UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Euroviisut 2019 Israelissa
Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja hra47 »

jee euroviisut kirjoitti: 27 Syys 2018, 17:44 Johanna Kurkela tuntuu muuten ihan hyvältä artistilta, mutta onko hän niin nimekäs, että Suomen edustuspaikka olisi perusteltua luovuttaa suoraan hänelle? Nähdäkseni kun sisäisten valintojen pointti on, että tarjotaan isolle nimelle mahdollisuus päästä suoraan edustajaksi.
Ei sillä nimekkyydellä ole paljoa merkitystä jos lainkaan, ei edes vaikka olisi kansainvälisillä markkinoilla breikannut. Ei se välttämättä realisoidu pisteiksi. Itse olen innosta pinkeenä, siis jos Kurkela on valittu, enemmänkin hänen mahdollisten taustajoukkojensa vuoksi (säveltäjä Holopainen).
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Minusta sisäisen valinnan pointti on siinä, että saadaan mahdollisesti laatuartisteja (esiintyjiä, säveltäjiä) osallistumaan viisuihin ilman että heidän tarvitsee kisata (ja pahimmassa tapauksessa hävitä) kaiken maailman pää-äijät- ja club la persé-projektien kanssa... ja vaikkei häviötä tulisikaan, seura leimaa ja panee kysymään, että onko menestynyt artisti nyt ihan oikeassa seurassa UMK:hon osallistuessaan, se kun on vuosien mittaan alkanut muistuttaa yhä enemmän uusien kykyjen kilpailua ja julkisuusalustaa. Ei artistit, jotka ovat tehneet mahdollisesti jo pitkään uraa omalla musiikillaan, tarvitse mitään mitä UMK:lla on ollut tarjota (muuta kuin isänmaallinen tilaisuus olla Suomen edustaja mikä sekin historian valossa suurella todennäköisyydellä päättyy haukkuihin ja päälle sylkemiseen... siltä ei ole välttynyt edes viisuvoittaja Lordi)
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 704
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Kurkela on monessa mielessä Saaraakin parempi vaihtoehto, on luonut pitkää vakuuttavaa uraa, levyttänyt monta hienoa hitiksikin kivunnutta biisiä, joissa loistaa omalla vahvalla tyylillään, kehittynytt arvostelukyky, ei kelpuuta mitä tahansa levylleen, vaan vaalii sisäistä johdonmukaisuutta.
Vois kuvitella, että tulis vaatimaan korkeinta tasoa viisubiisikandidaateiltaan, siinä missä Saaran arvostelukyky petti pahasti.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

akfan33_ZZ kirjoitti: 27 Syys 2018, 20:38 Vois kuvitella, että tulis vaatimaan korkeinta tasoa viisubiisikandidaateiltaan, siinä missä Saaran arvostelukyky petti pahasti.
Kandidaateissa ei pettänyt, mutta esityksien suunnitteluissa kylläkin. Biisit olivat toimivia ja tarttuvia, lavatoteutukset eivät. Olisi pitänyt antaa osaavimmille suunnittelijoille mahdollisuus, jotka tietävät, mikä menee läpi Euroviisuissa ja mikä ei.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

^ Jep! :peukku: En onneksi jotenkin usko lavatoteutuksen tai esityksen tuhoavan Johannan kappaleita Johannaa tuntien. :miettii: Tai no...ei UMK:sta kyllä koskaan tiedä, sillä ajattelin nimittäin aivan samaa aikoinaan Saaran kohdalla. :heh: :draamaa: Mutta mulla on sellainen tunne, että seuraavan vuoden UMK:sta olisi tulossa upea show. <3 Viime vuonna siihen pyrittiin hieman liikaakin ja sitten flopattiinkin oikeen huolella. Kappaletasollisestihan meillä oli aivan mielettömän kovatasoiset karsinnat, mutta esitykset olivat jotain aivan käsittämättömän huonoa. Hyvänä esimerkkinä, kuinka annoin ääneni Dominolle, joka oli mielestäni ennen finaalia kappaleista selvästi huonoin. :mrgreen:
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
12pointsii
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 782
Liittynyt: 16 Tammi 2011, 23:12
Paikkakunta: München

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja 12pointsii »

Koska Yle tiedottaa??
Is there something wrong with who I am ?

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

12pointsii kirjoitti: 27 Syys 2018, 22:10 Koska Yle tiedottaa??
Mari Pudaksen mukaan lokakuun puolessa välissä. Viimeistään varmaan marraskuun alussa.
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Olisi kyllä kiva saada tietää jo lokakuussa, niin nämä spekulaatiot jäisivät taakse ja saataisiin jo keskustella siitä, millaista biisiä odotamme Suomelle Tel Aviviin. :uujee:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4897
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja toivo »

Johanna Kurkela kelpaisi erittäin hyvin. Olet uneni kaunein olisi ollut ihastuttava edustusviisu kotikisoihin 2007 <3

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Kolme erilaista biisiä Johannalle, niin avot. :peukku:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Juhani50
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 88
Liittynyt: 07 Huhti 2018, 14:22

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Juhani50 »

Serduchka kirjoitti: 28 Syys 2018, 15:50 Kolme erilaista biisiä Johannalle, niin avot. :peukku:
:peukku:
Viimeksi muokannut Juhani50, 28 Syys 2018, 20:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Johanna Kurkela kelpaisi mainiosti! Hän on ihana-ääninen laulaja.
Johan hänellä on pitkä kokemuskin esiintyjänä. :ihana: Kannattaisin ajatusta!

