Cinéma (Elokuvat)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Kuinka usein käyt elokuvissa?

Kerran kuussa tai useammin
20
11%
Kerran kahdessa kuussa
24
13%
Kolmen tai neljä kuukauden välein suunnilleen
41
22%
Ehkä pari kertaa vuodessa
59
32%
Kerran vuodessa tai harvemmin
41
22%
 
Ääniä yhteensä: 185

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

klaus-12 kirjoitti: 14 Syys 2018, 20:46 Uusi mielensäpahoittaja kärsi hieman epätasaisesta temposta ja hipusen liian pitkästä kestostaan, mutta vioistaan huolimatta ihan pätevä teos. :joojoo: Heikki Kinnunen pääroolissa Litjaa parempi, tosin ei Litjankaan suoritus ollut kehno.
Ja Jani Volasen hahmosta tuli koko ajan mieleen Kyösti Pöysti :heh: Tässä ei ollut mitään tomaattitaloepisodin veroista yksittäistä kohtausta mutta kokonaisuutena pidin jopa enemmän kuin ensimmäisestä MP-leffasta. Kinnunen on kyllä mies paikallaan Mielensäpahoittajana.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1151
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja pmama »

Kävin katsomassa Astrid Lindgrenin nuoruudesta kertovan elokuvan Nuori Astrid. Olen lukenut aiemmin Lindgrenistä kertovan elämänkerran ja voin suositella sekä kirjaa että elokuvaa. Elokuva oli tehty pieteetillä ja hyvällä maulla. Ajankuva ja nuoren ihmisen tuskaan eläytyminen näyttivät tosi hyviltä. Näyttelijät olivat huippuluokkaa ja ohjaus erinomainen.

Nykyisin harvoin enää nautin elokuvista. Tämä on yksi niistä harvoista, joka jää mieleen loistavana elokuvana.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

pmama kirjoitti: 18 Syys 2018, 16:17 Kävin katsomassa Astrid Lindgrenin nuoruudesta kertovan elokuvan Nuori Astrid. Olen lukenut aiemmin Lindgrenistä kertovan elämänkerran ja voin suositella sekä kirjaa että elokuvaa. Elokuva oli tehty pieteetillä ja hyvällä maulla. Ajankuva ja nuoren ihmisen tuskaan eläytyminen näyttivät tosi hyviltä. Näyttelijät olivat huippuluokkaa ja ohjaus erinomainen.

Nykyisin harvoin enää nautin elokuvista. Tämä on yksi niistä harvoista, joka jää mieleen loistavana elokuvana.
Kiitos hyvästä arviosta! Tämä on ehdottomasti katselulistallani! :joojoo: Astrid Lindgren lukeutuu lempikirjailijoihini ja olen myös lukenut elämänkerran.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

pmama kirjoitti: 18 Syys 2018, 16:17 Kävin katsomassa Astrid Lindgrenin nuoruudesta kertovan elokuvan Nuori Astrid. Olen lukenut aiemmin Lindgrenistä kertovan elämänkerran ja voin suositella sekä kirjaa että elokuvaa. Elokuva oli tehty pieteetillä ja hyvällä maulla. Ajankuva ja nuoren ihmisen tuskaan eläytyminen näyttivät tosi hyviltä. Näyttelijät olivat huippuluokkaa ja ohjaus erinomainen.

Nykyisin harvoin enää nautin elokuvista. Tämä on yksi niistä harvoista, joka jää mieleen loistavana elokuvana.
Näin trailerin ennen Mielensäpahoittajan alkua, tämä on ehdottomasti katselulistalla. Mulla on nyt sarjalippu joten täytyy lisätä elokuvissakäyntiä. Ehkä voitais tehdä joskus leffatreffit :heh:
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Poistin tuplaviestin.
Viimeksi muokannut Koirankuonolainen, 19 Syys 2018, 23:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja sziget »

