Levyraati 6 - Kuin Silloin Ennen

Een speeldoos - foorumin omat levyraadit
Viisuilija_110
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3392
Liittynyt: 29 Loka 2018, 15:24

Re: Levyraati 6 - Kuin Silloin Ennen

Viesti Kirjoittaja Viisuilija_110 »

Oisko se sitten niin et äänestää vain omassa Semissä vai molemmissa :mitvit: itse kannatan vain omassa
Mielenkiintona Piña Colada ja rata

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Levyraati 6 - Kuin Silloin Ennen

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Omassa semissä pitäisi mielestäni äänestää, mutta toisessa semissä se voisi olla vapaaehtoista.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Maalaispoju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1378
Liittynyt: 06 Syys 2012, 21:15

Re: Levyraati 6 - Kuin Silloin Ennen

Viesti Kirjoittaja Maalaispoju »

Itse ainakin protestoin koko raatia, jos aletaan jättämään porukkaa ulkopuolelle ns. nopeuskilpailun myötä. Jos sidonnainen tuloksiin niin ok, ja uusille hyvät mahdollisuudet päästä sisään.

Semifinaalit ok jos tehtäisiin niin, että äänestettäisiin omassa semeissä olevia ja sitten finaalissa kaikki kisaajat saavat äänestää kaikkia kappaleita jotka selviävät finaaleihin

Viisuilija_110
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3392
Liittynyt: 29 Loka 2018, 15:24

Re: Levyraati 6 - Kuin Silloin Ennen

Viesti Kirjoittaja Viisuilija_110 »

Maalaispoju kirjoitti: 11 Marras 2018, 16:29 Itse ainakin protestoin koko raatia, jos aletaan jättämään porukkaa ulkopuolelle ns. nopeuskilpailun myötä. Jos sidonnainen tuloksiin niin ok, ja uusille hyvät mahdollisuudet päästä sisään.

Semifinaalit ok jos tehtäisiin niin, että äänestettäisiin omassa semeissä olevia ja sitten finaalissa kaikki kisaajat saavat äänestää kaikkia kappaleita jotka selviävät finaaleihin
Mulla on aika samat mielipiteet tästä sun kanssa!
Mielenkiintona Piña Colada ja rata

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Levyraati 6 - Kuin Silloin Ennen

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^^ Mä kannattaisin, että yksien viisupisteiden kattavaan ulkkariraatiin saisi osallistua myös toisen semifinaalin kilpailijat, jos haluaisivat. Ei pelkästään kokonaan ulkopuoliset äänestäjät, joilla ei ole biisiä.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Viisuilija_110
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3392
Liittynyt: 29 Loka 2018, 15:24

Re: Levyraati 6 - Kuin Silloin Ennen

Viesti Kirjoittaja Viisuilija_110 »

^ Mulle on oikeestaan ihan sama, jos ne on vaa yhet pisteet
Mielenkiintona Piña Colada ja rata

Avatar
wigwam
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2922
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 14:42
Paikkakunta: Kouvola

Re: Levyraati 6 - Kuin Silloin Ennen

Viesti Kirjoittaja wigwam »

Ennen kaikkea toivon sitten kun näitä päätöksiä tehdään, että ne perustuvat demokratiaan eli mielellään äänestyksen perusteella päätetään.

Veikkaan vahvasti, että esim. 26 raja osallistujissa ei tule saamaan paljoa kannatusta. Veikkailisin myös, että alle 36-38 kappaleen raateihin semifinaalivaiheiden järjestäminen ei välttämättä saa enemmistön tukea.

Jos semifinaalit järjestettäisiin, homma voisi mennä niin, että kaksi semifinaalia olisi päällekkäin käynnissä ja voisi harkita jokaisen äänestävän vain siinä semifinaalissa, johon itse osallistuu, täten äänestysajan ei tarvisi olla hirveän pitkä.

Itselleni ei tämä 31 kappaletta ollut mitenkään liikaa, enemmänkin olisin voinut mielellään kuunnella. Luulisin, että 36-40 kappaleen ylittyessä voisi semifinaalit ottaa käyttöön ja alle sen määrän jäävät kisat järjestää entiseen malliin.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Levyraati 6 - Kuin Silloin Ennen

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Siis vielä 35 kappaleen finaaliko olisi sinusta inhimillinen? :shock: Täällähän jo osa tuskaili tätä biisien määrää yhteen finaaliin. Minusta nämä 31 olisi voitu jo ihan hyvin jakaa 15 ja 16 maan semifinaaleihin. Ensimmäisessä raadissa olleet 14 kappaletta eivät olleet mitenkään liian vähän (vaikka aika rajoilla), joten se voisi olla se minimimäärä kappaleita yhteen semifinaaliin.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Viisuilija_110
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3392
Liittynyt: 29 Loka 2018, 15:24

Re: Levyraati 6 - Kuin Silloin Ennen

Viesti Kirjoittaja Viisuilija_110 »

Ehkä jos on alle 30 osallistujaa vois olla vaan finaali ja yli 30 semit :mitvit:
Mielenkiintona Piña Colada ja rata

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Levyraati 6 - Kuin Silloin Ennen

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Alle 28, niin pelkkä finaali! :draamaa: Niin kuin on viisufinaalitkin olleet kautta aikain. Helsingin 2007 jättisemikin oli siinä ja siinä.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
wigwam
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2922
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 14:42
Paikkakunta: Kouvola

Re: Levyraati 6 - Kuin Silloin Ennen

Viesti Kirjoittaja wigwam »

Kyllä itse pidän 35 kappaleen raatia vielä täysin inhimillisenä, eikä vielä edes tee tiukkaa. On vaan ilo kuunnella näitä. :uujee: Toki ymmärrän kyllä sen, että samalta seisomalta kuunnellessa voi jollain alkaa jo vähän puuduttamaan, mutta siksi sitä äänestysaikaa on jonkin verran.

Jos laitettaisiin vaikka äänestys pystyyn 26-28 kappaleen vai 36-38 kappaleen ylittyessä semifinaalit käyttöön niin siinä näämme sitten, mitä mieltä enemmistö on. Itse kyllä sopeudun enemmistön tahtoon, oli se sitten kumpi vaan vaihtoehto :joojoo:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Levyraati 6 - Kuin Silloin Ennen

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

wigwam kirjoitti: 11 Marras 2018, 16:59 Jos laitettaisiin vaikka äänestys pystyyn 26-28 kappaleen vai 36-38 kappaleen ylittyessä semifinaalit käyttöön niin siinä näämme sitten, mitä mieltä enemmistö on. Itse kyllä sopeudun enemmistön tahtoon, oli se sitten kumpi vaan vaihtoehto
Pakkohan se on sopeutua, vaikkei tahtoisikaan (tai sitten jättäytyy raadeista kokonaan pois). :heh: Kannatan äänestystä.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36853
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 6 - Kuin Silloin Ennen

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Vedetäänpä nyt tämä raati loppuun ja sitten keskustellaan.
Meow cat, please meow back.

