Levyraati 7 – Nineties Coming Back

Een speeldoos - foorumin omat levyraadit
Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Levyraati 7 – Nineties Coming Back

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Terasbekoni kirjoitti: 20 Marras 2018, 21:39
Serduchka kirjoitti: 20 Marras 2018, 21:37 Ovatko kaikki YouTube-soittolistalla olevat kuitenkin ne versiot, mitkä pitääkin? :tajutkaa:
Ovat. :joojoo: Koostin sen suoraan osallistujen lähettämistä linkeistä.
Näin arvelinkin. Varmistin vain asian. :mrgreen:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4098
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Levyraati 7 – Nineties Coming Back

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Hanhis kirjoitti: 20 Marras 2018, 21:05 Yllättävän vähän tuttuja biisejä! :uujee:
Minulle tuttuja taas on enemmän kuin vielä kertaakaan - ja minä kun luulin olevani täysin pihalla 90-luvun musiikista :heh:
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33171
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 7 – Nineties Coming Back

Viesti Kirjoittaja Pete »

Olen vähän pettynyt, että niin moni on lähettänyt erittäin tunnetun hitin. :lohduton: Toisaalta voin kerrankin todella sanoa pitäväni kaikista pisteilleni päässeistä biiseistä. :heh:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Levyraati 7 – Nineties Coming Back

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Ensimmäiseltä kuulemalta lyhyet kommentit.

🇺🇸 Michael Jackson – Ghosts (1997)
Sielutonta ysärihumputusta. Michael oli ihan osaava artisti kuitenkin.

🇬🇧 Pet Shop Boys – I Wouldn't Normally Do This Kind Of Thing (1993)
Alku kuulosti erittäin lupaavalta ja melodiselta. Vähän jää junnaamaan paikoillaan.

🇺🇸 Cher – Strong Enough (1998)
Gruuvia riittää. Yksi lemppareitani Cheriltä.

🇫🇮 Sonata Arctica – FullMoon (1999)
No niin. Tähänkin raatiin saatiin sitä hevimetallia. Tämä biisi jättää silti toivomisen varaa.

🇮🇪 The Cranberries – Zombie (1994)
Rauha laulajan muistolle. Kunhan tämä nyt ei tätä levyraatia voittaisi kuitenkaan. Väsynyt kappa.

🇯🇵 Ayumi Miyazaki – Brave Heart (1999)
Olin unohtanut, miten melodinen tää Digimon-tunnari on. Tässä on potentiaalia, mutta hieman liian kepeäksi jää.

🇺🇸 Britney Spears – ...Baby One More Time (1998)
Voi hyvää päivää! Tämmösiltä kliséepommeiltakaan ei sitten vältytä. Liian puhki kulunut purkkapoppi.

🇫🇮 RinneRadio – Daughters of Selofhad (1996)
Persoonallisempi jumputus, mutta samalla vähän outolintukin. Ota tästä nyt sitten selvää.

🇮🇹 Double You – Run to Me – Blue Mix (1994)
Ou gaad! Ysärihumppaa taas... sitä keskinkertaista, jopa tylsän kuuloista.

🇧🇪 Lara Fabian – Je t'aime (1997)
Laran euroviisu ei ole koskaan sykähdyttänyt. Tämä sykähdyttää.

🇸🇮 Laibach – Wirtschaft ist Tot (1992)
Taidetta saksan kielellä. Kovasti vetelee melkein joka suuntaan.

🇧🇪 Axelle Red – Je t'attends (1993)
Tunnelmasta tulee jollain tavalla mieleen Vanessa Paradis. Hempeä kappale.

🇮🇹 Max Coveri – Running in the 90s (1998)
Huh huh. Tästä ei vauhtia puutu. Tykkään.

🇷🇺 Natali – Veter s morya dul (1997)
Huilua ja slaavilaisuutta. Ysärijyystöä, josta ei onneksi saa harmaita hiuksia.

🇬🇧 Massive Attack – Unfinished Sympathy (1991)
Tämä on kovin ahdistavahkon kuuloinen. Tähän biisiin ei pääse sisälle.

🇺🇸 Jason Paige – Pokémon Theme (1999)
Nyt on nostalgista! Lapsuus tulee mieleen, tosin suomiversiosta enemmänkin, jonka sanoja en tosin muista. Ajanhammas purrut.

🇫🇮 101 – Haluan extaasiin (1997)
Kovin taas kliseisen ysäristä meininkiä. Tulee mieleen mauttomat ysärisisustuksiset suomalaisbaarit.

🇳🇴 Morten Harket – Heaven's Not for Saints (1996)
Onpas masentavan kuuloinen kappale A-han solistilta. Ranteet auki ja sillee?

🇬🇧 Portishead – All Mine (1997)
Erottuva, mystinen möykky. En oikein tunnu saavan tästä kiinni.

