Levyraati 5 ☾ Allitteraatioaarioiden Arviointiareena

Een speeldoos - foorumin omat levyraadit
Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16647
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 5 ☾ Allitteraatioaarioiden Arviointiareena

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Kaikki 26 kappaa ovat sisällä. Röhkin pisteytyksen saataville mahdollisimman pian.

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Levyraati 5 ☾ Allitteraatioaarioiden Arviointiareena

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

UFOPOLI kirjoitti: 23 Loka 2018, 16:55 Kaikki 26 kappaa ovat sisällä.
:uujee:
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16647
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 5 ☾ Allitteraatioaarioiden Arviointiareena

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Kas noin, kilpailukapat on päivitetty avausviestiin. Pisteyttäneisyysseuranta puolestaan etenee kakkosviestissä.

Osallistumattomat ovat myös tervetulleita pisteyttämään. Heidän pisteensä muodostavat yhdessä kansainvälisen raadin, jonka painoarvo on sama kuin kunkin kilpailijan.

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Levyraati 5 ☾ Allitteraatioaarioiden Arviointiareena

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

Huhhuh, mitä kappaleita! Ihan sika paljon tuttuja ja jopa muutama vähän liiankin tuttu. :shock: This is going to be hard.
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
ESC Addict 98
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4273
Liittynyt: 18 Tammi 2014, 17:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 5 ☾ Allitteraatioaarioiden Arviointiareena

Viesti Kirjoittaja ESC Addict 98 »

Kutkuttava kattaus, en malta odottaa, että pääsen näihin käsiksi :mrgreen:
🇪🇸 Eaea 🇱🇹 Sentimentai 🇺🇦 Shum 🇺🇦 Solovey 🇸🇮 Sebi 🇨🇾 Fuego 🇱🇻 Line 🇲🇪 The Real Thing 🇬🇪 Warrior 🇦🇿 Start a Fire 🇲🇪 Igranka
🇦🇱 Suus 🇮🇹 Madness of Love 🇷🇺 Lost and Forgotten 🇱🇻 Probka 🇵🇹 Senhora do mar 🇷🇺 Song #1 🇹🇷 Süper Star 🇹🇷 Rimi rimi ley 🇪🇪 Tii

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20452
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Levyraati 5 ☾ Allitteraatioaarioiden Arviointiareena

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Jo on tuttuja listalla. Erityisesti yksi artisti pisti silmääni, mutta kilpailukappaletta en tunne. Odotan innolla näiden läpi koluamista. :joojoo:
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5321
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: Levyraati 5 ☾ Allitteraatioaarioiden Arviointiareena

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

Oho! Mukana on yksi kappale, jota harkitsin itsekin tähän raatiin. :heh: Muutama muukin tuttu löytyy. Jännittävää päästä pisteyttämään näitä. :uujee:
It's better to pee in the sink
Than sink in the pee

:vessa:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Levyraati 5 ☾ Allitteraatioaarioiden Arviointiareena

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Serduchka kirjoitti: 23 Loka 2018, 13:07
UFOPOLI kirjoitti: 23 Loka 2018, 12:07 Pisteytys avautuu netin ym. salliessa toivottavasti jo tänään.
:tapu:
Näistä taputuksista huolimatta taidan jättää näihin tutustumisen huomiselle. :heh: Yksi yhtye herättää jo tässä vaiheessa ainakin kuvainnollisesti kauhunväreitä. :apuva:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Levyraati 5 ☾ Allitteraatioaarioiden Arviointiareena

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

Olen kyllä kauhian pettynyt, kun Mikolaksen uutuus ei ollutkaan mukana, koska odotin Serdun tai granaattiompun laittavan sen ja sitten tästä syystä en itse laittanutkaan sitä. :lohduton: :heh:
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Levyraati 5 ☾ Allitteraatioaarioiden Arviointiareena

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Mä nyt päädyin loistavaan kappaleeseen. :draamaa: Mikolaksen ihan kiva ei riittänyt eikä kyllä käynyt edes mielessänikään. :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5321
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: Levyraati 5 ☾ Allitteraatioaarioiden Arviointiareena

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

antsa798 kirjoitti: 23 Loka 2018, 20:26 Olen kyllä kauhian pettynyt, kun Mikolaksen uutuus ei ollutkaan mukana, koska odotin Serdun tai granaattiompun laittavan sen ja sitten tästä syystä en itse laittanutkaan sitä. :lohduton: :heh:
Joo. Huomasin kyllä soittolistaani läpikäydessä, että kyseinen kappale kävisi tähän raatiin, mutta ajattelin sen olevan ihan liian ilmeinen valinta. :draamaa: :heh:
It's better to pee in the sink
Than sink in the pee

:vessa:

Avatar
Maalaispoju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1378
Liittynyt: 06 Syys 2012, 21:15

Re: Levyraati 5 ☾ Allitteraatioaarioiden Arviointiareena

Viesti Kirjoittaja Maalaispoju »

Anteeks apua! Täällä on yksi kappale, jonka olin lähettämässä (olin siis kirjaimellisesti laittanut jo linkin viestikenttään), mutta päädyin toiseen kappaleeseen :rofl:

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16949
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraati 5 ☾ Allitteraatioaarioiden Arviointiareena

Viesti Kirjoittaja Happy »

Lost on you oli itselläni biisi jota harkitsin vakavasti laittavani tähän raatiin, no hienoa että se on kuitenkin mukana :mrgreen:
Boombyah oli myös toinen biisi joka oli harkinnan alla, olin jopa aika varma et se olis löytynyt näistä osallistujista!

