UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Euroviisut 2019 Israelissa
Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Rousku »

ta1ja kirjoitti: 20 Marras 2018, 23:04 Eikä sillä, että Tuuren tai Benjaminin tai kentkään muun vastaavan tyrmäisin lähtökohtaisesti, mutta asetelma on vaan vähän ... naurettava. Päät ylös sieltä pöpeliköstä nyt.
Mutkun siellä pöpelikössä on Yle ts. tarkemmin sanottuna Ylen viisutiimi (eli (ehkä) Antti Autio), jonka mielensisältöjä tässä koetamme arvailla. Mitäs me sille voidaan että ne on siellä. Itsekin olet tainnut tämän aiempina vuosina todeta, ts. sen että ovat ihan pihalla (pöpeliköt on pihalla) viisujen suhteen siellä. Mitä tahansa älytöntä voi olla odotettavissa.

Minä en seuraa musiikkia enkä edes naistenlehtiä ja Eva ja Manu ovat tähän asti olleet minulle täysin tuntemattomia suuruuksia, mutta kuulemani perusteella kävisivät viisuedustajaksi vähintään yhtä hyvin kuin keskimääräinen suomalainen viisuedustaja. Parempi tosiaan musa edellä menevä tuntemattomuus kuin joku paikallisesti tunnettu julkisuustyrkky.
Rise, angel, shine, love!

Andzak
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 636
Liittynyt: 12 Tammi 2016, 13:31
Paikkakunta: Turku

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Andzak »

Minä ajattelen, että Suomelta on kokoajan puuttunut ylipäätänsä se hyvä biisi, joka on kokonaisuudesta kuitenkin yli puolet. Suomi on mokannut usein biisiä valitessaan ja sitä ei voi kiistää. Vai kuulostaako jälkikäteen ajateltuna "Marry me", "Aina mun pitää", "När jag blundar", "Missä miehet ratsastaa?", "Työlki ellää", "Lose control", "Sing it away", "Blackbird", potentiaalisilta menestyksiltä? Suomi menee liian usein metsään siinä, että millainen musiikki viisuissa voisi edes menestyä. Kaikissa noissa biiseissä itsessään on tunnistettavissa ongelma, miksi ne eivät pärjänneet ja miksei tälläistä kukaan äänestä Ja pahimmillaan artisti itse huonontaa kokonaisuutta.

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Minä en edelleenkään ymmärrä, miksi "Blackbird" ei menestynyt. Muista kyllä voi sanoa, että ovathan ne aika huonoja kappaleita, tai sellaisia, että ei niitä kovin moni äänestäisi. Kuitenkin viisuissa tavallinen yleisö äänestää yleensä sitä yhtä tai ehkä kahta parasta kappaletta.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1924
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja hercules »

Hyvä pointti, viime vuosien biiseistä harvasta pystyi sanomaan, että tämä on nyt varma menestyjä. Sen sijaan Hard Rock Hallelujah haiskahtaa vielä tänäpäivänäkin viisuvoittajalta. Siksikin olen puhunut ammattimaisen ja kokeneen edustajan puolesta. Toki viisuissa merkitsee monet muutkin tekijät, mutta pohja pitäisi olla kunnossa. Miten tunnettu edes Lordi oli Suomessa ennen viisuja? Ei ainakaan sitä valtavirtaa mitä monet täältä tuntuu edustajalta vaativan. Itselle Lordi oli kyllä ennestään tuttu, mutta ei se missään nimessä ollut Suomen googletuin bändi...

Edit. Tuo biisi on aika jännä juttu. Lordihan on kommentoinut sitä ettei Hard Rock Hallelujah ole missään nimessä niiden paras biisi. Mutta nyt ajateltuna se oli täydellinen biisi juuri viisuihin.
Viimeksi muokannut hercules, 21 Marras 2018, 12:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt ne verhot kii

Andzak
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 636
Liittynyt: 12 Tammi 2016, 13:31
Paikkakunta: Turku

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Andzak »

