Yleiskeskustelua Levyraadeista

Een speeldoos - foorumin omat levyraadit

Syntymävuotesi?

–1959
1
2%
1960–64
2
3%
1965–69
1
2%
1970–74
2
3%
1975–79
0
Ei ääniä
1980–84
4
6%
1985–89
5
8%
1990–94
12
19%
1995–99
22
35%
2000–04
11
17%
2005–09
1
2%
En kerro.
2
3%
 
Ääniä yhteensä: 63

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

Yleiskeskustelua Levyraadeista hyvän maun rajoissa.
Viimeksi muokannut antsa798, 26 Maalis 2019, 22:32. Yhteensä muokattu 13 kertaa.
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

Viimeksi muokannut antsa798, 26 Maalis 2019, 22:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

Viimeksi muokannut antsa798, 26 Maalis 2019, 22:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

1. antsa798 = 409p
2. Happy = 396p
3. akuankka13 = 391p
4./5. TomppaJr = 389p / UFOPOLI = 389p
6. Wigwam = 375p
7. CottonJoel = 324p
8. Serduchka = 310p
9. Esc Addict 98 = 286p
10. granaattiomena = 284p
11. Terasbekoni = 273p
12. jdjj22 = 258p
13. Queen = 256p
14. Samiasd = 246p
15. ESC93 = 221p
16. Hazard = 220p
17. Eve = 208p
18. Pete = 198p
19. Klaus-12 = 196p
20. WidDance = 193p
21. Maalaispoju = 182p
22. MuumiAnkka = 179p
23. Hanhis = 165p
24. Koirankuonolainen = 154p
25. Snude = 115p
26. Elukka = 41p
27. Ratamo1 = 40p
28. Rousku = 14p
Viimeksi muokannut antsa798, 01 Marras 2018, 22:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5318
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

Näitten tilastojen läpikäyminen on kyllä varsin mielenkiintoista. Oma menestykseni on levyraadeissa on tähän asti ollut verrattaen tasaista. Suurin saamani pistemäärä on 68 ja pienin 42. Keskiarvopistemääräni on 56,8, mikä tarkoittaa sitä, että olen saanut pisteitä lähes yhtä paljon kuin olen antanutkin.(Jokainenhan meistä antaa jokaisessa levyraadissa muille kappaleille yhteensä 58 pistettä).

Tajusin muuten vasta tänään, että kaksi viimeisintä levyraatikappalettani muodostavat hauskasti parin: Come - Go. :heh: Siis ihan oikeesti en yhtään miettinyt tuota jälkimmäistä kappaletta valitessa. Pitbull Terrier ja Mäntypistäinen edustavat puolestaan eläinkuntaa. Ainoastaan Shotgunilta puuttuu pari. Pitäisikö tämä ottaa huomioon seuraavaa kappaletta valitessa? :miettii:
It's better to pee in the sink
Than sink in the pee

:vessa:

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7490
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Requel »

Oon tavallaan tyytyväinen siihen, ettei menestystä ole juuri tullut! Ei oo mitään paineita siitä että tilastot romahtaisivat täysin, vaan voi lähettää jatkossakin biisejä ilman scorewhoreilua. :heh: Kaikki sijat aina tokasta vikaan asti on jo koettu, mutta ihmisenä oon sellanen että jos mulla ois pelkästään vaikka top-10-sijoituksia niin en haluis vajota sen alapuolelle.
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10648
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Tämä on kyllä hauskaa, vaikka ei ole menestystä oikein tullutkaan. Ainakin olen saanut lähettää kisaan itselleni erittäin tärkeitä biisejä. Menestykseni on myös nousujohteista! :heh:
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Levyraadit ovat olleet toivottua kilpailumeininkiä foorumille, joka on aika kuollut ei-viisukautena. :uujee:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11302
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

^ Oijoi, hyvä maku siellä. ;)
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Hahmottelin tällaisen. Saa keskustella ja esittää parannusehdotuksia. Jotenkin tuntuu, että jotain kauhean oleellista jäi sanomatta. :heh:

Viisukuppilan levyraadin yleiset ohjeet

Viisukuppilan rekisteröityneet käyttäjät ovat syksystä 2018 saakka voineet osallistua foorumilla järjestettyihin levyraateihin, joissa musiikkikappaleet kilpailevat toisiaan vastaan euroviisutyyliin. Anonymiteetin ja jännityksen säilyttämiseksi osallistujat lähettävät sekä kilpailevat kappaleet että omat pisteet levyraadin pitäjälle yksityisviestitse. Jokainen kilpailija ja ulkopuoliset äänestäjät pisteyttävät kymmenen parasta kappaletta euroviisupistein (12-10-8-7-6-5-4-3-2-1). Kappaleiden kommentoiminen on sallittua, mutta omaa kappalettaan tai antamiaan pisteitä ei niissä saa paljastaa. Levyraadin pitäjä saa vapaasti päättää levyraatinsa teeman ja visuaalisen toteutustavan.