26 osallistujaa on hieno määrä vaikkei ennätys olekkaan.. kohta voidaankin jo pystyttää semifinaali? :uujee:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16647
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 5 ☾ Allitteraatioaarioiden Arviointiareena

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Kisan väliaikanumerona kuullaan edelliskierroksen voiton N-kirjaimelle tuonutta yhtyettä. Isäntäkirjain ei tällä kertaa olekaan itse mukana.

N: Nemo / Nightwish

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6529
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Levyraati 5 ☾ Allitteraatioaarioiden Arviointiareena

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Samoilla apajilla ollaan selvästi käyty. :mrgreen: Iloista kuitenkin sekin, että joukosta löytyy paljon mulle ihan uutta musiikkia. Ja ei ees mitään toivottomia yrityksiä! Eräs kappaleista on erityisesti kaapannut minut lumoihinsa. Näitä on hyvä fiilistellä lisää syysloman aikana. :surrur:

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4093
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Levyraati 5 ☾ Allitteraatioaarioiden Arviointiareena

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Kolmen kärki erottuu aika selvästi. Sitten onkin vaikeampaa saada tämä seurakunta johonkin järjestykseen.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20452
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Levyraati 5 ☾ Allitteraatioaarioiden Arviointiareena

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Hazard kirjoitti: 23 Loka 2018, 18:05Erityisesti yksi artisti pisti silmääni, mutta kilpailukappaletta en tunne.
Nimeä en tosiaankaan tiennyt, mutta olen kuullut sen aikaisemmin useita kertoja. Viime raadissa oli myös nimiä, joita en tiennyt. Lopulta kappaleet paljastuivat sittenkin tutuiksi, kun niitä pääsi kuuntelemaan. No, ainakin yhdelle voin jo tässä kohtaa sanoa antavani mielelläni korkeat pisteet.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7506
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Levyraati 5 ☾ Allitteraatioaarioiden Arviointiareena

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Piti mennä viidenteen levyraatiin saakka, että sain soittolistoilleni uutta täytettä. :uujee: :surrur: Ihmettelen kyllä suuresti, jos kyseinen kappale ei tätä voita.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Levyraati 5 ☾ Allitteraatioaarioiden Arviointiareena

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Nyt voisin laittaa niitä kommenttejakin tulemaan. :mrgreen:

Bambola / Betta Lemme
Joskus muinoin, kun olin vielä ESCforumilla, niin siellä tämä tuli tutuksi. Ei aukea ihan välttämättä ekalla kerralla, mutta kun antautuu tälle musiikkielämykselle, niin huomaa tämän olevan todella kiehtova.

Battle Finale / Brian Tyler
Nyt kuulostaa dramaattiselta biisiltä. Taas tällainen viikinkinen sotahymni, joita mä alan olla jo liian täynnä näiden levyraatien takia. Ei uppoa muhun, ei.

Born Again / Beast in Black
En muista, missä törmäsin tähän ensimmäistä kertaa, mutta tykkään kyllä. Hevimetallia, joka kannattelee ihan kivasti melodiaansa.

Cemeteries of London / Coldplay
Onpa ankea biisin nimi. Kappaleessa on silti ihan ideaa. Vähän kelttivaikutteinen pop/rock-poljento. Alkaa silti pikkasen liikaa toistaa itseään.

Epona / Eluveitie
Tuttu yhtye! No nyt on kelttietnoisa poljento. Vauhti tarttuu ja sitä huomaa nauttivansa kappaleen meiningistä. Jalkaa ei tule poljettua, mutta kappale toimii silti.

Fading Sigh / Ferri
Hankala biisi. Tunnelmallisuutta koitetaan selvästi hakea, mutta minusta tämä on vain... oho, nyt tuli electro-biittejä kehiin. Olin jo sanomassa, että turha pimputtelu. No, vähän tämmöinen abstrakti taideteos tämä silti on. Ei uppoa muhun tämmöset.

Go / Grimes feat. Blood Diamonds
Tämä kuulostaa jo enemmän kepeämmältä ja helpommalta avautua. EDM-väliosa on kiva. Muuten kappale kuulostaa auttamattoman turhalta radiohötöltä. Kovasti haluaisin tykätä tästäkin, mutta vähän jää tämä kumpuileva kappale etäiseksi.

Heaven Sent / Hinder
Taas raskaampaa musiikkia! Kylläpä nyt rockilla/metallilla on ylitarjontaa. Tässä on periaatteessa ihan toimiva ja tarttuvahko kertsi. Ei huono.

in due order / iamamiwhoami
Outolintu, hevi/rock, outolintu, hevi/rock... se tuntuu olevan näiden levyraatien kirjoittamaton järjestyssääntö. Tämäkään outolintu ei kyllä pure meikäläiseen. Omituista haahuilua melodiassa.

Kevät / Kaseva
Todella ahdistavan kuuloinen intro. Laulaminen kuulostaa melkeinpä ahdistavammalta. Tässä on semmoista hipsteriluomupoppia yhdistettynä johonkin souliin tai jazziin. Periaatteessa pidän noista jazz-vaikutteista, mutta laulajan ääni ei toimi mulle nyt lainkaan. Melodia on myös jotenkin kovin tunkkainen. Lopun kirkonkellot kruunaavaa koko biisin ikävyydessään.