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: Levyraati 6 - Kuin Silloin Ennen

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Serduchka kirjoitti: 11 Marras 2018, 16:03 ^ Minusta tuo nopeiten ilmoittautuneet ei ole ollenkaan inhottava tapa valita osallistujia. Jos olet hidas, niin sitten olet. Tuo aiempi viisutapa sen sijaan tuntuu kovin parhaat päivänsä nähneeltä, joten ei välttämättä sitä ainakaan käyttöön.
Kaikilla ei vaan välttämättä ole aina mahdollisuutta olla ilmoittautumassa esim. maanantaina klo 20.00 levyraatiin (jos aletaan nopeuskisaa järjestämään). Osa tarvitsee enemmän aikaa miettiäkseen sopivaa biisiä jne jne. Että se hitaus tässä tapauksessa ei saisi olla "rangaistus".

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16963
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraati 6 - Kuin Silloin Ennen

Viesti Kirjoittaja Happy »

Mun mielestä sen pitäis olla kyseisen raadinpitäjän oma päätös haluaako pitää semit vai ei omassa raadissaan. Pääasia et ilmottaa säännöistä etukäteen ennenkuin alkaa ottaa biisejä vastaan, silloin jokainen osallistuja tietää mihin ryhtyy ja näinollen hyväksyy säännöt lähettämällä biisin kyseiseen teemaan :joojoo:
Toki ketään ei sais jättää ulkopuolelle "hitauden" tai edellisen raadin heikon tuloksen perusteel, kaikkien halukkaiden pitäis saada osallistua raatiin, mitä enempi osallistujia sen parempi :peukku:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16963
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraati 6 - Kuin Silloin Ennen

Viesti Kirjoittaja Happy »

Nyt vasta ehdin näitä kunnolla kuuntelemaan.. lopullista pisteytystä en oo viel päättänyt.. joukossa on noin 15 biisiä jotka mielellään laittais pisteille!



1. 🇫🇮 Suomi (1) - Pariisin Kevät - Olen kuullut merestä
Ei kovinkaan vahva aloitusbiisi tälle Levyraadille..
Viime levyraadin Pariisin Keväälle sytyin kunnolla vasta raadin jälkeen, olisin pisteyttänyt ja vielä huippupistein jos saisin nyt jälkikäteen vaikuttaa. Sen takii halusin antaa tänkertaiselle biisille mahdollisuuden mut ei tää lähde vaan käyntiin useammasta kuuntelukerrasta huolimatta! :lohduton:

2.🇺🇸 Yhdysvallat (1) - Billie Eilish - When the Party's Over
Yllätyksetöntä ja tylsää teinipoppia, mut itse musavideos on kyl hyvä tunnelma, etenkin loppu on huikee :peukku:


3.🇨🇺 Kuuba - Gente de Zona - La Gozadera
Lattarimusiikin suurena ystävänä tää on ehdottomasti piristysruiske tälle Levyraadille :joojoo:
Miinusta on vaan se et tää biisi ei oo ehkä siitä omaperäisemmästä päästä, samanlaisella tyylilajilla löytyy sadottain monia monipuolisempia, koukuttavampia ja tuntemattomampia lattareita. Mut kaikesta huolimatta tää biisi herättää myönteisiä fiiliksiä mussa :peukku:

4.🇭🇺 Unkari - NB - LOL
Täst tulee liikaa mieleen viisutyrkyt joilla ei oo tarkoitettu elämää kuitenkaan itse karsintojen jälkeen, sekavahko biisi josta ei saa kuitenkaan oikein mitään irti.


5.🇬🇧 Iso-Britannia (1) - Declan McKenna - Listen to Your Friends
Koin tän biisin aikalailla vaivaannuttavaksi ja huonolla tavalla melankoliseks,mut loppuakohden tää muuttui silti aika kiehtovaksi. Normikokoisessa raadissa tää olis varmasti ollut mulla pisteillä mut nyt näin isos raadis tarviin ehkä viel tälle lisää kuuntelukertoja ymmärtääkseni mahdollisesti tän biisin syvemmän tarkotuksen, sillä ihan vielä se ei hahmottunut..

6. 🇪🇸 Espanja (1) - Álvaro Soler – Sofia
Jos kuuntelisin tän vasta nyt ensikertaa saattaisin rakastaa ja laittaa suurella ilolla tän ihan huippupisteille, mut koska tää on yks viimevuosien kulutetuimpia ja puhkisoitetuimpia biisejä niin jokainen lisäkuuntelukerta aiheuttaa tässä vaan enemmän löyhkää :nohyi:
Alvaro Solerilta löytyy helposti ainakin kymmenen biisiä josta pidän, mut tää ei lukeudu siihen joukkoon :lohduton:


7. 🇷🇺 Venäjä (1) - MBAND – Ниточка
Tätä yhtyettä kuuntelin itseasias aika paljonkin viimevuonna :joojoo:
Onneks tää näiden uus biisi oli mulle ennestäään tuntematon, koska tää on tähänmennes ensimmäinen biisi jolle sytyin kunnolla, tän melodia on vaan jotain ahhh :ihana:
Tälläiset soundit venäläises musiikis on just mun mieleen! Tää on kyl koukuttava as fuck!

8. 🇵🇱 Puola - Kapela Ze Wsi Warszawa - Do Ciebie Kasiuniu
Uskottava etnoilu joka kyl tarvitsi pari kuuntelukertaa kunnolla avautuakseen, mun mieleen täs eniten on ehk biisin lopussa voimistuvat & agressiiviset torvet & äänimaailmat, hyvää maailmanlopun fiilistä mun makuun.
Selviytyjien tunnarikin tulee hyväl tavalla mieleen tän yhtyeen lauluosuuksista :joojoo:

9. 🇮🇹 Italia (1) - Eros Ramazzotti - Vita Ce N'è
Erittäin miellyttävää italialaista laatua :joojoo:

10. 🇺🇦 Ukraina - NENSI - Чистый Лист
Alun intro lupas tästä jotain niin eeppistä mut ei tää sit oikein lunastakkaan odotuksia. Mut hyväl taval täst kyl tulee venäläiset kasaribiisit :peukku:

11. 🇷🇸 Serbia - Irish Stew of Sindidun - Lady of New Tomorrow
Irkkumaisuus on se joka iskee muhun ja se oli kyl tän biisin pelastus :ihana:

12. 🇺🇸 Yhdysvallat (2) - Ava Max – Sweet But Psycho
Tää kuullostaa ihan joltain vuoden 2010 radihitiltä, mut ehkä siks onkin fresh nähdä tää Suomen listaykkösenä, täs on jotain hyväks todettua tuttuu ja turvallista :ihana:
Korvamatohan tää on, ja musavideon latautunut tunnelma on erityisesti mun mieleen!

13. 🇧🇪 Belgia - Blanche – Wrong Turn
Vaik matalat lauluäänet ovatkin erityisesti mun mieleen niin Blanchin laulusoundi silti herättää epämiellyttävii fiiliksii..
Biisikin on tällänen hengetön & kuivakka, ihan hyvin tän koko tän kipaleen olis saanu jättää tekemättä, näitä on tuhansittain tusinassa!