🇵🇹 Dulce Pontes – Canção do Mar (1993)
Yritä nyt sitten tykätä edes helpommasta portugalilaismusiikista, kun ei tämmöinenkään haikea kaiho aukea.

🇩🇪 Lou Bega – Mambo No. 5 (1999)
Lapsuuden biisejä tämäkin. Pitkään olen enemmän ollut kuuntelematta. Hyvähän tämä on.

🇸🇪 Solid Base – Mirror Mirror (1996)
Kuulostaa köyhän miehen E-Typeltä. Ennemmin olisin E-Typeä kuunnellut tässä levyraadissa.

🇫🇮 The Crash – Sugared (1999)
Teemun äänestä oon jotenkin aika tykännyt, mutta tämä biisi on turhahkon kuuloinen.

🇷🇺 Danko – Moskovskaja Noch (1999)
Biisin nimen perusteella odotin tämän olevan jopa hyvä. Aika perus humputus tämäkin. Sääli.

🇫🇮 Maija Vilkkumaa – Satumaa-tango (1999)
Tätä on joskus tullut enemmän kuunneltua. Nykyään Maijan ääni lähinnä riipii. Tässä meno ei ole ihan niin riipivää.

🇺🇸 Michael Jackson – Black or White (1991)
Jo toinen Michael Jacksonin biisi tässä levyraadissa. Biisin taustat junnaavat ikävästi paikoillaan.

🇺🇸 Pink Martini – Sympathique (1997)
Voi miten tunnelmallinen! Voisi olla muultakin vuosikymmeneltä kuin ysäriltä.

🇨🇭 Robert Miles – Children (1996)
Lisää suht legendaarisia lapsuusajan biisejä. Miten näistä voi olla näin pitkä aika?

🇺🇸 Aerosmith – I Don't Want to Miss a Thing (1998)
Tämä väsynyt rock-klassikkokin on tuttu tapaus. En ole aiemmin erityisesti tykännyt enkä tykkää nytkään.

🇸🇪 Angel – Sommaren i City (1992)
Tämä kuulostaa ihan joltain turhemmasta päästä olevalta viisutyrkyltä. Ihan melodiaa löytyy, mutta se ei nyt yksin riitä.

🇺🇸 Rock it – Pack Attack Theme (1997)
Crash Bandicoot on tuttu pelinä, mutten muista kuulleeni tätä missään pelissä, jota olen pelannut. Biisinä ei ihan mun juttu.

🇫🇮 Kaija Saariaho, Esa-Pekka-Salonen – Château de l'âme: I. La Liane (1995)
Raati tietysti päätetään liian hitaasti kasvavaan suomalaisteokseen. Ihan kiehtova, mutta ei sitten oikein lopulta kasva mihinkään.

Päätin kerrankin, että annan pisteitteni hautua ja päätän ne lopulta vasta, kun olen kuunnellut vähän enemmän viiden ja neljän tähden biisejä. :joojoo: Pari kolmen tähden biisiä pääsevät pisteille siinä järjestyksessä, kun kuuntelin ne ekalta kuulemalta.

PS. Viimeisessä kappaleessa luki tiedoissa YouTubessa, että olisi julkistettu vasta vuonna 2001. Miten tämä on mahdollista?
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Levyraati 7 – Nineties Coming Back

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

^ Ainakin tämän ja tämän :heh: mukaan kappale on julkaistu jo 90-luvun puolella, mutta ilmeisesti tuo kyseinen levytys (= albumi, jolla kappale on mukana) on julkaistu vasta 2001.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20474
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Levyraati 7 – Nineties Coming Back

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Oi, kuinka hienoa nostalgiaa uhkuu tämä raati. Tiedän jo yhden, jolle annan varmasti pisteitä.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Levyraati 7 – Nineties Coming Back

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^^ Okei. :heh: Mulle riitti onneksi tosta pdf:stä onneksi ensimmäiset pari sivua pelkäksi silmäiltäväksi, ettei tarvinnut lukea koko tekstiä.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: Levyraati 7 – Nineties Coming Back

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Miel tekis puhua yhestä biisistä ja sillee, mut en kehtaa sanoa biisin nimeä. Sanon vain, että olen iloinen, koska tää eräs biisi on niin upea. Onneks on levyraati. <3

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6547
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Levyraati 7 – Nineties Coming Back

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Nevski kirjoitti: 21 Marras 2018, 00:17 Miel tekis puhua yhestä biisistä ja sillee, mut en kehtaa sanoa biisin nimeä. Sanon vain, että olen iloinen, koska tää eräs biisi on niin upea. Onneks on levyraati. <3
Mulla sama tilanne! :mrgreen: Raatikappaleiden joukossa on eräs biisi, joka on ilmeisesti varsin iso hitti, mutta itse kuulin sen ensimmäisen kerran vasta tänään. Ja se tosi hyvä biisi! Ensikuunteluiden perusteella joukossa on muutama muukin kelvolla meiningillä ladattu hetki, mutta yleistunnelma on lattea. Odotin enemmän veikeää ysärihulinaa. :surrur: Ehkä tulevien päivien makustelu avaa edes joidenkin biisien saloja enemmän.

