Yleiskeskustelua Levyraadeista

Een speeldoos - foorumin omat levyraadit

Syntymävuotesi?

–1959
1
2%
1960–64
2
3%
1965–69
1
2%
1970–74
2
3%
1975–79
0
Ei ääniä
1980–84
4
6%
1985–89
5
8%
1990–94
12
19%
1995–99
22
35%
2000–04
11
17%
2005–09
1
2%
En kerro.
2
3%
 
Ääniä yhteensä: 63

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Tuon oman lusikkani soppaan vain tässä yhdessä asiassa - minusta olisi parempi, jos toisessa semifinaalissa ei saisi äänestää.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Miksi ei tehdä niin, että läväytetään kaikki, vaikka 40 biisiä julki ja jokainen itse päättää miten ne kuuntelee? Jokainen saa joko a) kuunnella ne kaikki kerralla läpi ja laittaa järjestykseen b) luoda niistä itse kaksi semifinaalia ja tehdä oman finaalin, jossa syntyy top10 c) tai jokin ihan muu keino, kunhan se top10 sieltä syntyy. :mitvit:

Pääasia on se, että tämä nykyinen aikataulu ei ainakaan veny pidemmäksi näissä raadeissa.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Nevski kirjoitti: 14 Marras 2018, 12:09 Miksi ei tehdä niin, että läväytetään kaikki, vaikka 40 biisiä julki ja jokainen itse päättää miten ne kuuntelee? Jokainen saa joko a) kuunnella ne kaikki kerralla läpi ja laittaa järjestykseen b) luoda niistä itse kaksi semifinaalia ja tehdä oman finaalin, jossa syntyy top10 c) tai jokin ihan muu keino, kunhan se top10 sieltä syntyy.
Ei muuten yhtään hullumpi idea! :uujee: :shock:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Eli miten tuo eroaa nykyisestä? :heh:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Se eroaa siten, että nyt saa paremman mahdollisuuden jaoitella kappaleet esim. random.orgilla kahteen semiin ja kuunnella puolet toisena päivänä ja puolet toisena. Sitten kolmantena päivänä kuunnella finaalikappaleet. En tajunnut aiemmin, että itsekin voi laatia tällaisen asetelman, vaikkei semifinaalit muuten tulisikaan käyttöön. Jos nuo kaikki vaan kuuntelisi samana päivänä yhteen putkeen ja muodostaisi jo siitä top 10:n, niin eihän se välttämättä palvelisi yhtään ketään. Nyt on mahdollisuus antaa vielä potentiaalisille kappaleille mahdollisuudet, jos ensiksi karsii osan pois. :joojoo:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8842
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

^ :joojoo: Tämä osoittaa, että mielestäni tässä pitäisi lähteä enemmänkin opastamaan viisumuottiin tottuneita ihmisiä sopivien arvostelumenetelmien löytämisessä kuin muovata formaattia muistuttamaan mahdollisimman paljon viisuja. 40 kappaletta on mielestäni täysin mahdollista käydä läpi 1-2 viikon aikana, jos osaa aikatauluttaa fiksusti – itse olen ollut osallisena kisoissa, joissa vastaava aika on käytetty jopa 60 kappaleen arviointiin. Tässä on kuitenkin tavoitteena saada paremmuusjärjestys aikaiseksi ainoastaan 10 parhaan osalta eikä luoda yksityiskohtaista rankingia kaikista biiseistä.
Qaj.

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Samiasd kirjoitti: 14 Marras 2018, 13:20 Eli miten tuo eroaa nykyisestä? :heh:
Ei pahemmin mitenkään, kuin että muistutetaan/muistutan vaan siitä, että tyyli on vapaa kun biisejä kuuntelee ja että valmiiksi annettua kuuntelujärjestystä ei ole pakko noudattaa. Siten se eroaa nykyisestä, että ehdottamani malli on tehty sille varalle, kun biisejä tulee esim. yli 28. (eli toisin sanoen, mikään ei muutu, vaikka biisejä olisi 60, kuuntelutyylivastuu on kuulijalla). Kun tässä keskustelu ilmeisesti lähti siitä, että mitä tehdä jos ja kun biisejä alkaa tulemaan yli 28 jne.