Knock / KNK
Tämmöisestä k-pop -bändistä mä en ole koskaan kuullutkaan. Kyllä se aiemmin ketjussa mainittu Boombayah ja Blackpink olisi todennäköisesti saanut multa enemmän pisteitä kuin tämä. Ei se silti sitä tarkoita, että tää ois huono. Ihan raikas biisi tässä joukossa.

Kristoffer Kolumbus / Kike Elomaa
Siis voi apua! Kike Elomaa rantautuu levyraadin pauloihin. Tähän täytyy antaa jo vähän camp-lisää. Onhan tämä objektiivisesti ajatellen ihan kamala (TomppaJr:n äänellä), mutta kyllä mä jotenkin pidän tästä hömpästä.

Lost on You / LP
Olen varmana kuullut tämän biisin jossain. Varmaan soinut jostain radiosta. Miten tää on mulla mennyt ihan ohitse? Jotenkin tosi rentouttava ja kaunis.

Lähtölaskenta pieneen sydämeen / Leevi and the Leavings
Ugh... miten mä tän muotoilisin kiltisti? Leevi and the Leavings ei ole mun juttuni. Mä en vaan voi sietää yhtyettä. Vaikka kappale yrittää olla kuin kepeä Maltan euroviisu 1971 -pastissi, niin ei... yksinkertaisesti ei.

Machines / Modestep
Tää on kaiketi jonkin sortin indierockia? Ihan kiehtova ja kiva, kun on elektronisuutta mukana, mutta pikkasen liian sekava möykky mun makuuni. Ei huono silti.

Mama Yo! / Mayra Veronica vs. Yolanda Be Cool
Tuttu, hilpeä humppa! Tätä kelpaa jo jorata.

Mer Girl / Madonna
En ole aiemmin kuullutkaan tämmöisestä Madonnan kappaleesta. Alkaapa tämä hitaasti. Löytyykö Madonnaltakin tämmöisiä taidepaukkuja? No huh huh. Kaikenlaisten artistien tuotannoista kuppilalaiset voivatkin näitä outolintuja löytää. Alkaisikin tämä biisi jossain vaiheessa kunnolla, mutta kun polkee vain paikoillaan.

Midnight City / M83
Elektronisempaa rockia. Kivoja koukkuja, mutta se punainen lanka jää löytymättä.

Mowgli's Road / Marina and the Diamonds
Ihan jazzahtava piano on kiva tässä. Kappale on myös suht kepeä kuitenkaan olematta kovin pirteä. Semisti tykkään.

Pilvissä / Pariisin Kevät
Pariisin Kevät on jäänyt mulla aina vähän etäiseksi. Periaatteessa ihan kiva EDM-poljento kertsissä, mutta jotenkin kovin tyhjä. Tästä puuttuu jotain. Muuten olisikin ihan hyvä biisi.

Sail North / Sister Sin
Nyt on vähän ruosteisemman kuuloista rockia kyseessä. Tämän tyyppinen rock ei ole oikein koskaan muhun uponnut eikä tämä biisi tee poikkeusta.

Scared of the Dark / Steps
Tätä kappaletta on tullut kuunneltu myös melko paljon jo. Steps on hyvä yhtye ja tässä biisissä sen näkee. Joskin yhtyeeltä löytyy parempaakin, niin on tämä silti yhtyeen yksi hyvistä biiseistä.

Sen o przyszlosci / Sylwia Grzeszczak
Tamta dziewczyna on hyvä biisi Sylwialta. Siihen nähden tämä on kuin kylmää puuroa. Melkoisen laimea höttö.

Sirens / Saara Aalto
Nyt pääsee arvostelemaan Saaran yhtä parhainta biisiä. Tässä biisissä on voimaa ja tämä on myös tarpeeksi persoonallinen erottuakseen Wild Wild Wonderland -albumin biisien joukosta. Keinuu upeasti puolelta toiselle.

Stay / Steve Grand
Oi, banjoko se siinä soi? Tää oli yllättävä veto. Sympaattisen kuuloinen renkutus. Kesäinen ja aurinkoinen. Kun tämmönen osuu kohdille, niin oon välillä melko helppokin tällaiselle.

Tightrope / The Score
Aikamoinen väsynyt hölkkä tässä levyraadilla antikliimaksina. Tämmöisiä mahtuu 13 tusinaan.

Ai kamala! Joutui jättämään yhden hyvän biisin (oman lisäksi) jopa pisteittä. :shock: Nää levyraadithan paranee koko ajan. :peukku:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16949
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraati 5 ☾ Allitteraatioaarioiden Arviointiareena

Viesti Kirjoittaja Happy »

Tää Levyraati on kyl ollut omasta mielestäni kovatasoisin sekä paras tähänmennes, tosin raskaiden biisien ylitarjonta toi pienen ähkyn mut ehkä juuri siks tää Levyraati oli tasonsa puolesta niin hyvä, aijemmissa raadeissa on valikoitunu tosi helposti ne kymmenen biisiä joukosta jotka oon laittanu pisteille mut nyt tuli kyl vaikeuksia jättää niin monia hyviä biisejä pisteiden ulkopuolelle :draamaa:


Bambola / Betta Lemme
Ensimmäisel kuuntelukerralla pidin tätä hieman ärsyttävänä, mut jotakin taianomaista tässä kuitenkin on kun laittaa kuuntelemaan yhä uudelleen ja uudelleen. Tän tunnelma on myös kiehtovaa :joojoo:

Battle Finale / Brian Tyler
Hieno ja mahtipointinen soundtrack, mut jäin kuitenkin odottamaan jotain viimeistä sivallusta, loppuun olisin kaivannut enemmän fireworks ja boom-meininkii!