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20474
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Levyraati 7 – Nineties Coming Back

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

^ Sama juttu. Hirveästi haluttaisi rustata useita lauseita tästä kappaleesta, mutta en kehtaa tässä kohtaa. Jääköön toviksi arvuuteltavaksi.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11320
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Levyraati 7 – Nineties Coming Back

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

FullMoonin versio vaihdettu oikeaan Spotify-listalla. Lisäksi Brave Heart vaihdettu vuoden 1999 versioon YouTubessa, eikä sen oikeaa versiota löydykään Spotifysta, joten raatilaisten tulee kuunnella kappale myös nimenomaan YouTubesta.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Levyraati 7 – Nineties Coming Back

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Omat pisteeni alkavat pikkuhiljaa muodostua.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36867
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 7 – Nineties Coming Back

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Serduchka kirjoitti: 20 Marras 2018, 22:59 Ayumi Miyazaki – Brave Heart (1999)
Olin unohtanut, miten melodinen tää Digimon-tunnari on.
Ei ole tunnari, vaan musiikki sille, kun digimon kehittyy aka. evolvoituu. :joojoo:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Levyraati 7 – Nineties Coming Back

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

TomppaJr kirjoitti: 21 Marras 2018, 22:01
Serduchka kirjoitti: 20 Marras 2018, 22:59 Ayumi Miyazaki – Brave Heart (1999)
Olin unohtanut, miten melodinen tää Digimon-tunnari on.
Ei ole tunnari, vaan musiikki sille, kun digimon kehittyy aka. evolvoituu.
Ahaa! Niin taisikin olla.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2972
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Levyraati 7 – Nineties Coming Back

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Täytyy sanoa, että tälläkin kertaa taso on vähintään kohtalainen. Tosin nytten on enemmän sellaisia biisejä mille en ainakaan halua antaa pisteitä. Noh, helpottaapa nautinollista urakkaa vähäsen. Näillä nostalgioilla pärisen vielä pitkälle ensi viikkoon :ihana:
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16987
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraati 7 – Nineties Coming Back

Viesti Kirjoittaja Happy »


Olin kyl niin lähellä lähettää tän biisin.. nyt harmittaakin etten tehnyt niin.. olis ainakin erottunut edukseen :draamaa: :heh:

Vähän kyllä odotin et mukana olis ollut ainakin biisit kuten Bailando,Macarena tai vaikka Barbie Girl.. :eeek:
Luulin pisteyttämisen tuottavan vaikeuksia koska kaikki biisit ei oo ihan samal lähtöviival sillä joihinkin on tullut tosi vahva side täs parinkymmenen elinvuoden aikana, mutt yllättävän helppoo nää oli loppupeleis laittaa järjestykseen, kärkikymmennikköön mahtuu 4 itselleni uutta biisiä, joista peräti kaksi laitoin korkeille pistesijoille! :peukku:


🇺🇸 Michael Jackson – Ghosts (1997)
Tätä biisiä en tunnistanutkaan vaikka vanhempani ovatkin nuoruudessaan olleeet koviakin MJ:n faneja.. ja lapsuuteni varhaisvuosina en voinut millään välttyä artistin moskatuotannolta :draamaa: :heh:
Tää kuullostaa tälläselt halvalt versiolt Thrillerilt, ei oikein mitään koukkua eikä särmää! MJn soundi toki tuo tähän oman tyylikkyytensä


🇬🇧 Pet Shop Boys – I Wouldn't Normally Do This Kind Of Thing (1993)
Tälle yhtyeelle en ole koskaan syttynyt.. ja tää biisikin kuullostaakin lähinnä joltain Brittien floppiviisulta

🇺🇸 Cher – Strong Enough (1998)
Oii nyt on nostalgiaa koko rahan edest, tää biisi on kyl lapsuuteni yks tärkeimmistä biiseistäni :ihana:
Tää on ehdottomasti myös Cherin paras biisi hänen soolotuotannoltaan!