Blackbird tuntui hyvältä Suomen finaalissa, koska muut ehdokkaat olivat muistaakseni heikompia. Lavaylöspano oli Suomen finaalissa hyvä ja esityksestä tuntui välittyvän tunnetta ruudun läpi. Viisuissa lavaylöspano ei toiminut vaan esitys tuntui etäiseltä, eikä ruudun läpi kotiin välittynyt tunnetta, samassa semissä oli Salvador. Ainoastaan mieleen jäi se, että kappa on tylsä, harmaa/musta, ankea ja liian yksipuolinen. Koukku puuttui.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Rousku kirjoitti: 21 Marras 2018, 11:18 Mutkun siellä pöpelikössä on Yle ts. tarkemmin sanottuna Ylen viisutiimi (eli (ehkä) Antti Autio), jonka mielensisältöjä tässä koetamme arvailla. Mitäs me sille voidaan että ne on siellä. Itsekin olet tainnut tämän aiempina vuosina todeta, ts. sen että ovat ihan pihalla (pöpeliköt on pihalla) viisujen suhteen siellä. Mitä tahansa älytöntä voi olla odotettavissa.

Minä en seuraa musiikkia enkä edes naistenlehtiä ja Eva ja Manu ovat tähän asti olleet minulle täysin tuntemattomia suuruuksia, mutta kuulemani perusteella kävisivät viisuedustajaksi vähintään yhtä hyvin kuin keskimääräinen suomalainen viisuedustaja. Parempi tosiaan musa edellä menevä tuntemattomuus kuin joku paikallisesti tunnettu julkisuustyrkky.
Tuossa on siis ainakin kaksi asiaa, jotka ovat eri asioita:
  • 1. Kriteerit - "Ansaitseeko" joku artisti edustustehtävän - mitkä ovat ne kriteerit ylipäänsä millä viisuedustaja kannattaa valita:
    • 1.a Aiempi tunnettuus, palkinto?
      1.b Potentiaali? - millä kriteeteerein arvaillaan potentiaalia?
      1.c Edustavuus? - tyypillinen suomalainen musiikki?
      jne
    2. Ketkä valitsevat, mitkä kriteerit valinnan tekijöille, miten varmistutaan siitä, että valinta tehdään oikein?
    • 2.a Asiantuntijavalinta?
      2.b Yleisöäänestys?
      2.c Yhdistelmä?
Nuo ovat eri asioita. Pöpelikkö-kommenttini käsitteli vain kohtaa 1. eli sitä ovatko Eva& Manu jotenkin vähemmän asemansa vaikiinnuttaneita kuin Tuure ja Benjamin ynnä muuta tähän pohdiskeluun liittyvää.

Kohta 2. on eri keskustelu. Minulla ei ole mitään luottoa YLE:n Autioon, mutta se ei poista sitä, että Evan&Manu tai Tuure tai Benjamin eivät ansaitsi tulla suoraan valituiksi. Kyllä ansaitsee, koska se on subjektiivinen valinta ja siihen ei voi kuin luottaa kunnes viisuesitys on nähty. Oliko valitsijoilla tälläkään kertaa pätevyyttä näkyy vasta kisojen jälkeen. Viime vuoden perustella valinta oli ihan ok, mutta tuotannollinen osaaminen aivan olematonta, edelleen.

Eli noiden kahden lisäksi ainakin:
  • 3. Valintaratkaisun vaikutus
    • 3.a Miten arvioidaan valitsijoiden pätevyyttä?
      3.b Jos äänestys niin äänestysjärjestelmä jne, miten mikäkin painottaa halutusti tai haluamatta valinnan osa-alueita (erityisesti Timoteuksen pohdinnat, pääsevätkö ääripäät esiin, vai johtaako järjestelmä harmaavarpusiin)
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

suomalainen
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 550
Liittynyt: 04 Helmi 2016, 20:17
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja suomalainen »

Luulen että kukaan suomen eturivin artisti (Jenni Vartiainen, Chisu, Antti Tuisku) ei lähtisi viisuihin vaikka maksettaisiin joten vaihtoehdoksi jää ns. b-luokan artistit. Toiseksi harva Suomessa tunnettu artisti haluaa lähteä rakentamaan uraansa ulkomaille ja viisut nähdään tällaisena ponnahduslautana. Viisuilla on Suomessa niin negatiivinen maine joten artistit luultavasti myös pelkäävät maineensa menettämistä.