Rakkautta & Anarkiaa alkaa huomenna. Mukana mm. Lars von Trierin sarjamurhaajapotretti The House That Jack Built ja Pawel Pawlikowskin Cold War. Valitsemisen vaikeus on suuri kuten aina. https://hiff.fi/

Turkkilainen The Wild Pear Tree ja Itä-Ukrainaan sijoittuva Donbass täytyy nähdä, koska ohjaajien edelliset R & A -elokuvat olivat huippuja. Tšekkoslovakialaisen Ecstasyn (1932) pääosassa on itävaltalainen Hollywood-tähti ja skandaalikuningatar Hedy Lamarr. Hänestä tehty dokumentti (2017) kuuluu myös ohjelmaani.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Onkohan tuollaisia laatuelokuvia netissä jotenkin ostettavissa? Joskus tekisi mieli katsoa, mutta en ehdi roudautua Helsinkiin.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja sziget »

^ Hain kokeeksi Saksan Amazonista: kaikki 2016 ja 2017 katsomani R&A-elokuvat on julkaistu DVD:nä, yksi oli tosin loppuunmyyty. Tekstityskielet hyvä tarkistaa. Kuvittelen aina tilaavani jotain omia suosikkeja, yleensä se unohtuu. Perinteisiä kauppojakin on vielä, Helsingissä esim. Filmihullun liike Kampissa ja Rosebud CityCenterissä.

Listaa teatterilevitykseen tulevista R&A-leffoista ei ole nyt näkynyt. Ehkä myöhemmin.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja sziget »

Kaipaamani lista on täällä: https://hiff.fi/festivaali/lipunmyynti/.

Ensi-illoista Johnny English iskee jälleen houkuttelisi. Rowan Atkinsonin kolmas agenttiparodia. Ensimmäinen nauratti, toinen oli pettymys. Uutuus menee myös virolaisessa Cinamonissa, joka avattiin tänään Kalasataman Redissä.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mä kävin viime vuonna kolmesti elokuvateatterissa. Dunkirk, Blade Runner 2049 ja Hans Zimmer Live in Prague-konserttitaltiointi. Tän vuoden puolella en ole vielä lainkaan käynyt. Pitäis kai siellä Redissä käydä tutustumassa kun sinne pääsee kätevästi metrolla. Sitten pitäis kai Itäkeskuksessa käydä kun avaavat sen Imax-teatterin. Pitäis vaan odottaa, että sinne tulee jotain mielenkiintoista katsottavaa. Jos pyörittävät siellä vaan pelkkiä supersankari-blockbustereita ja muuta CGI-skeidaa, odotuksesta voi tulla pitkä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33082
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Ei näköjään Cinamonissa ole yhtään halvempia leffaliput. :lohduton: Minä kun luulin, että aloittaisivat hintakilpailun.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja sziget »

Pääsin eilen Cinamoniin neljällä eurolla - avajaistarjous. Harva löysi päivänäytöksiin. Johnny English oli melko hauska.

Illalla 3 päivää Quiberonissa, päähenkilönä näyttelijä Romy Schneider (1938-1982) vuonna 1981. Hän ryhdistäytyi kylpylässä, johon Stern-lehti tuli tekemään haastattelua. Marie Bäumer on vakuuttava roolissaan, Leos Caraxin filmeistä tuttu Denis Lavant vierailee sivuosassa. Ohjaaja Emily Atef oli paikalla ja vastaili vuolaasti yleisön kysymyksiin.