🇫🇮 Sonata Arctica – FullMoon (1999)
Tän biisin kuulin ekaa kertaa Idolsis Arin vetämänä, ja siitä syystä oon tähän biisin liittänyt aina negatiiviset fiilikset :heh:
Mut nyt näin kymmenen vuoden jälkeen kuunneltuna tää kuullostakin yllättävän raikkaalta ja selvästi vahvalta biisiltä omassa genressään! :peukku:
Ari Koivusen floppicover ja käsittämätön Idolsvoitto silti kummittelee yhä taustalla.. :mrgreen:

🇮🇪 The Cranberries – Zombie (1994)
Tää on jo toinen biisi täst raadist tähänmennes joka synnyttää älyttömät nostalgiafiilikset lapsuudesta <3
Ja tää live on todella vahva, jotenkin tää tunnelataus tulee tästä paremmin esille kuin vaikkapa studioversiosta


🇯🇵 Ayumi Miyazaki – Brave Heart (1999)
Digimoneist en kyl lapsena pitänyt lainkaan.. jotenkin se oli mulle aina halpa Pokemonkorvike jota jouduin pakkokatselamaan sisaruksieni takia :draamaa:
Tää biisikään ei kyl mua pahemmin innosta, kaikki oleellinen tulikin täs jo viimeistään 2 minuutin kohdalla esille..

🇺🇸 Britney Spears – ...Baby One More Time (1998)
Ja sieltä tulikin kolmas tän raadin ehdoton nostagiaryöppy!! :rakkaus:
Britneyn biisit soivat meil myös kotona 2000-luvun vaihteessa.. .joka johti pakostikin mun faniutumiseen :heh:
No jokatapaukses Britney oli mun ykkössuosikkiartisti taaperosta ..myöhäisteini-ikään asti! :puna:
Ja onhan Britney kyl edelleen mun mielest Pop-historian ainoo jumalatar ja tää biisihän on edelleen yks musiikkihistorian seitsemästä ihmeestä! :tapu:

🇫🇮 RinneRadio – Daughters of Selofhad (1996)
Täs biisis kiteytyy kaikki se mihin mun musiikkia ei ole tarkoitettu! Kuuntelen vaikka mielummin tunnin varisten rääyntää kuin tätä biisiä enää kertakaan uudelleen. Ja mähän kuuntelin tän peräti kaks kertaa, jälkimmäinen kerta taas oli silkkaa huonoa masokismia :draamaa:

🇮🇹 Double You – Run to Me – Blue Mix (1994)
Tän intro on kyl huikee, tulee se 90-luvun musiikin nostalgisuus parhaiten esille! :tapu:
Tosi tuttu ja hieno melodia täs vaikken mielestäni muistanutkaan kuunelleeni tätä aikaisemmin! Vaikka täs raadis olisin kaivannut räpgenren biisei enemmän niin täs biisis tää räp tuntui kuitenkin aika päälleliimatulta.. ilmankin olis hyvin selvitty!
Mut tää kyl menee ehdottomasti mun soittolistaan!!

🇧🇪 Lara Fabian – Je t'aime (1997)
https://www.youtube.com/watch?v=N-roGMGyFu0
Miksei tähän otettu tuota liveä... sillä se ainakin saa mut kananlihalle joka kerta!! Tän biisin liven paatoutunut tunnelataus ja riipivä herkkyys on aina puhutellut mua! <3
Mut on tää biisi kyl pelkkänä studioversionakin äärettömän kaunis ja upea ja tän Levyraadin kattauksessa tää erottuu kyl selvästi edukseen :joojoo:


🇸🇮 Laibach – Wirtschaft ist Tot (1992)
Hieno raatilöyty jollain! Tää tosin on niitä biisejä joka jakaa mussa mielipiteet.. jollakin tavalla tää on nerokas taideteos.. mut samalla tää sortuu siihen meluroskaisuuteen! :draamaa:



🇧🇪 Axelle Red – Je t'attends (1993)
Pidän kyl tälläsestä melodisesta ysärisöpistelystä, jollakin tavalla näen tän myös tän raadin mustana hevosena ja mahdollisena menestyjänä.. sillä samaa genreähän ei tämän kanssa ole tässä raadissa :peukku:

🇮🇹 Max Coveri – Running in the 90s (1998)
Biisinähän tää on aika bänger.. mut jollakin tapaa tää onnistuu silti pirteydellään mua ärsyttämään! Mut tääkin kyl erottuu joukosta ja näen tän myös jopa top-5 menestyjänä vaikken itse tähän pahemmin tykästynytkään.

🇷🇺 Natali – Veter s morya dul (1997)
Biisin alku ja venäjänkielisyys lupas tästä niin paljon, mut sit tää ei kuitenkaan lunastanutkaan mun odotuksii, vähän liian yksitoikkoinen fiilis tästä loppupeleis jäi.