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Mä en ymmärrä että jonkun vartiaisen syy olisi muka jäädä pois sen takia kun ei tarvi uraa ulkomailla. Syy näillä 1 lk artisteilla on ihan toisaalla eli heillä on parempaakin tekemistä josta maksetaan enemmän ja toinen voi olla ihan rohkeuden puute

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Nevski »

aj1964 kirjoitti: 21 Marras 2018, 13:58 Mä en ymmärrä että jonkun vartiaisen syy olisi muka jäädä pois sen takia kun ei tarvi uraa ulkomailla. Syy näillä 1 lk artisteilla on ihan toisaalla eli heillä on parempaakin tekemistä josta maksetaan enemmän ja toinen voi olla ihan rohkeuden puute
Totta. Ja jos sulla on tosi kova hittibiisi, niin on paljon houkuttelevampaa tarjota sitä biisiä Suomen eturivin artistille kotimaisille musamarkkinoille, kuin, että heität sen timanttisen biisin viisuihin, jossa kalvaa iso epävarmuus, pitäisi olla showta, pitäisi toimia livenä, jne jne.


Asiasta toiseen. Mua huvittaa tän saippuaoopperan uusin käänne, eli se, että nyt oliskin mukamas UMK:ssa kolme artistia. :rofl: Miks ei neljä? Miks ei kaksi? :heh:

Kerrataas tämän saippuaoopperan käänteet:
1. Mystinen O-twiitti sekoittaa viisuväen, mitä tämä merkitsee?
2. Onko se Ellips? Onko se oopperaa? Mitä se on?
3. Juorukello Mari Pudas supattelee Johanna Kurkelasta. Onko mukana kuvioissa myös salaperäinen miesystävä Tuomas Holopainen?
4. Kehiin astuu korttelin pahapoika Tuure Boelius. Viisuväki on varpaillaan.
5. Huhut kertovat, että Anssi Autio on kadonnut!?
6. Draamalta ei vältytä, kun Tuure myöntää, ettei olekkaan tämän viisulapsosen isä.
7. Samaan aikaan Anssi Autio löytyy kidnapattuna kellarista, mutta ei kommentoi mitään.
8. Viisuperheen salaiset sukulaiset, Eva ja Manu ottavat yhteyttä. Keväällä kuulemma tapahtuu jotain mystistä. :eeek:
9. Onko kutsuartisteja sittenkään yksi? Vaiko kaksi? Ettei jopa KOLME?! *ruutu jäätyy siniseksi ja tunnari alkaa soimaan*

Avatar
YourMother
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 975
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja YourMother »

Mietin tätä vyyhteä että miten saataisiin ne eturivin tähdet kiinnostumaan viisuedustuksesta ilman sitä paljon puhuttua häpeän pelkoa ja miten saataisiin lisää kotimaista yleisöä joka innostuu karsinnoista jne.

Tulin tähän päätelmään:
Sen sijaan että hommattaisiin joku iso nimi joka vetäisi Hartwall Areenan täyteen ja herättäisi keskustelua sen muutaman viikon, ennen väistämätöntä floppia jonka jälkeen kiinnostus muuttuu turhautumiseksi, olisi loogisempaa ja tehokkaampaa jos Suomi menestyisi euroviisuissa ensin, jolloin kaikki tämä hyvä seuraisi perässä.

Kuvittelisin, että jos alkaisi tulla suhteellisen tasaisesti menestystä, kaikki stigma ja vastantahtoisuus osallistua katoaisi, ja yleisökin kiinnostuisi.
Voitaisiin mahdollisesti lopulta hätyytellä niitä kuuluisia Mellon katsojalukuja.

Suomi katsoo lätkän MM-kisoja koska tiedetään että on mahdollisuus voittaa tai ainakin tulla pirun lähelle sitä. Ollaan tehty niin ennenkin.
Eikö sama mentaliteetti toimisi myös viisujen suhteen? Menestys ruokkii menestystä.

Tietysti tämä metodi vaatisi kärsivällisyyttä sen yleisön rakentamiseen, se ei käy yhdessä yössä, ja saattaa olla että Ylelle keskikokoinen katsojamäärä on tärkeämpi tänään, kuin massiivinen määrä katsojia kuuden vuoden kuluttua.
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

Avatar
Elukka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1040
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 19:55

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Elukka »

^^ Loistava summaus koko ketjun tapahtumista.