Ei tehä tästä liian hankalaa :D

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Minusta omaa järkeä voi käyttää ja on voinut jo aiemmissa raadeissa. En minä ainakaan kuunnellut kaikkia tämän raadin kappaleita kerralla ja muutamat kuuntelin useammin kuin toiset. Kai tämä sitten oli sellainen karsimistaktiikka. :sorivaan:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Sanoisin, että ajan mittaan olisi hyvä saada Raadeille (monikossa siksi että näen useampien erilaisten kisojen syntymisen vain ajan kysymyksenä) oma alueensa sekä sille muutama moderaattori, jotka pitäisivät huolen, että homma pysyy hanskassa. Sillä, että kaikki huutelevat ympäriinsä mitä sattuu, ei päästä puusta pitkään.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Samiasd kirjoitti: 15 Marras 2018, 09:00 En minä ainakaan kuunnellut kaikkia tämän raadin kappaleita kerralla ja muutamat kuuntelin useammin kuin toiset.
Kaikilla ei välttämättä ole aikaa kuunnella biisejä kuin kerran eivätkä kaikki kappaleet edes innosta kuuntelemaan sitä toista kierrosta. :eiei: Kieltämättä voisin olla semihalukas antamaan kolmen tähden biiseille toisen mahdollisuuden, mutta mieluiten kuuntelisin kappaleet vain kertaalleen ellen sitten jaa kappaleita tosiaan "kahteen semifinaaliin" järjestyksen tai oman, arvotun järjestyksen perusteella. :miettii:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

UFOPOLI kirjoitti: 15 Marras 2018, 13:02 Sanoisin, että ajan mittaan olisi hyvä saada Raadeille (monikossa siksi että näen useampien erilaisten kisojen syntymisen vain ajan kysymyksenä) oma alueensa sekä sille muutama moderaattori, jotka pitäisivät huolen, että homma pysyy hanskassa. Sillä, että kaikki huutelevat ympäriinsä mitä sattuu, ei päästä puusta pitkään.
Itse kanssa olen sitä mieltä, että levyraadeille olisi hyvä erottaa oma alueensa. Ei ehkä ihan vielä, mutta tulevaisuudessa.
Žvižej fucked up the solo

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Samiasd kirjoitti: 15 Marras 2018, 09:00 Minusta omaa järkeä voi käyttää ja on voinut jo aiemmissa raadeissa. En minä ainakaan kuunnellut kaikkia tämän raadin kappaleita kerralla ja muutamat kuuntelin useammin kuin toiset. Kai tämä sitten oli sellainen karsimistaktiikka. :sorivaan:
Joten miksi sitten edes jauhamme mistään muutoksista? Mulle passaa hyvin säännöksi "käytä järkeä". :heh:
Ei aina tarvitse odottaa käskyä ylempää, asioita voi tehdä joskus vapaasti ilman byrokratiaa. :joojoo:

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Serduchka kirjoitti: 15 Marras 2018, 13:16
Samiasd kirjoitti: 15 Marras 2018, 09:00 En minä ainakaan kuunnellut kaikkia tämän raadin kappaleita kerralla ja muutamat kuuntelin useammin kuin toiset.
Kaikilla ei välttämättä ole aikaa kuunnella biisejä kuin kerran eivätkä kaikki kappaleet edes innosta kuuntelemaan sitä toista kierrosta. :eiei: Kieltämättä voisin olla semihalukas antamaan kolmen tähden biiseille toisen mahdollisuuden, mutta mieluiten kuuntelisin kappaleet vain kertaalleen ellen sitten jaa kappaleita tosiaan "kahteen semifinaaliin" järjestyksen tai oman, arvotun järjestyksen perusteella. :miettii:
No en minä niin sanonutkaan että kaikkien pitäisi toimia kuin minä, mutta jos mielestäsi kaikilla ei ole aikaa kuunnella biisejä kuin kerran, miksi semifinaalit sitten olisi yhtään parempi ratkaisu? Siinähän pitäisi urhata vieläkin enemmän, ei ehkä aikaa, mutta ainakin useampi päivä, jos ei aio pisteyttää molempia semifinaaleja.