14. 🇷🇺 Venäjä (2) - Сергей Лазарев - Идеальный мир
Tässä olis 30 sekunttiakin riittänyt eikä olis mitään menettänyt. Tää biisi vaan junnaa paikallaan ja toistaa samaa kaavaa. Tää on samaa höttöä artistin viisubiisin kanssa, mut on Sergeyl on kyl ihan kivojakin kappaleita.. esim "7 цифр" olis varmasti toiminut täs raadis paremmin :joojoo:

15. 🇯🇵 Japani (1) - ALI PROJECT - Seishoujo Ryouiki
Täst tulee mieleen öinen hyinen vanha huvipuisto ja kauhunsekainen paraatitunnelma :joojoo:
Äänimaailmat myös muistuttaa vahvasti Pohjois-Korealaista musiikkia! Mut tosi kiva biisi, erottuu edukseen täs Levyraadis!

16. 🇯🇵 Japani (2) - Meiko Kaji - Shura no Hana
Kiehtova & tunnelmallinen, laadukas elokuvamusiikki tulee myös tästä mieleen!

17. 🇪🇸 Espanja (2) – Mecano – El cine
Tosi kiva, tälläisille biiseille löytyy aina paikka mun sydämestä :peukku:
Fantastiseltahan tää kuullostaa, tätä vois vaan kuunella loputtomiin :peukku:

18. 🇫🇷 Ranska - Igorrr - Tout petit moineau
Kuin kaksi eri biisiä tässä, jälkimmäisessä tosin alkoi vasta tapahtumaan.. heti meno muuttui eeppiseksi kun rääkyminen astui kuvioon :uujee:

19. 🇨🇦 Kanada - Carly Rae Jepsen - Run away with me
Tuttu biisi itselleni, ihan kivahan tää on mut vähän liian turvallinen mun makuun.
Radiolistathan on ollu pullollaan tällästä..ei ihastuta eikä vihastuta


20. 🇫🇮 Suomi (2) - Mikko Joensuu - Drop Me Down
Kotikutoisuus ihastuttaa täs, itse biisiin en kuitenkaan saanut tarttumapintaa.

21. 🇬🇧 Iso-Britannia (2) – Hurts – Illuminated
Hieno melankolinen tunnelma läpi biisin, jotain lisäpotkuu tää biisi olis kuitenkin vielä kaivannut :joojoo:

22. 🇦🇱 Albania – Erik Lloshi - Ajo është ajo
Hienoa kaihoisuutta!

23. 🇸🇪 Ruotsi (1) - JJ - Still
Mun makuun tää biisi oli liian väsynyt, varsinkin tässä vaiheessa Levyraatia tää tuntuu aika puuduttavalta.

24. 🇳🇴 Norja (1) - Thomas Bergersen (feat. Merethe Soltvedt) - Children of the Sun
Täähän biisi on ollut itsellänikin Levyraatibiisinä eräällä toisel foorumil :heh:
Mahtipointinen ja hieno biisihän tää on, vaikka itse olenkin lähes puhkisoittanut tän tässä vuosien aikana!

25. 🇨🇭 Sveitsi - Luca Hänni – POWDER
Lucan Signs olis toiminut omalla kohdalla paremmin tässä, ihan kivahan voimakappale tää oli mut silti jotenkin geneerisen arkipäiväinen..

26. 🇳🇴 Norja (2) - Innertier - Langt igjen å gå (feat. Lex Press)
Enemmän draivia tää olis kaivannut, oikeanlaisella tuotannolla tää olis voinut oikeesti olla hyväkin juomalaulu!

27. 🇵🇹 Portugali - Madredeus - Ao Longe o Mar
Vanhanaikaisuus ja vaisuus ei iskenyt tässä ainakaan omalla kohdalla, melodiakin olis voinut olla vahvempi.

28. 🇹🇷 Turkki – Emrah Karaduman - Cevapsız
Kiva kuulla viimeinkin turkkialaista täs raadis! Ihan kelvollinen renkutus :joojoo:

29. 🇪🇪 Viro – IIRIS – Melyse
Tekotaiteellinen jumputus, ei oikee mun juttuni tälläiset--

30. 🇮🇹 Italia (2) – Laura Branigan – Self Control
Ihana & nostalginen biisi, ainoo miinus on se että oon kuunellut tätä elämäni aikanani jo liiaksikin

31. 🇸🇪 Ruotsi (2) - Amaranthe - Drop Dead Cynical
Aramanthe on mun suosikkiyhtyeitäni all-time mut tää biisi taas on melko persoonaton ja kalpenee yhtyeen muiden helmien edessä..
Viimeksi muokannut Happy, 12 Marras 2018, 17:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16653
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 6 - Kuin Silloin Ennen

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Ehdottomasti semit kehiin ensi tilassa :samaamielta: Ja juurikin niin, että vain oman semin pisteyttäminen on pakollista. Finaalin koko voisi myös riippua osallistujamäärästä, jottei synny vahingossa semejä, joissa putoaa vain yksi tai kaksi. Toisella Foorumilla käytössä olevan, erittäin toimivaksi todetun mallin pohjalta ehdotan seuraavaa:

< 29 osallistujaa: pelkkä finaali
≥ 29 osallistujaa: kaksi semiä ja finaali
29–35 osallistujaa: 11 finalistia per semi
36–41 osallistujaa: 12 finalistia per semi
42–47 osallistujaa: 13 finalistia per semi
48+ osallistujaa: 14 finalistia per semi

Tällöin finaalista ei koskaan tule yli 28 kappaleen suuruista. Mikäli osallistujamäärä ylittää 56:n, kolmas semi tulee aiheelliseksi, mutta siihen ei lietäne ihan heti pääsemässä.
Serduchka kirjoitti: 11 Marras 2018, 16:33 ^^ Mä kannattaisin, että yksien viisupisteiden kattavaan ulkkariraatiin saisi osallistua myös toisen semifinaalin kilpailijat, jos haluaisivat. Ei pelkästään kokonaan ulkopuoliset äänestäjät, joilla ei ole biisiä.
Joko näin, tai sitten niin, että kokonaan ulkopuoliset olisivat samassa asemassa kuin "vierasta" semistä pisteyttävät osallistujat. En nimittäin näe syytä sulkea kiinnostuneita ulkopuolisia ulkopuolelle.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36853
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 6 - Kuin Silloin Ennen

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Jep, eiköhän semifinaalit ole sen verran kannatusta täällä saaneet, että ne kannattaa ottaa seuraavasta editionista (voi Toinen Foorumi sentään) lähtien käyttöön.
Meow cat, please meow back.