Juhani50
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 88
Liittynyt: 07 Huhti 2018, 14:22

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Juhani50 »

Juhani50 kirjoitti: 28 Syys 2018, 20:34
Serduchka kirjoitti: 28 Syys 2018, 15:50 Kolme erilaista biisiä Johannalle, niin avot. :peukku:
Toteutuuko toiveeni. Ehdotin Johanna Kurkelaa Ylen viisukyselyssä kesällä. Wau ... jos se on Johanna. Kyl olis loisto valinta. Todella persoonallinen ja heleän kaunis ääni.

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1924
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja hercules »

Liputan täysin Johanna Kurkelan puolesta. Ehkä yksi biiseistä tulee myös Johannalta englanniksi? Toivon ettei sotketa AURIa tähän, vaikka varmaankin Tuomas saattaa olla biisintekijöiden taustajoukoissa. Ylehän on jo puhunut onneksi artistista, joten uskon että artisti saadaan. Johannalla on toinen kauniinpaa biisiä levyillään, ei voi mennä metsään :rakkaus:

Ehkei pidä vielä liiaksi innostua :heh:
Nyt ne verhot kii

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja hra47 »

hercules kirjoitti: 29 Syys 2018, 10:38 Ehkä yksi biiseistä tulee myös Johannalta englanniksi?
Mielellään en haluais nähdä tilannetta että esim. yksi olisi englanniksi ja kaksi suomeksi, sillä biisin valinta menisi helposti esityskielen perusteella ja itse musiikki jäisi jalkoihin...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Toivottavasti tällä tulevalla kaudella ehdokasbiisit julkaistaan kertarysäyksellä yhtäaikaa. Edellisellä kaudella biisien keskinäinen järjestys lopputuloksissa oli sattumoisin(?) sama kuin julkaisujärjestys. Olen hieman kitkerä siitä, että Queens jätettiin selkeästi viimeiseksi. Pettymystä laimensi se, että Monsters oli kuitenkin heti mun kakkosvaihtoehto ja jonka uskoin menestyvän paremmin viisuissa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Jospa kappaleiden ja esitysten julkistukseen liittyisi viimevuotista vähemmän hypetystä ja hehkutusta, lupailua "jostain ihan mahtavasta" sekä kaikenlaisia temppuja sekä sirkushuveja.

Saara-hypestä jäi jäljelle jonkinlainen "lässähtänyt pannukakku" -fiilis. Hyörinää ja pyörinää riitti, mutta kaikkeen siihen hehkutukseen nähden, olisi odottanut parempaa lopputulosta.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Jep, oli melkoista hypetyksen vuoristorataa viime kausi. Toivoa sopii, että valittu artisti tuo oman tyylinsä mukanaan.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 704
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Saaran ympärille tais syntyä joku voittamattomuuden sädekehä xfactorin seurauksena, "kaikki epäili minua, mutta (lähes) voitin silti", kuka sellaiseen enää pystyy sanomaan mitään realismin sanaa.
Seurauksena ainakin se, ettei varmaan koskaann ole ollut niin suurta kuilua hypetyksen ja todellisuuden välillä.
Mitä tästä opimme, ei varmaan mitään, mutta ehkä sittenkin jotain.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Saara tais saada täyden taiteellisen vapauden XFactorin menestyksen myötä eikä Ylellä tainnut kukaan rohjeta muuta kuin myötäillä mukana.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Näinköhän Yle vaan möläyttää ennakkoon varoittamatta viisuedustajan nimen ilman että kertovat julkistuspäivämäärän? Sen verran nyt hypeä pitäis rakentaa, että tiedottaisivat vähän...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Juhani50
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 88
Liittynyt: 07 Huhti 2018, 14:22

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Juhani50 »

akfan33_ZZ kirjoitti: 02 Loka 2018, 01:32 Saaran ympärille tais syntyä joku voittamattomuuden sädekehä xfactorin seurauksena, "kaikki epäili minua, mutta (lähes) voitin silti", kuka sellaiseen enää pystyy sanomaan mitään realismin sanaa.
Seurauksena ainakin se, ettei varmaan koskaann ole ollut niin suurta kuilua hypetyksen ja todellisuuden välillä.
Mitä tästä opimme, ei varmaan mitään, mutta ehkä sittenkin jotain.
Täyttä asiaa. Hypetys oli valtava mutta viime hetkellä kompuroitiin ja pahasti.... lavalla oli aivan liian paljon porukkaa. Oikea temppurata jonka Saaran tuli selvittää kolmessa minuutissa. Ei näin koskaan enää. Pelkistetty esitys olisi tuonut huomattavasti paremman lopputuloksen.