Minusta on aika hauskaa, että aikataulua halutaan jatkuvasti tiivistää, jotta saadaan enemmän raateja, mutta yhtä lailla silloin joutuu käyttämään tietyn ajan sisällä enemmän aikaa raateihin. Jos esimerkiksi yksi raati kestäisikin nykyisten kahden raadin verran, silloin olisi ainakin aikaa kuunnella kappaleita useammin.
Nevski kirjoitti: 15 Marras 2018, 14:24
Samiasd kirjoitti: 15 Marras 2018, 09:00 Minusta omaa järkeä voi käyttää ja on voinut jo aiemmissa raadeissa. En minä ainakaan kuunnellut kaikkia tämän raadin kappaleita kerralla ja muutamat kuuntelin useammin kuin toiset. Kai tämä sitten oli sellainen karsimistaktiikka. :sorivaan:
Joten miksi sitten edes jauhamme mistään muutoksista? Mulle passaa hyvin säännöksi "käytä järkeä". :heh:
No niinpä. Olen ehdottoman samaa mieltä siitä, että tästä ei kannata tehdä liian vaikeaa. Minusta semifinaalien mukaan tuominen ei edes vähentäisi taakkaa suuresti. Ja edelleen, ei minusta ole missään koskaan sanottu, että pitäisi kuunnella kaikki kappaleet putkeen, vaikka niitä olisi se 40. Se vain tuntuu olevan monen taktiikka, jotta "arvioinnista tulee tasapuolista".

Levyraadista olisi kiva tosiaan saada jossain vaiheessa oma alueensa, mutta harmillisesti Viisukuppilan henkilökunta on ollut aika hidas vastaamaan mihinkään. :lohduton:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Samiasd kirjoitti: 15 Marras 2018, 14:27 No en minä niin sanonutkaan että kaikkien pitäisi toimia kuin minä, mutta jos mielestäsi kaikilla ei ole aikaa kuunnella biisejä kuin kerran, miksi semifinaalit sitten olisi yhtään parempi ratkaisu? Siinähän pitäisi urhata vieläkin enemmän, ei ehkä aikaa, mutta ainakin useampi päivä, jos ei aio pisteyttää molempia semifinaaleja.
Niin. Et sitten tullut ajatelleeksi, että joillain ihmisillä saattaisi vaikkapa olla vähemmän aikaa päivittäin, mutta enempään aikaan aikaa kerran päivässä ei. Eli jos ihmisellä olisi tunti aikaa kuunnella esim. tunti aikaa kuunnella ja pisteyttää semifinaalin alle 20 biisiä, muttei aikaa kuunnella sitä 40 biisiä putkeen, niin onhan tuo nyt helpompi, ettei kuluta koko päivää yhden raadin arvosteluun. Ihmisillä saattaa hyvin olla muutakin elämää. :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