Viisuilija_110
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3392
Liittynyt: 29 Loka 2018, 15:24

Re: Levyraati 6 - Kuin Silloin Ennen

Viesti Kirjoittaja Viisuilija_110 »

^ ^ Juu toi on just täydellinen :joojoo:
Mielenkiintona Piña Colada ja rata

Avatar
ESC Addict 98
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4273
Liittynyt: 18 Tammi 2014, 17:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 6 - Kuin Silloin Ennen

Viesti Kirjoittaja ESC Addict 98 »

Toinen puolisko raatikommenteista. Nämä kommentit siis ensimmäisen kuuntelun perusteella. Ensimmäistä puoliskoa merkittävästi parempi! :joojoo:


Japani (2) - Meiko Kaji - Shura no Hana
Kivaa ja rauhoittavaa tunnelmaa tässä ainakin on, ja hienoja soittimia. Ei kuitenkaan erityisen mieleenpainuva. Mutta onpa raikastavaa kuulla tässä raadissa vaihteeksi vähän vanhempaakin musiikkia!

Espanja (2) – Mecano – El cine
Tästäkin löytyy retrofiilistä, mutta ei sitten ehkä kauheasti mitään muuta. Ei ihastuttanut eikä vihastuttanut, erittäin ihan kiva.

Ranska - Igorrr - Tout petit moineau
Oih, mistä aloittaisin. Todella hienoa laulantaa ja kauniita instrumentteja. Luulin elektronisen osan olleen yllättävä, mutta sitten tämä vielä räjähtää! Pysyy myös alusta loppuun ällistyttävän kauniina. Upea!

Kanada - Carly Rae Jepsen - Run away with me
Jaa, olen sitten missannut näin hyvän poppiksen Carlylta lähes täysin. Kertosäkeen ja alun ihana taustasaundi kruunaa tämän onnistuneen ja tarttuvan kokonaisuuden.

Suomi (2) - Mikko Joensuu - Drop Me Down
Herkkää ja nättiä, tarvittavaa kasvuakin aistittavissa. Seitsemän minuutin pituus ei ole mitään, kun sen käyttää näin tehokkaasti. Viimeiset sekunnit nostavat vielä pykälän paremmalle tasolle.

Iso-Britannia (2) – Hurts – Illuminated
Ahh, Hurts tekee hienoa musiikkia ja tämä ei poikkea. Kauniin surumielisen kuuloinen tunnelma sen tekee. Ei tällaisella vaan voi epäonnistua.

Albania – Erik Lloshi - Ajo është ajo
Tämäkin toimii hyvin, erittäin helppo ja miellyttävä kuunneltava! Albanian kieli tuo vielä joukkoon oman kivan mausteensa.

Ruotsi (1) - JJ - Still
Yllättävänkin iskevä ja mielenkiintoinen kokonaisuus. Jatkuu kivana alusta loppuun, muttei oikein huipennu mitenkään tai vie täysin mukaansa.

Norja (1) - Thomas Bergersen (feat. Merethe Soltvedt) - Children of the Sun
Dramaattinen ja monella tapaa hieno, mutta ehkä oman kieroutuneisuuteni vuoksi vähän luotaantyöntävän pompöösi pakkonostattamistykitys, johon kaipaan kipeästi tunnelmanmuutoksia. Voisiko aurinko esimerkiksi pimentyä lopussa niin, että dramaattisuus hälvenisi hiljalleen ja varjot valtaisivat maan? Mutta kyllä tätä on silti palkittava ansioistaan.

Sveitsi - Luca Hänni – POWDER
Ihanan poikabändivaikutteinen, mikä on siis tietysti yksi pahimmista heikkouksistani. Ihastuttava ääni tälläkin pojalla, ei käy kieltäminen. Voe että.

Norja (2) - Innertier - Langt igjen å gå (feat. Lex Press)
Kivan piristävä EDM-hömppä on kyllä, ei siinä. Hieman väsähtänyt silti.

Portugali - Madredeus - Ao Longe o Mar
Uskomattoman kaunis ääni laulajalla, muutenkin ihan tunnelmallinen kokonaisuus. Ei mikään mielenkiintoisuuden multihuipentuma.

Turkki – Emrah Karaduman - Cevapsız
Ahaaa, tämän olenkin kuullut! Hyvin hittimäinen, mutta onneksi melko hyvällä tavalla. Ihanien turkkilaisten vaikutteiden vuoksi en voi muuta kuin tykätä.

Viro – IIRIS – Melyse
Alkaa huippukiinnostavasti ja ehkä vähän lässähtää kertosäkeessä ja sen jälkeen. Mielenkiintoinen äänimaailma ja paljon muutakin hyvää tässä kuitenkin on.

Italia (2) – Laura Branigan – Self Control
Apua! En. Ikinä. Ole. Tiennyt. Mikä. Tämä. Biisi. On. Viimeisimpiä jäljellä olevia rakastamiani klassikoita, joiden nimeä ja artistia en ole tiennyt. Kiitos, kuka ikinä tämän lähetitkin. Vähän hävettää! :rofl:

Ruotsi (2) - Amaranthe - Drop Dead Cynical
Oho, tässähän on ihan semi-örinää. Kesyä sellaista, mutta kuitenkin! Täytyy sanoa, että keskimääräistä parempi raskas biisi näissä raadeissa! Loppui tosin vähän äkkiä, olisi tätä kuunnellut mieluusti puolitoista minuuttia pidempäänkin.
🇪🇸 Eaea 🇱🇹 Sentimentai 🇺🇦 Shum 🇺🇦 Solovey 🇸🇮 Sebi 🇨🇾 Fuego 🇱🇻 Line 🇲🇪 The Real Thing 🇬🇪 Warrior 🇦🇿 Start a Fire 🇲🇪 Igranka
🇦🇱 Suus 🇮🇹 Madness of Love 🇷🇺 Lost and Forgotten 🇱🇻 Probka 🇵🇹 Senhora do mar 🇷🇺 Song #1 🇹🇷 Süper Star 🇹🇷 Rimi rimi ley 🇪🇪 Tii

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6531
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Levyraati 6 - Kuin Silloin Ennen

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

R e a k t i o i t a _ 3 / 3_
KuvaKuvaKuvaKuva

Hurts – Illuminated
Kappale oleilee merenrannalla juuri ennen myrskyn silmän iskemistä.

Erik Lloshi - Ajo është ajo
Kuin yrittäisi kaivaa käsin lattiaan reikää eikä mitään tapahdu.

JJ - Still
Ajatus, että pitäisi kirjoittaa unipäiväkirjaa, että nämäkin unet muistaisi paremmin.

Thomas Bergersen (feat. Merethe Soltvedt) - Children of the Sun
Jos olisi elokuvasäveltäjäkoulu (ja varmaan jossain onkin), kokelas A voisi lähettää sinne tämän ja närkästyä, kun ei päässyt edes pääsykokeisiin "vaikka täähän on ihan sairaan mahtipontinen!!!".

Luca Hänni – POWDER
En tiennyt aiemmin mitä powder meinaa. Joten ei aivan turha sittenkään!

Innertier - Langt igjen å gå (feat. Lex Press)
"Onko tää nyt sitä nykymusiikkia?" kysyisi isäni.

Madredeus - Ao Longe o Mar
Kuutamolaulu. Ympärillä voi hyppiä kauriita ja peuroja, mutta petolinnut eivät pelottele.