Avatar
12pointsii
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 782
Liittynyt: 16 Tammi 2011, 23:12
Paikkakunta: München

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja 12pointsii »

Juhani50 kirjoitti: 04 Loka 2018, 17:45
akfan33_ZZ kirjoitti: 02 Loka 2018, 01:32 Saaran ympärille tais syntyä joku voittamattomuuden sädekehä xfactorin seurauksena, "kaikki epäili minua, mutta (lähes) voitin silti", kuka sellaiseen enää pystyy sanomaan mitään realismin sanaa.
Seurauksena ainakin se, ettei varmaan koskaann ole ollut niin suurta kuilua hypetyksen ja todellisuuden välillä.
Mitä tästä opimme, ei varmaan mitään, mutta ehkä sittenkin jotain.
Täyttä asiaa. Hypetys oli valtava mutta viime hetkellä kompuroitiin ja pahasti.... lavalla oli aivan liian paljon porukkaa. Oikea temppurata jonka Saaran tuli selvittää kolmessa minuutissa. Ei näin koskaan enää. Pelkistetty esitys olisi tuonut huomattavasti paremman lopputuloksen.
Minua ei haitannut näyttävä esitys propseineen. Mutta ehkä kokonaisuus ei toiminut ja jospa lopulta Monsters ei ollut riittävän hyvä biisi. Henkilökohtaisesti toivon Suomen jatkossakin panostavan visuaalisuuteen/vaikuttavaan visuaaliseen ilmeeseen, oli biisi sitten lähes mitä genreä vain.
Is there something wrong with who I am ?

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja hra47 »

12pointsii kirjoitti: 04 Loka 2018, 22:04 Minua ei haitannut näyttävä esitys propseineen. Mutta ehkä kokonaisuus ei toiminut ja jospa lopulta Monsters ei ollut riittävän hyvä biisi. Henkilökohtaisesti toivon Suomen jatkossakin panostavan visuaalisuuteen/vaikuttavaan visuaaliseen ilmeeseen, oli biisi sitten lähes mitä genreä vain.
Mutta kun se ei erityisen vaikuttava esitys ollut möhkälemäisine lavasteineen. Olisi mielenkiintoista nähdä mitä esim. Ruotsin kahden viime vuoden esityksien suunnittelusta vastanneet henkilöt (en tiedä keitä ovat, tai ovatko kenties yksiä ja samoja henkilöitä) olisivat saaneet Monstersista irti. Esityksen ei tarvitse olla monimutkainen ja mahtipontinen temppurata ollakseen mieleenjäävä. Päinvastoin, musiikki jää helposti sellaisella show:lla taka-alalle, eikä pääse koskettamaan yleisöä. Hitot, millaisella esityksellä viisut voitettiin Ukrainassa vajaa puolitoista vuotta sitten...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Minulla tuli tänään hirveän vahva salaliittoteoriafiilis!

Haloo Helsinki!:hän jää nyt parin vuoden mittaiselle keikkatauolle, ja laulaja Elli Haloo aloittaa sooloprojektin nimellä Ellips. Uutta musiikkia on tulossa keväällä.

Kirjain O on ellipsin muotoinen.
UMK on keväällä.

:eeek:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

^ Eikö O ole enemmän ympyrä kuin ellipsi? Mutta minäkin näin tällaisen teorian Facebookissa. Voisi olla jännä valinta.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Kiehtova ajatus. Lähes kaikki palaset loksahtavat kohdalleen, paitsi ellipsin muoto. Ehkä se oli epäsuora viittaus Elliin. Mutta onhan O-kirjain (kai) 90 asteen kulmasta katsottuna hieman ellipsin muotoinen. Se ei ole mielestäni täydellinen ympyrä. :miettii:
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19775
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Samiasd kirjoitti: 04 Loka 2018, 23:53 ^ Eikö O ole enemmän ympyrä kuin ellipsi?
Ihan matemaatikkona pakko tulla väliin ja todeta, että ympyrä on yksi triviaali ellipsin muoto. :tosion:

Muuten kyllä TomppaJr:n ajatus tuntuu kyllä aika kaukaa haetulta. :hiips:

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

jee euroviisut kirjoitti: 05 Loka 2018, 00:15
Samiasd kirjoitti: 04 Loka 2018, 23:53 ^ Eikö O ole enemmän ympyrä kuin ellipsi?
Ihan matemaatikkona pakko tulla väliin ja todeta, että ympyrä on yksi triviaali ellipsin muoto. :tosion:
Tai sitä voidaan pitää sellaisena. Mutta arkikielessä kun puhutaan ellipsistä, tuskin kenellekään tulee ensimmäisenä mieleen O-kirjain.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 704
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Eli saamme kiistattoman tosilausuman

"Jos ympyrä on ellipsi niin Elli edustaa Suomea."

Jos joku epäilee tätä, niin se julistettakoon epätieteelliseksi vihapuhujaksi, sillä lapsikin tietää että ympyrä on ellipsi.

Lukittu