Kuudennen levyraadin yhteydessä keskusteltiin vilkkaasti siitä, tulisiko semifinaalit ottaa käyttöön. Jos semifinaaleihin päädytään, tullaan käyttämään seuraavaa kaavaa:

< 29 osallistujaa: pelkkä finaali
≥ 29 osallistujaa: kaksi semiä ja finaali
29–35 osallistujaa: 11 finalistia per semi
36–41 osallistujaa: 12 finalistia per semi
42–47 osallistujaa: 13 finalistia per semi
48+ osallistujaa: 14 finalistia per semi

Molemmat semifinaalit saa halutessaan pisteyttää, mutta vähintään se semifinaali, jossa oma kappale kilpailee, tulee pisteyttää. Finaalissa jokainen osallistuja on pisteytysvelvollinen riippumatta siitä, onko päässyt finaaliin vai ei. Jos kilpailija unohtaa pisteyttää yhdessä osallistumassaan levyraadissa oman semifinaalinsa ja/tai finaalin, hylätään hänen kappaleensa ja hän saa yhden virhemerkinnän. Jos virhemerkintöjä on kertynyt kolme, joutuu kilpailija pitämään taukoa yhden levyraadin ajan. Virhemerkintä nollautuu kymmenen levyraadin päästä tai mahdollisen rangaistuksen jälkeen. (Mielipiteitä tämän tarpeellisuudesta otetaan vastaan. Mielestäni jokin tällainen tarvitaan, jottei erityisesti finaaleja jätetä pisteyttämättä siinä vaiheessa, jos semifinaalit otetaan käyttöön.)

Jos semifinaaleihin päädytään, seuraavaa aikatauluhahmotelmaa olisi hyvä edes summittaisesti noudattaa.

Pelkkä finaali:
±0 päivää: Levyraati avautuu ja teema paljastetaan
+2 päivää: Kappaleita aletaan ottaa vastaan
+3 päivää: Kappaleiden vastaanottaminen päättyy ja pisteytysaika alkaa
+7 päivää: Pisteytysaika päättyy ja tulokset julkaistaan

Semifinaalit ja finaali
±0 päivää: Levyraati avautuu ja teema paljastetaan
+2 päivää: Kappaleita aletaan ottaa vastaan
+3 päivää: Kappaleiden vastaanottaminen päättyy ja semifinaalit avautuvat
+7 päivää: Semifinaalien pisteytysaika päättyy, finalistit julkaistaan ja finaali avautuu
+4 päivää: Finaalin pisteytysaika päättyy ja tulokset julkaistaan

Täten pelkän finaalin sisältävässä kilpailussa menisi aikaa vajaat kaksi viikkoa ja semifinaalillisessa reilut kaksi viikkoa. Olen tietoisesti lyhentänyt kappaleiden vastaanottamisaikaa, sillä sen liiallinen pituus on herättänyt kommentteja levyraatien tiimellyksessä. Semifinaalillisen levyraadin finaalin pisteyttämiseen ei tarvita niin paljoa aikaa, sillä vähintään puolet kappaleista on ainakin kilpailijoille entuudestaan tuttuja. Sykli on nopeahko, sillä levyraatien on tarkoitus edetä vauhdikkaasti. Toki jos kilpailut paisuvat entisestään, voidaan antaa lisää pisteytysaikaa.