Puolan elokuvaviikot: http://www.suomi-puola.net/elokuvaviikk ... kuvaviikko
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Näin uuden Tuntemattoman sotilaan kiekoilta. Emotionaalisesti aika tasapaksu pötkylä, ei nousuja ja laskuja, eli suht. tavanomainen kotimainen elokuva. Väittävät, että kuvaa sodan julmuutta ja raakuutta, mutta eipä tässä ollut kuin yksi näyttävä räjähdys, joka silpoi sotilaan kappaleiksi heti leffan alkumetreillä. Ehkä kohtaus vaikutti siihen, miten tavalliset katsojat näkivät elokuvan jatkon. Itse pidin sitä melko säyseänä ja kilttinä. Alkuperäisestä tuntemattomasta tuttuja dialogihetkiä ja väliin heitetty tetsaamista metsässä. Kohtaukset katkeilivat kesken ja välillä jätetiin katsojan mielikuvituksen (ja vanhojen elokuvien tuntemuksen) varaan paljonkin. Näyttelijöistä Rokan esittäjä oli hyvä ja jäi mieleen. Lehto sen sijaan oli täysin unohdettava vanhan Tuntemattoman kirveellä veistetyn jermun Åke Lindmanin rinnalla. Aku Hirviniemi jäi aika mitäänsanomattomaksi runsaasta screen-ajasta huolimatta. Jussi Vatasesta pidin, kuten pidin Putouksessakin. Kolme tähteä viidestä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

Hölmö nuori sydän vaikuttaa todella kiehtovalta elokuvalta. Varmaan pakko käydä katsomassa jo tässä Lokakuun puolella ensi-iltansa jälkeen. Ja onhan tuo Leevi nyt ihan sika söppänä. :ihana:

We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

hra47 kirjoitti: 02 Loka 2018, 02:41 Näin uuden Tuntemattoman sotilaan kiekoilta. Emotionaalisesti aika tasapaksu pötkylä, ei nousuja ja laskuja, eli suht. tavanomainen kotimainen elokuva. Väittävät, että kuvaa sodan julmuutta ja raakuutta, mutta eipä tässä ollut kuin yksi näyttävä räjähdys, joka silpoi sotilaan kappaleiksi heti leffan alkumetreillä. Ehkä kohtaus vaikutti siihen, miten tavalliset katsojat näkivät elokuvan jatkon. Itse pidin sitä melko säyseänä ja kilttinä. Alkuperäisestä tuntemattomasta tuttuja dialogihetkiä ja väliin heitetty tetsaamista metsässä. Kohtaukset katkeilivat kesken ja välillä jätetiin katsojan mielikuvituksen (ja vanhojen elokuvien tuntemuksen) varaan paljonkin. Näyttelijöistä Rokan esittäjä oli hyvä ja jäi mieleen. Lehto sen sijaan oli täysin unohdettava vanhan Tuntemattoman kirveellä veistetyn jermun Åke Lindmanin rinnalla. Aku Hirviniemi jäi aika mitäänsanomattomaksi runsaasta screen-ajasta huolimatta. Jussi Vatasesta pidin, kuten pidin Putouksessakin. Kolme tähteä viidestä.
Kiitos arviosta. En ole nähnyt elokuvaa ja tämän perusteella jatkan samaan malliin. Veteraani-isäni teilasi koko leffan jo etukäteen pelkästään sillä perusteella, että se on värillinen. Sodasta ei hänen mukaansa pitäisi koskaan tehdä värielokuvia, koska sota ei ole värillinen vaan pelkästään harmaa ja musta.

Lewis Milestonen ohjaama Länsirintamalta ei mitään uutta vuodelta 1930 on mielestäni edelleen yksi kaikkien aikojen parhaita sotaelokuvia.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Oppilaitos tarjosi meille Olavi Virran ilmaiseksi, niin tuli sekin katsottua. Filmihän on teilattu arvosteluissa (lähestulkoon pelkkää yhtä ja kahta tähteä), ja allekirjoitan osan nipotuksen aiheista kyllä. Elokuva oli rakenteeltaan hyvin samankaltainen Rööperin kanssa, hyvin sirpalemainen ja kasattu yksittäisistä tapahtumista. En kuitenkaan aivan ymmärrä arvioita, sillä elokuva oli muuten varsin mielekästä katsottavaa. 3/5
Žvižej fucked up the solo