🇬🇧 Massive Attack – Unfinished Sympathy (1991)
Tää kuullostaa vähän joltain köyhän miehen Björkiltä! Vaikea kappale.. en mä kyl tän biisin sisälle päässyt lainkaan parista kuuntelukerrasta huolimatta, ehkä tää vaatii sen sata kuuntelukertaa.. siitä tosin en jää ottamaan selvää .. :eiei:

🇺🇸 Jason Paige – Pokémon Theme (1999)
Nyt on jälleen nostalgiaa :ihana:
Kolmiminuuttisena tää oli kuitenkin aika puuduttavaa kuunneltavaa, alle minuutin kestävä intro olis toiminut tän kohdalla paremmin :joojoo:

🇫🇮 101 – Haluan extaasiin (1997)
Kammottava Näitä oma energiat-tyrkky tulee täst huonol taval mieleen :heh:
Vähän kyl petyin tähän, sillä Suomessa osattiin tehä oikeastikkin hyvii discojytkeitä 90-luvulla!


🇳🇴 Morten Harket – Heaven's Not for Saints (1996)
Ihan nätti biisi mut silti jollakin tapaa aika tunkkainen ja soundeiltaan liian raskas biisi mun makuuN!

🇬🇧 Portishead – All Mine (1997)
Tää on taas näitä taidekappaleita joista haluun ottaa selvää, sillä tässä on selvästi jotain kiehtovaa :peukku:
Vähän tää kyllä vaatii silti vielä avautumista omalla kohdalla! Mut erikoinen ja hieno biisivalinta tän kappaleen laittajalta! :joojoo:

🇵🇹 Dulce Pontes – Canção do Mar (1993)
Tää biisihän oli itselleni ennestään tuntematon vaikka Dulcen viisua rakastankin! Mut mut tosi tosi upeahan ja riipivän kaunis tää biisi on, menee todellakin mulla soittolistaan! Tää saa aikaan jopa kylmii väreit :ihana:
Dulce Pontes olis kyl kykyjensä ja tulkintojensa puolesta ansainnut Celine Dionin kaltaisen kansainvälisen menestyksen :draamaa:

🇩🇪 Lou Bega – Mambo No. 5 (1999)
Tätä en ollut kuunellutkaan varmaan kummeneen vuoteen, yllättävän tekopirteä..jotenki muistin tän olleen enemmän mieleeni :heh:

🇸🇪 Solid Base – Mirror Mirror (1996)
Itse biisissähn olis ollut tosi paljon potentiaalia mut toi jankuttaminen sekä yksitoikkoinen komppi pilaa tän yleisfiiliksen :lohduton:


🇫🇮 The Crash – Sugared (1999)
Edellinen biisi oli ylipirteä mut tää on taas ylimasentava, melankolisuudessa mentiin tän kohdalla vähän liiankin metsään..

🇷🇺 Danko – Moskovskaja Noch (1999)
Ihan jees venäläinen klubihitti.. mut mun tanssijalkaa tää ei silti ihan vielä vie..


🇫🇮 Maija Vilkkumaa – Satumaa-tango (1999)
Tätä kyl tuli lapsena kuunneltua paljon!
Tää lienee myös rouva Vilkkumaan ainoa hyvä kappale koko urallaan!

🇺🇸 Pink Martini – Sympathique (1997)
Kuullostaa joltain 60-luvun biisilt! Ihan tunnelmallinen tää kyl on,, mut kyl mä vaadin musiikilta enemmänkin tuntemuksia kuin mitä tästä saa irti!



🇺🇸 Michael Jackson – Black or White (1991)
No nyt on tutumpaa biisiä MJ:lta :joojoo:
Mut en mä kyllä tällekkään pahemmin syty.. mun mielest tää biisi on aina ollut vähän liiankin vaisu suureen suosioonsa nähden! They Don’t Care About Us lienee MJ:n ainoo huippubiisi ja se olis ollut sopivasti myös 90-luvulta.. se olis mun mielestäni toiminut täs raadis paremmin kuin nää tän raadin kaks muuta!

🇨🇭 Robert Miles – Children (1996)
No nyt on nostalgiaaa, suuret nostalgiapurkaukset tulee tän kohdal ..varsinkaan kun en ollut kuunellut tätä moneen vuoteen!
Tän biisin kohdalla toivoo kaikist eniten et olis saanut eläää nuoruutensa 90-luvulla klubeil.. harmi juttu vaan et synnyin liian myöhään ja sain elää ysäril vaan muutaman vuoden ajan.. :draamaa:



🇺🇸 Aerosmith – I Don't Want to Miss a Thing (1998)
Upea balladi omassa genressään, tätä on kyl kiva fiilistellä edelleenkin :joojoo:
Tosin oon aina luullut tätä kasarin biisiks :puna:

🇸🇪 Angel – Sommaren i City (1992)
Melko lattea ja yllätyksetön omaan makuuni..