Tämän kautta olen oppinut vihaamaan O-kirjainta yli kaiken. :termari: Kyllä sitä vaan saadaan ylianalysointia vedettyä kaikesta. Eva ja Manu -spekulaatiohuhuasioilla on sentään jotain varteenotettavaa pohjaa. Tuurekin vedettiin vain sen tähden, että hänet oli nähty studiotalon edustalla ja että hänestä tehty joskus tässä syksyllä kattava artikkeli Ylelle.
Vaihtuvat sloganit takaisin! :grr:

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Olen ehkä sitä mieltä, että vuosien päästä nuo Tuure-huhut vain naurattavat. :rofl:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja hra47 »

YourMother kirjoitti: 21 Marras 2018, 14:32 Mietin tätä vyyhteä että miten saataisiin ne eturivin tähdet kiinnostumaan viisuedustuksesta ilman sitä paljon puhuttua häpeän pelkoa ja miten saataisiin lisää kotimaista yleisöä joka innostuu karsinnoista jne.

Tulin tähän päätelmään:
Sen sijaan että hommattaisiin joku iso nimi joka vetäisi Hartwall Areenan täyteen ja herättäisi keskustelua sen muutaman viikon, ennen väistämätöntä floppia jonka jälkeen kiinnostus muuttuu turhautumiseksi, olisi loogisempaa ja tehokkaampaa jos Suomi menestyisi euroviisuissa ensin, jolloin kaikki tämä hyvä seuraisi perässä.
Ymmärrän hyvin, ettei isot nimet halua osallistua kun tuota viime kauden UMK:takin katsoo. Olihan se noloa voitonuhoa tyhjin eväin. Kaikkein ensimmäisenä Ylellä pitäisi tehdä radikaaleja henkilöstövaihdoksia, sekä kameroiden edessä että takana. Nämä nykyiset ovat saaneet jo tilaisuutensa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

MIH96 kirjoitti: 21 Marras 2018, 14:50 Olen ehkä sitä mieltä, että vuosien päästä nuo Tuure-huhut vain naurattavat. :rofl:
Viimeistään silloin, kun hän on ensin edustanut Suomea... ;)
Meow cat, please meow back.

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4002
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Serduchka kirjoitti: 20 Marras 2018, 22:54 Täällä valitetaan Evan ja Manun valinnasta taas jo ennen kuin on edes varmistettu, että ovatko he edustajia ja/tai millaisia ehdokaskappaleet Euroviisuihin tulevat olemaan. Hei nyt jotain rajaa! :heh:
Omalta osaltani voin sanoa, että olen vain ihmetellyt lähinnä kahta asiaa:

a) Keitä nämä Eva&Manu ovat?

Minulle he ovat täysi mysteeri. Ei sano mitään, eikä kukaan kerro keitä he ovat.

b) Täällä puhutaan heistä enimmäkseen aivan kuin he olisivat jo edustajia. Ainakin joillakin on jopa luottoa yhtä paljon Saara Aaltoon...
Paremman maailman puolesta.

Jadine
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 336
Liittynyt: 07 Touko 2014, 22:11

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Jadine »

En ole sisäisen valinnan ja kutsuvierasartistien ystävä, vaan minusta ne ovat oikeutettuja vain silloin, jos sitä kautta saadaan edustajaksi joku oikeasti kova nimi, jota ei muuten saataisi. Jos näin ei ole, normaali karsinta on parempi. Vaikka Evan ja Manun musiikki kuulostaakin kivalta, niin he eivät kyllä todellakaan ole sen luokan artisti, jonka takia kannattaisi jättää normaalit karsinnat väliin. On se nyt ihan eri juttu päästä tutustumaan uusiin bändeihin ja artisteihin ja sitten jännittää, kuka tai ketkä heistä valitaan, kuin jos ainut jännitysmomentti on se, mikä biiseistä valitaan.