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Star Wars: The Last Jedi... vaikka jo vannoinkin, etten maksa enää näistä uusista Star Warseista Force Awakensin ja Rogue Onen jälkeen, niin heikkona hetkenä tuli tuo vielä tilailtua CDON:sta kun hinta tuli alas. Leffaa oli haukuttu niin runsaasti, että kiinnostus heräsi että kuinka surkea tekele se oikein onkaan. Ehkä johtuen alhaisista odotuksista elokuvan ensimmäinen tunti oli itseasiassa ihan viihdyttävää katsottavaa. Huumori nyt ei ollut ihan sitä, mitä näissä elokuvissa on totuttu näkemään, mutta ei se pilannutkaan sitä. Avaruuskuvat olivat kauniita ja ilman sitä s**tanallista kameran heiluttamista ja riepomista joka on nykyään enemmän sääntö kuin poikkeus. Tunnin jälkeen homma alkoi kuitenkin pitkästyttää ja muuttui samanlaiseksi väkisin puurtamiseksi kuin kaksi edellämainittua sarjan leffaa. Tarina eksyi syrjäpolulle, sisältäen kaikista mahdollisista kliseistä jonkun kaikkivoivan ihmehäkkerin metsästyksen ja tärkeimmäksi sisällöksi tuli tietokoneanimaatiolla ja muulla kuvankäsittelyllä briljeeraaminen. Tarinan puolesta kierrätettiin lähinnä alkuperäistrilogian päätösosan, Jedin Paluun materiaalia, jonkin verran sekoitettuna Imperiumin vastaiskua mukaan. Se vaan, että Reyn ja Kylo Renin / animaatiohahmo Snokesin väliset kemiat ja tahtojen taistelu verrattuna Skywalkerin, Vaderin ja Keisarin rinnalla jäivät varsin valjuksi toisinnoksi. Kovin paljoa matskua ei tuntunut jäävän tulevaan episodi IX:ään. Feministit lienevät tyytyväisiä, sen verran tässä oli ihmeellisen monitaitoisia voimanaisia keskeisissä rooleissa. Kaiken kaikkiaan ei tämä olennaisesti kehnompi ollut kuin Force Awakens tai Rogue One, muttei parempikaan. Samaa yhdentekevää puuroa, jota ei erityisemmin kiinnosta nähdä uudelleen.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

(Tuli olo, että voisi kirjoittaa elokuvista joten kirjoitin elokuvista. :) Linkkien takana elokuvien trailereita.)

Tänä syksynä oon saanut vähän joka tuutista ilmaisia elokuvalippuja ja hyvityslippuja Finnkinolta pettävän tekniikan takia, mutta on ollut sellainen fiilis, että mitään kiinnostavaa ei ole teattereissa pyörinyt. Ei ainakaan sellasia joihin tahtoisin ilmaislippuni käyttää. Tai no on nää kolme elokuvaa, joista vähän tossa alhaalla avaan pohdintojani.

BlacKkKlansman: Tähän ei saatu tekstityksiä toimimaan ja mun englannin taito ei ole ihan brilijantein, joten osittain saattoi jäädä jotkut sisällöt ymmärtämättä. Siltikin pidin kokemuksestani ja oli kiva huomata, että lopulta tekstityksen puuttumisen unohti ja seurasi vain elokuvaa. Kertonee myös jotain elokuvan ansioista. Perus idea on simppeli (=poliisi sulattautuu Ku Klux Klaniin ja käsittellään rotusortoa/rasismia ym.) ja turhan draamapainotteiseksi ei mennä, vaikka mahdollisuus olisi ollut. Huumori on kukkivaa ja näyttelijät hyviä. Huumori nostaa myös pintaan varsin oivalla tavalla elokuvan sisällön älyttömyyden, ja kun se on vielä totta eikä mitään höpöhöpö-tarinointia. Ei turha elokuva siis ja pätkän päätös on ikävä. Siis maailma on ikävä.