Kilpailukappaleet tulee kuunnella vähintään kerran kokonaan, jotta kilpailijan pisteet kappaleista vastaisivat mahdollisimman paljon hänen todellisia mielipiteitään. Jos levyraadin pitäjä huomaa tätä sääntöä rikottavan, hänen tulee huomauttaa aiheesta esimerkiksi liian aikaisin omat pisteensä lähettäneelle kilpailijalle, jotta tämä pystyy korjaamaan pisteensä. Paria päivää ennen äänestysajan loppumista levyraadin pitäjän on suositeltavaa lähettää yksityisviesteillä muistutukset niille kilpailijoille, jotka eivät ole vielä pisteyttäneet.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

TomppaJr kirjoitti: 13 Marras 2018, 00:05 < 29 osallistujaa: pelkkä finaali
Mä pienentäisin tätä lukua kyllä 27:ään. :roll: Kuten Euroviisuissakin maksimissaan finaali on ollut.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Happy »

Mä en oikeen innostu noista virhepisteistä, mielestäni -12p pistettä tuloksiin olis must sopin ja kaikkia osapuolia miellyttävin "rangaistus" jos jättää pisteyttämättä omassa semissään/finaalissaan. Jos joskus oon ite raatihostina niin en kyllä pystyisi jättämään ketään raadin ulkopuolelle, se mitä tapahtui edellisessä raadissa niin jääköön mun puolesta sinne :joojoo:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16170
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Itse puolestaan myönnän oudoksuvani sitä että täällä yskitään <30 kappaleen kanssa, kun 40+ viisun puntarointi kerrallakin vaikuttaa tuottavan kohtuu helposti ihan validit tulokset. :hiips:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Minusta tämänkertaisten 31 kappaleen kuuntelu ei vielä tuntunut mitenkään erityisen raskaalta. Mutta jos kappaleiden määrä kasvaa kovin suureksi ja etenkin jos mennään semifinaalisysteemiin, niin onko se jo raadin järjestäjälle hirveän työlästä?
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

TomppaJr kirjoitti: 13 Marras 2018, 00:05 Jos kilpailija unohtaa pisteyttää yhdessä osallistumassaan levyraadissa oman semifinaalinsa ja/tai finaalin, hylätään hänen kappaleensa ja hän saa yhden virhemerkinnän.
Sanoisin, että jos tämä järjestelmä otetaan käyttöön, riittää, että virhemerkintöjä annetaan ainoastaan finaalin pisteyttämättä jättämisestä. Tässä on logiikkana se, ettei kävisi niin, että vain finaaliin päässeiden mielipide vaikuttaisi voittajaan, mikä puolestaan ajan mittaan mahdollisesti ohjaisi raadin musiikkivalikoimaa yksipuolisempaan suuntaan. Oman seminsä unohtamisesta mielestäni diskaus on riittävä rangaistus, koska siellä se ei suuresti vaikuta muiden elämiin tai kokonaisuuteen.

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^ Tämä on totta.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

ESC93 kirjoitti: 13 Marras 2018, 05:42 Itse puolestaan myönnän oudoksuvani sitä että täällä yskitään <30 kappaleen kanssa, kun 40+ viisun puntarointi kerrallakin vaikuttaa tuottavan kohtuu helposti ihan validit tulokset.
Monet 40+ viisut eivät tulekaan ihmisille kerralla kuultaviksi. Ihmettelen niitä, jotka keväällä kuuntelevat kerralla putkeen kaikki 40+ biisiä. Eivät he ehdi saamaan järkeä tai tolkkua niistä ekalla kerralla ollenkaan toisin kuin esim. minä, joka kuuntelen aina erikseen valitun edustusviisun ja siten kykenen muodostamaan siitä paremmin mielipiteen. Niitä kuuntelee sitten siinä keväällä ja mielipiteet vahvistuvat entisestään.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Mitä mieltä olette kappaleiden pituusrajoituksesta? Omasta mielestäni se on raadinpitäjän vastuulla, haluaako hän sellaisen mukaan.

Voisiko antsa luoda tähän ketjuun äänestyksen semifinaaleista? Ihan vaan, että halutaanko ne vai ei.

Mitä mieltä olette semifinaalihahmotelmasta? Onko 28 hyvä maksimimäärä finaalikappaleille, vai tulisiko sitä nostaa/pudottaa? Minusta 28 on toiminut foorumilla hyvin.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ 28 on ihan siinä rajoilla, mutta toimii tietysti paremmin kuin 29. Kyllä mä jo 28 jakaisin kahteen semiin ja niistä sitten vaikka vaan kahdeksan finaaliin tms.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2960
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Minusta raadinpitäjä päättäköön itse miltei kaikista yksityiskohdista. Itse suosisin 30:nen biisin kohdalla tapahtuvaa semifinalointia ja niistä kymmenen kummastakin finaaliin vaikka kappaleita sitten tulisi jo 40 joku kerta. Ei pituusrajaa, ei liian isoja hittejä eikä äänestysoikeutta siihen semifinaaliin mihin ei itse osallistu jollakin kappaleella :joojoo: . Täysulppareille toki täysi äänioikeus jokaiseen tilaisuuteen. Niin ja sakkoa vain niille osallistujille, jotka eivät finaalissa muista äänestää. Ajaksi 3 päivää lähettää kappaleita, 6 äänestää omassa semissään ja 4 finaalissa :surrur:
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