Juhani50
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 88
Liittynyt: 07 Huhti 2018, 14:22

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Juhani50 »

:tapu:
Nevski kirjoitti: 21 Marras 2018, 14:30
aj1964 kirjoitti: 21 Marras 2018, 13:58 Mä en ymmärrä että jonkun vartiaisen syy olisi muka jäädä pois sen takia kun ei tarvi uraa ulkomailla. Syy näillä 1 lk artisteilla on ihan toisaalla eli heillä on parempaakin tekemistä josta maksetaan enemmän ja toinen voi olla ihan rohkeuden puute
Totta. Ja jos sulla on tosi kova hittibiisi, niin on paljon houkuttelevampaa tarjota sitä biisiä Suomen eturivin artistille kotimaisille musamarkkinoille, kuin, että heität sen timanttisen biisin viisuihin, jossa kalvaa iso epävarmuus, pitäisi olla showta, pitäisi toimia livenä, jne jne.


Asiasta toiseen. Mua huvittaa tän saippuaoopperan uusin käänne, eli se, että nyt oliskin mukamas UMK:ssa kolme artistia. :rofl: Miks ei neljä? Miks ei kaksi? :heh:

Kerrataas tämän saippuaoopperan käänteet:
1. Mystinen O-twiitti sekoittaa viisuväen, mitä tämä merkitsee?
2. Onko se Ellips? Onko se oopperaa? Mitä se on?
3. Juorukello Mari Pudas supattelee Johanna Kurkelasta. Onko mukana kuvioissa myös salaperäinen miesystävä Tuomas Holopainen?
4. Kehiin astuu korttelin pahapoika Tuure Boelius. Viisuväki on varpaillaan.
5. Huhut kertovat, että Anssi Autio on kadonnut!?
6. Draamalta ei vältytä, kun Tuure myöntää, ettei olekkaan tämän viisulapsosen isä.
7. Samaan aikaan Anssi Autio löytyy kidnapattuna kellarista, mutta ei kommentoi mitään.
8. Viisuperheen salaiset sukulaiset, Eva ja Manu ottavat yhteyttä. Keväällä kuulemma tapahtuu jotain mystistä. :eeek:
9. Onko kutsuartisteja sittenkään yksi? Vaiko kaksi? Ettei jopa KOLME?! *ruutu jäätyy siniseksi ja tunnari alkaa soimaan*

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Okei, otetaas uusia teorioita peliin. Voihan olla, että Eva ja Manu vaan huiputtaa meitä ja ottaa irti kaiken huomion tästä pienestä hässäkästä. Melko tuntemattomalle duolle kaikki julkisuus on kai plussaa.

Entäpäs jos Ellips on edelleen kuvioissa ;) Jos artisteja olisikin useampi, niin jos skaba käydään Ellipsin, Evan + Manun ja vaikkapa.... Diandran välillä? (heitin Didin tohon nyt vaan, on täysin perätön idea/huhu).

Sitten kävi mielessä sekin, että jos Eva ja Manu on nyt meidän edustajia, niin en ihmettele jos Sara Forsbergiakin olisi kyselty mukaan, onhan hän nyt 10x kuuluisampi kuin E ja M. Lisätääs tähän sekin idea, että ei olisi kaukaa haettu sekään, että tämä Molly olisi ollut vaikkapa plan b, perunut viime hetkellä osallistumisen ja soitettiin plan c paikalle (tai d, e, f, g, mikä se nyt onkaan sit). Yhtä tuntematon Mollykin on/oli. :mitenlie:

Emmie jaksa ennee ajatella tätä. Julkistakkee nyt se artisti. :paarit:

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 704
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Olen sitä mieltä, että Saaran kanssa me oltiin lähempänä menestystä kuin koskaan (poislukien Lordi ilmiö), jotain vaan meni pieleen, ja se riitti kaatamaan koko jutun. Ainoa todellinen ison luokan artisti, verrattuna niihin keskinkertaisuuksiin, joita ennen on lähetetty.

Suomi on niin pieni periferia, että täällä keskinkertaisuudetkin näyttää isoilta, vaikka ei enää eurooppa tasolla. Saara sentään pärjäsi ansaitusti hienosti briteissä. Uskon, että jos oltais Ruotsi, niin Saara lähtis hyvällä mielellä melodifestareille ja hyvinkin vois päästä uudestaan. Mutta Suomi on Suomi ja täällä ei armoa tunneta eikä anneta.

Nyt sitten on(?) vuorossa taas joku keskinkertaisuus, joka ei ole koskaan erottunut millään mittarilla isosti missään. Eli on palattu vanhaan, ja ainoat tyytyväiset on ne ammattimielensäpahoittajat, jotka saa vuoden kiksit haukkumalla viisuhäviäjät lyttyyn.