🇺🇸 Rock It – Pack Attack Theme (1997)
Lempipelejäni lapsuudestani.. mutta niin kauan kun muistan niin oon vihannut tän pelisarjan kaikkia tunnusmusiikkeja ja tää ei tee poikkeusta :heh:

🇫🇮 Kaija Saariaho, Esa-Pekka-Salonen – Château de l'âme: I. La Liane (1995)
Mun makuuni liian kylmää oopperataidetta... mut ihan raikasta silti tämänkin genreen olemassaolo tässä teemaraadis! :peukku:

---

Ja 12p menee.. raadissa toiseks tulevalle!!
ok tuskin enää täl kertaa :heh:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16659
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 7 – Nineties Coming Back

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Happy kirjoitti: 22 Marras 2018, 01:31Olin kyl niin lähellä lähettää tän biisin.. nyt harmittaakin etten tehnyt niin.. olis ainakin erottunut edukseen :draamaa: :heh:
Tällä olisit saanut minulta varmat 12 :surrur: Lee Jung Hyun :ihana:

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16987
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraati 7 – Nineties Coming Back

Viesti Kirjoittaja Happy »

UFOPOLI kirjoitti: 22 Marras 2018, 13:00
Happy kirjoitti: 22 Marras 2018, 01:31Olin kyl niin lähellä lähettää tän biisin.. nyt harmittaakin etten tehnyt niin.. olis ainakin erottunut edukseen :draamaa: :heh:
Tällä olisit saanut minulta varmat 12 :surrur: Lee Jung Hyun :ihana:
Jep ja toi biisi on soinu mulla ny viikon päässä korvamatona non-stop, koskaan aikaisemmin en ole katunut biisivalintaani näin paljon :draamaa:

Mut upea artisti & esiintyjä on kyl biisiensä perusteel :joojoo:
Never miss a good chance to shut up.

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: Levyraati 7 – Nineties Coming Back

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Jännä nähä, että tuoko nostalgisuus ja muistot lisäarvoa tässä levyraadissa biiseille, vai voiko jokin tuntematon biisi ohittaa nuo muistorikkaat biisit? Itse muistan hämärästi 90-lukua tai sen musaa, mutta kyllähän tuolla parikin biisiä toi mieleen lapsuuden (ajan jolloin olin 5-6v).

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33171
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 7 – Nineties Coming Back

Viesti Kirjoittaja Pete »

Happy kirjoitti: 22 Marras 2018, 01:31 Olin kyl niin lähellä lähettää tän biisin..
Oho! :shock: En tiennyt biisin olevan alun perin korealainen. Itse tunnen tuon mandariinikiinankielisenä versiona. :D
Riskinä seniorilaumat

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16659
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 7 – Nineties Coming Back

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Pete kirjoitti: 22 Marras 2018, 19:03Oho! :shock: En tiennyt biisin olevan alun perin korealainen. Itse tunnen tuon mandariinikiinankielisenä versiona. :D
Myös englanninkielinen (italialainen) "versio" löytyy. Lainausmerkit siksi että sikäli kun tiedän, tämä on plagiaatti eikä cover.


Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7507
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Levyraati 7 – Nineties Coming Back

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Musiikkitrippi ysärille on takana. :joojoo: Suurin osa oli tuntemattomia, mutta oli sekaan muutama tuttukin kappale eksynyt. Viisubongauksena todettakoon "melkein viisu" Heaven's Not for Saints, joka kuultiin vuoden -96 viisujen alussa.

https://youtu.be/UIv33F7KoPM

Oma puntarikärkeni on suhteelisen suvereeni ja odotankin sen voittoa. :joojoo:
Žvižej fucked up the solo

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36867
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 7 – Nineties Coming Back

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Pisteet lähetetty, aika kamala taso. :eiei: Kommentteja en tällä kertaa jaksanut kirjoittaa, mutta kappaleiden jakautumisen tähtiarvosanoittain voin paljastaa:

Viisi tähteä: 5 + oma
Neljä tähteä: 6
Kolme tähteä: 14
Kaksi tähteä: 4
Yksi tähti: 2

Hädin tuskin sain siis annettua pisteitä kappaleille, joista aidosti pidän. :aivanmaassa: Yhden pisteen saajaa piti miettiä aika pitkäänkin.

Oikein mikään biisi ei aiheuttanut minkäänlaisia nostalgiaväreitä, enhän kuunnellut musiikkia lainkaan lapsuudessani ennen suunnilleen kymmenettä ikävuottani. Esim. Mambo no. 5 on itselleni tutumpi Jope Ruonansuun versiona.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4098
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Levyraati 7 – Nineties Coming Back

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Minusta taso ei ole huono. Pisteyttämistä kuitenkin hankaloittavat sellaiset mukana olevat kappaleet, joista olen aikoinaan pitänyt kovasti mutta jotka ovat kuluneet kuuntelussa puhki. Antaako nostalgisten muistojen vaikuttaa pisteisiin vai ei...
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16659
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 7 – Nineties Coming Back

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Olin ehkä minäkin lievästi pettynyt keskimääräiseen tasoon. Kirkkaimmat hetket tosin olivat selkeitä.