jdjj22 kirjoitti: 13 Marras 2018, 21:17 eikä äänestysoikeutta siihen semifinaaliin mihin ei itse osallistu jollakin kappaleella
Muistaakseni tällä legendaarisella toisella foorumilla saa äänestää myös toisen semifinaalin kappaleita, vaikka olisi omalla lähettämällään biisillä kisaamassa toisessa semifinaalissa. Vahvistakoon joku tämän minun puolestani, mikäli on totta.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^ Totta on, enkä näe järkeä, miksei niin saisi tehdä. :sorivaan:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Minulla ei ole sinänsä mitään sen suurempia kriteereitä järjestettäville raadeille. En haluaisi yli 30 kappaleen finaaleita, liian lyhyitä pisteytysaikoja tai tyyliin +7 minuutin kappaleita, jos niitä on useampia. Raatia isännöivä saa puolestani päättää lähtökohtaisesti kaikista säännöistä, mutta tuo Tompan hahmotelma voi toimia yleisenä ohjeistuksena jatkossa. Minä en ainakaan haluaisi, että itse järjestämääni raatia rajattaisiin liikaa, vaan tekisin siitä itseni näköisen.

Äänestin semifinaaleille kyllä, mutten lähtisi niitä järjestämään esim. 28 kappaleen kanssa.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2960
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

TomppaJr kirjoitti: 13 Marras 2018, 21:29 ^ Totta on, enkä näe järkeä, miksei niin saisi tehdä. :sorivaan:
Hain tässä osaltaan viisumaista otetta, sillä sielläkään ei äänestellä kuin omassa semissä. Logiikkana taas on keventää kuunteluvaatimusta, sillä jos toisen semin kappaleita ei tarvitsisi pisteyttää voisi sieltä jättää 10 yllätystä finaaliin tai kuunnella sen semin biisejä vaan huvikseen etukäteen ilman vaatimusta rankata niitä (vielä). Toki vapaaehtoinen pisteytys toisen semin suhteen voidaan tehdä, mutta olen jotenkin henkilökohtaisesti mieltynyt ajatukseen, että yksi poppoo pisteyttää omansa ja toinen omansa, finaalissa sitten nähdään näistä jännä synteesi. Räikeää makueroa kahden ryhmän välillä tahi eroa innokkuudessa äänestää vapaaehtoisesti toisenkin semin biisejä suhteen näen vaaran äänestäjäpoolin eriytymisessä.
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Olisiko semifinaalin tarkemmat pistetulokset tarkoitus julkaista vasta finaaliin jälkeen kuten viisuissakin? Muutenhan finaalista tulisi aika tylsä ja saattaisi aiheuttaa pistetaktikointia.

Tahtoisin pisteyttää molemmat semifinaalit, jos/kun ne toteutuvat (ja ainahan näin voi tehdä, vaikkei saisi lähettää omia pisteitä kellekään :heh: ). Eikö toisessa topicissa joku ehdottanut, että semifinaalin ulkopuolisten pisteet laskettaisi yhteen ja ne olisi yhteensä saman arvoiset kuin semifinaaliin osallistuvan pisteet. Samaan tyyliin mitä levyraati 5:ssa summattiin ulkopuolisten pisteet. Se voisi olla kätevä tapa ja täten vaikutus semifinaalin tuloksiin ei olisi myöskään niin suuri.

En myöskään toivoisi semifinaaleille ja finaalille erillisiä topiceja ainakaan niin kauan kuin levyraadeilla ei ole omaa keskustelualuetta. Kaiken tarvittavan infon voi raadinpitäjä sisällyttää aloitusviestiin.

Lähtökohtaisesti en kannata semifinaaleja. Jokainen voi jaottaa kappaleiden kuuntelua ilman valmista jakoakin. Oleellisempaa on, että kuunteluaikaa on tarpeeksi. 30 biisiä / 7pv on itselleni sopiva tahti, mutta jos biisimäärät suurenevat entisestään, lisäpäivät pisteyttämiseen ei haittaisi.