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Nevski »

akfan33_ZZ kirjoitti: 21 Marras 2018, 21:34 Olen sitä mieltä, että Saaran kanssa me oltiin lähempänä menestystä kuin koskaan (poislukien Lordi ilmiö), jotain vaan meni pieleen, ja se riitti kaatamaan koko jutun. Ainoa todellinen ison luokan artisti, verrattuna niihin keskinkertaisuuksiin, joita ennen on lähetetty.

Suomi on niin pieni periferia, että täällä keskinkertaisuudetkin näyttää isoilta, vaikka ei enää eurooppa tasolla.
Totta kaikki mitä sanot. Kyllä Saara loi oikeasti isoimman viisuhypen sitten Lordin/Hanna Pakarisen. Siltä ainakin tuntui. Oli oikein tapahtuma Helsingissä missä sai jokainen mennä toivottaa hyvää matkaa Saaralle jne. Upeeta. Silloin tuli olo, että "näin tämä pitääkin tehdä".

Joskus voisimme kovemmin pelata stereotypioilla. Tarkoitan, että tarjotaan Euroopalle sitä, mitä Suomesta odotetaan, mistä olemme kuuluisia. Ai mistäkö? Hevistä. Kypros pelasi samanlaisella idealla Elenin kanssa, Kreikka teki ja tekee samaa yhä, hyvin on mennyt. Mielikuvissa on aurinko, rytmi, kesäinen meno ja sitä myös olemme saaneet. Toimii! Italia on kuuluisa oopperasta, Il Volo sitä stereotypiaa viljeli ja voitti yleisöäänestyksen. Kerran Escforumilla kysyin, että miksi Portugali ei lähetä mitään ketkutusbiisiä mukaan? Vastaus oli, ettei se ole "in" Portugalissa, ulkomaalaisilla vain on sellainen ketkutteleva mielikuva Portugalista.

Harmi vaan, että Suomi on jähmettyny musabisneksessään niin pahasti omaan kuplaansa, että pahaa tekee. Onneksi Alma, Saara Aalto, Sunrise Avenue ja tämä uusi Erika Sirola ovat yrittäneet puhkoa tätä kuplaa.

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11300
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

kuva

Mä en keztäää...
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Puhvelii
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 362
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 16:10

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Puhvelii »

Noni se on sitte confirmed :heh:


Edit: Eiku luin ton vähän väärin, ei siinä suoraan confirmattu mitään.. hmph

Avatar
Tekoripset
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1495
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Tekoripset »

Musta toi viittais siihen että ovat mukana kyllä mutta artisteja on kolme. Julkaisu viittaa vahvasti yhteen biisiin.
<3

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1924
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja hercules »

Vaikuttaa siltä että saamme useammankin artistin :uujee:

Aivan mahtavaa jos tästä saadaan vielä kunnon kisa aikaiseksi.
Nyt ne verhot kii

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

Kuulostaa hyvältä. Loistavaa, jos artisteja olisi kolme. Ihana Eva. :ihana:
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Olisi tosiaan hienoa, jos mukana olisi useampi ammattitaitoinen artisti. :joojoo:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Vaikka luin leikkeen useampaan kertaan, en saanut siitä mistään vaikutelmaa, että artisteja olisi skabaamassa useampia tai että Eva ja Manu ylipäätään olisivat mukana. :raaps: :tajutkaa: Taidan olla sekä lukutaidoton että tyhmä...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Renaissancefire
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1110
Liittynyt: 13 Maalis 2015, 15:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Renaissancefire »

Siis kuinka tuosta voi lukea että olisi useampi artisti? Ei haittaisi kyllä yhtään.
E guardavo il mondo da una porta mai completamente aperta

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

Sanasta "uusi julkaisu" sen voi päätellä. Antoi tuo aikaa vahvaa vihjettä heidän olevansa mukana julkaisunsa kanssa. Täten myös oltava kaksi muuta artistia kappaleidensa kanssa. Yhteensä kolme kappaletta kolmen artistin kera.
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8076
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Voihan se olla vaikka kokonainen albumi (vai julkaistaanko niitä enää, onko kaikki musa nykyään pelkkiä klikattavia spotify-sinkkuja)...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Lukittu