Emrah Karaduman - Cevapsız
Ois hauskaa, jos olisi sellainen bailukänkkypizzeria. Aina kun odottaisi pizzan valmistumista, voisi jorata kaloreille tilaa pizzerian nurkassa olevalla tanssilattialla.

IIRIS – Melyse
Kepeys ja draama samassa keossa. Vaikutelma kuitenkin purkan mittainen.

Laura Branigan – Self Control
Kyllästyneen vaatekaupan myyjän lempikappale 80-luvulla. Haaveilee jo sinisistä enkeleistä ja amppareista, vai mitä lienee silloin juotiin. Hei!, täähän on Carlyn biisin menneisyyden aave!

Amaranthe - Drop Dead Cynical
Missä on :rok: :rok: :rok: ? Toivottavasti tämä poppimetalli ei pärjää.

Summarirum, jälleen useampia hyviä kappaleita mukana, joiden joukosta kärkikin on alkanut erottumaan. Hauduttelen pisteitäni kuitenkin vielä keskiviikkoon. :mrgreen:
Happy kirjoitti: 11 Marras 2018, 20:59Mun mielestä sen pitäis olla kyseisen raadinpitäjän oma päätös haluaako pitää semit vai ei omassa raadissaan. Pääasia et ilmottaa säännöistä etukäteen ennenkuin alkaa ottaa biisejä vastaan, silloin jokainen osallistuja tietää mihin ryhtyy ja näinollen hyväksyy säännöt lähettämällä biisin kyseiseen teemaan :joojoo:
Toki ketään ei sais jättää ulkopuolelle "hitauden" tai edellisen raadin heikon tuloksen perusteel, kaikkien halukkaiden pitäis saada osallistua raatiin, mitä enempi osallistujia sen parempi :peukku:
Samaa mieltä Happyn kanssa. Itse en näe semifinaaleista merkittävää hyötyä, vaan ne monimutkaistavat yksinkertaisen mallin turhaan. Omiin kuuntelutottumuksiini se ei vaikuta täytyykö minun rankata 50 biisiä vai 2x 25 biisiä. Tietysti ymmärrän, että iso kappalemäärä tuottaa hankaluuksia, jos kuuntelee ja pisteyttää biisit (lähes) yhdeltä istumalta. Semifinaaleja kannattaa varmasti kokeilla jatkossa, mutta lopulta se tulisi olla aina raadinpitäjän päätös millaisen raadin hän tahtoo järjestää.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36853
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 6 - Kuin Silloin Ennen

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

🦙 Laamat tulivat mukaan vähän vahingossa... :hiips: Pisteiden kanssa täytyy vielä pyöritellä.

🇫🇮 Suomi (1) - Pariisin Kevät - Olen kuullut merestä
Jännää, kun näitä ikityrkkyjä alkaa tännekin muodostua pikkuhiljaa. Oikeinhan miellyttävää ja katu-uskottavaa elektropoppia tämäkin on, vaikka ei nyt ihan täysillä omia elimiäni koskettele.
Surullinen digitaalilaama, hiukset hyvin, näkyykö kello?

🇺🇸 Yhdysvallat (1) - Billie Eilish - When the Party's Over
Välttelen analyyseissäni järjestelmällisesti tylsiä sanoja kuten tylsä, mutta tähän tekeleeseen se sopii vaikuttavan ensiluokkaisesti. Ymmärrän, mitä tässä on haettu ja parhaimmillaan onnistunut versio on eräs lempigenreistäni, mutta tässä vaan kaikki tökkii.
Vesisateessa seisova masentujalaama, sisäinen maailma hauras, ulkokuori tiukka ja tympeä.

🇨🇺 Kuuba - Gente de Zona - La gozadera
Vauhdikkaampaa menoa tällä kertaa. Kesähittipotentiaalia runsaasti ja ilmeisesti lunastettunakin, huomasin vasta nyt katsomiskerrat. Eipä tätäkään sävelteosta ole aiemmin tullut kuultua. Loppujen lopuksi melko tyhjänpäiväinen, vaikka kai aika kiva.
Rannalla hytkyvä aurinkolasilaama, joku juottaa kesäistä juomaa, glunks glunks.

🇭🇺 Unkari - NB - LOL
Olen viime aikoina kuullut Unkarista lähinnä epäilyttävää surinaa (kiitos erään läsnä olevan nimierkin), joten tällainen virkistävä svengipoppi on oikeinkin virkistävää. Säkeistöjen rap-osuuksia vierastin hieman, mutta kertosäe on hauska ja tanssittava.
Knalli päässä hytkyvä svengilaama, jalalla eteläkoreaksi, LOL sanaleikki.

🇬🇧 Iso-Britannia (1) - Declan McKenna - Listen to Your Friends
Tuskaisan laahustavaa sellotunnelmointia. Päästyään vauhtiin vähän paranee, mutta silti melko mielenkiinnotonta rynkyttelyä. Vähän järkytyin todettuani tämän olevan tänä vuonna julkaistua musiikkia. Toivottavasti tällainen ei nouse kovin nopeasti suosionsa huipulle.
Baarin nurkkaan sammunut kännilaama, vielä kuuluu musiikki, mutta se ei ole hyvä asia.

🇪🇸 Espanja (1) - Álvaro Soler - Sofia
Vanha tuttu vaikka mistä. Ehdottomasti yksi viime vuosien laadukkaimmista kesähittipoppiksista, vaikka ymmärränkin, miksi tämä joitakin myös saattaa ärsyttää.
Kuuban kanssa rannalla hytkyvä aurinkolasilaama, jolla on kuitenkin parempi meno ja juomat.

🇷🇺 Venäjä (1) - MBAND - Ниточка
Ihanan tummanpuhuvaa murinaa, rakastan laulajan ääntä hyvinkin runsaasti. Jotenkin hämmentävän toimiva slaavipoppis, vaikka ei tässä mitään suurenmoisen uutta ja mullistavaa olekaan. Yleensä en ole tällaisten ylin ystävä, mutta tässä on suunnattomasti kaikkea kivaa.
Puolelta toiselle keinahteleva karvahattulaama, tupakka suussa, sorkka lyö tahtia.

🇵🇱 Puola - Kapela Ze Wsi Warszawa - Do ciebie kasiuniu
Minulla on tällä hetkellä joku ihmeellinen erikoisen musiikin vierastuskausi menossa, joten niinpä tällainenkaan ei nyt ihan nappaa. Ainakaan intron aikana, sillä kun biisi pääsi vauhtiin, oli siinä jo jotain kiinnostusta. Vaan kun lauluosuudet alkoivat, meni jälleen aika kamalaksi...
Nurkassa kököttävä kansallispukulaama, silmillä spiraalilasit, päässä rusetti.

🇮🇹 Italia (1) - Eros Ramazzotti - Vita ce n'è
Tuttu nimi, mutta tuotantonsa on hämärän vallassa. Nytpä siihenkin tulee tutustuttua. Ai tämä on tämmöinen nariseva poppisetä, selvä. Ihan mielekästä, mutta ei nyt maailmojani räjäytä. Kuulostaa Sanremo-biisiltä, jonka viisufanit pelkäävät voittavan.
Savuisen kellarikuppilan pizzalaama, käppyräviikset, piippu.

