muut sketsi- ja viihdeohjelmat

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Pete kirjoitti: 21 Loka 2018, 11:32 Yleis-Sirpa on mahtava! :rofl: Barbi de Voro on selkeästi osittain Lenita Airistoa.
Eikä tuota Sirpa-hahmoa tarvitse edes pahemmin liioitella. Näitä on ihan oikeasti olemassa :shock:
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Putous sekä muut sketsi- ja viihdeohjelmat

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Pystyin jo sulattelun jälkeen muodostamaan melko helposti listauksen näistä hahmoista. :mrgreen:

1. Barbi de Voro :rakkaus:
2. Carjaleena Piiracca
3. Afrobotti
4. Yleis-Sirpa
-hyvän raja-
5. Taika-Pasi
6. Pieru
7. Mimmu
8. Make-vauva

Oikeus ja kohtuus, että Pilvin hahmo putoaa toista kautta putkeen ensimmäisenä. Eihän tossa Make-vauvassa ole mitään intoa. :eiei: Mimmun putoaminenkaan ensimmäisenä ei harmittaisi. Oikeastaan harmittaa, jos todennäköisin putoaja mun kärjestä eli Carjaleena joutuu kotimatkalle jo heti alussa, koska olisi kiva nähdä, miten hänen eurooppalainen tarinansa kehittyisi Putouksen kuluessa.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Putous sekä muut sketsi- ja viihdeohjelmat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Pieru on mun puntarilla ykkönen (toivottavasti yleisö näkee hahmon nimeään pidemmälle, korkeakulttuurin ystävät nyt varmaan menevät takalukkoon jo pelkästä nimestä), mutta loppuja en osaa oikein laittaa järkkään. Alkupään hahmot olivat mielestäni vähän parempia kuin lopussa tulleet. Ehkä Mimmu, Make-vauva ja sitten Afrobotti. Loput on loput. Pohjalla Yleis-Sirpa, Barbi ja Taika-Pasi. Carjaleena Piiracca jossain siellä välissä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Putous sekä muut sketsi- ja viihdeohjelmat

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

hra47 kirjoitti: 20 Loka 2018, 23:52 Barbi de Voro muistutti jotain vanhaa sketsihahmoa, en vaan muista enää nimiä.
Mulle tuli mieleen Jenni Kokanderin Svetlana Rönkkö. Nuo olisivat yhdessä varsinainen voimakaksikko.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Putous sekä muut sketsi- ja viihdeohjelmat

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Koirankuonolainen kirjoitti: 24 Loka 2018, 17:08
hra47 kirjoitti: 20 Loka 2018, 23:52 Barbi de Voro muistutti jotain vanhaa sketsihahmoa, en vaan muista enää nimiä.
Mulle tuli mieleen Jenni Kokanderin Svetlana Rönkkö. Nuo olisivat yhdessä varsinainen voimakaksikko.
Upeita hahmoja molemmat! :rakkaus:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: Putous sekä muut sketsi- ja viihdeohjelmat

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

hra47 kirjoitti: 22 Loka 2018, 19:18 Pieru on mun puntarilla ykkönen (toivottavasti yleisö näkee hahmon nimeään pidemmälle, korkeakulttuurin ystävät nyt varmaan menevät takalukkoon jo pelkästä nimestä)
No siitä nyt tiedä, mutta minä ainakin vähän pöyristyin koko hahmoa. Koko perheen ohjelmasta pissa-, kakka-, ja pieruhahmot nyt puuttuivatkin. Myönnän tietysti, että hahmoon saa liitettyä paljon pieruvitsejä ja muita sukkeluuksia.

Vastaa Viestiin