Svengaa Viisujunalla UMK19-katsomoon!
Viisukuppila . Euroviisut-aiheinen uutis- ja keskustelusivusto
Miksi minä kaipaan isoja nimiä ei ole se heidän nimi vaan se että isot nimet omaavat usein valmiiksi jo kaikki ne attribuutit joilla viisuissa menestytään. Voi joku random nevöhööd uusi artistikin nämä omata, mutta usein uudet artistit ovat vielä raakileita joilta puuttuu mm. usein täysin lavakarisma ja luontevaa lavaliikkuminen. Uusi artisti saattaa olla tosi hyvä laulaja, mutta usein sitten kaikki muu on ihan levällään vielä. Kun viisuihin lähetetään valmis paketti niin on helpompi menestyä.sienimursu kirjoitti: ↑30 Tammi 2019, 10:10En minäkään tajua miksi iso nimi olisi tarpeen, paitsi jos haluaa lisäkatsojia sen faneista. Live kokemuskin on nimittäin aivan täysin eri asia viisuissa kun konsertissa, konsertissa lauletaan yleisölle ja viisuissa lauletaan kameralle tarkoituksella laulaa biisi kuin studiossa, vaan livenä pilkunviilauksella harjoitellun toteutuksen kera.
Tässä meillä on vuoden 2020 edustaja! Suvi Teräsniska osaa laulaa ja hänellä on todella kaunis ääni. Hänellä on myös asenne kohdallaan, joten hän olisi varmaankin valmis esittämään muunkinlaista musiikkia kuin sitä suomenkielistä popiskelmää, josta hän on tullut tunnetuksi
Mutta oliko Saara Aalto "valmis paketti?" Mielestäni on aina ollut hyvin epäselvää, minkälaista musiikkia hän nyt oikein haluaa tehdä. Uran alkuvaiheessa teki upeita balladeja, mutta sitten viisuihin tilattiinkin biisi G:ssonilta - ei mielestäni kovinkaan omaperäistä. Valmis paketti ei olisi sortunut sellaiseen sillisalaattiin, mikä viisulavalla nähtiin.
Olen tikahtumassa nauruun tästä Juna Turkuun kappaleesta!xyz09 kirjoitti: ↑30 Tammi 2019, 10:26Matkamusiikkia Turunviisujunaan
![]()
Svengaa Viisujunalla UMK19-katsomoon!
Siksi lisäsinkin tuon melko-sanan tuohon.Wadde kirjoitti: ↑30 Tammi 2019, 11:36Mutta oliko Saara Aalto "valmis paketti?" Mielestäni on aina ollut hyvin epäselvää, minkälaista musiikkia hän nyt oikein haluaa tehdä. Uran alkuvaiheessa teki upeita balladeja, mutta sitten viisuihin tilattiinkin biisi G:ssonilta - ei mielestäni kovinkaan omaperäistä. Valmis paketti ei olisi sortunut sellaiseen sillisalaattiin, mikä viisulavalla nähtiin.
Minäkin käsitin että puhuu tuosta kolmesta minuutista kun puhui viisujen formaattiin taipumisesta.
Nimi taitaa tulla otsakkeeseen vasta biisikohtaisiin ketjuihin, eikä tähän yleisketjuun. Muistelen, että viime kaudella kyseltiin samaa...
UMK:ssa ehkä, mutta ei viisuissa sentään nyt niin paljon (UMK-esityksellä emme olisi kenties päässeet edes finaaliin asti). Luulisin, että nuo johtopäätökset alettiin tehdä vasta lopputuloksen selvittyä.
Juurikin näin.
Olen silti vähän huolissani näistä kommenteista:
Luen tuon niin, että viisumusan ajatellaan olevan oma genrensä. Ja että viisujen (tai ainakin Suomen edustuskappaleen) pitäisi olla radiopoppeja, mitä ikinä sillä tarkoitetaankaan.
Jaa, oletin että tämä on sama kuin Suomi 2019 -ketju (vaikka eri nimellä, ja muissa maaketjussa tosiaan esittäjät otsikossa kun ne tiedetään), mutta ilmeisesti ei sitten
Juu onhan kuuluisuuksia historian varrelta (Cliff Richard, Olivia Newton-John jne.), mutta aloitin vuodesta -97, kun kysyttiin onko viime aikoina ollut mukana kansainvälisesti tunnettuja tapauksia. Olihan vuosi 1997 käytännössä eilen
Mnn mielestäni myös se 1978 oli eilen.
Ei ole. Tuottaja avautuu ongelmista, joista tuotantotiimi saa mun mielestäni syyttää itseään kyllä aika paljolti.
Mulla tulee niistä ekoista melodikuluista kylläkin Saaran Monsters mieleen.Terasbekoni kirjoitti: ↑30 Tammi 2019, 09:12Daruden ja Reymanin One Lifetimessä on muuten jo ihan oikeasti erinomaisia aineksia. Ihanan melankolinen a-osa, josta tulee vähän Alan Walkerin Fadedkin mieleen.