First Man: Tää on Damien Chazellen kolmas hollywood-ohjaus (aiemmat leffat ovat sellaiset paukut kuin Whiplash ja La La Land) ja se tuo tähän tietyn odotuksen latauksen. Selvää kuitenkin on, että nyt ollaan ihan eri kategoriassa kuin aiemmilla ohjaustöillä. Elokuva kertoo Neil Armstrongista ja ensimmäisestä kuulennosta. Tehdään siis jylhää henkilökuvaa perinteitä kunnioittaen, kuitenkin väistäen turha sankariylistys. Elokuvan on suorastaan pateettinen suoritus. Periaatteessa siis ihan toimivakin sapluuna, mutta Chazelle taitaa niin osuvasti leikin kerronnan ja sitä First Manissa ei ole. Toivottavasti hän virittää sen puolen itsessään jälleen seuraavien ohjaustöiden parissa.

Risto Reipas ja Nalle Puh: Tykkään tosi paljon naivismin viisauteen kumartavista nallehahmoista (Paddington, Uppo-Nalle), joten uusi Nalle Puh elokuva on aika mittatilaustyö mulle. Rakastin tätä. Puolen hehtaarin metsän asukkaat on animoitu virheettömästi ja elokuva kumartaa Disneyn klassikkoanimaatiolle Puhista (jos pidät siitä, kato tää elokuva!). Ajatus on sama kuin ysärin Peter Pan leffassa: Risto Reipas on kasvanut aikuiseksi ja tullut vakavaksi työtä tekeväksi uurtajaksi. Nalle Puh kumppaneineen kuitenkin tulevat muistuttamaan hän miten lempipäivä on tänään. Mä olin ihan sulaa hunajaa koko elokuvan ajan. Älyttömän hauska, viisas ja koskettava elokuva.

Ensi viikolla ensi-iltaan tulee Illuminationin animaatioelokuva The Grinch. Jim Carreyn Grinch on mun lemppari jouluelokuva, joten tekisi mieli mennä katsomaan myös tuleva versio tästä vihreästä joulun vihaajasta. Tosin trailerista en oikein innostunut joten vähän kuulostelen millaista palautetta elokuva tulee saamaan yleisöltä. Marraskuussa ensi-illan saa myös toinen osa Ihmeotukset-sarjaa, joka sijoittuu JK. Rowlingin taikamaailmaan. Sen kyllä menen katsomaan. Ensimmäinen osa ei juonellisesti ollut mikään visionäärinen ulostulo, mutta toimi potterkuplassaan hyvin.

Näiden lisäksi teattereissa jo pyörivä Cold War kiinnostelee (ja vähän myös se A Star Is Born) ja marraskuun lopussa ensi-iltaan tuleva Suspiria kauhuelättely (koska Thom Yorken musiikit). Olisi myös hauska nähdä Anna Erikssonin taide-elokuva M, mutta en ole oikein löytänyt mistään informaatiota sen ensitysajoista/paikoista. Jouluna ilmestyy uusi Maija Poppasesta kertova Disneyn suursatsaus ja ensi vuoden puolella jälleen oscarleffoja, The Favourite niistä herättänyt jo nyt kiinnostuksen.

Netflixkin on käytössä, joten sen tarjontaakin pitäisi hyödyntää. Schindlerin listan ja Dunkirkin osalta nyt ainakin.

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Klaus-12 kirjoitti: 05 Marras 2017, 17:51 Olen nähnyt vuoden -85 version muutama vuosi takaperin Teemalta ja se ei todellakaan ollut mieleeni. Makuasioita toki, mikä on paras. :sorivaan: Pitänee katsoa joskus uudestaan ihan vertailun vuoksi. :miettii:
Olen tämän viestin jälkeen nähnyt Mollbergin version kaksi kertaa (Teemalta viime joulukuussa ja toisen kerran kesällä Elisa Viihteeltä) ja uskallan nostaa tämän version siltä pohjalta toiseksi kolmikosta. Laineen Tuntematon oli taas tänään nähtynä yllättävän "huono" verrattuna kahteen seuraajaansa. Mollen näkymyksessä on kieltämättä puuteensa, mutta myös ansionsa.