Born Again / Beast in Black
Tän yhtyeen solisti on kyl taitavuudessaan niin omaa luokkaansa, upea ääni joka pystyy mihin vaan :peukku:
Näistä "raskaan musiikin" genrestä tää on sitä parhaimmistoa, melodia oli myös hieno ja jäi päähän soimaan :joojoo:


Cemeteries of London / Coldplay
Vaikka Coldplay onkin mainstream niin tää on jäänyt multa kokonaan kuuntelematta! Hieno & svengaava biisi mut hitusen enemmän jytää tää olis silti kaivannut!

Epona / Eluveitie
Tää fantasiamainen folkmeininki kyl iskee muhun aina, todella hieno& raikas biisi <3

Fading Sigh / Ferri
Nyt on kyseessä sen verran vaikea taidekappale joka vaatii kuuntelijaltaan pitkäjänteisyyttä avautuakseen..tosin auttaisikohan sekään tässä tapauksessa :mitvit:


Go / Grimes feat. Blood Diamonds
Hienon alun jälkeen tää vähän karkas raiteiltaan, mu loppupeleis silti tyylikäs biisi, ja kyl tän tahtiin tanssis ja fiilistelis :joojoo:

Heaven Sent / Hinder
Hienoo rosoisuutta kyllä tässä, nostalgisella tavalla täst tulee 2000-luvun alun hienot hittibiisit mieleen :peukku:

in due order / iamamiwhoami
Musiikkivideo on kyl upee, biisi taas on itselleni ehkä vähän liian vierasta & etäistä, mut avautuu kyl itselleni paremmin kuin se aijempi taidebiisi!

Kevät / Kaseva
Dramaattiset jousikohdat välisoitois oli kyl huikeet täs, mut itse biisinä tää oli melankolisuudessaan ehkä vähän liiankin masentava.

Knock / KNK
Etelä-Korea on kyl niist aniharvoista paikoista jos osataan tehä hyvää nykyajan poikabändipoppii ja tää biisi lukeutuu siihen hyvään joukkoon :peukku:


Kristoffer Kolumbus / Kike Elomaa
Vaikka Kike Elomaasta oon aina pitänyt, niin en artistina silti pysty tosissani ottamaan :hihi:
Usein nään punaista tälläisille hömpötyksille mut täs on kyl jotain hienoo mahtipointisuutta ja tän raadin keskivaiheilla tää kuullostaa yllättävän raikkaalle :eeek:

Lost on You / LP
Tää biisi on kyl mulle todella tärkeä, elämää suurempi voimakappale joka merkitsee paljon! Lauran muu tuotanto on myös ollut itselläni kovassa tehosoitossa täs parin vuoden aikana! Tää Lost on you on myös koko 2010-luvun TOP-10 biisejä itselleni! Tän kohdalla on vaikee miettiä pisteytystapaa kun oon itse kuunellut tän tuhansia kertoja mut lähes kaikki muut raadin biiseistä oon kuunellut ensimmäistä kertaa vasta eilen :joojoo:

Lähtölaskenta pieneen sydämeen / Leevi and the Leavings
Suomen kaikkien aikojen huikeimpia yhtyeitä mut tää biisi ei sympaattisuudestaan huolimatta oo ehkä ihan mun juttuni


Machines / Modestep
Tää biisi taas on ehdottomasti mun juttuni, täs on särmää vaikka muille jakaa! Tosi upee & kuul, tälle soisin ehdottomasti menestystä täs raadissa! Menee kyl ehdottomasti mun listalleni :tapu:


Mama Yo! / Mayra Veronica vs. Yolanda Be Cool
Mieleenjäävä & catchy vaikka toivoinkin kanavan perusteella jotain siistiä romanialaista kesärenkutusbiisiä!


Mer Girl / Madonna
Vaikka Madonna onkin mainstream artisti varsinkin viisufanien keskuudessa, niin tää biisi oli silti hieno löytö, en ollut tästä itse kuullutkaan! Tosin tämänkin taide vaatiii tosi monta kuuntelukertaa avautuakseen ja mä oon ehkä liian tyhmä ja sivistymätön tälläisille biiseille..

Midnight City / M83
Jaa se oli tää biisi joka on riivannut mua tässä vuosien aikana :heh: :uujee:
Kyllä tätä 30 sekunttia kuuntelee mut neliminuuttisena tää ei paljoakaan uutta kuulijalleen anna :eiei:

Mowgli's Road / Marina and the Diamonds
Tätä artistia tuli kuuneltua paljon vuosia sitten mut tää biisi on jäänyt multa näköjään huomaamatta. Kuul biisi ja taattua Marinalaatua :joojoo:

Pilvissä / Pariisin Kevät
Pariisin Kevään päälle en ole koskaan ymmärtänyt, tää yhtyeen kaikki kuulemani biisit ovat olleet vaan niin persoonattomia,tavanomaisia & pliisuja.. no ehkä se lienee syynä miks on uponnut suomalaisiin.. :draamaa: :heh:
Vaikken ookkaan ihan myyty tälle Pilvissä-biisille niin taitaa tää silti olla paras jonka oon kuullut tält yhtyeelt tähänmennes! :peukku:

Sail North / Sister Sin
Vaikka arvostankin biiseissä rämäisyyttä ja rosoisuutta niin tän kohdalla mentiin ehkä vähän liikaakin metsään, loppuakohden tää kuitenkin paranee ja onhan noi sähkökitarat täs makeet! :joojoo:


Scared of the Dark / Steps
Mä kyl salaa pidän tän kaltaisista hömppäbiiseistä vaikka muuta koitankin väittää :puna:
Tää yhtye oli mulle ennestään täysin tuntematon mut ensisekunneist lähtien täs oli jotain tosi tuttua & nostalgista! Korvamatonahan tää on soinut mulla täs parin päivän aikana ylivoimaisesti eniten ja sehän on vaan hyvä merkki :peukku:


Sen o przyszlosci / Sylwia Grzeszczak
Tamta dziewczyna on kyl huippubiisejä ja itseasiassa juuri sitä yritin laittaa viime raatiin.. mut Puolassahan ei ollut singeleihin perustavaa listausta joten epäonnistui sekin yritys :draamaa: :heh:
Tää biisi on ihan kiva fiilistely, Sywia on kyl hieno artisti :peukku:


Sirens / Saara Aalto
Saaran biiseistä ehkä paras, mut sama hengettömyys kyllä tässäkin on vähän vikana. Saara on enemmän coverlaulajana omassa elementissään kuin itse omassa tuotannossaan :joojoo:

: Stay / Steve Grand
Ihan jees & tuttu biisi itselleni, tätä oon vuosia sitten itsekkin joskus fiilistellyt.Kiva kuulla kantriakin täs raadis :peukku:

Tightrope / The Score
Tyylikäs lopetus tälle raadille, sopii varmasti radiosoittoon ja yllätin itsenikin pitämällä tästä, mukavan catchy myös :joojoo:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16647
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 5 ☾ Allitteraatioaarioiden Arviointiareena

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Pisteytysaika on kohta puolivälissä, ja noin kaksi viidesosaa on suorittanut velvollisuutensa.


Pisteyttäneet
  1. UFOPOLI
  2. klaus-12
  3. Koirankuonolainen
  4. Serduchka
  5. granaattiomena
  6. antsa798
  7. WildDance
  8. akuankka13
  9. ratamo1
  10. Pete

Pisteyttämättömät
  1. CottonJoel
  2. ESC Addict 98
  3. ESC93
  4. Eveveve
  5. Hanhis
  6. Happy
  7. Hazard
  8. jdjj22
  9. Maalaispoju
  10. MuumiAnkka
  11. Queen
  12. Samiasd
  13. Snude
  14. Terasbekoni
  15. TomppaJr
  16. wigwam

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36814
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 5 ☾ Allitteraatioaarioiden Arviointiareena

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Tälleen kommentoiminen tuntui aluksi hirveen hyvältä idealta. :hiips: Koittakaa nyt saada näistä alliteraatioaaria-analyyseistä jotain irti sitten. :rofl:

Bambola / Betta Lemme
Banaali bagatelli, bongattu barbaaribeduiini.

Battle Finale / Brian Tyler
Boikottibakteeri, balsamoitu bandiitti.

Born Again / Beast in Black
Boheemit bagelbakkanaalit. Bodaava bestselleri!

Cemeteries of London / Coldplay
Charmantti chinchilla, cumulus-croissant.

Epona / Eluveitie
Erikoisen elähdyttävä elämys. Ehana!

Fading Sigh / Ferri
Faktinen faabeli, fantastinen fenomeeni!

Go / Grimes feat. Blood Diamonds
Globaali granaattiomena, granulaarinen gyroskooppi.

Heaven Sent / Hinder
Hienohko hieronta. Haastaa haluamaan.

in due order / iamamiwhoami
Ihan ilotteleva. Innoton itsessään.

Kevät / Kaseva
Kämmentävän kaunis. Karmivan kiehtova.

Knock / KNK
Korealainen kokkare. Krooh.

Kristoffer Kolumbus / Kike Elomaa
Kuningatar! Kraa kraa!

Lost on You / LP
Laittoman laadukas. Luonnottoman lumoava.

Lähtölaskenta pieneen sydämeen / Leevi and the Leavings
Loppujen lopuksi liemetön luomakunta.

Machines / Modestep
Muodollisesti muhkea, merkillisen merkityksetön.

Mama Yo! / Mayra Veronica vs. Yolanda Be Cool
Mahdottoman mallikas mamma!

Mer Girl / Madonna
Mitaltaan muodoton, menetettyjen melodioiden menoerä.

Midnight City / M83
Moderni mäiske, muikea mökellys.

Mowgli's Road / Marina and the Diamonds
Merkittävän määrittelevää määintää. Määmää!

Pilvissä / Pariisin Kevät
Pilvipoutainen pakohuone, palkitsevan puristeleva.

Sail North / Sister Sin
Sietämätön särinäkitarasirkuttelu. Ssh...

Scared of the Dark / Steps
Suurenmoinen sormus. Sairaan siisti!

Sen o przyszlosci / Sylwia Grzeszczak
Syyllistäväksi syytetty syöpäläinen. Synkeä sönkötys.

Sirens / Saara Aalto
Säksättävä sähikäinen. Sireenien sulosointuja.

Stay / Steve Grand
Söpö suurenmoisuus, salaisuuksien sammio.

Tightrope / The Score
Törisevä turina. Täydellinen the-end.
Meow cat, please meow back.