🇺🇦 Ukraina - NENSI - Чистый Лист
Ihana alku, joka herätti välittömästi huomion. Jotenkin odotin lauluosuuksia alkavaksi nopeasti, mutta niitä ei sitten meinannut millään tulla. Odotus kuitenkin kannatti, sillä tässä yhdistyi aivan ihanasti klassisen kaihoisat elementit ja nykyaikainen tanssimusiikki. Todella kiinnostava ja elähdyttävä kokonaisuus!
Kannonnokassa humppaava slaavilaama, vakavana naama, sisimmässä kaipuu kotiin.

🇷🇸 Serbia - Irish Stew of Sindidun - Lady of New Tomorrow
Raadin pakollisia kansanmusiikkinumeroita esitellään täten Serbian muodossa. Ei tämä sentään ollut niin etnoista mitä pelkäsin. Oikeastaan todella kiva ja koskettava, melodisesti merkittävä. Ennakkoluuloni romutettiin!
Balkanille eksynyt neliapilalaama, pellolla köpöttelee, nauttii ja nuuhkii.

🇺🇸 Yhdysvallat (2) - Ava Max - Sweet But Psycho
Erittäinkin tuttu biisi foorumilta. Voitti siellä jotain joskus, enkä ymmärtänyt oikein millään, miten se meni voittamaan... Aika peruspoppi, toki vähän laadukas.
Itseään etsivä massalaama, kuvittelee olevansa onnellinen, ehkä onkin.

🇧🇪 Belgia - Blanche - Wrong Turn
Tuttu biisi tämäkin, eikä oikein iske. Kauheaa, kun viisuartistien muussa tuotannossa tulee heti verrattua artistin viisuun/viisuihin... No joo, kyllähän tätä nyt kuuntelee.
Hitaasti jammaileva pelkolaama, ei kai kukaan tahdo pahaa, voikukkia.

🇷🇺 Venäjä (2) - Сергей Лазарев - Идеальный мир
Olen hieman epäluuloinen tätä kohtaan, vaikka ihan mukavastihan se jytkyttääkin. Ei silti melodisesti oikein mitään mielenkiintoista, vaikka taustat toimivat kilkutuksineen hyvähkösti.
Keskinkertainen seiskanoppilaslaama, koulun käytävien ankeus, harmaavarpunen.

🇯🇵 Japani (1) - ALI PROJECT - Seishoujo ryouiki
Hauskasti japanit tälleen peräkkäin. Ensin vähän dramaattisempaa diskoilua, ilmeisesti vanhempi biisi kyseessä. Jotenkin tulee vähän epämieltynyt olo, lieneekö kyse sitten tuosta aavistuksen laahaavasta otteesta. Sijoittaisin kappaleen enemmän Venäjälle kuin Japaniin, tiedä sitten varsinaisesti miksi. Ei nyt kovin huono, ehkä jopa tykkään.
Lautasia kosketteleva lumilaama, puhallinsoittimia kaikille, lapset laulaa.

🇯🇵 Japani (2) - Meiko Kaji - Shura no hana
No tämä japaneista näköjään on vieläkin vanhempi mitä edellinen. Koskettava alku, joka pitää otteessaan. Kiusallista, kun molemmat maan edustajat sijoittuvat arvoissani käytännössä ihan samojen kymmenysten äärelle. On tämä kyllä lopulta aika selvästi parempi!
Haikeasti kaukaisuuteen katseleva herkkislaama, nyyh, nenäliina.

🇪🇸 Espanja (2) - Mecano - El cine
Alussa jännä tunnelma, mutta sitten ei oikein tapahtunut mitään, kun olisi pitänyt. Tavallaan tykkään tuosta toistuvasta melodianpätkästä, mutta pidemmän päälle se ei arvosanaa kovin korkeaksi hilaa.
Kaupunkilomaileva turistilaama, pieniä kauppakujia, jääkaappimagneetteja.

🇫🇷 Ranska - Igorrr - Tout petit moineau
Vanha tuttu vuosien takaa, tätä tuli melkoisesti popitettua Kööpenhaminan euroviisumatkalla. Melko ihanaa musiikkia, ei voi muuta sanoa.
Häiriintynyt viiksilaama, muovipusseja, kiire kaakattamaan.

🇨🇦 Kanada - Carly Rae Jepsen - Run Away with Me
Ai niin, tämäkin täti on olemassa. Eipä nyt oikein kosketa saatikka liikuta. Kertosäe on oikein mukavaa Mello-höttöä, ja vaikutelma vahvistuu artistin kuulostaessa vähän Lisa Ajaxilta.
Puhelua odottava teinityttölaama, mäkkäriruokaa, pilli unohtui.

🇫🇮 Suomi (2) - Mikko Joensuu - Drop Me Down
En jostain syystä ihan niele laulajan ääntä, vaikka objektiivisesti se takuulla onkin pätevä. Kappalekin ehkä hieman tunteetonta, vaikka tunteita yritetäänkin kovasti välittää. Loppua kohden paranee selvästi, ja onhan tämä lopulta aika hienokin teos. Ihan loppu on jopa aika euforinen elämys. Laulajan ääneenkin ehti tottua.
Sateessa seisova marraslaama, saisiko olla lonkeroa, uuteen aamuun.

🇬🇧 Iso-Britannia (2) - Hurts - Illuminated
Että sellaista kellaripoppia. Eikö nää olleet jotenkin tosi kuuluisia ainakin joskus? Itse en taida sitten olla sitä kohderyhmää. Vähän miellyttävä kuitenkin.
Paikoillaan istuva konserttilaama, selailee väliajalla ohjelmalehdykkää, sitten jaloittelee.

🇦🇱 Albania - Erik Lloshi - Ajo është ajo
Tuttu setä, jolta en koskaan ole oikein löytänyt mitään kuuntelemisen arvoista. Lienee kuitenkin paras biisinsä, johon olen tutustunut. Ei siltikään oikein nyt lähde, aika perinteistä pop-rock-balladia.
Välinpitämätön nahkatakkilaama, matkalla kotiin, ovi aukeaa.

🇸🇪 Ruotsi (1) - JJ - Still
Tämäpä olikin jännä, hyvin erilaista tunnelmaa vaihteeksi. Yleiskuva jää positiivisen puolelle, vaikka saattaakin olla vähän turhan mitäänsanomaton ja monotoninen. Silti tykkäsin.
Eksynyt huuhaalaama, valkoisia nenäliinoja, nuotio räiskyy.

🇳🇴 Norja (1) - Thomas Bergersen (feat. Merethe Soltvedt) - Children of the Sun
Onpa hienon mahtipontinen teos, joka todella hivelee aisteja. Tällaiselle musiikille on aina sydämessäni tilaa, vaikka se tila onkin vähän ahdas. Tämä kuitenkin uppoaa sinne ihan kokonaisena, hups vaan.
Baskeripäinen pompöösilaama, nauttii oopperasta, viininmaistajaiset.