Innolla odotan Louhimiehen elokuvan TV-versiota, joka alkaa Yle TV1:ssä ja Areenassa 30.12..
Žvižej fucked up the solo

Avatar
Ihme_Mies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2667
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 14:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja Ihme_Mies »

Minulle se ei ole "Mollen" näkemys, joka Tuntemattoman kasari-versiossa erityisesti vakuuttaa, vaan se, että tärkeimmissä rooleissa on loistavasti istuvat ja osaavat näyttelijät, ja Linnan alkuperäistä Sotaromaania ollaan kaikin tavoin lähinnä. Olen ehkä maininnut asian aiemminkin, mutta herra Linna oli siis elokuvanteossa paikalla ja "siunasi" filmatisoinnin. Edvin Laineen järjettmän yliarvostetusta ja -suositusta filmatisoinnista hän ei ollut suuremmin innostunut.
"With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion."
Steven Weinberg

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6397
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Kävin katsomassa Swingers-elokuvan, joka ymmärtääkseni on Pamela Tolan ensiohjaus elokuvapuolella. Osa vitseistä ei täysin uppoa. Paljon on kuitenkin hyviä aineksia, mutta hieman jää mielestäni puolitiehen. Ihan katsottava se oli ja hauskakin paikoin. Siihen vaikuttivat paljon näyttelijäsuoritukset, joista etenkin Miitta Sorvali ja Kiti Kokkonen saivat aikaan naurun pyrskähdyksiä. :mrgreen:
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33082
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Annan Mortal Engines -leffalle kolme ja puoli tähteä. Maisemat olivat paikoitellen upeat, mutta liian usein tarinassa oli älyttömyyksiä. Näyttelijäsuorituksetkaan eivät juuri huikaisseet.

Riskinä seniorilaumat

Avatar
Ihme_Mies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2667
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 14:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja Ihme_Mies »

Tämä on taas vähän "mikälie oikea topiikki"-pähkäiltävä, mutta pistän tänne... Uusimman, kolmannen 'Tuntemattoman sotilaan' TV-versioinnin 1. osa tuli tänä iltana YLEn ykköseltä. Kävin ko. rainan ihan elok.teatterissa katsomassa aiemmin, mutta olipa tämä järkkyä katsottavaa! :shock: Maineeltaan ryttääntynyt Aku Louhiniemi on ohjannut pari kelpo elokuvaakin, mutta tässä ei kyllä toimi mikään. :eiei: Päärooleissa on järjestään Teakin käyneitä, mutta ei uskoisi... surkeata, hengetöntä näyttelemistä kautta linjan. :lohduton: Roolitus on todella kehno. Suurin ongelma on kuitenkin järjettömän amatöörimäinen yleisilme! :surrur: Tämä elokuva ei taatusti voittanut mitään kv. palkintoa , eikä voita.
Miksi näin hengetön, amatöörimäinen ja ei-mitään-uutta tuova räpellys piti edes tehdä?! :lohduton: :eiei:
"With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion."
Steven Weinberg

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja hra47 »

En muista mitä tuossa tv-sarjaversiossa oli sellaista mitä teatteriversiosta puuttui, mutta minun mielestäni tää tv-sarjaversio tuntui, ensimmäisen jakson perusteella, toimivan paremmin kuin se kolmetuntinen teatteriversio...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

^Toimii minustakin paremmin TV:ssä. Kolme jaksoa olen nyt nähnyt, ja meno tuntuu pysyvän paremmin kasassa. Kovennetun seisomisen puttuminen elokuvasta harmitti aikanaan, mutta hienoa, että se oli sisälletty tähän versioon. :mrgreen:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33082
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja Pete »