^ En tiedä, mitä yrität jankata tuolla epäselvällä viestilläsi, mutta ehkä sain ideasta kiinni. Mutta edelleen, kuten sanoin jo aiemmin, sitten voi kuunnella ne 40 kappaletta osissa, ja mahdollisesti sitten palata alkupään mielenkiintoa herätteneihin kappaleisiin, jos aikaa jää. Ei minusta ole mitenkään epäreilua, vaikka kappaleita kuunneltaisiinkin eri päivinä eri mielentiloissa, niin kuin sinä olet tainnut joskus mainita.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Samiasd kirjoitti: 15 Marras 2018, 14:52 En tiedä, mitä yrität jankata tuolla epäselvällä viestilläsi, mutta ehkä sain ideasta kiinni.
Hyvä. :) Sitten ehkä tajuat olla hiljaa. Enemmistö päättää lopulta, mihin tässäkin asiassa edetään. Parempi ehkä lopettaa tämä tähän, ettei seuraa turhaa jankkausta.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Ja niin sitä paitsi, vaikka semifinaalit otettaisiin käyttöön, ei kappaleita tulisi kuunneltua kuin muutama vähemmän, riippuen toki semifinaalin koosta. Esimerkkinä, jos mukana on 30 kappaletta ja kummassakin semifinaalissa on 15 kappaletta. Todennäköisesti, ja kaikkien järkevimmin, molemmista semifinaaleista finaaliin pääsee 10 kappaletta. Tällöin jokaisen kilpailijan tulee kuunnella 25 kappaletta, mikä nyt ei ole huomattavasti vähempää kuin 30.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Viisuilija_110
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3384
Liittynyt: 29 Loka 2018, 15:24

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Viisuilija_110 »

Minä ainakin pisteytin näin ensin kuuntelin kaikki biisit sitten kaikki muut paitsi 1 tähden kappaleet. Sitten karsin 2 tähden pois sen jälkeen kuuntelin taas kaikki otin 3 tähden kappaleet pois ja viel lopuksi pisteytin 4 & 5 tähden laulut
Mielenkiintona Piña Colada ja rata

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2960
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Oma tyyli käsitellä isompia kokonaisuuksia kannattaa tosiaan etsiä. Itsehän ensin kuuntelen osallistujista vain pienet pätkät, sitten myöhemmin kaikki kokonaan ajatuksella ja kolmannen kerran kaikki taustamusana kun esimerkiksi kirjoitan. Seuraavilla kerroilla sitten kuuntelen enää niitä hyviä kappaleita eli +3 tähteä saaneita ja päätän pisteytykseni :draamaa: . Ajankäyttöään kannattaa miettiä ja pohtia minkäasteisen panostuksen kokee tarpeelliseksi huvimielisten raatien suhteen.
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Happy »

UFOPOLI kirjoitti: 15 Marras 2018, 13:02 Sanoisin, että ajan mittaan olisi hyvä saada Raadeille (monikossa siksi että näen useampien erilaisten kisojen syntymisen vain ajan kysymyksenä) oma alueensa sekä sille muutama moderaattori, jotka pitäisivät huolen, että homma pysyy hanskassa. Sillä, että kaikki huutelevat ympäriinsä mitä sattuu, ei päästä puusta pitkään.
Tässä tapauksessa näkisin että moderaattoreita pitäisi olla ehdottomasti enemmän kuin yksi tai kaksi käyttäjää, ettei hommasta tuu liiallista SääntöSuomea ja ettei yksittäinen henkilö ala diktaattorimaisesti päättämään miten pilkun tarkalleen kenenkin pitäisi alkaa raatiansa järjestää, silloinhan hommasta menis kaikki rentous ja tarkotus..
Never miss a good chance to shut up.

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Kyllä on taas sääntö-Suomea niin kuin olla ja voi. Ei aina tarvii olla ylitunnollinen ja odottaa käskyä ylempää. Ei tarvii mennä millään kaavalla mun mielestä. Ja vaikka joku kaava annettaisiin, niin sanon jo nyt, että en sitä varmaan noudattaisi sellasenaan. :surrur:

Ei oteta liian vakavasti tätä :rofl: Kohta meillä on vaan 11 osallistujaa tätä menoa. Eipä sit ainakaa tarvii spekuloida semeistä. Nytkinhän me väännetään jostain, mitä ei ole vielä edes tapahtunut. (kauhuskenaariot 60:sta biisistä, jne) :tapu:

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Kappas, tervetuloa Levyraatien oma alue. Vielä kun tämän ketjun siirrätte sinne, niin koko setti on oikeassa paikassa. :joojoo:
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Nyt on tämäkin ketju siirretty oikealle alueelle. :joojoo:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Tilasto on nyt ajantasalla (löydät sen, jos scrollaat muutaman viestin ylöspäin :vonkaus: EDIT: siis löydät sen edelliseltä sivulta :heh: ). Raati 9 tulee vielä tähän tilastoon mukaan, jonka jälkeen paketoin sen kauden 2018 osalta. Ei syytä huoleen, sillä tilastoin myös kauden 2019 raadit. :joojoo:

Molempien tilastojen voittajalle luvassa virtuaalikeksi ja tittelit, joita vielä kehittelen. Todennäköisesti jaetaan tylsät kauden pisterohmu pistekeskiarvon voittajalle ja kauden tasaisin suoriutuja sijoituskeskiarvojen voittajalle. Saa toki ehdottaa parempia nimiä.

^Lisää tilastoja, jee. :uujee:
Žvižej fucked up the solo

Viisuilija_110
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3384
Liittynyt: 29 Loka 2018, 15:24

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Viisuilija_110 »

Mä en oo enään viimeinen kummasakaan tilastossa :tuuletus:
Mielenkiintona Piña Colada ja rata

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Aika jännää, että Happy tietää jo oman ja Queenin sijoituksen vasta käynnissä olevassa 9. levyraadissa. :miettii: :mrgreen:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Happy »

Serduchka kirjoitti: 21 Joulu 2018, 20:23 Aika jännää, että Happy tietää jo oman ja Queenin sijoituksen vasta käynnissä olevassa 9. levyraadissa. :miettii: :mrgreen:
Queen lähettää aina sellasta roskaa että on helppoa arvata sen sijoittuvan jumboksi :surrur:

okei okei nyt noi kohdat on korjattu :heh:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7490
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja Requel »

Puntareille loin jo oman aiheen, tilastotkin vois saada kivasti kasaan jonnekin omaan paikkaan? :peukku: en siis ite viitti tehdä tilastoille aihetta ku en oo pistäny tikkuukaan ristiin niiden puolesta, tehköön joku joka niihin on perehtynyt. :mrgreen:
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

Aloitusviestiä päivitetty.
antsa798 kirjoitti: 31 Loka 2018, 22:56 Yleiskeskustelua Levyraadeista hyvän maun rajoissa.

Ketjut tilastoille ja puntareille oheisissa linkeissä.

levyraati-f106/topic12162.html
levyraati-f106/topic12161.html
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Yleiskeskustelua Levyraadeista

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Tuli mieleen LR10:n semivaihetta valmistellessa, että nyt kun pisteytysdataa on jo kertynyt kohta kymmenestä kisasta olisi kiinnostavaa tehdä vähän verkostoanalyysia. Sitse pystyy esimerkiksi saamaan selville, ketkä ovat kenenkin suurimpia faneja ja muodostaako osallistujakunta kenties jonkinlaisia äänestysblokkeja. Tätä on tehty viisuillekin, ja itse teen sitä eräässä toisessa kisassa.

Itse metodi on varsin yksinkertainen eikä sen ajaminen ole suuri vaiva, mutta pisteytysdatan kerääminen vie paljon aikaa. Jos joku jaksaa kerätä aiempien raatien pisteenannot exceliin seuraavaan formaattiin, voin mielelläni tehdä analyysit.

Koodi: Valitse kaikki

source		target		weight		interval

keneltä #1	kenelle #1	12		raati numero #1
keneltä #1	kenelle #2	10		raati numero #1
keneltä #1	kenelle #3	8		raati numero #1
...

Vastaa Viestiin