Viisuilija_110
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3392
Liittynyt: 29 Loka 2018, 15:24

Re: Levyraati 7 – Nineties Coming Back

Viesti Kirjoittaja Viisuilija_110 »

UFOPOLI kirjoitti: 24 Marras 2018, 11:42 Olin ehkä minäkin lievästi pettynyt keskimääräiseen tasoon. Kirkkaimmat hetket tosin olivat selkeitä.
Minäkin olin hieman pettynyt tasoon
Mielenkiintona Piña Colada ja rata

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7568
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Levyraati 7 – Nineties Coming Back

Viesti Kirjoittaja Requel »

Joo nyt oli vähän helpompaa karsia biisejä pois pisteiltä, vaikka 13 pistepotentiaalista sieltä löytyikin. Karsinta kymmeneen oli kuitenkin nopeasti tehty. Kolmen kärkeä edelleen pohdin kun en tiedä keille antaisi ne kaikista suurimmat pisteet... :draamaa:

Toivoin tähän raatiin muuten enemmän suomenkielisiä kappaleita! Ysäri oli ihan huikeeta aikaa täällä ja olis ansainnu kyl isomman roolin tässä raadissa. :lohduton:
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8928
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: Levyraati 7 – Nineties Coming Back

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

Intouduin kirjoittamaan epämääräisiä muistiinpanoja, joista tässä eksklusiivinen kooste. Taso oli parempi kuin mitä kommenttini ehkä antavat ymmärtää! :viaton:

🇺🇸 Michael Jackson – Ghosts (1997)
Tiukkaa tulkintaa ja asennetta, joka tekisi kauppansa jossain määräisemmässä kappaleessa.

🇬🇧 Pet Shop Boys – I Wouldn't Normally Do This Kind Of Thing (1993)
Esittäjilleen ominaista fancya muotipoppia, alussa virkistää mutta loppua kohden taantuu tasapaksuhkoksi.

🇺🇸 Cher – Strong Enough (1998)
Kappale, jota jää toistuvasti kuuntelemaan yrittäen löytää siitä tarttumapintaa tai ylipäätään jotain sanomisen arvoista. :puna:

🇫🇮 Sonata Arctica – FullMoon (1999)
Vähän turhan populääri metallihölkkä makuuni. Idols 2007 oli kuitenkin :ihana:.

🇮🇪 The Cranberries – Zombie (1994)
Ah, muistoja yläasteen musiikintunneilta. Kappaleesta tykkään enemmän kuin sen laulamisesta silloin, mutta tässä raadissa mielenkiintoni kohdistuu ensisijaisesti uusiin löytöihin (ja mahdollisesti poikkeuksellisen merkityksellisiin nostalgiapörinöihin), joten taitavat jäädä zombit pisterajani alapuolelle muhimaan.

🇯🇵 Ayumi Miyazaki – Brave Heart (1999)
Voimaannuttava muuttumislaulu digimoneille muttei valitettavasti minulle.

🇺🇸 Britney Spears – ...Baby One More Time (1998)
Kas, jo neljäs tuttuakin tutumpi juttu putkeen. Ihku biisihän tämä on muttei välttämättä sitä, mitä juuri tässä asiayhteydessä kaipaan.

🇫🇮 RinneRadio – Daughters of Selofhad (1996)
Nyt on mukavan happoisaa tunnelmaa. Vetävän funkahtava biitti imaisee mukaansa välittömästi ja laukaisee hykerryttävän hypnoottisen kierron lakonisen siansaksan säestämänä. Kiitos tästä, kuka sitten lienetkin.

🇮🇹 Double You – Run to Me – Blue Mix (1994)
Ihanan mautonta ja halpaa pimputteluahan tämä on mutta kaipaa aika monta jippoa, jotta mielenkiinto säilyisi loppuun asti.

🇧🇪 Lara Fabian – Je t'aime (1997)
Tulee jotenkin ulkopuolinen olo, kun tätä geneeristä voimavuodatusta kuuntelee.

🇸🇮 Laibach – Wirtschaft ist Tot (1992)
Tuttua ja turvallista kilinää ja kolinaa, pseudoäärioikeistolaista mutta samalla mediaseksikästä.

🇧🇪 Axelle Red – Je t'attends (1993)
Tietyssä mielentilassa yllättävänkin rauhoittava elämys, pelkistettyä ja teeskentelemätöntä mutta meneekö sittenkin vähän harmaavarpustelun puolelle.

🇮🇹 Max Coveri – Running in the 90s (1998)
Ah, ikiaikainen (ja ainoa) eurobeatanthemini, tätä kelpaa popittaa missä tahansa mielentilassa. Joskus viisi vuotta sitten olisin varmaan lähettänyt tämän tänne, mutta (epä)onneksi olen ruvennut sittemmin kuuntelemaan muunkinlaista musiikkia.