Kannatan kuitenkin raadinpitäjän vapautta muokata sääntöjä halujensa mukaan ja ilmoittavan ne selkeästi levyraadin alettua. Että tahtoessaan voi pitää vaikka neljä semifinaalia ja ottaa vastaan vain kolme minuuttisia hittibiisejä. Jokainen päättäköön itse mihin raatiin osallistuu ja mihin ei. :mrgreen:

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Hanhis kirjoitti: 13 Marras 2018, 22:17 Olisiko semifinaalin tarkemmat pistetulokset tarkoitus julkaista vasta finaaliin jälkeen kuten viisuissakin?
Juuri näin. :joojoo:
Hanhis kirjoitti: 13 Marras 2018, 22:17 Tahtoisin pisteyttää molemmat semifinaalit, jos/kun ne toteutuvat (ja ainahan näin voi tehdä, vaikkei saisi lähettää omia pisteitä kellekään :heh: ). Eikö toisessa topicissa joku ehdottanut, että semifinaalin ulkopuolisten pisteet laskettaisi yhteen ja ne olisi yhteensä saman arvoiset kuin semifinaaliin osallistuvan pisteet. Samaan tyyliin mitä levyraati 5:ssa summattiin ulkopuolisten pisteet. Se voisi olla kätevä tapa ja täten vaikutus semifinaalin tuloksiin ei olisi myöskään niin suuri.
Tätä myös itse kannatan.
Meow cat, please meow back.

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2960
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Hanhis kirjoitti: 13 Marras 2018, 22:17 Samaan tyyliin mitä levyraati 5:ssa summattiin ulkopuolisten pisteet. Se voisi olla kätevä tapa ja täten vaikutus semifinaalin tuloksiin ei olisi myöskään niin suuri.

En myöskään toivoisi semifinaaleille ja finaalille erillisiä topiceja ainakaan niin kauan kuin levyraadeilla ei ole omaa keskustelualuetta. Kaiken tarvittavan infon voi raadinpitäjä sisällyttää aloitusviestiin.
Levyraati viiden järjestely voisi tosiaan toimia :surrur: . Ja olen myös samaa mieltä ettei lätkitä juttuja sen seitsemään eri topicciin.
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
wigwam
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2922
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 14:42
Paikkakunta: Kouvola

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja wigwam »

Lähtökohtaisesti olen itse sitä mieltä, että jokainen raadinpitäjä saisi mahdollisimman vapaat kädet tehdä juuri omannäköisensä raadin. Silloin kun voitto napsahtaa jollekin kohdalle, toivon ettei voittajan ideoita ole rajoittamassa liian tiukat säännöt. Itse koen monet erilaiset raadit rikkautena. Toki joitain suosituksia on hyvä olla olemassa ja valmiit pohjat voivat olla hyvä sellaiselle raadinpitäjälle, jolla ei ole takataskussa omaa "kuningasideaa".

Semifinaaleihin suhtaudun vähän kaksijakoisesti. Esimerkiksi näitä ehdotettuja semimalleja pidän ainakin hieman hömppänä kikkailuna, jotka tulisi jo 28-30 kappaleen kohdalla käyttöön ja joista joissain tapauksissa jatkoon menisi 11 ja putoaisi vain 3-4 kappaletta. Vähän vaikuttaa tässä tapauksessa itse semifinaaleiden olemassaolo olevan enemmän pääasia kuin se, että niistä olisi enemmän etua kuin haittapuolia...

Viisuilija_110
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3384
Liittynyt: 29 Loka 2018, 15:24

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Viisuilija_110 »

^ Joo jos on jotain 15 semejä niin toi 11 on vähä liika jatkoon pääsijöitä 10 olisi parempi
Mielenkiintona Piña Colada ja rata

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Kun kerran äänestys on näin tasainen, pitäisikö semien olemassaolo olla myös yksi niistä faktoreista, jonka raadin pitäjä saa päättää? :miettii: Toivottavasti pisteytys ei mene täten kunnon poliittiseksi kikkailuksi, että jotakuta ei voi äänestää, kun se edustaa tiettyä semifinaalikantapuoluetta. :rofl: Tästä syystä anonymiteetti on melko pop.
Meow cat, please meow back.

Vastaa Viestiin