Avatar
ESC Addict 98
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4273
Liittynyt: 18 Tammi 2014, 17:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 5 ☾ Allitteraatioaarioiden Arviointiareena

Viesti Kirjoittaja ESC Addict 98 »

TomppaJr kirjoitti: 27 Loka 2018, 14:18 cumulus-croissant.
Jostain syystä totaalinen hajoamiseni tapahtui tässä kohdassa :rofl:
🇪🇸 Eaea 🇱🇹 Sentimentai 🇺🇦 Shum 🇺🇦 Solovey 🇸🇮 Sebi 🇨🇾 Fuego 🇱🇻 Line 🇲🇪 The Real Thing 🇬🇪 Warrior 🇦🇿 Start a Fire 🇲🇪 Igranka
🇦🇱 Suus 🇮🇹 Madness of Love 🇷🇺 Lost and Forgotten 🇱🇻 Probka 🇵🇹 Senhora do mar 🇷🇺 Song #1 🇹🇷 Süper Star 🇹🇷 Rimi rimi ley 🇪🇪 Tii

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36814
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 5 ☾ Allitteraatioaarioiden Arviointiareena

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

ESC Addict 98 kirjoitti: 27 Loka 2018, 14:29
TomppaJr kirjoitti: 27 Loka 2018, 14:18 cumulus-croissant.
Jostain syystä totaalinen hajoamiseni tapahtui tässä kohdassa :rofl:
:hihi:

Tämä oli kyllä opettava hetki, enpä ole koskaan tutkinut näin pitkään b-, c-, f- ja g-alkuisia sivistyssanoja...
Meow cat, please meow back.

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20452
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Levyraati 5 ☾ Allitteraatioaarioiden Arviointiareena

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

TomppaJr kirjoitti: 27 Loka 2018, 14:32Tämä oli kyllä opettava hetki, enpä ole koskaan tutkinut näin pitkään b-, c-, f- ja g-alkuisia sivistyssanoja...
Kuinkahan olisit selvinnyt vieraammista kirjaimista, kuten X, Z tai Å? Joka tapauksessa tykkäsin tyylistäsi kommentoida. Ideaali idea. Innostuin iloittelemaan ihan internaalisesti.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16647
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 5 ☾ Allitteraatioaarioiden Arviointiareena

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Ihanat kommentit :rofl: Kestin ehkä vähiten "menetettyjen melodioiden menoerää".

Avatar
ESC Addict 98
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4273
Liittynyt: 18 Tammi 2014, 17:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 5 ☾ Allitteraatioaarioiden Arviointiareena

Viesti Kirjoittaja ESC Addict 98 »

1. Bette Lemme - Bambola
Erästä tuttavaani lainaten "ihan kiva mutta vähän tylsä". Tästä ei juuri löytynyt mitään koukkua tai kuriositeettia, keskitien pop-pläjäys ripauksella ranskan kieltä.

2. Brian Tyler - Battle Finale
Mahtipontista elokuvamusiikkia, mikä on useimmiten jo itsessään oikein hyvä asia. Muuttuu loppua kohden kiinnostavammaksi. Onko tällä kuitenkaan täysin omaa elämäänsä kontekstin ulkopuolella, vai kaipaisiko jotain visuaalista tuekseen?

3. Beast in Black - Born Again
Tämä on hyvä. Asennetta löytyy ja tunne välittyy vaivatta. Onpa muuten lahjakas solisti!

4. Coldplay - Cemeteries of London
Objektiivisesti hieno. Biisi ei tosin jotenkin ollut nimensä veroinen, lallattelu hämmensi ja muuta en juuri muistakaan.

5. Epona - Eluveitie
Tässä ehdottomasti parasta ovat välisoitot, joissa kaikki ihanan etnoisat instrumentit tulevat parhaiten esiin! Ihana folk-kappale, jonka olisin voinut vaikka itse lähettää.

6. Ferri - Fading Sigh
Ihanaa arvaamattomuutta ja vangitsevaa tunnelmaa. Niin hieno että.

7. Grimes ft. Blood Diamonds - Go
Elektronista euforiaa ja mystistä mäiskettä. Varsinkin viimeinen minuutti varsin vaikuttava.

8. Heaven Sent - Hinder
Pätevä räminä, soi kivasti taustalla kun unohduin tekemään muita asioita. Mutta siis tosi kivasti, miellyttävä kappale.

9. iamamiwhoami - in due order
Hauska ja kiehtova elektroninen allitteraatioaaria. Vähän nestemäinen, valuu sormien välistä. Mutta enköhän vielä lasin löydä.

10. Kaseva - Kevät
Surumielinen suomifolk kivoilla instrumenteilla. Lauluosuudet, varsinkaan kertosäe, eivät ole muun kappaleen veroisesti mieleeni.

11. KNK - Knock
Viimein testosteronia Koreasta levyraatiin, grr-mau! Muistan kyllä nämä pojat ja biisinkin parin vuoden takaa. Iskevä kertosäe, joka laittaa hytkymään.

12. Kike Elomaa - Kristoffer Kolumbus
Suomihumpat ovat parhaimmillaan oikeinkin kivoja, mutta tämä ei kyllä oikein ole mistään kotoisin. Kiva modulaatio sentään löytyy!

13. LP - Lost on You
Ihan kohtuu miellyttävä keskitien kulkija, tuskin ärsyttää montaakaan. Artistilla hyvä ääni. Vähän puuduttava kertosäe.