🇷🇺 Natali – Veter s morya dul (1997)
Slaavilaista kaihoiskelmää tavattoman tylsällä ja tamppaavalla sovituksella.

🇬🇧 Massive Attack – Unfinished Sympathy (1991)
Löytyihän täältä jotain potentiaalista soittolistantäytettäkin. :uujee: Muhevat jousitaustat ja muutenkin todellisuudesta tehokkaasti irtauttava äänimaailma, tykkään kovasti.

🇺🇸 Jason Paige – Pokémon Theme (1999)
Tuttua huttua, jota on tullut kuultua lapsuusvuosienkin jälkeen siinä määrin, että nostalgiasta puhuminen ei liene järin oikeutettua.

🇫🇮 101 – Haluan extaasiin (1997)
Häpeilemätöntä ysärierotiikkaa mainioimmillaan.

🇳🇴 Morten Harket – Heaven's Not for Saints (1996)
Melodia polveilee paikoin mukavan epäkonventionaalisesti, mutta kappaleen tarjoama tunnetila ei oikein välity.

🇬🇧 Portishead – All Mine (1997)
Kääk, miten upean eskapistinen triphopteos täältä löytyikään. Joo, genrestä löytyy marginaalinen joukko parempiakin, mutta oman maailmanloppuni musiikkia silti.

🇵🇹 Dulce Pontes – Canção do Mar (1993)
Ansiokkaasti musiikkihermooni osuvaa draamaa ja kaihoa, tuttua ja turvallista, ehkä vähän yllätyksetöntä.

🇩🇪 Lou Bega – Mambo No. 5 (1999)
Rasittavaksi tarkoitettua retroilua, joka tällä kertaa onnistuu vain tylsistyttämään.

🇸🇪 Solid Base – Mirror Mirror (1996)
Köyhän miehen ysärisitäitseään, joka vähän optimaalisimmilla sointukuluilla voisi toimia edes kohtalaisesti.

🇫🇮 The Crash – Sugared (1999)
Ihan hyvä yritelmä – alussa kiinnosti aika paljonkin – mutta kertosäe geneerisyydellään taitaa painaa tämän Baku-rajan toiselle puolen.

🇷🇺 Danko – Moskovskaja Noch (1999)
Miellyttävää ja smoothia himmailua vailla tarttumapintaa.

🇫🇮 Maija Vilkkumaa – Satumaa-tango (1999)
Njoo, onhan tämä ihan kiva palautus siihen aikaan kun suomipopissa oli vielä jotain munaa. Tämän nimenomaisen kappaleen perään en kuitenkaan ole koskaan haikaillut, enkä tule todennäköisesti tekemään sitä jatkossakaan.

🇺🇸 Michael Jackson – Black or White (1991)
Musiikillisen mitäänsanomattomuuden huipentuma. Tavallaan ansio sekin.

🇺🇸 Pink Martini – Sympathique (1997)
Harmiton kappale, joka saa olla kiitollinen siitä, ettemme vielä tänään kisaa kusariteemalla. Erottuvuuspisteitä ropisee, mutta kuinka pitkälle se riittää?

🇨🇭 Robert Miles – Children (1996)
Nostalgiayritelmien paremmasta päästä, mutta ei niin erityistä ettäkö yllätyksettömyydeltä vältyttäisiin.

🇺🇸 Aerosmith – I Don't Want to Miss a Thing (1998)
Löysä ja laahaava rokkihyminä, joka tuo mukavaa musiikillista variaatiota tähän kattaukseen mutta jota en silti kaipaa elämääni missään määrin.

🇸🇪 Angel – Sommaren i City (1992)
Vähän turhan keskinkertainen poppis tykättäväkseni, muuten ihan sympaattinen.

🇺🇸 Rock It – Pack Attack Theme (1997)
Tämäpä oli virkistävä, toimii hyvin ilman nostalgiapärinöitäkin. Tämänkertaisen musiikkikattauksen aleatorisinta antia ja paljon kaikkea muutakin jännää.

🇫🇮 Kaija Saariaho, Esa-Pekka-Salonen – Château de l'âme: I. La Liane (1995)
Oih ja voih, iki-ihana Kaija Saariaho. Ehkä ansaitsemattomankin upea päätösraita tämänkertaiselle raadille.
Qaj.

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: Levyraati 7 – Nineties Coming Back

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Eipä enää montaa päivää kun tuloksia saadaan. :tapu:

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12862
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 7 – Nineties Coming Back

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Tuleekohan paljon nollatuloksia, kun kyseessä on tällainen jättilevyraati? :draamaa:

Vastaa Viestiin