🇨🇭 Sveitsi - Luca Hänni - POWDER
Ai niin, tämä on tämä, jota on haluttu jo pitkään Sveitsin viisuedustajaksi. Eikö se joskus jopa osallistunut jonnekin Sveitsin nettikarsintaan, vai oliko se eri Hänni? Biisissä ei merkityksellisyyttä minulle. Seuraava!
Päätä nyökyttelevä juppilaama, kolme huonekasvia, pieni jakkara.

🇳🇴 Norja (2) - Innertier - Langt igjen å gå (feat. Lex Press)
Onpas iloinen ja piristävä popautus, joka saa tanssimaan paikallaan. Ei maata mullistavaa, mutta ei tällaisen musiikin tarvitsekaan olla. Juuri tällaista tarvitsin tähän vaiheeseen, kiitos siis lähettäjälle. Marraskuu poistuu ja aurinko saapuu esille...
Pimeyden keskelle ilmestynyt valontuojalaama, kuutionmuotoisia munia, paistakaa makkaraa.

🇵🇹 Portugali - Madredeus - Ao longe o mar
Aika ihana oopperaviritelmä. Siinä, missä La Forza on alkanut käydä täysin sietämättömäksi, tämä koskettaa ja herkistää olematta liiallista huutoa. Mukavia portugalilaisia kansanmusiikkielementtejä myös mukana.
Lissabonin katujen hortoilijalaama, syysilta pitkä ja viileä, tuuli hivelee.

🇹🇷 Turkki - Emrah Karaduman - Cevapsız
Ah, tämä! Miksiköhän olen kuullut ja ennen kaikkea miksi olen sen unohtanut? Aivan loistava bilebiisi EDM-musiikin kulta-ajalta. Minä niin tykkään noista väkivaltaisesti nakuttavista väliosista. Loistava yhdistelmä turkkilaisuutta ja länsimaisuutta.
Villisti pomppiva tanssilaama, aurinkorasvan tuoksua, tonttujen juoksua.

🇪🇪 Viro - IIRIS - Melyse
Laulajalla melko sietämätön ääni, mutta kappale "valitettavan" hyvä, jotta tätä voisi ihan vihata. Hirveän vaikea arvioitava, vähän tämmöinen Björk meets Rockefeller Street.
Nyökyttelevä tähtisadetikkulaama, kipinöitä valkeasta, pyjamabileet.

🇮🇹 Italia (2) - Laura Branigan - Self Control
Aina yhtä jännää ajatella, että tällainen oli aikanaan ihan samanlaista nykymusiikkia mitä nykyinenkin nykymusiikki. Vanhemmat paheksuivat ja uskoivat, ettei sillä ole elämää ajan sukupolven ulkopuolella. Minulle tällaisen täytyy olla todella hyvää iskeäkseen, tämä ei ihan sellaista ole. Kertsin alun melodia on tosi tuttu.
Leveälahkeinen neonlaama, tanssia aamuyöhön, keski-ikä.

🇸🇪 Ruotsi (2) - Amaranthe - Drop Dead Cynical
Olin ihan varma, että tämä raati olisi ollut täynnä epämääräisiä raskaita rock-viritelmiä (meinasin itsekin sellaisen lähettää), mutta tämä ja Norjan ykkönen lienevät ainoat etäisesti edes sellaisia muistuttavat. Ehkä ihan hyvä niin. Kuitenkin tämä nyt voittaa. Ei tässä mitään vikaa ole, oikein melodinen tuotos.
Hiukset silmillä kulkeva hevilaama, näyttävä perillinen, entisen muisto.
Meow cat, please meow back.

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Levyraati 6 - Kuin Silloin Ennen

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

Puolet raatilaisista eli kuusitoista äänestäneet. Huomenna viestit lähtee asianomaisille ja muistakaa äänestysajan päättyvän alle kahden vuorokauden sisällä (keskiviikkona kello 18:00).

Äänivyöryä odotellessa, hyviä kuunteluita ja pisteytyksiä. :kaunis:
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20458
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Levyraati 6 - Kuin Silloin Ennen

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Harvinaista kyllä, mutten pidä enää samalla tavalla kappaleesta, jonka lähetin. Se on menettänyt aika paljon hohtoaan. Onneksi raadissa tuntuu olevan muita mieltäylentäviä kappaleita mukana.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20458
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Levyraati 6 - Kuin Silloin Ennen

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Tuo Suomi kakkonen hätyyttelee ehkä hieman sitä ylärajaa kappaleen pituudessa. +7 minuuttia on melko pitkä aika. Periaatteessa kaikilla olisi oikeus laittaa sellainen, ja 30 kappaleen raadilla läpikoluaminen ei olisi siinä kohtaa se helpoin mahdollinen tehtävä.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Levyraati 6 - Kuin Silloin Ennen

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Taisin mainita siitä ylärajasta jo aiemmin. Ilmeisesti semmoista ei nyt sitten olekaan säännöissä.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Levyraati 6 - Kuin Silloin Ennen

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

^ Eiköhän se ole jokaisen raadinpitäjän itse päätettävissä.
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7558
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Levyraati 6 - Kuin Silloin Ennen

Viesti Kirjoittaja Requel »

Otin kommentoinnin pitkin raatia avuksi, kun ne toivat omillekin ajatuksille jotain perspektiiviä. Olihan siinä pieni urakka. Semifinaaleita kannatan, mutta painotan edelleen sitä, etten haluis panna raateja minkäänlaiseen muottiin muutoin kuin ihan perus perus sääntöjen osalta. Jokainen raadinpitäjä tekee omalla tyylillään ja on osallistujan vastuulla mihin lusikkaan soppansa... soppansa lusikkaan... SOPPAAN LUSIKAN tunkee.

1. 🇫🇮 Suomi (1) - Pariisin Kevät - Olen kuullut merestä
Pariisin kevät ei vaan oo mua varten. Lyriikoiltaan toki päteviä, mutta jokin ei nappaa sitten ollenkaan. Ehkä se on vaan tää tietty fiilis joka myllii heidän biiseissään.

2. 🇺🇸 Yhdysvallat (1) - Billie Eilish - When the Party's Over
Voisin kuvitella pitäväni tästä suht. paljonkin jos ehtisi kuunnella biisit useaan otteeseen läpi. En ihan vielä ole syttynyt, mutta niin kauan kun pisteitäni en ole lähettänyt, niin sitä aikaakin on. :joojoo:

3. 🇨🇺 Kuuba - Gente de Zona - La Gozadera
:peukku: eli good enough, kuten tän peukun kuvauksessa lukee. Toivottavasti tarpeeksi hyvä myös pisteille. :heh:

4. 🇭🇺 Unkari - NB - LOL
Tää raatihan paranee paranemistaan! Cooool.

5. 🇬🇧 Iso-Britannia (1) - Declan McKenna - Listen to Your Friends
Ei mun makuuni.