14. Leevi and the Leavings - Lähtölaskenta pieneen sydämeen
Tällä yhtyeellä on joitain mainioita kappaleita, mutta tämä ei kyllä niihin kuulu. Ei ihastuttanut, muttei vihastuttanutkaan.

15. Modestep - Machines
No nyt on! Hypnoottisen hienoa elektronista rockia, tykkään ja kovaa. Täytyypä ihan tutustua bändin tuotantoon.

16. Mayra Veronica vs. Yolanda Be Cool - Mama Yo!
Oih, electro swing on aina tervetullut lisä raatiin! Mukaansatempaava ja hauska kipale.

17. Madonna - Mer Girl
Aikamoinen tunnelmapala. Madonna on upea artisti juuri tämän moniulotteisuutensa vuoksi. Vaati kaksi kuuntelua auetakseen täysin, mutta onhan tämä valtavan hieno.

18. M83 - Midnight City
Tämä on yksi 2010-luvun parhaista suureksi hitiksi nousseista kappaleista. Huikean hyvä. Meinasin jopa itsekin lähettää tämän, mutta päädyin lopulta toiseen.

19. Marina and the Diamonds - Mowgli's Road
Marinan uudempi tuotanto on minulle tuttua ja hyvin mieluista, tätä kappaletta en sen sijaan ollut kuullutkaan! Uskallan väittää, että tämä yltää ihan Marinan parhaiden biisien tasolle. Ihana artisti <3

20. Pariisin Kevät - Pilvissä
Tässä raadissa on monia laadukkaita elektronisia biisejä ja tämäkin kuuluu niihin. Viimeiset puoli minuuttia nostavat jo muutenkin hyvää kappaletta entisestään.

21. Sister Sin - Sail North
Ihan mallikasta ryminää, muttei mitenkään sen ihmeellisempi rock-kappale.

22. Steps - Scared of the Dark
Periaatteessa ihan pätevä dancepoppis, mutta ei jotenkin lähde lentoon, kuten tällaisen pitäisi. Puoliksi juotu limppari, josta hiilihapot ovat karanneet.

23. Sylwia Grzeszczak - Sen O Przyszlosci
Jos keskityn kovasti kuuntelemaan, on tämä ihan nätti. Aika turhan ja ikävystyttävän kuuloinen silti.

24. Saara Aalto - Sirens
Onhan tämä Wild Wild Wonderland -levyn parhaita biisejä, tarttuva ja ajankohtaisen kuuloinen. Erottuu raikkaana tuulahduksena myös tässä raadissa.

25. Steve Grand - Stay
Onpas sympaattisen suloinen kantrirallatus! Yhdessä musiikkivideon kanssa saa jopa jossain määrin ikävöimään kesää, vaikka syksy onkin lempivuodenaikani.

26. The Score - Tightrope
Tämä sopii loistavasti viimeiseksi. Hyvin miellyttävä ja tunnelmallinen kappale, jotenkin kauniin huomaamatta soljui ensimmäisellä kuuntelulla ohi. Tasokas lopetus.


Parannusta edellisestä raadista, ihania elektronisia asioita täynnä koko raati :surrur:
🇪🇸 Eaea 🇱🇹 Sentimentai 🇺🇦 Shum 🇺🇦 Solovey 🇸🇮 Sebi 🇨🇾 Fuego 🇱🇻 Line 🇲🇪 The Real Thing 🇬🇪 Warrior 🇦🇿 Start a Fire 🇲🇪 Igranka
🇦🇱 Suus 🇮🇹 Madness of Love 🇷🇺 Lost and Forgotten 🇱🇻 Probka 🇵🇹 Senhora do mar 🇷🇺 Song #1 🇹🇷 Süper Star 🇹🇷 Rimi rimi ley 🇪🇪 Tii

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2968
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Levyraati 5 ☾ Allitteraatioaarioiden Arviointiareena

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Bambola / Betta Lemme
Aika kiva. Varsinkin nuo möreämmät jymäytykset. Ja plussaa tietenkin vieraskielisyydestä.
Kuulostaa tosin jonkin verran liian hittimäiseltä korviini. 13 tusinaan ja näin päin pois.

Battle Finale / Brian Tyler
Jyhkeää on. Minä tunnetusti pidän pömpööseistä melodioista, harmillisesti tämä ei eroa merkittävästi kaltaisistaan.
Keston aikana matka päätepisteeseen ei ole paras mahdollinen.

Born Again / Beast in Black
Tämä jäbä osaa laulaa luikauttaa huikean hyvin! Biisikin jytää täysillä :bandi:
Jotain pientä koukkua jäin kenties kaipaamaan.

Cemeteries of London / Coldplay
Tunnelmointiin päin nojaava kappale. Tässä joukossa ei erityisemmin erotu. Kelvollinen ääni.

Epona / Eluveitie
Ei tälläistä menoa kai voi vihata? Pikkuisen sekava kenties, mutta muutoin ansaitsee ylistyksensä.
Hyvännäköinen musavideo myös, vaikkei niitä tässä pisteytetäkään.

Fading Sigh / Ferri
Hämärää menoa. Kerää lisää osasia itseensä edetessään. Kyllä tämän tahtiin keinahdella voi,
kunhan muistaa tehdä sen kaihoisan surumielisesti.