"Green Book" oli raikas ja hauska. Viggo Mortensen ja Mahershala Ali tekivät todella vakuuttavat roolisuoritukset pääosien esittäjinä. Suosittelen vahvasti! :peukku:

Kymmenen Oscar-ehdokkuutta kerännyt Netflix-elokuva "Roma" oli välillä hieman pitkäveteinen, mutta kokonaisuudessaan koskettava. Ajankuvaus oli mielenkiintoinen.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja sziget »

Uutenavuotena näin kehutun japanilaisen Shopliftersin, onnekseni niukoin ennakkotiedoin. Uskomaton. :kups:

Docpoint päättyi Helsingissä. Sergei Loznitsan Process on koostettu Venäjän arkiston filmeistä, aiheena ns. Teollisuuspuolueen näytösoikeudenkäynti vuonna 1930. Syytetyt kertovat muka sabotoineensa Neuvostoliiton teollisuustuotantoa ja puuhanneensa ranskalaisten tuella vastavallankumousta. Katuvat kovasti. Kuka arvaisi, että 90 vuotta myöhemmin kapitalistinen Eurooppa katsoo tallennetta absurdina teatterina. Nimi viitannee Kafkan Oikeusjuttuun, sillä Loznitsan erinomainen fiktio A Gentle Creature (2017) muistutti toista Kafkan romaania Linna.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Ihme_Mies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2667
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 14:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja Ihme_Mies »

Tänään tuli nähtyä "100-vuotiaan" Clint Eastwoodin uusin tuotos 'The mule'. Elokuva ei ollut huono, mutta ei liioin mestariteos. Mukana oli muutamia takuu-hyviä näyttelijöitä, perus-idea elokuvalle oli sangen herkullinen ja tekninen toteutus toimi kaikin puolin. Toisaalta mukana oli turhan selkeästi laskelmoitua "tear jerkeriyttä", kliseisiä hahmoja ja vain periaatteessa, mutta ei käytännössä, realistinen tarina. 'Gran Torino' oli kuitenkin mielestäni selkeästi parempi elokuva.
Hämmästellä kuitenkin pitää Clint-ukkelin iki-nuoruutta, koska pääroolin lisäksi oli tuottanut ja ohjannut ko. elokuvan! :shock:

Pitkäaikaisin ystäväni tarjosi tämän elokuvan tälle kurjalle köyhälle ja pikku hiljaa täysin syrjäytyvälle, joten suuri kiitos hänelle! :hali:
"With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion."
Steven Weinberg

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Aatoksia viime aikoina näkemistäni filmeistä:

Valmentaja: positiivinen yllätys, vaikkakin antoi kuvan Sarasvuosta melkoisena jumalhahmona. Harmittavaa, että floppasi teattereissa niin pahasti. :lohduton: Okei, katsoin elokuvan oikeastaan siksi, koska siinä esiintyi ihastuttava Linda Wiklund. :hiips:

Juice: melko mitäänsanomaton tekele. Plääh. Ei omaa oikein kunnollista draaman kaarta. Tehty selvästi musiikki edellä.

Bohemian Rhapsody: ensiksi todettakoot, että Queen on yhtä kuin rakkaus. <3 Freddie Mercury joutui lähtemään täältä aivan liian aikaisin. Julma paikka tämä meidän maailma. :/ Tykkäsin. Pääosassa tässäkin loistava musiikki, mutta draamallinen aines siellä seassa toimi paljon Juicea paremmin. Rami Malekilta hyvä roolisuoritus. :peukku:
Žvižej fucked up the solo

Avatar
Tontsa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4130
Liittynyt: 07 Tammi 2010, 18:01
Paikkakunta: Vaasa

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja Tontsa »

Pääsin eilen vihdoin ja viimein katsomaan A Star is Born -elokuvan ja täytyy kyllä myöntää, että yksi parhaimmista elokuvista, mitä olen vuosien aikana nähnyt. :mrgreen:

Vastaa Viestiin