6. 🇪🇸 Espanja (1) - Álvaro Soler – Sofia
Taas näitä hyvänpäiväntuttuja, joita ei vaan ole tullut kuunneltua. Mut on kiva kuunnella. :)

7. 🇷🇺 Venäjä (1) - MBAND – Ниточка
Jotenkin haluisin nyt kuunnella jotain venäläistä muijaa mieluummin kuin tätä, vaikka ihan pätevä biisi onkin kyseessä. Mikään ei vaan voita venäläistä akkaa. :mrgreen:

8. 🇵🇱 Puola - Kapela Ze Wsi Warszawa - Do Ciebie Kasiuniu
Ootin tältä niiiiiiin paljon jo heti alussa. Ja jäin oottelemaan laulua vähän tuskallisenkin pitkään, mutta se ei vissiin ollutkaan tän kipaleen päätähti. Yleensä kaipaan enemmän laulullista sisältöä biiseihin, mutta täähän oli ihan superi ilmankin! :kups:

9. 🇮🇹 Italia (1) - Eros Ramazzotti - Vita Ce N'è
Voihan Sanremo sentään. :rakkaus:

10. 🇺🇦 Ukraina - NENSI - Чистый Лист
Siis mistä näitä hämyjä tulee? Luulin ettei tässäkään lauleta ollenkaan. :heh: Odotin biisiltä paljon ja sain vähemmän. Tai en mä tiiä, tavallaan tykkään.

11. 🇷🇸 Serbia - Irish Stew of Sindidun - Lady of New Tomorrow
Kylläpä näitä ehkä vahvoilla olevia biisejä nyt löytyykin!

12. 🇺🇸 Yhdysvallat (2) - Ava Max – Sweet But Psycho
Ihanan melankolinen. <3

13. 🇧🇪 Belgia - Blanche – Wrong Turn
Kamalan melankolinen. :draamaa:

14. 🇷🇺 Venäjä (2) - Сергей Лазарев - Идеальный мир
Aaaahaa joo hän! Tykki biisi. Onneks en ymmärrä sanoja kun jotenkin ite viisubiisissä fiilis kaatu niihin.

15. 🇯🇵 Japani (1) - ALI PROJECT - Seishoujo Ryouiki
Oi oon valmis Japaniin. :uujee: Ja sainkin tästä tähän mennessä jo kymmenennennenenenen biisin, jolle voisin ehkä antaa pisteitä. Siis tähän mennessä. Ja mä kun luulin että rimani on nyt korkealla... :roll:

16. 🇯🇵 Japani (2) - Meiko Kaji - Shura no Hana
Hmm... Aika samalla arvolinjalla edellisen kanssa. En usko, että molemmat japsubiisit mahtuvat tällä kertaa pisteille.

17. 🇪🇸 Espanja (2) – Mecano – El cine
Sä oot söpö mut mul ei oo aikaa perehtyä suhun kunnolla. :lohduton: Mut tää teki jo hyvän ensivaikutelman!

18. 🇫🇷 Ranska - Igorrr - Tout petit moineau
Onpa vähän tai vähän enemmänkin jännä. :draamaa:

19. 🇨🇦 Kanada - Carly Rae Jepsen - Run away with me
Call me maybe on ehkä yks mieleenpainuvimmista biiseistä ikinä, muistan vieläkin kun kuulin ekaa kertaa radiosta. Tän kohdalla ei tullu ihan samaa fiilistä, mutta hyvä tekele tämäkin.

20. 🇫🇮 Suomi (2) - Mikko Joensuu - Drop Me Down
Kukaan ei ole varmastikaan valittanut vielä tämän pituudesta, joten jätän sen itsekin väliin. :heh: Biisi ei kanna jokaisen minuutin läpi. Eikä kyllä parin ensimmäisenkään. Aistin toki pientä nousua loppua kohden, mutta se ei nyt riitä ei.

21. 🇬🇧 Iso-Britannia (2) – Hurts – Illuminated
Not my cup of coffeeeeee. Live-versioita olis tosin kiva nähdä raadeissa useamminkin, eli siitä ainakin näkymättömät pojot. :joojoo:

22. 🇦🇱 Albania – Erik Lloshi - Ajo është ajo
Hyvä ja harmiton.

23. 🇸🇪 Ruotsi (1) - JJ - Still
Harmiton ja tylsä.

24. 🇳🇴 Norja (1) - Thomas Bergersen (feat. Merethe Soltvedt) - Children of the Sun
Tästä tuli ihan voittajavibat! Levyraadin parhaimmistoa, ellei jopa paras? :surrur:

25. 🇨🇭 Sveitsi - Luca Hänni – POWDER
Mietin hetken dislikejen määrää ja selasin kommentteja, joista selvis tän olevan ainakin jollain tapaa yhteyksissä viisuihin? Mitä multa on menny ohi? Muistaisin kyllä tän biisin, jos olisin kuullut. :mitvit: ok jaa selvitin mistä on kyse

26. 🇳🇴 Norja (2) - Innertier - Langt igjen å gå (feat. Lex Press)
Kylläpä nää kaikki nyt kuulostaakin hyviltä... Jos jotain pakko sanoo niin vähän ehkä tekopirtsakka.

27. 🇵🇹 Portugali - Madredeus - Ao Longe o Mar
Ei väsytä. :heh: no ei vaisk ei tää biisi nyt huono tai tylsä ole, mutta siis tää on niin lopussa että alkaa väkisinkin väsyttämään. Biisi on kuitenkin nätti. Väsymyksen ehkä vähän huomaskin kun laitoin tähän aluks vahingossa kursivoinnin enkä koonpienennystä. :heh:

28. 🇹🇷 Turkki – Emrah Karaduman - Cevapsız
Ja nyt ei enää väsytäkään. :uujee:

29. 🇪🇪 Viro – IIRIS – Melyse
Ärsyttää kun potentiaalisia pisteidensaajia on jo varmaan 59 huoh. Tääkin on kuulostavinaan niin hyvältä! :mrgreen:

30. 🇮🇹 Italia (2) – Laura Branigan – Self Control
Itselleni raadin tutuin biisi. Riittänee ehkä alkupään pisteisiin.

31. 🇸🇪 Ruotsi (2) - Amaranthe - Drop Dead Cynical
Laadukas raati saa arvoisensa räjähtävän lopun. Loppu. :surrur:
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Levyraati 6 - Kuin Silloin Ennen

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Queen kirjoitti: 14 Marras 2018, 00:43 25. 🇨🇭 Sveitsi - Luca Hänni – POWDER
Mietin hetken dislikejen määrää ja selasin kommentteja, joista selvis tän olevan ainakin jollain tapaa yhteyksissä viisuihin? Mitä multa on menny ohi? Muistaisin kyllä tän biisin, jos olisin kuullut. :mitvit: ok jaa selvitin mistä on kyse
Kerro toki meillekin, mistä on kyse. ;)
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Levyraati 6 - Kuin Silloin Ennen

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

12 tunnin kuluttua alamme olemaan jo tulosten äärellä. Kahdeksat äänet vielä puuttuvat ja muistakaas äänestää kello 18:00 mennessä.
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Vastaa Viestiin