Go / Grimes feat. Blood Diamonds
Muutoin sangen jees ja modernin kuuloinen, liikaa kimeää sumutorvea lätkäisty taustalle.
Koukku se on ankkurikin. Olen tainnut "Go":n kuulla jo joskus aiemminkin.

Heaven Sent / Hinder
Keskimääräistä oivempi sanoitus. Kellarirockimainen vaikutelma ei välttämättä haittaa.

in due order / iamamiwhoami
Björkiä oli äskettäin tarjolla raadissa, väistämättä hänen tuotantonsa tulee tästä mieleen.
Värimaailmaa myöten kaikki on mietitty pilkulleen paikoilleen. Tanssivat mopit ja noin päin poies. Laskelmointia.

Kevät / Kaseva
Vaati avautuakseen useamman kuuntelun. Suomalaiseen mielenmaisemaan osuva kappale.
Oikeassa tilanteessa täydellinen valinta päivänratoksi.

Knock / KNK
Tähän mennessä aasian suunnan biisit ovat olleet makuuni rippusen tekopirteitä, tämä menee täysin
toiseen suuntaan. Poikapoppoo laulaa ja kansa (naispuolinen) tykkää. Hävyttömän tarttuva kertsi.

Kristoffer Kolumbus / Kike Elomaa
Yhdyn youtuben kommenttiin rautakangesta & hiekkapaperista. Omaa hintsusti perversioarvoa.

Lost on You / LP
Kiehtova ääni laulajalla. Sanoituskin toimii. Paukut käytetty loppuun puolenvälin tienoilla.

Lähtölaskenta pieneen sydämeen / Leevi and the Leavings
Pumpulla on erinomaisiakin biisejä, tämä ei niihin kuulu. Vähän hahmoton sikermä.
Melodian köykäisyyden alta paljastuu tuttua riimittelyä sekä tematiikkaa.

Machines / Modestep
Saman riffin kierrätys pelittää mainiosti. Muu sisältö katkaisee hyvää sävelkulkua.
Teksti on vahva, joskin itsestäänselvä.

Mama Yo! / Mayra Veronica vs. Yolanda Be Cool
Nimilause kallistuu ärsyttävän puolelle. Silti kyllähän kokonaisuus tempaa mukaansa.
Genrensä sisällä parempaakin olen kuullut.

Mer Girl / Madonna
Lukuisista yrityksistä huolimatta en lumoutunut täysin. Uusia puolia suurista nimistä on kumminkin hauska kuulla.

Midnight City / M83
Jossain määrin tuttu biisi. Musavideo hieno, itse sävellys keskinkertainen. Ei houkuttele uusintakuunteluita.
Tosin eihän tässä siitä kilpaillakaan.

Mowgli's Road / Marina and the Diamonds
Yksi mieliartisteistani, Marinan ääni on hunajaa korvilleni. Mowglin tie ei mene tuotannon kärkeen,
joskaan hävetä laulua ei tarvitse. Kertosäe jää ripeästi mieleen taas kerran.

Pilvissä / Pariisin Kevät
Hölmöä miksata noita henkilöiden huutoja melodian sekaan. Pätevää paisuttelua, ideoita ei silti löytynnä tarpeeksi.
Parempaa suomalaista osaamista kaiketi loppupeleissä.

Sail North / Sister Sin
Vihainen nainen, kaikkien suosikkityyppi kun musatyylejä miettii. Asenne kohdallaan, raskasta syksyä vaan jokaiikalle.
Kertauksen vuoksi toteaan jälleen ettei matskua ollut riittävästi keston ajaksi.

Scared of the Dark / Steps
Kunnon vanhan liiton diskohumppaa. Musavideo ilmentää ainakin tuota maailmaa täydellisesti.
Korvamatoisuus korkeaa ja äänten miksaus suoritettu tyydyttävästi, ketään ei dominoi.

Sen o przyszlosci / Sylwia Grzeszczak
Itselleni tuntematon artisti ja biisi. Unilauluksi kelpaava, en löytänyt punaista lankaa.

Sirens / Saara Aalto
Nyt on tämäkin sitten kuultu. Kontrasti säkeistöjen sekä kertosäkeen välillä on riittävä.
Helppoa pureskeltavaa, vanhanaikainen tuotanto kaiken kaikkiaan.

Stay / Steve Grand
Toinen iisi biisi heti perään. Sanomantynkääkin mukana. Hyvät fiilikset jätti.

Tightrope / The Score
Ei nyt riipaisevan kaunista, mutta ihan nättiä yhtä kaikki. Repäisevää väliosaa kaipasin.

Hyvätasoinen raati tämäkin, viimeisten pistesijojen kanssa oli yhtä tuskaa pähkäillä järjestys.
Ilmiselvää voittajaakaan en ole vielä honannut :miettii:
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16647
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 5 ☾ Allitteraatioaarioiden Arviointiareena

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Viimeiset 38 tuntia ovat käynnissä. Lähetän (internetin suosiessa) illalla (Japanin aikaa) muistutuksia siinä vaiheessa vielä pisteyttämättömille.

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Levyraati 5 ☾ Allitteraatioaarioiden Arviointiareena

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

^ Saammeko tulokset nyt siis tiistaina vai keskiviikkona, kun tuolla logiikalla tiistaina klo 18 jälkeen, mutta aloitusviestin mukaan keskiviikkona klo 18 jälkeen. :miettii:

Tiistai käy kyllä vallan mainiosti, kyllä kiitos! :uujee: :heh:
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Vastaa Viestiin